NIETS wordt in je lichaam direct omgezet in vet, dat probeerde ik al eerder te zeggen. Je lichaam zet in principe alles om in energie en pas als je tevéél hebt ga je het omzetten in vet.quote:Op woensdag 18 juni 2008 08:54 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik heb nog een vraag. Klopt het dat je snelle suikers mijdt omdat ze direct worden omgezet in vet en er niets mee gebeurt? Waarom is het?
Nou, als ik afval gaat er zelden wat van mijn cup af. Dat is ook bevestigd door de plastisch chirurg en de huisarts. Ja, pas als ik graatmager ben, en dat is nu ook weer niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:49 schreef Mini_rulez het volgende:
70G is wel wat veel van het goede inderdaad... Maarja, uiteindelijk moet er daar toch ook wat vanaf gaan? Het is per slot van rekening ook gewoon vet.
Op zich kun je beter te veel overhouden dan te weinig, maar goed. We zijn nou eenmaal nooit tevreden.
1.70quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:02 schreef motorbloempje het volgende:
Brons Juweel, welkom. wat is je lengte? Als je niet zo groot bent is 51 misschien niet zo raar, maar anders...
Niet om lullig te zijn, maar das behoorlijk ondergewicht ... waarom wil je zo weinig wegen? En als je perse zo smal wil worden, misschien een idee om erbij krachttraining te doen? Dan is je gewicht hoger (spiermassa) maar het vet enzo wel allemaal weg ...quote:
Ze worden niet per se sneller omgezet in vet. Wat Freecell zegt is waar: uiteindelijk moet je gewoon minder energie binnenkrijgen dan je verbruikt, in welke vorm dan ook. Het probleem met snelle suikers is dat ze voor een snelle verhoging van je insulinespiegel zorgen, waardoor er direct veel suiker uit je bloed gehaald wordt voor opslag en verbranding. Je lichaam kan zo'n insulineshot niet meteen balanceren, dus als de suikers opraken, kun je juist een tekort aan suikers in je bloed krijgen, waardoor je je slap of prikkelbaar gaat voelen en weer de neiging krijgt om te gaan eten. Over het algemeen is het zo dat je grote schommelingen in je insulineniveaus en bloedsuikerspiegel wilt vermijden. Daarom kun je beter 'langzame' suikers eten, die geleidelijker afgebroken worden en zorgen voor een geleidelijkere afgifte van suikers aan je bloed, en dus ook een beter gereguleerde aanmaak van insuline en een langzamere opname van glucose uit je bloed. Daarmee hou je het beter vol tot de volgende maaltijd en voorkom je suikerkicks/-dips.quote:Op woensdag 18 juni 2008 08:54 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik heb nog een vraag. Klopt het dat je snelle suikers mijdt omdat ze direct worden omgezet in vet en er niets mee gebeurt? Waarom is het?
Op zich wordt er na elke maaltijd insuline aangemaakt, en dat zorgt direct voor opslag. Op dat moment zal er misschien wel íets omgezet worden in vet (maar vooral in glycogeen, de snelle opslagvorm van suikers). Maar goed, als je daarna weer een tijdje niet eet zal dat vet ook weer vrijgemaakt worden want bij een dieet moet er per saldo meer vrijgemaakt dan opgeslagen worden.quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:56 schreef freecell het volgende:
[..]
NIETS wordt in je lichaam direct omgezet in vet, dat probeerde ik al eerder te zeggen. Je lichaam zet in principe alles om in energie en pas als je tevéél hebt ga je het omzetten in vet.
Als je 1000 kcal per dag aan toffee's eet en verder niets, val je ook wel af. (niet dat het gezond is en je zult absoluut honger hebben, maar je valt wel af.) net zo goed als wanneer je 1000 kcal eet aan iets anders.
*knuffel*quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:42 schreef motorbloempje het volgende:
daarbij trouwens ook slecht nieuws..
gisteren is die dame van de motorclub overleden, 's ochtends om 9 uur nogwat heeft ze de strijd opgegeven
"pil kilo's", "stoppen met roken kilo's"......quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:44 schreef k_i_m het volgende:
Het afzien wordt hier trouwens beloond; vanochtend 81,4kgNog 1,4kg en ik ben de "pil kilo's" weer kwijt
.
Same herequote:Op woensdag 18 juni 2008 16:59 schreef Mini_rulez het volgende:
Bij mij zijn het allemaal gewoon eet-kilo's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |