abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juni 2008 @ 20:16:50 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59227911
Het nieuws: een kroeg met rokers hok: "Soms is het in het rokers hok gezelliger dan er buiten, zelfs niet rokers gaan er in staan! Tja, rokers zijn gezellige mensen."

+2 voorspelbaar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_59230062
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is de afwegeing van die mensen zelf. Ze kunnen ook naar gelegenheden waar niet gerookt word. Maar niet rokers weigeren dat stelselmatig.
Wat heb ik nou net gezegd hierover? Er zijn nauwelijks gelegenheden waar niet gerookt wordt omdat cafébazen of discotheken dat niet kunnen doen vanwege een speltheoretisch probleem. Hierdoor wordt de vraag genegeerd van niet-rokers. Een minderheid legt hier een meerderheid haar wil op, indirect.
quote:
Nog nooit van een kroegentocht gehoord zeker?
Dus een kroegentocht is volgens jou een tocht langs illegale kroegen? En iedereen die uitgaat doet standaard een kroegentocht langs illegale kroegen. Nee oké.
quote:
Er worden ook ieder weekend massa's mensen opgepakt die de achterhoekse drank keten bezoeken?
Je zegt net dat we het niet kunnen meten, ik geef je een voorbeeld hoe je illegaliteit kunt meten en nu geef je mij een voorbeeld van een illegale kroeg die ook prima te meten valt. Je spreekt jezelf een beetje tegen dat illegaliteit niet te meten valt he?
  zondag 8 juni 2008 @ 22:05:37 #103
pi_59231998
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:15 schreef erasmusman het volgende:

[..]

Wat heb ik nou net gezegd hierover? Er zijn nauwelijks gelegenheden waar niet gerookt wordt omdat cafébazen of discotheken dat niet kunnen doen vanwege een speltheoretisch probleem. Hierdoor wordt de vraag genegeerd van niet-rokers.
Wat een slap excuus. Dat geld toch ook niet voort muziek? Met alle concurrentie is het juist zaak om je te onderscheiden van de rest. Daarom zijn er vreemde acties, daarom draaien ze aparte muziek of hebben een bandje. Daarom serveren ze aparte cocktails. Maar plotseling werkt dat niet met roken? En alleen daarom werkt gewone concurrentie en keuzevrijheid niet? Of is het een piepklein clubje anti-rook fundamentalisten dat de rest gijzelt?
quote:
Een minderheid legt hier een meerderheid haar wil op, indirect.
En met dit verbod doen ze het direct, en dat is wel goed?
quote:

[..]

Dus een kroegentocht is volgens jou een tocht langs illegale kroegen? En iedereen die uitgaat doet standaard een kroegentocht langs illegale kroegen. Nee oké.
Lees je eigen post nog eens voor je onzin blaat.
quote:

Je zegt net dat we het niet kunnen meten, ik geef je een voorbeeld hoe je illegaliteit kunt meten en nu geef je mij een voorbeeld van een illegale kroeg die ook prima te meten valt. Je spreekt jezelf een beetje tegen dat illegaliteit niet te meten valt he?
Ik geef juist een voorbeeld van hoe het niet te meten valt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 08-06-2008 22:10:41 ]
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 9 juni 2008 @ 10:19:14 #104
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_59240364
Schande dat de VVD dit gaat doen.
  † In Memoriam † maandag 9 juni 2008 @ 10:22:19 #105
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59240464
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:19 schreef HarryP het volgende:
Schande dat de VVD dit gaat doen.
Waarom precies?
Carpe Libertatem
  maandag 9 juni 2008 @ 10:28:51 #106
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_59240637
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 19:02 schreef mandatory het volgende:

[..]

Goedzo, meteen en masse doen.
ik stem niet meer VVD
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 9 juni 2008 @ 11:23:22 #107
3542 Gia
User under construction
pi_59241975
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat wel kan is dat niet rokers naar een tent gaan waar niet gerook mag worden. Maar nogmaals, dat moeten de niet rokers zelf doen.
Dat doen ze na 1 juli ook. En de keuze is dan enorm!!
  maandag 9 juni 2008 @ 11:25:34 #108
3542 Gia
User under construction
pi_59242027
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nog nooit van een kroegentocht gehoord zeker?
Een kroegentocht is ideaal voor de rokers. Tijdens het verkassen kunnen ze dan steeds even die peuk roken.
  maandag 9 juni 2008 @ 12:14:15 #109
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_59243300
papierversnipperaar zit zich weer eens onsterfelijk belachelijk te maken
[..]
pi_59243747
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik dwing jou om 50% belasting te betalen dus heb je daar behoefte aan? Nee, het is de consequentie van het feit dat je in Nederland wenst te wonen.
En daar ga je: Afhankelijk van wiens gelijk je wilt bewijzen schakel je moeiteloos tussen 'vrije keus' en 'consequentie'.
Om op jouw stokpaardje te springen: Alles is een keus. In Nederland blijven wonen is een keus. Staat er een politie-agent bij de grens die je tegenhoudt? Antwoord: Nee, je kunt zó doorrijden naar een land met lagere belastingen. Vrije keus dus.
quote:
Ze gaan ergens anders roken, daarmee heb je niet aangetoond dat er geen behoefte is aan een kroeg waar gerookt kan worden.
Drogredenering. Want als de niet-rokers niet naar de rook-horeca gaan hebben ze er 'geen behoefte' aan.
Dan concludeer is dat de rokers de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen en de vrije keuze maken om buiten te roken.
quote:
Ze kunnen naar tenen waar niet gerookt word, maar ze maken die keuze niet.
Die keuze is niet gelijk. Iemand (jij?) wees mij erop dat in Arnhem Musis Sacrum rookvrij is. Maar ik vind die tent te duur, ze hebben geen lekker bier, de sfeer trekt mij niet en mijn vrienden zitten er niet.
Als ik dus rookvrij wil kiezen moet ik die nadelen persé op de koop toenemen en in mijn eentje aan een fout merk pils zitten lurken.
Maar volgens jou is dat een vrije keuze.
Ik heb trouwens nog niet gehoord welke vrije keuze jij wilt: Wil je mij 100 euro geven of 200 euro?
quote:
Natuurlijk vind ik het leuker om naar een rook tent te gaan en geen rook in te hoeven ademen, maar die "keuze" is onrealistisch.
Na 1 juli niet meer!
quote:
Wat wel kan is dat niet rokers naar een tent gaan waar niet gerook mag worden. Maar nogmaals, dat moeten de niet rokers zelf doen.
Da's één tent in de hele stad. Jij concludeert daaruit dat ze het blijkbaar niet willen.
Ja, dan concludeer ik dat na 1 juli de rokers niet naar China willen - maar ze hebben de vrije keuze om dat te doen hoor.
pi_59243960
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mag ik ook niet roken als ik thuis of buiten werk?
Moet je zelf weten. Doet verder niet terzake. Een kroeg is een plek waar mensen samenkomen en waar rook overlastgevend is.
quote:
Rokers willen binnen een biertje drinken en een peuk roken. Daar hoeven de niet rokers geen last van te hebben als die naar een niet rook kroeg gaan ,iedereen blij.
Niet-rookkroegen bestaan niet. Je hebt straks alleen nog kroegen en daar mag niet gerookt worden. Wen er nou eens aan. Staak je verzet, zet die knop om. Roken is per definitie overlastgevend.
quote:
We gaan nog steeds dood aan vervuiling.
We gaan ook nog steeds dood aan meeroken. Niet voor niets worden op beide terreinen dan ook maatregelen genomen. Auto's worden steeds schoner, de maximumsnelheid in bepaalde gebieden wordt aangepast. En wat het roken betreft: hogere accijnzen, uitbreiding van het rookverbod.
quote:
Dat gaat voor uitgaan als geheel op. uitgaan verbieden?
Tuurlijk niet. Roken wordt ook niet verboden. Je mag best roken, alleen niet op plekken waar dat overlastgevend is. Met uitgaan is dat net zo. Uitgaan is prima, maar wanneer mijn gedrag dusdanig wordt dat anderen daar last van hebben, word ik daarop aangesproken. Denk aan dronken over straat schreeuwen, midden in de nacht, of handtastelijk worden, of wat dan ook. Ik mag ook graag muziek luisteren, maar als ik dat om 04.00 uur doe, kan ik de politie in mijn flatje verwachten.
quote:
Regels zijn regels is geen argument. Vroeger waren alle drugs legaal. Als men zich toen aan deze stelling had gehouden was dat nu nog zo geweest. ben jij daar voor?
Nee. We hebben in dit land een systeem dat democratie heet. Via democratische weg worden bepaalde zaken aangepakt en verandert regelgeving. Meestal omdat daar concreet aanleiding voor is. Denk bijvoorbeeld aan iets als de opslag van vuurwerk. Of het dragen van autogordels (iets dat vroeger nooit hoefde). Meestal zijn dergelijke maatregelen preventief: om ergere schade te voorkomen. Dat is met niet-roken net zo.
quote:
Ik ben voor vrijheid en tegen de dictatuur van welke meer- of minderheid dan ook. Ik gun ook de mensen die andere behoeften hebben dan ik de vrijheid om uit te gaan of te doen wat ze maar willen. [quote]
Ik ben ook voor vrijheid en tegen dictatuur. Ik gun mensen met andere behoeften ook hun genot, maar ze kunnen zich best aanpassen. Net zoals ik 's nachts om 04.00 uur geen keiharde muziek kan draaien. Mensen die willen roken, kunnen dat thuis, buiten of in afgesloten rookruimtes doen. Genoeg mogelijkheden om aan je trekken te komen. Je probeert een probleem te creëren dat er niet is.
  maandag 9 juni 2008 @ 13:00:55 #112
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_59244397
quote:
Op maandag 9 juni 2008 12:43 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die willen roken, kunnen dat thuis, buiten of in afgesloten rookruimtes doen.
Het is wel erg naief om te denken dat het beleid hier ophoudt. Men zal net zolang doorgaan tot de laatste roker dood is.
  maandag 9 juni 2008 @ 13:09:47 #113
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_59244627
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:00 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Het is wel erg naief om te denken dat het beleid hier ophoudt. Men zal net zolang doorgaan tot de laatste roker dood is.
ja dat kan niet en al die accijnzen dan
[..]
pi_59244776
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:00 schreef NewOrder het volgende:
Hoezo? Heeft de overheid al slijterijen gesloten omdat daar dronk wordt verkocht? Zijn er al snackbars gesloten vanwege de vette hap? Is alle cola met suiker al uit de winkelschappen gehaald? Een ontmoedigingsbeleid is wat anders dan een totaalverbod.
  maandag 9 juni 2008 @ 17:42:34 #115
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_59252196
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:15 schreef Elfletterig het volgende:
Hoezo? Heeft de overheid al slijterijen gesloten omdat daar dronk wordt verkocht? Zijn er al snackbars gesloten vanwege de vette hap? Is alle cola met suiker al uit de winkelschappen gehaald?
Dat komt nog wel. Langzaam maar zeker wordt de accijns op alcohol verhoogd, en de vettax zal in de komende jaren worden geïntroduceerd. De stap naar een accijns op suikerhoudende producten is ook zo gemaakt. Het is allemaal slechts een kwestie van tijd.
quote:
Een ontmoedigingsbeleid is wat anders dan een totaalverbod.
Dat er voor een ontmoedigingsbeleid wordt gekozen heeft een hele andere reden; accijnzen zijn veel makkelijker te handhaven dan een verbod en spekken bovendien de staatskas.
  maandag 9 juni 2008 @ 17:50:35 #116
pi_59252379
quote:
Op maandag 9 juni 2008 12:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Moet je zelf weten. Doet verder niet terzake. Een kroeg is een plek waar mensen samenkomen en waar rook overlastgevend is.
Nu gaat het plotseling niet meer om de rechten van de werknemer? Hypocriet.
quote:
[..]

Niet-rookkroegen bestaan niet.
Ze bestaan wel.
quote:
Je hebt straks alleen nog kroegen en daar mag niet gerookt worden. Wen er nou eens aan. Staak je verzet, zet die knop om.
Je hebt geen gelijk en dat krijg je ook niet.
quote:
Roken is per definitie overlastgevend.
Nee dat is het niet. Niet meer dan auto's
quote:
[..]

We gaan ook nog steeds dood aan meeroken. Niet voor niets worden op beide terreinen dan ook maatregelen genomen. Auto's worden steeds schoner, de maximumsnelheid in bepaalde gebieden wordt aangepast. En wat het roken betreft: hogere accijnzen, uitbreiding van het rookverbod.
Er is niet bewezen dat mensen dood gaan aan meeroken en naar de gevolgen van uitlaatgassen word gewoon geen onderzoek gedaan.
quote:
Tuurlijk niet. Roken wordt ook niet verboden. Je mag best roken, alleen niet op plekken waar dat overlastgevend is. Met uitgaan is dat net zo. Uitgaan is prima, maar wanneer mijn gedrag dusdanig wordt dat anderen daar last van hebben, word ik daarop aangesproken. Denk aan dronken over straat schreeuwen, midden in de nacht, of handtastelijk worden, of wat dan ook.
Maar alcohol word niet verboden, de overlast word aangepakt. Dat kan met roken ook.
quote:
Ik mag ook graag muziek luisteren, maar als ik dat om 04.00 uur doe, kan ik de politie in mijn flatje verwachten.
We hebben het over muziek tijdens uitgaan, je gebruikt drogredenen en valse vergelijkingen.
quote:
[..]

Nee. We hebben in dit land een systeem dat democratie heet. Via democratische weg worden bepaalde zaken aangepakt en verandert regelgeving. Meestal omdat daar concreet aanleiding voor is. Denk bijvoorbeeld aan iets als de opslag van vuurwerk. Of het dragen van autogordels (iets dat vroeger nooit hoefde). Meestal zijn dergelijke maatregelen preventief: om ergere schade te voorkomen. Dat is met niet-roken net zo.
Er is geen probleem een klein groepje bankzitters maakt er een principieel punt van. Nou, ik als niet roker kan dat ook.
quote:
Ik ben ook voor vrijheid en tegen dictatuur. Ik gun mensen met andere behoeften ook hun genot, maar ze kunnen zich best aanpassen. Net zoals ik 's nachts om 04.00 uur geen keiharde muziek kan draaien. Mensen die willen roken, kunnen dat thuis, buiten of in afgesloten rookruimtes doen. Genoeg mogelijkheden om aan je trekken te komen. Je probeert een probleem te creëren dat er niet is.
Nee, de anti-rokers hebben dat gedaan.
pi_59252480
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Maar alcohol word niet verboden, de overlast word aangepakt. Dat kan met roken ook.
Inderdaad. De overlast door rokers pakken we aan door ze naar buiten te sturen met hun kankerstokjes .
pi_59254379
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Inderdaad. De overlast door rokers pakken we aan door ze naar buiten te sturen met hun kankerstokjes .
Ben wel heel erg benieuwd wat de omwonenden gaan vinden van al de overlast die nu op hun stoep plaatsvindt. Al die rokers die buiten een beetje beschonken baldadig gaan doen.
  maandag 9 juni 2008 @ 19:16:16 #119
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_59254567
als je in een uitgaansgebied woont ben je al bekend met rondlopend baldadig gespuis...

overigens bestaat er een wet die baldadig kan bekeuren, dus de staatskas wordt dan weer flink gespekt...
[..]
  maandag 9 juni 2008 @ 19:16:16 #120
pi_59254568
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Waar ze vervolgens massaal kunnen worden opgepakt voor deportatie.
  maandag 9 juni 2008 @ 19:44:24 #121
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59255477
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:16 schreef MikeyMo het volgende:
als je in een uitgaansgebied woont ben je al bekend met rondlopend baldadig gespuis...

overigens bestaat er een wet die baldadig kan bekeuren, dus de staatskas wordt dan weer flink gespekt...
Volgens mij was ooit één van de argumenten voor flexibelere sluitingtijden het spreiden van op straat lopend uitgaanspubliek om zo overlast tegen te gaan. Als die mensen nu toch de ganse avond op straat staan dan zal de overlast flink toenemen.

En het lijkt me een knappe agent die onder de verschillende groepen stappers een baldadigheidsboete gaat uitdelen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_59256476
nu heb ik het allemaal niet zo goed gevolgd, maar had VVD zich niet beter keihard kunnen inzetten om zinloze verboden te bestrijden, ipv nou achteraf veel te laat gaan meuten met "ja jongens, jullie kunnen natuurlijk altijd nog dit en dat proberen "
  † In Memoriam † maandag 9 juni 2008 @ 20:15:02 #123
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59256552
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:44 schreef Hukkie het volgende:
Volgens mij was ooit één van de argumenten voor flexibelere sluitingtijden het spreiden van op straat lopend uitgaanspubliek om zo overlast tegen te gaan. Als die mensen nu toch de ganse avond op straat staan dan zal de overlast flink toenemen.

En het lijkt me een knappe agent die onder de verschillende groepen stappers een baldadigheidsboete gaat uitdelen.
Holy Shit, wat doe jij op POL?
Carpe Libertatem
  maandag 9 juni 2008 @ 20:26:33 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59256899
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:16 schreef MikeyMo het volgende:

Nee, dat is een lekkere reden.

"U bent al gewend aan het geluid doordat u bij Schiphol woont, nu verdrievoudigen wij het aantal vluchten."
"U bent al gewend aan de provinciale weg, daarom leggen wij nu een 4 baans-snelweg langs uw voordeur."
Verder wat Hukkie zei.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 9 juni 2008 @ 23:09:42 #125
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59263691
quote:
Op maandag 9 juni 2008 20:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Ja man, heb zelf werkelijk geen idee. Ik moet -in een vlaag van verstandsverbijstering- hebben gedacht: laat ik ook eens een reactie in POL plaatsen.
DeviantArt
pi_59264714
quote:
’Een rookverbod? Dan kan ik de zaak wel sluiten’
Bart Zuidervaart

In een korte serie belicht Trouw de gevolgen van het aanstaande rookverbod in de horeca. Deel 1: het Turkse koffiehuis.

Ismet Kurt kijkt plots nog somberder dan hij al deed. Over drie weken al? Over 22 dagen om precies te zijn. Dan treedt het rookverbod in de horeca in werking. Dan moeten de asbakken van tafel in koffiehuis Keklik in Den Haag.

Eigenaar Kurt weet eigenlijk nog niet hoe hij dat gaat oplossen. Iedereen rookt in Keklik. Kurt ook. Een pakje shag steekt uit zijn borstzak. Achterin de zaak bevindt zich een aparte ruimte. Daar kunnen acht klanten zitten, zegt hij. „Nu komt daar nooit iemand. Het is er ongezellig. En straks moet iedereen daar op elkaar gaan zitten roken. Zie je het voor je? Dan kan ik de tent sluiten.”

Kurt zet zich weer achter een spelletje rummikub. Hij pakt zijn shag erbij.

De situatie in Keklik is illustratief voor vele koffiehuizen in Den Haag. Er wordt fanatiek rummikub gespeeld, en bovenal, driftig gerookt.

Volle asbak
Aan de andere kant van de Paul Krugerlaan in hartje Transvaal, loopt Caner Basaran door zijn koffiehuis. Aan een tafeltje in Burcu spelen vier mannen een spelletje rummikub: iedereen rookt. Verderop praten drie mannen boven een volle asbak. Eigenlijk is bezoeker Mustafa Kaya de enige die niet rookt. Hij is vier maanden geleden gestopt, zegt hij, en daar protesteert zijn lichaam nog dagelijks tegen.

Basaran plaatst binnenkort een deur tussen twee gedeelten van het koffiehuis. Het achterste is dan voor rokers. Voor bijna alle klanten dus, zegt Basaran.

Het wordt behelpen. In de ’Handleiding invoering rookvrije horeca, sport en kunst/cultuur’, die het ministerie voor volksgezondheid vorige maand publiceerde, staan strenge regels voor ondernemers. Roken mag alleen in een afsluitbaar gedeelte. Daarbuiten mag geen hinder of overlast ontstaan door rook. Bediening binnen het hok is verboden.

Caner Basaran is bang voor vervelende klanten. Die heeft iedere horecazaak, zegt hij. Zij kunnen expres gaan roken waar het niet mag. En de eventuele boete is dan voor de eigenaar. „Ik wil geen politieagent worden die tegen de klanten gaat vertellen wat ze wel of niet mogen doen. Maar zij dragen niet de consequenties van hun daden. Dat doe ik.”

Die consequenties kunnen fors zijn, zo blijkt uit de handleiding van het ministerie. De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) zal controleren op handhaving van de aangescherpte Tabakswet. Een ’niet-ernstige overtreding’ leidt in eerste instantie tot een waarschuwing. Vervolgens deelt de VWA boetes uit. 300 euro voor de eerste overtreding, oplopend tot 2400 euro bij de vierde overtreding binnen vijf jaar.

Huur
Basaran schrikt van de bedragen. Dat heeft de Turkse ondernemer zich niet gerealiseerd. Een nieuw spookbeeld doemt op: een leeg koffiehuis, met achterin de zaak, verstopt achter een deur, de klanten, rokend boven de rummikubsteentjes. „Voor de halflege tent mag ik vervolgens wel huur betalen”, zegt Basaran.

Dat er klanten wegblijven, is onvermijdelijk, denken ze in Burcu. De omzet zal dalen. Het verbod schrikt af, weet bezoeker Sahin Igdir. Hij zegt: „Ik rook vijftien jaar, maar nu ga ik echt stoppen.” Hij lacht en grijpt naar zijn sigaretten.
http://www.trouw.nl/hetni(...)de_zaak_wel_sluiten_
  maandag 9 juni 2008 @ 23:35:14 #127
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59264802
quote:
Op maandag 9 juni 2008 20:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Wij kennen elkaar, je PM doet wonderen.
DeviantArt
  dinsdag 10 juni 2008 @ 07:17:10 #128
3542 Gia
User under construction
pi_59268617
quote:
Goh, wel twee voorbeelden, en geen van beide van een kroeg.

Wmb mag in die Turkse koffiehuizen gewoon gerookt worden. Ik vind dát nu meer een eigen huiskamer dan een openbare kroeg.
pi_59268767
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 07:17 schreef Gia het volgende:

Wmb mag in die Turkse koffiehuizen gewoon gerookt worden.
Heerljk consequent en niet-discriminerend zou dat zijn... .
  dinsdag 10 juni 2008 @ 08:57:00 #130
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_59269495
ze moeten daar gewoon koffie drinken... en niets meer
[..]
pi_59270674
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:42 schreef NewOrder het volgende:
Dat komt nog wel. Langzaam maar zeker wordt de accijns op alcohol verhoogd, en de vettax zal in de komende jaren worden geïntroduceerd. De stap naar een accijns op suikerhoudende producten is ook zo gemaakt. Het is allemaal slechts een kwestie van tijd.
Je geeft zelf mijn antwoord al: Een ontmoedigingsbeleid is wat anders dan een totaalverbod.
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:42 schreef NewOrder het volgende:
Dat er voor een ontmoedigingsbeleid wordt gekozen heeft een hele andere reden; accijnzen zijn veel makkelijker te handhaven dan een verbod en spekken bovendien de staatskas.
Als het de overheid om de accijns te doen was, was het roken niet aan banden gelegd. Ik denk toch echt dat het om de volksgezondheid gaat, dus om bestrijding van rokersziekten als longkanker en de gevolgen bij mensen die gewild of ongewild meeroken.
  † In Memoriam † dinsdag 10 juni 2008 @ 10:52:55 #132
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59271809
quote:
DEN HAAG - De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) begint vanaf 1 juli met grootscheepse controles in de horeca op de naleving van het rookverbod dat die datum ingaat.

De dienst heeft extra personeel vrijgemaakt voor de controles.

In totaal worden tweehonderd controleurs ingezet om horecazaken te bezoeken, zo bevestigde een VWA-woordvoerder dinsdag een bericht in De Telegraaf.

Een ondernemer die in overtreding is, krijgt in eerste instantie alleen een waarschuwing. Bij herhaling delen de controleurs echter een boete uit van 300 euro.

Als dezelfde ondernemer binnen een periode van twee jaar nog een keer tegen de lamp loopt, wordt de boete verdubbeld. Bij herhaling kan dit oplopen tot een bedrag van 2400 euro.
http://www.nu.nl/news/160(...)e_op_rookverbod.html
Carpe Libertatem
pi_59272126
quote:
Nu gaat het plotseling niet meer om de rechten van de werknemer? Hypocriet.
Hoe kom je daar bij? Ik geef alleen aan dat je zelf moet weten wat je thuis doet. Zo gauw je echter een bedrijfje begint en mensen in dienst neemt die bij jou in huis hun werkplek hebben, wordt het een ander verhaal.
quote:
Ze bestaan wel.
Ja, en witte sneeuw bestaat ook. Het begrip niet-rookkroeg gaat verdwijnen; in Nederland in elk geval wel. Een kroeg is straks per definitie een plek waar niet gerookt wordt. Net zoals sneeuw wit is. Het heeft dus geen zin meer om te praten over niet-rookkroegen.
quote:
Je hebt geen gelijk en dat krijg je ook niet.
Sterk argument Overigens heb ik wel gelijk, voor wat Nederland betreft. Per 1 juli wordt de wetgeving van kracht.
quote:
Nee dat is het niet. Niet meer dan auto's
Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je van niet (per definitie overlastgevend), daarna onderken je het feitelijk: niet meer dan auto's.
quote:
Er is niet bewezen dat mensen dood gaan aan meeroken en naar de gevolgen van uitlaatgassen word gewoon geen onderzoek gedaan.
Er is voldoende wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de gevolgen van meeroken:
quote:
De gezondheidsrisico's van gedwongen meeroken
Het desastreuze effect van roken is voldoende bekend. Eén op twee rokers sterft vroegtijdig door te roken. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie loopt het aantal sterfgevallen door roken jaarlijks op tot vijf miljoen. Dat zijn evenveel slachtoffers als zouden er elke dag 32 volle jumbojets neerstorten.

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat meeroken bijzonder schadelijk is voor de gezondheid. Omgevingstabaksrook bevat immers dezelfde kankerverwekkende en giftige stoffen als tabaksrook, waaronder aceton, arseen, benzeen, cyanide, ammoniak, formaldehyde, nitrosamines, benzo[a]pyrene, zogenaamde PAKs (polycyclische aromatische koolwaterstoffen), nicotine en koolstofmonoxide. Het Internationaal Agentschap voor Onderzoek naar Kanker (IARC) van de Wereldgezondheidsorganisatie concludeert dan ook dat omgevingstabaksrook kankerverwekkend is. Het Amerikaanse instituut Environmental Protection Agency (EPA) classificeert omgevingsrook zelfs in de groep van de gevaarlijkste kankerverwekkende stoffen voor de mens.

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat meeroken het risico op longkanker verhoogt met 15 tot 25%. Het IARC stelt op basis van 50 studies dat er voldoende bewijzen zijn om te stellen dat meeroken longkanker veroorzaakt. Volgens de organisatie verhoogt meeroken het risico op longkanker bij vrouwen die samenleven met een roker met 20%, en bij mannen die samenleven met een rookster met 30%(10).

- Omgevingstabaksrook doet ook het risico op hart- en vaatziekten toenemen. Het risico op een hartinfarct stijgt zelfs met 25 tot 30%. Naast longkanker zijn hartinfarcten overigens de belangrijkste oorzaak van overlijden door meeroken.
- Gedwongen meeroken veroorzaakt en verergert longaandoeningen zoals astma en chronische bronchitis. Omgevingstabaksrook kan ook een rol spelen in het ontstaan van allergieën. Meeroken kan tevens oog-, neus- en keelirritatie, hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid en zelfs vermoeidheid veroorzaken.

Ook voor kinderen vormt de omgevingsrook van rokende ouders een groot gevaar.
- Het risico op wiegendood is dubbel zo groot bij baby's van rokende ouders.
- Ze hebben ook twee tot drie keer zoveel kans om bronchitis, longontstekingen en astmaaanvallen te krijgen.
- Ze krijgen makkelijker te kampen met steeds terugkerende oorontstekingen.
Bron: http://www.tegenkanker.net/node/598 (ingekort)

En natuurlijk: als je even goed zoekt op Google vind je weer allerlei 'onderzoeken' en opiniestukken die de cijfers in twijfel trekken, maar ik denk dan toch: waar rook is, is vuur. Of toepasselijker gezegd: waar vuur is, is rook...
quote:
Dat gebeurt dan ook. Bijvoorbeeld door roken te verbieden in publieke ruimtes waar mensen samenkomen, zoals het klaslokaal, de werkomgeving, het theater en dus ook in de kroeg. Het opsteken van 1 sigaret is meteen overlastgevend voor anderen in de omgeving. Het drinken van 1 glas bier is niet schadelijk. Als ik alcohol drink, heb jij daar geen last van, tenzij ik zo veel drink dat ik vervelend/agressief word. Maar dat is mede een verantwoordelijkheid van de kroegbaas die op een bepaald moment niet meer mag schenken. Overigens wordt voor kinderen tot 16 jaar ook een ontmoedigingsbeleid gevoerd wat betreft alcohol. Ze mogen geen alcohol kopen.
quote:
We hebben het over muziek tijdens uitgaan, je gebruikt drogredenen en valse vergelijkingen.
LOL. Ik begin over muziek; ik haal het aan als voorbeeld van gedrag dat overlastgevend kan zijn. En dan ga JIJ namens mij bepalen dat ik het had over muziek tijdens het uitgaan? Ik had het over muziek in de thuissituatie, in mijin eigen appartmentje. Kennelijk heb je dit soort aantijgingen nodig omdat je de discussie niet kunt winnen op basis van argumenten.
quote:
Er is geen probleem een klein groepje bankzitters maakt er een principieel punt van. Nou, ik als niet roker kan dat ook.
Er is WEL een probleem. Rokers kosten de samenleving een godsvermogen aan gezondheidszorg, door hun verhoogde kans op longkanker, hart- en vaatziekten. Bovendien heeft hun gedrag ook nog eens gevolgen voor mensen in hun omgeving, zoals kinderen of mensen die op andere plekken meeroken. Als additioneel punt komt daar dan nog eens de stank bij.
quote:
Nee, de anti-rokers hebben dat gedaan.
Nee hoor, er zijn maar heel weinig anti-rokers die vinden dat een roker nergens mag roken. Je verzint weer iets wat niet waar is. Roken mag op heel veel plekken: thuis, in de buitenlucht, in afgesloten ruimtes op werk, enzovoort. Meer dan voldoende mogelijkheden om je nicotineverslaving bij te houden, ZONDER anderen tot last te zijn.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:13:28 #134
pi_59272344
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 07:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Goh, wel twee voorbeelden, en geen van beide van een kroeg.

Wmb mag in die Turkse koffiehuizen gewoon gerookt worden. Ik vind dát nu meer een eigen huiskamer dan een openbare kroeg.
Hypocriet tot op het bot. Nu is plotseling de gezondheid en de rechten van medewerkers geen issue? Omdat jij bepaald dat een Turks Café (koffiehuis) wel een huiskamer is maar een Hollands Café (koffiehuis) niet?

Hypocriet en discriminerend.
pi_59272384
Horeca-ondernemers die lopen te piepen over het rookverbod zijn het predicaat ondernemer niet waardig. Ze hebben zich ruimschoots kunnen voorbereiden op de nieuwe situatie. Ze huilen krokodillentranen. Een uitzondering op de regels zou hypocriet en discriminerend zijn.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:15:53 #136
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59272412
De Turkse longen zijn door langdurig tabakgebruik zo geëvolueerd dat ze geen schade ondervinden van nicotine. Nederlandse longen zijn kwetsbaarder en dienen beschermd te worden.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_59272468
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:15 schreef Elfletterig het volgende:
Horeca-ondernemers die lopen te piepen over het rookverbod zijn het predicaat ondernemer niet waardig. Ze hebben zich ruimschoots kunnen voorbereiden op de nieuwe situatie. Ze huilen krokodillentranen. Een uitzondering op de regels zou hypocriet en discriminerend zijn.
Ik kondig hierbij aan dat ik op 5 oktober 2009 je huis leeg kom roven. Dan kun je je vast voorbereiden op de nieuwe situatie.
pi_59272546
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ik kondig hierbij aan dat ik op 5 oktober 2009 je huis leeg kom roven. Dan kun je je vast voorbereiden op de nieuwe situatie.
Alsof het opleggen van een rookverbod in de horeca (overigens langs democratische weg) hetzelfde is als het plegen van een strafbaar feit. Echt, je maakt jezelf compleet belachelijk.
pi_59272699
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:21 schreef Elfletterig het volgende:
Alsof het opleggen van een rookverbod in de horeca (overigens langs democratische weg) hetzelfde is als het plegen van een strafbaar feit. Echt, je maakt jezelf compleet belachelijk.
Ik heb je buren om democratische toestemming gevraagd en pleeg, volgens je eigen spelregels, dus geen strafbaar feit.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:27:58 #140
pi_59272742
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Ik geef alleen aan dat je zelf moet weten wat je thuis doet. Zo gauw je echter een bedrijfje begint en mensen in dienst neemt die bij jou in huis hun werkplek hebben, wordt het een ander verhaal.
Het is niet consequent. Als ik als werknemer van een bedrijf thuis werk mag ik plotseling wel roken? Je bent hypocriet.
quote:

[..]

Ja, en witte sneeuw bestaat ook.
Horeca waar niet gerookt mag worden bestaat als jaren, er gaat alleen geen hond naartoe.
quote:
Het begrip niet-rookkroeg gaat verdwijnen; in Nederland in elk geval wel. Een kroeg is straks per definitie een plek waar niet gerookt wordt. Net zoals sneeuw wit is. Het heeft dus geen zin meer om te praten over niet-rookkroegen.
Regels zijn regels is geen argument in een discussie.
quote:

[..]

Sterk argument Overigens heb ik wel gelijk, voor wat Nederland betreft. Per 1 juli wordt de wetgeving van kracht.
quote:

[..]

Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je van niet (per definitie overlastgevend), daarna onderken je het feitelijk: niet meer dan auto's.
Auto's zijn schadelijkerdus zou je die eerst of ook moeten verbieden, anders ben je inconsequent en hypocriet. Dan vervalt namelijk het argument van de gezondheid van de werknemer. De werknemer mag op de snelweg niet roken maar wel uitlaatgassen happen? Hypocriet en inconsequent. Symbool beleid. Afleiden van het echte probleem.
quote:

[..]

Er is voldoende wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de gevolgen van meeroken:
Misleidende cijfers. 30% van niks is nog steeds niks. De kans dat je ziek word blijft nog steeds zeer klein.
quote:

Of toepasselijker gezegd: waar vuur is, is rook...
Dat is een slecht argument. Er word gesproken over corrupte politici dus ze zijn corrupt?
quote:
Dat gebeurt dan ook. Bijvoorbeeld door roken te verbieden in publieke ruimtes waar mensen samenkomen, zoals het klaslokaal, de werkomgeving, het theater en dus ook in de kroeg. Het opsteken van 1 sigaret is meteen overlastgevend voor anderen in de omgeving.
Niet als iedereen vrijwillig naar een kroeg gaat om gezamenlijk te roken.
quote:
Het drinken van 1 glas bier is niet schadelijk. Als ik alcohol drink, heb jij daar geen last van, tenzij ik zo veel drink dat ik vervelend/agressief word. Maar dat is mede een verantwoordelijkheid van de kroegbaas die op een bepaald moment niet meer mag schenken. Overigens wordt voor kinderen tot 16 jaar ook een ontmoedigingsbeleid gevoerd wat betreft alcohol. Ze mogen geen alcohol kopen.
Maar er mag in een kroeg (een daarvoor aangewezen plaats) gewoon gedronken worden. Dat moet ook kunnen met rokende drinkers. Volwassenen die daar vrijwillig voor kiezen hebben dat recht.
quote:

LOL. Ik begin over muziek; ik haal het aan als voorbeeld van gedrag dat overlastgevend kan zijn. En dan ga JIJ namens mij bepalen dat ik het had over muziek tijdens het uitgaan? Ik had het over muziek in de thuissituatie, in mijin eigen appartmentje. Kennelijk heb je dit soort aantijgingen nodig omdat je de discussie niet kunt winnen op basis van argumenten.
Je draait. Je gebruikt valse argumenten en verkeerde vergelijkingen. Je bent een discussie vervuiler. Lees nog eens een paar topics terug.
quote:
[..]

Er is WEL een probleem. Rokers kosten de samenleving een godsvermogen aan gezondheidszorg, door hun verhoogde kans op longkanker, hart- en vaatziekten. Bovendien heeft hun gedrag ook nog eens gevolgen voor mensen in hun omgeving, zoals kinderen of mensen die op andere plekken meeroken. Als additioneel punt komt daar dan nog eens de stank bij.
Er gaan massa's mensen dood aan het verkeer. Het is ongezond en schadelijk, de auto's de brandstof industrie en de auto industrie. Maar dat word niet verboden? inconsequent en hypocriet.
quote:

Nee hoor, er zijn maar heel weinig anti-rokers die vinden dat een roker nergens mag roken. Je verzint weer iets wat niet waar is. Roken mag op heel veel plekken: thuis, in de buitenlucht, in afgesloten ruimtes op werk, enzovoort. Meer dan voldoende mogelijkheden om je nicotineverslaving bij te houden, ZONDER anderen tot last te zijn.
Als mensen samen afspreken in een kroeg te gaan roken vallen ze daar niemand mee lastig, behalve de anti-rokers die er expres voor het zeuren naartoe gaan. Drogredeneringen, draaiingen en hypocrisie.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:30:02 #141
3542 Gia
User under construction
pi_59272790
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hypocriet tot op het bot. Nu is plotseling de gezondheid en de rechten van medewerkers geen issue? Omdat jij bepaald dat een Turks Café (koffiehuis) wel een huiskamer is maar een Hollands Café (koffiehuis) niet?

Hypocriet en discriminerend.
Als die Turken gewoon de letters van de raam halen en gordijnen ophangen, verder niks rekenen voor een bak koffie dan wat de gek ervoor geeft, dan is het niet meer vergelijkbaar met een kroeg. Maar gewoon gezellig bij iemand op de koffie.
Een kroegeigenaar kan dat ook doen.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:32:46 #142
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_59272881
quote:
Geld halen!

Kunnen de Dames en Heren in Den Haag maar weer trots zijn op de volgende stap naar een totaal repressieve samenleving. De overheid weet verdeel en heers tactieken onder de bevolking goed te benutten. Zaai tweedracht, dan zullen ze nooit samen zich tegen de overheid keren. De overheid moet ons beschermen, maar wie beschermt ons tegen de overheid?
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:33:39 #143
pi_59272893
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Als die Turken gewoon de letters van de raam halen en gordijnen ophangen, verder niks rekenen voor een bak koffie dan wat de gek ervoor geeft, dan is het niet meer vergelijkbaar met een kroeg. Maar gewoon gezellig bij iemand op de koffie.
Een kroegeigenaar kan dat ook doen.
Volgens mij hebben we het uitgebreid gehad over speciale rook clubs en kroegen met grote borden aan de deur "Alleen voor rokers" maar was jij het daar tot nu toe niet mee eens. Maar nu lees je iets over een Turks koffie huis en nu zie je plotseling allemaal mogelijkheden?

Ik voorzie een carrière in de politiek voor je.
pi_59273067
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:32 schreef _Qmars_ het volgende:
Zaai tweedracht, dan zullen ze nooit samen zich tegen de overheid keren.
Dat was inderdaad een geniaal idee van de overheid: maak ze wijs dat er zoiets als "linkse" en "rechtse" overheid bestaat en dat daar grote verschillen tussen zijn. En lach vervolgens hard om de oeverloze discussies die het klootjesvolk daarover houdt (bijv. hier op FOK) terwijl je je zakken vult.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:40:38 #145
3542 Gia
User under construction
pi_59273104
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we het uitgebreid gehad over speciale rook clubs en kroegen met grote borden aan de deur "Alleen voor rokers" maar was jij het daar tot nu toe niet mee eens. Maar nu lees je iets over een Turks koffie huis en nu zie je plotseling allemaal mogelijkheden?

Ik voorzie een carrière in de politiek voor je.
Je moet eens leren lezen. Als je een huiskamer openstelt voor gasten en je schenkt 'gratis' koffie, bier of limonade, dan mag jij zelf bepalen wat je doet. Maar.....je hebt dan geen bedrijf en officieel geen inkomsten. Mensen die niet willen betalen, kun je dan niet dwingen. Maar die mag je wel de deur weigeren, uiteraard.

Een gewone kroeg werkt zo niet. Dat is een bedrijf, geregistreerd bij de KvK en voor zo'n bedrijf is het onmogelijk om als 'huiskamer' verder te gaan. Voor een klein Turks koffiehuis wel.

Wij hebben hier in Helmond ook van die koffiehuizen. Meer dan een huiskamer is het niet. Wat letters op een raam, inschrijving bij de KvK en je hebt een bedrijf. Alleen in die vorm mag daar dan straks ook niet meer gerookt worden. Gelijke monniken, gelijke kappen. Echter stopt de Turk met zijn bedrijf, maar blijft hij 'open' voor zijn vrienden, dan is het wat anders. Maar dan heb je dus geen bedrijf meer en mag je niks rekenen.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:59:40 #146
pi_59273566
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Je moet eens leren lezen. Als je een huiskamer openstelt voor gasten en je schenkt 'gratis' koffie, bier of limonade, dan mag jij zelf bepalen wat je doet. Maar.....je hebt dan geen bedrijf en officieel geen inkomsten. Mensen die niet willen betalen, kun je dan niet dwingen. Maar die mag je wel de deur weigeren, uiteraard.

Een gewone kroeg werkt zo niet. Dat is een bedrijf, geregistreerd bij de KvK en voor zo'n bedrijf is het onmogelijk om als 'huiskamer' verder te gaan. Voor een klein Turks koffiehuis wel.

Wij hebben hier in Helmond ook van die koffiehuizen. Meer dan een huiskamer is het niet. Wat letters op een raam, inschrijving bij de KvK en je hebt een bedrijf. Alleen in die vorm mag daar dan straks ook niet meer gerookt worden. Gelijke monniken, gelijke kappen. Echter stopt de Turk met zijn bedrijf, maar blijft hij 'open' voor zijn vrienden, dan is het wat anders. Maar dan heb je dus geen bedrijf meer en mag je niks rekenen.
Zo kan je een club ook inrichten. Je vraagt geen geld (maar via internet is er een lidmaatschapssysteem waarbij je "vrijwillig" een financiële bijdrage levert in de feestvreugde) Je noemt zo'n megadisco gewoon een huiskamer. Kan er gewoon gerookt worden. De "vrienden" die daar werken vinden het helemaal niet erg om "niet" betaald te worden.
pi_59274104
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is niet consequent. Als ik als werknemer van een bedrijf thuis werk mag ik plotseling wel roken? Je bent hypocriet.
Je gebruikt wel grote woorden hè? Wat jij thuis doet, is jouw zaak. Zolang je thuis geen klanten ontvangt namens je bedrijf en zolang er geen andere collega's in jouw huis aan het werk zijn, zie ik het probleem niet. Dat jij thuis, een plek waar verder niemand komt, rookt, is niet overlastgevend voor anderen. Je creëert problemen die er niet zijn.
quote:
Horeca waar niet gerookt mag worden bestaat als jaren, er gaat alleen geen hond naartoe.
Niet mogen roken in de horeca gaat vanzelf wennen. Dat niet-rokerskroegen slecht hebben gewerkt, komt omdat het MOGEN roken altijd de norm is geweest in de horeca. Dat verandert nu.
quote:
Het is handig om regels mee te nemen in een discussie. Ik kom tenminste nog met argumenten, jij komt alleen maar met sentimenten.
quote:
Auto's zijn schadelijkerdus zou je die eerst of ook moeten verbieden, anders ben je inconsequent en hypocriet. Dan vervalt namelijk het argument van de gezondheid van de werknemer. De werknemer mag op de snelweg niet roken maar wel uitlaatgassen happen? Hypocriet en inconsequent. Symbool beleid. Afleiden van het echte probleem.
Dat auto's schadelijker zijn dan meeroken is jouw subjectieve waarneming totdat je het met goede bronnen aantoont. Ik bestrijd niet dat uitlaatgassen schadelijk kunnen zijn. Er is dan ook van allerlei regelgeving op ingezet om dat probleem aan te pakken. Denk aan catalysators, roetfilters, schonere motoren, beperking van de maximumsnelheid, enzovoort. Een werknemer die op de snelweg in de file staat, is doorgaans op weg naar zijn werk, of op weg naar huis. Wat iemand in zijn eigen auto doet, moet hij zelf weten.

Verder valt me op dat je maar met kreten blijft smijten, maar dat je geen enkel goed argument hebt. De schadelijke gevolgen van (mee)roken zijn algemeen bekend. En jij blijft maar zoeken naar niet terzake doende dwarsstraatjes; discussies over heel andere onderwerpen.
quote:
Misleidende cijfers. 30% van niks is nog steeds niks. De kans dat je ziek word blijft nog steeds zeer klein.
Vind je het goed dat ik, als nabestaande van meerdere zwaar rokende familieleden die aan longkanker zijn overleden, niet op deze bagger-opmerking reageer? Steek je kop lekker in het zand, ga lekker (mee)roken en je eigen gezondheid op het spel zetten ofzo.
quote:
Dat is een slecht argument. Er word gesproken over corrupte politici dus ze zijn corrupt?
Wanneer dat uit gedegen onderzoek zou blijken wel, ja. Mijn punt was dat er vast wel een kern van waarheid zit in al die onderzoeken, waaronder wetenschappelijke, die erop wijzen dat meeroken ernstige schade toebrengt aan de gezondheid.
quote:
Niet als iedereen vrijwillig naar een kroeg gaat om gezamenlijk te roken.
Klopt, maar dat heet dan 'ontmoedigen'. De overheid wil graag tegengaan dat mensen roken. Hoe minder, hoe beter.
quote:
Maar er mag in een kroeg (een daarvoor aangewezen plaats) gewoon gedronken worden. Dat moet ook kunnen met rokende drinkers. Volwassenen die daar vrijwillig voor kiezen hebben dat recht.
Als ik in een kroeg zit te drinken, heb jij daar geen last van. Bij roken is dat anders. Er zijn volop mogelijkheden voor mensen om te roken en te drinken tegelijk. Bijvoorbeeld thuis of in de buitenlucht. Jij kent mensen een recht toe dat ze zodadelijk niet meer hebben; jouw probleem.
quote:
Je draait. Je gebruikt valse argumenten en verkeerde vergelijkingen. Je bent een discussie vervuiler. Lees nog eens een paar topics terug.
Je draait. Dat zei Balkenende ook tegen Bos toen hij de inhoudelijke discussie niet aankon. Het is redelijk absurd dat jij mij gaat vertellen hoe ik mijn woorden bedoeld heb. Het gekke is trouwens ook nog dat ik slechts een aantal voorbeelden van overlastgevend gedrag heb genoemd. Je hoeft trouwens niet met me te discussiëren hoor... voel je niet geroepen om te reageren ofzo
quote:
Er gaan massa's mensen dood aan het verkeer. Het is ongezond en schadelijk, de auto's de brandstof industrie en de auto industrie. Maar dat word niet verboden? inconsequent en hypocriet.
Roken wordt ook niet verboden. Overigens zijn er ook zat plekken waar je niet mag komen met een auto. In de meeste steden zijn voetgangerszones te vinden, waar auto's niet of nauwelijks worden toegelaten. Je opmerkingen zijn dus feitelijk onjuist.
quote:
Als mensen samen afspreken in een kroeg te gaan roken vallen ze daar niemand mee lastig, behalve de anti-rokers die er expres voor het zeuren naartoe gaan. Drogredeneringen, draaiingen en hypocrisie.
Het is duidelijk dat jij je in discussies laat leiden door emoties, in plaats van door argumenten. Bovendien spreek je jezelf alweer tegen, want je stelt eerst dat ze niemand lastigvallen, om er vervolgens in dezelfde zin aan toe te voegen: behalve.... - Ze vallen dus wel degelijk anderen lastig. En precies datgene wordt nu aan banden gelegd. De kroeg is een plek waar niet gerookt wordt, punt uit. Op die manier is een kroeg voor iedereen toegankelijk, zonder dat je meteen in een rookwalm terechtkomt. Wie wil roken, kan dat buiten doen, of in afgesloten rookruimtes. Een ondernemende kroegbaas treft zijn maatregelen en piept niet.
pi_59274165
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ik heb je buren om democratische toestemming gevraagd en pleeg, volgens je eigen spelregels, dus geen strafbaar feit.
Alsof het aan mijn buren is om (democratische) toestemming te verlenen voor het plegen van een misdrijf. Nogmaals: je maakt jezelf belachelijk. Verzin iets beters en probeer het nog eens.
pi_59274298
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:24 schreef Elfletterig het volgende:
Alsof het aan mijn buren is om (democratische) toestemming te verlenen voor het plegen van een misdrijf.
Alsof het aan jou is om (democratische) toestemming te verlenen voor het afpersen van café-houders die hun gasten toestaan te roken.
pi_59276452
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Alsof het aan jou is om (democratische) toestemming te verlenen voor het afpersen van café-houders die hun gasten toestaan te roken.
(dat zijn er nu drie op een rij...) - Sinds wanneer komt het verbieden van overlastgevend gedrag overeen met afpersen? Er wordt niemand afgeperst. Bovendien kunnen cafébezoekers nog steeds roken; in afgesloten rookruimtes of buiten.

Ik verleen trouwens ook nergens toestemming voor, noch verbied ik iets. Wet- en regelgeving is een zaak van de politiek. We kiezen politici in dit democratische land. Wanneer je daar niet mee kunt leven, kun je altijd nog emigreren naar een ander land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')