abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59187340

Het vorige deel: Slank de zomer in # 164.2: Waar het heel gezellig is...

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_59187399
FiPo
pi_59187407
SePo
pi_59187438
Goedzo Fallus!!! Ik zat al te zuchten en te denken aan me opofferen maar je hebt me gered.

Ik kijk altijd naar "ik mis je" van de EO
Springfield's looking pretty dusty today
pi_59187467
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:31 schreef -marz- het volgende:
Goedzo Fallus!!! Ik zat al te zuchten en te denken aan me opofferen maar je hebt me gered.

Ik kijk altijd naar "ik mis je" van de EO
Ik ben soms wel wereldvreemd omdat ik geen tv kijk
quote:
Talkshow waarin Andries Knevel en Tijs van den Brink gasten uit de politiek, showbizz, cultuur en sport ontvangen. Opinieleiders én gangmakers geven een
Dus toch politiek. Ik had het wel ooit vaag gezien dus.
pi_59187519
Die gangmaker is iig niet Knevel.
pi_59187545
Oké. Nee het zat in mijn hoofd in het laatje "iets met politiek, not interesting"
net als het lagerhuis. iedereen die door elkaar schreeuwt
pi_59187546
Ik lees elke ochtend de krant, dat staat intellectueel ook al maak ik soms alleen de easy sudoku.
pi_59187552
als dat nog bestaat
pi_59187566
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:34 schreef -marz- het volgende:
Ik lees elke ochtend de krant, dat staat intellectueel ook al maak ik soms alleen de easy sudoku.
ik lees wel de krant
nrc echt zo een goeiste krant! ik sweer
en parool. wel grappig maar ook een beetje kneuzig. vooral met de nieuwe lay-out.
pi_59187581
ik zei gister: ja baywatch, a-team dat moeten ze echt weer op tv laten komen!
persoon: dat IS op tv
ik: o epische faal
pi_59187588
Nu zit Jan Marijnissen er. Wel politiek dus.
En Maarten van Rossem.

-marz-: waarom heb jij dan weer geen fotoboek? Nu kan ik niet teruglurken.
En waarom lijkt je nickname op Marx en zit de z naast de x...
Are you pondering what I'm pondering?
pi_59187613
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
als dat nog bestaat
Het Lagerhuis? Nee.
pi_59187665
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:37 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Het Lagerhuis? Nee.
O de laatste keer dat ik tv keek was naar het lagerhuis. Geloof ik.
pi_59187776
Haha die maten. Was heupomtrek nou gewoon over je bot, of het breedste stuk ergens rond je heup? Want rond mn botten is het niet veel, maar dan komt opeens mn kont en ergens onderin (nog net boven waar mn benen beginnen) is het op zn max, volgens mij ruim onder waar ik mn heup zou denken . Ik ben 91-68-99 ofzo (of als het gewoon op mn bot mag: 91-68-85). En wat klinkt dat nu opeens dun .

Nuja, trusten, ben niet echt helder meer.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59187798
je heupen is het breedste stuk dacht ik?
pi_59187832
Ja haha chicolate ik pak gewoon het bot hoor, niet die ellende die daaronder nog komt
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:36 schreef Mini_rulez het volgende:
-marz-: waarom heb jij dan weer geen fotoboek? Nu kan ik niet teruglurken.
En waarom lijkt je nickname op Marx en zit de z naast de x...
Ja weet ik niet.
pi_59187851
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:44 schreef -marz- het volgende:
Ja haha chicolate ik pak gewoon het bot hoor, niet die ellende die daaronder nog komt
je moet het breedste doen hoor
anders heb ik ook 70 of zo
pi_59187892
OOoohhh daar gaat het fout.

ok 110 cm om m'n kont
pi_59187896
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

je moet het breedste doen hoor
anders heb ik ook 70 of zo
Ja maar het breedst, dat kan je geen heup meer noemen bij mij . Dat is "waar je kont het dikst is, ergens tussen je heup en je benen".
pi_59187948
Ok confrontaties zijn goed. Pas als ik die 110 accepteer kan ik beginnen aan het proces van verandering.
pi_59188275
Juist, own your problems.
Heupen moet je idd op het breedste punt meten, taille op het smalste.

* Mini_rulez is 92-70-100.
pi_59188354
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:46 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ja maar het breedst, dat kan je geen heup meer noemen bij mij . Dat is "waar je kont het dikst is, ergens tussen je heup en je benen".
maar dat moet je wel meten

zal ik het dan ook nog maar helemaal doen
nek --> 34
bovenarm --> 27
bovenarm gespannen --> 29
onderarm --> 24
pols --> 15.5
tieten --> 89
onder wijdte --> 74
taille (onder ribben) --> 72
navel --> 84
heupbot --> 87
heup/bil --> 100
bovenbeen --> 58
onderbeen --> 37.5
enkel --> 22

nou. dan mag iemand even de 3 goede cijfers er uit halen
tip: het zijn niet de laatste 3
pi_59188370
alleen heb vandaag schandalig veel gegeten dus m'n romp zal wel opgezwollen zijn. gok ik.
pi_59188387
m'n vader zit naast mij taart te eten en ik word er gewoon misselijk van
duidelijk geen exo eter
pi_59188466
ik trek het niet meer ik ga hier weg
  zaterdag 7 juni 2008 @ 00:21:05 #27
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_59188765
Zal ik ook weggaan of toch maar thuis blijven, wat een mogelijkheden op zo'n dolle vrijdagavond.
Bernie en ik zijn tof.
pi_59189023
Ik kom net thuis, heb heel vies gegeten! Het klonk goed, maar was echt niet lekker, bovendien heb ik nu buikpijn, dus hoop dat het niet bedorven was..
pi_59189046
als het niet lekker is
nooit dooreten!

kan inderdaad dat het bedorven was
pi_59189103
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 00:33 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
als het niet lekker is
nooit dooreten!

kan inderdaad dat het bedorven was
Heb ik ook niet gedaan! Echt alleen geproefd en toen was ik in gesprek en had ook geen zin om het terug te sturen, want dat zou weer haske lang duren en ik wilde al bijna naar huis, toen heb ik maar de knapperigste frietjes van meneer C. z'n bord gepikt.
pi_59191982
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 22:34 schreef Miss_S het volgende:

Ik begrijp echt niet hoe jullie al die maten kunnen hebben, ik ben veel dikker dan jullie
Ik begrijp er ook niets van! Ik zit nu op 98-65-98 (bij 1.74 meter), en ik heb gigantische heupen. Bovendien moet ik in gewicht nog behoorlijk afvallen. Waar zouden mijn kilo's dan in vredesnaam zitten?
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 00:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

maar dat moet je wel meten

zal ik het dan ook nog maar helemaal doen
nek --> 34 31
bovenarm --> 27 29
bovenarm gespannen --> 29
onderarm --> 24 23
pols --> 15.5 14,5
tieten --> 89 98
onder wijdte --> 74 75
taille (onder ribben) --> 72 65
navel --> 84 77,5
heupbot --> 87 92
heup/bil --> 100 98
bovenbeen --> 58 55
onderbeen --> 37.5 37,5
enkel --> 22 22,5

nou. dan mag iemand even de 3 goede cijfers er uit halen
tip: het zijn niet de laatste 3
Lijstjes! Maar bij jou is het vast één bonk spier. Ik ben meer een massa zacht vlees.

[ Bericht 55% gewijzigd door Claudia_x op 07-06-2008 08:33:05 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_59192062
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:36 schreef Mini_rulez het volgende:
Nu zit Jan Marijnissen er. Wel politiek dus.

Daar heeft mijn vader nog mee gesport

Maar goedemorgen allemaal
Ik ga weer aan de literatuurstudie :w
Nog een weekje en ik heb vakantie zullen we maar zeggen
  zaterdag 7 juni 2008 @ 08:43:27 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59192087
Goedemorgen .

Ik lees de NRC Next .
Of die lás ik, want het proefabbo is afgelopen. Als ik straks op mezelf woon (het is de bedoeling dat ik hier over niet al te lange tijd wegga), dan neem ik wel een abbo op NRC Next, denk ik, maar als ik bijv met het OV naar mijn werk reis, doe ik dat ws weer niet, want dan lees ik wel Spits, Metro, De Pers, Dag. Ik lees de columns van Aaf in NRC Next nu nog wel elke dag online. Aaf .

Verder positief gestemd vanmorgen, want er gaat daadwerkelijk een derde date komen . Wanneer weet ik nog niet. Ws plan ik die expres als het weer mooi weer wordt (later deze week wordt het knudde), want ik wil naar het strand.
Niet meer actief op Fok!
pi_59192099
Viking, heb je nog nieuwe vacatures op het oog?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 08:47:15 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59192105
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 08:46 schreef Claudia_x het volgende:
Viking, heb je nog nieuwe vacatures op het oog?
Nee, ik ben er nog niet echt aan toe gekomen. Leg nu de laatste hand aan mijn studiedingen en ik weet ook niet altijd even goed waar ik moet zoeken naar vacatures. Heb tot nu toe vooral Villa Media en Redactie & Co in de gaten gehouden.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 08:48:17 #36
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192111
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 08:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik begrijp er ook niets van! Ik zit nu op 98-65-98 (bij 1.74 meter), en ik heb gigantische heupen. Bovendien moet ik in gewicht nog behoorlijk afvallen. Waar zouden mijn kilo's dan in vredesnaam zitten?
[..]

Lijstjes! Maar bij jou is het vast één bonk spier. Ik ben meer een massa zacht vlees.
Nee Claudia,

Het verschil tussen jou en PF is het figuur en de genetische predispositie.
Jij hebt ferme borsten en heupen, het welbekende zandloper figuur. Ik ben ongeveer even lang als jij en ik heb ook grote borsten en relatief brede heupen.
PF is een zogenaamde ecto; ze is vrij recht en heeft een redelijk gelijkmatige verdeling. Daarbij zijn haar borsten aanzienlijk kleiner.

Aan je metingen te zien ben je dus niet zo heel ver van je ideale gewicht en vormen.
Om het je makkelijk te maken; bij mij verdwenen mijn heupen en borsten ineens toen ik onder mijn 'gewenste' gewicht ging zitten.
Ik zou met 62 kg perfect moeten zijn, maar gek genoeg was ik bij 58 kg echt vreselijk plat , incl wespentaille.
Die 4 kg, maakte dus echt een wereld van verschil en die zat dus op mijn borsten en heupen.

Met 58kg ; had ik 92-58-90.
Overigens had ik daar wel wat serieuze krachttraining en 4 x per week hardlopen bij nodig.
pi_59192122
Goedemorgen. Enorme koppijn/stijve nek
pi_59192137
Wie is trouwens ihatefastcars?
pi_59192234
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 08:48 schreef SHE het volgende:

Aan je metingen te zien ben je dus niet zo heel ver van je ideale gewicht en vormen.
Om het je makkelijk te maken; bij mij verdwenen mijn heupen en borsten ineens toen ik onder mijn 'gewenste' gewicht ging zitten.
Ik zou met 62 kg perfect moeten zijn, maar gek genoeg was ik bij 58 kg echt vreselijk plat , incl wespentaille.
Die 4 kg, maakte dus echt een wereld van verschil en die zat dus op mijn borsten en heupen.
Er zit een discrepantie tussen wat ik meet en wat ik zie. Ik zou blij kunnen zijn met mijn centimeters, maar ik ben niet blij met de manier waarop ik in m'n kleren pas. Mijn lichaam is niet strak en stevig genoeg.

Ik moet bekennen dat ik weinig hoop heb dat dat ooit nog goed komt; ik ben nu eenmaal veel te dik geweest en daar heeft mijn huid onder te lijden gehad. Het overtollige vet op mijn heupen kan ik er wel vanaf krijgen, maar mijn bovenarmen en bovenbenen zijn verpest en voor m'n borsten kan ik dan een operatie gaan regelen.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat ik 58 kg zou kunnen wegen. In m'n volwassen leven ben ik nooit onder de 67 kg gekomen (en daar zit ik nu nog 5 kg vandaan). Maar ik heb ook nooit een serieus sportregime gehad. In de tijd dat ik veel aan hardlopen deed, deed ik niets aan krachttraining.
pi_59192246
Vanmorgen weer 75,3 kg. Vanmiddag maar weer de sportschool met een bezoekje vereren.

Eerst douchen dan shoppen
  zaterdag 7 juni 2008 @ 09:24:16 #41
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192292
En of dat kan.
Ik moet wel bekennen dat ik twijfel of het me weer gaat lukken, 7 jaar later. Ik ben inmiddels 30, dus mijn lichaam zal anders werken nu, maar ik moet het gewoon zien te combineren met iets tijdrovends als werken.
Want waar modellen en artiesten de hele dag hebben om te sporten, moeten wij dat maar even ergens tussendoor zien te doen.

Mijn regime toentertijd bestond uit het ontbijten en lunchen met rijst. ( gebakken japanse rijst )
Tussendoor, ook rijst of ananas. Geen andere fruitsoorten.
S'avonds at ik iets aan eiwitten en groene groenten.
Geen gesmokkel, alleen dit. Geen fris, fruitsappen..gewoon water of koffie of thee. 7 dagen per week.
Zondigen deed ik met gegrilde kippetjes of een tosti met magere kaas.

Dan 5 dagen per week intensief krachttraining, waarvan 4 dagen de ochtend beginnen met hardlopen.

Veel mensen beweren dat ze nooit echt slank zullen worden en dat klopt, omdat ze er de moeite niet voor willen doen. Sommige mensen zijn inderdaad gezegend met een hyperactieve schildklier en dat is allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk moeten we allemaal hard werken voor een mooi, strak lichaam.
Jij, en iedereen die hier in dit topic post kan zichzelf uiteindelijk een modellen-maatje aanmeten.
Daar verwed ik bij deze mijn longen om.

Met alleen cardio kom je er niet; sterker nog..hardlopen/fietsen is een mooie opwarmer, maar echt beeldhouw werk voor je lichaam doe je met keiharde krachttraining. Lood pompen, spieren kweken.
Moet je eens zien hoe lekker je broeken ineens gaan zitten. Die losse huid moet ergens mee gevuld worden?
Wat de websites aanduiden als 'gezond gewicht' , is gewoon het gewicht waarbij je geen gezondheidsrisico's loopt. De waarheid is echter dat je pas een beetje strak gaat worden als je daar 5-10kg onder gaat zitten en de inhoud lekker pezig is.
  Vis een optie? zaterdag 7 juni 2008 @ 09:32:41 #42
70532 loveli
N
pi_59192357
Volgens mij begrijpt SHE het beter dan de meesten van ons. Ook de voedingsadviezen die je zo nu en dat post

Blijf je in dit topic of kom je gewoon zo nu en dan even langs? Wat mij betreft horen we meer van je.
crap in = crap out
pi_59192384
Ik ga er eens goed over nadenken. Het eten valt te regelen. Ik ben erg gedisciplineerd, dus ik geloof dat ik er prima mee kan leven. Met hardlopen heb ik ook geen problemen. Krachttraining is mijn zwakke plek. Daar moet ik voor naar een sportschool, en daar heb ik 's avonds helemaal geen zin in. Ik lig liever op de bank met 2 katten en een goed boek.

Maar het is óf er iets aan doen, óf ermee leren leven. Zelfacceptatie.
pi_59192412
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:32 schreef loveli het volgende:
Volgens mij begrijpt SHE het beter dan de meesten van ons. Ook de voedingsadviezen die je zo nu en dat post

Blijf je in dit topic of kom je gewoon zo nu en dan even langs? Wat mij betreft horen we meer van je.
Volgens mij doen we allemaal ons best hier
pi_59192414
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:32 schreef loveli het volgende:
Ik heb wel een wijze les geleerd van mijn internist, en dat is dat je naar het hele plaatje moet kijken. Misschien kun je een geweldig lichaam krijgen als je daar keihard voor werkt, maar wat moet je er voor laten staan? Houd je nog genoeg tijd over voor je werk, voor je vrienden, voor de andere dingen die je leuk vindt om te doen? En hoe voel je je er geestelijk bij als je niet tevreden kunt zijn met hoe je bent maar altijd streeft naar perfectie? Hoe leuk ben je dan voor je omgeving?

Voor iedereen zullen de antwoorden op deze vragen anders zijn. Ik ben er zelf nog niet uit wat ik het beste kan doen. Ik ben bijna doodgegaan door mijn zucht naar perfectie, dus ik probeer er voorzichtig mee om te gaan.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 09:46:06 #46
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192446
Dat is het inderdaad.
En die knop moet dan ook helemaal om; dan is gezond niet meer : cracker kaas, of lichte pasta.
Dan is gezond, elke 2 uur MOETEN eten , elke dag exact hetzelfde eten, elke dag dezelfde routine en elke dag dezelfde sportschool.
Geen restaurants, geen frietjes, geen snoep, geen verwennerij. Gewoon oer discipline.

En voor de mensen die beweren dat dat onmenselijk of ongezond is...show me yours and I'll show you mine <:)

En als je tevreden bent met je 'gezonde gewicht' dan is dat ook prima. Maar dan niet zeuren over het feit dat je moeite hebt met kleding; dat je kont te groot is of je flubbers hebt.
En je aversie jegens sportscholen begrijp ik, ik haat ze ook. Ik haat ze het meest omdat ze me confronteren met mijn lichamelijke toestand. Spiegels, spiegels, TL licht en spiegels.
Tot wat je ziet ineens heel prettig is, dan ga je er wonen.

Mocht je hulp nodig hebben bij training of voedingsschema's, dan weet je me te vinden he?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 09:47:36 #47
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192459
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb wel een wijze les geleerd van mijn internist, en dat is dat je naar het hele plaatje moet kijken. Misschien kun je een geweldig lichaam krijgen als je daar keihard voor werkt, maar wat moet je er voor laten staan? Houd je nog genoeg tijd over voor je werk, voor je vrienden, voor de andere dingen die je leuk vindt om te doen? En hoe voel je je er geestelijk bij als je niet tevreden kunt zijn met hoe je bent maar altijd streeft naar perfectie? Hoe leuk ben je dan voor je omgeving?

Voor iedereen zullen de antwoorden op deze vragen anders zijn. Ik ben er zelf nog niet uit wat ik het beste kan doen. Ik ben bijna doodgegaan door mijn zucht naar perfectie, dus ik probeer er voorzichtig mee om te gaan.
Goed dat je dit even aanstipt.
Het belangrijkste is dat de antwoorden altijd persoonlijk zijn. Maar vergeet nooit echt eerlijk tegen jezelf te zijn.
pi_59192460
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Precies
En moeten we allemaal perfect willen zijn?

Ik ben erg blij met hoe ik nu ben hoor, en nee ik ben niet strak
Maar ik ben 30 kilo kwijt en al een jaar op gewicht
pi_59192479
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:46 schreef SHE het volgende:
Dat is het inderdaad.
En die knop moet dan ook helemaal om; dan is gezond niet meer : cracker kaas, of lichte pasta.
Dan is gezond, elke 2 uur MOETEN eten , elke dag exact hetzelfde eten, elke dag dezelfde routine en elke dag dezelfde sportschool.
Geen restaurants, geen frietjes, geen snoep, geen verwennerij. Gewoon oer discipline.
Dat is vast gezond maar ook een obsessie
  Vis een optie? zaterdag 7 juni 2008 @ 09:52:55 #50
70532 loveli
N
pi_59192501
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:41 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Volgens mij doen we allemaal ons best hier
Dat stel ik ook niet ter discussie. Mijn punt is dat SHE heel goed weet waarover ze praat en de kennis die ze heeft zou ik ook heel graag wil hebben. Kennis is macht
crap in = crap out
pi_59192511
Goedemorgen!

Ik kijk nooit naar de EO

En ik moet zeggen dat ik het meer met claudia dan met SHE eens ben. er mag best een laagje zacht op de pezigheid zitten. Ook is er meer in het leven dan strak in je vel zitten, word je niet gelukkig van uiterlijk (alleen).
Dat van het niet klagen is hier wel de filosofie: wil je zeiken over je gewicht/vadsigheid dan mag de ander zeggen dat je eet- en beweegpatroon beter kan. Is het antwoord in de trant van 'ja maaaaaaaaaaar' dan moet je ook niet erover zeiken
Het mooi kotsende meisje.
pi_59192522
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:53 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen!

Ik kijk nooit naar de EO

En ik moet zeggen dat ik het meer met claudia dan met SHE eens ben. er mag best een laagje zacht op de pezigheid zitten. Ook is er meer in het leven dan strak in je vel zitten, wordt je niet gelukkig van uiterlijk (alleen).
Dat van het niet klagen is hier wel de filosofie: wil je zeiken over je gewicht/vadsigheid dan mag de ander zeggen dat je eet- en beweegpatroon beter kan. Is het antwoord in de trant van 'ja maaaaaaaaaaar' dan moet je ook niet erover zeiken
Maar is het niet menselijk/vrouwelijk om te klagen? Iedereen doet dat volgens mij wel, maar wil niet zeggen dat we er echt mee zitten, toch?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 09:55:51 #53
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192529
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat is vast gezond maar ook een obsessie
Goh, enlighten me. Echt slank zijn is obsessief?
En alle vrouwen in mt 34 zijn zeker kuthoeren?
pi_59192531
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar is het niet menselijk/vrouwelijk om te klagen? Iedereen doet dat volgens mij wel, maar wil niet zeggen dat we er echt mee zitten, toch?
Ja maar vriendlief moet het wel aanhoren, daarom is dit een goede manier om het binnen de perken te houden
pi_59192533
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:55 schreef SHE het volgende:

[..]

Goh, enlighten me. Echt slank zijn is obsessief?
En alle vrouwen in mt 34 zijn zeker kuthoeren?
Ja klopt dat zeg ik precies
pi_59192537
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:56 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Ja maar vriendlief moet het wel aanhoren, daarom is dit een goede manier om het binnen de perken te houden
daar kan je wel eens gelijk in hebben
pi_59192543
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:46 schreef SHE het volgende:

Nou, of het gezond is is een tweede. Blijkbaar werkt het voor jou wel, maar als ik elke dag hetzelfde eet val ik a. niet echt af (ik val sneller af van variatie met gezonde dingen) en b. krijg ik volgens mij wél tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Zeker als het ook nog eens weinig eten is!
pi_59192550
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:59 schreef freecell het volgende:

[..]

Nou, of het gezond is is een tweede. Blijkbaar werkt het voor jou wel, maar als ik elke dag hetzelfde eet val ik a. niet echt af (ik val sneller af van variatie met gezonde dingen) en b. krijg ik volgens mij wél tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Zeker als het ook nog eens weinig eten is!
Daarom SHE mag dan kennis hebben volgens sommige, maar volgens mij weten we allemaal nog het beste hoe ons lichaam en geest werkt om een goede combinatie daar tussen te vinden
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:00:47 #59
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192554
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:56 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ja klopt dat zeg ik precies
Leg dan gewoon uit wat je bedoelt; je haalt mijn repliek aan en beweert dat die manier van leven obsessief is. Wat is er obsessief aan regelmatig en veel eten, veel sporten en routine-matig leven?
Ik denk eerder dat jij de wereld andersom ziet.

Krampachtig proberen af te vallen door crackers te eten en je eten af te meten..dát is obessief.
Verstand op nul, eten als een wolf, slapen als een baby en trainen als een beest...heb je meteen geen tijd meer om zo met je eten bezig te zijn,
pi_59192565
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:00 schreef SHE het volgende:

[..]

Leg dan gewoon uit wat je bedoelt; je haalt mijn repliek aan en beweert dat die manier van leven obsessief is. Wat is er obsessief aan regelmatig en veel eten, veel sporten en routine-matig leven?
Ik denk eerder dat jij de wereld andersom ziet.

Krampachtig proberen af te vallen door crackers te eten en je eten af te meten..dát is obessief.
Verstand op nul, eten als een wolf, slapen als een baby en trainen als een beest...heb je meteen geen tijd meer om zo met je eten bezig te zijn,
Je krampachtig aan een strak plan moeten vast houden van eten en sporten en niet kunnen genieten/varieren/LEVEN! dat is obsessief ja
En ik zie nergens dat ik iets zeg over maat 34 en kuthoeren
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:04:42 #61
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192582
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:59 schreef freecell het volgende:

[..]

Hoe kun je uit mijn reply halen wat veel of weinig is?
Ik durf een willekeurig schema tegen jouw eetpatroon te leggen en nu al te beweren dat je te weinig eet.
Daarnaast is het een wetenschappelijk gegeven dat iedereen uiteindelijk slanker wordt en blijft bij herhaling.
Sporters gebruiken deze truuk ook om te voorkomen dat ze aankomen.
Als je namelijk elke dag hetzelfde eet, heb je minder kans op uitglijders en daarnaast wen je je lichaam aan een bepaalde calorie-inname. Daarnaast zorgt om de 2 uur eten voor een stabiele suikerspiegel; ergo, minder uitglijders.
pi_59192589
Ik denk dat veel vrouwen met maat 34 daar niet veel moeite voor hoeven te doen. Ze zijn van nature zo slank en ze eten van nature minder, omdat hun hersenen en lichaam eerder stop zeggen, of omdat ze een snelle stofwisseling hebben.
Dan heb je nog de Madonna's van deze wereld, dat zijn er maar weinig hoor, die zo'n strak regime kunnen aabhouden zowel qua eten als qua sport en de vraag is dan ook: is dat nodig? Wil je persé in dat maatje 34 als je er zo ongelofelijk veel voor moet laten en doen. (dat rijstdieet van SHE klinkt als een verschrikking in mijn oren).

Ik sport veel, ik eet lang niet alles wat ik zou willen eten en verder dan dat wil ik niet gaan. En als dat betekent dat ik nooit perfect zal zijn: so be it.
pi_59192596
Het is voor velen ook geen prioriteit nr. 1.
Als je ervoor je verstand op 0 moet zetten, kunnen slapen als een baby en trainen als een beest, zoals jij zegt, moet je daar behoorlijk wat veranderingen in je normale dagelijks leven aanbrengen.
Ik zou me dat niet kunnen en niet willen veroorloven. Dat jij dat wel wil, zegt niet dat dat dè manier is om te leven.
Het verschil zal ook wel zijn het streven naar perfectie of naar niet ontevreden zijn over m'n uiterlijk. Ik sta te kort voor de spiegel elke dag om perfect te willen zijn
pi_59192600
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:05 schreef conleche het volgende:
Ik denk dat veel vrouwen met maat 34 daar niet veel moeite voor hoeven te doen. Ze zijn van nature zo slank en ze eten van nature minder, omdat hun hersenen en lichaam eerder stop zeggen, of omdat ze een snelle stofwisseling hebben.
Dan heb je nog de Madonna's van deze wereld, dat zijn er maar weinig hoor, die zo'n strak regime kunnen aabhouden zowel qua eten als qua sport en de vraag is dan ook: is dat nodig? Wil je persé in dat maatje 34 als je er zo ongelofelijk veel voor moet laten en doen. (dat rijstdieet van SHE klinkt als een verschrikking in mijn oren).

Ik sport veel, ik eet lang niet alles wat ik zou willen eten en verder dan dat wil ik niet gaan. En als dat betekent dat ik nooit perfect zal zijn: so be it.
En als we het toch over perfecte lichamen hebben
Ik zei dat ik niet snel jaloers was op iemand lichaam maar dat van jou is toch echt wel het mooiste van dit topic
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:08:00 #65
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192608
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Je krampachtig aan een strak plan moeten vast houden van eten en sporten en niet kunnen genieten/varieren/LEVEN! dat is obsessief ja
En ik zie nergens dat ik iets zeg over maat 34 en kuthoeren
Als jouw definitie van genieten en leven inhoud dat je moet kunnen eten wat je wilt, dan is dat je goed recht.
Ik zou me behoorlijk inferieur voelen als ik mijn levensgeluk uit eten zou halen.
Nu ben ik dol op koken en op eten, het is zelfs een hobby, maar het bepaalt allerminst mijn geluk.
Mijn geluk zit in een gezond, strak lichaam en de wereld om mij heen.
pi_59192620
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:08 schreef SHE het volgende:

[..]

Als jouw definitie van genieten en leven inhoud dat je moet kunnen eten wat je wilt, dan is dat je goed recht.
Ik zou me behoorlijk inferieur voelen als ik mijn levensgeluk uit eten zou halen.
Nu ben ik dol op koken en op eten, het is zelfs een hobby, maar het bepaalt allerminst mijn geluk.
Mijn geluk zit in een gezond, strak lichaam en de wereld om mij heen.
Niet eten maar LEVEN zoals ik zei
En niet bij jouw schema waar je je leven om het eten en sporten moet regelen

Maar natuurlijk ik heb een bmi van net onder de 25 dus ik ben moddervet en denk alleen aan eten
FF het tegenstelde van de maat 34 kuthoeren opmerking
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:11:36 #67
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59192634
Juist, ik moet ook echt niet alles volgens de 'bekende' regels doen om af te vallen hoor, dan gaat het gewoon niet werken.
Ben inmiddels nu zo'n 3 weken écht serieus bezig om die kilo's eraf te krijgen, waar ik de weken ervoor de cola verruilde voor de light variant of gewoon water en ik niet meer rond 11 uur in de avond de frituurpan aangooide maar net zo makkelijk in de middag een bak KFC-kip naar binnen werkte.
Dáar ben ik nu echt bezig met discipline, in 3 weken geloof ik 4 waterijsjes op, 2 volkorenkoekjes (the horror!) en een mars en daar eindigt m'n zonde wel.

Kortom, een hele verandering voor iemand die op een gemiddelde vrije dag 3 flessen rosé naar binnen goot, wel 2 keer de frituurpan aanzette, een zak chips, winegums, M&M's enz. enz. wegwerkte en daarbij nog eens een fles of 2 aan frisdrank naar binnen goot.
Daarnaast ben ik nu druk bezig met sporten en dan echt serieus, train weer een dag in de week mee met voetbal, zwem tevens 2 keer in de week en dat word weer afgewisseld met hardlopen en zowaar, ik zie resultaat.
Oja en dan m'n werk als postbode nog, 4 dagen in de week.

Nou heb ik ondanks m'n zwaar ongezonde eetstijl nooit overgewicht gehad, toen ik begon had ik een BMI van 22 hoog en een gewicht van 79 (bij 190 cm) en ik heb geen idee wat het nu is, maar de spiegel liegt gelukkig nooit en als je zelf ziet dat de dingen verbeteren is dat een aardige motivatie om het toch maar gewoon door te blijven doen.
Heb alleen na een week maar eens gekeken of ik uberhaupt wel genoeg binnen kreeg en dat bleek dus niet het geval, zat zwaar onder de grens die je binnen hoorde te krijgen aan calorieën en dat was ook niet de bedoeling natuurlijk.
Had me nooit echt verdiept in alle vetten, calorieën en andere ongein die allemaal weer de boel in de war kunnen schoppen en pakte altijd gewoon waar ik trek in had en als dat alles ineens niet meer gedaan wordt sta je verbaasd hoe weinig je nog tot je neemt.

Maar ook dat is inmiddels in orde en als het zo doorgaat hoef ik straks enkel de boel maar op pijl te houden i.p.v af te vallen.
pi_59192638
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:04 schreef SHE het volgende:

[..]

Hoe kun je uit mijn reply halen wat veel of weinig is?
Ik durf een willekeurig schema tegen jouw eetpatroon te leggen en nu al te beweren dat je te weinig eet.
Daarnaast is het een wetenschappelijk gegeven dat iedereen uiteindelijk slanker wordt en blijft bij herhaling.
Sporters gebruiken deze truuk ook om te voorkomen dat ze aankomen.
Als je namelijk elke dag hetzelfde eet, heb je minder kans op uitglijders en daarnaast wen je je lichaam aan een bepaalde calorie-inname. Daarnaast zorgt om de 2 uur eten voor een stabiele suikerspiegel; ergo, minder uitglijders.
Ik denk niet dat ik met mijn meer dan 6 maanden zwanger en precies volgens het lijstje aankomen, momenteel te weinig eet

Om de twe uur eten doe ik inderdaad meestal ook, dat is gewoon gezond en daarbij ook lekker

Alleen ik wil ook wel graag gelukkig zijn. En in de zomer word ik bijvoorbeeld gelukkig van aardbeien. Erg gezond, erg weinig calorieën en zo lekker
Ik moet er niet aan denken om dan vast te zitten in een regime waarin ik alleen ananas mag en geen appels, sinaasappels, aardbeien, nectarines, perzikken, mango's en ál dat andere lekkere fruit.

Ergo: misschien word ik van jouw methode snéller dun (met mijn methode word ik namelijk ook prima, ik zat voor mijn zwangerschap op een BMI van 21) ik word met jouw methode ook sneller ongelukkig.

Mijn methode:
- Veel sporten (vooral hardlopen)
- Veel bewegen (geen liften en stadsbussen)
- Weinig tot geen ongezonde dingen eten/snacken/snoepen tussendoor, hooguit bij zéér speciale gelegenheid (en dan ook lekker er van genieten)
- Veel kleine beetjes eten en de tussendoortjes niet vergeten
- Onbeperkt groente en fruit

En dat gaat voor mij prima. Ik krijg, als ik jouw verhaal zo zie een heel benauwd gevoel. Dan mag ik namelijk geen aardbeien meer, nooit meer uit eten en niet uit de band springen op mijn eigen trouwdag of verjaardag.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:12:10 #69
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192643
Overigens hoeven we niet collectief in de verdediging, ik heb namelijk niet gezegd dat iedereen op zijn slankst MOET zijn.
Ik tracht alleen aan te geven dat er geen enkel excuus is, voor overgewicht of een niet zo heel ideaal figuur.
Jouw ideale gewicht is persoonlijk en niemand die daar iets aan verandert.
Maar iedereen kán superslank zijn. Het is een keuze.
pi_59192665
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:12 schreef SHE het volgende:
Overigens hoeven we niet collectief in de verdediging, ik heb namelijk niet gezegd dat iedereen op zijn slankst MOET zijn.
Ik tracht alleen aan te geven dat er geen enkel excuus is, voor overgewicht of een niet zo heel ideaal figuur.
Jouw ideale gewicht is persoonlijk en niemand die daar iets aan verandert.
Maar iedereen kán superslank zijn. Het is een keuze.
Er zijn maar heel weinig mensen die superslank willen zijn gewoon omdat een laagje vet zoveel mooier en vrouwelijker is

En in de verdediging gebeurt wel vaker als iemand even komt vertellen hoe we het moeten doen
pi_59192672
Ik weet dat ik superslank kan zijn, ik ben ook wel echt slank geweest, maar ik weet ook dat ik daarvoor niet aan zo'n regime hoef als jij voorschrijft.

En ik haal mijn levensgeluk niet uit eten, maar ik vind het wel relaxed om er ook niet héél krampachtig mee om te hoeven gaan!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:15:40 #72
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192677
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:11 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik met mijn meer dan 6 maanden zwanger en precies volgens het lijstje aankomen, momenteel te weinig eet

Om de twe uur eten doe ik inderdaad meestal ook, dat is gewoon gezond en daarbij ook lekker

Alleen ik wil ook wel graag gelukkig zijn. En in de zomer word ik bijvoorbeeld gelukkig van aardbeien. Erg gezond, erg weinig calorieën en zo lekker
Ik moet er niet aan denken om dan vast te zitten in een regime waarin ik alleen ananas mag en geen appels, sinaasappels, aardbeien, nectarines, perzikken, mango's en ál dat andere lekkere fruit.

Ergo: misschien word ik van jouw methode snéller dun (met mijn methode word ik namelijk ook prima, ik zat voor mijn zwangerschap op een BMI van 21) ik word met jouw methode ook sneller ongelukkig.

Mijn methode:
- Veel sporten (vooral hardlopen)
- Veel bewegen (geen liften en stadsbussen)
- Weinig tot geen ongezonde dingen eten/snacken/snoepen tussendoor, hooguit bij zéér speciale gelegenheid (en dan ook lekker er van genieten)
- Veel kleine beetjes eten en de tussendoortjes niet vergeten
- Onbeperkt groente en fruit

En dat gaat voor mij prima. Ik krijg, als ik jouw verhaal zo zie een heel benauwd gevoel. Dan mag ik namelijk geen aardbeien meer, nooit meer uit eten en niet uit de band springen op mijn eigen trouwdag of verjaardag.
Klopt, het is een verschrikkelijk regime. Maar het werkt. Voor iedereen.
Jij hebt je eigen methode gevonden en dat is net zo goed toch? Zo niet beter, want blijkbaar kost het je weinig moeite om het ook vol te houden.
pi_59192681
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:15 schreef freecell het volgende:
Ik weet dat ik superslank kan zijn, ik ben ook wel echt slank geweest, maar ik weet ook dat ik daarvoor niet aan zo'n regime hoef als jij voorschrijft.

En ik haal mijn levensgeluk niet uit eten, maar ik vind het wel relaxed om er ook niet héél krampachtig mee om te hoeven gaan!
Volgens mij was je voordat je zwanger werd alweer superslank
pi_59192691
Je stelt het wel meer als een voldongen feit dan dat het jouw mening is. Dat stuit wat tegen de borst denk ik.
Jouw menu doet mij ook aan als een nazi-regime en ik zou er ongelukkig van worden.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:18:43 #75
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59192710
Ik moet er toch niet aan denken trouwens dat ik m'n leven zo schematisch in deel, ongeacht of het nou werkt of niet.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:19:27 #76
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192716
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:14 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Er zijn maar heel weinig mensen die superslank willen zijn gewoon omdat een laagje vet zoveel mooier en vrouwelijker is

En in de verdediging gebeurt wel vaker als iemand even komt vertellen hoe we het moeten doen
Uiteraard, want iedereen is hier inmiddels meer dan deskundig, vandaar dat het topic ook bestaansrecht heeft.
Overigens heb ik het gedeelte gemist waar ik iedereen heb vertelt hoe ze het moeten doen.

Maak je niet zo druk, ook daar word je genadeloos dik van.
pi_59192719
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:18 schreef Lastpost het volgende:
Ik moet er toch niet aan denken trouwens dat ik m'n leven zo schematisch in deel, ongeacht of het nou werkt of niet.
Dan mag je ook niet zeuren

Mag ik trouwens ff zeuren dat ik geen zin meer heb in mijn literatuurstudie, wat zegt dat over mij?
pi_59192737
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:19 schreef SHE het volgende:

[..]

Uiteraard, want iedereen is hier inmiddels meer dan deskundig, vandaar dat het topic ook bestaansrecht heeft.
Overigens heb ik het gedeelte gemist waar ik iedereen heb vertelt hoe ze het moeten doen.

Zoals al eerder en door meerdere gezegd, het was niet je mening dat je gaf (of zo kwam het tenminste echt niet over)
Dus kwam je wel ff vertellen hoe het moest

Maar verder altijd leuk dat je er bent hoor
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:22:17 #79
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192749
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:17 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Je stelt het wel meer als een voldongen feit dan dat het jouw mening is. Dat stuit wat tegen de borst denk ik.
Jouw menu doet mij ook aan als een nazi-regime en ik zou er ongelukkig van worden.
Is het ook, maar ik ken weinig dingen in het leven die komen aanwaaien.
Voor de meeste prestaties moet je diep door het stof.

Ik hou wel van die mentaliteit. Dit houd overigens niet in dat ik vind dat iedereen dat moet willen.
pi_59192754
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:19 schreef SHE het volgende:

[..]

Dit soort zinnen blijft toch regelmatig terug komen. Jammer. Beter op deze manier een soort stok achter de deur houden dan sonja bakkeren en genadeloos bijkomen.

Je regime is trouwens m.i. wel sterk in tegenspraak met dat je een tijd terug de eetmeter kwam aanraden (een heel nuttig ding wat mij betreft).
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:24:01 #81
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59192762
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:19 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dan mag je ook niet zeuren

Mag ik trouwens ff zeuren dat ik geen zin meer heb in mijn literatuurstudie, wat zegt dat over mij?
Ik 'zeur' verder ook niet hoor.
Maar m'n leven dusdanig indelen dat ik structureel hetzelfde eet, hetzelfde doe op dezelfde tijden en nooit afwijk van een patroon klinkt niet bepaald als het geweldige leven dat ik graag zou leiden.
Dan pak ik liever zo af en toe eens een patatje als ik de stad ben en doe ik er maar wat langer over om hetzelfde resultaat te bereiken.

Nou moet ik verder sowieso niet 'zeuren', ben nogal het type dat bij regelmatig sporten kan eten wat ie wil, althans voor het oog (dat ook wat wil), want intern zal het niet al te best zijn.
pi_59192778
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:24 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ik 'zeur' verder ook niet hoor.
Maar m'n leven dusdanig indelen dat ik structureel hetzelfde eet, hetzelfde doe op dezelfde tijden en nooit afwijk van een patroon klinkt niet bepaald als het geweldige leven dat ik graag zou leiden.
Dan pak ik liever zo af en toe eens een patatje als ik de stad ben en doe ik er maar wat langer over om hetzelfde resultaat te bereiken.

Nou moet ik verder sowieso niet 'zeuren', ben nogal het type dat bij regelmatig sporten kan eten wat ie wil, althans voor het oog (dat ook wat wil), want intern zal het niet al te best zijn.
Je mag zoveel zeuren als je wil hoor, daar zijn we hier voor
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:25:15 #83
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192783
Ik heb een vreselijke hekel aan Sonja Bakker en aan dietisten en aan crackers.
pi_59192792
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:25 schreef SHE het volgende:
Ik heb een vreselijke hekel aan Sonja Bakker en aan dietisten en aan crackers.
Maar waarom haal je ons dan naar beneden?
En niet zeggen dat je dat niet deed, dat deed je wel met de opmerking dat we hier nog steeds zaten
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:26:37 #85
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59192795
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:24 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Je mag zoveel zeuren als je wil hoor, daar zijn we hier voor
Toch die psych maar eens opzeggen dan, gooi ik m'n frustraties er hier maar uit.
Oja even ter verduidelijking, ik ga niet naar de psych vanwege voedselgerelateerde ongein.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:27:39 #86
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192809
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:23 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Dit soort zinnen blijft toch regelmatig terug komen. Jammer. Beter op deze manier een soort stok achter de deur houden dan sonja bakkeren en genadeloos bijkomen.

Je regime is trouwens m.i. wel sterk in tegenspraak met dat je een tijd terug de eetmeter kwam aanraden (een heel nuttig ding wat mij betreft).
Het regime is niets meer dan een wetenschappelijk onderbouwde methode om af te vallen op een gezonde en verantwoorde manier.
De eetmeter is een prachtige methode, om jezelf te confronteren met je manier van eten of te gebruiken als middel om je gewicht te beheersen ( lees: behouden )

Misschien moet je niet zo snel je conclusies trekken; we hebben het over 2 totaal verschillende dingen.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:30:22 #87
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192834
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:26 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar waarom haal je ons dan naar beneden?
En niet zeggen dat je dat niet deed, dat deed je wel met de opmerking dat we hier nog steeds zaten
Zo heb jij het opgevat.

Ik heb letterlijk gezegd dat iedereen hier heel overtuigd is van zijn of haar deskundigheid, maar de klaag en zeik replies over het gewicht nog steeds aan de orde van de dag zijn.
Zie je de contradictie?

Als je zo deskundig zou zijn, en dat gaat voor iedereen op hier, dan zou je nooit en te nimmer iets te klagen hebben over je gewicht en zou dit topic volstrekt overbodig zijn.
Dat jullie je aangevallen voelen vind ik alleen maar jammer, het komt wat zeurderig over.
pi_59192860
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Zo heb jij het opgevat.

Ik heb letterlijk gezegd dat iedereen hier heel overtuigd is van zijn of haar deskundigheid, maar de klaag en zeik replies over het gewicht nog steeds aan de orde van de dag zijn.
Zie je de contradictie?

Als je zo deskundig zou zijn, en dat gaat voor iedereen op hier, dan zou je nooit en te nimmer iets te klagen hebben over je gewicht en zou dit topic volstrekt overbodig zijn.
Dat jullie je aangevallen voelen vind ik alleen maar jammer, het komt wat zeurderig over.
Ik heb hier nooit iemand ECHT zien klagen en zeuren
Maar misschien moet je hier dagelijks komen dan begrijp je wanneer iemand ergens echt mee zit of gewoon ff lekker wil klagen omdat dat soms lekker is ookal zit er niets achter

En we zijn zeker deskundig want we zijn allemaal succesvol aan het afvallen, heeft niets met zeuren te maken
pi_59192879
En nu heb ik geen zin meer in deze discussie
Ik ga weer aan mijn verslag werken
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:38:43 #90
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59192925
Je theoriepapiertje hebben betekend ook nog niet dat je kunt autorijden he.
Denk dat iedereen in dit topic wel begrijpt hoe hij/zij moet afvallen, alleen spelen er nogal wat factoren mee inclusief de zwakte van de mens en dan kun je nog zo goed weten dat die slagroomsoesjes niet goed voor je zijn en die kapsalon na een avond stappen ook niet, dan heb je nog weinig aan de deskundigheid hé.

En klagen is menselijk, dat is wel te zien aan de actieve topiclijst (KLB) hier en al zie ik hier genoeg progressie bij de nodige leden, dan kun je toch nog weleens je dag niet hebben (op dit gebied), klagen over het nodige en dat willen delen met de leden.
Zoals jij het nou typt lijkt het er op alsof je niet mág klagen over je gewicht, dan doe je dus per definitie iets verkeerd?
pi_59193087
quote:

[..]

Zo heb jij het opgevat.

Zie je de contradictie?

Dat kan ook een beetje aan je manier van posten liggen

Overigens denk ik wel dat SHE in grote lijnen gelijk heeft; bijna iedereen kan slank worden. Niet iedereen wil er echter de benodigde moeite voor doen. Ik zou alleen wel afwisseling willen, allereerst omdat je dan wat meer gevarieerde voeding (en bijbehorende voedingsstoffen) binnenkrijgt.

Met sporten merk ik gewoon dat ik snel slanker wordt, en dan ga ik dus wel meer eten. Dan word ik zwaarder, maar ook dunner.

Ten tweede: ik heb al een hele tijd niet gezeurd over mijn gewicht

En wat betreft die 90-60-90: vrouwen van 1.80m die dat hebben vind ik vaak té dun. Voor mezelf is het trouwens wel haalbaar, ik zit er vrij dichtbij (92-64-92). Maar ik ben dan ook 1.60m
(ga je die modellenmaten trouwens omrekenen naar de verhoudingen voor mijn lengte, kom je op iets heel anders uit: 75-45-75 of 80-50-80. Lijkt me eng. )

[ Bericht 2% gewijzigd door Ewelina op 07-06-2008 11:04:38 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:02:17 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59193191
Zo, ik heb niks gemist, zie ik .
Niet meer actief op Fok!
pi_59193367
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:54 schreef Ewelina het volgende:
Overigens denk ik wel dat SHE in grote lijnen gelijk heeft; bijna iedereen kan slank worden. Niet iedereen wil er echter de benodigde moeite voor doen. Ik zou alleen wel afwisseling willen, allereerst omdat je dan wat meer gevarieerde voeding (en bijbehorende voedingsstoffen) binnenkrijgt.

Met sporten merk ik gewoon dat ik snel slanker wordt, en dan ga ik dus wel meer eten. Dan word ik zwaarder, maar ook dunner.
Dat denk ik ook wel, dat iedereen slank kan worden . Maar de meeste mensen vinden het teveel moeite of vinden het niet mooi/denken het niet mooi te vinden.

Een strak regime is een makkelijke manier om af te vallen. En dan haal ik toch Sonja Bakker erbij: het is voor mensen makkelijk om haar dieet vol te houden, omdat ze niet steeds hoeven na te denken over wat ze gaan eten, het staat gewoon al vast. Dus het regime dat SHE aanhaalt zal zeker goed werken, maar klinkt erg zwaar. Ik heb een tijdje een dergelijk 'dieet' aangehouden: eerst op een vakantie (er was gewoon geen ander eten/weinig variatie en we liepen de hele dag door de bergen, dus veel voedzame maaltijden) en later in verband met een voedselallergie. Bij beide binnen de kortste keren een paar kilo afgevallen en het hele lichaam wat sterker.

Mag ik wel even zeuren tot slot: mensen die de planten in de voortuin niet goed knippen waardoor ik er onderdoor moet kruipen . Spinnen die hun webben maken in die planten . Mijn frisgewassen haar/hoofd onder de spinnenwebben . Danku.
pi_59193386
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 08:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[..]

Ik ben ook 1.745 Hm.. Nee het is echt niet allemaal spier. M'n buik is de laatste tijd wel weer een beetje dikker. Ik vind het maar vaag die afmetingen
pi_59193448
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:24 schreef SHE het volgende:
En of dat kan.
*verhaal*
Je rijst recept was lekker,
maar at je dat dan echt twee keer per dag?
Het klinkt ook wel gezond want volgens mij is de hele dag door broodjes eten echt typisch Nederlands.
pi_59193477
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Het klinkt ook wel gezond want volgens mij is de hele dag door broodjes eten echt typisch Nederlands.
Nu doe je net of iets dat typisch nederlands is, ongezond is?
pi_59193494
quote:

Weten hoe het moet is iets heel anders dan je er altijd aan houden. Dat jij blijkbaar een ijzeren discipline hebt is fijn voor je, maar daar zijn we niet allemaal mee gezegend.
Daarnaast is het inderdaad een kwestie van prioriteiten stellen, en die leg jij blijkbaar anders dan wij. Als jij er gelukkig van wordt om je hele leven om sporten en eten heen te bouwen, ga vooral je gang. Ik heb nog meer ambities waar ik ook al keihard voor moet werken, dus ik heb niet altijd tijd/energie/discipline over om te gaan sporten en gezond te eten in plaats van te zwichten voor een snelle hap. De consequentie is wel dat het afvallen minder snel gaat. Mag ik daar af en toe van balen? Het is fijn om dat met iemand te kunnen delen die weet hoe het is, want dat helpt ons juist om die discipline daarna weer op te pakken.
pi_59193507
quote:

[..]

Waarom zou een broodje ongezonder zijn dan rijst? Zeker als het witte rijst is...
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:26:55 #99
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59193532
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:25 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Waarom zou een broodje ongezonder zijn dan rijst? Zeker als het witte rijst is...
Als jij het broodje onbelegd eet, dan is het net zo gezond.
Leg mij eens even uit wat er ongezond is aan witte rijst.
pi_59193548
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:26 schreef SHE het volgende:

[..]

Minder vezels en vitamines dan zilvervliesrijst.
pi_59193551
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:54 schreef Ewelina het volgende:

[..]

En wat betreft die 90-60-90: vrouwen van 1.80m die dat hebben vind ik vaak té dun. Voor mezelf is het trouwens wel haalbaar, ik zit er vrij dichtbij (92-64-92). Maar ik ben dan ook 1.60m
(ga je die modellenmaten trouwens omrekenen naar de verhoudingen voor mijn lengte, kom je op iets heel anders uit: 75-45-75 of 80-50-80. Lijkt me eng. )
90-60-90 is volgens mij juist voor "kleine" mensen
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:28:54 #102
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59193571
quote:

[..]

Niet 2 keer per dag, maar de hele dag door tot de avondmaaltijd.
Het geheim zit'm in de verhoudingen, je hebt een perfecte balans koolhydraten/eiwitten en vetten.
En het is nog lekker ook, en niet de straf die menigeen hier wil doen voorkomen.

De gezondste en meest kankervrije natie eet dit ook de hele dag door..zou je denken dat ze dan toch iets goed doen?
pi_59193577
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:26 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik eet liever een onbelegd broodje dan droge witte rijst eigenlijk
pi_59193584
Zit wat in, in de tijd dat dat bedacht werd waren er waarschijnlijk maar weinig vrouwen van 1m80.

Modellen zijn eng, laten we het daar maar op houden.
pi_59193587
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:22 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Nu doe je net of iets dat typisch nederlands is, ongezond is?
Ik bedoel dat Nederlanders de hele dag broodjes eten
en in Italië bijv. 1x per dag broodjes 2x per dag warm (met groenten e.d. lijkt mij gezonder)
brood is gewoon ja. meel met boter en dan vlees of iets zoets
pi_59193605
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:29 schreef freecell het volgende:

[..]

Is geen droge witte rijst?
Is toch met eitje, paprika, uitje, soja saus, etc?
of is dat niet dat recept?
pi_59193618
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:28 schreef SHE het volgende:

[..]

De gezondste en meest kankervrije natie eet dit ook de hele dag door..zou je denken dat ze dan toch iets goed doen?
Of iemand kanker krijgt heeft te maken met zo veel meer dan eten. Het is een genetische aandoening, dus een belangrijke oorzaak is genetische aanleg en milieufactoren die DNA-schade veroorzaken. Eten is er daar maar één van.
Op het gebied van kanker zijn Aziaten niet vergelijkbaar met ons. Voorbeeld is het Epstein-Barrvirus, dat onder Chinezen in hoge mate kanker veroorzaakt en bij ons totaal niet. Dat geeft al aan hoe verschillend zij genetisch zijn.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:33:08 #108
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59193627
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:27 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Minder vezels en vitamines dan zilvervliesrijst.
En dus ongezond? ZIlvervlies rijst levert weer meer calorieen en meer vet. Witte en zilvervliesrijst leveren allebei mineralen en vitaminen.
En nu?
pi_59193641
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:33 schreef SHE het volgende:

[..]

En dus ongezond? ZIlvervlies rijst levert weer meer calorieen en meer vet. Witte en zilvervliesrijst leveren allebei mineralen en vitaminen.
En nu?
Iedereen is anders, maar met mijn darmen hoef ik iig niet te proberen te leven op witte rijst.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:34:05 #110
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59193643
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:32 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Of iemand kanker krijgt heeft te maken met zo veel meer dan eten. Het is een genetische aandoening, dus een belangrijke oorzaak is genetische aanleg en milieufactoren die DNA-schade veroorzaken. Eten is er daar maar één van.
Op het gebied van kanker zijn Aziaten niet vergelijkbaar met ons. Voorbeeld is het Epstein-Barrvirus, dat onder Chinezen in hoge mate kanker veroorzaakt en bij ons totaal niet. Dat geeft al aan hoe verschillend zij genetisch zijn.
Het is er één van , dat zeg je goed.
Daarom hoeven we het dus ook niet te elimineren.
pi_59193668
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:34 schreef SHE het volgende:

[..]

Het is er één van , dat zeg je goed.
Daarom hoeven we het dus ook niet te elimineren.
Als jij op andere gebieden aanleg hebt om kanker te krijgen, gaat die witte rijst je echt niet redden. Dat is het enige wat ik wil zeggen.

Besides, dan kun je ook wel zeggen dat spleetogen je beschermen tegen kanker.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:35:24 #112
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59193672
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:31 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Is geen droge witte rijst?
Is toch met eitje, paprika, uitje, soja saus, etc?
of is dat niet dat recept?
Klopt, maar mensen zijn hier snel geneigd aannames te doen.
Je moet leven op water en droge rijst, anders word je dik

Het is idd het recept voor japanse gebakken rijst. Inclusief groenten, inclusief omelet en inclusief soja.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:36:16 #113
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59193694
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:35 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Als jij op andere gebieden aanleg hebt om kanker te krijgen, gaat die witte rijst je echt niet redden. Dat is het enige wat ik wil zeggen.
Prima, voor jou geen witte rijst, maar zeg dat dan gewoon en probeer hier niet een slecht gefundeerd verhaal op te hangen wat zou insinueren dat witte rijst niet goed voor je is.
pi_59193713
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:36 schreef SHE het volgende:

[..]

Prima, voor jou geen witte rijst, maar zeg dat dan gewoon en probeer hier niet een slecht gefundeerd verhaal op te hangen wat zou insinueren dat witte rijst niet goed voor je is.
Nou leg je me woorden in de mond. Dat heb ik nooit gezegd, alleen dat het niet bij voorbaat beter is dan brood.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:38:02 #115
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59193724
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:29 schreef freecell het volgende:

[..]

Gelukkig ging het niet om droge witte rijst
pi_59193744
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:35 schreef SHE het volgende:

[..]

Het is idd het recept voor japanse gebakken rijst. Inclusief groenten, inclusief omelet en inclusief soja.
Mensen dat recept is echt super lekker
maar ik weet niet of ik dat nog roep na 3x per dag 7 dagen per week

zijn er nog varianten op? ik heb koude coescoes kan het daar ook mee?
pi_59193747
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:35 schreef SHE het volgende:

[..]

Kijk, dat klinkt dan wel weer lekker
Ik had inderdaad niet echt iets meegekregen van een recept, sorry.
Of ik het trouwens de hele dag zou willen eten is vraag 2, maar misschien wen je daar wel aan
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:41:37 #118
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59193794
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:37 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Nou leg je me woorden in de mond. Dat heb ik nooit gezegd, alleen dat het niet bij voorbaat beter is dan brood.
Ik beweerde ook niet dat rijst beter zou zijn, al heeft het zijn voordelen.
In brood zit gist ( niet zo lekker voor je darmen trouwens
Brood verteert veel langzamer en daarnaast wordt brood doorgaans met beleg gegeten en dan is het product ineens niet meer zo gezond. Het levert an sich namelijk al meer dan voldoende calorieen en voedingsstoffen.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:43:29 #119
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59193833
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Mensen dat recept is echt super lekker
maar ik weet niet of ik dat nog roep na 3x per dag 7 dagen per week

zijn er nog varianten op? ik heb koude coescoes kan het daar ook mee?
Koude couscous met tomaatje, lente ui, koriander is ook lekker en heel gezond. Maar dat krijg je echt niet al te vaak weg denk ik. Voor de afwisseling wel lekker.
pi_59193922
Langzaam verteren is toch juist goed ivm het gelijk houden van je suikerspiegel, of niet?
Ik eet het trouwens alleen met mager beleg, met een licht soepje of geroosterd zonder beleg. Dan is het best te doen.
pi_59193932
Broodjes kan je ook gezond beleggen: met gegrilde groenten of avocado bv.
Niet alle beleg is chocopasta of kipkerriesalade
pi_59193935
ik heb nu zoveel frituur rommel en brood en shit gegeten dat m'n darmen echt moeite hebben het te verteren
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:51:19 #123
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59193986
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:29 schreef Mini_rulez het volgende:
Zit wat in, in de tijd dat dat bedacht werd waren er waarschijnlijk maar weinig vrouwen van 1m80.

Modellen zijn eng, laten we het daar maar op houden.
Ik vraag me wel af waar het vandaan komt. Ik kan het nergens vinden.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:53:16 #124
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59194015
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Broodjes kan je ook gezond beleggen: met gegrilde groenten of avocado bv.
Niet alle beleg is chocopasta of kipkerriesalade
Avocado op brood is behoorlijk dubbelop; veel vetten bovenop de toch al rijke voedingswaarde van brood.
Ik zou avocado eerder met een paar tomaatjes eten in een salade.
pi_59194016
90-60-90
100-70-100
115-80-115

zou ook goed zijn denk ik
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:55:14 #126
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59194048
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:53 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
90-60-90
100-70-100
115-80-115

zou ook goed zijn denk ik
Mwah, ik heb ooit ongeveer de maten 115-80-105 gehad en daar was ik toch ECHT niet blij mee

Daarnaast is een tailleomvang van boven de 80cm ook niet gezond- tenzij je als vrouw 2 meter bent
pi_59194078
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:53 schreef SHE het volgende:

[..]

Avocado op brood is behoorlijk dubbelop; veel vetten bovenop de toch al rijke voedingswaarde van brood.
Ik zou avocado eerder met een paar tomaatjes eten in een salade.
Ik zit dan ook meer in een stabielblijfregime dan afvalregime. En het is gewoon erg lekker

En Ewelina: PF bedoelt ook naarmate je groter bent, ben je meer in verhouding ook breder etc...
pi_59194304
90-60-90 is nog steeds iets waar modellen zich aan moeten houden en dat wil dus zeggen dat de tendens is naar dunnere modellen, omdat je tegenwoordig vanaf 1m75 model wordt en vroeger was dat zo'n beetje het maximum en kon je vanaf 1m70 al model worden. (ik zag van de week een programma op TV waarin een meisje ongelofelijk op haar kop kreeg toen bleek dat ze was aangekomen en wel 94 als heup had. Het arme scharminkel!)

Dat rijst recept van She klinkt erg fijn: maar niet voor elke dag om de 2 uur. Als het je te doen is om de juiste verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten, kan je daar ook best mee varieren.

Ik geloof ook niet dat je dit je leven kan volhouden, dat blijkt ook wel , want ook SHE is weer teruggevallen als ik het tenminste goed heb begrepen uit de posts. Wat overigens geen schande is hoor zei de jojo pur sang
  zaterdag 7 juni 2008 @ 15:44:48 #129
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59194316
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:57 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Ik zit dan ook meer in een stabielblijfregime dan afvalregime. En het is gewoon erg lekker

En Ewelina: PF bedoelt ook naarmate je groter bent, ben je meer in verhouding ook breder etc...
Fokl! doet het weer!

Zie mijn laatste zin

Bij een taille van 80 cm of meer zit je al snel aan maat 42- bij een gemiddelde lengte van 167cm is dat best fors

Zie ook http://www.voedingscentru(...)cht/middelomtrek.htm
Bij iemand van 1.80m is het een ander verhaal
En ik heb net mijn bril opgehaald. Iemand tips voor make-up?

Het is dit montuur:
  zaterdag 7 juni 2008 @ 15:57:14 #130
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59194581
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 15:43 schreef conleche het volgende:
90-60-90 is nog steeds iets waar modellen zich aan moeten houden en dat wil dus zeggen dat de tendens is naar dunnere modellen, omdat je tegenwoordig vanaf 1m75 model wordt en vroeger was dat zo'n beetje het maximum en kon je vanaf 1m70 al model worden. (ik zag van de week een programma op TV waarin een meisje ongelofelijk op haar kop kreeg toen bleek dat ze was aangekomen en wel 94 als heup had. Het arme scharminkel!)

Dat rijst recept van She klinkt erg fijn: maar niet voor elke dag om de 2 uur. Als het je te doen is om de juiste verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten, kan je daar ook best mee varieren.

Ik geloof ook niet dat je dit je leven kan volhouden, dat blijkt ook wel , want ook SHE is weer teruggevallen als ik het tenminste goed heb begrepen uit de posts. Wat overigens geen schande is hoor zei de jojo pur sang
Teruggevallen niet, want ik heb tot mijn 26ste altijd consequent hetzelfde gewogen.
Maar de tand des tijds, absoluut geen sport, drugs, drank, hard werken en feesten heeft me er niet strakker op gemaakt. Overigens vond ik dat ik die break verdiend had, al heb ik er tot op de dag van vandaag nog een beetje spijt van.
In theorie moet ik zelfs 10 kg kwijt, om weer tot 58 te komen.
Natuurlijk is dat onzin, want waarom zou ik..maar ik heb mezelf iets te bewijzen geloof ik

Overigens is jojo-en niet zo heel naar, mits het geen tientallen kilo's zijn waarin je schommelt.
Belangrijkste is dat je nooit te lang aaneengesloten dik blijft; recente onderzoeken tonen aan dat je daarmee mogelijkerwijs voor goed je genetisch materiaal verkloot en dus altijd dik zult blijven. En erger nog, dit ook aan je kinderen doorgeeft.

Of het een leven vol te houden is..geen idee, misschien baar ik ooit nog een efltal kinderen, knip ik mijn lokken eraf en word ik dik en lelijk. Ook dik en lelijk kan iedereen worden
pi_59194673
Mijn verslag is zo goed als af moet alleen nog een reflectie toevoegen maar dat gaat altijd vanzelf
Nu nog maar een te gaan, eindelijk loop ik eens voor op de planning

Vanavond een feestje, heb me voorgenomen om niets ongezonds te snacken
pi_59194696
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 15:57 schreef SHE het volgende:

[..]

Teruggevallen niet, want ik heb tot mijn 26ste altijd consequent hetzelfde gewogen.
Maar de tand des tijds, absoluut geen sport, drugs, drank, hard werken en feesten heeft me er niet strakker op gemaakt. Overigens vond ik dat ik die break verdiend had, al heb ik er tot op de dag van vandaag nog een beetje spijt van.
In theorie moet ik zelfs 10 kg kwijt, om weer tot 58 te komen.
Natuurlijk is dat onzin, want waarom zou ik..maar ik heb mezelf iets te bewijzen geloof ik

Overigens is jojo-en niet zo heel naar, mits het geen tientallen kilo's zijn waarin je schommelt.
Belangrijkste is dat je nooit te lang aaneengesloten dik blijft; recente onderzoeken tonen aan dat je daarmee mogelijkerwijs voor goed je genetisch materiaal verkloot en dus altijd dik zult blijven. En erger nog, dit ook aan je kinderen doorgeeft.

Of het een leven vol te houden is..geen idee, misschien baar ik ooit nog een efltal kinderen, knip ik mijn lokken eraf en word ik dik en lelijk. Ook dik en lelijk kan iedereen worden

Hoe lang ben je dan? Want mijn streef is ook 58 en dan ben ik nog niet helemaal strak. Gewoon slank en goed te doen voor mijn leeftijd zeg maar.

O en ik schommel sinds m'n 20e tussen de 49 en de 73 kilo. (met die verstande dat ik maar 1x 49 heb gewogen (acute stress) en meestal schommel ik tussen de 60 en 68. Nu wil ik dat niet meer. Ik vind mezelf nl. echt vreselijk als prop.
pi_59194790
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:36 schreef SHE het volgende:

[..]

Mag ik nog een ding zeggen?
Waarom is als iemand hier iets zegt meteen niet waar? en alles wat jij zegt moeten we zomaar geloven?
pi_59195167
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:06 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Waarom is als iemand hier iets zegt meteen niet waar? en alles wat jij zegt moeten we zomaar geloven?
Het is een veelgebruikte discussietechniek waarbij men hoopt de ander te overdonderen zonder daadwerkelijk zoveel meer te zeggen dan de ander.
Blijkbaar heeft het effect, maar ik sta liever wat meer open voor de mening van anderen en daar bedenk ik zelf bij wat ik vind.
pi_59195292
Om de 2 uur rijst en ananas eten wtf?

Vage discussie hoor. SHE kom je ook hier afvallen, of tips geven?
* -marz- nog altijd op zoek is naar de gouden tip
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:33:00 #136
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59195512
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:06 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Als jij nog steeds in de smurfen wilt geloven, dan is dat je goed recht.
Ik heb nog nooit iets geroepen over afvallen wat niet wetenschappelijk onderbouwd is.
Daarnaast moet een studie voedingsleer ook wel genoeg basis zijn om niet zomaar wat in de ruimte te lullen.

Je mag het ook een discussie-techniek noemen; of heel verongelijkt doen, maar daar ben ik niet zo heel snel van onder de indruk.

@ Conleche : Ik ben 1.76m
pi_59195587
Mag ik dan je wetenschappelijke bron (pubmed bv.) waaruit je gedestilleerd hebt dat witte rijst een betere keus is dan zilvervlies? Ik sta best open voor dat soort zaken, maar je smijt geregeld met het woord wetenschappelijk zonder bronvermelding, dan wil ik bewijs zien ook.
pi_59195673
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:33 schreef SHE het volgende:

[..]

Als jij nog steeds in de smurfen wilt geloven, dan is dat je goed recht.
Ik heb nog nooit iets geroepen over afvallen wat niet wetenschappelijk onderbouwd is.
Daarnaast moet een studie voedingsleer ook wel genoeg basis zijn om niet zomaar wat in de ruimte te lullen.

Je mag het ook een discussie-techniek noemen; of heel verongelijkt doen, maar daar ben ik niet zo heel snel van onder de indruk.

@ Conleche : Ik ben 1.76m
Het kan best zijn dat een studie heeft aangetoond dat jouw dieet niet ongezond is omdat er genoeg voedingsstoffen inzitten, maar eenzijdig is het wel! Ik geloof je op je woord als je zegt dat het werkt, maar dat wil niet zeggen dat als je het anders doet, het dan niet werkt en je dan in smurfen geloofd. Miss_S is toch 30 kilo afgevallen en dat is niet makkelijk voor een tiener!

Wqt je zegt is allemaal waar: iedereen kan een modellen figuur krijgen en iedereen kan zich vol en dik vreten, de een wat gemakkelijker dan de ander, maar iedereen kan het! Dat zal ook niemand betwisten. De vraag is of je het moet willen. Jij wilt het wel: prima! Anderen niet: ook prima!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:39:04 #139
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59195683
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:35 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Mag ik dan je wetenschappelijke bron (pubmed bv.) waaruit je gedestilleerd hebt dat witte rijst een betere keus is dan zilvervlies? Ik sta best open voor dat soort zaken, maar je smijt geregeld met het woord wetenschappelijk zonder bronvermelding, dan wil ik bewijs zien ook.
Waar heb ik beweerd dat dat beter is dan?

Als je niet bedreven bent in begrijpend lezen, dan moet je zeker niet de aanval openen.
Ik heb gezegd, dat witte rijst net zo verantwoord is als zilvervliesrijst. Het was iemand anders die insinueerde dat witte rijst slecht voor je zou zijn.
Witte rijst, bevat minder vet. Of heb je daar ook een pubmed bewijsje voor nodig?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:39:59 #140
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59195703
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:38 schreef conleche het volgende:

[..]

Het kan best zijn dat een studie heeft aangetoond dat jouw dieet niet ongezond is omdat er genoeg voedingsstoffen inzitten, maar eenzijdig is het wel! Ik geloof je op je woord als je zegt dat het werkt, maar dat wil niet zeggen dat als je het anders doet, het dan niet werkt en je dan in smurfen geloofd. Miss_S is toch 30 kilo afgevallen en dat is niet makkelijk voor een tiener!

Wqt je zegt is allemaal waar: iedereen kan een modellen figuur krijgen en iedereen kan zich vol en dik vreten, de een wat gemakkelijker dan de ander, maar iedereen kan het! Dat zal ook niemand betwisten. De vraag is of je het moet willen. Jij wilt het wel: prima! Anderen niet: ook prima!
Ik heb ook nergens gezegd dat het niet prima zou zijn.

Dames toch
pi_59195751
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:39 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik heb ook nergens gezegd dat het niet prima zou zijn.

Dames toch
Dan moet je ook niet strooien met opmerkingen als: "Als jij nog in smurfen geloofd"
Dat insinueert wel degelijk dat je de opinie van een ander op zijn minst niet respecteert.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:43:48 #142
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59195813
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:41 schreef conleche het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet strooien met opmerkingen als: "Als jij nog in smurfen geloofd"
Dat insinueert wel degelijk dat je de opinie van een ander op zijn minst niet respecteert.
Daarmee doelde ik op haar opmerking dat ze zich afvroeg waarom ze mij zou moeten geloven en wat zij zou aangeven per defintie niet waar is.
Wat een vreemde opmerking is, aangezien ik niemand dwing mij te geloven. Je mag in de smurfen geloven, in god of in bami. Who cares?
pi_59195860
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:39 schreef SHE het volgende:

[..]

Waar heb ik beweerd dat dat beter is dan?

Als je niet bedreven bent in begrijpend lezen, dan moet je zeker niet de aanval openen.
Ik heb gezegd, dat witte rijst net zo verantwoord is als zilvervliesrijst. Het was iemand anders die insinueerde dat witte rijst slecht voor je zou zijn.
Witte rijst, bevat minder vet. Of heb je daar ook een pubmed bewijsje voor nodig?
Je claimt dat het iedereen lukt met het nazi-regime, waarin je witte rijst gebruikt. Was je overtuigd geweest dat zilvervlies beter was, had je dat genoemd.
En ik heb geen zin om moeite te doen om alle keren dat je het woord 'wetenschappelijk' of juist 'ongefundeerd' gebruikt, hier te copy/pasten, maar je gebruikt het wel degelijk om je argument te willen versterken, zonder dat je de achtergrond erachter laat zien. Dat stoort me wel en daarom kan je het beter als mening neerzetten.
pi_59195872
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:41 schreef conleche het volgende:

[..]

Maar SHE kom dan maar met je bronnen, en niet toevallig een bron
Er wordt elke week wel weer iets anders gezegd door een deskundige
pi_59195909
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:43 schreef SHE het volgende:

[..]

Daarmee doelde ik op haar opmerking dat ze zich afvroeg waarom ze mij zou moeten geloven en wat zij zou aangeven per defintie niet waar is.
Wat een vreemde opmerking is, aangezien ik niemand dwing mij te geloven. Je mag in de smurfen geloven, in god of in bami. Who cares?
Ja maar waarom is wat wij geloven niet waar en dat van jou wel?
Dat was net ookal de vraag
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:49:46 #146
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59196007
Dit is erg vermoeiend, maar vooruit.

Beste Miss S, hoe ben jij tot de vraag gekomen dat ik jullie niet geloof en jullie mij moeten geloven
Kom daar eerst eens mee.
Je begint hysterisch wat in de rondte te roepen, maar nergens heb ik aanleiding gegeven voor jouw vraagstelling. QUOTE me eens, ingodsnaam.

Dan vraag je om bronnen; op welk gebied Miss S?, op welke specifieke vraag wil je een antwoord? Of denk je dat ik gewoon een algemene bron voor jouw volstrekt onduidelijke en nooit gestelde vraag kan geven?
pi_59196057
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:49 schreef SHE het volgende:
Dit is erg vermoeiend, maar vooruit.

Beste Miss S, hoe ben jij tot de vraag gekomen dat ik jullie niet geloof en jullie mij moeten geloven
Kom daar eerst eens mee.
Je begint hysterisch wat in de rondte te roepen, maar nergens heb ik aanleiding gegeven voor jouw vraagstelling. QUOTE me eens, ingodsnaam.

Dan vraag je om bronnen; op welk gebied Miss S?, op welke specifieke vraag wil je een antwoord? Of denk je dat ik gewoon een algemene bron voor jouw volstrekt onduidelijke en nooit gestelde vraag kan geven?
Moet ik daar mee komen? Nou 90% van iedereen hier krijgt hetzelfde gevoel bij de dingen die jij zegt dus zijn dat genoeg bronnen?

En jouw bronnen, begin maar eerst bij de bronnen van jouw 'dieet' waarom dat beter is dan gewoon normaal eten
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:52:48 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59196100
.

Snackpakket mee gekregen van de Plus. En 1 keer raden wat er (ook) in zit: een zak Hamka's. Mijn zwak!! .

En Jezus, mensen, wat weten jullie een topic toch enorm te verkutten in slechts één dag. Jasses. Ik blijf wel weg tot het weer boeiend is .
Niet meer actief op Fok!
pi_59196108
Ik denk ook als je het regime van SHE voert qua sport en eten, dat je dan heel snel resultaat zal zien en vroeger zou ik van dat idee absoluut erg gecharmeerd zijn, maar nu ik er al meer dan een jaar over doe, merk ik ook dat ik er veel minder moeite mee heb, ik ben niet in een constant gevecht met mezelf. Ik vind sporten echt heel leuk en doe dat met plezier. Echte krachttraining vind ik verschrikkelijk: dus hey dat doe ik dan niet! Ik wil gewoon iets doen wat ik m'n hele leven kan volhouden. Bovendien: ik ben geen model, dus waarom zou ik een modellenfiguurtje ambieren?? (stiekem vind ik dat hele slanke wel mooi hoor, geef ik eerlijk toe, maar dat is vooral bij jonge meisjes, als ze zo heel natuurlijk frèle zijn. Bij vrouwen boven de dertig vind ik te strak meestal niet eens heel mooi: je krijgt er een wat tanig gezicht van. Uitzonderingen daargelaten, ofcourse!)
pi_59196169
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:52 schreef Viking84 het volgende:
.

Snackpakket mee gekregen van de Plus. En 1 keer raden wat er (ook) in zit: een zak Hamka's. Mijn zwak!! .

En Jezus, mensen, wat weten jullie een topic toch enorm te verkutten in slechts één dag. Jasses. Ik blijf wel weg tot het weer boeiend is .
Het is wel ontopic maar ik begin zelfs MoBlo te missen dus dat zegt genoeg
Waarom hebben jullie wel een snackpakket bij de Plus?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:55:24 #151
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59196174
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:45 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Je claimt dat het iedereen lukt met het nazi-regime, waarin je witte rijst gebruikt. Was je overtuigd geweest dat zilvervlies beter was, had je dat genoemd.
En ik heb geen zin om moeite te doen om alle keren dat je het woord 'wetenschappelijk' of juist 'ongefundeerd' gebruikt, hier te copy/pasten, maar je gebruikt het wel degelijk om je argument te willen versterken, zonder dat je de achtergrond erachter laat zien. Dat stoort me wel en daarom kan je het beter als mening neerzetten.
Nu niet terugkrabbelen; je beweerde ten stelligste dat ik zou hebben gezegd dat witte rijst beter is.

Nou..kom op met die reply!
En witte rijst is niet zaligmakend, sterker nog, half fok! zit op mijn voedingsschema's en allemaal krijgen ze een ander schema. Sommigen zelfs zonder rijst.
De rest van je reply is net zo fuzzy als de stelligheid waarmee je mijn uitspraken quote. Dus als je nu eens begint met van de kast te komen, dan kunnen we misschien iets zinnigs uit de discussie halen.
pi_59196183
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:52 schreef Viking84 het volgende:
.

Voer ze aan je huisgenootjes
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:56:13 #153
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59196194
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:55 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Het is wel ontopic maar ik begin zelfs MoBlo te missen dus dat zegt genoeg
Waarom hebben jullie wel een snackpakket bij de Plus?
Van mij mogen jullie onze snackpakketten hebben, hoor .
En bij een besteding van 25 euro mag je een pakket meenemen. Needless to say hoe snel wij altijd op 25 euro zitten . Ik zal Mark even aan het verstand brengen dat 'ie niet weer een pakket meeneemt.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:59:54 #154
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59196298
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:51 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Moet ik daar mee komen? Nou 90% van iedereen hier krijgt hetzelfde gevoel bij de dingen die jij zegt dus zijn dat genoeg bronnen?

En jouw bronnen, begin maar eerst bij de bronnen van jouw 'dieet' waarom dat beter is dan gewoon normaal eten
Mens, wat wil je van me?
Probeer eens een duidelijke vraag te stellen.

Wat is normaal eten? Waar moet ik mijn dieet tegen af zetten? Tegen jouw eetgewoonten? Tegen die van een dik iemand? Een gezond iemand?
En waarom beweer je weer dat ik zeg dat iets beter is? Je bent toch niet zo dom? Ik heb nergens beweerd dat mijn regime, de enige manier is. Er zijn er duizenden die werken.
Ik heb alleen gezegd dat mijn eetschema's werken; allemaal.
Als je daar bewijs voor wenst, dan daag ik je uit er 1 te volgen, misschien word je nog een keer slank.
pi_59196320
Ik geloof dat ik nog liever een snackpakket heb, dan de oranje welpjes from hell die ik momenteel door m'n strot geduwd krijg bij de AH!
pi_59196341
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:59 schreef SHE het volgende:

[..]

Als je daar bewijs voor wenst, dan daag ik je uit er 1 te volgen, misschien word je nog een keer slank.
Als zij niet wil, wil ik wel
Lijkt me nuttiger dan die hele rijstdiscussie.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:01:48 #157
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59196351
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:00 schreef conleche het volgende:
Ik geloof dat ik nog liever een snackpakket heb, dan de oranje welpjes from hell die ik momenteel door m'n strot geduwd krijg bij de AH!
Ruilen? .

Mark werkt nu meteen de Hamka's weg en - hoe lief van hem - hij gaat ze niet eens voor mijn neus staan opsmikkelen.
Ik ga nu snel een paar bammetjes met aardbeien klaar maken, dan ben ik ook weer verzadigd straks .
Niet meer actief op Fok!
pi_59196395
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Van mij mogen jullie onze snackpakketten hebben, hoor .
En bij een besteding van 25 euro mag je een pakket meenemen. Needless to say hoe snel wij altijd op 25 euro zitten . Ik zal Mark even aan het verstand brengen dat 'ie niet weer een pakket meeneemt.
Handig
En nee ik ga niet zoveel meer snacken dus het is wel goed
pi_59196407
Kijk SHE, ik geloof dat je weer even tot rust moet komen. Neem een pil. Drink wat water, tel tot 10. Je bent echt té aanvallend. Ik hou best van een discussie op z'n tijd, maar niet op de man spelen, daar wordt een discussie vervelend van. Dank.
pi_59196431
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:59 schreef SHE het volgende:

[..]

Dag SHE

*MoBlo modus *
pi_59196457
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:00 schreef conleche het volgende:
Welpies zijn schattig maar wij gaan nooit naar de AH
Dan maar bij mijn vriendje zeuren
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:05:42 #162
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59196466
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:01 schreef -marz- het volgende:

[..]

Als zij niet wil, wil ik wel
Lijkt me nuttiger dan die hele rijstdiscussie.
Ah, licht aan het einde van de eindeloze tunnel.
Als je mij je gegevens PM-ed. ( lengte, huidig gewicht, leeftijd, evt sporten en huidige eetgewoonten en dagelijks terugkerende activiteiten )
Stuur ik je morgen een schema, kan je maandag beginnen.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:10:44 #163
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59196597
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:03 schreef conleche het volgende:
Kijk SHE, ik geloof dat je weer even tot rust moet komen. Neem een pil. Drink wat water, tel tot 10. Je bent echt té aanvallend. Ik hou best van een discussie op z'n tijd, maar niet op de man spelen, daar wordt een discussie vervelend van. Dank.
Ik ben heel rustig hoor.
En dit is geen discussie meer, allang niet meer. Er wordt maar wat in het rond geroepen en dees of geen raakt gefrustreerd als ik ze wijs op onwaarheden of inconsequenties.
Ik wacht nog steeds op quotes van uitspraken van mij, die horen bij de dingen waarvan men beweert dat ik ze gezegd zou hebben.
Maar goed, met waarheid heeft de gemiddelde mens sowieso wat moeite.
pi_59196632
Het laatste hierover w.m.b.
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:55 schreef SHE het volgende:
Nu niet terugkrabbelen; je beweerde ten stelligste dat ik zou hebben gezegd dat witte rijst beter is.

Nou..kom op met die reply!
En witte rijst is niet zaligmakend, sterker nog, half fok! zit op mijn voedingsschema's en allemaal krijgen ze een ander schema. Sommigen zelfs zonder rijst.
De rest van je reply is net zo fuzzy als de stelligheid waarmee je mijn uitspraken quote. Dus als je nu eens begint met van de kast te komen, dan kunnen we misschien iets zinnigs uit de discussie halen.
Ik probeer erg hard iets zinnigs uit de discussie te halen. Waarom je nazi-regime ...
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:27 schreef SHE het volgende:
]Het regime is niets meer dan een wetenschappelijk onderbouwde methode om af te vallen op een gezonde en verantwoorde manier.
...
Dè manier zou zijn om af te vallen. Zo stel je het. Waarom dat zo is uiteindelijk heb ik hier (helaas) nog niet gelezen. Dat vinden andere mensen vervelend en je gaat daar niet op een constructieve manier mee om, maar je wil wel koste wat kost je gelijk halen, zonder daadwerkelijk je punt te maken, terwijl ik het leuk zou vinden als je dat wel echt kon.
Dat je het fuzzy noemt dat ik je discussiemethoden storend vind is jammer voor je. Ik geloof niet dat je je daar veel van aan zal trekken, maar dat zij zo.
pi_59196647
Zijn er nog mensen die dit weekend gaan bbqen? combinatie van lekker weer en voetbal?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:13:32 #166
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59196672
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:04 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dag SHE

*MoBlo modus *
Dit is al de tweede keer dat je een user aanhaalt in je repliek naar mij , die hier niet eens bij is.
Een beetje fatsoen zou je sieren.

Maar fijne avond Miss S, niet teveel snoepen vanavond he?
pi_59197024
Pittig ding

Hoop dat het vanavond lekker afkoelt buiten, misschien een rondje rennen.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:30:50 #168
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59197122
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:12 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het laatste hierover w.m.b.
[..]

Ik probeer erg hard iets zinnigs uit de discussie te halen. Waarom je nazi-regime ...
[..]

...
Dè manier zou zijn om af te vallen. Zo stel je het. Waarom dat zo is uiteindelijk heb ik hier (helaas) nog niet gelezen. Dat vinden andere mensen vervelend en je gaat daar niet op een constructieve manier mee om, maar je wil wel koste wat kost je gelijk halen, zonder daadwerkelijk je punt te maken, terwijl ik het leuk zou vinden als je dat wel echt kon.
Dat je het fuzzy noemt dat ik je discussiemethoden storend vind is jammer voor je. Ik geloof niet dat je je daar veel van aan zal trekken, maar dat zij zo.

Ah, je bedoelt dat ik je moet uitleggen waarom het werkt?

Komt ie:

De rijst , samen met de groenten en de omelet bevatten tezamen een bron van koolhydraten-vet en eiwitten in een goede balans.( dat heb ik overigens wel al eerder gezegd )
Weinig vet, matig eiwit en veel koolhydraten, waarvan 0 suikers.
Je kunt zelf heel makkelijk uitrekenen hoeveel dat aan kcal is. Immers, hoeveel van die rijst je zult eten, weet ik niet.
Ik vind het een beetje vreemd dat ik moet uitleggen dat weinig vet, eiwitten en kh's een goede basis zijn voor een maaltijd.
De groenten bieden vezels, de verteerbaarheid is licht en je de energie snel opneembaar.
Daarnaast vult het enorm. De rode paprika die in dit recept te vinden is, zorgt voor de broodnodige vitamine c.

zoals ik zei, gebruik ik de rijst altijd als dagmaaltijd. Je kunt om de twee uur iets van de rijst eten.
Bij de avondmaaltijd kies je voor vlees of vis, aangezien je deze nog niet hebt gehad. ( eiwitten )
En voldoende groenten.
Later in de avond kun je nog kiezen voor zuivel, om die dag helemaal compleet te zijn.

Calorieen laag, vezels hoog, vet laag en eiwitten voldoende.
WItte rijst kun je goed afwisselen met zilvervlies, omdat het elk andere specifieke eigenschappen heeft. ( zie voedingswaarden )
Aangezien je s'avonds vlees/vis en/of groenten eet, vul je je complete behoefte zonder ook maar ergens iets onzinnigs gegeten te hebben. Daarom werkt het.
Het is natuurlijk voedsel, het bevat geen stoffen die je niet nodig hebt en je kunt er niet mee de mist in gaan.
Ik moet de eerste nog tegenkomen die dik word van rijst.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:35:54 #169
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59197254
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik moet de eerste nog tegenkomen die dik word van rijst.
Ah, aan dit verhaaltje hebben we wat!

Overigens ben ik het met het laatste niet eens. Je kunt bijna overal dik van worden, als je er maar genoeg van eet. (en als je consequent minder verbruikt dan dat je wegstouwt).
  Vis een optie? zaterdag 7 juni 2008 @ 17:36:39 #170
70532 loveli
N
pi_59197279
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:51 schreef Miss_S het volgende:
10% meldt zich weer tussen werk en een verjaardag. Wat een gedoe zeg, als iedereen nou eens wat meer tijd zou nemen om te lezen alvorens te reageren had het een hoop ergernissen gescheeld.

Verder ben ik jaloers op mannen, die in wel discussies kunnen voeren zonder het persoonlijk te maken. Of ruzie kunnen maken en binnen het uur gezellig samen een fles bier kunnen opentrekken alsof er niets gebeurd is.
crap in = crap out
pi_59197300
Ik zit me steeds af te vragen hoe ik op mijn werk om de 2 uur van mijn rijstmaaltijd ga eten.

Loveli ik ben het helemaal met jou eens ik haat discussies met drogredenen en op-de-man-spelen. Daarom ga ik zelden een discussie aan, het ontaardt meestal in kinderachtig gedoe en afzeiken.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:37:42 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59197316
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:36 schreef loveli het volgende:
Verder ben ik jaloers op mannen, die in wel discussies kunnen voeren zonder het persoonlijk te maken. Of ruzie kunnen maken en binnen het uur gezellig samen een fles bier kunnen opentrekken alsof er niets gebeurd is.
Ja vrouwen kunnen vreselijke zeikwijven zijn, bah.
Soms vind ik het echt jámmer dat ik nou net op vrouwen moet vallen .
Niet meer actief op Fok!
pi_59197320
Nu is mijn verslag echt af
De plannen met mijn nichtje zijn veranderd, ga nu maandag shoppen in plaats van dinsdag
Dus mijn ander verslag moet wachten tot dinsdag

Vanavond in mijn nieuwe witte broek naar het feestje
pi_59197344
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja vrouwen kunnen vreselijke zeikwijven zijn, bah.
Soms vind ik het echt jámmer dat ik nou net op vrouwen moet vallen .
Dat wou ik je gisteren nog vragen
Lijkt me moeiljk om een relatie met een vrouw te hebben
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:38:50 #175
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59197347
Feestje, Miss_S? Wat voor een feestje?
Ik ga met Mark naar de film om 19 uur. Beetje vroeg, maar ja. We gaan naar El Orfanato van de regisseur van El Labyrinto del Fauno (liep PF daar destijds niet mee weg?).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:39:26 #176
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59197368
Ik neem nu een wodka lime ( wist je trouwens dat wodka beter in een dieet past dan wijn? of bier? of welk andere drank dan ook?)

En wat mij betreft is er ook niets gebeurd. Ik ben behoorlijk gewend aan weerstand. Je moet de dames op spreekuur eens zien; ik ben weleens verteld dat ik de kanker kon krijgen met mijn pindakaas, de tyfus met mijn rijst en dat ik niet moest denken dat ik haar aan de groenten kon krijgen.
Ik hou ervan
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:40:12 #177
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59197390
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:38 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat wou ik je gisteren nog vragen
Lijkt me moeiljk om een relatie met een vrouw te hebben
Er is nog niet eens sprake van een relatie en het is nu al moeilijk .
Besides: ik ben niet aan vrouwen gewend. Woon tenslotte al 4 jaar samen met een man en de vrouwen die ik tot nu toe zag, zag ik te kort om me aan hen te kunnen ergeren . Dus ik ben van een koude kermis thuisgekomen .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:40:39 #178
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59197409
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:39 schreef SHE het volgende:
Ik neem nu een wodka lime ( wist je trouwens dat wodka beter in een dieet past dan wijn? of bier? of welk andere drank dan ook?)

En wat mij betreft is er ook niets gebeurd. Ik ben behoorlijk gewend aan weerstand. Je moet de dames op spreekuur eens zien; ik ben weleens verteld dat ik de kanker kon krijgen met mijn pindakaas, de tyfus met mijn rijst en dat ik niet moest denken dat ik haar aan de groenten kon krijgen.
Ik hou ervan
Spreekuur? Ben je diëtiste ofzo?
Niet meer actief op Fok!
pi_59197416
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:38 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga met Mark naar de film om 19 uur. Beetje vroeg, maar ja. We gaan naar El Orfanato van de regisseur van El Labyrinto del Fauno (liep PF daar destijds niet mee weg?).
De verjaardag van mijn tante, dus niet erg spannend
El Labyrinto dle Fauno moet ik nog steeds zien......hoor er alleen maar goede verhalen over
Veel plezier vanavond ik ga mijn vriendje om 19.00 van het station halen
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:41:07 #180
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59197423
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:37 schreef -marz- het volgende:
Ik zit me steeds af te vragen hoe ik op mijn werk om de 2 uur van mijn rijstmaaltijd ga eten.
Gewoon, uit je tupperware bak halen en in je mond stoppen.
Je eet ook maar elke keer een paar lepels.
pi_59197435
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Een dietiste valt haar clienten volgens mij niet persoonlijk aan
Maar we kunnen het even navragen bij Sylvana
pi_59197439
Ik word ook uitgescholden op mijn werk en zelfs aangeklaagd.
Het was even wennen, maar het heeft zijn charmes

Tja en toch zie ik het niet zitten die bak met rijst op mijn werk ... zal er gek uitzien.
pi_59197457
quote:

[..]

Er is nog niet eens sprake van een relatie en het is nu al moeilijk .
Besides: ik ben niet aan vrouwen gewend. Woon tenslotte al 4 jaar samen met een man en de vrouwen die ik tot nu toe zag, zag ik te kort om me aan hen te kunnen ergeren . Dus ik ben van een koude kermis thuisgekomen .
Ik zie het vast wel goed komen bij jou
Niet alle vrouwen zijn zoals ik, gelukkig
pi_59197558
Ik ben het met je eens wat betreft het zo weinig mogelijk rotzooi eten. Maar daar passen dingen als gekookte aardappelen ook prima in w.m.b. Je hebt wel erg weinig afwisseling.
Het nadeel van een streng regime is duidelijk: de haalbaarheid en de houdbaarheid. De meest optimale manier is niet de beste of snelste, ook niet de gemakkelijkste, maar zit er ergens tussenin.
pi_59197580
Viking weet je zeker dat je lesbo bent dan?
Het gezeik en het gemanipuleer is juist waar ik op afknap bij vrouwen. En je doet toch al altijd alles samen met Mark, jullie kunnen net zo goed trouwen dan kan je ook mooi meteen je haar afknippen en uitdijen.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:46:50 #186
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59197601
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:37 schreef Miss_S het volgende:

Ben je niet bang dat die vies wordt? Als ik een witte broek draag is ie binnen het uur vies. (daarom draag ik dus nooit een witte broek )

Ik vraag me trouwens af of er echt zoveel verschil zit in een m/v relatie dan in een v/v relatie. Je houdt toch van elkaar, alleen zal de omgeving anders reageren op de v/v (en dan met name bekrompen boeren ) En natuurlijk het seksuele aspect.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ewelina op 07-06-2008 17:53:36 ]
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:47:16 #187
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59197612
quote:

[..]

Gelukkig niet, ik ben naast mijn 'gewone werk' , voedingsdeskundige bij een sportschool. Ik begeleid bodybuilders, fietsers, adhd-ers en dikke huisvrouwen.
Ik geef ze les in voedingsleer, maak trainingsschema's en bekijk in extreme gevallen of er iets anders aan ten grondslag ligt. Soms moet ik mensen doorverwijzen naar de ggz, omdat ze dik zijn geworden door heel andere dingen en dan heeft voeding of sport niet altijd het gewenste effect.
Jullie zijn wat dat betreft nog mild
pi_59197650
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:46 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ben je niet bang dat die vies wordt? Als ik een witte broek draag is ie binnen het uur vies. (daarom draag ik dus nooit een witte broek

Ik vraag me trouwens af of er echt zoveel verschil zit in een m/v relatie dan in een v/v relatie. Je houdt toch van elkaar, alleen zal de omgeving anders reageren op de v/v )(en dan met name bekrompen boeren ) En natuurlijk het seksuele aspect.
Nou eigenlijk wel daarom trek ik hem ook echt aan net voordat ik ga
En maar hopen voor het beste

Ik geloof ook meer in gewoon liefde hebben voor een persoon (of het nu m of v is)
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:48:45 #189
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59197665
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:41 schreef -marz- het volgende:
Ik word ook uitgescholden op mijn werk en zelfs aangeklaagd.
Het was even wennen, maar het heeft zijn charmes

Tja en toch zie ik het niet zitten die bak met rijst op mijn werk ... zal er gek uitzien.
Klopt, mensen zullen ook vragen wat je aan het doen bent.
Maar dat is een kwestie van je niet aanstellen.
Als het om praktische redenen niet lukt, kun je altijd iets anders eten.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:52:38 #190
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59197784
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:46 schreef -marz- het volgende:
Viking weet je zeker dat je lesbo bent dan?
Het gezeik en het gemanipuleer is juist waar ik op afknap bij vrouwen. En je doet toch al altijd alles samen met Mark, jullie kunnen net zo goed trouwen dan kan je ook mooi meteen je haar afknippen en uitdijen.
Oh ja, dat weet ik zeker . Ik voel me alleen maar aangetrokken tot vrouwen, ook al vind ik mannen over het algemeen een stuk ongecompliceerder.
Maar ik kan me best voorstellen dat ik later lekker ga latten. Gewoon met vrienden in een huis wonen (want alleen zijn kan ik ook niet goed) en dan 's weekends naar m'n vrouw .

En m'n haar afknippen zal ik van m'n leven niet doen .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:54:55 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59197856
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:46 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ben je niet bang dat die vies wordt? Als ik een witte broek draag is ie binnen het uur vies. (daarom draag ik dus nooit een witte broek

Ik vraag me trouwens af of er echt zoveel verschil zit in een m/v relatie dan in een v/v relatie. Je houdt toch van elkaar, alleen zal de omgeving anders reageren op de v/v )(en dan met name bekrompen boeren ) En natuurlijk het seksuele aspect.
Kan me voorstellen dat het bij v-v meer vonkt, juist omdat ze beiden vrouwen zijn. En verder zullen potten bepaalde dingen wel beter doen dan m-v stellen. Er zijn zeker voordelen aan verbonden.
Maar uiteindelijk doet dat er niet toe: iedereen moet mogen samen leven met degene van wie hij / zij houdt .
Niet meer actief op Fok!
pi_59197891
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh ja, dat weet ik zeker . Ik voel me alleen maar aangetrokken tot vrouwen, ook al vind ik mannen over het algemeen een stuk ongecompliceerder.
Maar ik kan me best voorstellen dat ik later lekker ga latten. Gewoon met vrienden in een huis wonen (want alleen zijn kan ik ook niet goed) en dan 's weekends naar m'n vrouw .

En m'n haar afknippen zal ik van m'n leven niet doen .
Die gaan we bewaren

Later als ik groot ben wil ik wel eens af zijn van de weekendliefde en gewoon met diegene in een huis wonen juist
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:57:18 #193
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59197913
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik dacht ook altijd dat ik niet in de wieg was gelegd voor samenwonen. Nu heb ik echter al 3 jaar een relatie, en hoewel we elk nog een eigen studio hebben, zijn we toch heel vaak bij elkaar, en ik mis hem ook echt als hij er niet is, zelfs al is het maar 1 dag

Ik vind het nog steeds geweldig om naast hem wakker te worden, samen te eten, ed Dus: als je maar gek genoeg op iemand bent, dan denk ik dat je er op een gegeven ogenblik heel anders over denkt. Maar het hoeft niet per sé.
pi_59197998
Ik heb de ideale combi we wonen samen maar hij is gemiddeld 4-5 nachten elders.
pi_59198020
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:59 schreef -marz- het volgende:
Dat klinkt niet echt ideaal maar goed net wat je wil natuurlijk
Als ik 'later' samenwoon wil ik wel lekker elke nacht bij mijn vriendje liggen
  zaterdag 7 juni 2008 @ 18:01:30 #196
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59198035
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:54 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat het bij v-v meer vonkt, juist omdat ze beiden vrouwen zijn. En verder zullen potten bepaalde dingen wel beter doen dan m-v stellen. Er zijn zeker voordelen aan verbonden.
Maar uiteindelijk doet dat er niet toe: iedereen moet mogen samen leven met degene van wie hij / zij houdt .
Dat vind ik ook hoor

Ik weet echter wel dat er nadelen aan kunnen zitten mbt het adopteren van kinderen. Uit heel veel landen is adoptie door homo-echtparen verboden. Je kunt echter wel een omweggetje maken door een eenouder-adoptie te doen, en dan later in NL het kind door de partner laten adopteren.
pi_59198085
Mijn probleem met rijst is, is dat ik het te lekker vind. (Dat geldt overigens voor de meeste koolhydraten.) Ik eet zo een bak gebakken rijst van de Chinees weg, zo zonder saus. Voor mij zou dat dieet desastreus zijn.

Het low carb dieet wat ik nu volg werkt voor mij echt het beste. Zonder honger kom ik de dag door en ik eet ook best lekker: veel groenten en eiwitten, weinig koolhydraten en matig vet. Ben ook weer niet te strikt, want ik zit nu ook aan de wodka. Dat is nl. ook mijn lievelingsdrank. (alhoewel ik de lime wel laat staan )

Als ik dan eenmaal op gewicht ben kan ik weer "gewoon" gaan eten, als ik maar blijf sporten, dan blijf ik prima op gewicht.

Ik vind vrouwen trouwens wel leuk. Als je door alle soesa heenprikt zijn we prima te pruimen.

Ik vind mannen overigens ook leuk. In een minder complexe manier.
pi_59198111
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 18:03 schreef conleche het volgende:
Mijn probleem met rijst is, is dat ik het te lekker vind. (Dat geldt overigens voor de meeste koolhydraten.) Ik eet zo een bak gebakken rijst van de Chinees weg, zo zonder saus. Voor mij zou dat dieet desastreus zijn.

Het low carb dieet wat ik nu volg werkt voor mij echt het beste. Zonder honger kom ik de dag door en ik eet ook best lekker: veel groenten en eiwitten, weinig koolhydraten en matig vet. Ben ook weer niet te strikt, want ik zit nu ook aan de wodka. Dat is nl. ook mijn lievelingsdrank. (alhoewel ik de lime wel laat staan )

Als ik dan eenmaal op gewicht ben kan ik weer "gewoon" gaan eten, als ik maar blijf sporten, dan blijf ik prima op gewicht.

Ik vind vrouwen trouwens wel leuk. Als je door alle soesa heenprikt zijn we prima te pruimen.

Ik vind mannen overigens ook leuk. In een minder complexe manier.
Ik vind rijst ook echt heerlijk, zou ook niet zonder kunnen wel zonder aardappelen
pi_59198153
Gekookte krieltjes in de schil, met een beetje zout
pi_59198157
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:59 schreef -marz- het volgende:
Voor mij is dat ook ideaal!! Ik ben eigenlijk een einzelgänger, maar woon wel samen, ben zelfs getrouwd, maar de helft van de tijd zien we elkaar niet en geloof me: dat is voor mij echt het beste: ik vind het heerlijk om hem te zien, maar ik heb die week alleen ook echt nodig, anders wordt ik kriebelig en ongelukkig.
pi_59198215
Ik lust geen rijst, dus ik zou zo'n SHE dieet nooit volhouden.

Vandaag gegeten: 2 broodjes kaas, bakje chips en nu soep + stokbrood. Niet super gezond dus.
pi_59198261
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 18:09 schreef Inderdaad het volgende:
Ik lust geen rijst, dus ik zou zo'n SHE dieet nooit volhouden.

Vandaag gegeten: 2 broodjes kaas, bakje chips en nu soep + stokbrood. Niet super gezond dus.
Als je nog trek kroijgt vanavond: eet nog wat fruit of komkommer of zo: dan valt het allemaal nog mee!
pi_59198284
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 18:06 schreef conleche het volgende:

[..]

Voor mij is dat ook ideaal!! Ik ben eigenlijk een einzelgänger, maar woon wel samen, ben zelfs getrouwd, maar de helft van de tijd zien we elkaar niet en geloof me: dat is voor mij echt het beste: ik vind het heerlijk om hem te zien, maar ik heb die week alleen ook echt nodig, anders wordt ik kriebelig en ongelukkig.
Dat heb ik ook ik heb echt ruimte voor mezelf nodig (om overdwars in bed te liggen enzo ). Vermaak me ook prima in m'n eentje. En de tijd die we samen hebben is quality time.
pi_59198288
Ik zit snack a jacks te eten, kon geen uur meer wachten op het avondeten
pi_59198294
Inderdaad: heb je dat van thuis uit meegekregen, dat je best veel dingen niet lust? Probeer eens wat nieuws of weet je zeker dat er geen recept bestaat dat maakt dat je wel rijst (en andere dingen die je nu niet eet) lust?

Nu vind ik de weekendliefde niet erg eigenlijk. Lekker voor mezelf doordeweeks Ik weet nog niet of dat nou aan mij of aan m'n vriendjes-compatibiliteit ligt, dat is nog even afwachten denk ik
pi_59198301
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 18:11 schreef conleche het volgende:

[..]

Als je nog trek kroijgt vanavond: eet nog wat fruit of komkommer of zo: dan valt het allemaal nog mee!
Totaal geen trek, maar ik dwing mezelf wel een appel te eten vanavond.
Ziek zijn is goed voor de lijn. <3

Weet iemand iets tegen oorpijn hier trouwens?
pi_59198373
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 18:13 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Inderdaad: heb je dat van thuis uit meegekregen, dat je best veel dingen niet lust? Probeer eens wat nieuws of weet je zeker dat er geen recept bestaat dat maakt dat je wel rijst (en andere dingen die je nu niet eet) lust?
Toen ik erg klein was kon ik bijna niets verdragen, behalve macoroni en nog een paar kleine dingetjes. Dus eigenlijk valt het heel erg mee nu. Ik vind rijst altijd zo droog, rare smaak soms en de sausjes erop zijn of zoet (ik lust geen zoet tijdens een warme maaltijd of veel te pittig of er zitten dingen doorheen die ik niet lust. Ook champignons zitten vaak in rijst-recepten en daar ben ik allergisch voor.
Iets nieuws proberen vind ik zo moeilijk en raar, en ik moet het toch allemaal zelf maken, dus doe ik dat nooit. Ik ben best triest, maar ik kan ermee leven. :p

Voor ik het zometeen vergeet: fijn weekend nog allemaal
pi_59198473
Wat bedoel je met niet kunnen verdragen?

En wat is er precies moeilijk en en raar aan iets nieuws proberen? Is dat niet een kwestie van "gewoon doen" ?
pi_59198547
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 18:22 schreef -marz- het volgende:
Wat bedoel je met niet kunnen verdragen?

En wat is er precies moeilijk en en raar aan iets nieuws proberen? Is dat niet een kwestie van "gewoon doen" ?
Eh, vroeger bleef het niet binnen. Tot ik een raar of 7/8 was. En het is moeilijk omdat ik spontaan misselijk word en het gewoon niet kan eten dan? Is voornamelijk ook geestelijk idd, zou het een keer gewoon moeten doen. Alleen moet het klaargemaakt worden, voordat ik dat kan doen, en zolang hou ik het nooit vol. Ik groei er wel overheen waarschijnlijk.

Altijd als ik het hier over heb voel ik me trouwens een aansteller. Als ik er zoveel moeite mee heb dat ik niet veel lust, moet ik er wat aan doen. En dat doe ik niet, dus ik moet het er eigenlijk ook niet meer over hebben.
pi_59198612
Nou ja, als je er misselijk van word kan ik me voorstellen dat dat je ervan weerhoudt om het te doen. Zomaar iets nieuws proberen is dan wel een hele stap.

Als je er zoveel moeite mee hebt, moet je er idd iets aan doen. Het erover hebben is dan ook al iets, dus geen aanstellerij. Hier om recepten vragen is ook al iets. Misschien eens met een dietiste praten die echt goed kan kijken wat er voor gezonds te maken is met wat je wel lust?
pi_59198694
Wat je zou kunnen proberen met rijst: gewoon koken en dan de volgende dag opbakken in een klein beetje olie. Met alleen wat zout erdoor. Kijken of je dat lekker vindt. Zo ja, dan kun je een volgende keer iets erdoor doen wat je ook lekker vindt. Misschien een gebakken eitje, een plakje ham, wat ui, prei, afijn: heel veel kan. Het hoeft niet altijd zo'n sausachtig iets te zijn.
pi_59198792
-marz-. recepten zijn wel handig, maar dan moet ik het ook daadwerkelijk klaarmaken. En ik kook eigenlijk pas sinds een jaartje, en ben dus niet echt goed. Al weet ik dat jullie daar ook rekening mee houden. <3 Ik ga denk ik van zaterdag mijn vaste uitprobeerdag maken (ja, handig om dat nu te zeggen, het duurt nog 7 dagen. ). Dietisten vind ik zo'n grote stap, aangezien het maar een heel klein puntje is?

conleche, rijst opbakken? Is dat niet ong hetzelfde als gebakken aardappelen? Dat het zo bruinig wordt? En met wat voor olie zou dat moeten?
pi_59199875
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 18:38 schreef Inderdaad het volgende:
-marz-. recepten zijn wel handig, maar dan moet ik het ook daadwerkelijk klaarmaken. En ik kook eigenlijk pas sinds een jaartje, en ben dus niet echt goed. Al weet ik dat jullie daar ook rekening mee houden. <3 Ik ga denk ik van zaterdag mijn vaste uitprobeerdag maken (ja, handig om dat nu te zeggen, het duurt nog 7 dagen. ). Dietisten vind ik zo'n grote stap, aangezien het maar een heel klein puntje is?

conleche, rijst opbakken? Is dat niet ong hetzelfde als gebakken aardappelen? Dat het zo bruinig wordt? En met wat voor olie zou dat moeten?
Eigenlijk wel ja, hetzelfde als aardappelen opbakken. Alhoewel het niet bruinig hoeft te worden. De truc is om het op laag vuur te doen, dan worden die rijstkorrels ook lekkerder van. Ik zou als ik jou was gewoon zonnebloemolie oid pakken, iets zonder veel eigen smaak in ieder geval om mee te beginnen. Als je nu al weet dat je van sojasaus houdt (ketjap) dan kan je er ook al een beetje van doordoen. Heel langzaam ga je dan een nasi maken die helemaal naar je eigen smaak is

Ik heb een bovenbuurman met liefdesverdriet en heavy metalsmaak. Das geen goede combi voor m'n oren
pi_59200889
Ik heb vandaag voor 350 euro geshopt
pi_59200928
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:57 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

ja dat bedoelde ik
en dat je heup taille 0.7 blijft
pi_59200940
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 19:53 schreef -marz- het volgende:
Wat heb je gehaald?? (liefst met pics )
pi_59201092
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:05 schreef SHE het volgende:

[..]

Ah, licht aan het einde van de eindeloze tunnel.
Als je mij je gegevens PM-ed. ( lengte, huidig gewicht, leeftijd, evt sporten en huidige eetgewoonten en dagelijks terugkerende activiteiten )
Stuur ik je morgen een schema, kan je maandag beginnen.
Ik wil ook mee doen Maar ik ruik nu al frituur Hmz
pi_59201098
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:13 schreef Miss_S het volgende:
Zijn er nog mensen die dit weekend gaan bbqen? combinatie van lekker weer en voetbal?
Ik zondag op strand west!
pi_59201153
Ik vind het eigenlijk vrij helder wat SHE zegt
iedereen kan afvallen, dikke genen bestaat niet en als laatste redmiddel haar "nazi regime"
natuurlijk zijn er mensen die met een losser schema kunnen afvallen
c'est tout. Ik snap niet waarom mensen dit tot een discussie rekenen Leuk toch een andere visie.
pi_59201178
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:38 schreef Viking84 het volgende:
Ik ken hem helemaal niet
pi_59201208
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:39 schreef SHE het volgende:

Ik hou ervan
voor wodka moet je bij conleche zijn

oh ik post het hele topic vol
sorry
pi_59201229
quote:
Oeh, showen!

Ik wilde vanavond een mojito maken, maar toen bedacht ik dat ik geen rum in huis heb. Wat nu?
We hebben overigens wel el cheapo witte wijn met bubbeltjes, zou dat ook lekker zijn met munt en citroen?
pi_59201253
Mijn maten:

feb. 2007
.............. juni 2008

Borst: 98 ................................. 91
Taille: 84 .................... 68
Heup: 100 ..................... 92
bovenbeen: 62 .............. 54
onderbeen: 36 .............. 34,5

Er is dus echt veel van m'n buik/taille afgegaan! en van m'n bovenbenen ook!
pi_59201290
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:05 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ik ken hem helemaal niet
Volgens mij was ik dat.
Ik vond hem in elk geval zò ontzettend mooi
pi_59201366
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:07 schreef conleche het volgende:
Mijn maten:

feb. 2007
.............. juni 2008

je bent dun geworden
ik eet friet geloof ik
pi_59201386
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 18:26 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

Eh, vroeger bleef het niet binnen. Tot ik een raar of 7/8 was. En het is moeilijk omdat ik spontaan misselijk word en het gewoon niet kan eten dan? Is voornamelijk ook geestelijk idd, zou het een keer gewoon moeten doen. Alleen moet het klaargemaakt worden, voordat ik dat kan doen, en zolang hou ik het nooit vol. Ik groei er wel overheen waarschijnlijk.

Altijd als ik het hier over heb voel ik me trouwens een aansteller. Als ik er zoveel moeite mee heb dat ik niet veel lust, moet ik er wat aan doen. En dat doe ik niet, dus ik moet het er eigenlijk ook niet meer over hebben.
praat er over met een eet dokter
iedereen heeft wel een "fobie"
pi_59201389
JEETJE conleche

Hoeveel keiharde kilo's zijn dat wel niet?
pi_59201415
Kleding kan ik onmogelijk allemaal showen o.a. 2 jeans, 2 rokjes, bikini, heuleboel topjes/tuniekjes, bloesje, 3 beha's waaronder 1 sportbeha en een boel undies
pi_59201442
SHE: heb je toevallig nog een tip voor een gezonde lunch die je snel klaar kunt maken 's ochtends én goed mee kunt nemen? Het liefst ook nog iets wat je meteen kunt eten want ik heb overdag nogal eens onregelmatige en korte pauzes.
Veeleisend, ik weet het. Ik zei al dat ik andere ambities heb die veel tijd en energie kosten. Het leven van een wannabe-wetenschapper gaat niet over rozen.
pi_59201446
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]
iedereen heeft wel een "fobie"
Ik heb geen fobie hoor !
pi_59201494
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:07 schreef conleche het volgende:
Mijn maten:

feb. 2007
.............. juni 2008

Wow... knap zeg! Je zegt wel dat je langzaam gaat, maar het resultaat mag er wezen.
pi_59201545
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:14 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ik heb geen fobie hoor !
er is heus wel iets mis met je
pi_59201575
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:17 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

er is heus wel iets mis met je
pi_59201640
grapje
ik bedoel: iedereen heeft wel iets
pi_59201699
We hebben allemaal wat, we zijn allemaal raar, maar toch houden we van elkaar

(om maar in de Elly en Rikkert/EO stijl te blijven )
pi_59201857
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:12 schreef -marz- het volgende:
JEETJE conleche

Hoeveel keiharde kilo's zijn dat wel niet?
12,4.kilo. Ik moet er wel bijvertellen dat niet zo lang ben hè, 1m68. Dus zo dun is het niet. Maar het is wel veel cm's idd!

Ik heb vanavond heel makkelijk en lekker gegeten. Men neme een stuk lamsbout (ik had nu zonder bot, maar kan ook met). Je legt het in een ovenschaal omringd door: knoflooktenen (hele tenen met schil), sjalotten in grove stukken en groene aspergetips. Bovenop het lam leg je wat salie, een takje rozemarijn en wat thijm. Je besprenkelt het geheel met olijfolie en doet er ook wat zeezout en pittig pepermengsel over. (of gewoon vers gemalen peper.) Zet het in een voorverwarmde oven (200 C) en zo'n 45 min. later (afhankelijk van hoe groot je vlees is) heb je een heerlijke maaltijd. Kan niet makkelijker!
pi_59202150
Ik heb vandaag gebarbecued. En ik houd niet van barbecuen...
pi_59202203
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:30 schreef conleche het volgende:

[..]

12,4.kilo. Ik moet er wel bijvertellen dat niet zo lang ben hè, 1m68. Dus zo dun is het niet. Maar het is wel veel cm's idd!

Ik heb vanavond heel makkelijk en lekker gegeten. Men neme een stuk lamsbout (ik had nu zonder bot, maar kan ook met). Je legt het in een ovenschaal omringd door: knoflooktenen (hele tenen met schil), sjalotten in grove stukken en groene aspergetips. Bovenop het lam leg je wat salie, een takje rozemarijn en wat thijm. Je besprenkelt het geheel met olijfolie en doet er ook wat zeezout en pittig pepermengsel over. (of gewoon vers gemalen peper.) Zet het in een voorverwarmde oven (200 C) en zo'n 45 min. later (afhankelijk van hoe groot je vlees is) heb je een heerlijke maaltijd. Kan niet makkelijker!
klinkt lekker. Misschien nog een rode peper en jonge aardappels/kleine dingetjes er bij ?
pi_59202218
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:40 schreef freecell het volgende:
Ik heb vandaag gebarbecued. En ik houd niet van barbecuen...
Waarom niet?
pi_59202293
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

klinkt lekker. Misschien nog een rode peper en jonge aardappels/kleine dingetjes er bij ?
Ja die aardappels hadden het afgemaakt, maar helaas geen koolhydraten 's avonds voor mij.! Als je de aardappeltjes licht had voorgekookt had je ze er ook nog bij kunnen leggen in die ovenschaal en dan hadden ze zich doordrenkt met de jus
pi_59202351
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:43 schreef conleche het volgende:

[..]

Waarom niet?
Ik vind het simpelweg te veel vlees. En één van de weinige dingen die ik écht echt écht niet lust is altijd aanwezig: salade op basis van koude aardappel en mayonaise. Brrr. Nu ook weer: huzarensalade, rundvleessalade. Niet lekker.
En te weinig groente, te veel vette hamburgers en kippepoten en tóch eet je altijd meer dan je eigenlijk wilt

Eten met vrienden ben ik hélemaal voor! Eten buiten ook, gezellig. Maar van mij hoeft er geen BBQ aan.
(trouwens, bij mijn schoonouders wel, die maken altijd zalmpakketjes en groentepakketjes in aluminiumfolie en dergelijke, dat is dan wél weer lekker)
pi_59202404
ik hou van aardappelsalade
80ct
1 kilo
pi_59202501
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:37 schreef Miss_S het volgende:

Jij in een broek ,dat hebben we hier nog nooit gezien.(of ik heb het gemist).
#35.
pi_59202986
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:48 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik vind het simpelweg te veel vlees. En één van de weinige dingen die ik écht echt écht niet lust is altijd aanwezig: salade op basis van koude aardappel en mayonaise. Brrr. Nu ook weer: huzarensalade, rundvleessalade. Niet lekker.
En te weinig groente, te veel vette hamburgers en kippepoten en tóch eet je altijd meer dan je eigenlijk wilt

Eten met vrienden ben ik hélemaal voor! Eten buiten ook, gezellig. Maar van mij hoeft er geen BBQ aan.
(trouwens, bij mijn schoonouders wel, die maken altijd zalmpakketjes en groentepakketjes in aluminiumfolie en dergelijke, dat is dan wél weer lekker)
Ik zorg altijd dat ik degene die de barbecue geeft help. Dan kan ik ervoor zorgen dat er ook wat lekkere dingen op het menu staan en niet alleen de geijkte huzarensalade, hamburgers, worsten en karbo's. Gewoon zelf wat regelen met kip, vis en groente. Desnoods onder het mom 'ik kan niet goed tegen varkensvlees maar maak je maar niet druk hoor ik regel zelf wel wat. '
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:15:40 #245
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59203022
Hey MinderMutsig hier? .

Ik ben terug van de film en hij was heel tof . Aanrader dus! Spaanse films . Spaanse vrouwen .
Ik weet alleen niet of ik nu een diet coke of een regular coke heb gehad. Had ze allebei besteld, maar ze had het dekseltje niet ingedeukt. Nou ja, Mark beweert dat hij regular coke had, dus dat zal wel dan.
Niet meer actief op Fok!
pi_59203090
Mja, dit was een barbecue die onze kerk gaf voor de leden én voor de buurt waarin de kerk staat. De halve gemeente was er en uit de buurt ook nog zeker 40 man. En het was voor de deelnemers gratis. Dan snap ik ook wel dat ze niet veel verder komen dan broodjes hamburger en huzarensalade
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:18:18 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59203103
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:05 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ik ken hem helemaal niet
Oh, dan ben ik in de war met iemand anders (en dat vermoedde ik eigenlijk al toen ik die post tikte).
Niet meer actief op Fok!
pi_59203414
Terug van rondje rennen
pi_59203416
Vraagje voor de EK-kijkers: snacken jullie iets tijdens een wedstrijd, en zoja, wat? Het wordt hier nml een gezellige bedoening, maar ik wil natuurlijk niet teveel eten. We doen het altijd zo dat iedereen een hapje oid meeneemt dus van tevoren weet ik niet wat er allemaal in huis komt. Zelf zorg ik iig voor een 'gezonde' snack: worteltjes met yoghurtdip (is nog deels oranje ook ).

sorry voor het zomaar binnenvallen, maar lees hier vaak mee, vandaar
pi_59203483
aardbeien is een lekkere snack
of rettig met zout

je kan ook gewoon niks eten
is maar 2 uurtjes
pi_59203493
oké rettich met zout is helemaal niet lekker
mini tomaatjes!
pi_59203530
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:17 schreef freecell het volgende:
Mja, dit was een barbecue die onze kerk gaf voor de leden én voor de buurt waarin de kerk staat. De halve gemeente was er en uit de buurt ook nog zeker 40 man. En het was voor de deelnemers gratis. Dan snap ik ook wel dat ze niet veel verder komen dan broodjes hamburger en huzarensalade
Dan zou ik gewoon wat voor mezelf meenemen maar mijn darmen doen ook echt moeilijk als ik iets verkeerds eet dus ik neem het risico gewoon niet. Het gaat er uiteindelijk toch om dat je er bent en niet om wat je eet.

Hoi Viking!
There is no love sincerer than the love of food.
pi_59203593
Ik hou echt van die vieze bbq's zoals jullie ze noemen
omdat mijn ouders altijd heel erg culinair doen en ik dat nooit zo heb meegekregen.
Net als blokjes kaas en plakjes worst

Altijd maar die truffelsaus, verse pasta, parma ham gekocht in parma, dolma's, verse olijven, turks fruit, etc etc.
nee ik vind blokjes kaas, plakjes worst en huzaren salade helemaal exotisch.
pi_59203639
Ze verkopen nu oranje 'snoep'paprika's bij Albert Heijn (ik kreeg er diarree van maar hey, dat ben ik).
pi_59203641
Haha m'n broertje had net z'n eerste stukje grapefruit ooit! Heb m nog nooit zo vies zien kijken
pi_59203681
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:38 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Haha m'n broertje had net z'n eerste stukje grapefruit ooit! Heb m nog nooit zo vies zien kijken
In Italië doen ze er azijn over
dat is pas goor
pi_59203690
Aardbeien en cherrytomaatjes zijn al in huis en op paprika's ben ik niet echt dol, niet om zo los te eten iig .
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:41:08 #258
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59203712
BBQ's zijn geweldig .
Al vind ik dat er soms weinig variatie is in vleessoorten. Ik wil geen kipfilet en hamburgers. Ik wil écht vlees. Vooral die vleesspiesen zijn zó lekker! Als het binnenkort tijdens het weekend mooi weer is, ga ik even regelen dat we bij m'n zus gaan bbq'en. Mag haar vent mooi vlees omdraaien .
En dan met stokbrood, kruidenboter, huzarensalade. Heel traditioneel allemaal .
Niet meer actief op Fok!
pi_59203762
Met BBQ's is er wel altijd dat gevaar dat je zonder dat je het merkt al snel teveel eet: broodjes kruidenboter, sauzen, meer vlees dan normaal enz. Maar wel lekker idd .af en toe moet het kunnen
pi_59203831
Ik eet nooit huzarensalade bij de bbq. Is dat iets uit Grunningen? Ik maak altijd zelf sateetjes en pindasaus. Een groene salade erbij en soms ook vispakketjes met groenten.
pi_59203924
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:45 schreef conleche het volgende:
Ik eet nooit huzarensalade bij de bbq. Is dat iets uit Grunningen? Ik maak altijd zelf sateetjes en pindasaus. Een groene salade erbij en soms ook vispakketjes met groenten.
Het is ook iets uit zeeland dan vrees ik Gewoon mensen die makkelijk zonder zelf dingen te snijden, willen barbecuen. Die sowieso (thuis iig) niet heel veel aandacht besteden aan eten.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:49:46 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59203936
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:45 schreef conleche het volgende:
In Friesland doen ze dat ook, dus het is niet iets typisch Gronings.
Heb wel eens een marshmallowsalade gehad bij een bbq. Dat was ehm bizar .
Oh ja, pindasaus mag ook niet ontbreken natuurlijk . Vis doen we niet aan.
Niet meer actief op Fok!
pi_59204010
Ik heb ook zo'n speciale vistang, daar kan je forelletjes en zo in zijn geheel mee grillen, zonder dat ze uit elkaar vallen.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:25:00 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59204965
De zak hamka's is leeg, dus het gevaar is geweken! .

voor de duidelijkheid: Mark heeft hem leeggegeten.
Niet meer actief op Fok!
pi_59205098
wat lief van hem !
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:34:23 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59205241
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
wat lief van hem !
Nou, niet dus, want de chips is helemaal niet op.
Hij heeft gewoon gelogen! .

Ik kon nml geen lege zak vinden .
Niet meer actief op Fok!
pi_59205551
Waar is MoBlo?
#35.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:44:24 #268
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59205576
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:43 schreef Clayton1 het volgende:
Waar is MoBlo?
Awwww!!!
Niet meer actief op Fok!
pi_59205703
wat bedoel je?
#35.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:49:52 #270
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59205726
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:49 schreef Clayton1 het volgende:
wat bedoel je?
Je mist haar hè? .
Niet meer actief op Fok!
pi_59205772
haha.
het viel mij op dat ze nergens op reageerde.
#35.
pi_59205945
ik mis haar ook
ik verdenk haar van een leven!
pi_59206381
heb jij ook een leven buiten fok,niet verkeerd bedoeld maar jij bent altijd hier.
#35.
pi_59206390
Goedenavond. Ik heb een erg slechte dieet-dag ontbeten met een krentenbol, toen op het werk getrakteerd op slagroomsoesjes (morgen jarig). Ik vier het morgen niet, maar m'n ouders zijn vandaag toch even langsgeweest omdat mijn moeder niet kan tegen verjaardagen uitstellen . Toen met m'n ouders taart gegeten (zelfgebakken, erg goed gelukt!) en toen naar een simpel eetcafeetje geweest voor een biefstuk met veel te lekkere Belgische frieten.. en een italiaans ijsje toe .

Morgen maar lekker balansen! Dat moet op zich wel lukken, want ik heb m'n verjaardagscadeautjes van m'n vriend ook al gehad: een contactgrill en een stoomkoker! Daar ga ik eens lekker mee experimenteren komende week, lekker gegrillde vis en gestoomde rijst enzo hmm.

Ooh, en hij was zo lief ik was een beetje aan het sippen dat ik nu helemaal geen verjaardagsgevoel had omdat ik het morgen niet vier.. en toen heeft hij stiekem toen ik zat te lezen de hele keuken versierd . Dus nu voel ik me wel jarig .

pi_59206469
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 23:17 schreef Clayton1 het volgende:
heb jij ook een leven buiten fok,niet verkeerd bedoeld maar jij bent altijd hier.
ik heb vandaag gezeild
donderdag uitgeweest in Groningen vrijdag terug gekomen
woensdag gewerkt + PF is weer terug feestje
dinsdag rijles, shoppen in Hilversum, kickboks training, paar uur gechillt met wat vriendinnen op de terug weg.
gister zou ik uitgaan maar kon mn fietssleutel niet vinden + uitgebreid gekookt, boodschapjes gedaan jeweet toch! en in de middag iets van heel veel KM gelopen naar een cmille 4 wijken verder
nu zou ik naar Amsterdam gaan maar weer het fietssleutel verhaal!
Morgen feest/bbq in Amsterdam, ook leuk

ja, op zich wel Heb alleen als enige vakantie!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 23:21:58 #276
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_59206491
Hopelijk is dit de stok achter de deur die ik nodig heb om vol te houden...

Wish me luck
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
pi_59206493
wat lief van je vriendje
pi_59206503
succes!
pi_59206549
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 23:21 schreef DR34M3R het volgende:
Hopelijk is dit de stok achter de deur die ik nodig heb om vol te houden...

Wish me luck
wat wil je volhouden? ik heb wat gemist denk ik.
#35.
pi_59206581
afvallen denk ik
pi_59206633
Oh oke, Good luck DR34M3R.
btw. wat een naam hoe krijg je het verzonnen.
#35.
pi_59206669
dreamer was al bezet denk ik
pi_59206705
ja zoiets.

maar ik ga, mzzl PF XXX
#35.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 23:38:26 #284
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_59206874
dreamer was idd al bezet.. en dream3r... Ik bleef met het kliekje zitten...

Maar dreamer mag ook hoor.. of dromer.. wat jij het prettigst vindt typen
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 23:42:04 #285
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_59206940
En ja... afvallen
pi_59207132
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 23:17 schreef Razztwizzle het volgende:
Ooh, en hij was zo lief ik was een beetje aan het sippen dat ik nu helemaal geen verjaardagsgevoel had omdat ik het morgen niet vier.. en toen heeft hij stiekem toen ik zat te lezen de hele keuken versierd . Dus nu voel ik me wel jarig .

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh, wat lief!

Laat je even weten hoe de contactgrill bevalt? Ik ben namelijk over 2 weken jarig en ik zat er ook over te denken om zo'n ding te vragen, maar ik weet niet of het iets toevoegt naast de grillpan die ik al heb (en of ik dan niet in de verleiding kom om elke dag panini's te maken als lunch ).

Weet één van jullie trouwens of zelfgebakken brood (uit een broodbakmachine of uit de oven) vergelijkbaar is met supermarktbrood qua calorieën?
pi_59207160
uhm
ik kan morgen wel even kijken of het op dat pak staat wat we hebben (broodbakmachine)
  zondag 8 juni 2008 @ 00:07:13 #288
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_59207416
quote:
ik ook (naja denk rond de 300)

score: 3 shirtjes (heeeele mooie), 2 basishemdjes, 2 armbanden, lingeriesetje en hele toffe gele sneakers

leuk leuk leuk....

merkte alleen wel dat ik nog ff moet wennen aan het feit dat ik weer wat dunner ben, want alles wat ik aanpaste was te groot en moest een maatje kleiner
alle shirtjes nu maat 40 (of L)
fijn gevoel hoor

verder gister errrrrg gezellige bruiloft gehad en vandaag dus hele dag in Utrecht geshopt en nu moe ga nog even een poging doen tot bijlezen hier....
als het niet lukt, weltrusten allemaal
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_59207578
Goh, Lambrusco met bevroren smoothie is eigenlijk best lekker.
Ik had hem even in de diepvries gezet om snel koud te worden en toen vergeten, nu is het een soort slush puppie. Gezond ijsje.
  zondag 8 juni 2008 @ 11:25:15 #290
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59213224
Ik heb twee dagen geleden geshopt voor 500 euro... een nieuwe bril en contactlenzen

Gisteren geBBQ'd Heerlijke vleesspiezen met een hamburger op en een salade met mango En als toetje aardbeien met citroentaart!

Echt heerlijk!
pi_59213258
De lovesick bovenbuurman begint me op mijn zenuwen te werken. Was ik eindelijk eens redelijk op tijd naar bed gegaan (kwart over 1 of zo) werd ik om 3 uur wakker omdat meneer lag te grienen als een klein kind. Met van die hele harde uithalen. In het begin dacht ik nog: Aaw, wat zielig. Maar het duurde en het duurde, hij begon met dingen te gooien, hij begon te krijsen en helaas had hij niet verzuimd de balkondeuren lekker open te gooien, zodat iedereen fijn kon meegenieten. Ik begon mijn geduld al redelijk te verliezen: Come on zeg, hij is 50, get a grip. Anyway, ik heb toen maar de pliesie gebeld, deels omdat ik weer wilde slapen en ook omdat ik een beetje bang was dat hij zichzelf iets zou aandoen. (Dat schreeuwde ie nl. telkens).

Net na ik gebeld had werd het ineens wonderbaarlijk stil. Maar dat beviel hem ook niet, want net toen ik weer begon in te doezelen besloot hij dat een xylofoonconcert op de spijlen van het balkon een goed idee was. Toen kwam eindelijk de politie. (wat best lang duurde übrigens) Ze hebben gepraat en na een kwartier gingen ze weer weg en toen was het rustig. Maar waarschijnlijk heeft hij iets gezegd wat onrustbarend was, want een drie kwartier later waren ze ineens met 2 auto's terug en werd ie meegenomen Dus nu ben ik benieuwd wat er aan de hand is!

Intussen was het 6 uur en volop licht en ik geradbraakt.... Gelukkig ga ik bijna op vakantie
  zondag 8 juni 2008 @ 11:33:54 #292
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59213347
Aaaargh, dat is toch ook niet normaal! Gelukkig is het zondag, kun je lekker luieren
pi_59213394
quote:
Op zondag 8 juni 2008 11:33 schreef Ewelina het volgende:
Aaaargh, dat is toch ook niet normaal! Gelukkig is het zondag, kun je lekker luieren

HahAhahaha, NOT! Ik zit op het werk. (als een zombie, dat wel!)
  zondag 8 juni 2008 @ 11:40:12 #294
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59213451
Kun je niet tussendoor even gaan rusten? (je bent toch eigen baas?)
pi_59213520
quote:
Op zondag 8 juni 2008 11:40 schreef Ewelina het volgende:
Kun je niet tussendoor even gaan rusten? (je bent toch eigen baas?)
Ja, maar ik zit nu in de galerie, dus het is een beetje raar als ik nu de tent dichtgooi. Ach ik mkom er ok wel weer overheen hoor. Maar het was wel frappant: die ene keer dat het me lukt op tijd te gaan slapen is er weer wat anders.
  zondag 8 juni 2008 @ 11:45:40 #296
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59213579
quote:
Op zondag 8 juni 2008 11:27 schreef conleche het volgende:
- buurmanverhaal -
Heftig.
Post je het ook even al je weet wat er gebeurd is? .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 8 juni 2008 @ 11:55:24 #297
171890 Chicolate
Chemicals
pi_59213787
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 23:20 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ja, op zich wel Heb alleen als enige vakantie!
Nietes ik ook . Maar ik heb verder niet echt een leven .
quote:
Op zondag 8 juni 2008 11:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Heftig.
Post je het ook even al je weet wat er gebeurd is? .
Ramptoerist ! Maar ik wil het ook weten ghehe... klinkt allemaal wat maf
  zondag 8 juni 2008 @ 11:59:34 #298
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59213862
quote:
Op zondag 8 juni 2008 11:43 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, maar ik zit nu in de galerie, dus het is een beetje raar als ik nu de tent dichtgooi. Ach ik mkom er ok wel weer overheen hoor. Maar het was wel frappant: die ene keer dat het me lukt op tijd te gaan slapen is er weer wat anders.
Inderdaad, maar leuk is anders. Sterkte vandaag

Ik mag vandaag een hoop boeken en literatuur gaan lezen. In volgorde:

- De Turkenkrijg (Erasmus)
- The influence of the Islam on medieval Europe
- The Old World and the New 1429-1650
- 2 readers
- Modern europe: from the Renaissance till the age of Napoleon

Yay Gelukkig heb ik wel goed geslapen
pi_59213870
Ik hoop dat ik dan vanavond wat hoor, want morgenochtend ga ik naar Belgie en overmorgen naar Frankrijk!! Mèn wat heb ik daar zin in!
pi_59213878
Vakantie, wat zou dat heerlijk zijn...
En dan te bedenken dat ik vrijwillig een cursus van 5 weken aan het volgen ben die ik helemaal niet nodig heb. Ik had gewoon al 2 weken vrij kunnen zijn.

* Mini_rulez is stiekem ook wel benieuwd naar de afloop van het buurmanverhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')