abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59499909

Het vorige deel: Slank de zomer in #174: nu ook met marktplaats.slank.nl!

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

laatste posts:
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:15 schreef Ewelina het volgende:
Ja, fijn he, als je er een flinke bolus weet uit te persen?
en
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:15 schreef Sylvana het volgende:
Fucking kutzooi, heb nog steeds niks van Peter gehoord, terwijl zn telefoon wel gewoon overgaat. Heb op internet het telnr van zn buurman opgezocht, maar die is in gesprek. Ga hem zo nog wel ff bellen om te vragen of hij ff wil kijken of hij thuis is en wat er aan de hand is.

Zwemmen was wel lekker, 3 kwartier aquarobics en een half uur aquajoggen, verder nite echt wat bijzonders
Ja doei.
pi_59500044
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:17 schreef motorbloempje het volgende:
dat is naar... ik ben dan ook zo iemand die allemaal doemscenario's gaat bedenken en dan komt íe vervolgens doodleuk aankakken met zo'n bek van 'wat?'
Idd, en hij heeft dus al zowat een maand geen internet omdat hij te laks is om te kijken wat het probleem is en het op te lossen en zn telefoon gaat gewoon over. Als er wat is met zn telefoon, dan loopt hij toch ff naar zn ouders, die 2 straten verderop wonen om vanaf daar een mailtje te sturen ofzo. Of dattie ff naar de buurman loopt om daar te bellen. Ik snap het echt niet hoor, maak me echt ongerust nu Krijg idd ook gelijk allerlei doemscenario's in mn hoofd. Tussen de middag nog gewoon gesmst toen hij pauze had op het werk, niks bijzonders dat hij ging doen vanavond ofzo. En normaal bellen we dus om 4 uur als hij uit zn werk kom, maar sindsdien dus niks van hem gehoord en zelf al tig keer gebeld en gesmst, maar geen reactie

Ik ben echt zo gek om zo in de trein te stappen en naar zn huis toe te gaan.
pi_59500118
TVP
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:17 schreef motorbloempje het volgende:
dat is naar... ik ben dan ook zo iemand die allemaal doemscenario's gaat bedenken en dan komt íe vervolgens doodleuk aankakken met zo'n bek van 'wat?'
Dat herken ik. Ook altid leuk: als je vriend z'n telefoon op stil laat staan en dat zijn ouders vervolgens JOU gaan bellen en zeuren dat-ie niet bereikbaar is!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 18 juni 2008 @ 21:26:14 #4
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_59500180
Is hij nooit z'n telefoon kwijt? Ik ben echt regelmatig m'n telefoon kwijt en dan ben ik lekker niet bereikbaar....... heerlijk
Bernie en ik zijn tof.
pi_59500222
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:26 schreef mordradead het volgende:
Is hij nooit z'n telefoon kwijt? Ik ben echt regelmatig m'n telefoon kwijt en dan ben ik lekker niet bereikbaar....... heerlijk
Geen idee, misschien dattie hem op zn werk heeft laten liggen. Maar dan toch, dan laat je dat toch op de 1 of andere manier weten?
  woensdag 18 juni 2008 @ 21:31:38 #6
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59500372
Ik vind wel dat je een beetje overdrijft

Ik moet er echt niet aan denken dat mijn teerbeminde mij dag en nacht, ten alle tijden wil kunnen bereiken.
Soms heb ik namelijk helemaal geen zin om te bellen.
Of ben ik inderdaad mijn telefoon weer eens kwijt, of is mijn batterij leeg, of ligt ie onder mijn kussen.
Then again, als jullie altijd stipt na werk bellen, dan is het inderdaad raar dat hij ineens niet meer opneemt.

Die ligt vast te wippen met de buuf joh, maak je niet druk
pi_59500430
En bij ons is dat dus wel de gewoonte, het komt echt nooit voor dat de ander geen zin heeft om te bellen ofzo. Dus ja, misschien dat jij je geen zorgen zou maken, maar ik wel.
  woensdag 18 juni 2008 @ 21:34:53 #8
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_59500472
Maarja hij heeft ook geen internet en weet hij jou nummer uit zijn hoofd? Ik weet nooit nummres uit m'n hoofd... behalve van de alarmcentrale, dat is 911 dan krijg je alarmcentrale 112, rare shit
Bernie en ik zijn tof.
pi_59500501
Ik moet de mijne altijd bellen (en andersom) als een van beiden 's avonds alleen over straat gaat . Hij heeft alleen geen mobiel. Wel een computer, waar ie bijna altijd is. De keren dat ik hem niet kon bereiken (niet op msn enzo) hadden we toevallig ook wat irritaties en dacht ik dat ie boos op me was. Was ie ziek . Toen voelde ik me de waardeloze vriendin, dat ik em niet eens had gebeld tijdens het ziek zijn .

Edit: alleen bellen als ie van mijn huis naar het zijne gaat en andersom he. Voor de rest is ie soms opeens een dag weg, kan gebeuren . Maak me niet zo snel druk meer.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59500506
Ik las:

"Hij ligt vast te wippen met de buuf joh.."
"En bij ons is dat dus wel de gewoonte.."

Het duurde even voordat het kwartje viel .

En nu ga ik thee drinken en niets doen. Ik ben lethargisch vanavond, echt erg, maar ook wel lekker eigenlijk. Die kinderen kunnen ook heus wel een paar dagen langer wachten op hun cijfers .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2008 21:36:05 ]
pi_59500636
wij bellen nagenoeg nooit...

wel een sms af en toe, maar dat gaat dan over practische zaken, zoals de boodschappen, dingen die uit de vriezer moeten en dat soort zaken

maar als hij belooft vroeg thuis te zijn, en om half 12 heb ik nog niets gezien of gehoord, en hij antwoordt niet op telefoon of sms, dan krijg ik wel argwaan

maargoed, meestal is het niet nodig
Ja doei.
  woensdag 18 juni 2008 @ 21:43:07 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59500759
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:31 schreef SHE het volgende:

Die ligt vast te wippen met de buuf joh, maak je niet druk
Hè, wat kun jij mensen toch goed opbeuren .
Ik heb een paar topics gemist, zie ik? Beetje druk hier en weinig te melden .
Niet meer actief op Fok!
pi_59500965
Ik ga ook altijd doemscenario's in mijn hoofd halen hoor :d
Nuja, niet als ik hem niet direct kan bereiken, maar wél als ik hem niet kan bereiken, terwijl dat onlogisch is (zoals in deze situatie)
pi_59501127
Ik heb 2 soorten fudge gemaakt. Gewone en chocolade fudge.
En nu ga ik ook nog eens chocoladetaart bakken.
Het leuke van al die zoetigheid maken is dat je geen zin hebt om het op te eten.
pi_59501246
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:52 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb 2 soorten fudge gemaakt. Gewone en chocolade fudge.
En nu ga ik ook nog eens chocoladetaart bakken.
Het leuke van al die zoetigheid maken is dat je geen zin hebt om het op te eten.
Lekker

Hey dat wil ik ook. Als ik zoetigheid maak wil ik het liefst de beslagkom leeglikken en alles opeten . Een deel van de appeltaartvulling (appels) verdwijnt ook altijd in mn mond. Tegenwoordig kan ik het beter, ik zorg dat ik wat fruit ernaast heb staan, of denk aan de buikpijn van de vorige beslagkom . Ohja, of maak deeg met een zakje gist, dat ziet er zo smerig uit dat ik het meteen niet meer lust ...
pi_59501316
Ik heb een heel klein hapje chocoladefudge op. En een heel klein hapje is genoeg.
  woensdag 18 juni 2008 @ 21:56:57 #17
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_59501356
niet? ik krijg tijdens het bakken altijd al zo'n honger dat ik t de oven uit kijk
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_59501424
Recept gewone fudge: 500 gram suiker, 1 dl gecondenseerde melk, 50 gram boter.
Recept chocoladefudge: 350 gram extra pure chocolade, 30 gram boter en 1 blikje gecondenseerde melk.

Echt, dat is suiker overkill!
  Vis een optie? woensdag 18 juni 2008 @ 21:59:26 #19
70532 loveli
N
pi_59501456
Liejannuh, ik haat je!
crap in = crap out
pi_59501526
Ze kan het nog erger maken door foto's te gaan posten van haar overheerlijke fudge

Ik heb nog nooit fudge gegeten
pi_59501566
ik ga toch maar een blokje 78% cacao chocolade snoepen
Ja doei.
pi_59501602
Ik ga het morgenochtend in blokjes snijden en dan post ik wel foto's.
pi_59501664
quote:
En alle keren dat ik wakker lag
ik besloot
wat een mooie dag
voor de dood
de rouwtekst op de kaart van Janneke...

blergh...
Ja doei.
pi_59501816
Fudge
Ik wist helemaal niet dat je dat zelf kon maken Receptje?
  woensdag 18 juni 2008 @ 22:11:46 #25
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_59501954
zo ik ben weer thuis van het beachvolleyballen... en het was ZWAAAAAAAAAR! heb kramp in mijn kuiten joh!
maaruh ga maandag weer elke week 2 keer helemaal dood gaan daar in die zandbak is vast heel erg goed voor de lijn

nou ik ga lekker douchen, alle zand van me afspoelen... (heb volgens mij een hele zandbak in mijn decolette)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Vis een optie? woensdag 18 juni 2008 @ 22:12:32 #26
70532 loveli
N
pi_59501978
Moblo, ik krijg er kippevel van. Knuf!!
crap in = crap out
  woensdag 18 juni 2008 @ 22:27:25 #27
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_59502540
knuffel voor Moblo...moeilijk hoor...
  woensdag 18 juni 2008 @ 22:32:45 #28
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_59502751
ow en en hele schone dikke knuf voor MoBlo

voor de rest alvast weltrusten...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_59503161
het is echt heel stom...

als je 47 bent hoor je niet dood te gaan

dan hoor je nog te motorrijden, en te genieten en te lachen en veel leuke dingen te doen, en op vakantie te gaan, en de vriendjes van je dochters te keuren, en je dochters te zien trouwen, later als ze groter zijn enzo....
Ja doei.
pi_59503165
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

de rouwtekst op de kaart van Janneke...

blergh...
Nogmaals sterkte

Misschien helpt dit iets:
quote:
Wanneer je verdrietig bent,
kijk dan in je hart
en je zult zien dat je huilt
om wat je vreugde schonk
pi_59503213
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:08 schreef freecell het volgende:
Fudge
Ik wist helemaal niet dat je dat zelf kon maken Receptje?
Chocolade fudge van Nigella

En voor gewone fudge: 500 gram suiker, 50 gram ongezouten boter, 1 dl gecondenseerde melk in een pannetje doen en goed laten mengen. Minuut of 5 à 10 laten op het gas laten. Als je een stukje in koud water laat vallen en het vorm houdt. Dan haal je het van het vuur, je doet er een theelepel vanille essence doorheen en je kunt het laten afkoelen in een bakblik en dan in vierkantjes snijden.
  woensdag 18 juni 2008 @ 22:47:01 #32
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59503346
Da's toch eigk gewoon caramel?
  woensdag 18 juni 2008 @ 22:56:54 #33
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59503753
Is de vriend van Sylvana al terecht?
pi_59503872
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:47 schreef Aventura het volgende:
Da's toch eigk gewoon caramel?
Nigella noemt het Fudge. En Nigella is god. Ongeveer.
Owja, en volgens mij bedoel je met caramel hetzelfde als met fudge als je die vierkantje zoete meuk bedoelt.
  woensdag 18 juni 2008 @ 23:08:09 #35
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59504206
Ik heb vorige week toevallig 1 blokje fudge gehad, van 't Vlaamsch Broodhuys. Merk eigenlijk wel verschil tussen fudge/caramel van de bakker en zoals ik het ken, uit de supermarkt. Homemade is grover, romiger...Veel lekkerder eigenlijk! Maar hoe komen we eigenlijk tot dit onderwerp. Zelfkastijding?
pi_59504411
MoBlo had behoefte aan chocolade. En aangezien ze aan de andere kant van het land woont, ben ik maar allemaal dingen met chocolade aan het maken.

En ik ben in een bakfase. Plus dat als ik aan het bakken ben, ik totaal geen zin heb in snoepen.
pi_59504555
Sylvana: ik zou hetzelfde hebben hoor. Krijg ook altijd de ergste doemscenario's in mijn hoofd als ik hem niet kan bereiken terwijl hij wel gewoon bereikbaar zou moeten zijn of als hij me zou bellen en dat niet doet. Ik was ook al eens onderweg naar zijn kamer toen hij me eindelijk belde. Terwijl hij zich dan natuurlijk nergens van bewust is...
Heb je nog steeds niks gehoord?
Wel fijn dat jullie hebben kunnen praten trouwens.

MoBlo: het is ook stom en oneerlijk en gemeen... *knuff*
Wel fijn dat je er naartoe kunt.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_59504676
Dood is klote...
Ik vond die appeltaart gister niet eens lekker: veel te zoet.
Ik taal niet naar snoep, terwijl ik toch echt veel snoep altijd. Maar nu loop ik de schepbakken voorbij bij de Etos. Ben benieuwd hoelang dit nog goed gaat.
  donderdag 19 juni 2008 @ 01:42:41 #39
217051 Brons_Juweel
I'm not going home.
pi_59507818
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 13:00 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Niet om lullig te zijn, maar das behoorlijk ondergewicht ... waarom wil je zo weinig wegen? En als je perse zo smal wil worden, misschien een idee om erbij krachttraining te doen? Dan is je gewicht hoger (spiermassa) maar het vet enzo wel allemaal weg ...

Oh ja, wel welkom
Ik snap absoluut wat je bedoelt hoor. Het is niet dat ik zo slank als een model wil worden. Maar als ik naar mezelf kijk zie ik dat ik gewoon echt mollig ben en dat veel van het vet vooral te zien is bij mijn buik. En met afvallen, denk ik dat ik het vet wel weg krijg door veel cardio en gezond eten, natuurlijk. Maar ik heb er nooit bij stilgestaan om krachttraining te doen, bij mijn fitness zie ik altijd alleen maar jongens krachttraining doen.
Gangstarr
pi_59508094
Sterkte maandag MB, ben je al beter?
pi_59508133
Hoi, ik wil 7 kilo kwijt. Maar ik heb nog geen idee waar ik moet beginnen. Ik zit nu op 67 kilo, nog steeds acceptabel voor mijn lengte (1.70). Maar maatje 38 begint nu wel errug strak te worden en ik heb geen budget voor een nieuwe garderobe. Bovendien, ik woog ooit 80 kilo (vanzelf kwijtgeraakt, stoppen met de pil en gelukkig worden waardoor ik geen behoefte meer had aan snoep). Toen ik dat kwijt was, heb ik met mezelf afgesproken dat alles tussen 60 en 65 OK is. Niet dat ik me nu ineens lelijk vind, maar met elk jaar een kilootje erbij zit ik toch weer boven de 65 kilo en het mag duidelijk zijn dat de aanleg en de gewoontes er zijn om weer flink aan te komen.

Mijn dieet nu:

Op de dagen dat ik werk, broodje parmaham met mozzarella, een klein zakje chips, paar blikjes cola en meestal nog wel 1 of 2 chocola-dingetjes. Maar 's avonds dan altijd honger dus meestal een stuk of 5 volkorencrackers met kaas.

Op de dagen dat ik niet werk is het ook rampzalig. Geen ontbijt, geen lunch (maar ik slaap wel altijd tot 11 uur). Dus tegen een uurtje of 6 begin ik te eten, meestal is dat een pizzaatje of kebab , wederom cola en een hoop ongezonde snacks later op den avond. En tegen 12 uur 's nachts honger dus weer crackers met kaas.

Sport doe ik niet, en dat ben ik vooralsnog niet van plan (tenzij vechtsport die gratis beoefend kan worden op niet vaste tijden want ik doe dat toch alleen als ik er zin in heb). Ik loop wel heel veel, gemiddeld zeker 3 kwartier per dag (alles wat binnen 15 minuten te lopen is, loop ik ook daadwerkelijk).

Verder kan ik absoluut niet zwaar ontbijten en ik kan niet eten het eerste uur dat ik wakker ben. Ik heb een hekel aan brood eten, altijd al gehad. Het snacken kan ik overigens wel makkelijk laten. De cola, onverbeterlijk maar ik weet geen fatsoenlijk alternatief eigenlijk. Ik ben nog op zoek naar een gezonde drank die ik lekker vind en die bij de Lidl te verkrijgen is . Hoewel, ik moet nog op het pak ananassap kijken, met een beetje geluk kan dat de vervanger worden. Ik ben bang dat vrijwel alles met koolzuur uit den boze is?

Mijn BMI is 23 dus ik 'hoor' hier volgens de OP niet. Maar zoals u leest, ik kan wel wat hulp gebruiken .
pi_59508142
Sylvana hou ons niet langer in de spanning

MLI, succes!
cola, chips is niet echt gezond, eet je geen groente, geen melk, fruit??
probeer te ontbijten, regelmatig te eten etc.
drink water

en met een bmi van 27 of lager ben je welkom, dus, nou ja succes en zo ;s)
pi_59508670
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 02:28 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Sterkte maandag MB, ben je al beter?
ook bedankt

en nee

ga nu mn presentatie afmaken, mailen en zeggen dat ik écht niet 'ziek' ben omdat ik mn presentatie moet houden, maar dat ik écht ziek ben..

heb keelpijn, hoest de longen uit m'n lijf en hoofdpijn en voel me gewoon heul zielig
ga zo op bed liggen met thee,slapen en mn knuffelkonijn want René moet naar z'n werk
Ja doei.
pi_59508742
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 02:49 schreef MLI het volgende:
De cola, onverbeterlijk maar ik weet geen fatsoenlijk alternatief eigenlijk. Ik ben nog op zoek naar een gezonde drank die ik lekker vind en die bij de Lidl te verkrijgen is . Hoewel, ik moet nog op het pak ananassap kijken, met een beetje geluk kan dat de vervanger worden. Ik ben bang dat vrijwel alles met koolzuur uit den boze is?
Ik zou allereerst de kcal uit je drinken schrappen! In vruchtensappen zitten net zoveel of meer suikers dan in cola. In een blik cola zitten zo'n 130 kcal en 40 gram suiker.
Verder niet snacken en minimaal 3 maaltijden per dag. Geen junkfood maar koken. Schrap de kaas!
In 1 (voorgesneden) plak kaas zitten al zo'n 100 kcal en 8 gram vet.
pi_59510787
Goedemorgen!

Ben vandaag heel vroeg begonnen en vroeg bezig al met m'n artikel, heb er weer helemaal hoop in!

Nog even w.b. gister: Moblo, deze reactie van jou begrijp ik heel goed en is absoluut waar
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 22:42 schreef motorbloempje het volgende:
het is echt heel stom...

als je 47 bent hoor je niet dood te gaan

dan hoor je nog te motorrijden, en te genieten en te lachen en veel leuke dingen te doen, en op vakantie te gaan, en de vriendjes van je dochters te keuren, en je dochters te zien trouwen, later als ze groter zijn enzo....
... Maar dat vind ik wat anders dan de smiley en meer die je in de vorige post gebruikte. Dat vond ik een beetje apart.

Is sylvana's vriend al terecht? Met m'n ex had ik soms dagen geen contact (na een dag of 3 vond ik het wel kut worden hoor), maar 2 daagjes vond ik geen probleem. Deze bestookt me met smsjes en dan is het weleens raar als ik 4 uur niets krijg
Het mooi kotsende meisje.
pi_59510841
dus ik mag alleen huilen om iemand die dood gaat en niet blij zijn dat ik naar de crematie kan? Vond het anders een hele opluchting dat ik erbij kan zijn, en post dan niet ik kan bij de crematie aanwezig zijn

maar dat heb ik al uitgelegd in het vorige topic...
Ja doei.
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:57:34 #47
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59510868
Tvp .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:01:14 #48
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59510961
Nu ga IK me zorgen maken.

*roept om*
'Wil Sylvana zich melden bij de servicebalie. Wil Sylvana uit de Slank de zomer in SC, zich melden bij de servicebalie.'
Krghhhhhhhhggggggggh

En Moblo, ik heb liever dat je een week niet post, een rouwband om je icon doet en alleen maar deze smiley post :
Beetje onsamenhangend reageren graag, wat haren uit je hoofd trekken en in een week 10kg aankomen.
We willen er wel graag wat van meekrijgen, dat rouwproces.
pi_59511015
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
dus ik mag alleen huilen om iemand die dood gaat en niet blij zijn dat ik naar de crematie kan? Vond het anders een hele opluchting dat ik erbij kan zijn, en post dan niet ik kan bij de crematie aanwezig zijn

maar dat heb ik al uitgelegd in het vorige topic...
Van mij mag je doen wat je wil, maar ik mag het toch ook een beetje raar vinden? En ik postte hierboven juist dat ik goed begrijp dat je, zeker na een lang ziektebed, best positieve gevoelens kan hebben over het einde, alleen de '*O*' begrijp ik niet.
Voor mij blijft het gemis van iemand waar je om geeft iets verdrietigs, waar ook positieve kanten aan kunnen zitten, die het wegvallen evt. dragelijker kunnen maken.
pi_59511026
dat doe ik wel als er weer eens een familielid overlijdt, deal?

maargoed, de eerstvolgende is mijn oma die ik niet zo mag, als het goed is.. dus het kán nog even gaan duren, zo'n reactie SHE
Ja doei.
pi_59511063
mn docent mailde net terug, dat hij het wel gelooft dat ik ziek ben en dat hij het niet erg vindt en dat ik de presentatie dinsdag gewoon mag doen... dat is fijn
Ja doei.
pi_59511136
Ik zit in de UB en dat is zowel goed als slecht.

Goed: ik kan hier niet zitten snoepen.
Slecht: huilen in de UB staat zo stom.

Stress is zo niet tof.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_59511185
naaaaaaaaaaw

blijven ademen enzo
Ja doei.
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:11:02 #54
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59511207
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:03 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Van mij mag je doen wat je wil, maar ik mag het toch ook een beetje raar vinden? En ik postte hierboven juist dat ik goed begrijp dat je, zeker na een lang ziektebed, best positieve gevoelens kan hebben over het einde, alleen de '*O*' begrijp ik niet.
Voor mij blijft het gemis van iemand waar je om geeft iets verdrietigs, waar ook positieve kanten aan kunnen zitten, die het wegvallen evt. dragelijker kunnen maken.
Er zijn landen waar een overlijden wordt gevierd. Iets wat wij wellicht macaber zouden vinden, maar wat eigenlijk een fantastische benadering is.
Ik heb ooit een hele goede vriend verloren en omdat het zo'n feestbeest was, hebben we een ontzettend knalfeest gegeven net na zijn begrafenis. Iedereen was lam, iedereen was helemaal door het dolle heen en zelfs zijn ouders hebben het als zeer bijzonder ervaren. Het was ook mooi om te zien hoe iedereen op dat feest door alle mogelijke emoties ging..van extase, tot bezinning, tot woede, tot blijdschap, tot verdriet.
Kan wel zeggen dat dat de leukste begrafenis ooit was
Het was dé manier om het fatsoenlijk te verwerken.

Ik heb mezelf toen ook plechtig beloofd nooit meer dramatisch te doen over de dood. Het afscheid nemen is en blijft kut, maar ik wil iemand graag eren...niet over een plakje cake en een paar tranen de grond in kijken.
pi_59511303
Gelukkig is op de crematie van maandag ook 'vrijetijdskleding gewenst', gaanwe er heen met een stuk of 40 motoren om haar te begeleiden, en heeft ze haar eigen crematie geregeld. Haar koor gaat liedjes zingen, er wordt gespeeld wat zij mooi vond.. het is haar 'feestje'.
Ze was er klaar voor, en heeft een euthenasieverklaring getekend. Is zondag in sedatieve slaap gebracht, en daarna dus overleden..

Later, hoop ik, als ik dood ga, wil ik ook veel motoren, veel mensen, geen pakken en zwarte rokken/jurken.
Ik wil een uitvaart, en daarna iets gezelligs.. een vrolijke wake, met leuke muziek, foto's van mij en mijn geliefden in beter tijden (necrofilie is nu eenmaal niet mijn ding ) en vier mijn leven, vier wie ik was en voor je zal blijven betekenen...

Tranen mogen, maar niet de godganse dag
Ja doei.
pi_59511437
Zo, net voorzien van een ontbijtje: oerbrood met geitenkaas en honing, even onder de grill

Nu voor mezelf een eitje bakken.
pi_59511452
Ik heb helemaal nergens gezegd dat ik het afkeurde trouwens en ik weet dat er landen zijn waar hele andere rouwrituelen bestaan. Alhoewel het me te ver gaat om jaarlijks opgegraven te worden om door de stad gedragen te worden, lijken koffie en cake me ook niets. Ik zou een goede, heerlijke maaltijd wel wat vinden. Maar ik zou het bereiken van een hoge leeftijd ook wel wat vinden.
Maar ik begrijp hevige blijdschap om de dood niet. Opgeluchtheid, tevredenheid, voldoening, 'het is mooi' allemaal wel. Het zou te ver van mijn ervaringen tot nu toe met de dood af kunnen staan. Dramatisch doen zou ook te ver van mij afstaan.
pi_59511726
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:11 schreef SHE het volgende:

Kan wel zeggen dat dat de leukste begrafenis ooit was
Het was dé manier om het fatsoenlijk te verwerken.
Ik word altijd heel erg boos op mijn vader als hij zulke dingen zegt. Ik zie mezelf zijn dood niet vieren. Bleh.

Ik check ook even in om Sylvana's bericht af te wachten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_59511763
OK, eieren vallen verkeerd Nu ben ik misselijk.
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:45:20 #60
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_59512071
quote:
Maar ik begrijp hevige blijdschap om de dood niet.
blijdschap om de dood snap ik persoonlijk ook niet. Ieder zn ding, maar ik vind persoonlijk dat begrafenissen toch meer voor de nabestaanden zijn dan voor de overledene. Het zal me dus worst wezen of ik liever heb dat ze niet om me huilen (dat doen ze toch wel) maar feesten, als zij zelf geen zin hebben in een feestje dan hoeven ze dat van mij echt niet te doen. Ik hoop eerlijk gezegd dat er ook nooit iemand van mij zal verlangen dat ik een begrafenis organiseer waar ik niet verdrietig mag zijn...

maar ik snap bijzonder goed dat moblo (=jeeej) zegt omdat ze VRIJ kon krijgen (om naar de begrafenis te gaan). de staat dan toch los van rouw, dood en begrafenis, en gaat alleen om "oh gelukkig, hoera, ik mag legaal wegblijven en kan naar iets wat ik belangrijk vind"??
pi_59512135
Ik snap heel goed dat zoiets een enorme opluchting kan zijn. Het is ook niet iets wat je over kan doen, daarom is het ook zo belangrijk.
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:50:55 #62
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59512217
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik word altijd heel erg boos op mijn vader als hij zulke dingen zegt. Ik zie mezelf zijn dood niet vieren. Bleh.

Ik check ook even in om Sylvana's bericht af te wachten.
Rouw is persoonlijk. Ik denk niet dat hij van je verwacht dat je op zijn graf danst.
Ik heb zelf een vrij luchtige kijk op de dood, maar dat is niet omdat ik zo relaxed ben, maar omdat afscheid nemen mij altijd erg zwaar valt.
Er zo om mee omgaan helpt me om het verdriet een beetje toe te laten. Ik heb meerdere emoties nodig om tot een gezonde balans te komen.
pi_59512347
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:08 schreef DevilsAndDust het volgende:

Stress is zo niet tof.
* freecell fnuffelt DaD
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:00:44 #64
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59512495
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:32 schreef Ewelina het volgende:
OK, eieren vallen verkeerd Nu ben ik misselijk.
Probeer af te wisselen...niet elke dag een gebakken ei op nuchtere maag. Of heb je te snel gegeten?
Voor nu; heb je citroen in huis?
Meng wat citroensap met lauw water, ben je zo van je misselijkheid af.
pi_59512527
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:55 schreef freecell het volgende:

[..]

* freecell fnuffelt DaD
Ik ben gek op fnuffels! .
pi_59512685
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:01 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik ben gek op fnuffels! .
Ik vind Fnuffelen ook geweldig
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:10:43 #67
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59512791
boehoe... Ben er achter gekomen waarom ik de laatste tijd zoveel honger had en wat meer at.
Bijwerking van mijn medicijnen tegen hooikoorts Heb maar 's de bijsluiter gelezen en daar stond duidelijk in dat een toename van de eetlust en aansluitende toename van gewicht vrij veelvoorkomend was

Gelukkig begint vandaag mijn nieuwe trainingsschema dus vechten tegen 't vet
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_59513177
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:07 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik vind Fnuffelen ook geweldig
Fnuffels hebben een bewezen effectiviteit op het verminderen van kut-voelen-door-studiestress. .
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:37:10 #69
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59513528
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:10 schreef zwahiel het volgende:
boehoe... Ben er achter gekomen waarom ik de laatste tijd zoveel honger had en wat meer at.
Bijwerking van mijn medicijnen tegen hooikoorts Heb maar 's de bijsluiter gelezen en daar stond duidelijk in dat een toename van de eetlust en aansluitende toename van gewicht vrij veelvoorkomend was

Gelukkig begint vandaag mijn nieuwe trainingsschema dus vechten tegen 't vet
Hee, hoe is jouw laatste keer CB afgelopen?? Ik ben nu weer bezig, na een korte onderbreking .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_59513614
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:00 schreef SHE het volgende:

[..]

Probeer af te wisselen...niet elke dag een gebakken ei op nuchtere maag. Of heb je te snel gegeten?
Voor nu; heb je citroen in huis?
Meng wat citroensap met lauw water, ben je zo van je misselijkheid af.
Ik at al niet elke dag een gebakken ei op de nuchtere maag ivm afwisseling. Ik heb idd net water met citroen op, het helpt wel een beetje. Maar ik voel me nog steeds opgeblazen.
pi_59513766
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:08 schreef DevilsAndDust het volgende:

Stress is zo niet tof.
Aah, meisje toch!
pi_59513782

Het gaat hier wel goed met eten. De eieren komen mn neus uit daar ga ik 's wat anders op bedenken. Maar voor de lunch heb ik een bakje lekkere dikke tomaat-paprikasoep met basilicum. En daar doe ik, hoe zondig, fijn wat snippers grana padano overheen

Ik vind noten eten echt tof; ik varieer met hazelnoten, amandelen en vandaag pecannoten. Lekker.
pi_59513794
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:01 schreef SHE het volgende:
Nu ga IK me zorgen maken.

*roept om*
'Wil Sylvana zich melden bij de servicebalie. Wil Sylvana uit de Slank de zomer in SC, zich melden bij de servicebalie.'
Krghhhhhhhhggggggggh

Sylvana
pi_59513920
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Sylvana
Meest waarschijnlijke scenario: ze is idd op de trein gestap naar hem toe, en omdat ie geen internet heeft, kan ze ons geen update geven

Bwuh, ik ben ziek-achtig. Hoofdpijn, snotterig en wiebelig. Zou ik een extra sinaasappeltje mogen van SHE, nu?
pi_59513958
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:10 schreef zwahiel het volgende:
Welke hooikoortsmedicatie heb jij (stofnaam)? Want die moet ik dan ook maar eens in mijn man stoppen. Die is toch niet zo heel tevreden over zijn huidige medicatie.
Kan jij niet een ander middel nemen? Er zijn best veel soorten
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:59:07 #76
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59514199
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:50 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Meest waarschijnlijke scenario: ze is idd op de trein gestap naar hem toe, en omdat ie geen internet heeft, kan ze ons geen update geven

Bwuh, ik ben ziek-achtig. Hoofdpijn, snotterig en wiebelig. Zou ik een extra sinaasappeltje mogen van SHE, nu?
Waarom geen paprika?
In een rode paprika zit 190 mg Vitamine C
In een sinaasappel zit maar 53mg Vitamine C

Of je neemt lekker 2 sinaasappels
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:02:30 #77
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59514306
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:45 schreef ColdFeet het volgende:

Het gaat hier wel goed met eten. De eieren komen mn neus uit daar ga ik 's wat anders op bedenken. Maar voor de lunch heb ik een bakje lekkere dikke tomaat-paprikasoep met basilicum. En daar doe ik, hoe zondig, fijn wat snippers grana padano overheen

Ik vind noten eten echt tof; ik varieer met hazelnoten, amandelen en vandaag pecannoten. Lekker.
Ontbijten kun je ook met:

Yoghurt, gemalen noten en een dot honing
Brood met honing
Suikervrije muesli met yoghurt
Een bak fruit
Een smoothie
Een roggebroodje met een tonijndrapje of zeer dunne plakjes parmezaan
Een roggebroodje besmeerd pindakaas
Een broodje suikervrije jam
Broodje aardbeien
pi_59514398
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:59 schreef SHE het volgende:

[..]

Waarom geen paprika?
In een rode paprika zit 190 mg Vitamine C
In een sinaasappel zit maar 53mg Vitamine C

Of je neemt lekker 2 sinaasappels
Er zit een paprika in m'n soep Ik heb m gisteren ontveld met mijn nieuwe crème-bruléevlammenwerper
En de sinaasappel in mn la ga ik ook opeten

Ik heb gisteren ontbeten met brood met pindakaas, hoor. toen heb ik een eitje door mijn salade gegooid, 's avonds.
pi_59515524
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Aah, meisje toch!
PF! Lees je PM en geef mij antwoord! Want ik kan vanavond niet komen trainen als ik niet weet waar ik heen moet
pi_59515607
Okee dat kan.
Morgen ga ik eten in de ekko, iemand ervaring mee?
pi_59515695
de 'Ekko'

doet doet me aan die schoenen denken, maar dat zijn Ecco's, met een c
Ja doei.
pi_59515736
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Okee dat kan.
Morgen ga ik eten in de ekko, iemand ervaring mee?
Wasda? (duidelijk geen ervaring mee )
pi_59515744
* Mini_rulez komt ook even checken voor nieuws van Sylvana.
Ik word nu toch wel nieuwsgierig...

Hier ook een algemeen 'blegh'-gevoel trouwens. Voel me niet zo fit, en ik heb nog twee dagen te gaan van vreselijke lezingen en alle vrije tijd nodig hebben om de volgende vreselijke lezingen voor te bereiden. Maar goed, morgenmiddag is het allemaal voorbij...

Gisteren trouwens lekker uit eten geweest met vriendje, en vanavond komen vriendinnen eten en daarna gaan we naar een koorrepetitie waar ik veel zin in heb. Het is dus niet allemaal kommer en kwel, ook al betekent dat wel dat ik geen tijd meer heb om de vreselijke lezingen van morgen voor te bereiden.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_59515787
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:51 schreef motorbloempje het volgende:
de 'Ekko'

doet doet me aan die schoenen denken, maar dat zijn Ecco's, met een c
Geitenwollensokkenschoenen best wel
Het is een muziekzaaltje waar je ook - jaja - vega kan eten, dus mss. klopt de associatie nog ook
pi_59516000
Ik zit in de plaatselijke MacDo, omdat ze daar behalve Hamburgers ook WiFi aanbieden en ik zit hier gewoon aan een cola light en laat de Royal avec cheese aan m'n neus voorbij gaan en kijk ook zeer misprijzend naar een 200 kilo wegend schepsel wier tafel al vol ligt met verpakiingen van friet, burgers en weet ik veel wat allemaal nog meer en die net weer langskomt met een plateau met 2 ijsjes en een koffie. (dat laatste zeker, zodat ze de boel weer lekker snel uitpoept...)

Het is hier heerlijk, ga zo naar het strand, doe niet echt aan dieten, maar door de warmte kom ik niks aan, bovendien het enige rare wat ik heb gegeten is een mega-grote-merengue, lekker kleverig van binnen

Met meer KH's erin dan dat ik de hele vorige maand bij elkaar heb gegeten.

Alles goed met iedereen??
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:07:27 #86
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_59516095
ligt t nou echt aan mij dat ik dat een hatelijke opmerking vind?
quote:
200 kilo wegend schepsel wier tafel al vol ligt met verpakiingen van friet, burgers en weet ik veel wat allemaal nog meer en die net weer langskomt met een plateau met 2 ijsjes en een koffie. (dat laatste zeker, zodat ze de boel weer lekker snel uitpoept...)
ik snap dat jullie wellicht het motto "eigen schuld dikke reet" aanhangen, ben ik het ook volledig mee eens, maar zo snerend hoef je toch niet over andere mensen te praten?
pi_59516167
Conleche! Mijn beeld van Frankrijk! Wat doe je!

Ik heb daar serieus nog nooit een vadsige inheemse gezien, tenminste niet een van goed geschat, 200 kg
pi_59516171
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:07 schreef kwakveense het volgende:
ligt t nou echt aan mij dat ik dat een hatelijke opmerking vind?
[..]

ik snap dat jullie wellicht het motto "eigen schuld dikke reet" aanhangen, ben ik het ook volledig mee eens, maar zo snerend hoef je toch niet over andere mensen te praten?
Hij was ook gemeen bedoeld. Ik zeg niet dat dikke mensen geen patatje mogen eten, maar ik vind het idioot dat je zoveel eet als je al zo ongezond dik bent. Sorry, maar zo denk ik er over.
pi_59516198
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:09 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

Ik heb daar serieus nog nooit een vadsige inheemse gezien, tenminste niet een van goed geschat, 200 kg
Ach, het is vast een Amerikaanse, op vakantie!!
pi_59516222
quote:

De laatste keer dat ik er was was zo'n 60% te dik, inclusief de kinderen. Ik overdrijf niet, en met dik bedoel ik ook echt vet.
pi_59516286
De franse jongeren die met de uitwisselingen naar Nederland kwamen waren helemaal niet dik Nu blij VS? . De Russen, die wel. Of echt rond, of graatmager .
pi_59516392
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:14 schreef Chicolate het volgende:
De franse jongeren die met de uitwisselingen naar Nederland kwamen waren helemaal niet dik Nu blij VS? . De Russen, die wel. Of echt rond, of graatmager .
Hoe kom je aan zoveel uitwisselingscontacten?
En ja, heb het beeld dat ze daar meer van gezond, lekker, zelfgemaakt eten houden en zichzelf zo minder snel vadsig vreten, maar dat is in andere delen dan waar ik was, (zie SDBs ervaringen) blijkbaar ingehaald door de vadsige amerikaanse realiteit.
pi_59516546
Het was 1 uitwisseling, maar onze school wisselde uit met 5 verschillende landen en totaal iets van 7 scholen dat jaar ... dus ik heb allemaal Spanjaarden, Italianen, Hongaren, Russen en Fransen rond zien lopen, want veel activiteiten waren gemengd .

Ik moet gaan lunchen, maar ik heb geen zin om te gaan eten . En ik kan mn vertalingen niet vinden ...
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:31:43 #94
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_59516766
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:09 schreef conleche het volgende:

[..]

Hij was ook gemeen bedoeld. Ik zeg niet dat dikke mensen geen patatje mogen eten, maar ik vind het idioot dat je zoveel eet als je al zo ongezond dik bent. Sorry, maar zo denk ik er over.
prima, dan weet ik nu dat jij niet "mijn type persoon" bent.

je mag iets best idioot vinden, maar dat is in mijn optiek nooit een reden om zó laatdunkend over iemand te praten.

[ Bericht 6% gewijzigd door kwakveense op 19-06-2008 13:40:25 ]
pi_59516918
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:44 schreef Chicolate het volgende:

[..]

PF! Lees je PM en geef mij antwoord! Want ik kan vanavond niet komen trainen als ik niet weet waar ik heen moet
O ja sorry!!
pi_59517041
quote:

Dan moet je eens buiten Parijs gaan kijken
pi_59517063
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef kwakveense het volgende:

[..]

prima, dan weet ik nu dat jij niet "mijn type persoon" bent.

je mag iets best idioot vinden, maar dat is in mijn optiek nooit een reden om zó laatdunkend over iemand te praten.

Niet weer ruzie, plz?
pi_59517080
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:39 schreef motorbloempje het volgende:
ik moet kotsen

ik heb genoeg van bepaalde mensen

ik stop met die hele dieetclub

en blijf gezellig hier
Gezellig
Ik krijg van die eieren zo een hol gevoel
soort van antimisselijkheid
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:42:20 #99
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_59517107
Ik plaats hier een
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:45:28 #100
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_59517217
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:41 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Niet weer ruzie, plz?
ik heb nooit ruzie

leuk hoor, in de dieetclub is t gezeik en posten de mensen met wie ik t beste kan kletsen niet meer,
hier word ik welkom geheten maar voel me daarna eerlijk gezegd niet echt meer welkom omdat ik binnen twee pagina's van alles lees over schepsels, vadsig, zich weer eens volvreten etc....

en dan mag ik niet eens even zeggen dat ik zo'n opmerking niet vind kunnen? ik hou heel vaak mn mond hoor, over dingen die ik vind, maar soms kan ik iets niet laten gaan omdat t me echt kwetst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')