Heb je niet electronisch aangifte gedaan dan?quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:17 schreef Noshiba het volgende:
Kan je eigenlijk ergens zien hoeveel je terug krijg of hoevele je moet betalen?
Nee, ben ook maar een vakkenvullerquote:Op maandag 4 augustus 2008 21:18 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Heb je niet electronisch aangifte gedaan dan?
aha, even geprobeert een geweldige 60 euroquote:Op maandag 4 augustus 2008 22:19 schreef sander89 het volgende:
Waarom doe je de aangifte niet gewoon elektronisch, is stukken makkelijker en je ziet voordat je het kan versturen meteen of je geld terug krijgt etc.
Nee, dat betekend dat ze vinden dat jouw vordering op de fiscus niet hoog genoeg is om uit te betalen. Hoeveel zou je terug krijgen volgens het programma?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:59 schreef JumpingJacky het volgende:
Hmm, brief ontvangen, alleen niet degene waar ik op zat te wachten.
Op basis van de gegevens in mijn aangifte wordt er geen voorlopige aanslag opgelegd. Als de aangifte door de BD is gecontroleerd, wordt een definitieve aanslag opgelegd.....
Volgens het aangifteprogramma kreeg ik geld terug, dus betekent dit dat ik nader onderzoek van de fiscus kan verwachten? ....
Valt niet echt te zeggen, maar ik zou er niet op rekenen dat dit in 2008 nog gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:41 schreef Ml-etje het volgende:
- VT in juni ontvangen
- Wanneer kan ik mijn briefje met daarin definitieve verwachten enig idee?
VT als in voorlopige teruggave 2008 of voorlopige aanslag?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:26 schreef Nies het volgende:
Drie weken geleden ingestuurd, vandaag de VT ontvangen, geld zal 1 dezer dagen ook wel verschijnen.
Moet ik je sponsoren met inkt en papier?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:29 schreef ManAtWork het volgende:
Heb ik bezwaar gemaakt (eind februari) tegen de heffingsrente op een voorlopige aanslag,...
Krijg ik eind maart een uitspraak op het bezwaarschrift: bezwaar toegekend! 'U kunt binnenkort een verminderingsbeschikking verwachten.'
Eind april maar eens gebeld wat 'binnenkort' inhoudt. 'Sorry mijnheer, dit moet handmatig worden verwerkt. Het kan dus even duren.'
Eind mei toch maar eens gevraagd of er iets in de pen zit wat er nog uitgeschud moet worden. 'Kunnen wij geen zinnig woord over zeggen. Gewoon blijven afwachten.'
Ik ben niet de beroerdste dus wacht, met de voetjes op het bureau, rustig af.
Vanmorgen toch maar eens gebeld (had toch niks zinnigs te doen) omdat we ondertussen een week of zes verder zijn. De beste man, die ik na lang wachten en veel doorverbinden eindelijk aan de lijn had, kon niets vinden of zien en zou het verder nakijken.
Blijkt er eind van de dag een blauwe brief in de bus te liggen gedagtekend 28 augustus 2008! (Jaja, soms lopen de ambtenaren zo snel dat ze op de tijd vooruit lopen.)
Maar,.... (tuurlijk heb ik iets te klagen) blijkt het bedrag ¤ 40,- lager te zijn dan in het bezwaar is berekend en in de uitspraak op het bezwaar is toegekend.
Ennnnn, waar is de heffingsrente van ruim vijf maanden?
Samengevat: huiswerk voor het weekend en naar alle waarschijnlijkheid weer tijd voor een bezwaarschrift.
Sssst,... niet verder vertellen, hoor. Maar ik heb het papier, de toner en de postzegel al geboekt als kantoorkosten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:32 schreef Wexy het volgende:
[..]
Moet ik je sponsoren met inkt en papier?
hahahhaa goed zoquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:40 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Sssst,... niet verder vertellen, hoor. Maar ik heb het papier, de toner en de postzegel al geboekt als kantoorkosten.
Hmmm andere jaren wist ik in aug wel wat :Squote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, dat betekend dat ze vinden dat jouw vordering op de fiscus niet hoog genoeg is om uit te betalen. Hoeveel zou je terug krijgen volgens het programma?
[..]
Valt niet echt te zeggen, maar ik zou er niet op rekenen dat dit in 2008 nog gaat gebeuren.
'slechts' ¤ 4800,-. Ik vind dat hoog genoeg om uit te betalenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, dat betekend dat ze vinden dat jouw vordering op de fiscus niet hoog genoeg is om uit te betalen. Hoeveel zou je terug krijgen volgens het programma?
Dat zou genoeg moeten zijn, ja.. Heb je niet in dat jaar al een voorlopige (maandelijkse) teruggaaf gehad, die je niet in het aangifteprogramma hebt ingevuld?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 08:08 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
'slechts' ¤ 4800,-. Ik vind dat hoog genoeg om uit te betalen![]()
Veel succes. Ik raad altijd aan om een briefje te schrijven, die komen meestal terecht bij mensen die er wél verstand van hebben.quote:Ik zal maandag maar eens gaan bellen....
De VT is daar al op in mindering gebracht, dus ook in de aangifte meegenomen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:59 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat zou genoeg moeten zijn, ja.. Heb je niet in dat jaar al een voorlopige (maandelijkse) teruggaaf gehad, die je niet in het aangifteprogramma hebt ingevuld?
[..]
Veel succes. Ik raad altijd aan om een briefje te schrijven, die komen meestal terecht bij mensen die er wél verstand van hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |