http://www.voetbalcourant.nl/pagina/voorpagina/19781FC Twente denkt Douglas en Engelaar te kunnen behouden
Donderdag 12 juni - Jasper Wiss
Voetbal - FC Twente is niet van plan om Douglas en Orlando Engelaar zomaar te laten vertrekken. Engelaar zelf zou al akkoord zijn met Schalke 04, maar Joop Munsterman, voorzitter van FC Twente, laat weten dat hij niet van plan is om de boomlange middenvelder te laten vertrekken. Ook Douglas, die in de belangstelling staat van Ajax, kan niet zomaar vertrekken.
"Zover ik het kan overzien, blijven ze hier", stelt Munsterman in Sportweek. "Er zijn geen gesprekken gevoerd rond deze twee spelers waaruit voor mij zou blijken dat ze uit Enschede vertrekken. Ze hebben doorlopende contracten, FC Twente is financieel gezond, we willen ze behouden en we kunnen ze betalen. We hoeven ze niet te verkopen, dus ze gaan weg voor de prijs die wij ervoor willen hebben. Pas als ze ergens twee miljoen euro per jaar kunnen verdienen, kan ik me voorstellen dat we problemen krijgen om zo'n speler te behouden."
FC Twente raakte onlangs haar succescoach Fred Rutten kwijt aan Schalke 04. De oefenmeester zou Engelaar graag mee willen nemen naar de Duitse club. Vooralsnog lijkt de club uit Enschede echter een transfer te blokkeren. Douglas heeft er bij FC Twente pas één seizoen opzitten. Vorig jaar zomer werkte hij een stage af en verdiende daarmee een contract. Na de winterstop veroverde hij een basisplaats en wist hij de interesse van diverse clubs te winnen met zijn goede spel.
Spel om de prijs op te drijven?