abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60440722
Geld staat op mijn rekening, maar nog geen brief ontvangen.
pi_60543034
Pfff nog steeds niks gehoord en we zitten in augustus wat doen ze daar......
Ik maak het makkelijk voor de BD doen zij dat ook voor mij??
pi_60559815
Kan je eigenlijk ergens zien hoeveel je terug krijg of hoevele je moet betalen?
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:18:29 #104
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_60559848
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:17 schreef Noshiba het volgende:
Kan je eigenlijk ergens zien hoeveel je terug krijg of hoevele je moet betalen?
Heb je niet electronisch aangifte gedaan dan?
pi_60559913
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:18 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Heb je niet electronisch aangifte gedaan dan?
Nee, ben ook maar een vakkenvuller en nu wil ik wel weten of ik wat terug krijg of of ik moet betalen want dat wil ik best weten voordat ik dan aangifte ga doen
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_60561679
Waarom doe je de aangifte niet gewoon elektronisch, is stukken makkelijker en je ziet voordat je het kan versturen meteen of je geld terug krijgt etc.
............................
pi_60569323
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:19 schreef sander89 het volgende:
Waarom doe je de aangifte niet gewoon elektronisch, is stukken makkelijker en je ziet voordat je het kan versturen meteen of je geld terug krijgt etc.
aha, even geprobeert een geweldige 60 euro
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:27:54 #108
28033 Pek
je moet wat
pi_60645956
In juli geld teruggekregen en gisteren weer een aanslag of ik hetzelfde bedrag wil betalen. Wat een prutsers
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_60665382
Hmm, brief ontvangen, alleen niet degene waar ik op zat te wachten.
Op basis van de gegevens in mijn aangifte wordt er geen voorlopige aanslag opgelegd. Als de aangifte door de BD is gecontroleerd, wordt een definitieve aanslag opgelegd.....

Volgens het aangifteprogramma kreeg ik geld terug, dus betekent dit dat ik nader onderzoek van de fiscus kan verwachten? Bij vorige teruggave kreeg ik altijd een voorlopige aanslag voor terugbetaling.....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_60666563
- VT in juni ontvangen
- Wanneer kan ik mijn briefje met daarin definitieve verwachten enig idee?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60666909
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 19:59 schreef JumpingJacky het volgende:
Hmm, brief ontvangen, alleen niet degene waar ik op zat te wachten.
Op basis van de gegevens in mijn aangifte wordt er geen voorlopige aanslag opgelegd. Als de aangifte door de BD is gecontroleerd, wordt een definitieve aanslag opgelegd.....

Volgens het aangifteprogramma kreeg ik geld terug, dus betekent dit dat ik nader onderzoek van de fiscus kan verwachten? ....
Nee, dat betekend dat ze vinden dat jouw vordering op de fiscus niet hoog genoeg is om uit te betalen. Hoeveel zou je terug krijgen volgens het programma?
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 20:41 schreef Ml-etje het volgende:
- VT in juni ontvangen
- Wanneer kan ik mijn briefje met daarin definitieve verwachten enig idee?
Valt niet echt te zeggen, maar ik zou er niet op rekenen dat dit in 2008 nog gaat gebeuren.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:26:34 #112
103012 Nies
Die hekse
pi_60667993
Drie weken geleden ingestuurd, vandaag de VT ontvangen, geld zal 1 dezer dagen ook wel verschijnen.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:29:52 #113
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_60668104
Heb ik bezwaar gemaakt (eind februari) tegen de heffingsrente op een voorlopige aanslag,...
Krijg ik eind maart een uitspraak op het bezwaarschrift: bezwaar toegekend! 'U kunt binnenkort een verminderingsbeschikking verwachten.'
Eind april maar eens gebeld wat 'binnenkort' inhoudt. 'Sorry mijnheer, dit moet handmatig worden verwerkt. Het kan dus even duren.'
Eind mei toch maar eens gevraagd of er iets in de pen zit wat er nog uitgeschud moet worden. 'Kunnen wij geen zinnig woord over zeggen. Gewoon blijven afwachten.'

Ik ben niet de beroerdste dus wacht, met de voetjes op het bureau, rustig af.

Vanmorgen toch maar eens gebeld (had toch niks zinnigs te doen ) omdat we ondertussen een week of zes verder zijn. De beste man, die ik na lang wachten en veel doorverbinden eindelijk aan de lijn had, kon niets vinden of zien en zou het verder nakijken.
Blijkt er eind van de dag een blauwe brief in de bus te liggen gedagtekend 28 augustus 2008! (Jaja, soms lopen de ambtenaren zo snel dat ze op de tijd vooruit lopen. )
Maar,.... (tuurlijk heb ik iets te klagen) blijkt het bedrag ¤ 40,- lager te zijn dan in het bezwaar is berekend en in de uitspraak op het bezwaar is toegekend.
Ennnnn, waar is de heffingsrente van ruim vijf maanden?

Samengevat: huiswerk voor het weekend en naar alle waarschijnlijkheid weer tijd voor een bezwaarschrift.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:30:49 #114
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_60668150
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:26 schreef Nies het volgende:
Drie weken geleden ingestuurd, vandaag de VT ontvangen, geld zal 1 dezer dagen ook wel verschijnen.
VT als in voorlopige teruggave 2008 of voorlopige aanslag?

de voorlopige teruggave 2008 wordt namelijk maandelijks op de 15e gestort
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:32:01 #115
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_60668192
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:29 schreef ManAtWork het volgende:
Heb ik bezwaar gemaakt (eind februari) tegen de heffingsrente op een voorlopige aanslag,...
Krijg ik eind maart een uitspraak op het bezwaarschrift: bezwaar toegekend! 'U kunt binnenkort een verminderingsbeschikking verwachten.'
Eind april maar eens gebeld wat 'binnenkort' inhoudt. 'Sorry mijnheer, dit moet handmatig worden verwerkt. Het kan dus even duren.'
Eind mei toch maar eens gevraagd of er iets in de pen zit wat er nog uitgeschud moet worden. 'Kunnen wij geen zinnig woord over zeggen. Gewoon blijven afwachten.'

Ik ben niet de beroerdste dus wacht, met de voetjes op het bureau, rustig af.

Vanmorgen toch maar eens gebeld (had toch niks zinnigs te doen ) omdat we ondertussen een week of zes verder zijn. De beste man, die ik na lang wachten en veel doorverbinden eindelijk aan de lijn had, kon niets vinden of zien en zou het verder nakijken.
Blijkt er eind van de dag een blauwe brief in de bus te liggen gedagtekend 28 augustus 2008! (Jaja, soms lopen de ambtenaren zo snel dat ze op de tijd vooruit lopen. )
Maar,.... (tuurlijk heb ik iets te klagen) blijkt het bedrag ¤ 40,- lager te zijn dan in het bezwaar is berekend en in de uitspraak op het bezwaar is toegekend.
Ennnnn, waar is de heffingsrente van ruim vijf maanden?

Samengevat: huiswerk voor het weekend en naar alle waarschijnlijkheid weer tijd voor een bezwaarschrift.
Moet ik je sponsoren met inkt en papier?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:40:54 #116
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_60668477
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:32 schreef Wexy het volgende:

[..]

Moet ik je sponsoren met inkt en papier?
Sssst,... niet verder vertellen, hoor. Maar ik heb het papier, de toner en de postzegel al geboekt als kantoorkosten.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:27:31 #117
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_60670165
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:40 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Sssst,... niet verder vertellen, hoor. Maar ik heb het papier, de toner en de postzegel al geboekt als kantoorkosten.
hahahhaa goed zo

Ik had je zo een paar blauwe en roze enveloppen kunnen leveren
pi_60672469
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 20:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, dat betekend dat ze vinden dat jouw vordering op de fiscus niet hoog genoeg is om uit te betalen. Hoeveel zou je terug krijgen volgens het programma?
[..]

Valt niet echt te zeggen, maar ik zou er niet op rekenen dat dit in 2008 nog gaat gebeuren.
Hmmm andere jaren wist ik in aug wel wat :S
Bewaren dan maar dat geld
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60677672
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 20:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

'slechts' ¤ 4800,-. Ik vind dat hoog genoeg om uit te betalen

Ik zal maandag maar eens gaan bellen....
pi_60681528
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 08:08 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

'slechts' ¤ 4800,-. Ik vind dat hoog genoeg om uit te betalen
Dat zou genoeg moeten zijn, ja.. Heb je niet in dat jaar al een voorlopige (maandelijkse) teruggaaf gehad, die je niet in het aangifteprogramma hebt ingevuld?
quote:
Ik zal maandag maar eens gaan bellen....
Veel succes. Ik raad altijd aan om een briefje te schrijven, die komen meestal terecht bij mensen die er wél verstand van hebben.
pi_60685354
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat zou genoeg moeten zijn, ja.. Heb je niet in dat jaar al een voorlopige (maandelijkse) teruggaaf gehad, die je niet in het aangifteprogramma hebt ingevuld?
[..]

Veel succes. Ik raad altijd aan om een briefje te schrijven, die komen meestal terecht bij mensen die er wél verstand van hebben.
De VT is daar al op in mindering gebracht, dus ook in de aangifte meegenomen.

Ik doe eerst maar een belpoging. In het algemeen word ik bij de Belastingtelefoon Ondernemers iets beter en sneller geholpen dan de Belastingtelefoon Particulieren, althans dat is mijn ervaring tot nu toe.
pi_60730440
Je had gelijk, DonJames. Ik moet nu inderdaad een brief gaan sturen met daarin alsnog een verzoek tot het uitbetalen van het bedrag en indien ze dat niet doen, vragen waarom niet.
*zucht*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')