Ach ja, mensenrechten. Niet voor illegalen want dat zijn illegalen..quote:Nederland behandelt illegale vreemdelingen als criminelen. Ze worden steeds langer en onder steeds zwaardere omstandigheden opgesloten. Nederland schendt daarmee elementaire mensenrechten. Die harde kritiek uit Amnesty International in een rapport over vreemdelingendetentie, dat vanochtend is gepresenteerd. Amnesty zegt geregeld verhalen te horen van vreemdelingen die zeggen mishandeld of vernederd te zijn door bewaarders. Klachten hierover worden niet deugdelijk onderzocht.
Volgens de mensenrechtenorganisatie is het opsluiten van vreemdelingen in Nederland vanzelfsprekend geworden, terwijl het volgens internationaal recht een ultiem middel hoort te zijn. De overheid denkt echter te weinig na over alternatieven, zoals een meldplicht.
De duur dat vreemdelingen worden vastgezet wordt steeds langer, constateert Amnesty. Onderzoekers kwamen voorbeelden tegen van mensen die meer dan een jaar werden opgesloten. Ook dat gaat in tegen internationale verdragen, zegt onderzoekster Sabine Park. ,,Vreemdelingendetentie mag alleen als er uitzicht is op uitzetting. Als iemand meer dan een jaar wordt vastgehouden, is dat uitzicht er gewoon niet.’
Volgens Amnesty raakt vreemdelingendetentie steeds verder verweven met het
strafrecht. Het opsluiten van illegale vreemdelingen is veranderd in een strafmaatregel, terwijl illegaal verblijf in Nederland geen strafbaar feit is. Toch probeert de overheid dat via een omweg wel strafbaar te maken, stelt Amnesty. Zo kunnen vreemdelingen die veroordeeld zijn voor lichte vergrijpen, zoals een winkeldiefstal, ongewenst worden verklaard. Als zij vervolgens in Nederland blijven en worden opgepakt, riskeren ze een celstraf van een half jaar.
Volgens Amnesty leidt de toenemende invloed van het strafrecht op het vreemdelingenbeleid tot ’criminalisering’ van vreemdelingen. Park: ,,Vraag mensen op straat naar hun mening over illegalen en ze zeggen dat het criminelen zijn. Terwijl veel van hen niets hebben misdaan.’
Niet alleen worden vreemdelingen steeds langer vastgezet, de detentieregimes waarin ze terecht komen worden ook zwaarder. Niet zelden zitten gevangenen 23 uur per dag op een cel, soms zelfs met z’n zessen. Ook kwetsbare groepen, zoals kinderen, ouderen en slachtoffers van mensenhandel worden vastgezet.
De mensenrechtenorganisatie uit verder scherpe kritiek op het ontbreken van betrouwbare gegevens over vreemdelingenbewaring, zoals over de duur van de detentie en het aantal uitzettingen. Dat maakt het moeilijk om de effectiviteit van het beleid vast te stellen, aldus Amnesty.
Laat Amnesty eerst maar eens komen met een alternatief hoe we dan van de illegalen afkomen? Het enige dat die boomknuffelaars kunnen aandragen "geen mens is illegaal, laat iedereen blijven". Zelfs als we dan met 50 miljoen gelukszoekers Nederland aan puin helpen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach ja, mensenrechten. Niet voor illegalen want dat zijn illegalen..
Jahoor, leve de slavernij.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:05 schreef Picchia het volgende:
Illegalen zijn ook een groot probleem. Een sociaal beleid naar illegalen toe geeft een ongeloofelijk fout signaal naar potentiele illegalen toe, maar we willen ook weer geen onmenselijke situatie creëren waarbij ze constant in detentie belanden en moeten stelen om te kunnen eten. Zowel wij als illegalen zijn hier de dupe van.
Een gulden middenweg zou zijn om illegalen in werkzame detentie te zetten, waarbij ze geen salaris verdienen, maar wel onderdak en eten. Laat ze maar op het land werken. Dat biedt uitkomst voor alle partijen en breekt de sleur voor hen ook een beetje. Als ze een vliegticket bij elkaar hebben verdient dan mogen ze daar gebruik van maken. Dat lijkt mij een perfecte oplossing in ieder geval.
Als ze echt niet weg kunnen, bijvoorbeeld als ze er na 6 jaar nog steeds zijn, dan kun je gratie verlenen en voor een minimumloon laten werken. Na 6 jaar kun je toch met enige zekerheid stellen dat ze niet meer vertrekken.
Op deze manier zijn ze ook geen lastenpost voor en afhankelijk van onze sociale staat.
Het geen slaverij. Ze kunnen immers uit het land vertrekken als ze dat willen. Ook is er weinig mis mee als ze zelf voor zo'n leven hebben gekozen.quote:
Als ze loon kunnen verdienen naar prestatie, dan loont het om illegaal in Nederland te verblijven. Dan is illegaal verblijf soms zelfs meer lonend dan om onze migratie en asielwetgeving te respecteren. Een absoluut onwenselijke situatie. De asielprocedures moeten gerespecteerd worden, anders kunnen wij de migratiestromen niet meer controleren.quote:Is het niet veel redelijker als deze mensen (ja het zijn mensen) gewoon de kans hebben een loon te verdienen naar prestatie?
Stel het je gewoon eens voor....
Veelal kozen ze ervoor om hierheen te komen, daarin is geinvesteerd en ze hebben vervolgens alle risico’s geaccepteerd. Ze kozen er bewust voor om hun leven op te geven voor bestaansonzekerheid. En ik durf daar bestaanszekerheid tegenover te bieden, met voor de vastberade illegale zelfs een mogelijkheid om uiteindelijk verblijf te verdienen. Maar als ze willen vertrekken, be my guest.quote:Het is onmogelijk om met onze huidige situatie alle afrikanen te redden, integendeel. Dat heb ik hiervoor gepost. Maar wat nu als het allemaal zou geschieden op basis van vrijwillige transacties en op eigen risico en kosten?
Het negeren van zulke essentiele wetgeving zou ook crimineel moeten zijn. Het probleem is alleen dat vertrek of deportatie erg problematisch kan zijn. En daardoor alle maatregelen buitenproportionele gevolgen hebben. Dat is ook de reden dat geen enkel westers land een gepast antwoord op deze problematiek heeft.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 00:21 schreef sneakypete het volgende:
Je post klopt bijna helemaal, behalve dan het feit dat de overheid deze mensen criminaliseert en opsluit of deporteert.
Zolang dat gebeurt is het niet eerlijk en zeker in strijd met mensenrechten
Onzin, er is vrijheid van meningsuiting zolang je je daarbij niet schuldig maakt aan strafbare feiten zoals discriminatie of het aanzetten tot haat.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:11 schreef ouderejongere het volgende:
Laten we het eens over de mensenrechten hebben van mensen die wél een verblijftvergunning hebben of hier zijn geboren. Alle vrijheden worden afgepakt. Als je het niet eens bent met de regering wordt je opgepakt (Nekschot, Ertan, GeenStijl). Amnesty, help ons!
Verreweg het merendeel van de illegalen zijn geen criminelen hoor, maar gewoon Turkse of Marokkaanse neefjes die zwart werken in de winkel van oom Achmed.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:05 schreef Picchia het volgende:
Illegalen zijn ook een groot probleem. Een sociaal beleid naar illegalen toe geeft een ongeloofelijk fout signaal naar potentiele illegalen toe, maar we willen ook weer geen onmenselijke situatie creëren waarbij ze constant in detentie belanden en moeten stelen om te kunnen eten. Zowel wij als illegalen zijn hier de dupe van.
Een gulden middenweg zou zijn om illegalen in werkzame detentie te zetten, waarbij ze geen salaris verdienen, maar wel onderdak en eten. Laat ze maar op het land werken. Dat biedt uitkomst voor alle partijen en breekt de sleur voor hen ook een beetje. Als ze een vliegticket bij elkaar hebben verdient dan mogen ze daar gebruik van maken. Dat lijkt mij een perfecte oplossing in ieder geval.
Als ze echt niet weg kunnen, bijvoorbeeld als ze er na 6 jaar nog steeds zijn, dan kun je gratie verlenen en voor een minimumloon laten werken. Na 6 jaar kun je toch met enige zekerheid stellen dat ze niet meer vertrekken.
Op deze manier zijn ze ook geen lastenpost voor en afhankelijk van onze sociale staat.
Idd, ze kijken alleen naar illigaal terwijl de gewone burger ook in zijn basisrechten wordt aangepaktquote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:11 schreef ouderejongere het volgende:
Laten we het eens over de mensenrechten hebben van mensen die wél een verblijftvergunning hebben of hier zijn geboren. Alle vrijheden worden afgepakt. Als je het niet eens bent met de regering wordt je opgepakt (Nekschot, Ertan, GeenStijl). Amnesty, help ons!
Nee, ze kijken ook naar de rechten van de 'gewone burger'. Mede door het afnemen daarvan, is Nederland sinds een paar jaar op de zwarte lijst geplaatst, een lijst waar landen op staan waar het aan schort betreffende mensenrechten. Een groot deel hebben we te danken aan Verdonk. Het afnemen van deze rechten wordt wel degelijk aangekaart. Al zie je dat alleen niet in deze OP terug, maar hey, blijkbaar kunnen mensen dan alsnog oordelen op het volledig functioneren van een organisatie.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:03 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, ze kijken alleen naar illigaal terwijl de gewone burger ook in zijn basisrechten wordt aangepakt
en niet te vergeten dat de illegalen het zichzelf expres moeilijk maken door te weigeren te zeggen wat het land van herkomst is en meer van dat soort fratsen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:35 schreef Napalm het volgende:
[..]
Laat Amnesty eerst maar eens komen met een alternatief hoe we dan van de illegalen afkomen? Het enige dat die boomknuffelaars kunnen aandragen "geen mens is illegaal, laat iedereen blijven". Zelfs als we dan met 50 miljoen gelukszoekers Nederland aan puin helpen.
'De illegalen'. En die worden opgesloten omdat ze weigeren te zeggen waar ze vandaan komen?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en niet te vergeten dat de illegalen het zichzelf expres moeilijk maken door te weigeren te zeggen wat het land van herkomst is en meer van dat soort fratsen.
Al vind ik 18 maanden wel veel te lang
Wat een geruststelling dat de overheid dan kan beslissen wat een strafbaar feit is! Zo kan ze ons beschermen tegen mensen met bekritiserende t-shirts aan.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:50 schreef FeestNummer het volgende:
Onzin, er is vrijheid van meningsuiting zolang je je daarbij niet schuldig maakt aan strafbare feiten zoals discriminatie of het aanzetten tot haat.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:11 schreef Yildiz het volgende:
Nee, ze kijken ook naar de rechten van de 'gewone burger'. Mede door het afnemen daarvan, is Nederland sinds een paar jaar op de zwarte lijst geplaatst, een lijst waar landen op staan waar het aan schort betreffende mensenrechten.
Dat zeg ik toch ook? Jij zegt dat Amnesty geen aandacht besteedt aan 'de gewone burger'. Dat is niet zo.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 17:10 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat is toch een zorgelijke ontwikkeling te noemen of niet?
Er beginnen inderdaad ongemerkt steeds meer voorwaarden aan vrijheden te komen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:46 schreef sigme het volgende:
Vrijheid van meningsuiting, maar niet als je een illegale mening hebt.
En mensenrechten, maar niet als je een illegaal mens bent.
Illegalen hebben minder recht op mensenrecht, want ze liegen en horen hier niet en zijn geen Nederlander en zijn zelf hiernaartoe gekomen en ze maken het er zelf naar en dus hebben ze geen onverkort recht op mensenrecht. Want..
Veel van de mensen die lang in de illegaliteit zitten hebben expres hun proces verstoord dat bedoelde ik.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:13 schreef sigme het volgende:
[..]
'De illegalen'. En die worden opgesloten omdat ze weigeren te zeggen waar ze vandaan komen?
Bron?
Er zijn overigens wel bronnen genoeg voor onderbouwing van de stelling dat mensen waarvan prima bekend is waar ze vandaan komen, en waarvan bekend is dat ze niet worden teruggenomen, in de cel verdwijnen. Waar ze 23 uur per dag zitten opgesloten, alsof ze een crimineel zijn van een soort waar dat de Fritzls en Franse monsters en bijlmoordenaars nog een puntje aan kunnen zuigen.
Schending van de mensenrechten, zonder proces opsluiten, slechte detentieregimes, mishandelingen. Ach ja, moeten die illegalen het er maar niet zelf naar maken, hmm? Kinderen, ouden van dagen, waar gehakt wordt vallen spaanders. En Nederlanders moeten soms ook brommen, dus.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Veel van de mensen die lang in de illegaliteit zitten hebben expres hun proces verstoord dat bedoelde ik.
nee tuurlijk niet maar die moeten dan ook niet gaan zeuren dat het zo lang duurtquote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je dat een reden mensenrechten te schenden? Stel dat iemand z'n proces heeeeeeeeeeeel erg verstoord, mag je 'm dan een beetje mishandelen?
Bij de procesverstoring wordt geen enkel strafbaar feit gepleegd, mag je de persoon dan in de gevangenis gooien. Zonder proces?
De kinderen hebben helemaal geen stem gehad in hun komst, of in de informatie aan de Nederlandse overheid. Mag je hun rechten dan terzijde schuiven?
En als ze dan in de gevangenis worden gestopt, mag je ze dan behandelen op een manier waarvan de honden geen brood lusten? Ik bedoel.. het is zo ongeveer een officiele reden om asiel toegekend te krijgen. In Nederland.
Ik weet niet precies wat jij je voorstelt bij mensenrechten, maar bij mijn weten wordt recht op mensenrecht niet een tikje minder voor vervelende mensen. Of voor procesverstorende mensen.
Hallo! Amnesty klaagt over mensenrechtenschendingen! Wat zeur jij nou over zeurende mensen?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee tuurlijk niet maar die moeten dan ook niet gaan zeuren dat het zo lang duurt
Ze zouden zich ook met Zimbabwe kunnen bezighouden of Somalie of welk land daar ook..quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja nee, dat is wel zo. Amnesty is de organisatie die je nooit hoort over misstanden in de grote boze buitenwereld.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 21:44 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ze zouden zich ook met Zimbabwe kunnen bezighouden of Somalie of welk land daar ook..
Maar daar is alles blijkbaar prima in orde, hoor AI nooit herrie maken over die landen
Tja, dan maar in Nederland kijken..
Liep ik net over straat hè, kom ik een bekende tegen.. en ik zeg niets hè!quote:Op zaterdag 28 juni 2008 21:44 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ze zouden zich ook met Zimbabwe kunnen bezighouden of Somalie of welk land daar ook..
Maar daar is alles blijkbaar prima in orde, hoor AI nooit herrie maken over die landen
Tja, dan maar in Nederland kijken..
Wil je soms zeggen dat wij geen keuze hebben? Zijn wij collectief dusdanig achterlijk dat we, nadat we als Nederlandse Staat kritiek krijgen, óók nog eens een oplossing van Amnesty zelf verwachten?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:07 schreef Peter_Europa het volgende:
Wat is het alternatief van Amnesty?
Respecteren van mensenrechten.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:07 schreef Peter_Europa het volgende:
Wat is het alternatief van Amnesty?
geen idee waar je het over hebt ...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:05 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Liep ik net over straat hè, kom ik een bekende tegen.. en ik zeg niets hè!
Belt hij mij op, ik niet opnemen, want ja, ik was aan het lopen!
Kom ik op gegeven moment thuis, bel ik hem op en zeg ik: 'ja, ik kon natuurlijk niet groeten, ik was aan het lopen!' Toen had ie het over meerdere dingen tegelijk ofzo. Héél vreemd...
Oh. Wel: Amnesty is heel wel in staat om zowel aandacht te schenken aan mensenrechten in Nederland als aan mensenrechten in andere landen. Tegelijkertijd. Sterker nog: daar zijn ze min of meer voor opgericht en dus ook naar georganiseerd.quote:
Daarna worden ze uitgezet.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Respecteren van mensenrechten.
Wat dacht je nou zelf? Dat na anderhalf jaar in de gevangenis die mensen daarna verdwenen zijn? Opgelost of zo? Welk resultaat wordt er bereikt met die mensenrechtenschending - geen. Afgezien van het resultaat dat de mensenrecten door onze overheid geschonden worden, want dat is wel bereikt.
Eh.. nee. Sorry. Hoe verzin je het? Dacht je dat we ze eerst eens anderhalf jaar opsloten voor de lol en dan eindelijk naar huis vliegen?quote:
Ja leuk, maar wat heeft het met de bedoelde mensenrechtenschending te maken? Wat jij hier voorstelt is, naast het onwettig opsluiten van mensen, gewone praktijk. Het een is geen altenatief voor het ander.quote:Ik zie meer in het uitzetten van criminele illegalen en het sluiten met verdragen van de thuislanden, die moeten toch willen ze de legale route openhouden
Nee dat worden ze niet. Ze worden gewoon weer vrijgelaten n Nederland, omdat nog langer opsluiten zelfs de Nederlandse overheid te gortig wordt.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:17 schreef Peter_Europa het volgende:
Ja, daarna worden ze uitgezet.
Ja en dat lukt dus nietquote:Op zondag 29 juni 2008 14:45 schreef thedude0 het volgende:
Pleur ze het land gewoon uit dan, kunnen ze ook niet opgesloten worden.
wat moet je dan met die lui?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:13 schreef sigme het volgende:
Er zijn overigens wel bronnen genoeg voor onderbouwing van de stelling dat mensen waarvan prima bekend is waar ze vandaan komen, en waarvan bekend is dat ze niet worden teruggenomen,
Het klinkt misschien vreemd, maar ik ben het grotendeels met je eens, denk ik.quote:Op zondag 29 juni 2008 15:21 schreef Napalm het volgende:
[..]
wat moet je dan met die lui?
Het is heel simpel; als je illegaal je eigen land kan verlaten en het vreemde Nederland in kan komen dan is de terugweg natuurlijk ook best mogelijk.
Ja, maar wat heeft dit te maken met schending van de mensenrechten door onze overheid?quote:Op zondag 29 juni 2008 15:21 schreef Napalm het volgende:
[..]
wat moet je dan met die lui?
Het is heel simpel; als je illegaal je eigen land kan verlaten en het vreemde Nederland in kan komen dan is de terugweg natuurlijk ook best mogelijk.
Wat anders kan de overheid met ze doen? Zomaar in NL laten rondlopen en het opgeven? Dan worden we in no-time onder de voet gelopen door miljoenen illegalen. Amnesty geeft geen serieuze alternatieven.quote:Op zondag 29 juni 2008 17:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, maar wat heeft dit te maken met schending van de mensenrechten door onze overheid?
Wat is jouw oplossing dan? Of zeik je ook alleen maar zonder goed en praktisch en tijdig alternatief te brengen?quote:Op zondag 29 juni 2008 20:36 schreef du_ke het volgende:
Je komt nu wel heel kortzichtig en simplistisch over Napalm.
Als blijkt dat je mensen niet uit kan zetten (en dat is de praktijk) dan lijkt het me inderdaad beter als die op een gegeven moment gewoon kunnen wonen en werken in Nederland. Dat is beter dan anderhalf jaar opslutien en dan nog niet in staat zijn uit te zettenquote:Op zondag 29 juni 2008 20:38 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing dan? Of zeik je ook alleen maar zonder goed en praktisch en tijdig alternatief te brengen?
Tuurlijk! Die mensen komen immers allemaal hier naar toe om te werken!..quote:Op zondag 29 juni 2008 20:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als blijkt dat je mensen niet uit kan zetten (en dat is de praktijk) dan lijkt het me inderdaad beter als die op een gegeven moment gewoon kunnen wonen en werken in Nederland. Dat is beter dan anderhalf jaar opslutien en dan nog niet in staat zijn uit te zetten.
De meesten komen inderdaad voor een beter leven voor henzelf en hun kinderen.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:52 schreef Tism het volgende:
[..]
Tuurlijk! Die mensen komen immers allemaal hier naar toe om te werken!..
Nu is het zo dat zelfs Amerikanen die hier willen komen werken in de praktijk minimaal 3 jaar niet mogen werken.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:52 schreef Tism het volgende:
[..]
Tuurlijk! Die mensen komen immers allemaal hier naar toe om te werken!..
Dat valt best tegen, zie bijvoorbeeld het verhaal van Vrij Nederland van die bajesboot in Rotterdam.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:34 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat anders kan de overheid met ze doen? Zomaar in NL laten rondlopen en het opgeven? Dan worden we in no-time onder de voet gelopen door miljoenen illegalen. Amnesty geeft geen serieuze alternatieven.
En verder, beschuldigingen en gezeik van Amnesty leg ik lachend naast me neer. Dat soort idioten hou ik er direct voor medeverantwoordelijk dat menig gevangenis in dit land luxueuzer dan menig bejaardentehuis.
Laat ze lekker in Iran gaan klagen in plaats van in Nederland waar het allemaal veel beter is.
Nou weet je, als die miljoenen hier naar toe komen zou de overheid natuurlijk ook die mensen niet zomaar binnen kunnen laten wandelen.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:34 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat anders kan de overheid met ze doen? Zomaar in NL laten rondlopen en het opgeven? Dan worden we in no-time onder de voet gelopen door miljoenen illegalen. Amnesty geeft geen serieuze alternatieven.
Ja nee, Amnesty staat erom bekend dat ze nooit iets laten horen over misstanden in de grote boze buitenwereld.quote:En verder, beschuldigingen en gezeik van Amnesty leg ik lachend naast me neer. Dat soort idioten hou ik er direct voor medeverantwoordelijk dat menig gevangenis in dit land luxueuzer dan menig bejaardentehuis.
Laat ze lekker in Iran gaan klagen in plaats van in Nederland waar het allemaal veel beter is.
Hmm? De overheid heeft zich te houden aan respecteren van de mensenrechten, wat heeft het hier komen door een persoon daarmee te maken?quote:Op zondag 29 juni 2008 21:31 schreef Peter_Europa het volgende:
Je kan ook niet komen als je zo begaan met je mensenrechten
Ok, mensenrechten voor legalen. Ik noem dat nog steeds gewoon burgerrechten (niet alle burgers zijn Nederlander, 't is maar dat je het weet). Maar je hebt gelijk; die groep is iets groter.quote:Op zondag 29 juni 2008 21:41 schreef Peter_Europa het volgende:
Je kan niet lezen. Ik had het niet over Nederlanders.
Daarmee houdt het ook meteen op
Dat zou gedeeltelijk wat verbeteren, maar heeft ook belangrijke consequenties.quote:Op zondag 29 juni 2008 21:43 schreef Picchia het volgende:
Als dit de grootste mensenrechtenschendingen zijn, dan kan dat opgelost worden door verblijf in de illegaliteit strafbaar te stellen.
Ze worden dan niet zonder aanleiding opgesloten en het geeft duidelijkheid over de behandeling en duur.quote:Op zondag 29 juni 2008 21:43 schreef Picchia het volgende:
http://www.amnesty.nl/voor_de_pers_artikel/35129/
"
Als dit de grootste mensenrechtenschendingen zijn, dan kan dat opgelost worden door verblijf in de illegaliteit strafbaar te stellen.
Ze hebben geen resocialisatie nodig, omdat het in de eerste plaats niet de bedoeling is dat ze onze maatschappij in gaan. Arbeid kan echter wel geboden worden in plaats van eenzame opsluiting.quote:De detentieomstandigheden zijn in vreemdelingenbewaring zelfs soberder dan in strafrechtelijke detentie, omdat op resocialisatie gerichte activiteiten zoals onderwijs, arbeid en verlof ontbreken.
Ja en? Ik ook, maar dat geeft de overheid geen recht mijn rechten te schenden, wel?quote:Op zondag 29 juni 2008 21:51 schreef Peter_Europa het volgende:
Ze hebben alle vrijheid om te vertrekken
Ik zou als ik jou was het idee van mensenrechten eens bestuderen.quote:Ik zou als ik jou was ook eens de grondwet lezen
Bevinden. Niks Nederlander, niks legaal, niks geen voorbehoud. Rechten gelden allen. En overigens de plicht van de overheid de regels te respecteren is een plicht aan de overheid, niet een plicht van degene die door de overheid behandeld wordt.quote:Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
En de duur moet redelijk zijn, en na uitzitting straf zijn ze gekwijt van hun misdaad, ze mogen daarna niet vervolgd worden voor hetzelfde misdrijf.quote:Op zondag 29 juni 2008 21:54 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ze worden dan niet zonder aanleiding opgesloten en het geeft duidelijkheid over de behandeling en duur.
Jawel, want na de straf zijn ze vrij. In Nederland. En eenzame opsluiting 23u/dg, of met z'n zessen, of kinderen in de cel, geen bezoekregeling, is allemaal niet toegestaan. Net als nu niet. Maar dan nog minder, want er kan domweg een normale procedure gestart worden als het toch gebeurt.quote:Ze hebben geen resocialisatie nodig, omdat het in de eerste plaats niet de bedoeling is dat ze onze maatschappij in gaan. Arbeid kan echter wel geboden worden in plaats van eenzame opsluiting.
Dat is niet helemaal waar. Als het de bedoeling is dat de illegale situatie ongedaan wordt gemaakt door die persoon, en die persoon doet dat niet, dan kan hij daar meerdere keren op worden aangesproken. Waarna hij weer de mogelijkheid heeft om de illegale situatie ongedaan te maken.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:03 schreef sigme het volgende:
[..]
En de duur moet redelijk zijn, en na uitzitting straf zijn ze gekwijt van hun misdaad, ze mogen daarna niet vervolgd worden voor hetzelfde misdrijf.
Oftewel: na uitzitting straf zijn ze vrij.
[..]
Jawel, want na de straf zijn ze vrij.
De plannen vind ik niet bijster interessant. Wel de wetten en regels. In dit geval: de mensenrechten.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:08 schreef Peter_Europa het volgende:
Je moet toch echt eens de plannen gaan lezen, want wat je schrijft gaat echt nergens over
Nee, de mogelijkheden van het individu om daaraan te voldoen worden ook gewogen. Hetgeen betekent dat een individu waarvan de rechter meent dat deze redelijkerwijs niet in staat is Nederland te verlaten, niet hiertoe gedwongen kan worden door diens onmogelijkheid zijn plicht te vervullen steeds te bestraffen met gevangenisstraf. Wel eenmaal, niet herhaalbaar. Tenzij nieuwe feiten enzo.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:08 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Als het de bedoeling is dat de illegale situatie ongedaan wordt gemaakt door die persoon, en die persoon doet dat niet, dan kan hij daar meerdere keren op worden aangesproken. Waarna hij weer de mogelijkheid heeft om de illegale situatie ongedaan te maken.
Ow, in de plannen worden de mensenrechten afgeschaft? Dat is nieuw voor mij.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:19 schreef Peter_Europa het volgende:
Als je de plannen gelezen hebben zou je in elk geval niet zo dom lullen
Iedere illegaal kan het land uitquote:Op zondag 29 juni 2008 22:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, de mogelijkheden van het individu om daaraan te voldoen worden ook gewogen. Hetgeen betekent dat een individu waarvan de rechter meent dat deze redelijkerwijs niet in staat is Nederland te verlaten, niet hiertoe gedwongen kan worden door diens onmogelijkheid zijn plicht te vervullen steeds te bestraffen met gevangenisstraf. Wel eenmaal, niet herhaalbaar. Tenzij nieuwe feiten enzo.
Nou jammer dan, het gaat hier over de mensenrechtenschending door de Nederlandse overheid, zoals nu aan de kaak gesteld door amnesty.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:25 schreef Peter_Europa het volgende:
Daar had ik het niet over
Niet legaal. En de overheid zet toch geen mensen aan tot illegaliteit hoop ik?quote:
Als blijkt dat een persoon er niet aan kan voldoen, dan is detentie/straf voor alle partijen zinloos. Dan zit je na het uitzitten van de straf met precies dezelfde vraag als voor het uitzitten van de straf. Wat doe je met een 'ongewenste' groep migranten, illegalen?quote:Op zondag 29 juni 2008 22:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, de mogelijkheden van het individu om daaraan te voldoen worden ook gewogen. Hetgeen betekent dat een individu waarvan de rechter meent dat deze redelijkerwijs niet in staat is Nederland te verlaten, niet hiertoe gedwongen kan worden door diens onmogelijkheid zijn plicht te vervullen steeds te bestraffen met gevangenisstraf. Wel eenmaal, niet herhaalbaar. Tenzij nieuwe feiten enzo.
Je zal ermee moeten leren leven, vrees ik. Dat is geen pleidooi voor makkelijk toelaten, integendeel. Maar waar de overheid faalt mogen niet individuen de dupe worden. Ook geen illegale individuen. De overheid, en wij, moeten op de blaren zitten.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:33 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als blijkt dat een persoon er niet aan kan voldoen, dan is detentie/straf voor alle partijen zinloos. Dan zit je na het uitzitten van de straf met precies dezelfde vraag als voor het uitzitten van de straf. Wat doe je met een 'ongewenste' groep migranten, illegalen?
Illegalen zomaar toestaan is onmogelijk en het probleem negeren is onwenselijk.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Je zal ermee moeten leren leven, vrees ik. Dat is geen pleidooi voor makkelijk toelaten, integendeel. Maar waar de overheid faalt mogen niet individuen de dupe worden. Ook geen illegale individuen. De overheid, en wij, moeten op de blaren zitten.
En linksom of rechtsom, we zullen alle mensen, ook illegalen, als mensen moeten behandelen.
Hmm. Onmogelijk maar niet helemaal onredelijk.quote:Op zondag 29 juni 2008 23:09 schreef Picchia het volgende:
[..]
Illegalen zomaar toestaan is onmogelijk en het probleem negeren is onwenselijk.
Persoonlijk vind ik mijn eerste voorstel in dit topic nog steeds het meest praktische en redelijk humaan, ookal klinkt het controversieel. Iedereen denkt meteen aan de tweede wereldoorlog en slavernij als je mensen aan het werk zou zetten op het land, maar dat is gewoon een trauma waar we overheen moeten stappen, want de omstandigheden hoeven in deze tijd helemaal niet slecht te zijn.
Uiteindelijk is het aan het werk zetten van illegalen (op het land of aan bouwprojecten) nog altijd de beste manier om illegaal verblijf te reguleren: door ze niet in de criminaliteit te laten afglijden, ze op een niet-onrendabele manier levensonderhoud te bieden en toch niet de indruk te wekken dat je illegaal verblijf toestaat.
En als ze uiteindelijk na een ruime periode niet vertrekken, dan kun je ervan uitgaan dat ze ook niet meer gaan vertrekken, dus kunnen ze betaalde arbeid krijgen.
En wat betekent dit in concreto?quote:Op zondag 29 juni 2008 23:15 schreef sigme het volgende:
Maar een noch ander ontslaat de Nederlandse overheid van de verplichting de mensenrechten altijd te respecteren.
Omdat AI dezelfde soort retoriek hanteert als Verhagen en Koenders. Allen hebben ze de mond vol over mensenrechten.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:40 schreef qonmann het volgende:
Waarom zou Nederland zich iets van AI aantrekken ?
Echt, niveau... als een ander in de sloot springt, doe jij het dan ook? Dan maar zo proberen...quote:Op maandag 30 juni 2008 01:25 schreef zhe-devilll het volgende:
In suriname zeiden ze rot op naar je eigen land bleekscheet...tegen nederlanders
moeten wij hier eens doen!
Pfieuw
Iets dat illegaal is is daarme dus niet legaal en dus crimineel.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Wist je dat als je water wilt koken, het het makkelijkst is dit rond de 100 graden Celsius te brengen?quote:Op maandag 30 juni 2008 15:57 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Iets dat illegaal is is daarme dus niet legaal en dus crimineel.
Criminelen zet je vast en soms ook uit.
op aarde, op zeeniveau en enkel zuiver water danwelquote:Op maandag 30 juni 2008 17:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wist je dat als je water wilt koken, het het makkelijkst is dit rond de 100 graden Celsius te brengen?
Verder, zand bestaat vaak uit relatief kleine deeltjes.
OK ik dacht dat je gewoon zoals normaal ongenuanceerd aan het blaaahaaten was.quote:Ik dacht, laat ik ook even wat irrelevante dingen opnoemen als reactie.
Ach maar er zijn ook de rechten van de eerlijk persoon en die wegen zwaarder.quote:Een crimineel heeft nog steeds evenveel mensenrechten als iemand die niet crimineel is. Als iemand crimineel is, is het nog steeds geen excuus om mensenrechten ineens te vergeten. Verder zou je ook de OP mogen lezen, eigenlijk. Het gaat Amnesty namelijk om de verschrikkelijk langdurige, vaak nutteloze opsluiting.
quote:Op zondag 29 juni 2008 20:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als blijkt dat je mensen niet uit kan zetten (en dat is de praktijk) dan lijkt het me inderdaad beter als die op een gegeven moment gewoon kunnen wonen en werken in Nederland. Dat is beter dan anderhalf jaar opslutien en dan nog niet in staat zijn uit te zetten.
Dat is overigens ook zo, mja, onzinnig. Natuurlijk is er altijd een vaste stroom mensen die voor het geld komt, maar de fluctuaties in het aantal vluchtelingen komen grotendeels van de onrust in de landen zelf. Oorlog enzo, dat zijn redenen voor mensen om te vertrekken.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:22 schreef kriele het volgende:
[..] aanzuigende kracht [..]
Dat de Nederlandse overheid alle mensen moet behandelen met inachtneming van de mensenrechten. Alle mensen.quote:
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=117092quote:De kritiek op het opsluiten van ex-asielzoekers en illegalen in een poging hen het land uit te krijgen, neemt toe. Na Amnesty International concludeert ook een belangrijke adviseur van het ministerie van Justitie dat de bestaande vreemdelingenbewaring op de schop moet. De Raad voor Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming (RSJ) heeft gisteren geadviseerd vreemdelingen die het land uit moeten, niet langer dan zes maanden op te sluiten, uitzonderingen daargelaten. Ook moet het regime waaronder de buitenlanders vastzitten, drastisch worden versoepeld. De raad pleit voor maximale bewegingsvrijheid binnen de detentiecentra en een zinvol dagprogramma.
Het liefst ziet de RSJ dat er een alternatief komt voor vreemdelingenbewaring. De raad vindt dat opsluiting van illegalen in een gevangenis ,,op gespannen voet staat met het feit dat deze personen geen strafbaar feit hebben gepleegd''. Vreemdelingen in detentie zijn nu zelfs vaak slechter af dan veroordeelde criminelen. Ze vallen onder een soortgelijk strafregime, maar de buitenlanders krijgen nauwelijks een dagprogramma met bijvoorbeeld werk.
Amnesty International presenteerde afgelopen vrijdag een rapport met gelijkluidende kritiek. Beide organisaties benadrukken dat het vastzetten van buitenlanders zonder verblijfsvergunning een uiterste middel zou moeten zijn om hen het land uit te krijgen.
Ruim tweeduizend vreemdelingen zitten vast in afwachting van uitzetting uit ons land. Zij bezetten inmiddels 15 procent van de Nederlandse celcapaciteit. De effectiviteit van deze opsluiting is echter beperkt. Nog niet de helft van de opgesloten buitenlanders wordt daadwerkelijk uitgezet.
Het Europees Parlement heeft vorige maand een richtlijn aangenomen die voorschrijft dat vreemdelingendetentie in principe maximaal zes maanden mag duren. Staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie heeft toegezegd dat ze die regel zal overnemen. De RSJ bepleit dat daarnaast ook scherper moet worden omschreven wanneer 'zicht op uitzetting' van een vreemdeling bestaat, een voorwaarde om mensen in detentie te plaatsen.
Albayrak zal in de loop van de zomer reageren op de rapporten van Amnesty en de RSJ.
op aarde, op zeeniveau en enkel zuiver water danwelquote:Op maandag 30 juni 2008 17:16schreef Yildiz het volgende:
Wist je dat als je water wilt koken, het het makkelijkst is dit rond de 100 graden Celsius te brengen?
Verder, zand bestaat vaak uit relatief kleine deeltjes.
OK ik dacht dat je gewoon zoals normaal ongenuanceerd aan het blaaahaaten was.quote:Ik dacht, laat ik ook even wat irrelevante dingen opnoemen als reactie.
Ach maar er zijn ook de rechten van de eerlijk persoon en die wegen zwaarder.quote:Een crimineel heeft nog steeds evenveel mensenrechten als iemand die niet crimineel is. Als iemand crimineel is, is het nog steeds geen excuus om mensenrechten ineens te vergeten. Verder zou je ook de OP mogen lezen, eigenlijk. Het gaat Amnesty namelijk om de verschrikkelijk langdurige, vaak nutteloze opsluiting.
Op kosten van de belasting betalerquote:Op zondag 29 juni 2008 21:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
De meesten komen inderdaad voor een beter leven voor henzelf en hun kinderen.
Ja die mensen hebben het hier slechter dan waar ze vandaan komenquote:Op donderdag 10 juli 2008 05:44 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Ik heb uit mijn bron ook vernomen dat asielzoekers weken, maanden (who knows) daar vast zitten zonder zich om te kleden. En eigenlijk heb ik nog wel meer zieke shit gehoord.
Ben je echt dom? Blind?quote:Op donderdag 10 juli 2008 06:18 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ja die mensen hebben het hier slechter dan waar ze vandaan komen![]()
stop nu maar eens met zulke zieke shit te posten, zo erg hebben ze het hier niet hoor![]()
immers, als het zo erg zou zijn, kwamen ze hier niet heen.
nee,van een andere mening toegedaan.quote:
quote:Op donderdag 10 juli 2008 17:23 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
nee,van een andere mening toegedaan.
aprepos dom en blind.........een kritische blik naar die "arme" illegalen geeft je idd snel het etiketje van dom, blind en racistich.
Smerig lui volk dus, want ik weet 200% zeker dat ze wel andere kleding en sanitaire voorzieningen hebben.quote:Op donderdag 10 juli 2008 05:44 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Ik heb uit mijn bron ook vernomen dat asielzoekers weken, maanden (who knows) daar vast zitten zonder zich om te kleden. En eigenlijk heb ik nog wel meer zieke shit gehoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |