Heb je aan mij te danken. Ik praat zo vaak tegen je en ik krijg er zo weinig voor terug.quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:06 schreef Monidique het volgende:
Lief.
En loshangende draadjes.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:22 schreef Apropos het volgende:
M. heeft een schaakcomputer, en een snaar.
quote:Het Zweedse parlement heeft woensdag met een krappe meerderheid een omstreden nieuwe afluisterwet goedgekeurd. De wet geeft de geheime dienst het recht om zonder machtiging alle grensoverschrijdende communicatie af te luisteren.
http://en.wikipedia.org/wiki/January_Eventsquote:Tanks and soldiers encircle the TV tower. Soldiers fire live ammunition overhead and into civilian crowds gathered around the building. Tanks drive straight through lines of people. Fourteen people are killed in the attack, most of them shot and several crushed by tanks. One Soviet paratrooper (Viktor Shatskikh) is killed by friendly fire. Loudspeakers on several BMPs transmit the voice of Juozas Jermalavičius: "Broliai lietuviai, nacionalistų ir separatistų vyriausybė, kuri prie¨pastatė save liaud¸iai, nuversta. Eikite pas savo tėvus, vaikus!" ("Brother Lithuanians! The nationalist and separatist government which confronted the people has been overthrown! Go [home] to your parents and children!")
Die mensen beheersen in drie maanden de Nederlandse taal. Das nou mooi.quote:VVD verbijsterd over generaal-pardon Fortuyn
De uitspraak van Pim Fortuyn, dat hij bereid is illegalen die langer dan vijf jaar in ons land zijn, een verblijfsvergunning te geven, is met verbijstering ontvangen door de VVD.
Tweede Kamer lid Kamp, woordvoerder vreemdelingen- en asielbeleid van de VVD: "Hiermee slaat Fortuyn een gat in de dijk, dat niet meer te stoppen is. "We dachten dat Fortuyn ons zou kunnen helpen, maar hij zet een stap terug. Ik had gehoopt dat na CDA en SGP ook Fortuyn met de VVD zou optrekken naar een strenger vreemdelingenbeleid".
Uit onderzoek blijkt dat 79% van de aanhang van Fortuyn hem vooral steunt wegens diens vreemdelingen- en asielbeleid. Maar volgens de VVD gaat Fortuyn met zijn standpunt nu nog verder dan GroenLinks en SP. "Hij is niet koersvast en dat is zorgwekkend", aldus VVD vice-fractievoorzitter Cornielje.
Voorwaarden
Fortuyn stelt overigens wel voorwaarden voor een generaal-pardon: In ruil daarvoor mogen dan alleen nog in 'hoogst uitzonderlijke' gevallen asielzoekers worden toegelaten. Ook gezinshereniging moet worden ontmoedigd, en de illegalen die in aanmerking komen voor het generaal-pardon moeten de Nederlandse taal beheersen.
"Dat Fortuyn beheersing van de Nederlandse taal als voorwaarde noemt bij een generaal pardon, maakt weinig indruk. Met een spoedcursus van drie maanden is men al zover", aldus Kamp.
Volgens de VVD is een generaal-pardon onuitvoerbaar. Het bewijs dat iemand vijf jaar illegaal in ons land is geweest, is moeilijk te leveren. Er zal een vloedgolf komen van bezwaar- en beroepschriften en er zullen grote vertragingen ontstaan bij rechtbanken.
Wat wil je daarmee zeggen knul?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:54 schreef Picchia het volgende:
[..]
Die mensen beheersen in drie maanden de Nederlandse taal. Das nou mooi.
quote:Prijsstijging koopwoningen zwakt af
Voorburg, 20 juni. De prijsstijging van bestaande koopwoningen zwakt steeds verder af. Stegen de prijzen in februari nog met 4,5 procent op jaarbasis, in mei werden woningen 2,9 procent meer waard.
Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Sinds 1996 is het slechts twee keer voorgekomen dat de stijging van de prijzen onder de 3 procent zakte.
Alle woningtypes waren duurder dan in dezelfde periode vorig jaar. Appartementen stegen het meest in prijs (4,3 procent) en bij twee-onder-een-kapwoningen was de prijsstijging het kleinst (1,9 procent). Huizen werden in alle provincies duurder, met uitzondering van Limburg.
In mei wisselden bijna 14.000 woningen van eigenaar. Dat is fors minder (20 procent) dan een jaar eerder. Wel werden er meer appartementen verkocht (bijna 11 procent) dan in mei 2007. De verkoop van andere woningtypes lag lager.
quote:“We are how we read.” Wolf worries that the style of reading promoted by the Net, a style that puts “efficiency” and “immediacy” above all else, may be weakening our capacity for the kind of deep reading that emerged when an earlier technology, the printing press, made long and complex works of prose commonplace. When we read online, she says, we tend to become “mere decoders of information.” Our ability to interpret text, to make the rich mental connections that form when we read deeply and without distraction, remains largely disengaged.
Psst, hij is dood. Ze hebben de dader.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:19 schreef Picchia het volgende:
Ik vond het gewoon een grappig bericht. Hoe Fortuyn voor een generaal pardon kan pleiten terwijl zijn achterban tegen is. Maar van hem werd het wel geslikt.
http://hoeiboei.web-log.nl/quote:Hiermede verzoek ik u om op vrijdag 20 juni 2008 te 18.00 uur te verschijnen in het bureau van politie aan de Surinameplein 118 te 1058GV Amsterdam, (0900-....), om gehoord te worden aangaande verscheidene teksten geplaatst op internet.
U wordt verzocht deze brief mee te nemen, evenals een geldig legitimatiebewijs (paspoort, Europese identiteitskaart, rijbewijs).
Dat wordt een nachtje brommen voor Nekschot.quote:
quote:Een Ecuadoriaanse politica wil het recht op goede seks laten opnemen in de grondwet. Volgens haar mogen vrouwen een bevredigende vrijpartij eisen van hun partner. In het Zuid-Amerikaanse land is het plan van de 45-jarige Maria Soledad Vela niet in goede aarde gevallen.
Volgens tegenstanders van het voorstel moeten vrouwen ‘maar aan hun gynaecoloog tips vragen voor een beter seksleven in plaats van aan de grondwet’. Anderen stellen dat het plan van de politica de aandacht afleidt van belangrijkere zaken.
De commissie die de grondwet herschrijft heeft aangegeven de suggestie van de politica niet mee te nemen. De bewoners van Ecuador moeten later dit jaar de nieuwe grondwet goedkeuren in een referendum.
quote:Wethouder Pieter van der Veen van de Friese gemeente Achtkarspelen wil afval in de grijze container op de foto zetten om burgers ertoe aan te zetten het vuil beter te scheiden. 40 procent van het afval in de grijze container bestaat uit glas, gft en papier, zo meldde de wethouder vrijdag.
De vuilniswagens in Achtkarspelen zijn al uitgerust met een videocamera. Van der Veen wil met die camera foto's maken en burgers die afval niet goed scheiden daarmee confronteren. ‘Ik heb bewijs nodig’, aldus Van der Veen. Een burger krijgt eerst een waarschuwing, een rode kaart, en in het uiterste geval een boete.
En zo hoort het! Daar gaan we goud geld aan verdienenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 19:57 schreef Autodidact het volgende:
Mijn politieke duit in het zakje voor vandaag:
De vergrijzing komt eraan!
Heeft ze die volgepist?quote:
zie jij een plastuitje?quote:
Ze heeft een vrij onnozele uitstraling.quote:
Wiens probleem is dat precies? Ze heeft een goede inborstquote:Op vrijdag 20 juni 2008 23:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze heeft een vrij onnozele uitstraling.
Dat komt omdat ze niet vanuit haar knieën tilt.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 23:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
In Rotterdam zijn ze wel gewend weder op te bouwen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 23:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
AMBU TOT NADER BERICHT HOFPLEIN MIJDEN WORDT HELEMAAL AFGESLOTEN
En morgen gaan ze bij de café's controleren of het niet te luid is...quote:Op zaterdag 21 juni 2008 00:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In Rotterdam zijn ze wel gewend weder op te bouwen.
RIP Rotterdam.
Aye.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 23:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Pim had dan ook als tegeneis dat de grenzen dicht zouden gaan erna. Per saldo zou dat, zelfs op vrij korte termijn, veel minder immigranten hebben opgeleverdquote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:19 schreef Picchia het volgende:
Ik vond het gewoon een grappig bericht. Hoe Fortuyn voor een generaal pardon kan pleiten terwijl zijn achterban tegen is. Maar van hem werd het wel geslikt.
quote:Woningen langs NZ-lijn ontruimd
Harmen Bockma
AMSTERDAM De Amsterdamse politie heeft donderdagavond vier panden ontruimd aan de Vijzelgracht die aan het verzakken waren. De verzakking is het gevolg van een gat in een damwand in de bouwput voor de Noord-Zuidlijn. Daardoor stroomt zand en water onder de huizen vandaan, de bouwput in. Gisteravond en vannacht werd met man en macht gewerkt om het gat te dichten.
De eerste problemen deden zich gistermiddag al voor, toen bewoners gekraak hoorden en deuren niet meer open konden krijgen. Bij een van de panden moest er een timmerman aan te pas komen om de deur te kunnen openen. Later sprongen er ruiten, en traden scheuren op in de muren.
Volgens de bewoners ontstond er woensdag al een gat op dezelfde hoogte aan de overkant van de Vijzelgracht, maar kon dat snel worden gedicht.
Dit keer lijken de problemen veel groter. De politie zet met dranghekken het trottoir voor de ontruimde panden af, en de bouwers voeren overleg met de brandweer.
‘Ik kom net terug van de opera, en nu kan ik mijn huis niet meer in’, zegt een andere bewoonster.
‘We gaan vannacht maar bij mijn schoonmoeder slapen.’
Een buurvrouw, die op de andere hoek van de straat woont, vertelt dat haar kinderen bang zijn. ‘Mamma, gaat ons huis instorten, vragen ze.’
Juist gisterochtend stond de bewonersvereniging bij de rechter, waar zij in kort geding eist dat er meer veiligheidsmaatregelen worden genomen.
‘Hier waarschuwen wij al heel lang voor’, aldus een boze bewoonster.
Volgens een woordvoerster van de brandweer is de oorzaak van het gat in de damwand nog onbekend.
't zal je huis maar weze yeah yeah yeahyeahquote:Eerste bewoners Vijzelgracht terug
AMSTERDAM Een deel van de bewoners van de monumenta le ‘wevershuizen’ aan de Vijzel gracht in het centrum van Am sterdam kan weer terugkeren naar huis. Donderdagavond werden de vier panden ontruimd doordat ze aan het verzakken waren. Sinds gisteroch tend zijn de huizen niet meer verder weggezakt. De oorzaak van de verzakking was een lekkage in de bouwput voor de huizen. Tijdens werkzaamheden aan een toekomstig metrostation voor de Noord-Zuidlijn ontstond op een diepte van twaalf meter een gat in een damwand. Daardoor stroomde zand en water onder de huizen vandaan, de bouwput in. De verzakking zorgde voor barsten in ruiten en scheuren in muren. ANP
Ze hebben voor de aanleg van de NZ-lijn toch ook geen verzekering afgesloten, omdat dat te duur was?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:59 schreef Aoristus het volgende:
[..]
[..]
't zal je huis maar weze yeah yeah yeahyeah
quote:Zelfs met de polis van mei is echter alleen de omgevingsschade verzekerd. Dat betekent dat schade aan de Noord/Zuidlijn zelf nog steeds betaald moet worden door de gemeente Amsterdam. Hetzelfde geldt voor vertragingskosten, kosten door ontwerpfouten en inkomensderving. De gemeente diende ook genoegen te nemen met een eigen risico van 250.000 euro per schadegeval, maar dat betekende volgens de stad ‘een aanzienlijke verbetering van de financiële risico’s.’
Niemand wilde het risico aan, het project was te groot en men kon geen collectief vinden wat zijn vingers daar aan wilde branden. Je vraagt je af waarom er nog begrotingen gemaakt worden voor zulke projecten he?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ze hebben voor de aanleg van de NZ-lijn toch ook geen verzekering afgesloten, omdat dat te duur was?
-edit-: was dus zo: http://www.mediastudies.nl/nap/modules.php?name=News&file=article&sid=624
Maar nu dus wel: http://www.nzlijn.amsterdam.nl/live/main.asp?name=nieuws&item_id=NL_AMS_IVV_100000000068
Echter:
[..]
Ze hebben een boor/graafmachine moeten laten ontwikkelen die zich een baan onder de grond vreet. Er is al zoveel misgegaan met dat Noord/Zuidlijn project dat je je afvraagt of het wel verstandig is om die lijn in de toekomst te overwegenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:20 schreef du_ke het volgende:
Kan me wel voorstellen dat geen verzekeraar zoiets tegen een redelijke premie wil verzekeren.
Amsterdam had gewoon in het begin wat meer geld uit moeten trekken en daarvoor bouwers en ontwerpers in moeten huren die het gehele risico op zich nemen.
Ik ken projecten waar ze bijvoorbeeld ook geen planning maken, omdat "het zoveel is en zo nieuw".quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:18 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Niemand wilde het risico aan, het project was te groot en men kon geen collectief vinden wat zijn vingers daar aan wilde branden. Je vraagt je af waarom er nog begrotingen gemaakt worden voor zulke projecten he?
van der Horst was wethouder voor de VVD, maar die heeft na zijn termijn natuurlijk de kuilatten genomen, net als zijn voorganger Dales. Het zijn van die leuke projectjes die je een tijdje doet en waarvan het resultaat niet zoveel uitmaakt ofzo.
Het feit dat een verzekeraar daar niet aan wil is een teken dat ze het risico blijkbaar te hoog vinden. Juist dan moet je inderdaad projectmaatregelen nemen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:20 schreef du_ke het volgende:
Kan me wel voorstellen dat geen verzekeraar zoiets tegen een redelijke premie wil verzekeren.
Amsterdam had gewoon in het begin wat meer geld uit moeten trekken en daarvoor bouwers en ontwerpers in moeten huren die het gehele risico op zich nemen.
Inderdaad, zeker ook bij dit soort infrastructuur kan je heel veel gewoon vooraf plannen (met de nodige risicomarges natuurlijk).quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik ken projecten waar ze bijvoorbeeld ook geen planning maken, omdat "het zoveel is en zo nieuw".
Juist dan heb je een planning (en begroting) nodig.![]()
Net als met de Betuwelijn en dat soort ego-projectjes inderdaad.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik ken projecten waar ze bijvoorbeeld ook geen planning maken, omdat "het zoveel is en zo nieuw".
Juist dan heb je een planning (en begroting) nodig.![]()
Maar goed, de belastingbetaler betaalt dus uiteindelijk de schade aan de lijn zelf.
Een wormhole waardoor heel Amsterdam wegzakt zou toch nog een positief neveneffect vormenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Als ik het goed begrijp liep zand en water onder de huizen vandaan richting de bouwput. Is de grond daar moerassig en staan huizen op houten palen? Zo ja, dan zal houtrot op de palen kunnen ontstaan, juist omdat het water weg is. Ik vrees dat het scheuren niet het enkele probleem is....
Alleen de Amsterdammers is genoeg hoorquote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Een wormhole waardoor heel Amsterdam wegzakt zou toch nog een positief neveneffect vormen
Gewoon even proberen. Trial en error. De beproefde methode in Amsterdam.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alleen de Amsterdammers is genoeg hoor. Die stad is zo hier en daar nog wel bruikbaar.
Voor de ontwikkeling van de civiele techniek is dit wel een leuk projectquote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
http://www.delftintegraal.tudelft.nl/info/index7e51.html?hoofdstuk=Artikel&ArtID=2530
Aardig artikel. Let op: "Proef voor Noord/Zuidlijn: Injecteren van grout verhoogt de draagkracht van heipalen
"
Yep, het kinderversje zegt al wat de politiek niet begrijpt:quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Als ik het goed begrijp liep zand en water onder de huizen vandaan richting de bouwput. Is de grond daar moerassig en staan huizen op houten palen? Zo ja, dan zal houtrot op de palen kunnen ontstaan, juist omdat het water weg is. Ik vrees dat het scheuren niet het enkele probleem is....
Ja, maar dat zijn ontwikkelingstrajecten vanuit Rotterdam en omgeving. Of het ooit geimplementeerd wordt voor nieuwe projecten zal vanuit Amsterdam moeten gaan blijken.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor de ontwikkeling van de civiele techniek is dit wel een leuk project.
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:54 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Yep, het kinderversje zegt al wat de politiek niet begrijpt:
Amsterdam, die grote stad
Amsterdam, die grote stad,
die is gebouwd op palen.
Als die stad eens ommeviel,
wie zou dat betalen?
En gelijk heeft hij.quote:Castro noemt EU 'hypocriet'
HAVANA - Oud-president Fidel Castro van Cuba heeft vrijdag zijn 'minachting' geuit voor de "enorme hyprocrisie" van de beslissing van de EU om de sancties tegen zijn land op te heffen.
ANP
De EU had dat besluit donderdag bekendgemaakt.De EU wil in ruil voor de opheffing van de sancties een "brede, allesomvattende dialoog" met het regime op het eiland.
Over een jaar wordt gekeken of de dialoog heeft geleid tot meer democratie en een betere mensenrechtensituatie. De EU-ministers zullen daarna opnieuw een besluit moeten nemen over verlenging van de dialoog.
Vind ik ook, het zal hem zijn reet roesten wat de EU van Cuba vindt. Het was een Belg geloof ik die de sancties destijds voorsteldequote:
Niet uit vrijwilligheid.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[ afbeelding ]
Daar wil toch geen mens wonen?
Ies lojk, ies koeltoer!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[ afbeelding ]
Mja, ik vraag me ook af of je nu wel in Basel wil wonen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[ afbeelding ]
Carnaval is toch gewoon een paar dagen lang dom zuipen?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Mja, ik vraag me ook af of je nu wel in Basel wil wonen.
Noorderlingen zijn goed in kankeren op Carnaval, maar dit is precies hetzelfde. Al kleeft aan carnaval nog een stukje creativiteit....
En dat in de wieg van de Institutie.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Noorderlingen zijn goed in kankeren op Carnaval, maar dit is precies hetzelfde. Al kleeft aan carnaval nog een stukje creativiteit....
En het verschil is?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Carnaval is toch gewoon een paar dagen lang dom zuipen?
De muziek is net een tikkeltje minder kut.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En het verschil is?
[ afbeelding ]
Erger dan Wolter Kroes. Is dat mogelijk?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
De muziek is net een tikkeltje minder kut.
Helaas wel. Denk bijvoorbeeld aan een apres-ski remix van Wolter Kroes.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Erger dan Wolter Kroes. Is dat mogelijk?
Dat is onmenselijk!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Helaas wel. Denk bijvoorbeeld aan een apres-ski remix van Wolter Kroes.
Schijnen ze ook de hele dag te draaien in Guantanamo Bay.quote:
Dat gun je niemand.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Schijnen ze ook de hele dag te draaien in Guantanamo Bay.
Dat hier dikke dellen met milkshakes rondlopen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En het verschil is?
[ afbeelding ]
De Dikdakkers.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Die Mercedes!quote:
Wat hebben noorderlingen hier mee te maken?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ook daar word ik niet blij van...quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En het verschil is?
[ afbeelding ]
Define uiterste tevredenheid.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:44 schreef sigme het volgende:
Callcenteragents die aan het eind van het gesprek moeten vragen of ze je "wel naar uiterste tevredenheid hebben geholpen"..
Daarvan zijn de bazen toch misdadig?
Viva Colonia van die Höhner is juist de grote carnavalshit geweest hier... Muziek is dus ongeveer hetzelfde..quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
't is niet normoal wat je met me doet, als je zachtjes fluistert in een volle kroeg lalalalaquote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:40 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Die Mercedes!
Dit is het soort muziek waar de VN inspecteurs op af zou moeten sturen om te vermijden dat ze een groot publiek zou kunnen aantasten.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)prestaties_op_schoolquote:'Religie beïnvloedt prestaties op school'
Gepubliceerd: 21 juni 2008 09:05 | Gewijzigd: 21 juni 2008 13:54
Door onze redacteur Japke-d. Bouma
Rotterdam, 21 juni. Religie is van invloed op schoolprestaties. Kinderen met ouders uit moslimlanden presteren minder in westers onderwijs dan immigrantenkinderen met een christelijke of oosters-religieuze achtergrond.
Kinderen van migranten uit een land zonder dominante religie, zoals China, presteren het best.
Dit concluderen onderzoekers Jaap Dronkers en Manon de Heus van het Europees Universitair Instituut in Florence. Ze deden onderzoek bij 9.414 migrantenkinderen van 15 jaar, met ouders uit 46 landen, in 16 West-Europese landen, Nieuw-Zeeland en Australië. De resultaten worden volgende week gepresenteerd in Berlijn.
Uit de studie blijkt dat kinderen met ouders die laaggeschoold zijn én afkomstig uit een land waar de islam de dominante religie is, gemiddeld 30 punten lager scoren in natuurwetenschappelijke vakken dan kinderen van laagopgeleide ouders uit niet-islamitische landen. De onderzoekers maken gebruik van het internationale onderwijsonderzoek Pisa. De gemiddelde score bij deze test is 500 punten, de standaarddeviatie is 100. Kinderen met een islamitische achtergrond scoren stelselmatig eenderde van de deviatie minder. „Dat is zeer fors”, aldus onderwijssocioloog Dronkers. Islamitische immigrantenleerlingen met hooggeschoolde ouders scoren echter even goed als andere migrantenleerlingen met hooggeschoolde ouders.
Het negatieve ‘islameffect’ kan volgens Dronkers niet geheel worden verklaard uit het feit dat moslimmigranten vaak uit de sociaal-economisch zwakste gebieden van Turkije, Marokko en Algerije kwamen. Een mogelijke verklaring is volgens Dronkers ook dat moslims zich sneller gediscrimineerd voelen. En hun opvattingen over de verhouding man-vrouw en over eer zijn mogelijk een belemmering voor individuele ontplooiing. Uit VN-onderzoek bleek al dat de ongelijkheid tussen man en vrouw in Arabische landen de economische en culturele ontwikkeling hindert.
Da's wel vrij makkelijk...quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:53 schreef Aoristus het volgende:
dan moet je 'm eerst provoceren
Ik zet mijn kaarten op Super7fighterquote:
Ik ben overtuigd, je kunt wel degelijk poepen door je mond.quote:EU huiverig voor Frans brandstofplan
BRUSSEL - Het voorstel van de Franse president Sarkozy om de btw op brandstof te begrenzen, heeft vrijdag op de Europese top van regeringsleiders weinig steun gekregen. Wel gaat de Europese Commissie onderzoeken hoe de gestegen olie- en voedselprijzen deels kunnen worden gecompenseerd.
Sarkozy wil consumenten en bedrijven tegemoetkomen. ‘Want 20 procent btw over een vat olie van 42 dollar is iets heel anders dan 20 procent over een vat van 139 dollar’, aldus de Franse president.
Maar onder meer de Duitse kanselier Merkel en premier Balkenende vinden het een slecht idee om de prijzen ‘kunstmatig’ te verlagen. ‘Dan valt de prikkel weg om energie te besparen en om alternatieven voor fossiele brandstoffen te ontwikkelen’, aldus Balkenende. ‘De hoge olieprijzen zijn een structureel probleem, en daar moeten we structurele oplossingen voor zoeken.’
Wel komt er een EU-onderzoek naar mogelijke maatregelen om de koopkracht te versterken. In Nederland praat het kabinet daar half augustus over.
De innovatie komt van Japanquote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd, je kunt wel degelijk poepen door je mond.
quote:Fortis-topman eerste op lijst beloningsschandalen
AMSTERDAM - Fortis-topman Jean Paul Votron staat eerste op een lijst van beloningsschandalen. De lijst is samengesteld door de Vereniging van Effectenbezitters (VEB).
ANP2
Votron ontving een bonus van 2,5 miljoen euro, terwijl de aandeelhouders de afgelopen jaren maar liefst 15 miljard euro in rook zagen opgaan als gevolg van de ingezakte beurskoersen.
Bonus
Volgens de VEB was de bonus het dubbele van wat Fortis met haar aandeelhouders had afgesproken. De Belgisch-Nederlandse bankverzekeraar heeft bovendien het salaris van Votron met 73 procent verhoogd, zonder dit aan de aandeelhouders voor te leggen.
De topman kreeg de bonus vanwege de overname van ABN Amro en om de waardeloos geworden aandelen- en optiepaketten te compenseren.
De VEB vindt dat vreemd, omdat Fortis serieuze financieringsproblemen lijkt te ondervinden als gevolg van de overname.
Lijst
De volledige lijst van de VEB: 1. Jean Paul Votron (Forits) 2. Anders Moberg (Ahold) 3. Frans Koffrie (Corporate Express) 4. Harry de Smedt (Unit4 Agresso) 5. Maarten Fontein/Martin van Geel (Ajax) 6. Zack Miles/Tex Gunning (Vedior) 7. Frans Eelkman Rooda (OPG) 8. Jeroen van der Veer (Shell) 9. Rijkman Groenink (ABN Amro) 10. Ab Pasman (Grolsch).
Die 20% BTW maakt niet het verschil tussen duur of goedkoop tanken natuurlijkquote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd, je kunt wel degelijk poepen door je mond.
Oh, dan is er dus sprake van machtsverdraaiing.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die 20% BTW maakt niet het verschil tussen duur of goedkoop tanken natuurlijk.
Vanavond dan maar flink aan het bier en de shoarma. Dan heb je morgen in elk geval biobrandstof.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:00 schreef Picchia het volgende:
Ik denk dat ik morgen maar even alternatieve brandstoffen ga ontwikkelen.
Ik dacht hetzelfde.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vanavond dan maar flink aan het bier en de shoarma. Dan heb je morgen in elk geval biobrandstof.
Veel CO2, juistquote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vanavond dan maar flink aan het bier en de shoarma. Dan heb je morgen in elk geval biobrandstof.
Als Nederland nu verliest is het jouw schuld.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:28 schreef Nautilus het volgende:
Zeg du_ke, doe's een andere avatar. Deze trilt harder dan Michael J. Fox.
Maar niet als totaalplaatje zeker?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:46 schreef du_ke het volgende:
Nou ik ken ze knapper.
Aight, aight.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:23 schreef Aoristus het volgende:
Ze heeft geen kont man
Ik vind Nederland erg traag spelen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 21:36 schreef zakjapannertje het volgende:
alweer een groepswinnaar die het moeilijk heeft, de Duitse coach Low is trouwens ook op de tribune aanwezig, niet alleen omdat Rusland in dezelfde WK-kwalificatiegroep als Duitsland zit
ze gebruiken de flanken ook te weinig, waardoor ze de verdediging veel minder kunnen verrassen en uit elkaar spelenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 21:39 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Ik vind Nederland erg traag spelen.
Pas op de derde dag; ken je klassiekers.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 21:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Nou daar gaan we weer. Laten we hopen op een wederopstanding.
Van der Vaart wordt slecht aangespeeld door Engelaar, Sneijder moet te vaak terugzakken.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 21:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ook sneijder en vd. vaart vertragen het spel erg.
En het veld lijkt ook onwijs hobbelig en traag.
Dit is dus jouw schuld!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 21:46 schreef Reya het volgende:
[..]
Pas op de derde dag; ken je klassiekers.
Het geluk is inderdaad op.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:03 schreef Nautilus het volgende:
Kapot.
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:08 schreef horned_reaper het volgende:
doodmaken al die fucking kanker russen
afschieten en dat hele kankerland boycotten godverdomme stomme tyfes hoeren.
Allemaal 1 voor 1 tegen de muur en afschieten dom kanker volk !!!! #@$^*)@^$*)^@!$
Ik vermoed dat hier in de straat nog wel een paar televisies van balkons gegooid zullen worden.quote:
Ha! Het feestje hier achter is nu al rustig. Elk nadeel heb een voordeel.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hier in de straat nog wel een paar televisies van balkons gegooid zullen worden.
Eentje in de cyaankali gedoopt (een sigaar in de brandy is ook goed)quote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:12 schreef Nautilus het volgende:
Eerst eens een sigaret.
Nee, in radioactief polonium.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:19 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Eentje in de cyaankali gedoopt (een sigaar in de brandy is ook goed)
Rusland vaart nu de juiste koersKquote:
Goede post van Triggershot, ook:quote:
Wat is ie intelligent hè?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:40 schreef Triggershot het volgende:
Beter nog, 11 redenen waarom Nederland verloren heeft:
v.d.Sar, Boulahrouz, Ooijer, Mathijsen, v.Bronckhorst, Kuijt, De Jong, v.d.Vaart, Engelaar, Sneijder, v.Nistelrooij
tja, EUUEFA-regels zeker hequote:Op zondag 22 juni 2008 00:12 schreef Aoristus het volgende:
valt me nog mee dat ze niet nasynchroniseerden
Hoe is het bij jou in de buurt? In de eerste helft waren ze hier nog met vuurwerk aan het kloten, maar nu is het muisstilquote:
bij mij begonnen ze vuurwerk af te steken bij de gelijkmaker, en toen het einde nabij was ging de hele voorraad blijkbaar de lucht inquote:Op zondag 22 juni 2008 00:18 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hoe is het bij jou in de buurt? In de eerste helft waren ze hier nog met vuurwerk aan het kloten, maar nu is het muisstil
Dan zal het wel verdrogen tot 2 zomers later..quote:Op zondag 22 juni 2008 00:20 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
bij mij begonnen ze vuurwerk af te steken bij de gelijkmaker, en toen het einde nabij was ging de hele voorraad blijkbaar de lucht inhier is het nu ook rustig
Nou bedankt hoor!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:36 schreef Nautilus het volgende:
Jottem!
M'n kater roept hele andere dingen.quote:Op zondag 22 juni 2008 10:56 schreef sigme het volgende:
Lekker weer man!
Zonnetjes schijnt, vogetjes fluiten. Er broedt een stel mussen in een geranium, en vanochtend hebben de kuikens een gat in het gaas ontdekt- grote kippenpaniek.
quote:Ierse Nee biedt nieuwe kansen
zondag 22 juni 2008 12:05 Ned 1
maandag 23 juni 2008 10:20 Ned 2 (Herhaling)
Deze week in Buitenhof: Frans Timmermans, staatssecretaris Europese Zaken, ziet nieuwe kansen voor Europa ondanks het Ierse Nee. Een gesprek met Kris Peeters, minister-president van Vlaanderen, over de relatie tussen Vlaanderen en Nederland. En Rabobank-bestuurder Hans ten Cate stopt na 34 jaar met bankieren. Hij spreekt onder andere over risico nemen en over wat voedsel met bankieren te maken heeft.
> Frans Timmermans
Staatssecretaris voor Europese Zaken Frans Timmermans ziet nieuwe kansen voor Europa ondanks het Ierse Nee. Het continent lijkt mede dankzij onderlinge samenwerking opmerkelijke veerkracht te tonen in de economische crisis. Hij legt uit waarom volgens hem de bevolkingen van Ierland, Tjechie – en eerder Nederland en Frankrijk – grote moeite hebben met het nieuwe verdrag van Lissabon. En moeten landen die langere tijd voor vertraging zorgen bij het Europese integratieproces gevraagd worden de EU te verlaten?
> De Leeuw van Vlaanderen
België mag dan al geruime tijd in een politieke crisis verkeren, met Vlaanderen gaat het goed. De economie draait als een tierelier en er is sprake van een nieuw Vlaams zelfbewustzijn. Niet alleen ten aanzien van de Walen, maar ook ten aanzien van de ‘Hollanders’. Is er aan onze zuidgrens een nieuw land ontstaan, maar hebben wij dat alleen nog niet in de gaten? In Buitenhof Kris Peeters, minister-president van Vlaanderen, over de relatie tussen Vlaanderen en Nederland.
> Een markante bankier
Na ruim 34 jaar bankieren houdt Rabobank-bestuurder Hans ten Cate het voor gezien. In die tijd werkte hij als topbankier voor ABN AMRO en later de Rabobank. In Buitenhof een gesprek over risico nemen en internationaal bankieren. Over het verschil tussen ABN AMRO en de Rabobank. Over wat voedsel met bankieren te maken heeft.
Presentatie: Rob Trip.
Column: Jos de Beus.
Einredactie: Corinne Hegeman.
Live vanuit Studio Plantage te Amsterdam interviews en debatten.
Presentatie: afwisselend Peter van Ingen, Rob Trip en Clairy Polak.
Herhaling maandag a.s. op Nederland 2.
Hier is het tyfus tering warm, dat schiet ook al niet opquote:Op zondag 22 juni 2008 10:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hel op aarde. Het is pestpokke warm geworden.
Dubbele kater.quote:Op zondag 22 juni 2008 12:20 schreef Wheelgunner het volgende:
auw mijn hoofd.
Frankrijk, Duitsland, G-B en Italië die elkaar lief vonden heeft zeker geholpenquote:Op zondag 22 juni 2008 12:29 schreef Aoristus het volgende:
gaat ie nu de val van de muur toeschrijven aan de Europese eenwording. Wat een idioot
Vast wel, maar niet op de voorgrond, maar als partijkiezer.quote:Op zondag 22 juni 2008 12:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Frankrijk, Duitsland, G-B en Italië die elkaar lief vonden heeft zeker geholpen.
quote:Op zondag 22 juni 2008 09:32 schreef Reya het volgende:
CDA wil stappen tegen Blood & Honour
Gelukkig maar, het CDA zit bovenop de Grote Wereldproblemen.
quote:Fust bier door 'magische' 100 euro-grens
Uitgegeven: 21 juni 2008 16:24
Laatst gewijzigd: 21 juni 2008 16:25
DOETINCHEM - Behalve de olieprijs per vat is ook de bierprijs per fust dit jaar door een magische grens heengegaan.
Vakblad Misset Horeca zette voor het derde jaar op rij de prijzen van fusten op een rij: Hertog Jan rekende voor het eerst meer dan 100 euro per fust van 50 liter.
Met een prijsstijging van bijna 5 euro per fust komt Hertog Jan nu uit op 102,21 euro per 50 liter. Een goede tweede is Brand waar een fust 98,79 euro doet, op de derde plaats staat Gulpener met een prijs van 95,15 euro.
Prijs
De gemiddelde prijs van een fust komt ondanks deze 'toppers' uit op 88,65 euro, nog altijd onder de 90 euro. De gemiddeld prijs is daarmee in een jaar tijd 3,15 euro omhoog gegaan.
"Redelijk", volgens het vakblad gezien het feit dat er ook een accijnsverhoging is doorgevoerd. Het blad signaleert ook grote prijsverschillen tussen de biermerken. Tegenover de dure Hertog Jan staat Alfa uit Limburg met 72,50 euro per fust.
Misset tekent hier nog bij aan dat kroegbazen meestal minder betalen omdat zij hectoliterkorting krijgen.
Bij elk slokje betaal je mee aan kinderopvang...quote:"Redelijk", volgens het vakblad gezien het feit dat er ook een accijnsverhoging is doorgevoerd.
Het is langer bekend dat de huidige fractie de pvda op het gebied van multicultuur links inhaalt. Als de dreigende ondergang van de pvda werkelijkheid wordt zal men zich moeten herbezinnen op die koers.quote:Op zondag 22 juni 2008 09:32 schreef Reya het volgende:
CDA wil stappen tegen Blood & Honour
Gelukkig maar, het CDA zit bovenop de Grote Wereldproblemen.
De ware bekrompen jankbek mentaliteit wordt zichtbaar. Onder (gebrek aan) leiding van oppersmurf Balkenende.quote:Op zondag 22 juni 2008 13:47 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het is langer bekend dat de huidige fractie de pvda op het gebied van multicultuur links inhaalt. Als de dreigende ondergang van de pvda werkelijkheid wordt zal men zich moeten herbezinnen op die koers.
Youth for Christ, niet te vergeten.quote:Op zondag 22 juni 2008 13:42 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Bij elk slokje betaal je mee aan kinderopvang...
Goedemiddag Trolleke.quote:Op zondag 22 juni 2008 14:37 schreef Klopkoek het volgende:
Blood & Honour is een prima club voor Fokkertjes. Laat zoveel mogelijk mensen zich maar aanmelden, weet je gelijk wat je moet bombarderen bij een burgeroorlog.
De Vrije Universiteit?quote:Op zondag 22 juni 2008 14:37 schreef Klopkoek het volgende:
Blood & Honour is een prima club voor Fokkertjes. Laat zoveel mogelijk mensen zich maar aanmelden, weet je gelijk wat je moet bombarderen bij een burgeroorlog.
Dat is nou weer niet zo aardig..quote:Op zondag 22 juni 2008 14:37 schreef Klopkoek het volgende:
Het is ideaal surfweer man. De helft van m'n vriendengroep zit op het water.quote:Op zondag 22 juni 2008 14:50 schreef Nautilus het volgende:
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier waait het flink. Ik ga mijn surfplank uit de garage halen.
Hier ook, maar als ik vijf stappen buiten mijn deur heb gezet ben ik doorweekt.quote:Op zondag 22 juni 2008 14:50 schreef Nautilus het volgende:
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier waait het flink. Ik ga mijn surfplank uit de garage halen.
Ook goedemiddag.quote:Op zondag 22 juni 2008 14:37 schreef Klopkoek het volgende:
Bronquote:Greenland ice offers clues to last big melt
The most detailed Greenland ice-core analysis yet offers important clues about what caused the climate to change so rapidly at the end of the last ice age.
"We can now read the climate's history at unprecedented resolution, going 15,000 years into the past", says Jim White at the University of Colorado at Boulder, who studied the new ice core as part of an international team.
Around this time, temperatures in Greenland rose by 10 °C in just 50 years. The new ice-core data suggests that this change began with a very rapid retreat of the ice covering the Atlantic. It also shows that it was preceded by dramatic climate change on the other side of the planet.
Damper deserts
White and his colleagues analysed the amount of dust and heavy oxygen and hydrogen isotopes in small sections of the ice core that each represent a few months of climate history.
This approach is only made possible using an automated analysis tool that continuously melts an ice core and measures its composition at the extraction site, not in the lab.
Most of the dust found in Greenland drifts there from China. The core reveals a sharp drop in dust levels at the end of the ice age, suggesting the Asian deserts suddenly became much wetter.
Following this, levels of the heavy hydrogen isotope deuterium indicate that atmospheric circulation in the North probably led to a retreat in the ice covering the Atlantic all the way from Portugal to Iceland over just one to three years. This was followed by a more gradual rise in Greenland temperatures over the next few decades.
Mystery connection
White says that the rapid ice melt was most likely triggered by a sudden recuperation of the warm North Atlantic deep water circulation.
However, he is surprised that the climate changed in Asia just before or at the same time. Although he does not yet know how the two events could be connected, White says the data strongly suggest that we should take a broader view when looking for warning signs of rapid climate change today.
"Otherwise, if we are just staring at the North Atlantic looking for change then we may get smacked in the rear by something that happens on the other side of the world," he says.
Katrin Meissner at the Climate Modelling Lab at the University of Victoria in Canada says the study presents groundbreaking insights into the existence of tipping points in the planet's climate system.
"This knowledge is crucial to understand and predict future climate changes due to man-made perturbations such as greenhouse gas emissions", she says.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/211562/index.htmlquote:Tsvangirai stapt uit verkiezingsstrijd Zimbabwe
'We hebben besloten dat we niet meer meedoen aan deze gewelddadige, illegale parodie op een verkiezingsproces.' Met deze woorden kondigde presidentskandidaat Morgan Tsvangirai zondagmiddag aan dat hij en zijn partij de MDC uit de verkiezingsrace stappen.
Ja.quote:Op zondag 22 juni 2008 16:11 schreef Picchia het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/211562/index.html
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 20:16 schreef Picchia het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan huisvrouwen met spontaan kort rood haar en lelijke of vormloze mannenkleding. Moslima's proberen hun lelijkheid tenminste nog te verbergen. Maar die huisvrouwen.. aargh.
In mijn huwelijkscontract laat ik opnemen dat mijn huwelijk wordt ontbonden zodra mijn partner haar haar kort knipt en rood verft. Of wanneer de dood ons scheidt..
Nee, nu niet, want Maxima zit in het publiek. Er is zelfs boventiteling, voor degenen die zich afvragen waar het in vredesnaam over gaat.quote:Op zondag 22 juni 2008 22:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat is elk jaar hetzelfde.
Hoe oud ben jij eigenlijk?quote:Op zondag 22 juni 2008 22:50 schreef Nautilus het volgende:
Normaal gesproken ga ik op zondagavond terug, maar het waait nu hard. Geen zin om naar het station te fietsen.
quote:George Carlin, Irreverent Comedian, Dies at 71
George Carlin, the Grammy-Award winning standup comedian and actor who was hailed for his irreverent social commentary, poignant observations of the absurdities of everyday life and language, and groundbreaking routines like “Seven Words You Can Never Say on Television,” died in Santa Monica, Calif., on Sunday, according to his publicist, Jeff Abraham. He was 71.
Kut, 't was een van de beterequote:
Leuk he, zo'n fanatiek jochie die de waarheid via youtube wereldkundig maakt. Ik denk dattie zelf gelooft dat hij op een speciale missie is van een hogere macht.quote:Op maandag 23 juni 2008 10:42 schreef Picchia het volgende:
Hij neemt zichzelf heel erggg serieus.quote:Op maandag 23 juni 2008 10:53 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Leuk he, zo'n fanatiek jochie die de waarheid via youtube wereldkundig maakt. Ik denk dattie zelf gelooft dat hij op een speciale missie is van een hogere macht.
Geniaal. Dat is nou de pracht van internet. Iedereen die amper een zin kan afmaken kan zijn theorie publiek maken. Je pakt er een paar schema's bij, noemt een paar termen die wetenschappelijk klinken, een webcam en uploaden maar.quote:
quote:Feesten in zwembad dankzij Google Earth
Rotterdam, 22 juni. Een nieuwe trend in Groot-Brittannië is dipping.
Jongeren gebruiken Google Earth om privé buitenzwembaden te spotten en nodigen vrienden uit via online netwerksites waaronder Facebook voor een zwemfeestje. Dat meldt de Britse krant de Telegraph.
Er zijn gevallen bekend in het Engelse Bournemouth en Devon. Om snel weg te kunnen, komen de jongeren op de fiets. De politie adviseert zwembadeigenaren extra oplettend te zijn.
http://www.fstdt.com/fundies/top100.aspx?archive=1quote:Op maandag 23 juni 2008 10:42 schreef Picchia het volgende:
Dit blijft toch wel de beste:quote:Op maandag 23 juni 2008 14:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.fstdt.com/fundies/top100.aspx?archive=1
quote:One of the most basic laws in the universe is the Second Law of Thermodynamics. This states that as time goes by, entropy in an environment will increase. Evolution argues differently against a law that is accepted EVERYWHERE BY EVERYONE. Evolution says that we started out simple, and over time became more complex. That just isn't possible: UNLESS there is a giant outside source of energy supplying the Earth with huge amounts of energy. If there were such a source, scientists would certainly know about it.
quote:Op maandag 23 juni 2008 14:48 schreef Salvad0R het volgende:
Pfff mensen die nog steeds vast zitten in het bipartisane dictatorstelsel van de USA
De USA wordt/is een tirannieke politiestaat, waar de post traumatic stress syndrome soldaten bij de politie gaan als ze terugkeren uit Irak, waar ze kinderen platspuiten met kwikzilverinjecties en op TV beweren dat het goed voor je is, waar het oud-hoofd van de Russische KGB en het oud-hoofd van de Oost-Duitse Stasi samen het Homeland Security Office rulen, etc...
Het maakt echt geen fuck uit welke van de 2 muppets verkozen wordt, het beleid is exact hetzelfde, gestuurd door the Federal Reserve in opdracht van West-Europese centrale banken.
Get out while you can.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |