Zoiets als carnaval hier in het zuiden alleen dan iets minder extreemquote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:29 schreef MrX1982 het volgende:
Het lijkt me een massale ontsnapping aan de dagelijkse sleur van regels, bemoeizucht en benepenheid waar dit land bol van staat.
Voor een keer is dit land een en staan we met zijn allen achter Oranje. Na het EK valt het land weer uiteen. Het is wel een fascinerend fenomeen.
In dat laatste geval is het uiteraard: "zij" hebben verloren. In het eerste geval hebben "wij" gewonnen. Een psychologisch trucje dat je met jezelf uitvoert om je eigenwaarde te ondersteunen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:21 schreef VonHinten het volgende:
Omdat het leuk is. Met zijn allen een team waarmee je je door je nationaliteit verbonden voelt, aanmoedigen, en juichen, klagen,
Gelukkig doe ik dat laatste dan weer niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:21 schreef VonHinten het volgende:
Kijk, als je dan ook nog trom-petten en brulshirts gaat meenemen en om de vijf minuten 'Het is stil aan de overkant' gaat inzetten, ga je voor mij een stapje te ver,
Ik wilde er nog een sarcastisch 'zoals Isegrimquote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Gelukkig doe ik da laatste dan weer niet.
Een uitlaatklep voor alle opgekropte nationalisme die we tegenwoordig niet mogen uiten zonder met een scheef oog aangekeken te worden. Zo'n EK is dé legitimatie om weer trots te zijn op een land zonder als nationalistisch bestempeld te worden. Als je als 16-jarige met een Nederlandse vlag op je jas naar school gaat word je op het matje geroepen bij de directeur. Als je tijdens een EK met een volgeschminkt gezicht naar school gaat krijg je een vriendelijke glimlach en word je hoogstens verzocht om het even af te wassen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Heeft u een verklaring voor deze imo totale gekte?
Mensen zijn sociale diertjes en "horen" daarom graag bij een groepje. Hoe groter de groep hoe beter. Gezien bijna iedereen Oranjegek is en het oranje kijken en dat soort dingen een saamhorigheidsgevoel opleveren, is het te gek om daar bij te horen - denk ik.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat verklaart de voetbalgekte en in het verlengde daarvan Oranjegekte?
Ik ook, maar dat kan prima zonder oranje jassen en Nederlandse vlaggenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:44 schreef VonHinten het volgende:
Blablabla, ik wil gewoon Sneijdert die bal onderkantje lat zien schieten
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mensen zijn sociale diertjes en "horen" daarom graag bij een groepje. Hoe groter de groep hoe beter. Gezien bijna iedereen Oranjegek is en het oranje kijken en dat soort dingen een saamhorigheidsgevoel opleveren, is het te gek om daar bij te horen - denk ik.
Dat blijkt ja, met je brulshirt, welpies, oranje-hoed, toeter etc.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het gekke is dat ik normaal gesproken hélemaal geen groepsmens ben, integendeel. Maar EK en WK maken iets in mij los op dat gebied.
Al lang, al lang roept hij om kwart over elf.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:18 schreef VonHinten het volgende:
Welke Oranjegekte, ze liggen er toch allang uit?!![]()
De welpies @ AH waren net op tijd op...
Ik kan me daar best iets bij voorstellen.quote:Op zondag 22 juni 2008 14:05 schreef thabit het volgende:
Er schijnen ook mensen echt te gaan huilen als Nederland verliest. Daar kan ik me dus helemaal niks bij voorstellen.
Klopt. Tot gisterenavondquote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:12 schreef Reya het volgende:
De meest succesvolle kerk van Nederland. Wel zeer tijdelijk, overigens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |