'De illegalen'. En die worden opgesloten omdat ze weigeren te zeggen waar ze vandaan komen?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en niet te vergeten dat de illegalen het zichzelf expres moeilijk maken door te weigeren te zeggen wat het land van herkomst is en meer van dat soort fratsen.
Al vind ik 18 maanden wel veel te lang
Wat een geruststelling dat de overheid dan kan beslissen wat een strafbaar feit is! Zo kan ze ons beschermen tegen mensen met bekritiserende t-shirts aan.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:50 schreef FeestNummer het volgende:
Onzin, er is vrijheid van meningsuiting zolang je je daarbij niet schuldig maakt aan strafbare feiten zoals discriminatie of het aanzetten tot haat.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:11 schreef Yildiz het volgende:
Nee, ze kijken ook naar de rechten van de 'gewone burger'. Mede door het afnemen daarvan, is Nederland sinds een paar jaar op de zwarte lijst geplaatst, een lijst waar landen op staan waar het aan schort betreffende mensenrechten.
Dat zeg ik toch ook? Jij zegt dat Amnesty geen aandacht besteedt aan 'de gewone burger'. Dat is niet zo.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 17:10 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat is toch een zorgelijke ontwikkeling te noemen of niet?
Er beginnen inderdaad ongemerkt steeds meer voorwaarden aan vrijheden te komen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:46 schreef sigme het volgende:
Vrijheid van meningsuiting, maar niet als je een illegale mening hebt.
En mensenrechten, maar niet als je een illegaal mens bent.
Illegalen hebben minder recht op mensenrecht, want ze liegen en horen hier niet en zijn geen Nederlander en zijn zelf hiernaartoe gekomen en ze maken het er zelf naar en dus hebben ze geen onverkort recht op mensenrecht. Want..
Veel van de mensen die lang in de illegaliteit zitten hebben expres hun proces verstoord dat bedoelde ik.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:13 schreef sigme het volgende:
[..]
'De illegalen'. En die worden opgesloten omdat ze weigeren te zeggen waar ze vandaan komen?
Bron?
Er zijn overigens wel bronnen genoeg voor onderbouwing van de stelling dat mensen waarvan prima bekend is waar ze vandaan komen, en waarvan bekend is dat ze niet worden teruggenomen, in de cel verdwijnen. Waar ze 23 uur per dag zitten opgesloten, alsof ze een crimineel zijn van een soort waar dat de Fritzls en Franse monsters en bijlmoordenaars nog een puntje aan kunnen zuigen.
Schending van de mensenrechten, zonder proces opsluiten, slechte detentieregimes, mishandelingen. Ach ja, moeten die illegalen het er maar niet zelf naar maken, hmm? Kinderen, ouden van dagen, waar gehakt wordt vallen spaanders. En Nederlanders moeten soms ook brommen, dus.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Veel van de mensen die lang in de illegaliteit zitten hebben expres hun proces verstoord dat bedoelde ik.
nee tuurlijk niet maar die moeten dan ook niet gaan zeuren dat het zo lang duurtquote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je dat een reden mensenrechten te schenden? Stel dat iemand z'n proces heeeeeeeeeeeel erg verstoord, mag je 'm dan een beetje mishandelen?
Bij de procesverstoring wordt geen enkel strafbaar feit gepleegd, mag je de persoon dan in de gevangenis gooien. Zonder proces?
De kinderen hebben helemaal geen stem gehad in hun komst, of in de informatie aan de Nederlandse overheid. Mag je hun rechten dan terzijde schuiven?
En als ze dan in de gevangenis worden gestopt, mag je ze dan behandelen op een manier waarvan de honden geen brood lusten? Ik bedoel.. het is zo ongeveer een officiele reden om asiel toegekend te krijgen. In Nederland.
Ik weet niet precies wat jij je voorstelt bij mensenrechten, maar bij mijn weten wordt recht op mensenrecht niet een tikje minder voor vervelende mensen. Of voor procesverstorende mensen.
Hallo! Amnesty klaagt over mensenrechtenschendingen! Wat zeur jij nou over zeurende mensen?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee tuurlijk niet maar die moeten dan ook niet gaan zeuren dat het zo lang duurt
Ze zouden zich ook met Zimbabwe kunnen bezighouden of Somalie of welk land daar ook..quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach ja, mensenrechten. Niet voor illegalen want dat zijn illegalen..
Ja nee, dat is wel zo. Amnesty is de organisatie die je nooit hoort over misstanden in de grote boze buitenwereld.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 21:44 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ze zouden zich ook met Zimbabwe kunnen bezighouden of Somalie of welk land daar ook..
Maar daar is alles blijkbaar prima in orde, hoor AI nooit herrie maken over die landen
Tja, dan maar in Nederland kijken..
Liep ik net over straat hè, kom ik een bekende tegen.. en ik zeg niets hè!quote:Op zaterdag 28 juni 2008 21:44 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ze zouden zich ook met Zimbabwe kunnen bezighouden of Somalie of welk land daar ook..
Maar daar is alles blijkbaar prima in orde, hoor AI nooit herrie maken over die landen
Tja, dan maar in Nederland kijken..
Wil je soms zeggen dat wij geen keuze hebben? Zijn wij collectief dusdanig achterlijk dat we, nadat we als Nederlandse Staat kritiek krijgen, óók nog eens een oplossing van Amnesty zelf verwachten?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:07 schreef Peter_Europa het volgende:
Wat is het alternatief van Amnesty?
Respecteren van mensenrechten.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:07 schreef Peter_Europa het volgende:
Wat is het alternatief van Amnesty?
geen idee waar je het over hebt ...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:05 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Liep ik net over straat hè, kom ik een bekende tegen.. en ik zeg niets hè!
Belt hij mij op, ik niet opnemen, want ja, ik was aan het lopen!
Kom ik op gegeven moment thuis, bel ik hem op en zeg ik: 'ja, ik kon natuurlijk niet groeten, ik was aan het lopen!' Toen had ie het over meerdere dingen tegelijk ofzo. Héél vreemd...
Oh. Wel: Amnesty is heel wel in staat om zowel aandacht te schenken aan mensenrechten in Nederland als aan mensenrechten in andere landen. Tegelijkertijd. Sterker nog: daar zijn ze min of meer voor opgericht en dus ook naar georganiseerd.quote:
Daarna worden ze uitgezet.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Respecteren van mensenrechten.
Wat dacht je nou zelf? Dat na anderhalf jaar in de gevangenis die mensen daarna verdwenen zijn? Opgelost of zo? Welk resultaat wordt er bereikt met die mensenrechtenschending - geen. Afgezien van het resultaat dat de mensenrecten door onze overheid geschonden worden, want dat is wel bereikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |