Wat heb ik nou net gezegd hierover? Er zijn nauwelijks gelegenheden waar niet gerookt wordt omdat cafébazen of discotheken dat niet kunnen doen vanwege een speltheoretisch probleem. Hierdoor wordt de vraag genegeerd van niet-rokers. Een minderheid legt hier een meerderheid haar wil op, indirect.quote:Op zondag 8 juni 2008 16:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is de afwegeing van die mensen zelf. Ze kunnen ook naar gelegenheden waar niet gerookt word. Maar niet rokers weigeren dat stelselmatig.
Dus een kroegentocht is volgens jou een tocht langs illegale kroegen? En iedereen die uitgaat doet standaard een kroegentocht langs illegale kroegen. Nee oké.quote:Nog nooit van een kroegentocht gehoord zeker?
Je zegt net dat we het niet kunnen meten, ik geef je een voorbeeld hoe je illegaliteit kunt meten en nu geef je mij een voorbeeld van een illegale kroeg die ook prima te meten valt. Je spreekt jezelf een beetje tegen dat illegaliteit niet te meten valt he?quote:Er worden ook ieder weekend massa's mensen opgepakt die de achterhoekse drank keten bezoeken?
Wat een slap excuus. Dat geld toch ook niet voort muziek? Met alle concurrentie is het juist zaak om je te onderscheiden van de rest. Daarom zijn er vreemde acties, daarom draaien ze aparte muziek of hebben een bandje. Daarom serveren ze aparte cocktails. Maar plotseling werkt dat niet met roken? En alleen daarom werkt gewone concurrentie en keuzevrijheid niet? Of is het een piepklein clubje anti-rook fundamentalisten dat de rest gijzelt?quote:Op zondag 8 juni 2008 21:15 schreef erasmusman het volgende:
[..]
Wat heb ik nou net gezegd hierover? Er zijn nauwelijks gelegenheden waar niet gerookt wordt omdat cafébazen of discotheken dat niet kunnen doen vanwege een speltheoretisch probleem. Hierdoor wordt de vraag genegeerd van niet-rokers.
En met dit verbod doen ze het direct, en dat is wel goed?quote:Een minderheid legt hier een meerderheid haar wil op, indirect.
Lees je eigen post nog eens voor je onzin blaat.quote:
[..]
Dus een kroegentocht is volgens jou een tocht langs illegale kroegen? En iedereen die uitgaat doet standaard een kroegentocht langs illegale kroegen. Nee oké.
Ik geef juist een voorbeeld van hoe het niet te meten valt.quote:
Je zegt net dat we het niet kunnen meten, ik geef je een voorbeeld hoe je illegaliteit kunt meten en nu geef je mij een voorbeeld van een illegale kroeg die ook prima te meten valt. Je spreekt jezelf een beetje tegen dat illegaliteit niet te meten valt he?
Waarom precies?quote:Op maandag 9 juni 2008 10:19 schreef HarryP het volgende:
Schande dat de VVD dit gaat doen.
ik stem niet meer VVDquote:
Dat doen ze na 1 juli ook. En de keuze is dan enorm!!quote:Op zondag 8 juni 2008 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat wel kan is dat niet rokers naar een tent gaan waar niet gerook mag worden. Maar nogmaals, dat moeten de niet rokers zelf doen.
Een kroegentocht is ideaal voor de rokers. Tijdens het verkassen kunnen ze dan steeds even die peuk roken.quote:Op zondag 8 juni 2008 16:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nog nooit van een kroegentocht gehoord zeker?
En daar ga je: Afhankelijk van wiens gelijk je wilt bewijzen schakel je moeiteloos tussen 'vrije keus' en 'consequentie'.quote:Op zondag 8 juni 2008 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik dwing jou om 50% belasting te betalen dus heb je daar behoefte aan? Nee, het is de consequentie van het feit dat je in Nederland wenst te wonen.
Drogredenering. Want als de niet-rokers niet naar de rook-horeca gaan hebben ze er 'geen behoefte' aan.quote:Ze gaan ergens anders roken, daarmee heb je niet aangetoond dat er geen behoefte is aan een kroeg waar gerookt kan worden.
Die keuze is niet gelijk. Iemand (jij?) wees mij erop dat in Arnhem Musis Sacrum rookvrij is. Maar ik vind die tent te duur, ze hebben geen lekker bier, de sfeer trekt mij niet en mijn vrienden zitten er niet.quote:Ze kunnen naar tenen waar niet gerookt word, maar ze maken die keuze niet.
Na 1 juli niet meer!quote:Natuurlijk vind ik het leuker om naar een rook tent te gaan en geen rook in te hoeven ademen, maar die "keuze" is onrealistisch.
Da's één tent in de hele stad. Jij concludeert daaruit dat ze het blijkbaar niet willen.quote:Wat wel kan is dat niet rokers naar een tent gaan waar niet gerook mag worden. Maar nogmaals, dat moeten de niet rokers zelf doen.
Moet je zelf weten. Doet verder niet terzake. Een kroeg is een plek waar mensen samenkomen en waar rook overlastgevend is.quote:Op zondag 8 juni 2008 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mag ik ook niet roken als ik thuis of buiten werk?
Niet-rookkroegen bestaan niet. Je hebt straks alleen nog kroegen en daar mag niet gerookt worden. Wen er nou eens aan. Staak je verzet, zet die knop om. Roken is per definitie overlastgevend.quote:Op zondag 8 juni 2008 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Rokers willen binnen een biertje drinken en een peuk roken. Daar hoeven de niet rokers geen last van te hebben als die naar een niet rook kroeg gaan ,iedereen blij.
We gaan ook nog steeds dood aan meeroken. Niet voor niets worden op beide terreinen dan ook maatregelen genomen. Auto's worden steeds schoner, de maximumsnelheid in bepaalde gebieden wordt aangepast. En wat het roken betreft: hogere accijnzen, uitbreiding van het rookverbod.quote:Op zondag 8 juni 2008 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We gaan nog steeds dood aan vervuiling.
Tuurlijk niet. Roken wordt ook niet verboden. Je mag best roken, alleen niet op plekken waar dat overlastgevend is. Met uitgaan is dat net zo. Uitgaan is prima, maar wanneer mijn gedrag dusdanig wordt dat anderen daar last van hebben, word ik daarop aangesproken. Denk aan dronken over straat schreeuwen, midden in de nacht, of handtastelijk worden, of wat dan ook. Ik mag ook graag muziek luisteren, maar als ik dat om 04.00 uur doe, kan ik de politie in mijn flatje verwachten.quote:Op zondag 8 juni 2008 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat gaat voor uitgaan als geheel op. uitgaan verbieden?
Nee. We hebben in dit land een systeem dat democratie heet. Via democratische weg worden bepaalde zaken aangepakt en verandert regelgeving. Meestal omdat daar concreet aanleiding voor is. Denk bijvoorbeeld aan iets als de opslag van vuurwerk. Of het dragen van autogordels (iets dat vroeger nooit hoefde). Meestal zijn dergelijke maatregelen preventief: om ergere schade te voorkomen. Dat is met niet-roken net zo.quote:Op zondag 8 juni 2008 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Regels zijn regels is geen argument. Vroeger waren alle drugs legaal. Als men zich toen aan deze stelling had gehouden was dat nu nog zo geweest. ben jij daar voor?
Ik ben ook voor vrijheid en tegen dictatuur. Ik gun mensen met andere behoeften ook hun genot, maar ze kunnen zich best aanpassen. Net zoals ik 's nachts om 04.00 uur geen keiharde muziek kan draaien. Mensen die willen roken, kunnen dat thuis, buiten of in afgesloten rookruimtes doen. Genoeg mogelijkheden om aan je trekken te komen. Je probeert een probleem te creëren dat er niet is.quote:Op zondag 8 juni 2008 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben voor vrijheid en tegen de dictatuur van welke meer- of minderheid dan ook. Ik gun ook de mensen die andere behoeften hebben dan ik de vrijheid om uit te gaan of te doen wat ze maar willen. [quote]
Het is wel erg naief om te denken dat het beleid hier ophoudt. Men zal net zolang doorgaan tot de laatste roker dood is.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:43 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die willen roken, kunnen dat thuis, buiten of in afgesloten rookruimtes doen.
ja dat kan niet en al die accijnzen danquote:Op maandag 9 juni 2008 13:00 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Het is wel erg naief om te denken dat het beleid hier ophoudt. Men zal net zolang doorgaan tot de laatste roker dood is.
Hoezo? Heeft de overheid al slijterijen gesloten omdat daar dronk wordt verkocht? Zijn er al snackbars gesloten vanwege de vette hap? Is alle cola met suiker al uit de winkelschappen gehaald? Een ontmoedigingsbeleid is wat anders dan een totaalverbod.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:00 schreef NewOrder het volgende:
Het is wel erg naief om te denken dat het beleid hier ophoudt. Men zal net zolang doorgaan tot de laatste roker dood is.
Dat komt nog wel. Langzaam maar zeker wordt de accijns op alcohol verhoogd, en de vettax zal in de komende jaren worden geïntroduceerd. De stap naar een accijns op suikerhoudende producten is ook zo gemaakt. Het is allemaal slechts een kwestie van tijd.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:15 schreef Elfletterig het volgende:
Hoezo? Heeft de overheid al slijterijen gesloten omdat daar dronk wordt verkocht? Zijn er al snackbars gesloten vanwege de vette hap? Is alle cola met suiker al uit de winkelschappen gehaald?
Dat er voor een ontmoedigingsbeleid wordt gekozen heeft een hele andere reden; accijnzen zijn veel makkelijker te handhaven dan een verbod en spekken bovendien de staatskas.quote:Een ontmoedigingsbeleid is wat anders dan een totaalverbod.
Nu gaat het plotseling niet meer om de rechten van de werknemer? Hypocriet.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Moet je zelf weten. Doet verder niet terzake. Een kroeg is een plek waar mensen samenkomen en waar rook overlastgevend is.
Ze bestaan wel.quote:[..]
Niet-rookkroegen bestaan niet.
Je hebt geen gelijk en dat krijg je ook niet.quote:Je hebt straks alleen nog kroegen en daar mag niet gerookt worden. Wen er nou eens aan. Staak je verzet, zet die knop om.
Nee dat is het niet. Niet meer dan auto'squote:Roken is per definitie overlastgevend.
Er is niet bewezen dat mensen dood gaan aan meeroken en naar de gevolgen van uitlaatgassen word gewoon geen onderzoek gedaan.quote:[..]
We gaan ook nog steeds dood aan meeroken. Niet voor niets worden op beide terreinen dan ook maatregelen genomen. Auto's worden steeds schoner, de maximumsnelheid in bepaalde gebieden wordt aangepast. En wat het roken betreft: hogere accijnzen, uitbreiding van het rookverbod.
Maar alcohol word niet verboden, de overlast word aangepakt. Dat kan met roken ook.quote:Tuurlijk niet. Roken wordt ook niet verboden. Je mag best roken, alleen niet op plekken waar dat overlastgevend is. Met uitgaan is dat net zo. Uitgaan is prima, maar wanneer mijn gedrag dusdanig wordt dat anderen daar last van hebben, word ik daarop aangesproken. Denk aan dronken over straat schreeuwen, midden in de nacht, of handtastelijk worden, of wat dan ook.
We hebben het over muziek tijdens uitgaan, je gebruikt drogredenen en valse vergelijkingen.quote:Ik mag ook graag muziek luisteren, maar als ik dat om 04.00 uur doe, kan ik de politie in mijn flatje verwachten.
Er is geen probleem een klein groepje bankzitters maakt er een principieel punt van. Nou, ik als niet roker kan dat ook.quote:[..]
Nee. We hebben in dit land een systeem dat democratie heet. Via democratische weg worden bepaalde zaken aangepakt en verandert regelgeving. Meestal omdat daar concreet aanleiding voor is. Denk bijvoorbeeld aan iets als de opslag van vuurwerk. Of het dragen van autogordels (iets dat vroeger nooit hoefde). Meestal zijn dergelijke maatregelen preventief: om ergere schade te voorkomen. Dat is met niet-roken net zo.
Nee, de anti-rokers hebben dat gedaan.quote:Ik ben ook voor vrijheid en tegen dictatuur. Ik gun mensen met andere behoeften ook hun genot, maar ze kunnen zich best aanpassen. Net zoals ik 's nachts om 04.00 uur geen keiharde muziek kan draaien. Mensen die willen roken, kunnen dat thuis, buiten of in afgesloten rookruimtes doen. Genoeg mogelijkheden om aan je trekken te komen. Je probeert een probleem te creëren dat er niet is.
Inderdaad. De overlast door rokers pakken we aan door ze naar buiten te sturen met hun kankerstokjesquote:Op maandag 9 juni 2008 17:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar alcohol word niet verboden, de overlast word aangepakt. Dat kan met roken ook.
Ben wel heel erg benieuwd wat de omwonenden gaan vinden van al de overlast die nu op hun stoep plaatsvindt. Al die rokers die buiten een beetje beschonken baldadig gaan doen.quote:Op maandag 9 juni 2008 17:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Inderdaad. De overlast door rokers pakken we aan door ze naar buiten te sturen met hun kankerstokjes.
Waar ze vervolgens massaal kunnen worden opgepakt voor deportatie.quote:Op maandag 9 juni 2008 17:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Inderdaad. De overlast door rokers pakken we aan door ze naar buiten te sturen met hun kankerstokjes.
Volgens mij was ooit één van de argumenten voor flexibelere sluitingtijden het spreiden van op straat lopend uitgaanspubliek om zo overlast tegen te gaan. Als die mensen nu toch de ganse avond op straat staan dan zal de overlast flink toenemen.quote:Op maandag 9 juni 2008 19:16 schreef MikeyMo het volgende:
als je in een uitgaansgebied woont ben je al bekend met rondlopend baldadig gespuis...
overigens bestaat er een wet die baldadig kan bekeuren, dus de staatskas wordt dan weer flink gespekt...
Holy Shit, wat doe jij op POL?quote:Op maandag 9 juni 2008 19:44 schreef Hukkie het volgende:
Volgens mij was ooit één van de argumenten voor flexibelere sluitingtijden het spreiden van op straat lopend uitgaanspubliek om zo overlast tegen te gaan. Als die mensen nu toch de ganse avond op straat staan dan zal de overlast flink toenemen.
En het lijkt me een knappe agent die onder de verschillende groepen stappers een baldadigheidsboete gaat uitdelen.
Nee, dat is een lekkere reden.quote:Op maandag 9 juni 2008 19:16 schreef MikeyMo het volgende:
als je in een uitgaansgebied woont ben je al bekend met rondlopend baldadig gespuis...
overigens bestaat er een wet die baldadig kan bekeuren, dus de staatskas wordt dan weer flink gespekt...
Ja man, heb zelf werkelijk geen idee. Ik moet -in een vlaag van verstandsverbijstering- hebben gedacht: laat ik ook eens een reactie in POL plaatsen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |