abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 25 juni 2008 @ 11:12:35 #1
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59671361
In navolging op de eerdere spraakmakende delen
Wie heeft de belastingteruggaaf al gehad?
Wie heeft de belastingteruggaaf al gehad? deel 2
Wie heeft de belastingteruggaaf al gehad? deel 3
Wie heeft de belastingteruggaaf al gehad? #4
Nu dan eindelijk de nummer 5,
Met de vraag; Wie heeft het al gehad.

De vingertikkers in dit topic zal ik aan u voorstellen;

• ManAtWork; is geboren in 1976, heeft een opleiding gedaan en werkt tegenwoordig met cijfers.
    Uit eerdere topics weten we dat hijzelf al meerdere problemen heeft lopen met de blauwe enveloppenbrigade.

• DonJames; is geboren in 1979, met de opleiding fiscaalRecht en werkt momenteel als Fiscalist.
    DonJames houdt van duidelijkheid. Is ook niet te beroerd om streepjes te zetten voor de hoevele keren hij verwijst naar de OP in kwestie met de uitleg over bijvoorbeeld studiekosten.

• Wexy; is geboren in 1980, heeft een tijdje bij de rode enveloppenafdeling van de BD gewerkt. Is daardoor niet te beroerd om te helpen bij vraagstukken over toeslagen en doet ook hard dr best om vragen over IB naar waarheid te beantwoorden.

Het vingertikken gebeurt uit liefde voor de Belastingdienst omdat we het een geweldige instantie vinden en we stiekem ook gewoon aandelen hebben.

Waarom duurt het altijd zo lang dat de belastingdienst uitbetaalt?
    De belastingdienst houdt van geld, rentetrekken zijn ze dol op. Vandaar ook dat ze 'slechts' 4.75% rente geven momenteel over de bedragen die aan de burgers toehoren.
    Ook werken er geen mensen bij de belastingdienst, dat zijn slechts slaven. Deze horen hard te werken, dat komt er vaak niet van omdat ze avonden doorhalen en dan 's morgens met stokjes tussen de oogleden zitten te werken. Voor zover je het werken kan noemen natuurlijk.
    Digitale aangiftes zouden zo door de computer moeten kunnen rollen, echter dat vindt een medewerker niet leuk dus die stopt vaak even de computer zodat mensen die al begin maart hebben ingediend pas op 30 juni geld krijgen.

Waarom zijn er regels bij de aangifte nodig?
    Iedereen weet dat de burger speciaal is en deze regels niet voor de burger bedoeld zijn. Zo moet iemand die op 2 april pas heeft ingediend ook gewoon zijn geld krijgen voor 1 juli. En iemand die voor 1 april heeft ingediend moet ook gewoon eind mei het geld op de rekening hebben.

Nu serieus:

Er zijn maar een paar spelregels bij de BD.
  • Voor 1 april (dus vertaling; ten laatste 31 maart 23.59u) uw aangifte indienen is voor 1 juli (vertaling; ten laatste 30 juni laatste betaaltermijn van de bank) het geld ontvangen, of in elk geval de berichtgeving.
  • Een onvolledige aangifte waarvoor de BD achter informatie aan moet levert vertraging op, dus kan er geen garantie meer worden gegeven dat het ook voor 1 juli verwerkt is.
  • Willens en wetens onjuist invullen kan in het begin gunstig lijken, je krijgt soms ook nog echt het geld uitbetaald wat je ingevuld had. Echter houd er maar rekening mee dat de BD dit echt wel ziet en je dus alsnog terug moet betalen aan de BD.

Vragen stellen aan de vingertikkers mag altijd. Je zult soms iets meer informatie krijgen dan dat een miepje of klaasje aan de telefoon op 0800-0543 je zal geven.
    De vingertikkers zijn ook zeer zeker niet te beroerd om gewoon doodleuk hetzelfde te vertellen als de miepjes en klaasjes omdat de regels gewoon niet soepeler worden gemaakt en zelfs de vingertikkers hebben hier geen mogelijkheid toe.

Als laatste wil ik nog zeggen,
    Leuker kan ik het niet maken, wel makkelijker.

En het ergste is nog; ik wacht zelf ook nog steeds op mijn geld!!
    Maar heb de brief al wel !!
  • Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 25 juni 2008 @ 11:13:29 #2
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59671393
    Ik dacht... Laat ik de nieuwe ook maar meteen maken zodat MAW weer heerlijk de ergernis kan kweken
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
    pi_59671487
    wanneer zal t overgemaakt worden als je je aanvraag twee dagen te laat hebt ingediend ?
    Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
    swarma spam hoer
    Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
    Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
      woensdag 25 juni 2008 @ 11:22:41 #4
    34834 MarkNMGN
    F E Y E N O O R D
    pi_59671682
    Nog steeds niet, 14 april ingeleverd.

Hoop wel dat ik het voor 1 augustus nog krijg.
    De nacht verandert iedereen,
    kankelul.
      woensdag 25 juni 2008 @ 12:08:53 #6
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59672868
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 11:13 schreef Wexy het volgende:
    Ik dacht... Laat ik de nieuwe ook maar meteen maken zodat MAW weer heerlijk de ergernis kan kweken
    Uiteraard zal ik aan de verwachtingen van Wexy voldoen.

En voor de mensen die het laatste nieuws op de site van de belastingdienst willen volgen, hierbij de link.
    En voor degene die willen weten hoe hoog de rente bij de belastingdienst is (geweest): link.
    Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
    Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
    pi_59672910
    1 juli nadert snel en ik heb nog steeds niets gehad van de BD, geen geld, geen brief, geen reactie....
    "I intend to live forever. So far, so good."
    "I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
      woensdag 25 juni 2008 @ 13:26:17 #8
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 25 juni 2008 @ 14:53:47 #9
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59677168
    WHOEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
    dagtekening was 27 juni... en met rentedatum 25 juni staat het netjes op mijn rekening

Nog wel aan het klooien met die van mn ouders aangezien de BD eerst hun aagifte van 8 maart heeft verwerkt en daarna pas die van 5 maart....
    Maar dat gaan ze corrigeren.. Hoef ik geen eens bezwaar voor in te dienen... Heb best lieve collega's
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
    pi_59681487
    Ja! Hier is het ook binnen....
    3 Maart (voor de 2de keer aangifte gedaan), afgelopen zaterdag de brief binnen met dagtekening 27 Juni en vanmiddag was het geld bijgeschreven!
    pi_59681643
    Hier nog steeds niets binnen, ruim voor 1 april aangifte gedaan
      woensdag 25 juni 2008 @ 18:51:36 #12
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59682887
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 14:53 schreef Wexy het volgende:
    WHOEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
    dagtekening was 27 juni... en met rentedatum 25 juni staat het netjes op mijn rekening

Nog wel aan het klooien met die van mn ouders aangezien de BD eerst hun aagifte van 8 maart heeft verwerkt en daarna pas die van 5 maart....
    Maar dat gaan ze corrigeren.. Hoef ik geen eens bezwaar voor in te dienen... Heb best lieve collega's
    Hier de brief ook binnen en je lieve collega's kunnen weer eens niet rekenen.
    Het staat er niet op vermeld maar ze hebben invorderingsrente berekend in plaats van heffingsrente. Stelletje matenna*&#^^%&*#ers.

Tijd voor wederom een bezwaarschrift dus. Al kan ik volgens de vermindering geen bezwaar of beroep aantekenen. Ik zal ze aan het werk zetten, stelletje &#%^@$&@!!&@.

Zo,... nu mag het topic vast wel naar KLB.
    pi_59683052
    ik
      woensdag 25 juni 2008 @ 20:34:06 #14
    216123 GeckoGecko
    Im a slimy filfthy lizard!
    pi_59685776
    Nog niks geen brief NIKS NIKS en nog eens NIKS

Als ik het voor 1 juli niet heb rij ik me auto naar binnen!!!
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 25 juni 2008 @ 23:22:23 #15
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59692772
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 18:51 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Hier de brief ook binnen en je lieve collega's kunnen weer eens niet rekenen.
    Het staat er niet op vermeld maar ze hebben invorderingsrente berekend in plaats van heffingsrente. Stelletje matenna*&#^^%&*#ers.

Tijd voor wederom een bezwaarschrift dus. Al kan ik volgens de vermindering geen bezwaar of beroep aantekenen. Ik zal ze aan het werk zetten, stelletje &#%^@$&@!!&@.

Zo,... nu mag het topic vast wel naar KLB.
    Hoe krijg je het voor elkaar dat er bij jou altijd wel iets bijzonders aan de hand is??
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 20:34 schreef GeckoGecko het volgende:
    Nog niks geen brief NIKS NIKS en nog eens NIKS

Als ik het voor 1 juli niet heb rij ik me auto naar binnen!!!
    Ben ik blij dat ik er niet meer werk
    je weet nog wel dat jij de oorzaak was van de vertraging he?
    pi_59693501
    Wacht nog op geld van aangifte 2006
    Voor 2007 wacht ik nog op geld een de beroemde envelop.

tvp
    ............................
      donderdag 26 juni 2008 @ 00:00:03 #17
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59693695
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 23:22 schreef Wexy het volgende:

[..]

Hoe krijg je het voor elkaar dat er bij jou altijd wel iets bijzonders aan de hand is??
    Opeens ligt het aan mij?
    Kan ik het helpen dat de belastingdienst z'n eigen formulieren niet juist en tijdig weet te verwerken.

En van de rente was te verwachten. Ze hebben geen nieuwe aanslag opgelegd maar de H.71 (voor de zoveelste keer) gewijzigd. Op die manier komen ze onder de heffingsrente uit en kunnen ze invorderingsrente berekenen. (Denken ze,...)

Plus het feit dat ik niet te beroerd ben om uit principe overwegingen niet de beroerdste ben om de ambtelijke molen daar even draaiende te houden.
      Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 26 juni 2008 @ 00:32:54 #18
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59694501
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 00:00 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Opeens ligt het aan mij?
    Kan ik het helpen dat de belastingdienst z'n eigen formulieren niet juist en tijdig weet te verwerken.

En van de rente was te verwachten. Ze hebben geen nieuwe aanslag opgelegd maar de H.71 (voor de zoveelste keer) gewijzigd. Op die manier komen ze onder de heffingsrente uit en kunnen ze invorderingsrente berekenen. (Denken ze,...)

Plus het feit dat ik niet te beroerd ben om uit principe overwegingen niet de beroerdste ben om de ambtelijke molen daar even draaiende te houden.
    ja uiteraard ligt dit aan jezelf... ik heb er geen problemen mee namelijk... met die BD

Zelfs de omgekeerd verwerkte IB van mn ouders corrigeren ze met spoed... zelfs zonder te weten dat het de ouders van een excollega zijn aangezien ik helemaal niet heb gezegd dat ik er gewerkt heb
    pi_59695006
    Ik heb het geld al een paar dagen binnen, joepie!
    still i`m here, still i fight, still i feel, i`m alive.
    pi_59696357
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 00:00 schreef ManAtWork het volgende:

...Plus het feit dat ik niet te beroerd ben om uit principe overwegingen niet de beroerdste ben om de ambtelijke molen daar even draaiende te houden.
    ...en daarmee de verwerking van mijn aangifte te vertragen, omdat ze met die van jou bezig worden gehouden...
      donderdag 26 juni 2008 @ 09:55:40 #21
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59698046
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 07:33 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

...en daarmee de verwerking van mijn aangifte te vertragen, omdat ze met die van jou bezig worden gehouden...
    Graag gedaan.

(De brief is nog niet verstuurd, hoor. Dus ze hebben nog niks om mee bezig te zijn.)
    pi_59701977
    Belasting geld ook binnen van 2006
    Nu alleen brief en geld 2007 nog
    pi_59702769
    ik heb het al binnen gehad. begin van deze maand!
      vrijdag 27 juni 2008 @ 14:06:31 #24
    216123 GeckoGecko
    pi_59731306
    Ik ben de oorzaak van de vetraging ,maar de gasten van de belasting telefoon vertelde mij dat het niet vervalt. Zeker als ik nu bel zeggen ze je incompleet omdat ze te laat zijn.
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 27 juni 2008 @ 14:40:23 #25
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59732045
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 14:06 schreef GeckoGecko het volgende:
    Ik ben de oorzaak van de vetraging ,maar de gasten van de belasting telefoon vertelde mij dat het niet vervalt. Zeker als ik nu bel zeggen ze je incompleet omdat ze te laat zijn.
    je moet ook niet alles geloven wat de belastingtelefoon vertelt

Je kan beter naar ons luisteren dan weet je het zeker
    pi_59734157
    Alles is binnen
    pi_59735402
    Ik blij, ik kreeg vandaag de fameuze blauwe envelop bleek het het verzoek voor indienen van de aangifte OB 2e kwartaal te zijn....

Ach, het is nog geen 1 juli, het kan nog...
      vrijdag 27 juni 2008 @ 17:41:20 #28
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59735654
    Ik kreeg er vandaag ook weer één,... blijkt het een mededeling te zijn wat ze hebben overgemaakt.
    Kan ik weer opnieuw beginnen te rekenen of de rente nu wel klopt.

(Volgens mij nog steeds niet maar het verschil ik kleiner geworden.)
    pi_59751344
    Half maart verstuurd, en vandaag de envelop ontvangen.
    4300 ipv 4000... lief van ze.
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
    pi_59751978
    Vorige week binnen gehad. Eindelijk!
    bier
    pi_59786600
    Nog steeds niets binnen.
    1 Juli komt nu wel snel in zicht.
      maandag 30 juni 2008 @ 10:22:39 #32
    40566 Ericr
    Livewrong
    pi_59788036
    Nog steeds niks, althans wel een aanslag die betaald moet worden. De aangifte die geld moet opleveren is nog steeds niet afgehandeld. Altijd handig dat geld heen en weer pingpongen.
    pi_59795070
    Ik heb die grapjassen net even gebeld. Ik had de post gehad vandaag en er zat geen blauwe envelop bij.
    Wat blijkt? Ik mag woensdag pas bellen, omdat ze dan pas over de termijn van 1 juli heen zijn. Volgens hun kunnen ze dan pas het 'back-office' raadplegen inzake mijn aangifte en de status ervan. Nu kan dat nog niet.....

Leuker kunnen ze het niet maken.....
    pi_59795778
    Nou ik heb ook vanmiddag twee maal gebeld met de belastingdienst.
    Het eerste telefoontje dat ik had,kwam naar voren dat ik geen aangifte van 2007 had opgestuurd.
    Vreemd maar voor drie weken terug al eens gebeld,of een aangifte was ontvangen,en dat was volgens hun goed ontvangen.
    Na een kwartierje nogmaals gebeld,nu had ik wel aangifte gedaan.
    Helaas kon deze persoon niet zeggen wanneer ik iets hoorde,omdat er nog geen dagtekening bij stond.
    Het kon volgens deze persoon nog weleens drie weken duren voordat ik eindelijk bericht zou krijgen

Nou mogen ze dit ook wel veranderen: Voor 1 April ingestuurd Voor 1 Juli bericht.
      maandag 30 juni 2008 @ 15:59:59 #35
    216123 GeckoGecko
    pi_59796032
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 15:49 schreef gamelady58 het volgende:
    Het eerste telefoontje dat ik had,kwam naar voren dat ik geen aangifte van 2007 had opgestuurd.
    Vreemd maar voor drie weken terug al eens gebeld,of een aangifte was ontvangen,en dat was volgens hun goed ontvangen.
    Helaas kon deze persoon niet zeggen wanneer ik iets hoorde,omdat er nog geen dagtekening bij stond.
    Het kon volgens deze persoon nog weleens drie weken duren voordat ik eindelijk bericht zou krijgen

Nou mogen ze dit ook wel veranderen: Voor 1 April ingestuurd Voor 1 Juli bericht.
    Volgens mij heb ik ook gewoon pech ze kunnen beter zeggen je krijgt geen ene moer inplaats van 1 juli binnen. Leuker kunnen ze het niet maken ,maar ook niet makkelijker.
    pi_59796486
    Ook nog niks.. (3 april verstuurd door problemen met die digiD).
    pi_59796734
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 15:49 schreef gamelady58 het volgende:

Ik heb het al eerder gezegd, de "belofte" van vóór 1 april indienen, vóór 1 juli bericht is lang niet zo hard als de meeste mensen denken..
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 30 juni 2008 @ 23:56:49 #38
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59808568
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 15:59 schreef GeckoGecko het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik ook gewoon pech ze kunnen beter zeggen je krijgt geen ene moer inplaats van 1 juli binnen. Leuker kunnen ze het niet maken ,maar ook niet makkelijker.
    in dit geval blijf ik er bij dat het niet volledig binnen was voor 1 april dus dat het heel vervelend is..... maar klinkt een beetje als..... eigen schuld.....

Maar dat DJ zegt.... Het staat nergens beschreven dat je na 1 juli kan dwingen dat je je geld krijgt. Want er staat nergens in de wet dat het voor 1 juli bericht zou moeten geven...

Laten we het er op houden.... dat ze proberen hun best te doen daar
      dinsdag 1 juli 2008 @ 14:32:38 #39
    216123 GeckoGecko
    pi_59819049
    moet die B-telefoon niet zeggen dat het niet vervalt. Moeten ze gewoon zeggen je bent de lul kneeeecht je krijgt je geld volgend jaar. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 23:56 schreef Wexy het volgende:

[..]

in dit geval blijf ik er bij dat het niet volledig binnen was voor 1 april dus dat het heel vervelend is..... maar klinkt een beetje als..... eigen schuld.....

Maar dat DJ zegt.... Het staat nergens beschreven dat je na 1 juli kan dwingen dat je je geld krijgt. Want er staat nergens in de wet dat het voor 1 juli bericht zou moeten geven...

Laten we het er op houden.... dat ze proberen hun best te doen daar
    pi_59819686
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 16:18 schreef Billary het volgende:
    Ook nog niks.. (3 april verstuurd door problemen met die digiD).
    Precies hetzelfde hier echter geld al wel binnen met dagtekening 20 juni. Misschien is het ondertussen onderweg!
    Huh?
      dinsdag 1 juli 2008 @ 20:25:37 #41
    40566 Ericr
    Livewrong
    pi_59826468
    Wel een brief maar geen teruggaaf. Maken die knuppels er van dat er een onjuiste aangifte is ingediend omdat er een ander aangiftebiljet is ingediend dan degene die zou uitgereikt zijn. Dat is dan toch knap aangezien aan mijn vriendin (waarvoor deze aangifte geldt) helemaal geen verzoek tot aangifte is uitgereikt.

Heb aangifte gedaan als fiscale partners op basis van mijn aangifte en daarbij mijn vriendin dus vermeld. Aan alle voorwaarden voor fiscaal partnerschap wordt voldaan.

Leuker kunnen ze het inderdaad niet maken Morgen maar weer bellen met de belastingtelefoon maar het zal wel weer maanden duren voordat alles is afgehandeld.
      Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 1 juli 2008 @ 23:30:32 #42
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59830946
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 20:25 schreef Ericr het volgende:
    Wel een brief maar geen teruggaaf. Maken die knuppels er van dat er een onjuiste aangifte is ingediend omdat er een ander aangiftebiljet is ingediend dan degene die zou uitgereikt zijn. Dat is dan toch knap aangezien aan mijn vriendin (waarvoor deze aangifte geldt) helemaal geen verzoek tot aangifte is uitgereikt.

Heb aangifte gedaan als fiscale partners op basis van mijn aangifte en daarbij mijn vriendin dus vermeld. Aan alle voorwaarden voor fiscaal partnerschap wordt voldaan.

Leuker kunnen ze het inderdaad niet maken Morgen maar weer bellen met de belastingtelefoon maar het zal wel weer maanden duren voordat alles is afgehandeld.
    Laat je ook even weten wat ze te zeggen hebben over de situatie?
    Ben wel nieuwsgierig
      woensdag 2 juli 2008 @ 11:40:35 #43
    40566 Ericr
    Livewrong
    pi_59837723
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 23:30 schreef Wexy het volgende:

[..]

Laat je ook even weten wat ze te zeggen hebben over de situatie?
    Ben wel nieuwsgierig
    Blijkt dat mijn vriendin een M-formulier had moeten invullen. Iets wat je bijna nergens kan vinden op de site van de belastingdienst ook al staat het dan wel weer aangegeven als je zoekt op dat M-formulier.

Een M-formulier aanvragen duurt al 6-8 weken en de afhandeling kan tot 3 jaar duren. Die 3 jaar schijnt ook nog eens regelmatig voor te komen. Dat te ontvangen geld kunnen we dus wel op ons buik schrijven voorlopig.

M-formulier invullen schijnt ook nog eens knap lastig te zijn. Maar eens doorheen worstelen als het formulier binnen is en dan maar een paar jaar wachten op het geld. Leuker kan het niet.
    pi_59848587
    Vandaag maar weer eens gebeld. Het blijkt dat de status van mijn aangifte onbekend is, ze wisten wel dat hij 17 maart ontvangen is. Ze mompelde iets over een groep aangiftes die om onbekende reden vertraagd zijn, maar ze wist er eigenlijk niks van.
    Ze heeft mijn telefoonnummer doorgemaild naar een andere afdeling, die mij binnen 2 werkdagen gaat terugbellen over de status van mijn aangifte.

Hoop doet leven....
    pi_59848635
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 12:54 schreef -J-D- het volgende:
    Half maart verstuurd, en vandaag de envelop ontvangen.
    4300 ipv 4000... lief van ze.
    En het geld is vandaag binnengekomen.
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
    pi_59852836
    Hallo, ik heb een vraagje... ik heb op 4/5 april mijn opgave elektronisch verzonden. Wel via de telefoon op 29 maart uitstel aangevraagd maar op tot heden helemaal niets vernomen van de belastingdienst. Kan dat zo zijn dat het zo lang duurt?? Mijn moeder heeft zelfs haar geld al terugontvangen
      woensdag 2 juli 2008 @ 22:22:04 #48
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_59852944
    Ja, je hebt na 1 april ingediend en je hebt uitstel gevraagd. Dus kan het 'iets' langer duren.
    pi_59853173
    Ok dan wacht ik nog gerust af
      Licht Ontvlambaar woensdag 2 juli 2008 @ 22:58:45 #50
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_59853905
    Ik heb mijn voorlopige aanslag (geld terug) al ruim twee weken binnen... Mijn liefste aka fiscaal partner heeft 'm nog steeds niet
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 2 juli 2008 @ 23:25:28 #51
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59854624
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 22:22 schreef ManAtWork het volgende:
    Ja, je hebt na 1 april ingediend en je hebt uitstel gevraagd. Dus kan het 'iets' langer duren.
    Uitstel vervalt nadat de aangifte binnen is dus dat heeft nog niet eens met het 'iets' te maken

Na 1 april is natuurlijk wel zonde
    Maar ach.... denk maar zo Kersje.. je ontvangt nu wel 5.15% kwartaalrente
    pi_59854871
    relax
    pi_59889165
    Gossie, de belastingdienst belde me zowaar terug....
    Naar nu blijkt, en ik zal het proberen te melden zoals mij verteld werd: Mijn aangifte zit vast in systeem A. De aangifte zou overgezet moeten worden naar systeem B en dat overzetten liep vast... Ik hoef niets te doen en het komt vanzelf weer in orde. Op mijn vraag wanneer ik ongeveer bericht zou kunnen ontvangen, meldde ze over 4 tot 5 weken, ongeveer.....

*zucht* ik zal de laatste zijn die nog op het wachtbankje zit uiteindelijk....
      Licht Ontvlambaar vrijdag 4 juli 2008 @ 14:25:18 #54
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_59889320
    Hier wachten we met je mee... Van de week maar eens informeren denk ik.
      vrijdag 4 juli 2008 @ 14:26:55 #55
    40566 Ericr
    Livewrong
    pi_59889370
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 14:19 schreef JumpingJacky het volgende:

*zucht* ik zal de laatste zijn die nog op het wachtbankje zit uiteindelijk....
    Dat valt wel mee. Als het tegenzit wacht ik straks bij elkaar 3 1/2 jaar op 1800 euro. Als het meezit wat korter maar als ik lees over de verwerking van M-formulieren duurt het gemiddeld genomen ontiechelijk lang.
      vrijdag 4 juli 2008 @ 20:29:16 #56
    216123 GeckoGecko
    pi_59896928
    Ik heb gebeld en hun antwoord luid 1 der deze dagen. Kan ik daarop rekeningen of bedoelen ze geen idee misschien over 1 dag of 1 jaar?
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 4 juli 2008 @ 23:18:22 #57
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_59900632
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 20:29 schreef GeckoGecko het volgende:
    Ik heb gebeld en hun antwoord luid 1 der deze dagen. Kan ik daarop rekeningen of bedoelen ze geen idee misschien over 1 dag of 1 jaar?
    Goede vraag, ik kan niet in het systeem kijken.
    Maar vaak zeggen ze bij een jaar eerder, zo snel mogelijk dan dat ze een dezer dagen zullen zeggen.
      maandag 7 juli 2008 @ 08:17:40 #58
    77575 NiTiN
    Move On Up
    pi_59941127
    Nee. Ook al was ik zelf wel te laat met indienen (ivm digid die stom deed en opnieuw aangevraagd moest.)

het zou tof zijn als het een beetje rapido komt.
    I went clubbing. Softest coat ever.
    pi_59947412
    Nu moet ik toch even mijn verhaal kwijt,over wat er nu weer is gebeurd .
    Zoals ik al verschillende berichten heb achtergelaten,dat we nog steeds wachten op onze teruggaaf van 2007.
    Wij hebben onze aangifte digitaal verzonden in Februari 2008,voor de crash.
    De belastingdienst zou alle mensen op de hoogte brengen,als je aangifte verloren was gegaan.
    Wij hebben geen enkel bericht ontvangen,dat we nogmaals onze aangifte moesten versturen.
    Op ons verzoek heeft de belastingconsulent,nogmaals verzonden op 25 Februari 2008.
    Begin Mei hebben wij contact gehad met de belastingdienst,of onze aangifte goed was aangekomen,en dat was hij inderdaad.
    Begin Juli hebben wij met de belastingdienst gebeld,omdat we nog steeds niets hadden gehoord.
    We kregen te horen dat de aangifte in behandeling was,en hij kon ons niet zeggen wanneer we het geld konden verwachten,omdat er nog geen dagtekening achter stond.
    Nu heb ik voor een half uur terug gebeld,om te vragen of er reeds een dagtekening er achter stond,en ik kreeg het volgende te horen:

U heeft geen aangifte gedaan over 2007,maaru heeft wel een uitstel aangevraagd tot 2009!!!
    Waar halen ze het vandaan?
    Terwijl er twee telefoongesprekken zijn geweest dat de aangifte goed was ontvangen en in behandeling was.

Waarom zou ik een uitstel aanvragen tot 2009??????
    En hoe komen ze erbij????????????

Leuker kunnen ze het echt niet maken daar.
      Licht Ontvlambaar maandag 7 juli 2008 @ 14:06:19 #60
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_59947586
    Nav bovenstaande post ook maar eens gaan bellen. We mogen eind deze week bericht verwachten
    pi_59947787
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 13:57 schreef gamelady58 het volgende:
    Nu moet ik toch even mijn verhaal kwijt,over wat er nu weer is gebeurd .
    Zoals ik al verschillende berichten heb achtergelaten,dat we nog steeds wachten op onze teruggaaf van 2007.
    Wij hebben onze aangifte digitaal verzonden in Februari 2008,voor de crash.
    De belastingdienst zou alle mensen op de hoogte brengen,als je aangifte verloren was gegaan.
    Wij hebben geen enkel bericht ontvangen,dat we nogmaals onze aangifte moesten versturen.
    Op ons verzoek heeft de belastingconsulent,nogmaals verzonden op 25 Februari 2008.
    Begin Mei hebben wij contact gehad met de belastingdienst,of onze aangifte goed was aangekomen,en dat was hij inderdaad.
    Begin Juli hebben wij met de belastingdienst gebeld,omdat we nog steeds niets hadden gehoord.
    We kregen te horen dat de aangifte in behandeling was,en hij kon ons niet zeggen wanneer we het geld konden verwachten,omdat er nog geen dagtekening achter stond.
    Nu heb ik voor een half uur terug gebeld,om te vragen of er reeds een dagtekening er achter stond,en ik kreeg het volgende te horen:

U heeft geen aangifte gedaan over 2007,maaru heeft wel een uitstel aangevraagd tot 2009!!!
    Waar halen ze het vandaan?
    Terwijl er twee telefoongesprekken zijn geweest dat de aangifte goed was ontvangen en in behandeling was.

Waarom zou ik een uitstel aanvragen tot 2009??????
    En hoe komen ze erbij????????????

Leuker kunnen ze het echt niet maken daar.
    Het uitstel is eenvoudig te verklaren, dat heeft je belastingconsulent aangevraagd (gaat heel eenvoudig en waarschijnlijk automatisch). Of dat je aangifte nou wel of niet is ontvangen, tsja. Bij de belastingtelefoon zitten niet de meest capabele mensen, en als ze al 2 maal hebben gezien dat je aangifte is ontvangen zal dat waarschijnlijk wel zo zijn. Misschien als je nog een keer belt dat ze hem ineens wél kunnen vinden
    pi_59948596
    Nou dat heb ik gedaan binnen een kwartier nogeens gebeld,maar de aangifte was niet ontvangen.
    De belastingconsulent inmiddels ook al gebeld.
    Ze kon precies op de datum nakijken wanneer het verzonden was,en dat we niet in de crash zaten,en dat er zeker geen sprake was van een uitstel tot 2009.

De laatste persoon bij de belastingdienst vond het ook maar vreemd,dat twee van haar collega's mij wel konden vertellen dat de aangifte binnen was,terwijl zij geen enkele aangifte vond,enkel alleen een uitstel tot 2009.

Vanmiddag nog maar eens gebeld met de belastingdienst.
    Kreeg weer te horen dat we uitstel tot 2009 hadden aangevraagd!!!!
    NU heeft de belastingconsulent het vanmiddag nogmaals opgestuurd.
    Wie kan me zeggen,hoelang het duurt,voordat ik hiervan bericht krijg.????????????

[ Bericht 22% gewijzigd door gamelady58 op 07-07-2008 16:46:42 ]
    pi_59995931
    EINDELIJK

Heb post gehad voor de teruggaven van 2007 (10 april had ik het verzonden)
      woensdag 9 juli 2008 @ 14:54:49 #64
    34834 MarkNMGN
    F E Y E N O O R D
    pi_59996499
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 14:31 schreef sander89 het volgende:
    EINDELIJK

Dan hoop ik hem toch ook binnenkort binnen te krijgen (14 april verzonden).

Ik ga 1 augustus op vakantie, het liefst daarvoor nog.
    kankelul.
    pi_60007873
    Ik hoop dat deze vraag hier op de goede plaats staat en iemand me kan helpen. Allereerst hoef ik geen commentaren op het feit dat ik er nu pas mee kom, doe je het toch is het geen probleem, maar erop reageren doe ik niet. Enfin, mijn vraag. Afgelopen zomervakantie heb ik vakantiewerk gedaan, en destijds ingevuld dat, als ik het goed heb loonheffingskorting, voor dat baantje wilde. Nu heb ik gewoon netjes mijn loon uitbetaald gekregen, en de loonbriefjes bewaard, maar nooit meer actie ondernomen. Ik heb het nettoloon dus gewoon gekregen, maar niks meer met loonheffingskorting gedaan. Zat dat bedrag dat ik terug kon krijgen al verwerkt in mijn netto loon, of had ik dat apart moeten aanvragen (dit is het geval zover ik weet), en kan ik dat in dat geval ook nu een jaar later nog iets terugkrijgen?
    pi_60008004
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 22:47 schreef XVII het volgende:
    Ik hoop dat deze vraag hier op de goede plaats staat
    Niet helemaal, maar vooruit
    quote:
    en iemand me kan helpen. Allereerst hoef ik geen commentaren op het feit dat ik er nu pas mee kom, doe je het toch is het geen probleem, maar erop reageren doe ik niet. Enfin, mijn vraag. Afgelopen zomervakantie heb ik vakantiewerk gedaan, en destijds ingevuld dat, als ik het goed heb loonheffingskorting, voor dat baantje wilde. Nu heb ik gewoon netjes mijn loon uitbetaald gekregen, en de loonbriefjes bewaard, maar nooit meer actie ondernomen. Ik heb het nettoloon dus gewoon gekregen, maar niks meer met loonheffingskorting gedaan. Zat dat bedrag dat ik terug kon krijgen al verwerkt in mijn netto loon,
    Waarschijnlijk
    quote:
    of had ik dat apart moeten aanvragen (dit is het geval zover ik weet), en kan ik dat in dat geval ook nu een jaar later nog iets terugkrijgen?
    Omdat wij niet op jouw jaaropgaaf kunnen kijken, en dus niet kunnen zien hoeveel je verdient hebt en hoeveel er is ingehouden, raad ik het volgende aan: Download het programma van de belastingdienst en vul het in. Als je nog geld terug krijgt van 2007 kan dat nog gewoon.
    pi_60008216
    In totaal gaat het om ongeveer 1000 euro netto over een maand of 2. Om welk deel op het loonstrookje gaat het, alleen de loonheffing? En destijds deed ik ook nog een ander baantje, nu weet ik niet 100% zeker of de loonheffingskorting voor het ene of andere baantje geldde, hoe kan ik bij de belastingdienst iets terugvorderen zonder een bewijs / zeker te weten of het wel voor dat baantje geldde?
      woensdag 9 juli 2008 @ 23:23:48 #68
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_60008843
    Zoals DJ ook al zegt: pak je jaaropgaven en gebruik het programma van de belastingdienst.
    Met die twee middelen zie je vanzelf het resultaat verschijnen.
    pi_60009767
    Allebei bedankt, ik zal me er morgen eens voor gaan zitten
      Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 10 juli 2008 @ 00:23:34 #70
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_60010064
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 23:01 schreef XVII het volgende:
    In totaal gaat het om ongeveer 1000 euro netto over een maand of 2. Om welk deel op het loonstrookje gaat het, alleen de loonheffing? En destijds deed ik ook nog een ander baantje, nu weet ik niet 100% zeker of de loonheffingskorting voor het ene of andere baantje geldde, hoe kan ik bij de belastingdienst iets terugvorderen zonder een bewijs / zeker te weten of het wel voor dat baantje geldde?
    Je hebt je jaaropgaven. Gewoon alle totalen invullen... en dan krijg je een uitslag.
    In topic 3 van deze reeks heb ik alle belastingtopics benoemd... daar kun je je eventueel ook nog even inlezen
    pi_60012521
    Ik heb een vraagje.... 3 maart en 27 maart heb ik voor heel de familie de belasting gedaan. Twee familieleden hebben alles al terug. Ik zelf heb samen met partner aangifte gedaan en hebben enkel gehoord dat ik niks terug krijg(dit was bij de aangifte al bekent) maar verder hebben we nog niks gehoord. Ik heb nog nooit later dan juni mijn belasting centjes ontvangen dus vraag mij af of alles wel goed gaat. Heb de BD gebeld en die zeiden dat het in behandeling is ......dit is alweer een dikke vier weken geleden:(

Gr Radeloosje
    Ik maak het makkelijk voor de BD doen zij dat ook voor mij??
      donderdag 10 juli 2008 @ 10:34:09 #72
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_60014156
    Ja, hoor gaat wel goed.
    Duurt alleen even.
    pi_60014609
    Hoop het wel ja wilde ervan op vakantie gaan
    pi_60014725
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 10:53 schreef Radeloosroosje het volgende:
    Hoop het wel ja wilde ervan op vakantie gaan
    Hou rekening met een wintervakantie i.p.v. een zomervakantie
    pi_60020682
    Nou dat hoop ik niet ik ga in oktober :S
      donderdag 10 juli 2008 @ 17:23:13 #76
    34834 MarkNMGN
    F E Y E N O O R D
    pi_60023875
    Brief is binnen, nu het geld nog! (14 april verzonden).
    kankelul.
    pi_60026681
    toch ook nog bijna drie maanden ertussen ben benieuwd hoelang het bij ons gaat duren.
      donderdag 10 juli 2008 @ 21:09:55 #78
    216123 GeckoGecko
    pi_60028160
    ik loop nog steeds te wachten volgens mij krijg ik het volgende week............ en zo niet nou dan weet ik het ook niet meer. Het is nu donderdag morgen geen brief dan weer wachten na het weekend. Toen ik had gebeld zeiden ze 1 der deze dagen het is al weer 7 dagen later.( en toen ik daarvoor belde zeiden ze dat ik er zeker kon van zijn dat ik het 1 juli bericht kreeg) Dus 1 der deze dagen kan ook volgende maand zijn of nooit. Het schiet tenminste wel lekker op ,
    pi_60041598
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 14:31 schreef sander89 het volgende:
    EINDELIJK

Geld ook binnen
    pi_60041859
    Mid mei ingediend.

Net brief met dagtekening vandaag binnen gekregen.
    deal with it
    pi_60042118
    eindelijk bericht gehad van BD, krijg een lekker bedragje
    pi_60052513
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2008 14:43 schreef DonJames het volgende:
    Zo, ik heb zojuist de aangifte ingediend. WAAR BLIJFT MIJN GELD NOU!

Ben benieuwd of ze het pikken, mijn reisaftrek is enigzins arbitrair..
    En vandaag het bericht dat het dividend op mijn aandelen Belastingdienst eraan komt
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 11 juli 2008 @ 23:41:46 #83
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_60052634
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2008 23:35 schreef DonJames het volgende:

[..]

En vandaag het bericht dat het dividend op mijn aandelen Belastingdienst eraan komt
    gefe,iciteerd
      vrijdag 11 juli 2008 @ 23:49:14 #84
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_60052780
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2008 23:35 schreef DonJames het volgende:

[..]

Cash of stock?
    En zeker een interim-dividend? Of hebben de aandeelhouders het slotdividend al vastgesteld?

pi_60053187
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2008 23:49 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Cash of stock?
    En zeker een interim-dividend? Of hebben de aandeelhouders het slotdividend al vastgesteld?

Interim, cash. Het slotdividend is 0 hoop ik, maar dat zal waarschijnlijk pas ver in het volgende boekjaar worden gedeclareerd.
    pi_60056314
    brief binnen, dagtekening 16 juli.
    pi_60060555
    Brief gekregen dagtekening 11 juli, wie weet hoe lang het ongeveer duurt tot ik mijn geld heb?
      zaterdag 12 juli 2008 @ 17:16:43 #88
    34834 MarkNMGN
    F E Y E N O O R D
    pi_60061178
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 17:23 schreef MarkNMGN het volgende:
    Brief is binnen, nu het geld nog! (14 april verzonden).
    Geld inmiddels ook al binnen.
    kankelul.
      Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 12 juli 2008 @ 18:59:57 #89
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_60062722
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 16:32 schreef SuusOetMaiden het volgende:
    Brief gekregen dagtekening 11 juli, wie weet hoe lang het ongeveer duurt tot ik mijn geld heb?
    Binnen 14 dagen na dagtekening. Kan op de dagtekeningsdatum zelf zijn.. Kan 14 dagen er na zijn.... Duurt dus niet heel lang meer.
      zondag 13 juli 2008 @ 12:27:19 #90
    85962 ioko
    I Appear Missing
    pi_60072657
    Ook bericht! Dagtekening 11 juli (2e week van april ingediend).
    Coincidence
    Makes sense
    Only with you
      maandag 14 juli 2008 @ 12:51:11 #91
    85962 ioko
    I Appear Missing
    pi_60094197
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 12:27 schreef ioko het volgende:
    Ook bericht! Dagtekening 11 juli (2e week van april ingediend).
    En geld is binnen.
    Coincidence
    Makes sense
    Only with you
      maandag 14 juli 2008 @ 15:42:09 #92
    216123 GeckoGecko
    pi_60098360
    Heb met de belasting gebeld en ik krijg een definitieve aanslag wat dat ook mag zijn en wat is het verschil tussen een voorlopige aanslag en definitieve snap er geen ene ........ van.????>?.

P.S. net iemand gebeld die er meer verstand van heeft definitieve betekent gewoon dat de aanslag is vast gesteld en het gewoon klaar is volledig gecontroleerd.

En ik heb voor een 2de X gebeld en toen werd er mij verteld dat ik binnen een week bericht krijg van iets heel anders weer. Dat mijn aanslag pas in behandeling is genomen in juli en dat ik het pas binnen krijg in het binnen gestelde termijn van 3 jaar. Dus ik ben gewoon de lul yeaaaaaaaaaaaaaa.

[ Bericht 30% gewijzigd door GeckoGecko op 14-07-2008 16:01:52 ]
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 14 juli 2008 @ 23:14:12 #93
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_60109583
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 15:42 schreef GeckoGecko het volgende:
    Heb met de belasting gebeld en ik krijg een definitieve aanslag wat dat ook mag zijn en wat is het verschil tussen een voorlopige aanslag en definitieve snap er geen ene ........ van.????>?.

P.S. net iemand gebeld die er meer verstand van heeft definitieve betekent gewoon dat de aanslag is vast gesteld en het gewoon klaar is volledig gecontroleerd.

En ik heb voor een 2de X gebeld en toen werd er mij verteld dat ik binnen een week bericht krijg van iets heel anders weer. Dat mijn aanslag pas in behandeling is genomen in juli en dat ik het pas binnen krijg in het binnen gestelde termijn van 3 jaar. Dus ik ben gewoon de lul yeaaaaaaaaaaaaaa.
    Ze kunnen er inderdaad voor kiezen om geen voorlopige aanslag op te leggen. Dat houdt dus inderdaad in dat ze meteen alle gegevens dubbel controleren en je dus geen voorschot krijgt, maar meteen de 'goede' bedragen.

* Wexy vind gecko wel zielig... maar toch......

I TOLD YA!
      dinsdag 15 juli 2008 @ 20:08:55 #94
    216123 GeckoGecko
    pi_60128540
    MEDIC!!!!!!!?!!!!!!!!!!!!!!!!
    pi_60129141
    Vanochtend stond het op de rekening, had het 4 weken geleden aangevraagd. Had nog nooit zoiets snels verwacht van de Belastingdienst.
      Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 15 juli 2008 @ 23:22:23 #96
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_60133724
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 20:08 schreef GeckoGecko het volgende:
    MEDIC!!!!!!!?!!!!!!!!!!!!!!!!
    Is niet persoonlijk bedoelD hoor
    pi_60174796
    Ik ga mijn aangifte ook maar eens invullen voor 2007. Heb er niet echt tijd voor gehad tot nu toe
    Enkele vraagjes:
    - Ik heb mijn verstandkiezen laten trekken ( aftrekbaar als ziektekosten??)
    - ik heb een beugel gehad (aftrekbaar als ziektekosten??)
    - ik heb een appartement (nog te bouwen) gekocht in 2007, hoe gaan we hier mee om???

Wie kan mij helpen op deze vragen?
    pi_60175039
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 21:20 schreef ryan_atwood het volgende:
    Ik ga mijn aangifte ook maar eens invullen voor 2007. Heb er niet echt tijd voor gehad tot nu toe
    Enkele vraagjes:
    - ik heb een appartement (nog te bouwen) gekocht in 2007, hoe gaan we hier mee om???

verstandskiezen en beugelkosten zijn aftrekbaar indien je de kosten niet (of niet geheel) vergoed hebt gekregen van je ziektekostenverzekeraar.
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
      donderdag 17 juli 2008 @ 22:04:22 #99
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_60175735
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 21:20 schreef ryan_atwood het volgende:
    Enkele vraagjes:

Druk eens op F1 in het aangifteprogramma of loop dit topic ( Belastingaangifte 2007 deel 5 ) en de vorige eens door. Staan alle vragen wel eens gesteld en uitgebreid toegelicht.
      woensdag 30 juli 2008 @ 10:26:59 #100
    21746 Budah
    He who is awake
    pi_60438091
    Sterk staaltje communicatie bij de belastingdienst:

Maart
    - Aangifte ingediend (resultaat=0)

April
    - Aangepaste aangifte ingediend (nog ca. 1400 eu te ontvangen)

Mei
    - Brief ontvangen dat ik geen voorlopige aanslag zal ontvangen
    - Gebeld met de belastingtelefoon. "Meneer we zien alleen 1 aangifte staan."
    - Nog een keer gebeld. "Meneer, hij staat wel in het andere systeem!"

Juni
    - Gebeld: "Meneer, we zien de tweede aangifte in behandeling staan, dat betekent dat u binnenkort bericht krijgt!"

Juli (vanochtend)
    - Gebeld: "Meneer, uw tweede aanvraag, daar krijgt u geen bericht meer van. U heeft hier in mei bericht van gehad. Deze aanvraag is gevoegd bij de eerste aanvraag en u krijgt direct een definitieve aanslag. Dit kan nog ca. anderhalf jaar duren"

Mijn belastingdude gaat bezwaar aantekenen zodat ik alsnog een voorlopige aanslag krijg, dit kan nog iets van 2 maanden duren.
    product of a hippy/rocker upbringing
    pi_60440722
    Geld staat op mijn rekening, maar nog geen brief ontvangen.
    pi_60543034
    Pfff nog steeds niks gehoord en we zitten in augustus wat doen ze daar......
    pi_60559815
    Kan je eigenlijk ergens zien hoeveel je terug krijg of hoevele je moet betalen?
    Verdomde eigenwijs
    Viva la afca
      maandag 4 augustus 2008 @ 21:18:29 #104
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_60559848
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 21:17 schreef Noshiba het volgende:
    Kan je eigenlijk ergens zien hoeveel je terug krijg of hoevele je moet betalen?
    Heb je niet electronisch aangifte gedaan dan?
    pi_60559913
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 21:18 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Heb je niet electronisch aangifte gedaan dan?
    Nee, ben ook maar een vakkenvuller en nu wil ik wel weten of ik wat terug krijg of of ik moet betalen want dat wil ik best weten voordat ik dan aangifte ga doen
    Verdomde eigenwijs
    Viva la afca
    pi_60561679
    Waarom doe je de aangifte niet gewoon elektronisch, is stukken makkelijker en je ziet voordat je het kan versturen meteen of je geld terug krijgt etc.
    pi_60569323
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 22:19 schreef sander89 het volgende:
    Waarom doe je de aangifte niet gewoon elektronisch, is stukken makkelijker en je ziet voordat je het kan versturen meteen of je geld terug krijgt etc.
    aha, even geprobeert een geweldige 60 euro
    Verdomde eigenwijs
    Viva la afca
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:27:54 #108
    28033 Pek
    je moet wat
    pi_60645956
    In juli geld teruggekregen en gisteren weer een aanslag of ik hetzelfde bedrag wil betalen. Wat een prutsers
    The difference between the three Abrahamic religions:
    - Christianity mumbling to the ceiling,
    - Judaism mumbling to the wall,
    - Islam mumbling to the floor.
    pi_60665382
    Hmm, brief ontvangen, alleen niet degene waar ik op zat te wachten.
    Op basis van de gegevens in mijn aangifte wordt er geen voorlopige aanslag opgelegd. Als de aangifte door de BD is gecontroleerd, wordt een definitieve aanslag opgelegd.....

Volgens het aangifteprogramma kreeg ik geld terug, dus betekent dit dat ik nader onderzoek van de fiscus kan verwachten? Bij vorige teruggave kreeg ik altijd een voorlopige aanslag voor terugbetaling.....
    pi_60666563
    - VT in juni ontvangen
    - Wanneer kan ik mijn briefje met daarin definitieve verwachten enig idee?
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_60666909
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 19:59 schreef JumpingJacky het volgende:
    Hmm, brief ontvangen, alleen niet degene waar ik op zat te wachten.
    Op basis van de gegevens in mijn aangifte wordt er geen voorlopige aanslag opgelegd. Als de aangifte door de BD is gecontroleerd, wordt een definitieve aanslag opgelegd.....

Volgens het aangifteprogramma kreeg ik geld terug, dus betekent dit dat ik nader onderzoek van de fiscus kan verwachten? ....
    Nee, dat betekend dat ze vinden dat jouw vordering op de fiscus niet hoog genoeg is om uit te betalen. Hoeveel zou je terug krijgen volgens het programma?
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 20:41 schreef Ml-etje het volgende:
    - VT in juni ontvangen
    - Wanneer kan ik mijn briefje met daarin definitieve verwachten enig idee?
    Valt niet echt te zeggen, maar ik zou er niet op rekenen dat dit in 2008 nog gaat gebeuren.
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:26:34 #112
    103012 Nies
    Die hekse
    pi_60667993
    Drie weken geleden ingestuurd, vandaag de VT ontvangen, geld zal 1 dezer dagen ook wel verschijnen.
    A lie may take care of the present, but it has no future..
    You can't pay me enough to be nice to you...
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:29:52 #113
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_60668104
    Heb ik bezwaar gemaakt (eind februari) tegen de heffingsrente op een voorlopige aanslag,...
    Krijg ik eind maart een uitspraak op het bezwaarschrift: bezwaar toegekend! 'U kunt binnenkort een verminderingsbeschikking verwachten.'
    Eind april maar eens gebeld wat 'binnenkort' inhoudt. 'Sorry mijnheer, dit moet handmatig worden verwerkt. Het kan dus even duren.'
    Eind mei toch maar eens gevraagd of er iets in de pen zit wat er nog uitgeschud moet worden. 'Kunnen wij geen zinnig woord over zeggen. Gewoon blijven afwachten.'

Ik ben niet de beroerdste dus wacht, met de voetjes op het bureau, rustig af.

Vanmorgen toch maar eens gebeld (had toch niks zinnigs te doen ) omdat we ondertussen een week of zes verder zijn. De beste man, die ik na lang wachten en veel doorverbinden eindelijk aan de lijn had, kon niets vinden of zien en zou het verder nakijken.
    Blijkt er eind van de dag een blauwe brief in de bus te liggen gedagtekend 28 augustus 2008! (Jaja, soms lopen de ambtenaren zo snel dat ze op de tijd vooruit lopen. )
    Maar,.... (tuurlijk heb ik iets te klagen) blijkt het bedrag ¤ 40,- lager te zijn dan in het bezwaar is berekend en in de uitspraak op het bezwaar is toegekend.
    Ennnnn, waar is de heffingsrente van ruim vijf maanden?

Samengevat: huiswerk voor het weekend en naar alle waarschijnlijkheid weer tijd voor een bezwaarschrift.
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:30:49 #114
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_60668150
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 21:26 schreef Nies het volgende:
    Drie weken geleden ingestuurd, vandaag de VT ontvangen, geld zal 1 dezer dagen ook wel verschijnen.
    VT als in voorlopige teruggave 2008 of voorlopige aanslag?

de voorlopige teruggave 2008 wordt namelijk maandelijks op de 15e gestort
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:32:01 #115
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_60668192
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 21:29 schreef ManAtWork het volgende:
    Heb ik bezwaar gemaakt (eind februari) tegen de heffingsrente op een voorlopige aanslag,...
    Krijg ik eind maart een uitspraak op het bezwaarschrift: bezwaar toegekend! 'U kunt binnenkort een verminderingsbeschikking verwachten.'
    Eind april maar eens gebeld wat 'binnenkort' inhoudt. 'Sorry mijnheer, dit moet handmatig worden verwerkt. Het kan dus even duren.'
    Eind mei toch maar eens gevraagd of er iets in de pen zit wat er nog uitgeschud moet worden. 'Kunnen wij geen zinnig woord over zeggen. Gewoon blijven afwachten.'

Ik ben niet de beroerdste dus wacht, met de voetjes op het bureau, rustig af.

Vanmorgen toch maar eens gebeld (had toch niks zinnigs te doen ) omdat we ondertussen een week of zes verder zijn. De beste man, die ik na lang wachten en veel doorverbinden eindelijk aan de lijn had, kon niets vinden of zien en zou het verder nakijken.
    Blijkt er eind van de dag een blauwe brief in de bus te liggen gedagtekend 28 augustus 2008! (Jaja, soms lopen de ambtenaren zo snel dat ze op de tijd vooruit lopen. )
    Maar,.... (tuurlijk heb ik iets te klagen) blijkt het bedrag ¤ 40,- lager te zijn dan in het bezwaar is berekend en in de uitspraak op het bezwaar is toegekend.
    Ennnnn, waar is de heffingsrente van ruim vijf maanden?

Samengevat: huiswerk voor het weekend en naar alle waarschijnlijkheid weer tijd voor een bezwaarschrift.
    Moet ik je sponsoren met inkt en papier?
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:40:54 #116
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_60668477
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 21:32 schreef Wexy het volgende:

[..]

Moet ik je sponsoren met inkt en papier?
    Sssst,... niet verder vertellen, hoor. Maar ik heb het papier, de toner en de postzegel al geboekt als kantoorkosten.
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:27:31 #117
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_60670165
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 21:40 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Sssst,... niet verder vertellen, hoor. Maar ik heb het papier, de toner en de postzegel al geboekt als kantoorkosten.
    hahahhaa goed zo

Ik had je zo een paar blauwe en roze enveloppen kunnen leveren
    pi_60672469
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 20:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, dat betekend dat ze vinden dat jouw vordering op de fiscus niet hoog genoeg is om uit te betalen. Hoeveel zou je terug krijgen volgens het programma?
    [..]

Valt niet echt te zeggen, maar ik zou er niet op rekenen dat dit in 2008 nog gaat gebeuren.
    Hmmm andere jaren wist ik in aug wel wat :S
    Bewaren dan maar dat geld
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_60677672
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 20:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

'slechts' ¤ 4800,-. Ik vind dat hoog genoeg om uit te betalen

Ik zal maandag maar eens gaan bellen....
    pi_60681528
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 08:08 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

'slechts' ¤ 4800,-. Ik vind dat hoog genoeg om uit te betalen
    Dat zou genoeg moeten zijn, ja.. Heb je niet in dat jaar al een voorlopige (maandelijkse) teruggaaf gehad, die je niet in het aangifteprogramma hebt ingevuld?
    quote:
    Ik zal maandag maar eens gaan bellen....
    Veel succes. Ik raad altijd aan om een briefje te schrijven, die komen meestal terecht bij mensen die er wél verstand van hebben.
    pi_60685354
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 12:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat zou genoeg moeten zijn, ja.. Heb je niet in dat jaar al een voorlopige (maandelijkse) teruggaaf gehad, die je niet in het aangifteprogramma hebt ingevuld?
    [..]

Veel succes. Ik raad altijd aan om een briefje te schrijven, die komen meestal terecht bij mensen die er wél verstand van hebben.
    De VT is daar al op in mindering gebracht, dus ook in de aangifte meegenomen.

Ik doe eerst maar een belpoging. In het algemeen word ik bij de Belastingtelefoon Ondernemers iets beter en sneller geholpen dan de Belastingtelefoon Particulieren, althans dat is mijn ervaring tot nu toe.
    pi_60730440
    Je had gelijk, DonJames. Ik moet nu inderdaad een brief gaan sturen met daarin alsnog een verzoek tot het uitbetalen van het bedrag en indien ze dat niet doen, vragen waarom niet.
    *zucht*
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')