abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59192511
Goedemorgen!

Ik kijk nooit naar de EO

En ik moet zeggen dat ik het meer met claudia dan met SHE eens ben. er mag best een laagje zacht op de pezigheid zitten. Ook is er meer in het leven dan strak in je vel zitten, word je niet gelukkig van uiterlijk (alleen).
Dat van het niet klagen is hier wel de filosofie: wil je zeiken over je gewicht/vadsigheid dan mag de ander zeggen dat je eet- en beweegpatroon beter kan. Is het antwoord in de trant van 'ja maaaaaaaaaaar' dan moet je ook niet erover zeiken
Het mooi kotsende meisje.
pi_59192522
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:53 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen!

Ik kijk nooit naar de EO

En ik moet zeggen dat ik het meer met claudia dan met SHE eens ben. er mag best een laagje zacht op de pezigheid zitten. Ook is er meer in het leven dan strak in je vel zitten, wordt je niet gelukkig van uiterlijk (alleen).
Dat van het niet klagen is hier wel de filosofie: wil je zeiken over je gewicht/vadsigheid dan mag de ander zeggen dat je eet- en beweegpatroon beter kan. Is het antwoord in de trant van 'ja maaaaaaaaaaar' dan moet je ook niet erover zeiken
Maar is het niet menselijk/vrouwelijk om te klagen? Iedereen doet dat volgens mij wel, maar wil niet zeggen dat we er echt mee zitten, toch?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 09:55:51 #53
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192529
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat is vast gezond maar ook een obsessie
Goh, enlighten me. Echt slank zijn is obsessief?
En alle vrouwen in mt 34 zijn zeker kuthoeren?
pi_59192531
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar is het niet menselijk/vrouwelijk om te klagen? Iedereen doet dat volgens mij wel, maar wil niet zeggen dat we er echt mee zitten, toch?
Ja maar vriendlief moet het wel aanhoren, daarom is dit een goede manier om het binnen de perken te houden
pi_59192533
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:55 schreef SHE het volgende:

[..]

Goh, enlighten me. Echt slank zijn is obsessief?
En alle vrouwen in mt 34 zijn zeker kuthoeren?
Ja klopt dat zeg ik precies
pi_59192537
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:56 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Ja maar vriendlief moet het wel aanhoren, daarom is dit een goede manier om het binnen de perken te houden
daar kan je wel eens gelijk in hebben
pi_59192543
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:46 schreef SHE het volgende:

Dan is gezond, elke 2 uur MOETEN eten , elke dag exact hetzelfde eten, elke dag dezelfde routine en elke dag dezelfde sportschool.
Geen restaurants, geen frietjes, geen snoep, geen verwennerij. Gewoon oer discipline.
Nou, of het gezond is is een tweede. Blijkbaar werkt het voor jou wel, maar als ik elke dag hetzelfde eet val ik a. niet echt af (ik val sneller af van variatie met gezonde dingen) en b. krijg ik volgens mij wél tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Zeker als het ook nog eens weinig eten is!
pi_59192550
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:59 schreef freecell het volgende:

[..]

Nou, of het gezond is is een tweede. Blijkbaar werkt het voor jou wel, maar als ik elke dag hetzelfde eet val ik a. niet echt af (ik val sneller af van variatie met gezonde dingen) en b. krijg ik volgens mij wél tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Zeker als het ook nog eens weinig eten is!
Daarom SHE mag dan kennis hebben volgens sommige, maar volgens mij weten we allemaal nog het beste hoe ons lichaam en geest werkt om een goede combinatie daar tussen te vinden
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:00:47 #59
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192554
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:56 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ja klopt dat zeg ik precies
Leg dan gewoon uit wat je bedoelt; je haalt mijn repliek aan en beweert dat die manier van leven obsessief is. Wat is er obsessief aan regelmatig en veel eten, veel sporten en routine-matig leven?
Ik denk eerder dat jij de wereld andersom ziet.

Krampachtig proberen af te vallen door crackers te eten en je eten af te meten..dát is obessief.
Verstand op nul, eten als een wolf, slapen als een baby en trainen als een beest...heb je meteen geen tijd meer om zo met je eten bezig te zijn,
pi_59192565
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:00 schreef SHE het volgende:

[..]

Leg dan gewoon uit wat je bedoelt; je haalt mijn repliek aan en beweert dat die manier van leven obsessief is. Wat is er obsessief aan regelmatig en veel eten, veel sporten en routine-matig leven?
Ik denk eerder dat jij de wereld andersom ziet.

Krampachtig proberen af te vallen door crackers te eten en je eten af te meten..dát is obessief.
Verstand op nul, eten als een wolf, slapen als een baby en trainen als een beest...heb je meteen geen tijd meer om zo met je eten bezig te zijn,
Je krampachtig aan een strak plan moeten vast houden van eten en sporten en niet kunnen genieten/varieren/LEVEN! dat is obsessief ja
En ik zie nergens dat ik iets zeg over maat 34 en kuthoeren
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:04:42 #61
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192582
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:59 schreef freecell het volgende:

[..]

Hoe kun je uit mijn reply halen wat veel of weinig is?
Ik durf een willekeurig schema tegen jouw eetpatroon te leggen en nu al te beweren dat je te weinig eet.
Daarnaast is het een wetenschappelijk gegeven dat iedereen uiteindelijk slanker wordt en blijft bij herhaling.
Sporters gebruiken deze truuk ook om te voorkomen dat ze aankomen.
Als je namelijk elke dag hetzelfde eet, heb je minder kans op uitglijders en daarnaast wen je je lichaam aan een bepaalde calorie-inname. Daarnaast zorgt om de 2 uur eten voor een stabiele suikerspiegel; ergo, minder uitglijders.
pi_59192589
Ik denk dat veel vrouwen met maat 34 daar niet veel moeite voor hoeven te doen. Ze zijn van nature zo slank en ze eten van nature minder, omdat hun hersenen en lichaam eerder stop zeggen, of omdat ze een snelle stofwisseling hebben.
Dan heb je nog de Madonna's van deze wereld, dat zijn er maar weinig hoor, die zo'n strak regime kunnen aabhouden zowel qua eten als qua sport en de vraag is dan ook: is dat nodig? Wil je persé in dat maatje 34 als je er zo ongelofelijk veel voor moet laten en doen. (dat rijstdieet van SHE klinkt als een verschrikking in mijn oren).

Ik sport veel, ik eet lang niet alles wat ik zou willen eten en verder dan dat wil ik niet gaan. En als dat betekent dat ik nooit perfect zal zijn: so be it.
pi_59192596
Het is voor velen ook geen prioriteit nr. 1.
Als je ervoor je verstand op 0 moet zetten, kunnen slapen als een baby en trainen als een beest, zoals jij zegt, moet je daar behoorlijk wat veranderingen in je normale dagelijks leven aanbrengen.
Ik zou me dat niet kunnen en niet willen veroorloven. Dat jij dat wel wil, zegt niet dat dat dè manier is om te leven.
Het verschil zal ook wel zijn het streven naar perfectie of naar niet ontevreden zijn over m'n uiterlijk. Ik sta te kort voor de spiegel elke dag om perfect te willen zijn
pi_59192600
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:05 schreef conleche het volgende:
Ik denk dat veel vrouwen met maat 34 daar niet veel moeite voor hoeven te doen. Ze zijn van nature zo slank en ze eten van nature minder, omdat hun hersenen en lichaam eerder stop zeggen, of omdat ze een snelle stofwisseling hebben.
Dan heb je nog de Madonna's van deze wereld, dat zijn er maar weinig hoor, die zo'n strak regime kunnen aabhouden zowel qua eten als qua sport en de vraag is dan ook: is dat nodig? Wil je persé in dat maatje 34 als je er zo ongelofelijk veel voor moet laten en doen. (dat rijstdieet van SHE klinkt als een verschrikking in mijn oren).

Ik sport veel, ik eet lang niet alles wat ik zou willen eten en verder dan dat wil ik niet gaan. En als dat betekent dat ik nooit perfect zal zijn: so be it.
En als we het toch over perfecte lichamen hebben
Ik zei dat ik niet snel jaloers was op iemand lichaam maar dat van jou is toch echt wel het mooiste van dit topic
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:08:00 #65
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192608
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Je krampachtig aan een strak plan moeten vast houden van eten en sporten en niet kunnen genieten/varieren/LEVEN! dat is obsessief ja
En ik zie nergens dat ik iets zeg over maat 34 en kuthoeren
Als jouw definitie van genieten en leven inhoud dat je moet kunnen eten wat je wilt, dan is dat je goed recht.
Ik zou me behoorlijk inferieur voelen als ik mijn levensgeluk uit eten zou halen.
Nu ben ik dol op koken en op eten, het is zelfs een hobby, maar het bepaalt allerminst mijn geluk.
Mijn geluk zit in een gezond, strak lichaam en de wereld om mij heen.
pi_59192620
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:08 schreef SHE het volgende:

[..]

Als jouw definitie van genieten en leven inhoud dat je moet kunnen eten wat je wilt, dan is dat je goed recht.
Ik zou me behoorlijk inferieur voelen als ik mijn levensgeluk uit eten zou halen.
Nu ben ik dol op koken en op eten, het is zelfs een hobby, maar het bepaalt allerminst mijn geluk.
Mijn geluk zit in een gezond, strak lichaam en de wereld om mij heen.
Niet eten maar LEVEN zoals ik zei
En niet bij jouw schema waar je je leven om het eten en sporten moet regelen

Maar natuurlijk ik heb een bmi van net onder de 25 dus ik ben moddervet en denk alleen aan eten
FF het tegenstelde van de maat 34 kuthoeren opmerking
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:11:36 #67
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59192634
Juist, ik moet ook echt niet alles volgens de 'bekende' regels doen om af te vallen hoor, dan gaat het gewoon niet werken.
Ben inmiddels nu zo'n 3 weken écht serieus bezig om die kilo's eraf te krijgen, waar ik de weken ervoor de cola verruilde voor de light variant of gewoon water en ik niet meer rond 11 uur in de avond de frituurpan aangooide maar net zo makkelijk in de middag een bak KFC-kip naar binnen werkte.
Dáar ben ik nu echt bezig met discipline, in 3 weken geloof ik 4 waterijsjes op, 2 volkorenkoekjes (the horror!) en een mars en daar eindigt m'n zonde wel.

Kortom, een hele verandering voor iemand die op een gemiddelde vrije dag 3 flessen rosé naar binnen goot, wel 2 keer de frituurpan aanzette, een zak chips, winegums, M&M's enz. enz. wegwerkte en daarbij nog eens een fles of 2 aan frisdrank naar binnen goot.
Daarnaast ben ik nu druk bezig met sporten en dan echt serieus, train weer een dag in de week mee met voetbal, zwem tevens 2 keer in de week en dat word weer afgewisseld met hardlopen en zowaar, ik zie resultaat.
Oja en dan m'n werk als postbode nog, 4 dagen in de week.

Nou heb ik ondanks m'n zwaar ongezonde eetstijl nooit overgewicht gehad, toen ik begon had ik een BMI van 22 hoog en een gewicht van 79 (bij 190 cm) en ik heb geen idee wat het nu is, maar de spiegel liegt gelukkig nooit en als je zelf ziet dat de dingen verbeteren is dat een aardige motivatie om het toch maar gewoon door te blijven doen.
Heb alleen na een week maar eens gekeken of ik uberhaupt wel genoeg binnen kreeg en dat bleek dus niet het geval, zat zwaar onder de grens die je binnen hoorde te krijgen aan calorieën en dat was ook niet de bedoeling natuurlijk.
Had me nooit echt verdiept in alle vetten, calorieën en andere ongein die allemaal weer de boel in de war kunnen schoppen en pakte altijd gewoon waar ik trek in had en als dat alles ineens niet meer gedaan wordt sta je verbaasd hoe weinig je nog tot je neemt.

Maar ook dat is inmiddels in orde en als het zo doorgaat hoef ik straks enkel de boel maar op pijl te houden i.p.v af te vallen.
pi_59192638
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:04 schreef SHE het volgende:

[..]

Hoe kun je uit mijn reply halen wat veel of weinig is?
Ik durf een willekeurig schema tegen jouw eetpatroon te leggen en nu al te beweren dat je te weinig eet.
Daarnaast is het een wetenschappelijk gegeven dat iedereen uiteindelijk slanker wordt en blijft bij herhaling.
Sporters gebruiken deze truuk ook om te voorkomen dat ze aankomen.
Als je namelijk elke dag hetzelfde eet, heb je minder kans op uitglijders en daarnaast wen je je lichaam aan een bepaalde calorie-inname. Daarnaast zorgt om de 2 uur eten voor een stabiele suikerspiegel; ergo, minder uitglijders.
Ik denk niet dat ik met mijn meer dan 6 maanden zwanger en precies volgens het lijstje aankomen, momenteel te weinig eet

Om de twe uur eten doe ik inderdaad meestal ook, dat is gewoon gezond en daarbij ook lekker

Alleen ik wil ook wel graag gelukkig zijn. En in de zomer word ik bijvoorbeeld gelukkig van aardbeien. Erg gezond, erg weinig calorieën en zo lekker
Ik moet er niet aan denken om dan vast te zitten in een regime waarin ik alleen ananas mag en geen appels, sinaasappels, aardbeien, nectarines, perzikken, mango's en ál dat andere lekkere fruit.

Ergo: misschien word ik van jouw methode snéller dun (met mijn methode word ik namelijk ook prima, ik zat voor mijn zwangerschap op een BMI van 21) ik word met jouw methode ook sneller ongelukkig.

Mijn methode:
- Veel sporten (vooral hardlopen)
- Veel bewegen (geen liften en stadsbussen)
- Weinig tot geen ongezonde dingen eten/snacken/snoepen tussendoor, hooguit bij zéér speciale gelegenheid (en dan ook lekker er van genieten)
- Veel kleine beetjes eten en de tussendoortjes niet vergeten
- Onbeperkt groente en fruit

En dat gaat voor mij prima. Ik krijg, als ik jouw verhaal zo zie een heel benauwd gevoel. Dan mag ik namelijk geen aardbeien meer, nooit meer uit eten en niet uit de band springen op mijn eigen trouwdag of verjaardag.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:12:10 #69
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192643
Overigens hoeven we niet collectief in de verdediging, ik heb namelijk niet gezegd dat iedereen op zijn slankst MOET zijn.
Ik tracht alleen aan te geven dat er geen enkel excuus is, voor overgewicht of een niet zo heel ideaal figuur.
Jouw ideale gewicht is persoonlijk en niemand die daar iets aan verandert.
Maar iedereen kán superslank zijn. Het is een keuze.
pi_59192665
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:12 schreef SHE het volgende:
Overigens hoeven we niet collectief in de verdediging, ik heb namelijk niet gezegd dat iedereen op zijn slankst MOET zijn.
Ik tracht alleen aan te geven dat er geen enkel excuus is, voor overgewicht of een niet zo heel ideaal figuur.
Jouw ideale gewicht is persoonlijk en niemand die daar iets aan verandert.
Maar iedereen kán superslank zijn. Het is een keuze.
Er zijn maar heel weinig mensen die superslank willen zijn gewoon omdat een laagje vet zoveel mooier en vrouwelijker is

En in de verdediging gebeurt wel vaker als iemand even komt vertellen hoe we het moeten doen
pi_59192672
Ik weet dat ik superslank kan zijn, ik ben ook wel echt slank geweest, maar ik weet ook dat ik daarvoor niet aan zo'n regime hoef als jij voorschrijft.

En ik haal mijn levensgeluk niet uit eten, maar ik vind het wel relaxed om er ook niet héél krampachtig mee om te hoeven gaan!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:15:40 #72
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192677
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:11 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik met mijn meer dan 6 maanden zwanger en precies volgens het lijstje aankomen, momenteel te weinig eet

Om de twe uur eten doe ik inderdaad meestal ook, dat is gewoon gezond en daarbij ook lekker

Alleen ik wil ook wel graag gelukkig zijn. En in de zomer word ik bijvoorbeeld gelukkig van aardbeien. Erg gezond, erg weinig calorieën en zo lekker
Ik moet er niet aan denken om dan vast te zitten in een regime waarin ik alleen ananas mag en geen appels, sinaasappels, aardbeien, nectarines, perzikken, mango's en ál dat andere lekkere fruit.

Ergo: misschien word ik van jouw methode snéller dun (met mijn methode word ik namelijk ook prima, ik zat voor mijn zwangerschap op een BMI van 21) ik word met jouw methode ook sneller ongelukkig.

Mijn methode:
- Veel sporten (vooral hardlopen)
- Veel bewegen (geen liften en stadsbussen)
- Weinig tot geen ongezonde dingen eten/snacken/snoepen tussendoor, hooguit bij zéér speciale gelegenheid (en dan ook lekker er van genieten)
- Veel kleine beetjes eten en de tussendoortjes niet vergeten
- Onbeperkt groente en fruit

En dat gaat voor mij prima. Ik krijg, als ik jouw verhaal zo zie een heel benauwd gevoel. Dan mag ik namelijk geen aardbeien meer, nooit meer uit eten en niet uit de band springen op mijn eigen trouwdag of verjaardag.
Klopt, het is een verschrikkelijk regime. Maar het werkt. Voor iedereen.
Jij hebt je eigen methode gevonden en dat is net zo goed toch? Zo niet beter, want blijkbaar kost het je weinig moeite om het ook vol te houden.
pi_59192681
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:15 schreef freecell het volgende:
Ik weet dat ik superslank kan zijn, ik ben ook wel echt slank geweest, maar ik weet ook dat ik daarvoor niet aan zo'n regime hoef als jij voorschrijft.

En ik haal mijn levensgeluk niet uit eten, maar ik vind het wel relaxed om er ook niet héél krampachtig mee om te hoeven gaan!
Volgens mij was je voordat je zwanger werd alweer superslank
pi_59192691
Je stelt het wel meer als een voldongen feit dan dat het jouw mening is. Dat stuit wat tegen de borst denk ik.
Jouw menu doet mij ook aan als een nazi-regime en ik zou er ongelukkig van worden.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:18:43 #75
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59192710
Ik moet er toch niet aan denken trouwens dat ik m'n leven zo schematisch in deel, ongeacht of het nou werkt of niet.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:19:27 #76
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192716
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:14 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Er zijn maar heel weinig mensen die superslank willen zijn gewoon omdat een laagje vet zoveel mooier en vrouwelijker is

En in de verdediging gebeurt wel vaker als iemand even komt vertellen hoe we het moeten doen
Uiteraard, want iedereen is hier inmiddels meer dan deskundig, vandaar dat het topic ook bestaansrecht heeft.
Overigens heb ik het gedeelte gemist waar ik iedereen heb vertelt hoe ze het moeten doen.

Maak je niet zo druk, ook daar word je genadeloos dik van.
pi_59192719
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:18 schreef Lastpost het volgende:
Ik moet er toch niet aan denken trouwens dat ik m'n leven zo schematisch in deel, ongeacht of het nou werkt of niet.
Dan mag je ook niet zeuren

Mag ik trouwens ff zeuren dat ik geen zin meer heb in mijn literatuurstudie, wat zegt dat over mij?
pi_59192737
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:19 schreef SHE het volgende:

[..]

Uiteraard, want iedereen is hier inmiddels meer dan deskundig, vandaar dat het topic ook bestaansrecht heeft.
Overigens heb ik het gedeelte gemist waar ik iedereen heb vertelt hoe ze het moeten doen.

Zoals al eerder en door meerdere gezegd, het was niet je mening dat je gaf (of zo kwam het tenminste echt niet over)
Dus kwam je wel ff vertellen hoe het moest

Maar verder altijd leuk dat je er bent hoor
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:22:17 #79
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192749
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:17 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Je stelt het wel meer als een voldongen feit dan dat het jouw mening is. Dat stuit wat tegen de borst denk ik.
Jouw menu doet mij ook aan als een nazi-regime en ik zou er ongelukkig van worden.
Is het ook, maar ik ken weinig dingen in het leven die komen aanwaaien.
Voor de meeste prestaties moet je diep door het stof.

Ik hou wel van die mentaliteit. Dit houd overigens niet in dat ik vind dat iedereen dat moet willen.
pi_59192754
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:19 schreef SHE het volgende:

[..]

Dit soort zinnen blijft toch regelmatig terug komen. Jammer. Beter op deze manier een soort stok achter de deur houden dan sonja bakkeren en genadeloos bijkomen.

Je regime is trouwens m.i. wel sterk in tegenspraak met dat je een tijd terug de eetmeter kwam aanraden (een heel nuttig ding wat mij betreft).
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:24:01 #81
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59192762
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:19 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dan mag je ook niet zeuren

Mag ik trouwens ff zeuren dat ik geen zin meer heb in mijn literatuurstudie, wat zegt dat over mij?
Ik 'zeur' verder ook niet hoor.
Maar m'n leven dusdanig indelen dat ik structureel hetzelfde eet, hetzelfde doe op dezelfde tijden en nooit afwijk van een patroon klinkt niet bepaald als het geweldige leven dat ik graag zou leiden.
Dan pak ik liever zo af en toe eens een patatje als ik de stad ben en doe ik er maar wat langer over om hetzelfde resultaat te bereiken.

Nou moet ik verder sowieso niet 'zeuren', ben nogal het type dat bij regelmatig sporten kan eten wat ie wil, althans voor het oog (dat ook wat wil), want intern zal het niet al te best zijn.
pi_59192778
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:24 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ik 'zeur' verder ook niet hoor.
Maar m'n leven dusdanig indelen dat ik structureel hetzelfde eet, hetzelfde doe op dezelfde tijden en nooit afwijk van een patroon klinkt niet bepaald als het geweldige leven dat ik graag zou leiden.
Dan pak ik liever zo af en toe eens een patatje als ik de stad ben en doe ik er maar wat langer over om hetzelfde resultaat te bereiken.

Nou moet ik verder sowieso niet 'zeuren', ben nogal het type dat bij regelmatig sporten kan eten wat ie wil, althans voor het oog (dat ook wat wil), want intern zal het niet al te best zijn.
Je mag zoveel zeuren als je wil hoor, daar zijn we hier voor
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:25:15 #83
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192783
Ik heb een vreselijke hekel aan Sonja Bakker en aan dietisten en aan crackers.
pi_59192792
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:25 schreef SHE het volgende:
Ik heb een vreselijke hekel aan Sonja Bakker en aan dietisten en aan crackers.
Maar waarom haal je ons dan naar beneden?
En niet zeggen dat je dat niet deed, dat deed je wel met de opmerking dat we hier nog steeds zaten
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:26:37 #85
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59192795
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:24 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Je mag zoveel zeuren als je wil hoor, daar zijn we hier voor
Toch die psych maar eens opzeggen dan, gooi ik m'n frustraties er hier maar uit.
Oja even ter verduidelijking, ik ga niet naar de psych vanwege voedselgerelateerde ongein.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:27:39 #86
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192809
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:23 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Dit soort zinnen blijft toch regelmatig terug komen. Jammer. Beter op deze manier een soort stok achter de deur houden dan sonja bakkeren en genadeloos bijkomen.

Je regime is trouwens m.i. wel sterk in tegenspraak met dat je een tijd terug de eetmeter kwam aanraden (een heel nuttig ding wat mij betreft).
Het regime is niets meer dan een wetenschappelijk onderbouwde methode om af te vallen op een gezonde en verantwoorde manier.
De eetmeter is een prachtige methode, om jezelf te confronteren met je manier van eten of te gebruiken als middel om je gewicht te beheersen ( lees: behouden )

Misschien moet je niet zo snel je conclusies trekken; we hebben het over 2 totaal verschillende dingen.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:30:22 #87
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59192834
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:26 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar waarom haal je ons dan naar beneden?
En niet zeggen dat je dat niet deed, dat deed je wel met de opmerking dat we hier nog steeds zaten
Zo heb jij het opgevat.

Ik heb letterlijk gezegd dat iedereen hier heel overtuigd is van zijn of haar deskundigheid, maar de klaag en zeik replies over het gewicht nog steeds aan de orde van de dag zijn.
Zie je de contradictie?

Als je zo deskundig zou zijn, en dat gaat voor iedereen op hier, dan zou je nooit en te nimmer iets te klagen hebben over je gewicht en zou dit topic volstrekt overbodig zijn.
Dat jullie je aangevallen voelen vind ik alleen maar jammer, het komt wat zeurderig over.
pi_59192860
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Zo heb jij het opgevat.

Ik heb letterlijk gezegd dat iedereen hier heel overtuigd is van zijn of haar deskundigheid, maar de klaag en zeik replies over het gewicht nog steeds aan de orde van de dag zijn.
Zie je de contradictie?

Als je zo deskundig zou zijn, en dat gaat voor iedereen op hier, dan zou je nooit en te nimmer iets te klagen hebben over je gewicht en zou dit topic volstrekt overbodig zijn.
Dat jullie je aangevallen voelen vind ik alleen maar jammer, het komt wat zeurderig over.
Ik heb hier nooit iemand ECHT zien klagen en zeuren
Maar misschien moet je hier dagelijks komen dan begrijp je wanneer iemand ergens echt mee zit of gewoon ff lekker wil klagen omdat dat soms lekker is ookal zit er niets achter

En we zijn zeker deskundig want we zijn allemaal succesvol aan het afvallen, heeft niets met zeuren te maken
pi_59192879
En nu heb ik geen zin meer in deze discussie
Ik ga weer aan mijn verslag werken
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:38:43 #90
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59192925
Je theoriepapiertje hebben betekend ook nog niet dat je kunt autorijden he.
Denk dat iedereen in dit topic wel begrijpt hoe hij/zij moet afvallen, alleen spelen er nogal wat factoren mee inclusief de zwakte van de mens en dan kun je nog zo goed weten dat die slagroomsoesjes niet goed voor je zijn en die kapsalon na een avond stappen ook niet, dan heb je nog weinig aan de deskundigheid hé.

En klagen is menselijk, dat is wel te zien aan de actieve topiclijst (KLB) hier en al zie ik hier genoeg progressie bij de nodige leden, dan kun je toch nog weleens je dag niet hebben (op dit gebied), klagen over het nodige en dat willen delen met de leden.
Zoals jij het nou typt lijkt het er op alsof je niet mág klagen over je gewicht, dan doe je dus per definitie iets verkeerd?
pi_59193087
quote:

[..]

Zo heb jij het opgevat.

Zie je de contradictie?

Dat kan ook een beetje aan je manier van posten liggen

Overigens denk ik wel dat SHE in grote lijnen gelijk heeft; bijna iedereen kan slank worden. Niet iedereen wil er echter de benodigde moeite voor doen. Ik zou alleen wel afwisseling willen, allereerst omdat je dan wat meer gevarieerde voeding (en bijbehorende voedingsstoffen) binnenkrijgt.

Met sporten merk ik gewoon dat ik snel slanker wordt, en dan ga ik dus wel meer eten. Dan word ik zwaarder, maar ook dunner.

Ten tweede: ik heb al een hele tijd niet gezeurd over mijn gewicht

En wat betreft die 90-60-90: vrouwen van 1.80m die dat hebben vind ik vaak té dun. Voor mezelf is het trouwens wel haalbaar, ik zit er vrij dichtbij (92-64-92). Maar ik ben dan ook 1.60m
(ga je die modellenmaten trouwens omrekenen naar de verhoudingen voor mijn lengte, kom je op iets heel anders uit: 75-45-75 of 80-50-80. Lijkt me eng. )

[ Bericht 2% gewijzigd door Ewelina op 07-06-2008 11:04:38 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:02:17 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59193191
Zo, ik heb niks gemist, zie ik .
Niet meer actief op Fok!
pi_59193367
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:54 schreef Ewelina het volgende:
Overigens denk ik wel dat SHE in grote lijnen gelijk heeft; bijna iedereen kan slank worden. Niet iedereen wil er echter de benodigde moeite voor doen. Ik zou alleen wel afwisseling willen, allereerst omdat je dan wat meer gevarieerde voeding (en bijbehorende voedingsstoffen) binnenkrijgt.

Met sporten merk ik gewoon dat ik snel slanker wordt, en dan ga ik dus wel meer eten. Dan word ik zwaarder, maar ook dunner.
Dat denk ik ook wel, dat iedereen slank kan worden . Maar de meeste mensen vinden het teveel moeite of vinden het niet mooi/denken het niet mooi te vinden.

Een strak regime is een makkelijke manier om af te vallen. En dan haal ik toch Sonja Bakker erbij: het is voor mensen makkelijk om haar dieet vol te houden, omdat ze niet steeds hoeven na te denken over wat ze gaan eten, het staat gewoon al vast. Dus het regime dat SHE aanhaalt zal zeker goed werken, maar klinkt erg zwaar. Ik heb een tijdje een dergelijk 'dieet' aangehouden: eerst op een vakantie (er was gewoon geen ander eten/weinig variatie en we liepen de hele dag door de bergen, dus veel voedzame maaltijden) en later in verband met een voedselallergie. Bij beide binnen de kortste keren een paar kilo afgevallen en het hele lichaam wat sterker.

Mag ik wel even zeuren tot slot: mensen die de planten in de voortuin niet goed knippen waardoor ik er onderdoor moet kruipen . Spinnen die hun webben maken in die planten . Mijn frisgewassen haar/hoofd onder de spinnenwebben . Danku.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_59193386
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 08:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik begrijp er ook niets van! Ik zit nu op 98-65-98 (bij 1.74 meter), en ik heb gigantische heupen. Bovendien moet ik in gewicht nog behoorlijk afvallen. Waar zouden mijn kilo's dan in vredesnaam zitten?
[..]

Lijstjes! Maar bij jou is het vast één bonk spier. Ik ben meer een massa zacht vlees.
Ik ben ook 1.745 Hm.. Nee het is echt niet allemaal spier. M'n buik is de laatste tijd wel weer een beetje dikker. Ik vind het maar vaag die afmetingen
pi_59193448
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:24 schreef SHE het volgende:
En of dat kan.
*verhaal*
Je rijst recept was lekker,
maar at je dat dan echt twee keer per dag?
Het klinkt ook wel gezond want volgens mij is de hele dag door broodjes eten echt typisch Nederlands.
pi_59193477
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Het klinkt ook wel gezond want volgens mij is de hele dag door broodjes eten echt typisch Nederlands.
Nu doe je net of iets dat typisch nederlands is, ongezond is?
pi_59193494
quote:

Weten hoe het moet is iets heel anders dan je er altijd aan houden. Dat jij blijkbaar een ijzeren discipline hebt is fijn voor je, maar daar zijn we niet allemaal mee gezegend.
Daarnaast is het inderdaad een kwestie van prioriteiten stellen, en die leg jij blijkbaar anders dan wij. Als jij er gelukkig van wordt om je hele leven om sporten en eten heen te bouwen, ga vooral je gang. Ik heb nog meer ambities waar ik ook al keihard voor moet werken, dus ik heb niet altijd tijd/energie/discipline over om te gaan sporten en gezond te eten in plaats van te zwichten voor een snelle hap. De consequentie is wel dat het afvallen minder snel gaat. Mag ik daar af en toe van balen? Het is fijn om dat met iemand te kunnen delen die weet hoe het is, want dat helpt ons juist om die discipline daarna weer op te pakken.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_59193507
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Waarom zou een broodje ongezonder zijn dan rijst? Zeker als het witte rijst is...
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:26:55 #99
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59193532
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:25 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Waarom zou een broodje ongezonder zijn dan rijst? Zeker als het witte rijst is...
Als jij het broodje onbelegd eet, dan is het net zo gezond.
Leg mij eens even uit wat er ongezond is aan witte rijst.
pi_59193548
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:26 schreef SHE het volgende:

[..]

Als jij het broodje onbelegd eet, dan is het net zo gezond.
Leg mij eens even uit wat er ongezond is aan witte rijst.
Minder vezels en vitamines dan zilvervliesrijst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')