Zou allemaal zo kunnen zijn, maar ik begin altijd eerst dingen te verklaren met voor de hand liggende verklaringen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:10 schreef Manke het volgende:
stel dat het bewustzijn los van het lichaam kan bestaan en niet mechanisch is, waar bevindt het zich? tussen ruis?
stel nou dat een vorm van ruis een teken is van bewustzijn en dus intelligentie.
the human consciousness project doet onderzoek naar waarnemingen tijdens klinische dood.
ja dat is het slimst om te doen, maar je moet oppassen dat je geen feiten wegverklaartquote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:15 schreef Zon het volgende:
[..]
Zou allemaal zo kunnen zijn, maar ik begin altijd eerst dingen te verklaren met voor de hand liggende verklaringen.
Dat je iets hoort is een feit. Waar het vandaan komt en wat er gezegd wordt niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:24 schreef Manke het volgende:
[..]
ja dat is het slimst om te doen, maar je moet oppassen dat je geen feiten wegverklaart![]()
eerst maar de feiten waarnemen, zolang je niet hoort wat ik hoor kan je het niet geloven, logisch.
en bepaalde feiten kunnen een verklaring hebben waarvan we nog niet op de hoogte zijn.
Nee, dat hoeft helemaal niet. Ieder geestelijk gezond mens heeft dat juist.quote:pareidolia, als dat zo is ga ik een psychiater opzoeken.
Dat weet ik maar al te goed, maar ik geloof dat je nog wel voor rede vatbaar bent.quote:vergeet niet in welk subforum je zit
Dat is juist het probleem:quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:24 schreef Manke het volgende:
edit:
als je eenmaal weet hoe je moet luisteren, hoor je het. blijf ze herhalen totdat je hoort wat ik suggereer.
als je doorhebt waar je op moet letten, ga je de andere ook verstaan. ik hoorde ook niks aan het begin.
Leuk voorbeeld van auditieve pareidolie. Pareidolie was er overigens ook de oorzaak van dat in de jaren '70 Queen en Judas Priest door bepaalde scholen in de ban werd gedaan. (er bestaat ook visuele pareidolie maar dit zijn de alom bekende voorbeelden die al talloze keren gepost zijn).quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:41 schreef Zon het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem:
Als ik zelf luister haal ik er niks uit. Als jij zegt wat ik moet horen en ik vaak genoeg luister zal ik het ook horen.
Zal iemand anders zeggen dat ik wat anders moet horen, zal ik dat ook horen.
Pareidolie.
Goed voorbeeld:
Geheime boodschappen? of gewoon Pareidolie.
Maar volgens mij begrijp je het zelf allemaal ook wel.![]()
Grappig. Zo hoor ik Kurt Cobain bij de slotaccoorden van 'Smells like teen spirit' nog altijd een paar keer "Mag ik na jou" roepen. Geen idee wat hij nu eik zing.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:41 schreef Zon het volgende:
[..]
Als ik zelf luister haal ik er niks uit. Als jij zegt wat ik moet horen en ik vaak genoeg luister zal ik het ook horen.
Pareidolie.
Goed voorbeeld:
Ik begrijp het, ik hoop zelfs dat je gelijk hebt, wat een gescheld krijg ik door zeg, soms als ruis soms een fluister.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:41 schreef Zon het volgende:
[..]
Pareidolie.
Goed voorbeeld:
Die van het meisje houdt je in de gaten heeft mijn broer op z'n kamer hangenquote:Op donderdag 10 juli 2008 07:20 schreef TLC het volgende:
Even wat schilderijtjes plaatsen hoor ;
*WAARSCHUWING ; BEKIJKEN OP EIGEN RISICO*![]()
ff in het kort een verhaaltje bij elk schilderij ;
In Japan maakt een meisje dit onderstaand werk, scant het, zet het online en pleegt zelfmoord.
Je kunt er maar beter niet langer dan 5 minuten naar staren, want er gaan verhalen dat er mensen zijn geweest die daarna zelfmoord hebben gepleegd.
Een goede tip als je dit schilderij van een huilend kind wilt zien ; zorg dat je huis een goede verzekering heeft tegen brand![]()
Een van de weinige dingen waar ik zelf niet volledig naar durf te kijken;
"Hands resist him"
Als je dit op E-bay ziet is het wel zo verstandig om dit niet te kopen.............
Dit meisje houdt je in de gaten ;
Kijken op eigen risico dus he !![]()
Nee, je hebt geen professionele hulp nodig. Je hebt iets wat elk mens heeft, namelijk de cognitie om iets gestructureerds en voor jou herkenbaars te herkennen in ogenschijnlijk irrelevante zaken, aka pareidolie.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:56 schreef Manke het volgende:
Heel graag jullie mening over fck.mp3 en hij is weer bezig.mp3 van deze site:
http://www.mediafire.com/(...)2a1ce04e75f6e8ebb871
heb denk ik professionele hulp nodig
de vraag is nog uit welke hoek![]()
nergens, er is geen duivels gelach er is enkel datgene wat jij als duivels gelach interpreteert. Don't worry, je bent niet gek ofzo hoorquote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:23 schreef Manke het volgende:
Ik weet het, maar waar komt dat duivels gelach vandaan dan?
Heb het gehoord en hoor het er niet in, echt niet. Na drie keer luisteren heel vaag. Zoals ik zei. het is maar net hoe je het interpreteerd en de menselijke cognitie is eraan gewend om er structuur in te herkennen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:28 schreef Manke het volgende:
beluister vanaf 00:27
en op het eind "krijg de kanker"
ben gek dat ik me hiermee bezig heb gehouden :]
Ik heb heel even geen koptelefoon bij de hand. Zal ik morgen wel even doen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:49 schreef Manke het volgende:
En met koptelefoon?
Ik weiger jouw verklaring niet en erken het fenomeen parodeilia wel - ik probeerde met de laatste opnamen mezelf er juist van te vergewissen dat het niks is, maar schrok me de tering van dit.
dit hoor ik in 'hij is weer bezig.mp3'
0:01 hij is weer bezig
0:08 hij gaat ... dood - gevolgd door
0:10 nu echt?
0:12 jou krijg ik, ga maar door - chantal, gloeiende
0:20 chantal, chantal
0:21 schreeuw
0:23 we gaan de hele nacht door
0:25 we laten ons nou zien
0:27 hehehe
0:29 huhuhuhu
0:30 volgens mij kan ie zien
eind: krijg de kanker
en daarom raad ik aan: wees wijs, stop ermee. Dit zal niet alleen een psycholoog tegen je zeggen, maar ook een paragnostquote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:59 schreef Manke het volgende:
thanks, zal niet stressen, mic had ik al gemold ;]
morgen update
ik heb zoveel 'intelligentie' gericht naar mij gehoord in de opnamen dat ik best bang ben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |