abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59187340

Het vorige deel: Slank de zomer in # 164.2: Waar het heel gezellig is...

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_59187399
FiPo
pi_59187407
SePo
pi_59187438
Goedzo Fallus!!! Ik zat al te zuchten en te denken aan me opofferen maar je hebt me gered.

Ik kijk altijd naar "ik mis je" van de EO
Springfield's looking pretty dusty today
pi_59187467
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:31 schreef -marz- het volgende:
Goedzo Fallus!!! Ik zat al te zuchten en te denken aan me opofferen maar je hebt me gered.

Ik kijk altijd naar "ik mis je" van de EO
Ik ben soms wel wereldvreemd omdat ik geen tv kijk
quote:
Talkshow waarin Andries Knevel en Tijs van den Brink gasten uit de politiek, showbizz, cultuur en sport ontvangen. Opinieleiders én gangmakers geven een
Dus toch politiek. Ik had het wel ooit vaag gezien dus.
pi_59187519
Die gangmaker is iig niet Knevel.
pi_59187545
Oké. Nee het zat in mijn hoofd in het laatje "iets met politiek, not interesting"
net als het lagerhuis. iedereen die door elkaar schreeuwt
pi_59187546
Ik lees elke ochtend de krant, dat staat intellectueel ook al maak ik soms alleen de easy sudoku.
pi_59187552
als dat nog bestaat
pi_59187566
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:34 schreef -marz- het volgende:
Ik lees elke ochtend de krant, dat staat intellectueel ook al maak ik soms alleen de easy sudoku.
ik lees wel de krant
nrc echt zo een goeiste krant! ik sweer
en parool. wel grappig maar ook een beetje kneuzig. vooral met de nieuwe lay-out.
pi_59187581
ik zei gister: ja baywatch, a-team dat moeten ze echt weer op tv laten komen!
persoon: dat IS op tv
ik: o epische faal
pi_59187588
Nu zit Jan Marijnissen er. Wel politiek dus.
En Maarten van Rossem.

-marz-: waarom heb jij dan weer geen fotoboek? Nu kan ik niet teruglurken.
En waarom lijkt je nickname op Marx en zit de z naast de x...
Are you pondering what I'm pondering?
pi_59187613
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
als dat nog bestaat
Het Lagerhuis? Nee.
pi_59187665
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:37 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Het Lagerhuis? Nee.
O de laatste keer dat ik tv keek was naar het lagerhuis. Geloof ik.
pi_59187776
Haha die maten. Was heupomtrek nou gewoon over je bot, of het breedste stuk ergens rond je heup? Want rond mn botten is het niet veel, maar dan komt opeens mn kont en ergens onderin (nog net boven waar mn benen beginnen) is het op zn max, volgens mij ruim onder waar ik mn heup zou denken . Ik ben 91-68-99 ofzo (of als het gewoon op mn bot mag: 91-68-85). En wat klinkt dat nu opeens dun .

Nuja, trusten, ben niet echt helder meer.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59187798
je heupen is het breedste stuk dacht ik?
pi_59187832
Ja haha chicolate ik pak gewoon het bot hoor, niet die ellende die daaronder nog komt
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:36 schreef Mini_rulez het volgende:
-marz-: waarom heb jij dan weer geen fotoboek? Nu kan ik niet teruglurken.
En waarom lijkt je nickname op Marx en zit de z naast de x...
Ja weet ik niet.
pi_59187851
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:44 schreef -marz- het volgende:
Ja haha chicolate ik pak gewoon het bot hoor, niet die ellende die daaronder nog komt
je moet het breedste doen hoor
anders heb ik ook 70 of zo
pi_59187892
OOoohhh daar gaat het fout.

ok 110 cm om m'n kont
pi_59187896
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

je moet het breedste doen hoor
anders heb ik ook 70 of zo
Ja maar het breedst, dat kan je geen heup meer noemen bij mij . Dat is "waar je kont het dikst is, ergens tussen je heup en je benen".
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59187948
Ok confrontaties zijn goed. Pas als ik die 110 accepteer kan ik beginnen aan het proces van verandering.
pi_59188275
Juist, own your problems.
Heupen moet je idd op het breedste punt meten, taille op het smalste.

* Mini_rulez is 92-70-100.
pi_59188354
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:46 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ja maar het breedst, dat kan je geen heup meer noemen bij mij . Dat is "waar je kont het dikst is, ergens tussen je heup en je benen".
maar dat moet je wel meten

zal ik het dan ook nog maar helemaal doen
nek --> 34
bovenarm --> 27
bovenarm gespannen --> 29
onderarm --> 24
pols --> 15.5
tieten --> 89
onder wijdte --> 74
taille (onder ribben) --> 72
navel --> 84
heupbot --> 87
heup/bil --> 100
bovenbeen --> 58
onderbeen --> 37.5
enkel --> 22

nou. dan mag iemand even de 3 goede cijfers er uit halen
tip: het zijn niet de laatste 3
pi_59188370
alleen heb vandaag schandalig veel gegeten dus m'n romp zal wel opgezwollen zijn. gok ik.
pi_59188387
m'n vader zit naast mij taart te eten en ik word er gewoon misselijk van
duidelijk geen exo eter
pi_59188466
ik trek het niet meer ik ga hier weg
  zaterdag 7 juni 2008 @ 00:21:05 #27
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_59188765
Zal ik ook weggaan of toch maar thuis blijven, wat een mogelijkheden op zo'n dolle vrijdagavond.
Bernie en ik zijn tof.
pi_59189023
Ik kom net thuis, heb heel vies gegeten! Het klonk goed, maar was echt niet lekker, bovendien heb ik nu buikpijn, dus hoop dat het niet bedorven was..
pi_59189046
als het niet lekker is
nooit dooreten!

kan inderdaad dat het bedorven was
pi_59189103
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 00:33 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
als het niet lekker is
nooit dooreten!

kan inderdaad dat het bedorven was
Heb ik ook niet gedaan! Echt alleen geproefd en toen was ik in gesprek en had ook geen zin om het terug te sturen, want dat zou weer haske lang duren en ik wilde al bijna naar huis, toen heb ik maar de knapperigste frietjes van meneer C. z'n bord gepikt.
pi_59191982
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 22:34 schreef Miss_S het volgende:

Ik begrijp echt niet hoe jullie al die maten kunnen hebben, ik ben veel dikker dan jullie
Ik begrijp er ook niets van! Ik zit nu op 98-65-98 (bij 1.74 meter), en ik heb gigantische heupen. Bovendien moet ik in gewicht nog behoorlijk afvallen. Waar zouden mijn kilo's dan in vredesnaam zitten?
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 00:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

maar dat moet je wel meten

zal ik het dan ook nog maar helemaal doen
nek --> 34 31
bovenarm --> 27 29
bovenarm gespannen --> 29
onderarm --> 24 23
pols --> 15.5 14,5
tieten --> 89 98
onder wijdte --> 74 75
taille (onder ribben) --> 72 65
navel --> 84 77,5
heupbot --> 87 92
heup/bil --> 100 98
bovenbeen --> 58 55
onderbeen --> 37.5 37,5
enkel --> 22 22,5

nou. dan mag iemand even de 3 goede cijfers er uit halen
tip: het zijn niet de laatste 3
Lijstjes! Maar bij jou is het vast één bonk spier. Ik ben meer een massa zacht vlees.

[ Bericht 55% gewijzigd door Claudia_x op 07-06-2008 08:33:05 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_59192062
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:36 schreef Mini_rulez het volgende:
Nu zit Jan Marijnissen er. Wel politiek dus.

Daar heeft mijn vader nog mee gesport

Maar goedemorgen allemaal
Ik ga weer aan de literatuurstudie :w
Nog een weekje en ik heb vakantie zullen we maar zeggen
  zaterdag 7 juni 2008 @ 08:43:27 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59192087
Goedemorgen .

Ik lees de NRC Next .
Of die lás ik, want het proefabbo is afgelopen. Als ik straks op mezelf woon (het is de bedoeling dat ik hier over niet al te lange tijd wegga), dan neem ik wel een abbo op NRC Next, denk ik, maar als ik bijv met het OV naar mijn werk reis, doe ik dat ws weer niet, want dan lees ik wel Spits, Metro, De Pers, Dag. Ik lees de columns van Aaf in NRC Next nu nog wel elke dag online. Aaf .

Verder positief gestemd vanmorgen, want er gaat daadwerkelijk een derde date komen . Wanneer weet ik nog niet. Ws plan ik die expres als het weer mooi weer wordt (later deze week wordt het knudde), want ik wil naar het strand.
Niet meer actief op Fok!
pi_59192099
Viking, heb je nog nieuwe vacatures op het oog?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 08:47:15 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59192105
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 08:46 schreef Claudia_x het volgende:
Viking, heb je nog nieuwe vacatures op het oog?
Nee, ik ben er nog niet echt aan toe gekomen. Leg nu de laatste hand aan mijn studiedingen en ik weet ook niet altijd even goed waar ik moet zoeken naar vacatures. Heb tot nu toe vooral Villa Media en Redactie & Co in de gaten gehouden.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 08:48:17 #36
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192111
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 08:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik begrijp er ook niets van! Ik zit nu op 98-65-98 (bij 1.74 meter), en ik heb gigantische heupen. Bovendien moet ik in gewicht nog behoorlijk afvallen. Waar zouden mijn kilo's dan in vredesnaam zitten?
[..]

Lijstjes! Maar bij jou is het vast één bonk spier. Ik ben meer een massa zacht vlees.
Nee Claudia,

Het verschil tussen jou en PF is het figuur en de genetische predispositie.
Jij hebt ferme borsten en heupen, het welbekende zandloper figuur. Ik ben ongeveer even lang als jij en ik heb ook grote borsten en relatief brede heupen.
PF is een zogenaamde ecto; ze is vrij recht en heeft een redelijk gelijkmatige verdeling. Daarbij zijn haar borsten aanzienlijk kleiner.

Aan je metingen te zien ben je dus niet zo heel ver van je ideale gewicht en vormen.
Om het je makkelijk te maken; bij mij verdwenen mijn heupen en borsten ineens toen ik onder mijn 'gewenste' gewicht ging zitten.
Ik zou met 62 kg perfect moeten zijn, maar gek genoeg was ik bij 58 kg echt vreselijk plat , incl wespentaille.
Die 4 kg, maakte dus echt een wereld van verschil en die zat dus op mijn borsten en heupen.

Met 58kg ; had ik 92-58-90.
Overigens had ik daar wel wat serieuze krachttraining en 4 x per week hardlopen bij nodig.
pi_59192122
Goedemorgen. Enorme koppijn/stijve nek
pi_59192137
Wie is trouwens ihatefastcars?
pi_59192234
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 08:48 schreef SHE het volgende:

Aan je metingen te zien ben je dus niet zo heel ver van je ideale gewicht en vormen.
Om het je makkelijk te maken; bij mij verdwenen mijn heupen en borsten ineens toen ik onder mijn 'gewenste' gewicht ging zitten.
Ik zou met 62 kg perfect moeten zijn, maar gek genoeg was ik bij 58 kg echt vreselijk plat , incl wespentaille.
Die 4 kg, maakte dus echt een wereld van verschil en die zat dus op mijn borsten en heupen.
Er zit een discrepantie tussen wat ik meet en wat ik zie. Ik zou blij kunnen zijn met mijn centimeters, maar ik ben niet blij met de manier waarop ik in m'n kleren pas. Mijn lichaam is niet strak en stevig genoeg.

Ik moet bekennen dat ik weinig hoop heb dat dat ooit nog goed komt; ik ben nu eenmaal veel te dik geweest en daar heeft mijn huid onder te lijden gehad. Het overtollige vet op mijn heupen kan ik er wel vanaf krijgen, maar mijn bovenarmen en bovenbenen zijn verpest en voor m'n borsten kan ik dan een operatie gaan regelen.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat ik 58 kg zou kunnen wegen. In m'n volwassen leven ben ik nooit onder de 67 kg gekomen (en daar zit ik nu nog 5 kg vandaan). Maar ik heb ook nooit een serieus sportregime gehad. In de tijd dat ik veel aan hardlopen deed, deed ik niets aan krachttraining.
pi_59192246
Vanmorgen weer 75,3 kg. Vanmiddag maar weer de sportschool met een bezoekje vereren.

Eerst douchen dan shoppen
  zaterdag 7 juni 2008 @ 09:24:16 #41
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192292
En of dat kan.
Ik moet wel bekennen dat ik twijfel of het me weer gaat lukken, 7 jaar later. Ik ben inmiddels 30, dus mijn lichaam zal anders werken nu, maar ik moet het gewoon zien te combineren met iets tijdrovends als werken.
Want waar modellen en artiesten de hele dag hebben om te sporten, moeten wij dat maar even ergens tussendoor zien te doen.

Mijn regime toentertijd bestond uit het ontbijten en lunchen met rijst. ( gebakken japanse rijst )
Tussendoor, ook rijst of ananas. Geen andere fruitsoorten.
S'avonds at ik iets aan eiwitten en groene groenten.
Geen gesmokkel, alleen dit. Geen fris, fruitsappen..gewoon water of koffie of thee. 7 dagen per week.
Zondigen deed ik met gegrilde kippetjes of een tosti met magere kaas.

Dan 5 dagen per week intensief krachttraining, waarvan 4 dagen de ochtend beginnen met hardlopen.

Veel mensen beweren dat ze nooit echt slank zullen worden en dat klopt, omdat ze er de moeite niet voor willen doen. Sommige mensen zijn inderdaad gezegend met een hyperactieve schildklier en dat is allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk moeten we allemaal hard werken voor een mooi, strak lichaam.
Jij, en iedereen die hier in dit topic post kan zichzelf uiteindelijk een modellen-maatje aanmeten.
Daar verwed ik bij deze mijn longen om.

Met alleen cardio kom je er niet; sterker nog..hardlopen/fietsen is een mooie opwarmer, maar echt beeldhouw werk voor je lichaam doe je met keiharde krachttraining. Lood pompen, spieren kweken.
Moet je eens zien hoe lekker je broeken ineens gaan zitten. Die losse huid moet ergens mee gevuld worden?
Wat de websites aanduiden als 'gezond gewicht' , is gewoon het gewicht waarbij je geen gezondheidsrisico's loopt. De waarheid is echter dat je pas een beetje strak gaat worden als je daar 5-10kg onder gaat zitten en de inhoud lekker pezig is.
  Vis een optie? zaterdag 7 juni 2008 @ 09:32:41 #42
70532 loveli
N
pi_59192357
Volgens mij begrijpt SHE het beter dan de meesten van ons. Ook de voedingsadviezen die je zo nu en dat post

Blijf je in dit topic of kom je gewoon zo nu en dan even langs? Wat mij betreft horen we meer van je.
crap in = crap out
pi_59192384
Ik ga er eens goed over nadenken. Het eten valt te regelen. Ik ben erg gedisciplineerd, dus ik geloof dat ik er prima mee kan leven. Met hardlopen heb ik ook geen problemen. Krachttraining is mijn zwakke plek. Daar moet ik voor naar een sportschool, en daar heb ik 's avonds helemaal geen zin in. Ik lig liever op de bank met 2 katten en een goed boek.

Maar het is óf er iets aan doen, óf ermee leren leven. Zelfacceptatie.
pi_59192412
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:32 schreef loveli het volgende:
Volgens mij begrijpt SHE het beter dan de meesten van ons. Ook de voedingsadviezen die je zo nu en dat post

Blijf je in dit topic of kom je gewoon zo nu en dan even langs? Wat mij betreft horen we meer van je.
Volgens mij doen we allemaal ons best hier
pi_59192414
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:32 schreef loveli het volgende:
Ik heb wel een wijze les geleerd van mijn internist, en dat is dat je naar het hele plaatje moet kijken. Misschien kun je een geweldig lichaam krijgen als je daar keihard voor werkt, maar wat moet je er voor laten staan? Houd je nog genoeg tijd over voor je werk, voor je vrienden, voor de andere dingen die je leuk vindt om te doen? En hoe voel je je er geestelijk bij als je niet tevreden kunt zijn met hoe je bent maar altijd streeft naar perfectie? Hoe leuk ben je dan voor je omgeving?

Voor iedereen zullen de antwoorden op deze vragen anders zijn. Ik ben er zelf nog niet uit wat ik het beste kan doen. Ik ben bijna doodgegaan door mijn zucht naar perfectie, dus ik probeer er voorzichtig mee om te gaan.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 09:46:06 #46
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192446
Dat is het inderdaad.
En die knop moet dan ook helemaal om; dan is gezond niet meer : cracker kaas, of lichte pasta.
Dan is gezond, elke 2 uur MOETEN eten , elke dag exact hetzelfde eten, elke dag dezelfde routine en elke dag dezelfde sportschool.
Geen restaurants, geen frietjes, geen snoep, geen verwennerij. Gewoon oer discipline.

En voor de mensen die beweren dat dat onmenselijk of ongezond is...show me yours and I'll show you mine <:)

En als je tevreden bent met je 'gezonde gewicht' dan is dat ook prima. Maar dan niet zeuren over het feit dat je moeite hebt met kleding; dat je kont te groot is of je flubbers hebt.
En je aversie jegens sportscholen begrijp ik, ik haat ze ook. Ik haat ze het meest omdat ze me confronteren met mijn lichamelijke toestand. Spiegels, spiegels, TL licht en spiegels.
Tot wat je ziet ineens heel prettig is, dan ga je er wonen.

Mocht je hulp nodig hebben bij training of voedingsschema's, dan weet je me te vinden he?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 09:47:36 #47
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192459
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb wel een wijze les geleerd van mijn internist, en dat is dat je naar het hele plaatje moet kijken. Misschien kun je een geweldig lichaam krijgen als je daar keihard voor werkt, maar wat moet je er voor laten staan? Houd je nog genoeg tijd over voor je werk, voor je vrienden, voor de andere dingen die je leuk vindt om te doen? En hoe voel je je er geestelijk bij als je niet tevreden kunt zijn met hoe je bent maar altijd streeft naar perfectie? Hoe leuk ben je dan voor je omgeving?

Voor iedereen zullen de antwoorden op deze vragen anders zijn. Ik ben er zelf nog niet uit wat ik het beste kan doen. Ik ben bijna doodgegaan door mijn zucht naar perfectie, dus ik probeer er voorzichtig mee om te gaan.
Goed dat je dit even aanstipt.
Het belangrijkste is dat de antwoorden altijd persoonlijk zijn. Maar vergeet nooit echt eerlijk tegen jezelf te zijn.
pi_59192460
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Precies
En moeten we allemaal perfect willen zijn?

Ik ben erg blij met hoe ik nu ben hoor, en nee ik ben niet strak
Maar ik ben 30 kilo kwijt en al een jaar op gewicht
pi_59192479
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:46 schreef SHE het volgende:
Dat is het inderdaad.
En die knop moet dan ook helemaal om; dan is gezond niet meer : cracker kaas, of lichte pasta.
Dan is gezond, elke 2 uur MOETEN eten , elke dag exact hetzelfde eten, elke dag dezelfde routine en elke dag dezelfde sportschool.
Geen restaurants, geen frietjes, geen snoep, geen verwennerij. Gewoon oer discipline.
Dat is vast gezond maar ook een obsessie
  Vis een optie? zaterdag 7 juni 2008 @ 09:52:55 #50
70532 loveli
N
pi_59192501
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:41 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Volgens mij doen we allemaal ons best hier
Dat stel ik ook niet ter discussie. Mijn punt is dat SHE heel goed weet waarover ze praat en de kennis die ze heeft zou ik ook heel graag wil hebben. Kennis is macht
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')