Veel boter, kaas en camembert op een wit broodje? Smaakt dat niet naar niks met vet en een plakje tomaat?quote:Op donderdag 12 juni 2008 03:01 schreef Tarmelane het volgende:
Twee plakken wit tijgerbrood met kaas en tomaat en augurk en camembert. En veel boter. Véél boter. Héél veel boter.
pina colada's makenquote:Op donderdag 12 juni 2008 15:29 schreef DarkElf het volgende:
nu ga ik aan de groene ijsthee..
en bedenken wat ik met mijn nieuw aangeschafte ananassen moet
oh gatver neequote:
quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:40 schreef DarkElf het volgende:
[..]
oh gatver neebrrrr...
dacht meer aan grillen ofzo... maar overal zie ik op internet staan dat je er veel suiker bij moet flikkeren en dat wil ik dus juist niet![]()
als je een goede rijpe ananas hebt hoef je er volgens mij echt niet zoveel suiker op te doen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:40 schreef DarkElf het volgende:
[..]
oh gatver neebrrrr...
dacht meer aan grillen ofzo... maar overal zie ik op internet staan dat je er veel suiker bij moet flikkeren en dat wil ik dus juist niet![]()
volgens mij hoef je er idd ook geen suiker op te doen... en als t goed is zijn ze wel rijp.. (blaadjes lieten makkelijk los).quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
als je een goede rijpe ananas hebt hoef je er volgens mij echt niet zoveel suiker op te doen.
Als je het gewoon eet doe je er toch ook geen suiker op?
Ik doe wel suiker erbij als ik shakes maak, omdat de yoghurt het een beetje bitter maakt voor mijn gevoel.
zelfde heb ik met kiwi. Lijkt wel of vruchten die als ze niet goed rijp zijn zuur smaken gewoon niet helemaal matchen met yoghurt, ookal mieter je ze rijp en zoet in de blender dusquote:Op donderdag 12 juni 2008 15:46 schreef DarkElf het volgende:
[..]
volgens mij hoef je er idd ook geen suiker op te doen... en als t goed is zijn ze wel rijp.. (blaadjes lieten makkelijk los).
los eten is natuurlijk zonder suiker... shakes is wel lekker maar idd yoghurt met ananas daar is iets mee... smaaktechnisch is dat niet helemaal meteen een succes..
er moet idd altijd iets anders bij... anders is t gewoon niet lekker.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:48 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
zelfde heb ik met kiwi. Lijkt wel of vruchten die als ze niet goed rijp zijn zuur smaken gewoon niet helemaal matchen met yoghurt, ookal mieter je ze rijp en zoet in de blender dus
omdat kokosmelk baggervet is (voor mijn gevoel dan) en ik dat liever alleen mondjesmaat door eten mieter ook omdat het een erg overheersende smaak kan zijn?quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:50 schreef ColdFeet het volgende:
Maar lieve MK en DE, waarom zou je ananas tot smoothies verwerken met yoghurt als het veel beter matcht met kokosmelk?
Dat heb ik afgelopen weekend gedaan met een scheut rum er doorheenquote:Op donderdag 12 juni 2008 15:50 schreef ColdFeet het volgende:
Maar lieve MK en DE, waarom zou je ananas tot smoothies verwerken met yoghurt als het veel beter matcht met kokosmelk?
AH heeft halfvolle, voor de liefhebbers. En je moet er geen half blikje doorheen mieteren, eerder 2 el ofzo.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:52 schreef DarkElf het volgende:
[..]
omdat kokosmelk baggervet is (voor mijn gevoel dan) en ik dat liever alleen mondjesmaat door eten mieter ook omdat het een erg overheersende smaak kan zijn?
en ik dol ben op "naakt"fruit met iets erbij... dus zoals je chilipepers of munt ofzo...
Ik had t kunnen weten...quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:55 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat heb ik afgelopen weekend gedaan met een scheut rum er doorheen![]()
En in de ochtend vind ik een smoothie gewoon veel lekkerder en valt niet zo zwaar op je maag als kokosmelk.
Wat dat betreft is het maar goed dat er hier geen slijter in de buurt zit, al die mixjes zijn gewoon veels te lekker met verse vruchten.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik had t kunnen weten...
In de ochtend vind ik 'kale' smoothies het lekkerst, dus zonder zuivel of zooi. Tenzij het blueberry/banaan/yoghurt is
hehe zal je zien dat ze te sappig zijnquote:Op donderdag 12 juni 2008 15:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
AH heeft halfvolle, voor de liefhebbers. En je moet er geen half blikje doorheen mieteren, eerder 2 el ofzo.
Zijn de ananassen heel sappig? Dat kan lastig zijn om te grillen. In Zuid-Afrika kocht je de perfecte; zoet en heel stevig, lekker voor in fruitsalades (ik hapte ze ook veel weg als tussendoortje)
zo maak je alles lekkerquote:Op donderdag 12 juni 2008 16:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het maar goed dat er hier geen slijter in de buurt zit, al die mixjes zijn gewoon veels te lekker met verse vruchten.
Wat ook een succes was: aardbeien, met kokosmelk in de blender en scheutje rum
uhuhquote:
quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
uhuhvan het weekend gaat je rabarberlimo eraan geloven, ik had te veel suiker gebruikt, maar niks wat niet met een scheutje wodka opgelost kan worden
Nee joh, anders doe je ze gewoon in de oven!quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:04 schreef DarkElf het volgende:
[..]
hehe zal je zien dat ze te sappig zijn
nou ja ik kijk vanavond wel ffkes... en anders gaat ie lekker puur natuur naar binnen![]()
en weet wel dat je er geen half blikje in moet gooienmaar de smaak kan heel penetrant zijn terwijl ananas van zichzelf een hele fijne smaak heeft die best alleen kan staan
In Andere gerechten vind ik kokosmelk lekkerder... met fruit vind ik t zonde..
oh ja, die heb ik ook nogquote:Op donderdag 12 juni 2008 16:12 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nee joh, anders doe je ze gewoon in de oven!
quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:12 schreef DarkElf het volgende:
[..]
oh ja, die heb ik ook nog
kan ook stukjes pletten in mijn tostiapp... kijken of dat ook lekker wordt![]()
oh dat heb ik nog nooit gedaan...quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En anders kun je altijd nog chutney maken
In kiwi zit een stofje dat icm yoghurt een bittere smaak geeft.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:48 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
zelfde heb ik met kiwi. Lijkt wel of vruchten die als ze niet goed rijp zijn zuur smaken gewoon niet helemaal matchen met yoghurt, ookal mieter je ze rijp en zoet in de blender dus
[chutney-expert]quote:
[leek] oh lekker stuur eens door als je wilt? [/leek]quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
[chutney-expert]
Da's heul niet moeilijk. Ik heb nog wel een lekker receptje voor ananaschutney.
[/chutney-expert]
- 3 el ghee (of olie, maar ghee maakt het echt lekkerder)quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:36 schreef DarkElf het volgende:
[leek] oh lekker stuur eens door als je wilt? [/leek]
Dit is de beste:quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:55 schreef DarkElf het volgende:
Zaterdag eens bij de toko naar binnen zwieren
ja die heb ik ook altijd.quote:
Ik ook.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:26 schreef _Arual_ het volgende:
Er zijn hier weer overal kersen te koop. Dus eet ik kersen, kersen, kersen, kersen.
Gisteren in de docentenkamer, een enorme bak met verse kersen.. en ik mag ze niet want mijn tong zwelt er van opquote:Op donderdag 12 juni 2008 20:26 schreef _Arual_ het volgende:
Er zijn hier weer overal kersen te koop. Dus eet ik kersen, kersen, kersen, kersen.
Mijn man heeft in een keer 2 kilo gekocht, in de hoop dat ik me ziek eet, en ze de rest van de zomer niet meer zien kan.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 08:41 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Gisteren in de docentenkamer, een enorme bak met verse kersen.. en ik mag ze niet want mijn tong zwelt er van open ze zijn zo lekker..
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 08:42 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Mijn man heeft in een keer 2 kilo gekocht, in de hoop dat ik me ziek eet, en ze de rest van de zomer niet meer zien kan.
Zo zal het wel weer gaan jaquote:Op vrijdag 13 juni 2008 08:49 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Ik zie het al voor me. Je eet die bak leeg. *burp*. "Lekker lieverd, neem je 't volgende week weer mee?"
Lekker he dat recept uit de delicious?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:39 schreef DarkElf het volgende:
Net beetje gebakken rijst op..
vanavond rundergehakt spiesjes (gegrild) met knoflook/munt en peterselie enzo.. erbij een couscoussalade met peterselie/tomaat/citroensap/olie en komkommer... en voor de liefhebber (ik niet dit keer) tzaziki erbij..
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:34 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Lekker he dat recept uit de delicious?
Als ik mijn dochter zou laten kiezen eten we of ei of taartquote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:27 schreef Tezz het volgende:
Ik heb heel mijn koelkast vol met verse groentes en vlees, maar ik heb nog totaal geen inspiratie. Ik ga mijn dochter laten kiezen denk ik!
Mijn neefje wil altijd SJIPS.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:29 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als ik mijn dochter zou laten kiezen eten we of ei of taart
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:43 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Mijn neefje wil altijd SJIPS.
Laatst een dagje opgepast. "Wat wil je voor de lunch, Niels?" "SJIPS".
"Nou, dat lijkt me niet zo gezond hè? Laten we een boterham maken".
"JA, MET SJIPS!!!"
Zucht.
Hartige taart dus.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:29 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Mijn dochter koos de volgende ingredienten: tomaten, komkommer, mozzerella, champignons. En uit de tuin kwam ze met een mandje vol met peterselie en bieslook terug. Jullie geloven het vast niet, maar het is echt waar!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:29 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
wederomquote:Op donderdag 12 juni 2008 23:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
drink nu een fijne amaretto sour, in mijn eigenhandig gejatte cocktailglas![]()
Dan moet ik naar mijn pc....quote:Op vrijdag 13 juni 2008 21:46 schreef Tezz het volgende:
Obli, waar blijven de bitterbalfoto's???
Je zit heul niet voetbal te kijken, je zit te FOK!-en.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:00 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dan moet ik naar mijn pc....
En ik zit voetbal te kijken!
Zo meteen, als het afgelopen is dan kan ik je 2 foto's laten zien.
Van het begin en van de ragout...![]()
Daarna was het klodderen geblazen.
*kuch, ik zit gewoon te kijken hoor....quote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:05 schreef Tezz het volgende:
[..]
Je zit heul niet voetbal te kijken, je zit te FOK!-en.
En ik heb overheerlijke chocoladebatons gevonden!!!!!!!!! En jaja, die eet ik gewoon op! Drie achter elkaar!
Schiet eens op Obli, het voetballen is al lang afgelopen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:07 schreef Oblivion het volgende:
[..]
*kuch, ik zit gewoon te kijken hoor....![]()
Met 1 oog!
OT:
Petrella met mexicaantjes....![]()
Smeer het zo op mijn heupjes...
Yes, ma'am!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:42 schreef Tezz het volgende:
[..]
Schiet eens op Obli, het voetballen is al lang afgelopen.
Ik drink een rood wijntje. En ik denk de mexicaantjes met petrella er gewoon bij.
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:07 schreef Oblivion het volgende:
[..]
*kuch, ik zit gewoon te kijken hoor....![]()
Met 1 oog!
OT:
Petrella met mexicaantjes....![]()
Smeer het zo op mijn heupjes...
Kan je B een keer met Milou laten bellen?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:05 schreef Tezz het volgende:
[..]
Mijn dochter koos de volgende ingredienten: tomaten, komkommer, mozzerella, champignons. En uit de tuin kwam ze met een mandje vol met peterselie en bieslook terug. Jullie geloven het vast niet, maar het is echt waar!
Wij aten dus ijsbergsla met tomaat, komkommer, mozzerella, croutons en een honing/mosterd dressing, stokbrood met eigen gemaakte kruidenboter en een biefstukje met gebakken chamignons!
Dan hoop ik voor je dat het weer beter wordt...quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:24 schreef motorbloempje het volgende:
zo lekker broodjes uit de oven![]()
en vanavond een BBQ
het ziet er hier nog redelijk uit, en ik geloof dat er een overkapping is waar we heen gaanquote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor je dat het weer beter wordt...
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Japanse rijst met een beker melk.
En ik ga zo weer ice tea maken denk ik. Een groene, met gember, citroen, basilicum en een klein stukje rode peper.
wat is dat?quote:Op zondag 15 juni 2008 00:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Stokbroodjes met humus en petrella en een glas meloensap met wodka.
Een kruidenkaas. Lijkt een beetje op boursin maar dan veeeeeeeeel lekkerder.quote:
En nog goedkoper ook volgens mij.quote:Op zondag 15 juni 2008 00:30 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Een kruidenkaas. Lijkt een beetje op boursin maar dan veeeeeeeeel lekkerder.
Net ook besteld via Amazon.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:57 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik heb gisteren een nieuw recept uitgeprobeerd uit mn gordon ramsays fast food boek; pasta met snijbonen, rode peper, geitenkaas en pijnboompitten; was erg lekker en idd fast klaar!
Ik heb er al meerdere succes recepten uitgehaald! Vorig jaar met kerst twee toetjes hieruit gemaakt welke allebei jummie waren.quote:Op zondag 15 juni 2008 11:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Net ook besteld via Amazon.Inclusief shipping & handling minder kwijt dan wanneer ik 'm in Nederland zou kopen.
Ik had gehoopt dat ze jou een lifetime ban hadden gegevenquote:Op zondag 15 juni 2008 13:10 schreef spy08 het volgende:
Harinkjes met een biertje en een tompoes als nagerecht gaat er altijd in [ afbeelding ]
quote:Op zondag 15 juni 2008 19:28 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat ze jou een lifetime ban hadden gegeven
hier schijnt al de hele dag de zon?quote:Op maandag 16 juni 2008 16:40 schreef Prego het volgende:
ik ben brood aan het bakken en straks nog een appeltaart en een quiche.
je moet iets op je vrije dag en het regent
oh myquote:Op maandag 16 juni 2008 17:26 schreef Prego het volgende:
[..]
[..]
daar zit ik ongeveer 800 km vandaan
@Theroin.:
Kijk je altijd thuis pas wat dingen kostenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:02 schreef shiNinG_staR het volgende:
Thaise curry, zo'n makkelijke wokmaaltijd van de AH. 6,99 zie ik op het bonnetje, was dat altijd al zo? Voor deze keer maar gedaan, het is wel altijd erg lekker iig. Daarbij beetje salade. Vanavond houd ik het rustig, hoogstens 2 wijntjes ofzo
.
Ja joh, die dingen liggen op de onderste rij en anders moet ik helemaal bukken om te zien hoeveel het kostquote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:10 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Kijk je altijd thuis pas wat dingen kosten. Zijn dure maaltijden inderdaad!
Ontopic: Ik eet zometeen iets couscous-igs met aubergine en tomaten en kikkererwten.
Het zou ook wel ontzettend triest zijn als zelfs je hond je eten niet lustquote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:28 schreef Tezz het volgende:
Hier een lekkere hollandse maaltijd (in het kader van 'Wij houden van Oranje'): gekookte aardappels, draadjesvlees met jusen spinazie met een gekookt eitje.
Man, dochter, ikzelf en hond vonden het heerlijk.
Heb je daar een receptje van?quote:Op maandag 16 juni 2008 20:14 schreef Xennia het volgende:
Pastasalade met gerookte kip, paprika, lente-ui, rucola, croutons en een pesto-dressing
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het zou ook wel ontzettend triest zijn als zelfs je hond je eten niet lust
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:34 schreef Tezz het volgende:
[..]
![]()
![]()
kom ik daar weer even goed weg
Ik neem een toetje: vers fruit met turkse yoghurt en dolce de leche.
Advocado zo uitlepelen?? dat lijkt me nu helemaal niets! (smaken verschillen natuurlijk). Advocado vind ik slechts lekker als er een goede guacamole van gemaakt is (met knof, rode ui en olijfolie) of tussen brood met peper zout tomaat en olijfolie.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:05 schreef Vivi het volgende:
Spinaziesalade met cherrytomaatjes en gegrilde courgette. Toen nog een avocado uitgelepeld.
Idd, ik haal natuurlijk altijd lekkere, hier bij de Turk, en dan met wat versgemalen zeezout en peperquote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:34 schreef ColdFeet het volgende:
Ow, een goede avocado is heerlijk, zo kaal![]()
Ik heb gewoon de pasta gekookt. Daarna de groenten geroerbakt. De kip even aangebakken (hoeft niet). Alles af laten koelen, met elkaar mengen en in de koelkast doen. Op het laatst croutons, dressing (uit koelvak AH) en rucola erdoor en beetje versgemalen peperquote:
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:43 schreef Oblivion het volgende:
Vraagje, hoe maak je die yoghurt dressing?
quote:* 150 ml. yoghurt
* 1/2 theelepel vloeibare knoflook
* 1 theelepel Dijon mosterd
* 1 mespuntje zout
* snufje peper naar smaak
* 1 theelepel citroensap
* 1/2 eetlepel in blokjes gesneden komkommer
* fijngeknipte muntblaadjes
Kun je ook halen in een potje bij de Xenos, kost geen drol.quote:Op woensdag 18 juni 2008 01:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat zit in een tubetje - bij de AH althans -
maak je die kipsalade zelf, indien ja... recept?quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:36 schreef DarkElf het volgende:
koude kipsalade met wat brood erbij en een glas wijn
kipsaladequote:Op woensdag 18 juni 2008 18:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
maak je die kipsalade zelf, indien ja... recept?
En wat is die zalm dan?quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:14 schreef -Mellow- het volgende:
en vanavond wordt het zalm op z'n lekkerst, met aardappeltjes op z'n italiaans, en salade met cherrytomaat en manchego kaas
kort in de oven.quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:41 schreef Haijo het volgende:
[..]
En wat is die zalm dan?Gegrild op de huid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |