abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 juni 2008 @ 08:09:46 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59354808

Het vorige deel: Slank de zomer in #171 Suikervrij

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 08:10:13 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59354813
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:57 schreef k_i_m het volgende:
Potver . Vanmiddag mijn weegmoment gehad, en het viel vies tegen. Ik zat zo netjes al op de 80, maar sinds anderhalve maand aan de pil is het dus 86 geworden . Ik heb ook maar geen afspraak over een week gemaakt, maar over twee weken, dan zijn er tenminste lekker wat kilo's af .

Vief, ik moet minimaal 16, liefst nog een paar kilo meer kwijt. En jij? .
Ok ik zit er dus ook al een tijdje over te denken om de pil weer te gaan slikken, maar dit is dus precies waar ik bang voor ben . Ik heb wel een hele lichte pil geslikt waar ik niet van aan kwam en die heb ik nu ook nog liggen, maar ik heb nog gewoon last van doorbraakbloedingen, dus ik zou moeten overstappen op iets zwaarders en dan zal ik ook wel aan komen .
Niet meer actief op Fok!
pi_59354833
Nouhou ik wilde hem dichtgooien

Mijn post:
Goeiemorgen allemaal . Als ik om 9 uur opsta ben ik een suffe dweil met ochtendhumeur, moet ik er om half 5 uit ben ik superactief en niet meer in slaap te krijgen . Dus nu maar wat fokken enzo, moet nog een lange dag doorkomen ...

En je wil niet weten wat ze de mensen in verzorgingstehuizen te eten geven. Heb er een vakantie gewerkt, alles kwam uit kant en klaar zakken, niets was er vers en het enige wat ze deden was die suffe troep opwarmen . De bewoners moesten bijna hun hele pensioen afdragen aan het huis, krijgen die troep te eten, omdat er bezuinigd werd. Maar als ze aan ons vroegen of de geruchten van fabrieksvoer waar waren, moesten we dat natuurlijk glashard ontkennen. Daar ga ik dus echt nooit meer werken, want het personeel at of mee, of we mochten iets in de frituur gooien . Kon de eerste weken ook bijna niets naar binnen krijgen. Toen ontdekte ik de toetjes . Al was dat ook chemische kant en klaar troep die soms bijna over datum was.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 13 juni 2008 @ 08:16:26 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59354849
Zo dramatisch was dat in 'mijn' verzorgingstehuizen niet, volgens mij. Maar ik heb dan ook niet in de keuken gewerkt, heb het eten alleen maar rondgebracht.

En oh ja... cijferrrrrrrrrrrrrrrrrrrs!!!!! .

Ik ga zometeen maar eens efficiënt aan de studie. Eerst alle literatuur door lezen en belangrijke dingen noteren en dán pas schrijven ipv andersom . Ik ben gewoon te haastig en uiteindelijk duurt het dan alleen maar langer .
Niet meer actief op Fok!
pi_59354947
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 08:16 schreef Viking84 het volgende:

Ik ga zometeen maar eens efficiënt aan de studie. Eerst alle literatuur door lezen en belangrijke dingen noteren en dán pas schrijven ipv andersom . Ik ben gewoon te haastig en uiteindelijk duurt het dan alleen maar langer .
Je wint het niet van mij hoor, qua chaotisch en ongeorganiseerd studeren . Ik heb net de hele doos scriptiespullen (ja.. doos ja.. geen map, geen nette hoesjes, geen post its -.. nee, een doos) weer eens bekeken en ik heb nog lang geen puf om dat uit te gaan zoeken. Op de laatste dag voor 't inleveren moest ik de helft van de bronnen weer gaan terugzoeken ik ben echt zo chaotisch.

En op school vinden ze me allemaal zo georganiseerd, maar daar dwing ik mezelf gewoon toe, omdat het anders helemaal in de soep loopt .

Vanmorgen woog ik 74,5 da's toch weer 0,7 minder dan maandagmorgen. Niet enorm veel, maar als dit zo aanhoudt dan vind ik het prima. Ik eet nu normaal, heb geen honger, en als ik die Balisto's e.d. ook nog weet te weerstaan vind ik het allemaal prima. Dan na volgende week weer gaan sporten en dan komt 't helemaal goed met mijn blubberbuik, flubberkuiten en kipfilet-bovenarmen .
pi_59355069
Over gerookte kip: ik heb die van AH hier liggen, zo'n hele kipfilet zeg maar. Daar zit wel wat suiker in, maar het is voor 98% kipfilet en dan zitten er nog allerlei andere dingen in dus het kan nooit veel zijn.

Over weegschalen: de mijne geeft weer een halve kilo minder aan dan zondag. Niet heel veel, maar het gaat toch gestaag naar beneden. Morgen eens wegen op die van mijn moeder, want die geeft standaard ruim een kilo minder aan en mijn gewicht uit het lijstje is daarop gebaseerd (begonnen met lijnen tijdens een vakantie bij m'n ouders, back in the day).
Oja, en ik had de helft van mijn Brinta al op voordat ik bedacht dat ik me nog wilde wegen, dat scheelt vast ook wel iets...
Are you pondering what I'm pondering?
pi_59355099
ik studeer niet écht... telt dat ook

ik vergeet 't altjid, en als ik dan wil beginnen is het te laat (half 12 ofzo )

goedemorgen

71,3 hier vanochtend
Doei.
pi_59355210
Wow Faithy, nog iets meer dan een kilo en je bent er.

Ik juich even mee. Net even gemeten en ik ben wel al 3cm kwijt van mijn taille en heupen. Jeej
-edit- moet ik natuurlijk wel de goede smiley gebruiken...
pi_59355232
wat nou

da's toch hardstikke goed
Doei.
pi_59355242
Ik ben nog niet helemaal wakker geloof ik.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 08:45:49 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59355260
Ik juich minder. Stomme EK. Vanavond eet ik alweer elders en is het de bedoeling dat we friet eten.
Ik neem wel een broodje kroket . En dan ga ik vanaf morgen echt heel goed op m'n eten letten, zodat ik gauw weer op 74,5 zit.
Niet meer actief op Fok!
pi_59355298
kroketten zijn gezond, jeweetsch

ik eet vanavond in de studentenkantine prut, dus zal wel niet veel eten

gelukkig hebben er er wel altijd groente enzo, dus dat scheelt wel weer... wel EK kijken.. maar ben met de motor, wie immer, dus mag niet drinken
Doei.
pi_59355307
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 08:45 schreef Viking84 het volgende:
Ik juich minder. Stomme EK. Vanavond eet ik alweer elders en is het de bedoeling dat we friet eten.
Ik neem wel een broodje kroket . En dan ga ik vanaf morgen echt heel goed op m'n eten letten, zodat ik gauw weer op 74,5 zit.
Oh, ik kan daar zo van balen, als je ergens bij mensen gaat eten en je wéét dat het ongezond gaat worden. Ik heb wel eens de smoes gebruikt dat ik van vet eten buikpijn krijg en dat ik wel een bak yoghurt met fruit nam, of een boterham. Dat was dan bij mensen die gewoon de week doorkomen op Chinees, pizza, kliekje Chinees, patat, shoarma, broodje knakworst en nog een keer Chinees . Lieve mensen, maar qua eten echt een IQ van een gehaktbal.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2008 08:49:06 ]
pi_59355355
en die gehaktbal is dan 9 van de 10 keer ook niet echt gezond
Doei.
pi_59355485
Goedemorgen allemaal.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:04:48 #16
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59355658
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 08:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ok ik zit er dus ook al een tijdje over te denken om de pil weer te gaan slikken, maar dit is dus precies waar ik bang voor ben . Ik heb wel een hele lichte pil geslikt waar ik niet van aan kwam en die heb ik nu ook nog liggen, maar ik heb nog gewoon last van doorbraakbloedingen, dus ik zou moeten overstappen op iets zwaarders en dan zal ik ook wel aan komen .
Ik denk dat dit nog met de zwangerschap te maken heeft, want ik heb deze pil al jaren en ik ben er nooit 6kg van aangekomen. Hooguit anderhalve kilo. Net zoals dat ik tegenwoordig ook niet boos word, maar gelijk tegen het agressieve aan . Ik reageer er helemaal niet goed op, en ik hoop dat dat snel over is .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_59355717
Oh ja, mn cijferlijst

Had ik al afgerond:
8 Frans1
8 Duits 1
9 Anw
9 Maatschappijleer
9 Kcv
9 Letterkunde
10 Geschiedenis

En nu komt daarbij:
8 Nederlands
8 Engels
8 Wiskunde B 1,2
8 Natuurkunde 1,2
8 Biologie 1,2
8 Scheikunde 1,2
7 Latijn (ga ik herexamen in doen, wil ik ook een 8 van maken )

En ik baal van scheikunde, dat is een 8,4 Net 0,2 te weinig gehaald voor het examen, en dat komt doordat ik een vraag niet goed begreep/onduidelijk was

Zo, kom maar op met nerd/stuud enzo .
pi_59355735
Ik ben gestopt met de pil omdat ik ook te veel bijwerkingen had van de hormonen. Toen bleek dat ik eigenlijk best wel een zware had, en die slikte ik al vanaf mijn vijftiende.
Anyway, nu gebruik ik de Nuvaring. Daarmee heb je veel minder hormonen nodig omdat het alleen lokaal werkt. Ik merk echt een verschil. Misschien is dat een idee?
pi_59355780
Wow Chicolate, wat een lijst!
Geen nerd/stuud hier hoor, ik hou wel van mensen die weten dat ze iets in hun mars hebben en er ook voor willen werken. Niks mis met een beetje ambitie.
(Besides, ik heb ooit mijn eindexamen natuurkunde herkanst om van een 7 naar een 8 te gaan. No argument here dus.)

Is er niet een soort inzage waar je die 0,2 erbij kunt kletsen? Als die vraag echt onduidelijk was, moeten toch meer mensen dat gevonden hebben?
pi_59355790
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:07 schreef Chicolate het volgende:
Oh ja, mn cijferlijst

Had ik al afgerond:
8 Frans1
8 Duits 1
9 Anw
9 Maatschappijleer
9 Kcv
9 Letterkunde
10 Geschiedenis

En nu komt daarbij:
8 Nederlands
8 Engels
8 Wiskunde B 1,2
8 Natuurkunde 1,2
8 Biologie 1,2
8 Scheikunde 1,2

En ik baal van scheikunde, dat is een 8,4 Net 0,2 te weinig gehaald voor het examen, en dat komt doordat ik een vraag niet goed begreep/onduidelijk was

Jeutje wat een lijst joh goed zeg!
Wat ga je eigenlijk studeren?
pi_59355944
Mooie lijst, Chicolate!
pi_59356017
wow, restecp!
Doei.
pi_59356071
Hulde.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_59356077
Wow Chicolate, ziet er goed uit!

Ik ben sinds vorige maand ook weer 3 cm kwijt bij taille en heupen, 69 en 100 cm! Vind het wel mooi dat die twee altijd in de goeie verhouding blijven, hoeveel ik ook aankom of afval.

Gisteren even wat gedronken bij date/bijna vriendje, hij ging piano voor me spelen, allemaal filmmuziek. Yann Tierssen Hij ging er helemaal op in, zo leuk om te zien
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:30:34 #25
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59356159
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 08:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik slik Diane omdat ik dus ook doorbraak bloedingen had; en je komt idd rond de 5 kg aan..maar je krijgt ze er uiteindelijk wel af. Het aankomen is tijdelijk.
Ik vond de bloedingen een stuk vervelender. Spiraaltjes stoten mijn lichaam af, van lichte pillen word ik zwanger en van de middenmoot ga ik bloeden
Ik moet wel bekennen dat de pil KG's voornamelijk op mijn borsten en heupen zijn gaan zitten en echt heel vervelend vind ik dat nou ook weer niet.
pi_59356205
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik moet wel bekennen dat de pil KG's voornamelijk op mijn borsten en heupen zijn gaan zitten en echt heel vervelend vind ik dat nou ook weer niet.
Dat ja. Zo erg vond ik het niet om van een B naar een D-cup te gaan. .
pi_59356208
Dankjullie allemaal . Ik ga scheikunde studeren, vandaar de kleine frustratie over die 8,4. Bijkletsen gaat niet lukken, het is door 2 mensen nagekeken en ze mogen het niet meer veranderen. En het is mijn mentor, die houdt zich altijd aan de regels en zal zeker geen uitzondering maken .

Ik ben niet aangekomen toen ik de pil ging slikken, en ook niet toen ik ben gewisseld van pil . Slik nu ook de Diane.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:33:50 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59356218
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:07 schreef Chicolate het volgende:
Oh ja, mn cijferlijst

Had ik al afgerond:
8 Frans1
8 Duits 1
9 Anw
9 Maatschappijleer
9 Kcv
9 Letterkunde
10 Geschiedenis

En nu komt daarbij:
8 Nederlands
8 Engels
8 Wiskunde B 1,2
8 Natuurkunde 1,2
8 Biologie 1,2
8 Scheikunde 1,2

Jééééétje, wat een lijst! .
Je mag heel trots zijn op jezelf . Respect hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_59356226
ik ben niet zo happy hele nacht wakker gelegen met maagpijn
pi_59356295
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:33 schreef Chicolate het volgende:
Dankjullie allemaal . Ik ga scheikunde studeren, vandaar de kleine frustratie over die 8,4. Bijkletsen gaat niet lukken, het is door 2 mensen nagekeken en ze mogen het niet meer veranderen. En het is mijn mentor, die houdt zich altijd aan de regels en zal zeker geen uitzondering maken .

Ik ben niet aangekomen toen ik de pil ging slikken, en ook niet toen ik ben gewisseld van pil . Slik nu ook de Diane.
ach meis, je hebt al een gewéldige lijst!!! Ben er jaloers op
Doei.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:37:08 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59356302
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik slik Diane omdat ik dus ook doorbraak bloedingen had; en je komt idd rond de 5 kg aan..maar je krijgt ze er uiteindelijk wel af. Het aankomen is tijdelijk.
Ik vond de bloedingen een stuk vervelender. Spiraaltjes stoten mijn lichaam af, van lichte pillen word ik zwanger en van de middenmoot ga ik bloeden
Lastig, lastig.
Enerzijds ben ik het zat om elke maand flink ongesteld te zijn, maar anderzijds zie ik het niet zo zitten om straks ineens weer 80 kg te wegen . Ben nu net zo goed bezig. Voor iemand die nooit echt te dik is geweest maakt het niet zoveel uit natuurlijk, maar je snapt wel dat dat voor mij anders is.
Ik ga maar eens met de huisarts praten, denk ik .

Hoe kom je eigenlijk aan door de pil? Komt dat door de pil zelf of door de vreetbuien die je ervan krijgt? In het laatste geval kun je natuurlijk ook besluiten om niet aan je vreetbuien toe te geven hè .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:40:32 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59356392
dubbel
Niet meer actief op Fok!
pi_59356412
ik krijg geen vreetbuien van de pil.. heb nog nooit een vreetbui gehad zelfs iig niet 'bewust'

weet ook niet (meer) of ik daardoor ben aangekomen.. slik dat kreng al 6 jaar..
Doei.
pi_59356467
voor de cijferlijst van Chicolate!
Goed zeg!
pi_59356469
En implanon dan? Of de nuvaring? Zelfde resultaat, minder hormonen.
Ik heb zelf geen ervaring met anticonceptie op basis van hormomen, maar misschien wel handig vor mij om daar nu ook eens over na te gaan denken. Ben best zat van andere methoden, maar wilde niet aan de hormonen voor ik een keer zwanger was geweest. (eigenlijk daarna ook niet, maar he is zoveel makkelijker)

Chicolate wat een lijst Echt geniaal! Is niks nerderigs aan, gewoon trots op zijn joh!
pi_59356549
het kan idd altijd erger
meisje uit mijn jaar had 6 tienen op haar eindlijst
Doei.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:48:26 #37
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59356569
Implanon vertrouw ik niet; en de nuvaring is net als de spiraal een no go. Ik ben hartstikke vruchtbaar en zonder een flinke stoot hormonen piepen die zwemmers er doorheen
Het risico wil ik echt niet meer nemen.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:49:15 #38
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59356594
En nerds zijn cool. Scheikunde nerds al helemaal. Het was mijn lievelingsvak op school
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:49:23 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59356597
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:43 schreef freecell het volgende:
En implanon dan? Of de nuvaring? Zelfde resultaat, minder hormonen.
Ik heb zelf geen ervaring met anticonceptie op basis van hormomen, maar misschien wel handig vor mij om daar nu ook eens over na te gaan denken. Ben best zat van andere methoden, maar wilde niet aan de hormonen voor ik een keer zwanger was geweest. (eigenlijk daarna ook niet, maar he is zoveel makkelijker)

Chicolate wat een lijst Echt geniaal! Is niks nerderigs aan, gewoon trots op zijn joh!
Mijn reden om aan de pil te gaan is om niet meer zo vaak en niet meer zo zwaar ongesteld te worden.
Bovendien ben ik vaak ongesteld op momenten dat ik het niet kan gebruiken. Ik vind een staafje in je arm wel heel ver gaan, eigenlijk .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:51:09 #40
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59356647
Ik vind het de meest griezelige vorm van anticonceptie die er is, de implanon.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:54:17 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59356726
Ik heb nu de Microgynon 30. Rond mijn 18e heb ik hem een tijdje geslikt en toen beviel 'ie prima. Geen doorbraakbloedingen oid. Daarna een paar jaar geen pil geslikt en vorig jaar weer eens met Microgynon 30 begonnen. Toen had ik echter meerdere keren per maand last van bloedingen, erg irritant. Ben er dus ook weer mee gestopt. Nu dus op zoek naar een alternatief, Diane of Yasmin . Ik bel straks meteen de huisarts even voor een afspraak .

Mag ik trouwens meteen beginnen met zo'n pil te slikken of moet ik eerst wachten tot ik weer ongesteld ben geweest?
Niet meer actief op Fok!
pi_59356737
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:51 schreef SHE het volgende:
Waarom dan? Op zich zie ik het griezelige er niet zo van, al zou ik hem denk ik niet echt vertrouwen. Ook hier héél erg vruchtbaar, mijn hele familie is belachelijk vruchtbaar en als ik kijk naar hoe het nu bij ons gegaan is, wij ook Dus om dan op een lucifer-achtig ding in je arm te gaan vertrouwen lijkt me niet echt wat. Daarbij ken ik ook niemand die er één heeft, dat helpt niet mee.

Maar nuvaring heeft in principe toch dezelfde betrouwbaarheid als de pil?
pi_59356935
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:51 schreef SHE het volgende:
Ik zou hem beter vertrouwen dan de kalendermethode ofzo . Als ik een stom klein geel pilletje kan vertrouwen, dan een mislukte lucifer ook wel.

En ik ben ook wel trots . Maar het kan altijd beter . Ik kon misschien ook nog wel beter.
pi_59356982
Ik heb de Yasmin, Viking, en die bevalt me véél beter dan de Microgynon. Je kunt in principe op elk gewenst moment beginnen met slikken - je bent dan niet meteen beschermd, maar dat is bij jou toch van ondergeschikt belang, lijkt me.
pi_59357003
Over Implanon heb ik iets te veel horrorverhalen gehoord...
pi_59357059
ik ben al lang blij dat ik het elke avond NIET vergeet... verder weet ik echt NIETS van de pil en andere anticonceptiemiddelen
Doei.
  Vis een optie? vrijdag 13 juni 2008 @ 10:08:21 #47
70532 loveli
N
pi_59357091
Even erg off-topic en een stokpaardje van me: Waarom is/wil iedereen aan de Diane??? De Diane is een GENEESMIDDEL tegen acne met anti-androgene werking. Als vrouwen die zwanger zijn van een jongetje deze anti-androgenen slikken, bestaat de kans dat de geslachtsorganen van het jongetje niet goed ontwikkelen. Daarom is er nog een hormoon aan toegevoegd en voila, het heeft een anti-conceptieve werking.
Van het anti-androgeen is bekend dat je er depressieve gevoelens van kunt krijgen. Waarom zou je dat risico willen lopen als er ook andere oplossingen zijn? Oplossingen die wel zijn geregistreerd als anti-conceptiemiddel.

Grofweg bestaan er 3 groepen pillen:
Een met licht androgene werking, de Microgynon-30 hoort daarbij. Als je last hebt van acne moet je deze pil zeker niet slikken. Voordeel van deze pil is dat het minder invloed heeft op je libido dan bv. de Diane.
Er zijn ook min of meer neutrale pillen, daar valt volgens mij de Yasmin onder.
Dan zijn er de pillen met anti-androgene werking, zoals de Diane.

En nog iets, de Nuvaring en Implanon geven misschien minder hormonen af, de gemiddelde hormoonspiegel is ongeveer gelijk als wanneer je een pil slikt. Een groot deel van de pil gaat er direct weer uit, zonder opgenomen te worden. Verder heb je met de pil schommelingen, die je met de nuvaring veel minder hebt (het duurt een paar dagen voor de maximale hormonspiegel is bereikt) en met implanon niet.

Het is niet alleen 'weet wat je eet', maar ook 'weet wat je slikt'!
crap in = crap out
pi_59357153
Ik was 11/12 jaar toen ik begon met de pil dus weet niet of daar een deel van mijn overgewicht van komt maar denk dat het toch meer aan mezelf lag
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:12:11 #49
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59357183
Ik slik Diane niet voor niets natuurlijk. Ik heb nooit pukkels, dus daarvoor slik ik 'm niet.
Maar ik werd van alle lichte varianten hartstikke zwanger en spiraaltjes stoot ik af.
Implanon wil ik niet..dus het enige wat er overblijft is de nuvaring..en die zou minder hormonen af geven en dat heb ik dus juist niet nodig.

Overigens begrijp ik het verhaal over zwanger worden van een jongetje niet..Als je zwanger bent slik je de pil toch niet?
pi_59357222
Ik slik geen pil of wat dan ook. Wil er ook niet mee beginnen nog, zeker als ik toch nog niet 'doe'. Ik vind de verhalen dan ook meestal erg raar, want er kan zoveel mis gaan. Toch is dat voor de meesten minder erg dan zwanger worden..

OT: Ik denk dat ik vandaag aardappelen met andijvie maak. Zonder vlees voor mij en wel een stukje vlees voor huisgenoot. Ontbeten vandaag met een boterham met tomaat (niet zongedroogd, maar denk ik ook goed zo). Lunch wordt brood met komkommer en tomaat. Verder de rest van het SHE-schema. Klinkt gezond iig.
pi_59357316
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:01 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik zou hem beter vertrouwen dan de kalendermethode ofzo . Als ik een stom klein geel pilletje kan vertrouwen, dan een mislukte lucifer ook wel.

En ik ben ook wel trots . Maar het kan altijd beter . Ik kon misschien ook nog wel beter.
De kalendermethode is dan ook wel behoorlijk onbetrouwbaar Dan moet je wel een héél gelijkmatige cyclus hebben. En één keer ziek of koorts en de boel is in de war
Ik geloof ook niet dat ik daar op zou vertrouwen, ook niet voor één keer een maandje oid
pi_59357348
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:12 schreef SHE het volgende:
Ik slik Diane niet voor niets natuurlijk. Ik heb nooit pukkels, dus daarvoor slik ik 'm niet.
Maar ik werd van alle lichte varianten hartstikke zwanger en spiraaltjes stoot ik af.
Implanon wil ik niet..dus het enige wat er overblijft is de nuvaring..en die zou minder hormonen af geven en dat heb ik dus juist niet nodig.

Overigens begrijp ik het verhaal over zwanger worden van een jongetje niet..Als je zwanger bent slik je de pil toch niet?
Heb jij kinderen dan? Wist ik helemaal niet

En diane is dus geen anticonceptiemiddel. Dat zit er nú bij in, omdat de pil gevaarlijk is bij zwangerschap van een jongetje, dus hebben ze hem ook anti-conceptie gemaakt om gezeur daarmee te voorkomen. (begreep ik tenminste uit het voorgaande verhaal )
  Vis een optie? vrijdag 13 juni 2008 @ 10:20:30 #53
70532 loveli
N
pi_59357390
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:12 schreef SHE het volgende:
Zoals je zelf al hebt meegemaakt, worden pilslikkende vrouwen soms om wat voor reden dan ook zwanger en niet iedereen merkt dat snel genoeg. Verder is het anti-androgeen is 'los' verkrijgbaar voor vrouwen met sterke acne en overbeharing. Als deze vrouwen zwanger worden lopen ze dus risico dat hun kind schade ondervindt van de pil. Daarom is er nog een hormoon aan toegevoegd, het middel is geregistreerd als middel tegen zware acne, de fabrikant verkoopt het duur en lacht zich een ongeluk dat het aan veel twaalf-jarige meisjes wordt voorgeschreven omdat ze een puistje hebben.

En de Diane is volgens de definitie geen zware pil (zware pillen zijn de '50' varianten, alles onder de 50 is licht), hij is bij mijn weten ook niet betrouwbaarder of minder betrouwbaar dan andere pillen.

Maarre.. ik slik geen hormonen, al mijn wijsheid komt uit boeken en van internet.
crap in = crap out
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:21:09 #54
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59357406
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:18 schreef freecell het volgende:

[..]

Heb jij kinderen dan? Wist ik helemaal niet
Absoluut niet.
Maar ik had vroeger wel een stempelkaart bij de abortuskliniek.
Sinds ik Diane slik is dat gelukkig over.
  Vis een optie? vrijdag 13 juni 2008 @ 10:23:17 #55
70532 loveli
N
pi_59357455
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:17 schreef freecell het volgende:
De kalendermethode is dan ook wel behoorlijk onbetrouwbaar Dan moet je wel een héél gelijkmatige cyclus hebben. En één keer ziek of koorts en de boel is in de war
Ik geloof ook niet dat ik daar op zou vertrouwen, ook niet voor één keer een maandje oid
Misschien moeten we met een aantal even verhuizen naar het pil-topic

De kalendermethode is niet betrouwbaar, maar hij valt prima te combineren met de temperatuurmethode, de slijm-methode, gezond verstand en controle van de baarmoedermond.
crap in = crap out
pi_59357475
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:21 schreef SHE het volgende:

[..]

Absoluut niet.
zoiets van "11e en 12e gratis"?
Doei.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:24:09 #57
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59357478
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:23 schreef loveli het volgende:

[..]

De kalendermethode is niet betrouwbaar, maar hij valt prima te combineren met de temperatuurmethode, de slijm-methode, gezond verstand en controle van de baarmoedermond.
Ik zit al in het piltopic!
Niet meer actief op Fok!
pi_59357514
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:23 schreef loveli het volgende:

[..]

Check! en dan is hij weer wél heel betrouwbaar, als triple methode
En verhuizen zou geen kwaad kunnen inderdaad.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:25:50 #59
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59357519
De Diane is wel zwaarder hoor; mijn voorgaande pillen ( Marvelon en Mycro ) zaten resp op 20en 30
Die werkten bij mij dus niet.
Op een 50 wilde de huisarts mij niet zetten en dus probeerde hij Diane..nooit meer doorzwemmers gehad.
pi_59357541
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:25 schreef SHE het volgende:
De Diane is wel zwaarder hoor; mijn voorgaande pillen ( Marvelon en Mycro ) zaten resp op 20en 30
Die werkten bij mij dus niet.
Op een 50 wilde de huisarts mij niet zetten en dus probeerde hij Diane..nooit meer doorzwemmers gehad.

Ik weet eigenlijk niet wat voor iets ik heb, ben begonnen met een heel lichte pil maar heb daarna wel een zwaardere gekregen
pi_59357606
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zit al in het piltopic!
jij zit ook overal
Doei.
pi_59357611
Mirena Heel betrouwbaar En einde migraineaanvallen

Jammer van die paar kilo extra
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:33:10 #63
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59357665
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:29 schreef Faithy het volgende:

[..]

jij zit ook overal
There's no escaping! .
Niet meer actief op Fok!
pi_59357790
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

There's no escaping! .
noes
Doei.
pi_59358203
Ik slikte altijd Microgynon 30, maar ik kan geen pillen slikken (ja, sneu ) dus het was elke keer een strijd om hem binnen te krijgen. Nuvaring is een geweldige uitvinding

Ben een poosje gestopt met de pil en toen weer begonnen (toen nog Microgynon), maar ik kwam er volgens mij niet van aan.
Sowieso ben ik eerder een man dan een vrouw, ik bloed amper en heb ook geen last van chocolade cravings e.d. dus misschien heeft het op mij allemaal niet zo'n invloed? Wel winterdepressie, wat ook uiteraard beïnvloed wordt door hormonen maar ik heb geen idee hoe dat met of zonder pil is.

Vannacht weinig geslapen en nu ben ik wat futloos waardoor ik denk dat ik honger heb
Springfield's looking pretty dusty today
pi_59358271
Ik heb wel tieten trouwens, voordat julile denken dat ik er ook uit zie als een man.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 11:02:02 #67
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59358379
pi_59358533
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:58 schreef -marz- het volgende:
Ik heb wel tieten trouwens, voordat julile denken dat ik er ook uit zie als een man.
Das maar goed ook, want je had ook al een beetje een mannelijke username
pi_59358579
!
Doei.
pi_59358589
Ik slik ook microgynon30 ( of hoe het nou weer heet na al die naamsveranderingen) en ik ben toen ik begon met slikken helemaal niet aangekomen en ik heb ook nooit last gehad van bijwerkingen. Slik hem maanden achter elkaar door, en als ik dan een stopweek inlas, ben ik nog hartstikke licht ongesteld en heb ik nog nergens last van

Vandaag een nieuwe dag, lekker geslapen, dus ik ga er weer lekker tegenaan

Heb nog een halve meloen en die sla liggen, dus die sowieso opeten voor ik naar Peter ga. En vanavond in de kroeg voetbal kijken
  Vis een optie? vrijdag 13 juni 2008 @ 11:23:16 #71
70532 loveli
N
pi_59358927
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 11:09 schreef Sylvana het volgende:
Ik slik ook microgynon30 ( of hoe het nou weer heet na al die naamsveranderingen)
Microgynon 30 heet nog steeds zo, er is geen naamsverandering geweest. Er zijn 3 merken met dezelfde hormonen, waarschijnlijk heb je een goedkopere meegekregen. Jammer dat apotheken niet aan goede voorlichting doen, maar gelukkig doe ik dat wel.
Rigevidon-30, Stediril-30 en Microgynon-30 hebben dezelfde hormonen, mogelijk hebben ze andere hulpstoffen. Het is de meest gebruikte pil in Nederland, meer dan 1 miljoen vrouwen slikten M30.
Rigevidon bestaat geloof ik het langst, maar was ook het duurst. Sinds verzekeraars op de prijs zijn gaan letten, zijn Stediril en Rigevidon een stuk goedkoper geworden, waardoor M30 de duurste was en verzekeraars wilden dat hun klanten massaal overstapten op de goedkopere soorten. Apotheken delen mee in de winst en vertellen hun klanten dat het voorgeschreven middel uit de handel is of dat het een andere naam heeft.
crap in = crap out
pi_59359236
Ik doe nooit 'doorringen' met m'n nuvaring want die krengen zijn zo duur, moet ik er nog meer kopen

Uiteindelijk is het ook maar allemaal troep natuurlijk. Maarja, vooralsnog prettiger dan de bestaande alternatieven
pi_59359241
* Sylvana heet ff gekeken

Het heet nu Ethinylestradil/Levonorgestrel

Pff, lastige naam. Hiervoor had ik idd Rigevidon en daarvoor gewoon Microgynon.
  Vis een optie? vrijdag 13 juni 2008 @ 11:36:45 #74
70532 loveli
N
pi_59359316
Dat zijn gewoon de namen van de hormonen die erin zitten
Je hebt een merkloze variant meegekregen, in principe net zo goed als wat je had. Alleen heeft de fabrikant geen onderzoek hoeven doen en kan 'ie 'em voor een habbekrats produceren.
crap in = crap out
pi_59360012
Van die Rigevidon kreeg ik wel heel erge bijwerkingen, zal wel aan andere hulpstoffen hebben gelegen dan. De keer erna kreeg ik deze mee, en nu heb ik weer nergens last van

Ik ga zo die bak sla maar eens opeten met wat geroosterd brood erbij
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:11:11 #76
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59360149
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:21 schreef SHE het volgende:

[..]

Absoluut niet.
.

[ Bericht 8% gewijzigd door k_i_m op 13-06-2008 12:11:51 (dubbel, van de schrik :')) ]
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:23:34 #77
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59360431
Sneu he?
Je voelt je bijna een tokkie

Ik hoef me in elk geval geen zorgen te maken over verminderde vruchtbaarheid
Zal je zien dat ik binnen 5 jaar ineens in de overgang zit..zou echt wat voor mij zijn. ( klopt af )

Ik wilde nog wel een hilarisch bericht van onze Fok! moeder met jullie delen. Details bespaar ik, maar het komt er op neer dat ze me haat, dat ze 5 kg kwijt is ( nu 1 maand bezig ) en dat haar man ook zijn buik kwijt is.
Ze eet volgens schema en drinkt lekker haar biertjes.
Ik ben trots op haar
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:24:34 #78
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59360452
Easy on the smileys SHE...
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:29:24 #79
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59360536
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:23 schreef SHE het volgende:
Sneu he?
Je voelt je bijna een tokkie

Ik hoef me in elk geval geen zorgen te maken over verminderde vruchtbaarheid
Zal je zien dat ik binnen 5 jaar ineens in de overgang zit..zou echt wat voor mij zijn. ( klopt af )

Ik wilde nog wel een hilarisch bericht van onze Fok! moeder met jullie delen. Details bespaar ik, maar het komt er op neer dat ze me haat, dat ze 5 kg kwijt is ( nu 1 maand bezig ) en dat haar man ook zijn buik kwijt is.
Ze eet volgens schema en drinkt lekker haar biertjes.
Ik ben trots op haar
In andere tijden had je nu een tienkoppig gezin gehad .

Ik eet nu wat kersen en een mango bij wijze van lunch. Had gedacht enorme trek te zullen hebben, maar dat valt mee. Het is een balansdagje om de voorbije dagen en vanavond enigszins te compenseren.

Tot nu toe gegeten:

Vanilleyoghurt
Banaan
Kersen

En nu ga ik een mango eten. Vanavond twee broodjes kroket dus en ws een paar glazen wijn. Verder probeer ik weer van m'n cola light verslaving af te komen en in plaats daarvan gewoon veel water te gaan drinken. Als er cola light in huis is, pak ik gemakkelijker een blikje cola dan een flesje water. Als het er niet is, is water ook prima, dus waarom zou ik nog cola drinken? Niet normaal hoeveel cola er hier doorheen gaat in een week .
Niet meer actief op Fok!
pi_59361052
Dat heb ik ook!
Ik heb bijna nooit cola in huis, maar als het er is gaat het snel op ook

Daarom drink ik nu standaard spa rood (maar dan van de lidl) goedkoop en heerlijk fris met bubbeltjes
pi_59361115
bubbeltjeswater de enige 'frisdrank' die ik drink..

cola/sinas/sap alles kan hier tot over de houdbaarheidsdatum blijven staan als er geen visite komt die het wél drinkt.

René mag nog wel eens een glaasje nemen, maar ben zo blij dat ik het vanzelf al houd bij water, thee, koffie en idd, water met bubbeltjes zo eens in de zoveel tijd Vroeger wel altijd cola en sinas en sapjes, maar ben blij dat ik daar af gestapt ben
Doei.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:57:56 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59361118
Spa rood vind ik echt niks.
Ik heb nu iig een flinke voorraad water en als dat op is vul ik de flesjes gewoon weer, zoals ik nu ook doe. Alleen heeft noch Mark noch ik zin om de flesjes te vullen, dus liggen er steeds flesjes verspreid door het hele huis. Daar moet ook maar eens een einde aan komen .
Als de Duitse klaar is met afwassen ga ik de koelkast even schoonmaken en dan m'n eigen kamer. Soggen ftw . Dit weekend maar even werken dan, verveel me anders toch kapot .
Niet meer actief op Fok!
pi_59361211
Ik ben volledig afgekickt van sap. Alleen vergeperste (sinaasappel)sap vind ik nog écht lekker. Sap uit pak drink ik alleen bij hoge nood
pi_59361253
er zitten zoveel calorieën in (toegevoegde suikers enzo), voor mij hoeft het niet meer..

en inderdaad, dan liever versgeperst!
Doei.
pi_59361260
Sap drink ik helemaal niet. Ik drink nu overdag optimel en s' avonds thee en cola-light ( maximaal 2 glazen)

Ik heb mn sla bijna op, zo de stad in om vaderdagcadeautje enzo te kopen
pi_59361269
Net terug uit de stad en heb een tosti op bij Bakker Bart met een flesje appelsap erbij (afentoe erg lekker)
pi_59361283
Ik drink water en thee. En soms versgeperste sinaasappelsap. Meer krijg je er niet in bij mij . Kon hele flessen cola light wegdrinken, nu vind ik het niet eens zo lekker meer .
pi_59361304
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:05 schreef Chicolate het volgende:
Ik drink water en thee. En soms versgeperste sinaasappelsap. Meer krijg je er niet in bij mij . Kon hele flessen cola light wegdrinken, nu vind ik het niet eens zo lekker meer .
ik ben precies eender
Doei.
pi_59361333
's Morgens drink ik altijd een dubbele espresso, dan thee en water en 's avonds af en toe cola light of dubbelfriss light. Alleen vind ik die laatste twee nu echt veel te zoet moet toch eens een lekker drankje voor 's avonds vinden wat niet zo zoet is. Water met limoen en citroen doet het ook wel goed trouwens, en muntthee. Ohja en bij de lunch meestal een glas karnemelk .

Optimel vind ik chemisch .

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2008 13:07:44 ]
pi_59361346
Zo. Ik ben dr weer.
pi_59361349
Thee drink ik inderdaad normaal ook bij sloten tegelijk!
Alleen de laatste dagen vergeet ik het steeds te zetten voor mezelf Muts die ik ben!
pi_59361380
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:07 schreef Razztwizzle het volgende:
's Morgens drink ik altijd een dubbele espresso, dan thee en water en 's avonds af en toe cola light of dubbelfriss light. Alleen vind ik die laatste twee nu echt veel te zoet moet toch eens een lekker drankje voor 's avonds vinden wat niet zo zoet is. Water met limoen en citroen doet het ook wel goed trouwens, en muntthee. Ohja en bij de lunch meestal een glas karnemelk .

Optimel vind ik chemisch .

Bar-le-duc heeft bronwater met citroen en verder niks. Dat is ook wel erg lekker en lekker simpel, hoef je zelf niet meer te persen
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:09:36 #93
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59361396
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:07 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Zo. Ik ben dr weer.
Hoi .

Uitgebaald?
Niet meer actief op Fok!
pi_59361438
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:08 schreef freecell het volgende:

[..]

Bar-le-duc heeft bronwater met citroen en verder niks. Dat is ook wel erg lekker en lekker simpel, hoef je zelf niet meer te persen
Ik mik altijd een citroen of limoen in vier parten in een glas water dan hoef je niet te persen en kun je gewoon steeds water bijvullen wat weer een lekker smaakje krijgt.
pi_59361439
Ik heb mezelf echt keihard gestraft gister
Vier biscuitjes gegeten, een kleine mars, snicker, bounty en twix. En geen van alle was lekker
Op het feest nog vodka/cola, malibu/cola, sinas/bacardi lemon en een biertje gedronken.
Resultaat: bolle buik, borrelende buik, buikkrampen (=alcohol). + heel druk en niet zo lekker in m'n vel

Nou ik heb nu een extra goede reden om (bijna) geen alcohol te drinken en gewoon gezond en niet zo veel suiker want dan voel ik me echt beter..
pi_59361444
Ik drink water, thee, bier, rose, rode/witte wijn, wodka, tequila, baileys ...

Maar sinds kort houd ik het alleen bij die eerste 2

Net 2 bammetjes met pindakaas op en ik heb nog een bak druiven voor straks. Gisteren ananas en kersen gegeten

Vanmorgen wou ik bíjna op de weegschaal gaan staan, maar ik deed het toch niet.
pi_59361451
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 08:35 schreef Mini_rulez het volgende:
Over gerookte kip: ik heb die van AH hier liggen, zo'n hele kipfilet zeg maar. Daar zit wel wat suiker in, maar het is voor 98% kipfilet en dan zitten er nog allerlei andere dingen in dus het kan nooit veel zijn.
Het is voor mij een principekwestie. Ik weiger kip met suiker te kopen. Ik vind het onzin. Waarom moet er suiker bij? Ik zal niet rusten vooraleer ik gerookte kip zonder suiker heb gevonden. Al moet ik die kip zelf de nek omdraaien, plukken en in een schoorsteen hangen.

Ik ben overigens nooit aangekomen door de pil, ook niet door Diane.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:11:59 #98
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59361455
Ik drink altijd Bar-Le-Duc , die heeft zo'n zweem van citroensmaak ( echte citroen, niet van dat chemische..) en ook niet zo'n hysterische bubbel.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_59361471
kan the(ïne) niet schadelijk zijn voor babies, overigens?

je hoort wel eens 'wat', en ik zou niet zonder thee kunnen
Doei.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:13:06 #100
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59361478
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:08 schreef freecell het volgende:

[..]

Oh, dat dus
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')