abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59356205
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik moet wel bekennen dat de pil KG's voornamelijk op mijn borsten en heupen zijn gaan zitten en echt heel vervelend vind ik dat nou ook weer niet.
Dat ja. Zo erg vond ik het niet om van een B naar een D-cup te gaan. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_59356208
Dankjullie allemaal . Ik ga scheikunde studeren, vandaar de kleine frustratie over die 8,4. Bijkletsen gaat niet lukken, het is door 2 mensen nagekeken en ze mogen het niet meer veranderen. En het is mijn mentor, die houdt zich altijd aan de regels en zal zeker geen uitzondering maken .

Ik ben niet aangekomen toen ik de pil ging slikken, en ook niet toen ik ben gewisseld van pil . Slik nu ook de Diane.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:33:50 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59356218
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:07 schreef Chicolate het volgende:
Oh ja, mn cijferlijst

Had ik al afgerond:
8 Frans1
8 Duits 1
9 Anw
9 Maatschappijleer
9 Kcv
9 Letterkunde
10 Geschiedenis

En nu komt daarbij:
8 Nederlands
8 Engels
8 Wiskunde B 1,2
8 Natuurkunde 1,2
8 Biologie 1,2
8 Scheikunde 1,2
7 Latijn (ga ik herexamen in doen, wil ik ook een 8 van maken )

En ik baal van scheikunde, dat is een 8,4 Net 0,2 te weinig gehaald voor het examen, en dat komt doordat ik een vraag niet goed begreep/onduidelijk was

Zo, kom maar op met nerd/stuud enzo .
Jééééétje, wat een lijst! .
Je mag heel trots zijn op jezelf . Respect hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_59356226
ik ben niet zo happy hele nacht wakker gelegen met maagpijn
pi_59356295
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:33 schreef Chicolate het volgende:
Dankjullie allemaal . Ik ga scheikunde studeren, vandaar de kleine frustratie over die 8,4. Bijkletsen gaat niet lukken, het is door 2 mensen nagekeken en ze mogen het niet meer veranderen. En het is mijn mentor, die houdt zich altijd aan de regels en zal zeker geen uitzondering maken .

Ik ben niet aangekomen toen ik de pil ging slikken, en ook niet toen ik ben gewisseld van pil . Slik nu ook de Diane.
ach meis, je hebt al een gewéldige lijst!!! Ben er jaloers op
Doei.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:37:08 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59356302
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik slik Diane omdat ik dus ook doorbraak bloedingen had; en je komt idd rond de 5 kg aan..maar je krijgt ze er uiteindelijk wel af. Het aankomen is tijdelijk.
Ik vond de bloedingen een stuk vervelender. Spiraaltjes stoten mijn lichaam af, van lichte pillen word ik zwanger en van de middenmoot ga ik bloeden
Ik moet wel bekennen dat de pil KG's voornamelijk op mijn borsten en heupen zijn gaan zitten en echt heel vervelend vind ik dat nou ook weer niet.
Lastig, lastig.
Enerzijds ben ik het zat om elke maand flink ongesteld te zijn, maar anderzijds zie ik het niet zo zitten om straks ineens weer 80 kg te wegen . Ben nu net zo goed bezig. Voor iemand die nooit echt te dik is geweest maakt het niet zoveel uit natuurlijk, maar je snapt wel dat dat voor mij anders is.
Ik ga maar eens met de huisarts praten, denk ik .

Hoe kom je eigenlijk aan door de pil? Komt dat door de pil zelf of door de vreetbuien die je ervan krijgt? In het laatste geval kun je natuurlijk ook besluiten om niet aan je vreetbuien toe te geven hè .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:40:32 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59356392
dubbel
Niet meer actief op Fok!
pi_59356412
ik krijg geen vreetbuien van de pil.. heb nog nooit een vreetbui gehad zelfs iig niet 'bewust'

weet ook niet (meer) of ik daardoor ben aangekomen.. slik dat kreng al 6 jaar..
Doei.
pi_59356467
voor de cijferlijst van Chicolate!
Goed zeg!
pi_59356469
En implanon dan? Of de nuvaring? Zelfde resultaat, minder hormonen.
Ik heb zelf geen ervaring met anticonceptie op basis van hormomen, maar misschien wel handig vor mij om daar nu ook eens over na te gaan denken. Ben best zat van andere methoden, maar wilde niet aan de hormonen voor ik een keer zwanger was geweest. (eigenlijk daarna ook niet, maar he is zoveel makkelijker)

Chicolate wat een lijst Echt geniaal! Is niks nerderigs aan, gewoon trots op zijn joh!
pi_59356549
het kan idd altijd erger
meisje uit mijn jaar had 6 tienen op haar eindlijst
Doei.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:48:26 #37
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59356569
Implanon vertrouw ik niet; en de nuvaring is net als de spiraal een no go. Ik ben hartstikke vruchtbaar en zonder een flinke stoot hormonen piepen die zwemmers er doorheen
Het risico wil ik echt niet meer nemen.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:49:15 #38
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59356594
En nerds zijn cool. Scheikunde nerds al helemaal. Het was mijn lievelingsvak op school
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:49:23 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59356597
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:43 schreef freecell het volgende:
En implanon dan? Of de nuvaring? Zelfde resultaat, minder hormonen.
Ik heb zelf geen ervaring met anticonceptie op basis van hormomen, maar misschien wel handig vor mij om daar nu ook eens over na te gaan denken. Ben best zat van andere methoden, maar wilde niet aan de hormonen voor ik een keer zwanger was geweest. (eigenlijk daarna ook niet, maar he is zoveel makkelijker)

Chicolate wat een lijst Echt geniaal! Is niks nerderigs aan, gewoon trots op zijn joh!
Mijn reden om aan de pil te gaan is om niet meer zo vaak en niet meer zo zwaar ongesteld te worden.
Bovendien ben ik vaak ongesteld op momenten dat ik het niet kan gebruiken. Ik vind een staafje in je arm wel heel ver gaan, eigenlijk .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:51:09 #40
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59356647
Ik vind het de meest griezelige vorm van anticonceptie die er is, de implanon.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:54:17 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59356726
Ik heb nu de Microgynon 30. Rond mijn 18e heb ik hem een tijdje geslikt en toen beviel 'ie prima. Geen doorbraakbloedingen oid. Daarna een paar jaar geen pil geslikt en vorig jaar weer eens met Microgynon 30 begonnen. Toen had ik echter meerdere keren per maand last van bloedingen, erg irritant. Ben er dus ook weer mee gestopt. Nu dus op zoek naar een alternatief, Diane of Yasmin . Ik bel straks meteen de huisarts even voor een afspraak .

Mag ik trouwens meteen beginnen met zo'n pil te slikken of moet ik eerst wachten tot ik weer ongesteld ben geweest?
Niet meer actief op Fok!
pi_59356737
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:51 schreef SHE het volgende:
Waarom dan? Op zich zie ik het griezelige er niet zo van, al zou ik hem denk ik niet echt vertrouwen. Ook hier héél erg vruchtbaar, mijn hele familie is belachelijk vruchtbaar en als ik kijk naar hoe het nu bij ons gegaan is, wij ook Dus om dan op een lucifer-achtig ding in je arm te gaan vertrouwen lijkt me niet echt wat. Daarbij ken ik ook niemand die er één heeft, dat helpt niet mee.

Maar nuvaring heeft in principe toch dezelfde betrouwbaarheid als de pil?
pi_59356935
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:51 schreef SHE het volgende:
Ik zou hem beter vertrouwen dan de kalendermethode ofzo . Als ik een stom klein geel pilletje kan vertrouwen, dan een mislukte lucifer ook wel.

En ik ben ook wel trots . Maar het kan altijd beter . Ik kon misschien ook nog wel beter.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59356982
Ik heb de Yasmin, Viking, en die bevalt me véél beter dan de Microgynon. Je kunt in principe op elk gewenst moment beginnen met slikken - je bent dan niet meteen beschermd, maar dat is bij jou toch van ondergeschikt belang, lijkt me.
pi_59357003
Over Implanon heb ik iets te veel horrorverhalen gehoord...
pi_59357059
ik ben al lang blij dat ik het elke avond NIET vergeet... verder weet ik echt NIETS van de pil en andere anticonceptiemiddelen
Doei.
  Vis een optie? vrijdag 13 juni 2008 @ 10:08:21 #47
70532 loveli
N
pi_59357091
Even erg off-topic en een stokpaardje van me: Waarom is/wil iedereen aan de Diane??? De Diane is een GENEESMIDDEL tegen acne met anti-androgene werking. Als vrouwen die zwanger zijn van een jongetje deze anti-androgenen slikken, bestaat de kans dat de geslachtsorganen van het jongetje niet goed ontwikkelen. Daarom is er nog een hormoon aan toegevoegd en voila, het heeft een anti-conceptieve werking.
Van het anti-androgeen is bekend dat je er depressieve gevoelens van kunt krijgen. Waarom zou je dat risico willen lopen als er ook andere oplossingen zijn? Oplossingen die wel zijn geregistreerd als anti-conceptiemiddel.

Grofweg bestaan er 3 groepen pillen:
Een met licht androgene werking, de Microgynon-30 hoort daarbij. Als je last hebt van acne moet je deze pil zeker niet slikken. Voordeel van deze pil is dat het minder invloed heeft op je libido dan bv. de Diane.
Er zijn ook min of meer neutrale pillen, daar valt volgens mij de Yasmin onder.
Dan zijn er de pillen met anti-androgene werking, zoals de Diane.

En nog iets, de Nuvaring en Implanon geven misschien minder hormonen af, de gemiddelde hormoonspiegel is ongeveer gelijk als wanneer je een pil slikt. Een groot deel van de pil gaat er direct weer uit, zonder opgenomen te worden. Verder heb je met de pil schommelingen, die je met de nuvaring veel minder hebt (het duurt een paar dagen voor de maximale hormonspiegel is bereikt) en met implanon niet.

Het is niet alleen 'weet wat je eet', maar ook 'weet wat je slikt'!
crap in = crap out
pi_59357153
Ik was 11/12 jaar toen ik begon met de pil dus weet niet of daar een deel van mijn overgewicht van komt maar denk dat het toch meer aan mezelf lag
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:12:11 #49
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59357183
Ik slik Diane niet voor niets natuurlijk. Ik heb nooit pukkels, dus daarvoor slik ik 'm niet.
Maar ik werd van alle lichte varianten hartstikke zwanger en spiraaltjes stoot ik af.
Implanon wil ik niet..dus het enige wat er overblijft is de nuvaring..en die zou minder hormonen af geven en dat heb ik dus juist niet nodig.

Overigens begrijp ik het verhaal over zwanger worden van een jongetje niet..Als je zwanger bent slik je de pil toch niet?
pi_59357222
Ik slik geen pil of wat dan ook. Wil er ook niet mee beginnen nog, zeker als ik toch nog niet 'doe'. Ik vind de verhalen dan ook meestal erg raar, want er kan zoveel mis gaan. Toch is dat voor de meesten minder erg dan zwanger worden..

OT: Ik denk dat ik vandaag aardappelen met andijvie maak. Zonder vlees voor mij en wel een stukje vlees voor huisgenoot. Ontbeten vandaag met een boterham met tomaat (niet zongedroogd, maar denk ik ook goed zo). Lunch wordt brood met komkommer en tomaat. Verder de rest van het SHE-schema. Klinkt gezond iig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')