quote:Europees voetbal in Arnhem
Donderdag 5-6-2008 - Basco
FC Twente speelt haar wedstrijd in de voorronde van de Champions League in het Gelredome in Arnhem. Omdat de eigen Grolsch Veste niet op tijd klaar is om aan de waslijst eisen van UEFA te voldoen wordt uitgeweken naar de thuisbasis van Vitesse. Er moet gespeeld worden in Arnhem omdat de verbouwing zes weken later is gestart dan gepland.
Bron: Fctwente.net / Fctwente.nl
quote:McClaren is eruit: hij kiest voor Twente
04 juni 2008
ENSCHEDE - Steve McClaren is eruit: hij kiest voor FC Twente. Na lang wikken en wegen over zijn nabije toekomst heeft hij besloten Fred Rutten op te volgen als trainer van de Enschedese club. McClaren hoopt de onderhandelingen met FC Twente het komende weekeinde af te ronden, maar verwacht geen hobbels meer op de weg. De ex-bondscoach van het Engelse elftal had de keus uit diverse clubs, maar gaf uiteindelijk de voorkeur aan FC Twente. Vorige week werd hij door voorzitter Joop Munsterman en commercieel manager Jan van Halst al rondgeleid in het stadion en op het sportcomplex in Hengelo. De leiding van FC Twente heeft hem inmiddels toegezegd enkele spelers te kunnen halen. McClaren is op het komende EK actief als analist en co-commentator.
Bron: twentesport.com
Het gaat om capaciteit!quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:23 schreef MarkNMGN het volgende:
CL-voorronde in één van de lelijkste stadions van Nederland, goed uitgekozen.
Dan had je toch ook voor Heerenveen, Utrecht of Eindhoven kunnen kiezen?quote:
Dat zal ongetwijfeld meespelen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:25 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Dan had je toch ook voor Heerenveen, Utrecht of Eindhoven kunnen kiezen?
Arnhem is wel iets dichter bij, dat dan weer wel
Nu je het zegt ja.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:37 schreef vitessezuid113 het volgende:
ook wel grappig voor Theo Janssen
Jij wilt ook eens sfeer meemaken in je eigen stadion?quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:37 schreef vitessezuid113 het volgende:
Als jullie een leuke tegenstander loten regelt er iemand wel kaarten voor me he![]()
ook wel grappig voor Theo Janssen
quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:13 schreef Lamzak_ het volgende:
24000 en een klein beetje
niet zo negatief, jullie hebben best een kans bij gunstige lotingquote:
idd, hopen op poule wedstrijden in de vestequote:Op donderdag 5 juni 2008 16:45 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
niet zo negatief, jullie hebben best een kans bij gunstige loting
boycot psv de cl nog niet dan?quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:53 schreef Merson het volgende:
Groetjes uit de Champions League.
Hihi, ajaxieden willen me dan altijd slaan.
Oh, kut en ik dacht er nog bij na ook.quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:02 schreef Ajaxfan het volgende:
Moeilijk he, ajacieden normaal schrijven.
De capaciteit na de bouw van de het stadion na de volgende uitbreiding (2e ring volmaken) is inderdaad tuim 42.000 plaatsen, daar doelde Youri op. Dat willen ze in 2011.quote:
En dat melden ze alleen maar omdat enkele members op het forum dat beweren. Nergens een bron of wat dan ook.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:51 schreef Shivo het volgende:
Volgens twente.net geen McLaren, het bleef ook te lang bij geruchten.
Wel degelijke grasmat, wat spel van twente ten goede komtquote:Op donderdag 5 juni 2008 11:23 schreef MarkNMGN het volgende:
CL-voorronde in één van de lelijkste stadions van Nederland, goed uitgekozen.
Tegen de tegenstanders die we kunnen loten, moeten we zowel uit als thuis op de counter spelen om nog kans te maken. Dus het liefst een knollenveldquote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:46 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Wel degelijke grasmat, wat spel van twente ten goede komt
En inmiddels meld ook fct.net dat de onderhandelingen nog bezig zijn.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:51 schreef Shivo het volgende:
Volgens twente.net geen McLaren, het bleef ook te lang bij geruchten.
wat een gezever daar, je kan er beter niet op kijkenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:25 schreef RobbieT het volgende:
[..]
En inmiddels meld ook fct.net dat de onderhandelingen nog bezig zijn.
Gewoon loos geblaat dus van enkele members.
Gaat de laatste tijd idd nergens meer over. Al verscheidene keren gemeld dat hij definitief komt, ook al aardig vaak gemeld dat het niet doorging.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 07:41 schreef 9christensen het volgende:
[..]
wat een gezever daar, je kan er beter niet op kijken
Klopt...Het daalt wel wat daar.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 09:35 schreef Solstice het volgende:
[..]
Gaat de laatste tijd idd nergens meer over. Al verscheidene keren gemeld dat hij definitief komt, ook al aardig vaak gemeld dat het niet doorging.
Inderdaad. Hoewel het als Ajacied pijn doet Twente uberhaupt te zien op het moment, denk ik dat objectief gezien de kans dat Twente de groepsfase haalt nihil is. Ze loten waarschijinlijk tegen een echte Europese topploeg/subtopper en ik zie na El Ahmadi ook Engelaar nog wel vertrekken. En dan ben je toch in principe twee van je allerbeste en -belangrijkste spelers kwijt. Dan nog een nieuwe coach, en je hebt niet genoeg stabiliteit om al direct voor een verrassing te zorgen.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:34 schreef Solstice het volgende:
D'r wordt af en toe een beetje paniekerig gedaan door wat supporters door die voorronde CL, die willen daarom liever dat Twente met een zak geld strooit. Maar wat is nou uberhaupt de kans dat je die overleeft, ook al zou je bijvoorbeeld Hiddink aanstellen(wat dus niet gebeurd uiteraard).
En ook de Nos praat gewoon de andere media na.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 19:27 schreef vitessezuid113 het volgende:
Teletekst za 07 jun
***OETBAL******************************
**** Trainer McClaren niet naar Twente
**Steve McClaren heeft het aanbod om
trainer te worden van FC Twente,naast
zich neergelegd.
Volgens een aantal Engelse dagbladen,
waaronder The Times,zou de voormalige
Engelse bondscoach in eigen land willen
blijven om zo dichter bij zijn familie
te zijn.
FC Twente is op zoek naar een opvolger
voor de succesvolle Fred Rutten,die
komend seizoen bij Schalke 04 aan de
slag gaat.
Twente kan wel investeren, daar niet van. De begroting is niet voor niks opgehoogd met 12 miljoen, en geruchten gaan dat er nog een nieuwe sponsor gepresenteerd wordt, waarbij je ook nog het transfergeld van EA en Engelaar te investeren hebt. Maar ik heb het idee dat sommige mensen, zoals jij goed aangeeft verwachten dat je nu inkoopt voor CL-niveau, je zit immers in de voorronde.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:45 schreef twi het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoewel het als Ajacied pijn doet Twente uberhaupt te zien op het moment, denk ik dat objectief gezien de kans dat Twente de groepsfase haalt nihil is. Ze loten waarschijinlijk tegen een echte Europese topploeg/subtopper en ik zie na El Ahmadi ook Engelaar nog wel vertrekken. En dan ben je toch in principe twee van je allerbeste en -belangrijkste spelers kwijt. Dan nog een nieuwe coach, en je hebt niet genoeg stabiliteit om al direct voor een verrassing te zorgen.
Dan sta je daar met je dure coach die een contract voor jaren heeft, een aantal spelers die je ternauwernood kan betalen en toch 'slechts' met inkomsten van UEFA Cup niveau. Het is gewoon onverantwoord, hoe goed het ook met de club gaat, om in 1 keer heel veel geld uit te geven. Zowel voor korte termijn (dure aankopen) als qua vaste laste (salaris).
Daar zit mijns inziens niet de filosofie van Twente in, wat de laatste jaren a la Heerenveen toch heel stapsgewijs en verstandig om is gegaan met belangrijke beslissingen.
quote:Terwijl voorzitter Munsterman zegt op zoek te moeten naar een nieuwe trainer, is er in het kamp-McClaren verbazing over de berichtgeving omtrent McClaren's vermeende afzegging. "FC Twente is nog steeds een optie voor Steve, hij heeft alleen wat tijd nodig om de mogelijkheden op een rijtje te zetten", meldt zaakwaarnemer Colin Gordon desgevraagd aan TwenteSport.
Dat zijn familie de overstap niet wil maken, zoals o.a. The Times meldt, noemt Gordon voorbarig: "Natuurlijk is zijn familie belangrijk, maar dat zal niet de doorslag geven.
Gordon op TwenteSport: "Steve is onder de indruk van de club FC Twente, van het stadion, van de ambities en niet te vergeten van de ‘lovely’ mensen. Maar hij beseft ook dat hij snel een beslissing moet nemen. Het is dus zeker niet zo dat we FC Twente hebben afgezegd. (...) De interesse van Blackburn Rovers? Dat speelt helemaal niet. Nee, Steve zal vanuit Oostenrijk snel duidelijkheid geven." Volgens de zaakwaarnemer beslist McClaren zondag of maandag over het aanbod van FC Twente.
quote:'Twente neemt Tioté over van Anderlecht'
De komst van Cheik Tioté naar FC Twente staat zo goed als vast, zo meldt TC Tubantia zondag. De club uit Enschede is er volgens het regionale dagblad al uit met de 21-jarige verdedigende middenvelder uit Ivoorkust. Twente-voorzitter Joop Munsterman verwacht op korte termijn een akkoord te bereiken met zijn club Anderlecht. De Afrikaan staat nog tot de zomer van 2010 onder contract in Brussel, maar lijkt ook volgend seizoen op niet al teveel speeltijd te hoeven rekenen.
Tioté speelde vorig seizoen op huurbasis voor Roda JC en deed dat niet onverdienstelijk. De Ivoriaan kwam in 26 competitieduels binnen de lijnen en scoorde twee keer. De Limburgers deden een vergeefse poging om hem definitief over te nemen.
Douglas en Engelaar
De transfer van Orlando Engelaar van Twente naar Schalke 04 is overigens nog lang niet rond. "Het verschil tussen vraag en aanbod is veel te groot’’, aldus Munsterman. "En sinds dat eerste gesprek heeft Schalke zich nog niet weer bij ons gemeld." Naar verluidt wil de club uit Gelsenkirchen tot vier miljoen euro gaan.
Volgens Munsterman is een vertrek van verdediger Douglas niet aan de orde. "Die gaat onder geen beding weg bij ons." De jonge Braziliaanse centrumverdediger werd de afgelopen weken aan clubs als Ajax en ook Schalke 04 gelinkt.
lijkt me idd slimquote:Op zondag 8 juni 2008 11:56 schreef 9christensen het volgende:
Mooi wachten met het verkopen van Engelaar tot na het EK
Ja daar heb je wel gelijk in tegenwoordig praten ze elkaar allemaal na en ook de VI doet er vrolijk aan mee.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:18 schreef RobbieT het volgende:
En ook de Nos praat gewoon de andere media na.
10 miljoen pond is veel jaquote:Op zondag 8 juni 2008 17:49 schreef vitessezuid113 het volgende:
het volle pond ( tien miljoen )
Krijgt Twente een coach die het niet in Tiote ziet zittenquote:Op maandag 9 juni 2008 09:28 schreef Lamzak_ het volgende:
Mooi werk met Tiote, ze zijn dus gelukkig wel bezig met spelers, ondanks dat er geen coach is :-)
Dat vond ik ook al zo raar; hoe kun je nou spelers aantrekken als je nog niet eens een coach hebt die aangeeft ze te willen gebruiken?quote:Op maandag 9 juni 2008 11:34 schreef sjimz het volgende:
[..]
Krijgt Twente een coach die het niet in Tiote ziet zitten![]()
Idd, wie zal dat anders nu bepalen wie er komt? Ten Hag is de enige die in me opkomt.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:11 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Dat vond ik ook al zo raar; hoe kun je nou spelers aantrekken als je nog niet eens een coach hebt die aangeeft ze te willen gebruiken?
Van de andere kant: misschien heeft Munsterman dat heel goed door en heeft-ie de opvolger van Rutten ook al binnen gehaald.
Ik weet niet wat er op trainersgebied aan de hand is, maar op spelersgebied willen ze min of meer in de lijn Rutten(die ook adviseert op dit moment) doorgaan. Dus talentvolle spelers die in een 4-3-3 passen. De nieuwe trainer zal zich daar ongetwijfeld aan aan dienen te passen ipv andersom. Wat eigenlijk vreemder is, maar toch vaak gebeurd, is dat er met een trainer ineens een heel nieuwe speelwijze wordt ingebracht en er een pleur spelers wordt gekocht en verkocht. Om het daarna bij de volgende weer om te gooien.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:11 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Dat vond ik ook al zo raar; hoe kun je nou spelers aantrekken als je nog niet eens een coach hebt die aangeeft ze te willen gebruiken?
Van de andere kant: misschien heeft Munsterman dat heel goed door en heeft-ie de opvolger van Rutten ook al binnen gehaald.
ik heb 't al een jaar onder m'n posts staanquote:Op maandag 9 juni 2008 23:28 schreef Rikketik het volgende:
Engelaar speelde weer goed vanavond.Wie had dat ooit gedacht; een terechte basisspeler in Oranje, afkomstig van Twente.
quote:FC Twente richt zich nu op Spaanse coach Ziganda
EXCLUSIEF - In zijn moeizame zoektocht naar een opvolger van trainer Fred Rutten heeft FC Twente nu de blik gericht op José Angel Ziganda, trainer van de Spaanse club Osasuna.
De 41-jarige oefenmeester speelde in zijn profloopbaan één interland met Spanje, in 1991 tegen Roemenië. Osasuna eindigde vorig seizoen in de Primera División op de teleurstellende zeventiende plaats. En daarom staat zijn positie ter discussie.
In het seizoen daarvóór bereikte hij met Osasuna wel de halve finales van het UEFA Cup-toernooi. Daarin was de later winnaar Sevilla te sterk.
In Enschede gingen ze er tot eind vorige week van uit dat Steve McClaren Rutten zou opvolgen. De voormalige bondscoach van Engeland zou echter liever met zijn vrouw in Engeland willen blijven. McClaren wordt bovendien genoemd als nieuwe manager van Blackburn Rovers.
Voorzitter Joop Munsterman van FC Twente baalt stevig van de afzegging. McClaren had al een rondleiding gehad op het trainingscomplex en dacht ook mee met het aantrekken van nieuwe spelers.
Eerder werd vergeefs Ron Jans (FC Groningen) benaderd. Ook Adrie Koster (Ajax) en Morten Olsen (bondscoach Denemarken) zouden in beeld zijn geweest om Rutten op te volgen.
VI
Niemand kent Ziganda hier, dus voor een naam gaan is het niet. Ik denk dat het vooral gebaseerd is op de manier waarop hij jeugd inpast, en met een kleine begroting toch resultaat boekt. En z'n manier van trainen zal ook onder de loep zijn genomen. Uit de stukjes die ik over hem leest komt hij er wel goed uit. In ieder geval. Beter dan een Doll bijvoorbeeld, die wel een grote naam heeft, maar in principe gewoon 2x op z'n bek gegaan is.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:42 schreef methodmich het volgende:
Zo'n Ziganda, lijkt me niet dat die erg veel andere talen spreekt dan Spaans. Dat lijkt me dan niet echt een goede keuze.
Het lijkt nu wel of ze na het vertrek van Rutten zoeken naar een "naam". Maar Rutten had die ook nog niet echt toen hij kwam, dus wellicht is het niet zo gek om een soortgelijke trainer te zoeken. De vraag is alleen wie, want Jans en Been lijken niet te willen. Stanley Menzo zou ik geen gekke keuze vinden trouwens.
quote:Die selectie heeft vooralsnog grote geheimen voor Westerhof, die mogelijk Edward Sturing als assistent krijgt. De club wil onder leiding van de nieuwe technisch directeur een nieuwe koers varen. Vitesse hoopt Frank van der Struijk (Willem II), Ronald Graafland (doelman Excelsior), Alfred Schreuder (FC Twente, was gestopt) en Rogier Molhoek (AZ) te strikken, terwijl Abubakari Yakubu, Haim Megrelishvili en Harry Gommans op zoek mogen naar een andere club.
http://www.gelderlander.n(...)rhof-als-trainer.ece
Vooral dat laatste dan, want erg veel jeugd heeft hij bij Osasuna ook weer niet ingepast. Maar de trainer van Osasuna, dat vind ik best wel een naam hoor. Wel anders dan Doll inderdaad, maar dat lijkt me ook geen fantastische optie zoals je terecht aangeeft.quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:13 schreef Solstice het volgende:
[..]
Niemand kent Ziganda hier, dus voor een naam gaan is het niet. Ik denk dat het vooral gebaseerd is op de manier waarop hij jeugd inpast, en met een kleine begroting toch resultaat boekt. En z'n manier van trainen zal ook onder de loep zijn genomen. Uit de stukjes die ik over hem leest komt hij er wel goed uit. In ieder geval. Beter dan een Doll bijvoorbeeld, die wel een grote naam heeft, maar in principe gewoon 2x op z'n bek gegaan is.
Ziet er gaaf uit hoor, érg mooi stadion! Maar wat had Twente hiervoor een klein stadionnetje!quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:50 schreef RobbieT het volgende:
Was weer even in Enschede. Vandaag dan ook nog even langs het stadion gereden en het hek stond open. Doorgelopen en even een aantal foto's gemaakt. Vervolgens even in een opening in de tribune naar binnen gestapt en daar ook nog even twee foto's genomen. (Overigens niemand die ook maar vroeg wat ik kwam doen :| ).
De foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
13.250 plaatsen en het zat altijd vol. De 7e/8e van Nederland qua bezoekers, valt dus meequote:Op donderdag 12 juni 2008 18:00 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Ziet er gaaf uit hoor, érg mooi stadion! Maar wat had Twente hiervoor een klein stadionnetje!
Een buitenlander uit een grote competitie = een grote naam.quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:13 schreef Solstice het volgende:
Niemand kent Ziganda hier, dus voor een naam gaan is het niet. Ik denk dat het vooral gebaseerd is op de manier waarop hij jeugd inpast, en met een kleine begroting toch resultaat boekt. En z'n manier van trainen zal ook onder de loep zijn genomen. Uit de stukjes die ik over hem leest komt hij er wel goed uit. In ieder geval. Beter dan een Doll bijvoorbeeld, die wel een grote naam heeft, maar in principe gewoon 2x op z'n bek gegaan is.
Ik denk dat de meeste mensen dat toch anders zien, zeker aangezien de Nederlandse voetbaltrainers erg hoog aangeschreven staan in het buitenland. Daardoor raakt men hier niet zo snel onder de indruk van een buitenlandse trainer, zeker niet een van met alle respect Osasuna.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 03:48 schreef twi het volgende:
[..]
Een buitenlander uit een grote competitie = een grote naam.
En Doll heeft het een tijd lang toch prima gedaan bij HSV. Na twee seizoenen was het uitgewerkt, maar datzelfde geldt voor Stevens bij HSV. En bij Dortmund, wie slaagt daar nou?
quote:di 17 jun 2008, 05:30
Heubach in belangstelling clubs
door Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De Enschedese publiekslieveling Jeroen Heubach staat in de belangstelling van Vitesse en De Graafschap. De linksback staat al twaalf seizoenen onder contract bij FC Twente.
Lijkt me wel een goede keuze!quote:Twente haalt Allach weg bij VVV
Mohammed Allach verruilt VVV-Venlo voor FC Twente. Per 1 augustus treedt Allach in Enschede in dienst als Assistent Technisch Management.
Deze nieuwe functie bij FC Twente behelst het verrichten van ondersteunende werkzaamheden voor de uitvoering van het totale voetbaltechnisch beleid van de club.
Allach is geen onbekende voor FC Twente, aangezien hij de club in het seizoen 2003/04 als speler diende. De afgelopen twee seizoenen was Allach bij VVV-Venlo actief als Directeur Technische Zaken en Hoofd Opleidingen. Hij maakte de promotie naar de eredivisie mee, maar ook de degradatie van afgelopen seizoen.
Allach is blij met deze kans: "FC Twente is een club in ontwikkeling en ik ben ook altijd een persoon geweest die zich graag wil ontwikkelen. Ik zie deze functie als een belangrijke en nieuwe stap in mijn carrière."
quote:Terwijl FC Twente als Champions League-deelnemer nog op zoek moet naar een nieuwe trainer, heeft Vitesse de zaakjes wél tijdig voor elkaar. Dat vind ik klasse.' Een dag na het eerste contact tussen de Arnhemmers en Westerhof op vrijdag 6 juni, meldde datzelfde Twente zich echter in het gevecht om de diensten van de coach. De Tukkers leken zich geen raad te weten met de ontstane situatie na het vertrek van Fred Rutten naar Schalke 04 en polsten Westerhof voor de vacante functie van trainer én technisch directeur.
Denk 't ook.quote:
quote:FC Twente richt vizier op Grant
ENSCHEDE/TEL AVIV - In de jacht op een nieuwe hoofdtrainer heeft FC Twente het oog laten vallen op Avram Grant. Dat meldden Israëlische media gisteren. De onlangs bij Chelsea ontslagen Israeliër moet in Enschede de opvolger worden van de naar Schalke 04 vertrokken Fred Rutten.
FC Twente wil Grant (foto) snel vastleggen, want de club uit Enschede begint volgende week al met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Pogingen om Ron Jans (FC Groningen), de Engelse ex-bondscoach Steve McClaren (prevaleerde een verblijf in Engeland) en Hans Westerhof (koos voor Vitesse) te contracteren, liepen op niets uit. De 53-jarige Grant werkte tot 2006 in zijn geboorteland Israël.
Aanvankelijk als clubtrainer van Hapoel Petach Tikva, Maccabi Tel Aviv, Hapoel Haifa en Maccabi Haifa, en vanaf 2002 als bondscoach van het nationale elftal. Daarna werd hij directeur voetbalzaken bij Chelsea. In 2007 volgde hij José Mourinho op als trainer van de Londense miljoenenploeg. Na de nederlaag in de Champions Leagu-finale tegen Manchester United, na strafschoppen, kreeg hij zijn ontslag.
http://www.sportwereld.nl(...)vizier_op_Grant.html
quote:
Precies godver wat een zooiquote:Op woensdag 18 juni 2008 11:18 schreef Rikketik het volgende:
Grant?! Schuif dan liever Ten Hag door en hou op met deze poppenkast.
Liep jij een paar weken geleden trouwens met een uit-shirt van Twente (lichtblauw) door de stad in Leeuwarden? Of zouden er nog meer Twente aanhangers in Lwd zijn?quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:16 schreef RobbieT het volgende:
...
maak je toch nie zo druk om die geruchtenquote:Op woensdag 18 juni 2008 11:19 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Precies godver wat een zooi
Wat is dit nou voor kroam
Ik denk dat er meer twente supporters in Leeuwarden zijnquote:Op woensdag 18 juni 2008 14:17 schreef Merson het volgende:
[..]
Liep jij een paar weken geleden trouwens met een uit-shirt van Twente (lichtblauw) door de stad in Leeuwarden? Of zouden er nog meer Twente aanhangers in Lwd zijn?
ik weet dat het slechts een gerucht is, maar ik zou het echt grappig vinden beyond words.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:19 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Precies godver wat een zooi
Wat is dit nou voor kroam
Dirk Kuijt op de rechtsbuitenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Mooie naam. Misschien kan hij er voor zorgen dat er wat spelers uit Engeland naar Twente komen?
Goede zaak, die blijft dus ook gewoon.quote:Jeroen Heubach verlengt contract
20-06-2008
Jeroen Heubach (33) heeft zijn contract bij FC Twente verlengd tot medio 2010. De huidige verbintenis met de verdediger liep tot 2009. Heubach speelde tot dusver 264 competitiewedstrijden voor FC Twente.
Jeroen Heubach maakte in het seizoen 1994/1995 zijn debuut voor FC Twente en speelde, met uitzondering van 1997 tot 1999, zijn gehele loopbaan in het shirt van FC Twente.
Fctwente.nl
quote:FC Twente heeft belangstelling voor Adel Taarabt (foto, rechts) van Tottenham Hotspur. De Twentenaren hopen de de Frans-Marokkaanse middenvelder, die ook uit de voeten kan als tweede spits, komend seizoen te huren van Tottenham. In Londen is de negentienjarige Taarabt niet altijd zeker van een basisplaats. (Voetbalzone.nl)
Elmer is van Chelsea toch? Of hij heeft daar in het verleden gespeeld.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:24 schreef Solstice het volgende:
Boateng wordt ook weer genoemd, Nicolas Mourias en Jonas Elmer worden ook al aan Twente gelinkt. Nooit gehoord van die laatste twee trouwens.
Ze zijn er nog niet uit in welke tijdzone Steve de trainingstijden bedoelt?quote:Op maandag 23 juni 2008 22:17 schreef Dos37 het volgende:
Waarom is de trainingstijd nog niet bekend van donderdag
quote:Op maandag 23 juni 2008 22:31 schreef Merson het volgende:
[..]
Ze zijn er nog niet uit in welke tijdzone Steve de trainingstijden bedoelt?
Voor wat het waard is. Er lijken me wel goedkopere alternatieven rond te lopen die net zo goed zijn als Robinson denk ik.quote:'McClaren denkt aan Robinson'
FC Twente heeft binnenkort mogelijk een Engels international in de gelederen. Steve McClaren, de nieuwe hoofdtrainer van de Tukkers, heeft zijn oog namelijk laten vallen op Tottenham Hotspur-doelman Paul Robinson. Dat weet VI.
McClaren, die eerder onder meer werkte als bondscoach van Engeland, heeft een uitgebreid netwerk in het Verenigd Koninkrijk. Mede daardoor hoopt hij Robinson te kunnen verleiden tot een transfer naar Enschede, waar de huidige eerste doelman Sander Boschker op leeftijd begint te raken.
De 28-jarige Robinson mag op zijn beurt voor een goed bod vertrekken bij Tottenham, dat Heurelho Gomes overnam van PSV als nieuwe eerste keeper. Er zijn echter ook enkele Engelse clubs geïnteresseerd in Robinson, die het afgelopen seizoen veel kritiek te verduren kreeg.
Behalve Robinson hoopt McClaren tevens op de komst van George Boateng (Middlesbrough) en Shola Ameobi (Newcastle United). Daarnaast zou de naam van Peter Crouch (Liverpool) zijn gevallen. De boomlange spits zou voor een jaar gehuurd moeten worden, maar Twente lijkt bij voorbaat al kansloos de international binnen te halen.
Boateng zou moeten lukken, tenzij Celtic nog langs komt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:42 schreef sjimz het volgende:
Robinson,Boateng en Crouch zijn toch niet de minste namen hoor
Knap als 1 van die 3 weet te komen.
Reimerink en Droste idd. Reimerink aardige acties, slechte voortzetting. Droste zou ik wel eens op niveau willen zien. Gerritsen was wel weer slecht, ondanks goede inzet.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:14 schreef methodmich het volgende:
Volgens de opstelling op de site van Twente is dat Jules Reimerink geweest. Achterin zal Wout Droste zijn geweest. Allebei onder 19 internationals.
Chery op linksback zie ik niet snel gebeuren. Bovendien kwam die erin voor Maaroufi op de 10.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:13 schreef Solstice het volgende:
Zal Reimerink of Gerritsen geweest zijn, denk ik. Ik heb de opstelling niet gezien verder. Die linksback zou ik zo niet weten. Jallo of Chery misschien.
Zat er aan te komen natuurlijk. En Twente heeft de hoofdprijs kunnen vangen, dus dit is goed voor alle partijen.quote:Schalke 04 betaalt de prijs voor 'onhoudbare' Engelaar
03/07/2008 15:57
Trainer Fred Rutten kan op de training van Schalke 04 ook Orlando Engelaar begroeten. FC Twente heeft ingestemd met de transfer van de Oranje-international.
'Zijn absolute wens was naar Schalke 04 te vertrekken, dan is het onmogelijk een speler langer te houden', zei FC Twente-voorzitter Joop Munsterman. 'Bovendien was Schalke bereid de gevraagde transfersom te betalen.'
Engelaar was vóór het EK persoonlijk al rond met Schalke 04. De handtekening onder het vierjarige contract liet op zich wachten, omdat FC Twente het eerste Duitse bod als onvoldoende van de hand had gewezen.
'Uiteraard is het jammer dat Engelaar FC Twente verlaat', aldus Munsterman. 'We moeten reëel zijn. Hij heeft twee uitstekende jaren in Enschede gekend, speelde zich in Oranje en draaide een prima EK.'
Vi.nl
Wielaert ja, blaise spreekt geen woord nederlandsquote:Op donderdag 3 juli 2008 22:02 schreef Dos37 het volgende:
Benieuwd wie de nieuwe aanvoerder gaat worden.
Kufo maakt wel kans maar ik zie zelf liever Wielaert
De succesreeks na het dipje is toch grotendeels behaald zonder Engelaar geloof ik. D'r had laatst iemand iets gepost over belangrijke wedstrijden waarin Engelaar d'r niet bij was op het Twente online forum, zal eens voor je kijken.quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:51 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Dat is niet jammer, dat is een fikse aderlating. Vorig jaar toen hij er een paar wedstrijden niet bij was, draaide het voor geen meter...
Wordt moeilijk om op te vangen.
Niet voor de camera, schijnt verder wel aardig Nederlands te kunnen spreken.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:04 schreef 9christensen het volgende:
[..]
Wielaert ja, blaise spreekt geen woord nederlands
Bronquote:FC Twente haalt oud-Heerenveen speler Samaras en Aissati, Arnautovic weg
04 Juli 2008 16:51: Boske
Nieuws over Georgios Samaras, oud-speler van sc Heerenveen. Althans nieuws... Een van onze tipgevers meldde ons vandaag dat bronnen binnen FC Twente melden dat de club dit weekeinde bekend zal maken dat Samaras gecontracteerd is en dat de heer Aissati (waar Heerenveen naar verluidt ook een oogje op had) overkomt van PSV... En de connectie met Heerenveen gaat nog verder: want volgens onze bronnen heeft oud-Heerenveentrainer Gertjan Verbeek er na dit weekeinde ook nog een spits bij: van FC Twente inderdaad... Marko Arnautovic naar Feyenoord.
Geven jullie toch diezelfde 5 miljoen weer uit aanquote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:06 schreef ElYefe het volgende:
5 miljoen... Vind dat echt idioot veel voor iemand die nog niks heeft laten zien in de eredivisie, grote strik en alsjeblieft, maar nu moet er nog wel een spts bijkomen.
Dat waren meestal ook maar 10 tot hooguit 20 minuten.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:30 schreef F1Bas het volgende:
Ik vond hem nooit bijster veel indruk maken als hij in mocht vallen bij Twente.
Staat hij bij Feyenoord meteen in de basis dan?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:34 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat waren meestal ook maar 10 tot hooguit 20 minuten.
Hij heeft wel enorm veel indruk gemaakt in de A1 en bij de beloften. Volgens mij speelde hij bij zijn invalbeurten ook nog eens regelmatig van de flank, iets wat niet bepaald zijn positie is.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:30 schreef F1Bas het volgende:
Ik vond hem nooit bijster veel indruk maken als hij in mocht vallen bij Twente.
Dat moet je aan Gert-Jan Verbeek dan eventueel vragen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:37 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Staat hij bij Feyenoord meteen in de basis dan?
Het kan mij ook niet schelen want ik heb weinig niks met Feyenoord.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:39 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat moet je aan Gert-Jan Verbeek dan eventueel vragen.
precies, bij Feyenoord krijgt hij nog minder minutenquote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:40 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Het kan mij ook niet schelen want ik heb weinig niks met Feyenoord.
Bedoel meer als hij daar ook steeds een kwartier mag invallen wordt hij er niet beter op.
Staat dat van te voren al vast dan? Er is nog geen minuut gevoetbalt.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:57 schreef 9christensen het volgende:
[..]
precies, bij Feyenoord krijgt hij nog minder minuten
Je kan er als speler ook achteraf over nadenken maar dan is het al te laat.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:06 schreef Happel het volgende:
[..]
Staat dat van te voren al vast dan? Er is nog geen minuut gevoetbalt.
waar moet hij spelen dan? met makaay en tomasson in de selectie...quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:06 schreef Happel het volgende:
[..]
Staat dat van te voren al vast dan? Er is nog geen minuut gevoetbalt.
Klik waar?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:03 schreef RobbieT het volgende:
FOTO'S STADION
Aan de kant van Vak-15 waren ze kabels aan het graven ofzo, er zat dus een groot gat bij het hek (zat wel een kettingslot op het gek).
Via het gat dus in het stadion, en vervolgens via een van de gaten in de tribune naar binnen!
FOTO'S GROLSCH VESTE 01-07-2008...KLIK HIER
3 maanden? 2 maanden toch nog maarquote:Op zondag 6 juli 2008 12:45 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
van de thuis bij twente site:
Grolsch Veste uitverkocht
[ afbeelding ]
De Grolsch Veste is voor Seizoen ClubCardhouders in het seizoen 2008/2009 uitverkocht. Alle beschikbare plaatsen voor SCC-houders zijn inmiddels bezet. Drie maanden voor het eerste thuisduel in het nieuwe seizoen is hiermee een enorme ambiance verzekerd. De Grolsch Veste heeft een capaciteit van 24.000 stoelen.
Had ik niet verwacht eigenlijk...
Thanks, mooie foto's trouwens ziet er erg netjes uit.quote:
Joop Munsterman heeft dus gewoon een bedrag geroepen en totaal niet verwacht dat Feyenoord dat wilde betalen. Feyenoord heeft meteen gezegd aan de vraagprijs te willen voldoen, en dat had Joop waarschijnlijk niet verwacht.quote:Technisch directeur Peter Bosz gaat er nog steeds van uit dat Feyenoord binnenkort Marko Arnautovic kan presenteren als nieuwe aanwinst. "Ik heb vertrouwen in een goede afloop", verklaart Bosz tegenover ELF Voetbal.
De technisch directeur meldde zaterdagavond al zo goed als rond te zijn met de 19-jarige aanvaller van FC Twente. Zondag ontkende Twente-voorzitter Joop Munsterman echter dat er sprake is van een akkoord. Bovendien meldde hij dat zijn club Arnautovic helemaal niet wil laten gaan.
"Dat bevreemdt mij", zegt Bosz. "We hebben met Twente om de tafel gezeten. Toen is er een prijs genoemd, die wij willen betalen voor Arnautovic. Als ze hem niet willen laten gaan, waarom is er dan een prijs genoemd? We waren er nagenoeg uit, maar in de voetballerij is dat vaak nog niet genoeg. Desondanks heb ik vertrouwen in een goede afloop van deze zaak", aldus de TD.
Feyenoord ziet in de 1 meter 92 lange Arnautovic een goede versterking voor de aanval. Vooral zijn lengte is een pluspunt. De Oostenrijker speelde veertien duels voor het eerste van FC Twente, maar daarin kwam hij niet tot scoren. Voor Jong FC Twente had hij met 21 goals in 24 wedstrijden een belangrijk aandeel in het kampioenschap.
quote:De situatie is dat Feyenoord afgelopen vrijdag rond was met FC Twente. Ik herhaal mijn woorden van zaterdag nog een keer. Er is een akkoord over de transfersom welke nog kan fluctueren als FC Twente van de optie gebruik maakt dat Nicky Hofs voor zevenhonderduizend euro komt.
Het probleem in deze transfer is dat Joop Munsterman een trotse man is en dit maal de plank volledig mis heeft geslagen. Hij heeft een prijs genoemd voor Arnautovic en Feyenoord heeft toegehapt waarbij de speler ook heeft uitgesproken naar Feyenoord te willen. Nu begint het gênant te worden omdat Munsterman de achterban niet wil afvallen. Zijn hart van het middenveld is al weg, Ajax zal deze maand ook nog wel op de deur kloppen voor Franco Douglas en dan krijg je tot overmaat van ramp nu ook nog dat de topspits uit de jeugd wordt weggekocht.
Ben natuurlijk niet op de hoogte van de financiële situatie bij FC Twente, doch blijkt het niet florissant te zijn omdat de gemeente er met geld in zit en er een terugbetaalregeling is waarbij op verkoopwinsten boven een bepaald bedrag een substantieel deel op de lening van FC Twente bij de gemeente wordt ingelost. Is helemaal niets mis mee, zal bij vele clubs zijn alleen past dit even niet in het straatje van de bombarie welke Munsterman verkondigd. FC Twente zal pas met het nieuwe stadion en een succes op het veld echt kunnen oogsten. Momenteel zijn er twee clubs in Nederland die bulken van het geld, AFC Ajax en SC Heerenveen.
Kan niet onderkennen dat FC Twente een voor hen fantastisch seizoen heeft gedraaid, maar het brengt momenteel weinig. Nogmaals, mogelijk vier toppers weg, de trainer is al weg en wat heb je terug. Twee voor FC Twente doen aardige voetballers zoals Janssen en Tioté, tevens wellicht Hofs en een trainer wie een groot vraagteken is. Het is de vraag of FC Twente daadwerkelijk Aissati en Samaras kan halen. Het zijn namen die bij mij niet bekend zijn, maar ben ook niet bekend wat er bij FC Twente speelt. Ik kan me voorstellen dat de optie van Hofs welke eind deze week afloopt momenteel wel een twistpunt is. Als ik moet kiezen tussen Hofs en Aissati, dan weet ik het ook wel.
Ik ben geen Nostradamus maar waarom zou FC Twente niet ver terugvallen als AZ het vorig jaar wel overkwam?
Volgens Dirk-Kuijt van een insider.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
Waar komt dat stukje vandaan?
en het wanbeleid zet zich voortquote:'Twente denkt aan Amoah als opvolger Arnautovic'
08 juli 2008
Anthony Lurling is niet de enige aanvaller van NAC Breda die in de belangstelling staat van een andere club. Ook Matthew Amoah vertrekt mogelijk uit het Rat Verlegh Stadion. De Ghanees staat op de lijst bij FC Twente, meldt BN/ De Stem.
In Enschede zou Amoah de opvolger moeten worden van Marko Arnautovic, die de overstap naar Feyenoord lijkt te gaan maken. "Ik ken de geluiden, maar concreet is er nog niets. Pas wanneer Arnautovic verkocht wordt, zal FC Twente verder kijken. Of Matthew een overstap ziet zitten, weet ik niet", zegt Kees Ploegsma, de zaakwaarnemer van Amoah. Het contract van de 27-jarige Ghanees in Breda loopt nog tot 2010. Eerder speelde hij voor Vitesse, Fortuna en Borussia Dortmund.
wanbeleid?quote:
goede coach ingeruild voor een mindere coach, 2 goede middenvelders kwijt.. 2 mindere spelers daar voor in de plaats. het grootste talent uit de jeugd waarschijnlijk weg. en dan nu misschien Amoah aantrekken. buiten Twente vind iedereen dat ze er enorm op acheruit gaan. in Twente zelf leeft de gedachte dat alles gelijkwaardig blijft om onverklaarbare reden. maar goed, we zien het van zelf wel.quote:
Tot nu toe ziet het er inderdaad niet best uit voor FC Twente, maar tot de deadline niet verstreken is kan er natuurlijk van alles gebeuren.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:32 schreef DJ_Ryow het volgende:
buiten Twente vind iedereen dat ze er enorm op acheruit gaan. in Twente onder de Twente-aanhang zelf leeft de gedachte dat alles gelijkwaardig blijft om onverklaarbare reden. maar goed, we zien het van zelf wel.
wij hebben wel goede ervaringen in jullie stadionquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:25 schreef pekel het volgende:
Jammer dat de KNVB Beker niet langer dan de 2de ronde duurt voor jullie..
om nou meteen over wanbeleid te sprekenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:32 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
goede coach ingeruild voor een mindere coach, 2 goede middenvelders kwijt.. 2 mindere spelers daar voor in de plaats. het grootste talent uit de jeugd waarschijnlijk weg. en dan nu misschien Amoah aantrekken. buiten Twente vind iedereen dat ze er enorm op acheruit gaan. in Twente zelf leeft de gedachte dat alles gelijkwaardig blijft om onverklaarbare reden. maar goed, we zien het van zelf wel.
Bron: VI.nlquote:Wat hebben Adrie Koster, Jan de Jonge, Erik ten Hag, Erwin Koeman, Frank Rijkaard, Martin Jol en Steve McClaren (foto) gemeen? Er moet iets zijn, want al deze namen kwamen op een vroeger of later tijdstip, direct of indirect, in aanmerking om trainer bij FC Twente te worden. Het roept de vraag op: naar wat voor oefenmeester was Twente eigenlijk op zoek? Iemand die er bekend om staat verzorgd aanvallend positiespel te spelen? Iemand die de jeugd een kans geeft? Iemand die de discipline aanhaalt? Iemand die bewezen heeft jongere spelers beter te maken?
Je mag ervan uitgaan dat bij het zoeken naar een man die je miljoenenonderneming technisch moet leiden er een bepaald profiel bij past. Zeker bij FC Twente. De ploeg verrast al twee jaar lang met verzorgd aanvallend voetbal en weet zo beter te presteren dan volgens de begroting mogelijk zou zijn. Technisch directeur en trainer/coach Fred Rutten is de drijvende kracht achter die ontwikkeling. Hij heeft de carrière van spelers als Romano Denneboom, Youssouf Hersi, Orlando Engelaar, Karim El Ahmadi en Robbie Wielaert nieuw leven ingeblazen en zo geld verdiend voor zijn ploeg.
Niet alleen door de prestaties, maar ook doordat zijn spelers in waarde zijn toegenomen. El Ahmadi was een grillige buitenspeler, maar is nu een spelbepalende middenvelder die vier miljoen waard was voor Feyenoord. Engelaar is waarschijnlijk voor het dubbele verkocht aan Schalke 04. Denneboom dreef zijn trainers bij SC Heerenveen en NEC tot wanhoop, maar kan bij Twente een constante prestatiecurve overleggen. Hersi groeide vorig seizoen uit tot een middenvelder die voortdurend het verschil maakte. En het talent Eljero Elia is uitgegroeid tot een potentiële topaanvaller.
Die revival van Twente is in werking gezet door een man die de visie had die ontwikkeling te verwezenlijken. Bij Twente zijn de afgelopen seizoenen de spelers in eerste instantie geselecteerd op technische vaardigheid en creatief opbouwend denken. Die visie kwam op het voetbalveld terug. Daar speelde de ploeg het voetbal dat nauw aansloot bij de manier waarop spelers werden gescout en aangetrokken.
De club is groot geworden via aanvallend en technisch combinatievoetbal, het zou voor de hand liggen dat de club een vervanger van Rutten zocht met dezelfde visie en werkwijze. De vertrekkende trainer had daarin al het advies meegegeven om Erik ten Hag te benoemen als zijn vervanger. Zijn assistent had immers al twee jaar meegelopen.
Het roept vragen op bij de procedure rond zijn vervanging. Koster, De Jonge, Ten Hag, Koeman, Rijkaard, Jol, McClaren: het deed FC Twente er blijkbaar niet toe of welke visie of werkwijze de trainer had, daarvoor lopen de karakters te veel uiteen.
Voorzitter Joop Munsterman maakte ook bekend dat de club vooral een naam wilde aantrekken. Met andere woorden: het moest iemand zijn met wie de club kon pronken. Het vakmanschap was secundair, FC Twente heeft een pr-keuze gemaakt om de supporters en achterban tevreden te stellen.
Als dat op een mislukking uitloopt, dan is de afloop te voorspellen: dan wordt de Engelse coach bij het oud vuil gezet. McClaren kan er zelf weinig aan doen als hij straks de verkeerde man op de verkeerde plaats blijkt te zijn. De echte schuldigen zitten aan de bestuurstafel.
Taco van den Velde
Haha!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denneboom dreef zijn trainers bij SC Heerenveen en NEC tot wanhoop, maar kan bij Twente een constante prestatiecurve overleggen.
[..]
Bron: VI.nl
Klopt wel. Had hij bij Heerenveen en NEC nog positieve uitschieters, nu is het alleen maar slecht!quote:
Misschien is McClaren een betere coach dan Rutten, weten wij veel. Twente werd in 2000 min of meer voor gek verklaard dat ze Rutten (who the fuck?) als trainer aanstelden. We kennen het vervolg....quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:32 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
goede coach ingeruild voor een mindere coach
Engelaar gaat erg gemist worden. El Ahmadi kan naar mijn mening goed opgevangen worden door Jansen/Tioté. In kwaliteit gaan we er misschien wat op achteruit. Maar als een van de geruchten (Aisatti, Hofs, Vennegoor) waarheid wordt, overstijgen we de kwaliteit van vorig seizoen.quote:2 goede middenvelders kwijt.. 2 mindere spelers daar voor in de plaats.
Een talent is leuk, maar daar heb je volgend seizoen ook nog weinig aan. Wel moet hij gewoon blijven als opvolger van Nkufo, maar dat zal wel loslopen. Arnautovic zal hopelijk wel inzien dat hij hier meer kans heeft op doorbreken dan bij Feyenoord. Ik ben het met je eens dan Amoah geen aankoop voor Twente is.quote:het grootste talent uit de jeugd waarschijnlijk weg. en dan nu misschien Amoah aantrekken.
Anders clubs hopen gewoon dat clubs die amities uitspreken op hun bek gaan'. Toen AZ het goed deed, kotste iedereen op AZ. Zelfde met Aalbers/Vitesse. Nu wordt Twente vies aangekeken, omdat ze het goed doen en meer supporters hun trots uiten dan anders. Het verschil is dat Twente op eigen kracht uit het dal is gekropen en met trap naar boven wil (ipv de lift die AZ en Vitesse wil/wilde gebruiken)quote:buiten Twente vind iedereen dat ze er enorm op acheruit gaan. in Twente zelf leeft de gedachte dat alles gelijkwaardig blijft om onverklaarbare reden.
Ben ik niet met je eens.quote:Toen AZ het goed deed, kotste iedereen op AZ. Nu wordt Twente vies aangekeken, omdat ze het goed doen en meer supporters hun trots uiten dan anders.
Muppet!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:32 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
goede coach ingeruild voor een mindere coach, 2 goede middenvelders kwijt.. 2 mindere spelers daar voor in de plaats. het grootste talent uit de jeugd waarschijnlijk weg. en dan nu misschien Amoah aantrekken. buiten Twente vind iedereen dat ze er enorm op acheruit gaan. in Twente zelf leeft de gedachte dat alles gelijkwaardig blijft om onverklaarbare reden. maar goed, we zien het van zelf wel.
Op zulke posts reageer je toch niet eens serieus?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik dacht ik ga even heel genuanceerd reageren, maak jij 'm uit voor Muppet
Dat valt wel mee, dat had meer met de arrogante houding van AZ te maken.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:05 schreef Moody het volgende:
Anders clubs hopen gewoon dat clubs die amities uitspreken op hun bek gaan'. Toen AZ het goed deed, kotste iedereen op AZ. Zelfde met Aalbers/Vitesse. Nu wordt Twente vies aangekeken, omdat ze het goed doen en meer supporters hun trots uiten dan anders. Het verschil is dat Twente op eigen kracht uit het dal is gekropen en met trap naar boven wil (ipv de lift die AZ en Vitesse wil/wilde gebruiken)
Theo Jansen vind ik gewoon een erg goede voetballer. Toch echt niet voor niets 2 interlands op z'n naam staan. Iets wat Engelaar ( wie? ) niet had toen hij kwam.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:25 schreef sjimz het volgende:
Wanbeleid gaat inderdaad wel extreem ver
Maar ik had toch verwacht dat minimaal al 1 echte versterking gepresenteerd zou worden!
Dat gaat me wel erg ver, 2 seizoen onder Rutten waren erg goed ja en dat was de goede weg die men was ingeslagen. Het is alleen ook nog niet zolang geleden dat FC Twente ongeveer 1/3 seizoen onder Heracles in de eredivisie bivakkeerde.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:23 schreef pfaf het volgende:
Bij Twente wordt samen met Heerenveen, Groningen en PSV het beste beleid van Nederland gevoerd. Wanbeleid.
Rutten was onervaren maar stond heel goed bekend bij PSV en deed daar goed werk. zo 'n verrassing was het niet dat hij het goed deed met Twente. McClaren heeft het een paar keer ver geschopt in cups, verder niks bijzonders. daarbij gefaald met Engeland. nu komt hij in een hele andere voetbalcultuur en competitie.quote:
Nou ja, het is vooral sinds Joop Munsterman aan de slag is gegaan natuurlijk, daarvoor was het huilen met de pet op. Niets dan slechts over Wessels, maar rond de eeuwwisseling lag Twente - ondanks een nieuw stadion - redelijk op z'n gat. Met Munsterman, maar ook zeker Van Halst, Ten Hag en in mindere mate Pahlplatz en Snelders staat er een constante technische staf vanuit de eigen club die geen gekke dingen doet.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:35 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat gaat me wel erg ver, 2 seizoen onder Rutten waren erg goed ja en dat was de goede weg die men was ingeslagen. Het is alleen ook nog niet zolang geleden dat FC Twente ongeveer 1/3 seizoen onder Heracles in de eredivisie bivakkeerde.
Men was de goede weg ingegaan, nu moet men dat met een nieuwe manager zien vast te houden. Wat Steve echt kan en of Twente de goede keuze heeft gemaakt zullen we over ongeveer 1,5 seizoen zien, de aankopen tot nu toe vind ik ook nog niet echt overtuigend. Er is echter nog wel wat tijd om spelers aan te kopen, ben benieuwd of ze nog een echte aanwinst weten te presenteren.
Hij had het over 2000 toen ie in 2001 de beker pakte met Twente. Hij heeft 2 periodes gehad bij Twentequote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:41 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
Rutten was onervaren maar stond heel goed bekend bij PSV en deed daar goed werk. zo 'n verrassing was het niet dat hij het goed deed met Twente.
Vind je Janssen geen goede speler? Ik vind het een zelfde type als Engelaar. Goede linker, veel overzicht..quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:25 schreef sjimz het volgende:
Wanbeleid gaat inderdaad wel extreem ver
Maar ik had toch verwacht dat minimaal al 1 echte versterking gepresenteerd zou worden!
je bent zelf een muppet pfaf. Jaap Stam ziet ook in Ryan Donk een wereldverdediger. hij is een goede gozer maar heeft er niet echt kijk op. bovendien heeft Jaap hem meegemaakt als assistent bij Man Utd, iets heel anders dan hoofdcoach bij een club met veel minder materiaal in een andere voetbalcultuur. Twente heeft een Engelse coach van naam binnengehaald terwijl ze gewoon weer een aanvallend en technisch ingestelde coach moesten zoeken.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
Theo Jansen vind ik gewoon een erg goede voetballer. Toch echt niet voor niets 2 interlands op z'n naam staan. Iets wat Engelaar ( wie? ) niet had toen hij kwam.
Verder is McClaren echt wel een goede coach, spelers als Jaap Stam zeggen echt niet voor niets dat het één van de beste trainers is met wie ze gewerkt hebben...
En dan het laten gaan van spelers als argument voor wanbeleid aanvoeren... Alsof zoiets bij Twente te stoppen is? Als een grotere club komt kan geen enkel team z'n spelers behouden, dat heeft niets met wanbeleid te maken.Nu ga ik indirect ook nog weer op die muppet in.
Rutten had al bij Twente getraind en de beker gehaald hè?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:41 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
Rutten was onervaren maar stond heel goed bekend bij PSV en deed daar goed werk. zo 'n verrassing was het niet dat hij het goed deed met Twente. McClaren heeft het een paar keer ver geschopt in cups, verder niks bijzonders. daarbij gefaald met Engeland. nu komt hij in een hele andere voetbalcultuur en competitie.
Janssen is echt niet matig! Prachtige voetballer, die wel iets van z'n glans uit z'n jonge jaren verloren is, maar een nieuwe omgeving kan wonderen doen.quote:Janssen is een hele middelmatige speler. hij heeft een goed linkerbeen en that's it. Tiote durf ik niet te zeggen maar hij viel iig niet meer op dan Engelaar en El Ahmadi vorig seizoen. Vennegoor komt echt niet, Aissati zou een goede versterking zijn en Hofs zou niets bijzonders zijn.
Dat zijn ook maar wandelgangverhalen.quote:Arnautovic kan veel meer opleveren in de toekomst dan de 5 miljoen van nu. al lijkt het er ondertussen op dat Twente hem niet kwijt wil en dat Munsterman op een lompe manier een prijs heeft genoemd die feyenoord gek genoeg wil betalen. nu krabbelt ie terug al lijkt de transfer niet meer te houden. hij wil naar Rotterdam.
Verder is 5 miljoen voor een jeugdspeler gewoon gigantisch veel.quote:en Twente staat prima bekend. geen praatjes of suikeroom (Aalbers, Scheringa) maar gewoon goed voetballen. de kritiek van mij en anderen komt dan ook niet uit afschuw maar puur vanuit een logische kijk. goeie spelers en trainer gaan weg en wat er voor in de plaats komt is minder goed of twijfelachtig. met CL voetbal in de knip als lokkertje wordt er wel erg weinig uitgehaald. en dan ook nog eens je grootste talent verliezen voor te weinig geld (waarschijnlijk).
ik zeg ook niet dat het in elkaar dondert. het gaat alleen een stuk minder worden dan vorig jaar. en dat had op bepaalde vlakken voorkomen kunnen worden (wanbeleid is een groot woord, al ligt dat als Ajacied zijnde voorop de tong).quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nou ja, het is vooral sinds Joop Munsterman aan de slag is gegaan natuurlijk, daarvoor was het huilen met de pet op. Niets dan slechts over Wessels, maar rond de eeuwwisseling lag Twente - ondanks een nieuw stadion - redelijk op z'n gat. Met Munsterman, maar ook zeker Van Halst, Ten Hag en in mindere mate Pahlplatz en Snelders staat er een constante technische staf vanuit de eigen club die geen gekke dingen doet.
In de voetballerij is niets zeker, maar ik zie dit Twente niet zo snel indonderen net zoals het onder Van t Schip en Vandereijken deed.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:52 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
hij is een goede gozer maar heeft er niet echt kijk op.
Says who?quote:Twente heeft een Engelse coach van naam binnengehaald terwijl ze gewoon weer een aanvallend en technisch ingestelde coach moesten zoeken.
Aaah, een paar minuten terug was het nog ``quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:56 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat het in elkaar dondert. het gaat alleen een stuk minder worden dan vorig jaar. en dat had op bepaalde vlakken voorkomen kunnen worden (wanbeleid is een groot woord, al ligt dat als Ajacied zijnde voorop de tong).
En de zon schijnt weer eens, dus ik geef het ook op en ga m'n tijd nuttiger besteden.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:01 schreef 9christensen het volgende:
Ik hap er niet weer op.. We zullen 't wel zien
sluit ik me bij aanquote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:01 schreef 9christensen het volgende:
Ik hap er niet weer op.. We zullen 't wel zien
quote:Oefenduel Veendam verplaatst uit angst voor rellen
GRONINGEN - De oefenwedstrijd tussen BV Veendam en FC Twente is verplaatst naar Geesteren uit angst voor supportersrellen.
Het duel zou worden afgewerkt in Veendam, maar de politie kreeg signalen dat FC Groningen-fans op de vuist willen met aanhangers van FC Twente. De gemeente Veendam bevestigt dit, maar er zou ook niet aan de Langeleegte gespeeld kunnen worden vanwege de slechte kwaliteit van het veld.
De oefenwedstrijd wordt op 22 juli gespeeld op het veld van STEVO.
tvnoord
Je zou ze bijna deleten... maar ja, tis dat ik geen mod benquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Op zulke posts reageer je toch niet eens serieus?
Maar het gaat erom hoe ze nu spelen en dan is Engelaar toch echt wel een klasse beter dan Febo.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
Theo Jansen vind ik gewoon een erg goede voetballer. Toch echt niet voor niets 2 interlands op z'n naam staan. Iets wat Engelaar ( wie? ) niet had toen hij kwam.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 09:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar het gaat erom hoe ze nu spelen en dan is Engelaar toch echt wel een klasse beter dan Febo.
Dat is zo, maar vond je Engelaar een paar jaar terug ook zo'n geweldige aankoop dan? Vast niet toch? Daarom vind ik de verontwaardiging zo groot.quote:Janssen is echt niet matig! Prachtige voetballer, die wel iets van z'n glans uit z'n jonge jaren verloren is, maar een nieuwe omgeving kan wonderen doen.
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op woensdag 9 juli 2008 09:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
[..]
Dat is zo, maar vond je Engelaar een paar jaar terug ook zo'n geweldige aankoop dan? Vast niet toch? Daarom vind ik de verontwaardiging zo groot.
Diezelfde Derksen had AZ vorig seizoen als kampioen van Nederland getipt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:53 schreef Rikketik het volgende:
Nou, waar Taco van den Velde vorige week het bestuur van Twente hekelde, steekt Johan Derksen in de nieuwe VI de loftrompet over Munsterman. Na een langdurig gesprek met de voorzitter van Twente is Derksen er van overtuigd dat het helemaal goed gaat komen met Twente.
En ook dat Twente weer een heel goed seizoen zou draaien.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:00 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Diezelfde Derksen had AZ vorig seizoen als kampioen van Nederland getipt.
Hij gaat voor één seizoen gehuurd worden.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:21 schreef 9christensen het volgende:
Twente wil Slobodan Rajkovic overnemen van Chelsea staat ook in de VI.
Hij is inmiddels voor 1 seizoen gehuurd.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:03 schreef KingOfPop het volgende:
[..]
Hij gaat voor één seizoen gehuurd worden.
Chelsea wilde hem graag verhuren aan een club waar hij meer kans heeft op speeltijd in het centrum van de verdedigingquote:Op woensdag 9 juli 2008 17:20 schreef El_Bassie het volgende:
Rajkovic mooie aanwinst, zeker een talent. Verdedigend top. PSV flink genaaid door Lemic lijkt me.
Dat is de officiële lezing in ieder geval ja, maar dat zegt me allemaal zo weinig.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:29 schreef dndiek het volgende:
[..]
Chelsea wilde hem graag verhuren aan een club waar hij meer kans heeft op speeltijd in het centrum van de verdediging
Aissati wil nietquote:Op woensdag 9 juli 2008 18:07 schreef 9christensen het volgende:
Topper voor Twente! De verdediging wordt er nog sterker op.
Nu Aissati nog
quote:
quote:Aissati kon terug naar FC Twente, maar vindt dat een te grote stap terug. Ook Ajax is inmiddels weer in beeld. De Amsterdammers waagden in de winterstop al een poging, maar grepen destijds naast de begaafde middenvelder, die nog tot medio 2009 onder contract staat bij PSV.
Dat zeg ikquote:
Een jaartje Twente zou mij ook best wel een goede zet lijken voor Aissati, je speelt bij een suptopper + Europees, met een beetje geluk zelfs CL. Met zijn kwaliteiten kan hij zich makkelijk bij de grote clubs in de kijker spelen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 08:49 schreef pfaf het volgende:
Precies, soms moet je een stap terug doen om er twee vooruit te kunnen doen. Helaas heeft hij bij PSV al te lang bovenop de ladder gestaan waardoor hij dat niet door heeft.
Bedankt, dat artikel kon ik niet meer vindenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:42 schreef 9christensen het volgende:
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)actIsmailAissati.htm
Hier staat 't.
Ik hoop ook dat wij het kampioenschap dan binnen hebben.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:16 schreef _Mike_ het volgende:
Laatste wedstrijd tegen jullie dus leuk, hopelijk hebben we het kampioenschap dan al veilig gesteld
Thuis tegen AZ zou mooi zijnquote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:51 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat wij het kampioenschap dan binnen hebben.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |