En dat in de wieg van de Institutie.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Mja, ik vraag me ook af of je nu wel in Basel wil wonen.
Noorderlingen zijn goed in kankeren op Carnaval, maar dit is precies hetzelfde. Al kleeft aan carnaval nog een stukje creativiteit....
En het verschil is?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Carnaval is toch gewoon een paar dagen lang dom zuipen?
De muziek is net een tikkeltje minder kut.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En het verschil is?
[ afbeelding ]
Erger dan Wolter Kroes. Is dat mogelijk?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
De muziek is net een tikkeltje minder kut.
Helaas wel. Denk bijvoorbeeld aan een apres-ski remix van Wolter Kroes.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Erger dan Wolter Kroes. Is dat mogelijk?
Dat is onmenselijk!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Helaas wel. Denk bijvoorbeeld aan een apres-ski remix van Wolter Kroes.
Schijnen ze ook de hele dag te draaien in Guantanamo Bay.quote:
Dat gun je niemand.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Schijnen ze ook de hele dag te draaien in Guantanamo Bay.
Dat hier dikke dellen met milkshakes rondlopen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En het verschil is?
[ afbeelding ]
De Dikdakkers.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Die Mercedes!quote:
Wat hebben noorderlingen hier mee te maken?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Mja, ik vraag me ook af of je nu wel in Basel wil wonen.
Noorderlingen zijn goed in kankeren op Carnaval, maar dit is precies hetzelfde. Al kleeft aan carnaval nog een stukje creativiteit....
Ook daar word ik niet blij van...quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En het verschil is?
[ afbeelding ]
Define uiterste tevredenheid.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:44 schreef sigme het volgende:
Callcenteragents die aan het eind van het gesprek moeten vragen of ze je "wel naar uiterste tevredenheid hebben geholpen"..
Daarvan zijn de bazen toch misdadig?
Viva Colonia van die Höhner is juist de grote carnavalshit geweest hier... Muziek is dus ongeveer hetzelfde..quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
't is niet normoal wat je met me doet, als je zachtjes fluistert in een volle kroeg lalalalaquote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:40 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Die Mercedes!
Dit is het soort muziek waar de VN inspecteurs op af zou moeten sturen om te vermijden dat ze een groot publiek zou kunnen aantasten.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)prestaties_op_schoolquote:'Religie beïnvloedt prestaties op school'
Gepubliceerd: 21 juni 2008 09:05 | Gewijzigd: 21 juni 2008 13:54
Door onze redacteur Japke-d. Bouma
Rotterdam, 21 juni. Religie is van invloed op schoolprestaties. Kinderen met ouders uit moslimlanden presteren minder in westers onderwijs dan immigrantenkinderen met een christelijke of oosters-religieuze achtergrond.
Kinderen van migranten uit een land zonder dominante religie, zoals China, presteren het best.
Dit concluderen onderzoekers Jaap Dronkers en Manon de Heus van het Europees Universitair Instituut in Florence. Ze deden onderzoek bij 9.414 migrantenkinderen van 15 jaar, met ouders uit 46 landen, in 16 West-Europese landen, Nieuw-Zeeland en Australië. De resultaten worden volgende week gepresenteerd in Berlijn.
Uit de studie blijkt dat kinderen met ouders die laaggeschoold zijn én afkomstig uit een land waar de islam de dominante religie is, gemiddeld 30 punten lager scoren in natuurwetenschappelijke vakken dan kinderen van laagopgeleide ouders uit niet-islamitische landen. De onderzoekers maken gebruik van het internationale onderwijsonderzoek Pisa. De gemiddelde score bij deze test is 500 punten, de standaarddeviatie is 100. Kinderen met een islamitische achtergrond scoren stelselmatig eenderde van de deviatie minder. „Dat is zeer fors”, aldus onderwijssocioloog Dronkers. Islamitische immigrantenleerlingen met hooggeschoolde ouders scoren echter even goed als andere migrantenleerlingen met hooggeschoolde ouders.
Het negatieve ‘islameffect’ kan volgens Dronkers niet geheel worden verklaard uit het feit dat moslimmigranten vaak uit de sociaal-economisch zwakste gebieden van Turkije, Marokko en Algerije kwamen. Een mogelijke verklaring is volgens Dronkers ook dat moslims zich sneller gediscrimineerd voelen. En hun opvattingen over de verhouding man-vrouw en over eer zijn mogelijk een belemmering voor individuele ontplooiing. Uit VN-onderzoek bleek al dat de ongelijkheid tussen man en vrouw in Arabische landen de economische en culturele ontwikkeling hindert.
Da's wel vrij makkelijk...quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:53 schreef Aoristus het volgende:
dan moet je 'm eerst provoceren
Ik zet mijn kaarten op Super7fighterquote:
Ik ben overtuigd, je kunt wel degelijk poepen door je mond.quote:EU huiverig voor Frans brandstofplan
BRUSSEL - Het voorstel van de Franse president Sarkozy om de btw op brandstof te begrenzen, heeft vrijdag op de Europese top van regeringsleiders weinig steun gekregen. Wel gaat de Europese Commissie onderzoeken hoe de gestegen olie- en voedselprijzen deels kunnen worden gecompenseerd.
Sarkozy wil consumenten en bedrijven tegemoetkomen. ‘Want 20 procent btw over een vat olie van 42 dollar is iets heel anders dan 20 procent over een vat van 139 dollar’, aldus de Franse president.
Maar onder meer de Duitse kanselier Merkel en premier Balkenende vinden het een slecht idee om de prijzen ‘kunstmatig’ te verlagen. ‘Dan valt de prikkel weg om energie te besparen en om alternatieven voor fossiele brandstoffen te ontwikkelen’, aldus Balkenende. ‘De hoge olieprijzen zijn een structureel probleem, en daar moeten we structurele oplossingen voor zoeken.’
Wel komt er een EU-onderzoek naar mogelijke maatregelen om de koopkracht te versterken. In Nederland praat het kabinet daar half augustus over.
De innovatie komt van Japanquote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd, je kunt wel degelijk poepen door je mond.
quote:Fortis-topman eerste op lijst beloningsschandalen
AMSTERDAM - Fortis-topman Jean Paul Votron staat eerste op een lijst van beloningsschandalen. De lijst is samengesteld door de Vereniging van Effectenbezitters (VEB).
ANP2
Votron ontving een bonus van 2,5 miljoen euro, terwijl de aandeelhouders de afgelopen jaren maar liefst 15 miljard euro in rook zagen opgaan als gevolg van de ingezakte beurskoersen.
Bonus
Volgens de VEB was de bonus het dubbele van wat Fortis met haar aandeelhouders had afgesproken. De Belgisch-Nederlandse bankverzekeraar heeft bovendien het salaris van Votron met 73 procent verhoogd, zonder dit aan de aandeelhouders voor te leggen.
De topman kreeg de bonus vanwege de overname van ABN Amro en om de waardeloos geworden aandelen- en optiepaketten te compenseren.
De VEB vindt dat vreemd, omdat Fortis serieuze financieringsproblemen lijkt te ondervinden als gevolg van de overname.
Lijst
De volledige lijst van de VEB: 1. Jean Paul Votron (Forits) 2. Anders Moberg (Ahold) 3. Frans Koffrie (Corporate Express) 4. Harry de Smedt (Unit4 Agresso) 5. Maarten Fontein/Martin van Geel (Ajax) 6. Zack Miles/Tex Gunning (Vedior) 7. Frans Eelkman Rooda (OPG) 8. Jeroen van der Veer (Shell) 9. Rijkman Groenink (ABN Amro) 10. Ab Pasman (Grolsch).
Die 20% BTW maakt niet het verschil tussen duur of goedkoop tanken natuurlijkquote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd, je kunt wel degelijk poepen door je mond.
Oh, dan is er dus sprake van machtsverdraaiing.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die 20% BTW maakt niet het verschil tussen duur of goedkoop tanken natuurlijk.
Vanavond dan maar flink aan het bier en de shoarma. Dan heb je morgen in elk geval biobrandstof.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:00 schreef Picchia het volgende:
Ik denk dat ik morgen maar even alternatieve brandstoffen ga ontwikkelen.
Ik dacht hetzelfde.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vanavond dan maar flink aan het bier en de shoarma. Dan heb je morgen in elk geval biobrandstof.
Veel CO2, juistquote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vanavond dan maar flink aan het bier en de shoarma. Dan heb je morgen in elk geval biobrandstof.
Als Nederland nu verliest is het jouw schuld.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:28 schreef Nautilus het volgende:
Zeg du_ke, doe's een andere avatar. Deze trilt harder dan Michael J. Fox.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |