een prijsstijging van 5 cent in zo'n korte tijd is al belachelijk. en vorige zat vol.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:46 schreef RickoKun het volgende:
Laten we vooral na elke 5 cent een topique er over openen!
niet want iedereen is bekrompen bezig...quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:48 schreef SuperShark het volgende:
Ik ben echt serieus benieuwd wanneer het volk actie gaat ondernemen. We hebben al voor minder stilgestaan op de snelwegen.
Ik 50 in z'n 6quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:53 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik ga er wel rustiger van rijden moet ik zeggen
50 in z'n 5
Ga maar vast sparen voor je koppakking.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:53 schreef Wiebeldak het volgende:
50 in z'n 5
Die discussie gaan we hier maar niet weer aan...quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:54 schreef mschol het volgende:
[..]
niet want iedereen is bekrompen bezig...
je vind bezine te duur, maar je blijft rijden..
neem dan OV of ga niet lopen zeiken...
Die is al lekquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:55 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ga maar vast sparen voor je koppakking.
Zoals hun auto verkopen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:48 schreef SuperShark het volgende:
Ik ben echt serieus benieuwd wanneer het volk actie gaat ondernemen. We hebben al voor minder stilgestaan op de snelwegen.
ovquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:54 schreef mschol het volgende:
[..]
nee alleen dezequote:Op woensdag 4 juni 2008 17:55 schreef Juup© het volgende:
[..]
Open jij elke week een topic dat de prijs omhoog is gegaan?
nee dan heb je toch niet goed geteld. Het waren er: 378239042839472880 . Bijna goed dusquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:54 schreef MarkNMGN het volgende:
benzineprijs-topic #378239042839472897
en je koppelingplaat, versnellingbak, motorlagers , katalysatorquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:55 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ga maar vast sparen voor je koppakking.
x 50 literquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:20 schreef beverton het volgende:
het is maar 1.70 waar de fak huil je om, kut pauper
en dan te bedenken dat wanneer de prijzen in Amerika boven de 1 DOLLAR per liter komt, mensen dreigen met stakingen en opstanden.... maar hier is die bijna 2 maal zo hoog als in Amerika en hier vertieft iedereen het om maar actie te onder nemen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:27 schreef Dagonet het volgende:
Zelfs als je de accijnzen en BTW eraf haalt en puur de prijzen bekijkt die de maatschappijen rekenen is het in Nederland nog steeds veel duurder dan in omringende landen. Terwijl het hier geraffineerd wordt.
Wat hier een paar jaar geleden gerekend werd als productieprijs is in de VS de totale prijs, als de maatschappijen het nu eens wereldwijd voor dezelfde prijzen zouden aanbieden, share the hurt, dan was het allemaal niet zo dramatisch geweest.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:28 schreef beverton het volgende:
[..]
en dan te bedenken dat wanneer de prijzen in Amerika boven de 1 DOLLAR per liter komt, mensen dreigen met stakingen en opstanden.... maar hier is die bijna 2 maal zo hoog als in Amerika en hier vertieft iedereen het om maar actie te onder nemen.
We zijn blijkbaar veel rijker dan die lui in die bananenrepubliek.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:28 schreef beverton het volgende:
[..]
en dan te bedenken dat wanneer de prijzen in Amerika boven de 1 DOLLAR per liter komt, mensen dreigen met stakingen en opstanden.... maar hier is die bijna 2 maal zo hoog als in Amerika en hier vertieft iedereen het om maar actie te onder nemen.
niet te geloven dat ik een serieuze post heb geplaatstquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:28 schreef beverton het volgende:
[..]
Mensen die veel last hebben van hoge benzineprijzen, werken meestal doordeweeks. Die hebben geen tijd om actie te voeren. Daarom gebeurt er niets.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:54 schreef mschol het volgende:
[..]
Inderdaad.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:14 schreef Brullemans het volgende:
Beter toch ,wordt het eindelijk is wat rustiger op de weg.
Is niet zo heel moeilijk hoor, met evenveel auto's (liefst grote bussen of iets dergelijks) als dat er rijbanen zijn (+1 voor vluchtstrook), allemaal naast elkaar gaan rijden, en gewoon je gas los tot je stil staat. Vervolgens de blokkadevoertuigen aan elkaar ketenen met stevige sloten. Knappe bestuurder die daar doorheen komt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:22 schreef Xbox_360 het volgende:
Hoe krijgen we mensen massaal zover om snelwegen te blokkeren? Mischien moet een aantal groepen mensen gewoon om 3 uur 's nachts ofzo hun auto's midden op een aantal snelwegen parkeren en een paar borden en gevarendriehoeken plaatsen om kettingbotsingen te voorkomen.Zullen zat mensen zijn die meedoen denk ik zo.
ja zo denkt de overheid ook ben ik bang, maar zo werkt het niet in het echtquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:14 schreef Brullemans het volgende:
Beter toch ,wordt het eindelijk is wat rustiger op de weg.
We staan iedere dag stil op de snelwegen, ze merken het verschil toch niet.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:48 schreef SuperShark het volgende:
gelukkig berekent de leasemaatschappij die kosten niet doorquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:24 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Mensen zonder tankkaartroyal sadness
[offtopic]Zou het niet zo kunnen zijn dat -omdat er steeds minder mensen roken- men de accijnzen omhoog gooit om nog maar zoveel mogelijk inkosten binnen te halen?[/offtopic]quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:17 schreef SuperShark het volgende:
Inderdaad.
Net als dat door tabaksaccijnzen te verhogen, er minder mensen gaan roken.
Werkt echt perfect.
Diesel V-Power!quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
x 50 liter
Gelukkig rij ik diesel, wat tegenwoordig trouwens ook al meer kost dan 1.40.
v-powerquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:50 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Diesel V-Power!
Onderhand ook net zo duur als benzine![]()
Gelukkig pasje van de baas
quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:54 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
v-powereen duurdere soort brandstof, alsof iemand dat tegenwoordig in zn tank gooit.
als ze met een goedkopere soort benzine kwamen gooide ik dat erinook al is het iets slechter
quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:22 schreef Xbox_360 het volgende:
Hoe krijgen we mensen massaal zover om snelwegen te blokkeren? Mischien moet een aantal groepen mensen gewoon om 3 uur 's nachts ofzo hun auto's midden op een aantal snelwegen parkeren en een paar borden en gevarendriehoeken plaatsen om kettingbotsingen te voorkomen.Zullen zat mensen zijn die meedoen denk ik zo.
Nee, dan mensen die het normaal vinden om het meeste voor een tank benzine te moeten betalen op deze aardkloot en dan ook nog eens andere baantjes pauperbaantjes durft te noemen omdat ie waarschijnlijk zelf tot z'n 30e op onze kosten heeft zitten studeren.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:12 schreef mrarie het volgende:
Mensen met pauperbaantjes die halve maandloon kwijt zijn aan een tankje benzine...
Voor je je tank hebt leeggereden is een liter benzine alweer 5 cent gestegen!quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:48 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
een prijsstijging van 5 cent in zo'n korte tijd is al belachelijk. en vorige zat vol.
dus ja why not
Liever jij dan ikquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:03 schreef henkway het volgende:
ik ga morgen lekker met de fiets naar het werk in de zon, kan ik al die domme scheldende autombilisten uitlachen.
23 km in 45 minuten en goede conditie dat je krijgt, scheelt ook weer fietsen in de sportschool
2x zo lang? tis hier alleen maar snellerquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:08 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
ovgaat vooral soepel als je met de bus moet tegenwoordig.
en met de trein duurt een stuk van 100 km 2x zo lang als met de auto.
als het werkte ging ik wel met ov
Ja, maar je moet zien dat je vanuit je huis bij de het station komt, je aansluitingen hebt en vervolgens ook weer vanuit het station naar de plaats van bestemming.quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:39 schreef mschol het volgende:
[..]
2x zo lang? tis hier alleen maar sneller
quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:32 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, dan mensen die het normaal vinden om het meeste voor een tank benzine te moeten betalen op deze aardkloot en dan ook nog eens andere baantjes pauperbaantjes durft te noemen omdat ie waarschijnlijk zelf tot z'n 30e op onze kosten heeft zitten studeren.![]()
Niet nodig, er zijn altijd wel mensen die dat werk willen doen voor een paar centjes.quote:Maar is goed, breng je voortaan zelf je huisvuil maar weg en je post ga je ook maar zelf halen en je huis bouw je ook maar zelf.![]()
Kneusje.
Ik heb een prima baan, maar mensen die zich verheven voelen boven anderen zijn gewoon zo ontzettend mongoloïde.quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:48 schreef mrarie het volgende:
Had dat ook maar gedaan, zou je je nu ook geen zorgen maken waar je het geld voor die paar
litertjes benzine vandaan moet gaan halen.
Ik denk dat ze met plezier jou voortaan over willen slaan.quote:Niet nodig, er zijn altijd wel mensen die dat werk willen doen voor een paar centjes.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:59 schreef mgerben het volgende:
(...)
Wat krijg je voor 2 euro benzine: Razendsnel vervoer, (...)
Eens... ook niet te vergeten de mensen die wel elke weekend 10 tallen euro's wegzuipen, maar bij het tanken weer staan klagen dat het zo duur is.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:59 schreef mgerben het volgende:
Ik concludeer voorzichtig dat benzine (en diesel) waanzinnig goedkoop zijn.
Niet meteen flamen!
Kijk eens naar wat je betaalt voor een kopje koffie. 0,1 liter, twee euro. Wat krijg je ervoor? Lekker smaakje, 20 minuten een warm gevoel, dan heb je het wel gehad.
Wat krijg je voor 2 euro benzine: Razendsnel vervoer, droog en warm, met al je boodschappen en als het moet drie vrienden, precies van waar je bent tot precies waar je moet zijn, voor 15 tot 20 kilometer.
Conclusie: Ja, benzine is duur vergeleken met gisteren. Maar als je kijkt wat je krijgt voor je geld is het waanzinnig goedkoop.
Dat is dus de reden waarom mensen wel klagen maar toch blijven rijden.
We hebben het idee dat het te duur is omdat het gisteren goedkoper was (' toen kon het wel! ').
Maar puur op waar-voor-je-geld biedt benzine ontzettend veel waarde voor heel weinig geld.
Same here.quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:09 schreef RemcoW85 het volgende:
Gisteren nog wezen tanken voor 1.539 .. Dicht bij de grens wonen heeft toch zo zijn voordelen lees ik weer. Wist niet eens dat ie al op 1.65 zat.
Enige wat je te horen krijgt is dat we een stel zeikerds zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:45 schreef Patriarch het volgende:
1 ding staat wel overeind; de meesten van wat men noemt "volksvertegenwoordiging" in Den Haag heeft GEEN ENKEL BESEF van wat er in de samenleving speelt.
Nee, dan heb je het punt gemist.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:04 schreef BobbyB het volgende:
Euhm nee, we hebben het idee dat het duur is omdat wij het meeste ter wereld betalen voor een liter benzine.
Een kopje koffie voor 2 euro is wel erg veel.Je kan ook gewoon thuis zelf koffie zetten. Nog geen 50 cent inclusief gebruik van elektriciteit, water etc. Maar snap je punt wel.
Als je het zo redeneert is het inderdaad niet erg duur.
Ja, tof alles op biodiesel laten rijden. Lekker ons voedsel opstoken.quote:Op donderdag 5 juni 2008 00:10 schreef Godshand het volgende:
wordt gewoon tijd dat we eens op (bio)diesel of waterstof overgaan...
oliemonopolisten
Klopt, maar in dat kwartier ben je wel vanuit Arnhem in Nijmegen. Met de fiets kost je dat een uur; lopend is dat een halve dag. De auto geeft je de mogelijkheid om boodschappen te doen in een andere stad en met 200 kilo boodschappen en 3 gezinsleden weer terug te zijn voor de lunch.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:05 schreef BobbyB het volgende:
Ik wil niet veel zeggen, maar ik ben ook zo 2 euro aan benzine kwijt in een kwartier.
of je past je levensstijl gewoon aan geen auto hebben, stukken praktischer EN goedkoper, zat mensen die op die manier overleven hoorquote:Op donderdag 5 juni 2008 12:35 schreef mgerben het volgende:
[..]
Klopt, maar in dat kwartier ben je wel vanuit Arnhem in Nijmegen. Met de fiets kost je dat een uur; lopend is dat een halve dag. De auto geeft je de mogelijkheid om boodschappen te doen in een andere stad en met 200 kilo boodschappen en 3 gezinsleden weer terug te zijn voor de lunch.
Stel nu je leven eens voor zonder auto - en dan bedoel ik dus niet dat je dan vindt dat je in een greenwheels auto stapt of de auto van je vriendin neemt. Zonder auto wordt je leven totaal anders.
Een auto ontslaat je van allerlei tijdrovende zaken en biedt dus voor een klein bedrag een enorme verhoging van je levensstandaard.
Ik denk dat jij niet goed beseft wat een enorme welvaartssprong je maakt als je van geen auto naar een auto gaat. Daar moet je dus de kosten van een paar euro benzine tegen afwegen. En dan maakt iedereen zonder uitzondering de keuze: Auto.
Ja, je kan er wal op allerlei manieren omheen lullen, maar het is gewoon belachelijk dat wij zo asociaal veel betalen in vergelijking met de rest van de wereld. En dan kun je wel zeggen dat we voor een biertje net zoveel betalen, dat is gewoon iets heel anders. Zoals ik al zei, dan kun je alle producten wel met elkaar gaan vergelijken.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:35 schreef mgerben het volgende:
[..]
Klopt, maar in dat kwartier ben je wel vanuit Arnhem in Nijmegen. Met de fiets kost je dat een uur; lopend is dat een halve dag. De auto geeft je de mogelijkheid om boodschappen te doen in een andere stad en met 200 kilo boodschappen en 3 gezinsleden weer terug te zijn voor de lunch.
Stel nu je leven eens voor zonder auto - en dan bedoel ik dus niet dat je dan vindt dat je in een greenwheels auto stapt of de auto van je vriendin neemt. Zonder auto wordt je leven totaal anders.
Een auto ontslaat je van allerlei tijdrovende zaken en biedt dus voor een klein bedrag een enorme verhoging van je levensstandaard.
Ik denk als je die vraag nu zou stellen dat er wel degelijk mensen zijn die zeggen: laat mij maar op de fiets / OV gaan. 2 jaar terug had je gelijk gehad, maar het is niet voor niks dat ze het ontzettend druk hebben met LPG in bouwen. Als dat er niet geweest weest, waren denk ik een hoop mensen gestopt met auto rijden.quote:Ik denk dat jij niet goed beseft wat een enorme welvaartssprong je maakt als je van geen auto naar een auto gaat. Daar moet je dus de kosten van een paar euro benzine tegen afwegen. En dan maakt iedereen zonder uitzondering de keuze: Auto.
Mooi zo! Als iedereen dat nou gaat doen kan de olieprijs weer wat omlaagquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:53 schreef Wiebeldak het volgende:
50 in z'n 5
Yep, maar dat is precies mijn punt.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:21 schreef mschol het volgende:
[..]
of je past je levensstijl gewoon aan geen auto hebben, stukken praktischer EN goedkoper, zat mensen die op die manier overleven hoor
Maar waarom zou je dat willen? Ja, als je op een boerderij woont heb je het wel nodig ja, maar elk dorp heeft wel een supermarkt, waarom zou je dan naar een andere stad gaan om je boodschappen te doen?quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:35 schreef mgerben het volgende:
De auto geeft je de mogelijkheid om boodschappen te doen in een andere stad en met 200 kilo boodschappen en 3 gezinsleden weer terug te zijn voor de lunch.
Ik ben sneller op de fiets van huis naar werk dan met de auto, idem voor boodschappen of al m'n andere dagelijkse behoeften. Dus welke verhoging?quote:Stel nu je leven eens voor zonder auto - en dan bedoel ik dus niet dat je dan vindt dat je in een greenwheels auto stapt of de auto van je vriendin neemt. Zonder auto wordt je leven totaal anders.
Onzin.quote:Ik denk dat jij niet goed beseft wat een enorme welvaartssprong je maakt als je van geen auto naar een auto gaat. Daar moet je dus de kosten van een paar euro benzine tegen afwegen. En dan maakt iedereen zonder uitzondering de keuze: Auto.
Ik sta nu elke week mijn tank maximaal af te vullen, omdat ik toch weet dat het de week erop duurder isquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Voor je je tank hebt leeggereden is een liter benzine alweer 5 cent gestegen!
als iedereen niet zo onnozel onnodig vaak remt ( mensen die met 5km/u door een bocht gaanquote:Op donderdag 5 juni 2008 13:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mooi zo! Als iedereen dat nou gaat doen kan de olieprijs weer wat omlaag
Omdat sommige mensen in een andere stad boodschappen gaan doen omdat het daar goedkoper is. Dat ze die winst teniet doen door met de auto naar een andere stad te gaan vergeten ze even.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat willen? Ja, als je op een boerderij woont heb je het wel nodig ja, maar elk dorp heeft wel een supermarkt, waarom zou je dan naar een andere stad gaan om je boodschappen te doen?
Jij ragt er met 50 doorheen?quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:55 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
als iedereen niet zo onnozel onnodig vaak remt ( mensen die met 5km/u door een bocht gaan) dan zou het ook wat schelen met optrekken
Hee pssst jerrycan kopuh?quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:53 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik sta nu elke week mijn tank maximaal af te vullen, omdat ik toch weet dat het de week erop duurder is.
Sorry, als ik ergens naar toe moet doe ik dat liever in een omgeving waar ik niet het gevoel heb in een opvangkamp voor junks en kansenjongeren beland te zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:54 schreef mschol het volgende:
[..]
Je bedoelt dat OV wat alleen maar staakt en/of vertraging oploopt door blaadjes, warmte, sneeuw, wind, ijzel etc? Waarbij je in een bushokkie of tochtig station kou staat te vatten? Waar je als een stel varkens op elkaar gepropt zit? (zelfs vee word netter vervoerd). Wat ook met de dag duurder word? Waar je constant mag genieten van andermans muziek en telefoongesprekken? Waar mensen niet weten waar het woord "stilte" voor staat in een stilte coupe?quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:54 schreef mschol het volgende:
[..]
Je vergeet "waardoor je drie keer zo lang onderweg bent dan met de auto".quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Je bedoelt dat OV wat alleen maar staakt en/of vertraging oploopt door blaadjes, warmte, sneeuw, wind, ijzel etc? Waarbij je in een bushokkie of tochtig station kou staat te vatten? Waar je als een stel varkens op elkaar gepropt zit? (zelfs vee word netter vervoerd). Wat ook met de dag duurder word? Waar je constant mag genieten van andermans muziek en telefoongesprekken? Waar mensen niet weten waar het woord "stilte" voor staat in een stilte coupe?
Ja nee, prima alternatief.
Voordat ik met mijn leaseauto naar mijn werk ging veelvuldig met het OV gereist. Gezellig met vrienden, muziekje en Metrokrant op schoot. Vooral zomers veel mooie schaars geklede studentes erbij. Niks mis mee hoor, en de vertragingen vallen ook best mee.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Je bedoelt dat OV wat alleen maar staakt en/of vertraging oploopt door blaadjes, warmte, sneeuw, wind, ijzel etc? Waarbij je in een bushokkie of tochtig station kou staat te vatten? Waar je als een stel varkens op elkaar gepropt zit? (zelfs vee word netter vervoerd). Wat ook met de dag duurder word? Waar je constant mag genieten van andermans muziek en telefoongesprekken? Waar mensen niet weten waar het woord "stilte" voor staat in een stilte coupe?
Ja nee, prima alternatief.
En tegelijkertijd geef jij exact aan waarom de brandstof nog véél en véél duurder zou moeten worden. Want een gemiddeld levensmiddel legt maar liefst 1500 km af voordat het op ons bord beland. Omdat brandstof en daardoor transport zo goedkoop is. De werkelijke maatschappelijke kosten zijn echter veel hoger, denk maar aan het uitgeput raken van onze voorraden, milieu-effecten, et cetera.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:52 schreef mgerben het volgende:
[..]
Yep, maar dat is precies mijn punt.
Goedkope brandstof is een enorme boost voor onze levensstandaard.
Dat jij geen auto hebt betekent niet dat jij niet profiteert van goedkope brandstof.
Je moet je namelijk ook nog even afvragen hoe de producten in de winkel komen.
Jij haalt met je fiets kiwi's uit Nieuw-Zeeland, melk uit Friesland, kaas uit Italie, rundvlees uit Argentinie, sinaasappels uit Israel en je kiest tussen wijn uit Zuid-Afrika, Australie en Californie.
Dat wordt allemaal mogelijk gemaakt omdat de schepen, vliegtuigen en vrachtauto's die al dat spul vervoeren op goedkope brandstof draaien.
Bekend voorbeeld: Als het goedkoper is om Hollandse garnalen naar Portugal te rijden, ze daar te pellen en weer terug te rijden, dan om ze te pellen in Nederland. Dan kun je dus concluderen dat de brandstof goedkoper is dan het verschil in uurloon van de Hollandse en Portugese garnalenpellers.
Als rundvlees uit Argentinie goedkoper is dan rundvlees uit Friesland wordt dat mogelijk gemaakt door goedkope brandstof.
En dat komt omdat een liter olie/benzine/diesel heel veel werk kan verzetten in verhouding tot wat die liter kost.
Alle alternatieven (wind, paarden, electriciteit uit zon&water) kosten veel meer euro's om hetzelfde werk te verzetten.
Onze maatschappij draait dus op energie die relatief hartstikke goedkoop is - wat wordt aangetoond door het feit dat je voor een habbekrats producten uit de hele wereld op je bord hebt.
Je profiteert er dus flink van, ook al breng jij die producten de laatste honderd meter met de fiets naar huis.
Wat dacht je van al heel veel mensen die al tanken bij een goedkoper station? En waar dacht je dat die brandstof vandaan komt? Die pompen ze echt niet zelf op...quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:45 schreef fathank het volgende:
http://www.megaupload.com/nl/?d=EUFHEKTS
In die powerpointpresentatie staat de oplossing.
nooit last van gehad...quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Je bedoelt dat OV wat alleen maar staakt en/of vertraging oploopt door blaadjes, warmte, sneeuw, wind, ijzel etc?
je hebt geen immuun systeem/je hebt een enorm zwak lichaam?quote:Waarbij je in een bushokkie of tochtig station kou staat te vatten?
euh??? ik kan normaal staan hoor in tram/trein/bus...quote:Waar je als een stel varkens op elkaar gepropt zit? (zelfs vee word netter vervoerd).
et wordt duurder, maar niet met de dag...quote:Wat ook met de dag duurder word?
niet constant maar ik snap je punt...quote:Waar je constant mag genieten van andermans muziek en telefoongesprekken?
de enige mensen in een stilte coupe (althans, degene die ik heb gezien) waren gewoon stil hoorquote:Waar mensen niet weten waar het woord "stilte" voor staat in een stilte coupe?
ja inderdaadquote:Ja nee, prima alternatief.
waar wonen jullie? in et buitenland ofzo?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:22 schreef TC03 het volgende:
De trein is simpelweg geen alternatief. Het is dat ik student ben en OV heb, als ik werk koop ik een auto en zal ik nooit het OV pakken. Onbetrouwbaar, oncomfortabel en duur. Alleen de koplopers zitten comfortabel, de rest is gewoon huilen met de pet op. Niet zitbaar voor langer dan een half uur. Bussen hoef je al helemaal niet over te beginnen. Ze staken drie keer per jaar en je kan meestal nog staan ook.
OV
Randstad, en ben groter dan 1 meter 70.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:28 schreef mschol het volgende:
[..]
waar wonen jullie? in et buitenland ofzo?
hee ik ook... (bijna) nooit last van OV...quote:
Mijn wagen doet het ook in die omstandigheden nog prima.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 01:08 schreef mschol het volgende:
[..]
hee ik ook... (bijna) nooit last van OV...
das eigenlijk alleen als et stormt en de platen van de hoftoren dreigen te komen.. maarja das niet schuld OV
Ik weet niet of je bijvoorbeeld wel eens in Spanje met de trein hebt gereisd? De tweede klas daar doet onze eerste klas verbleken. De treinen rijden daar wel op tijd en het is niet duur.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:28 schreef mschol het volgende:
[..]
waar wonen jullie? in et buitenland ofzo?
Nou, ik dagelijks. Regen, wind, bevroren bovenleidingen, uitgezette rails etc.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:18 schreef mschol het volgende:
nooit last van gehad...
Jawel, maar ik zit toch liever in een warme auto.quote:je hebt geen immuun systeem/je hebt een enorm zwak lichaam?
JIJ misschien wel, maar er zijn tientallen trajecten waar dat in de spits niet kan.quote:euh??? ik kan normaal staan hoor in tram/trein/bus...
Zodra je met 2 personen of meer gaat word het al snel veel duurder.quote:et wordt duurder, maar niet met de dag...(zoals bij de auto)
Okquote:niet constant maar ik snap je punt...
Was idd wat overdreven, maar heb het vaker meegemaakt.quote:de enige mensen in een stilte coupe (althans, degene die ik heb gezien) waren gewoon stil hoor
Aangezien bovenstaande punten niet voor jou gelden, is het voor jou een prima alternatief ja. Maar zoals vogeltjesdans ook al aangaf, je bent met het OV vaak ook langer onderweg. Zelfs met file ben ik met de auto sneller dan met het OV en dan heb ik niet 3 keer over hoeven stappen.quote:ja inderdaad
maar op die plek mag je met de auto ook niet komen dan hoorquote:Op vrijdag 6 juni 2008 01:22 schreef Nobu het volgende:
[..]
Mijn wagen doet het ook in die omstandigheden nog prima.
Linksquote:
Right, da's gemiddeld 30,7 km/h. Dat haal je dus echt niet met stoplichten en dergelijke.quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:03 schreef henkway het volgende:
ik ga morgen lekker met de fiets naar het werk in de zon, kan ik al die domme scheldende autombilisten uitlachen.
23 km in 45 minuten en goede conditie dat je krijgt, scheelt ook weer fietsen in de sportschool
He-le-maal mee eens. OVquote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:22 schreef TC03 het volgende:
De trein is simpelweg geen alternatief. Het is dat ik student ben en OV heb, als ik werk koop ik een auto en zal ik nooit het OV pakken. Onbetrouwbaar, oncomfortabel en duur. Alleen de koplopers zitten comfortabel, de rest is gewoon huilen met de pet op. Niet zitbaar voor langer dan een half uur. Bussen hoef je al helemaal niet over te beginnen. Ze staken drie keer per jaar en je kan meestal nog staan ook.
OV
Exact mijn punt.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
En tegelijkertijd geef jij exact aan waarom de brandstof nog véél en véél duurder zou moeten worden. Want een gemiddeld levensmiddel legt maar liefst 1500 km af voordat het op ons bord beland. Omdat brandstof en daardoor transport zo goedkoop is. De werkelijke maatschappelijke kosten zijn echter veel hoger, denk maar aan het uitgeput raken van onze voorraden, milieu-effecten, et cetera. [nog meer verhaal]
Het maakt helemaal niks uit. Witte pomp brandstof van mindere kwaliteit dus minder energie per liter. En v-power betere kwaliteit dus meer energie per liter.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:13 schreef BobbyB het volgende:
En waar tank jij dan?
ze halen je niet weg, maar beboeten je wel dik waarschijnlijkquote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:28 schreef Thrilled het volgende:
Als we nou gewoon eens met fok een georganiseerde staking uitvoeren. Zooi auto's op verschillende snelwegen die elke ochtend al standaard druk zijn, en daar gewoon in de spits je auto stil gooien.. met een flinke groep halen ze je niet zo 1-2-3 weg
Als het 2/3 mensen zijn wel ja, maar bij meer houden ze het ook zo voor gezien. Worden ze veel te moe van.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:37 schreef mschol het volgende:
[..]
ze halen je niet weg, maar beboeten je wel dik waarschijnlijk
als mensen een boete van, wat zal het zijn? 100¤?, aan hun laars gelapt krijgen zullen er veel wel kappen hoorquote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:44 schreef Thrilled het volgende:
Nou dan krijg je met 50 man een boete en blijf je alsnog staan
Natuurlijk, als er een boom op het traject Amersfoort-Utrecht ligt heb ik daar in de auto zeker meer last van dan jij in de trein.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:00 schreef mschol het volgende:
[..]
maar op die plek mag je met de auto ook niet komen dan hoor(en OV werkt wel, je hebt alleen een iets andere route nodig)
als er een boom op de rails ligt heb jij dikke kans op mega files vanwege het debiele rijden van nederlandersquote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Natuurlijk, als er een boom op het traject Amersfoort-Utrecht ligt heb ik daar in de auto zeker meer last van dan jij in de trein.
euh.. v-power hebben ze een keer getest, verschil is verwaarloosbaarquote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:19 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Het maakt helemaal niks uit. Witte pomp brandstof van mindere kwaliteit dus minder energie per liter. En v-power betere kwaliteit dus meer energie per liter.
50 door de bocht is ook weer het andere uiterstequote:Op donderdag 5 juni 2008 14:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij ragt er met 50 doorheen?![]()
Wat ook veel zou schelen is dat mensen niet als een idioot op elkaar kruipen in de spits als je toch niet harder
dan 100 kan (als je dat al haalt). Zelf ga ik vaak gewoon rechts rijden met een constante snelheid, hoe vaak je dan niet ineens links een hele rij remlichten op ziet lichten, om 2 seconden daarna allemaal weer vrolijk te acceleren. Blijkbaar geen last van de hoge benzineprijzen
Wacht maar, je krijgt je zinquote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:41 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dus inderdaad, als de olie naar 400 per vat zou gaan zou dat voor de aarde niet slecht zijn.
En wij zouden inderdaad weer seizoengroenten kennen en een kiwi zou iets bijzonders zijn.
quote:vr 06 jun 2008, 13:59
Israël: Aanval op Iran lijkt onvermijdelijk
JERUZALEM - De Israëlische vicepremier en minister van Transport, Shaul Mofaz, heeft in een vrijdag gepubliceerd vraaggesprek gezegd dat een Israëlische aanval op Iran onvermijdelijk lijkt. „Wanneer Iran doorgaat met het ontwikkelen van kernwapens, dan vallen we dat land aan,” aldus Mofaz in
Op oudere auto's ja, op direct ingespoten benzine motoren nee.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:29 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
euh.. v-power hebben ze een keer getest, verschil is verwaarloosbaar
Volgens mij was die van BP beterquote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:55 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Op oudere auto's ja, op direct ingespoten benzine motoren nee.
Goed, ik kom een kwartiertje later aan. Jij op zijn best de volgende dag.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:20 schreef mschol het volgende:
[..]
als er een boom op de rails ligt heb jij dikke kans op mega files vanwege het debiele rijden van nederlanders
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik weet niet of je bijvoorbeeld wel eens in Spanje met de trein hebt gereisd? De tweede klas daar doet onze eerste klas verbleken. De treinen rijden daar wel op tijd en het is niet duur.
quote:Op zondag 8 juni 2008 14:38 schreef ukga het volgende:
een doorstuurmail op me hotmail
quote:Op zondag 8 juni 2008 14:38 schreef ukga het volgende:
Ik kreeg een doorstuurmail op me hotmail om een boycot te starten tegen Shell en Esso. opzich wel en goed idee. ik wil die powerpoint presentatie wel ff uploaden .
Mssn kunnen we d.m.v Fok! grote massa bereiken ipv doorstuurmails die veel mensen weggooien
dat valt wel mee, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:50 schreef Nobu het volgende:
[..]
Goed, ik kom een kwartiertje later aan. Jij op zijn best de volgende dag.
Waar?quote:Op zondag 8 juni 2008 15:41 schreef slindenau het volgende:
Ik heb nog steeds geen >1.60 betaald voor benzine.
Laatste tankbeurt was afgelopen Donderdag, 1.599.
BP Kempenbaan 1quote:
Ah tilburg.. Dan heb ik het voordeel al verredenquote:Op zondag 8 juni 2008 15:43 schreef slindenau het volgende:
[..]
BP Kempenbaan 1
Kempenbaan 35
5022 KC Tilburg (Uitgaand)
10.20 L, 1.599 eur/l
05/06/2008.
En mn motortje doet 1 op 18
Meteen dumpen die bak dan!! Een auto die 1 op 20 rijdt heb je er zo uit!quote:Op zondag 8 juni 2008 15:47 schreef deepart het volgende:
[..]
Ah tilburg.. Dan heb ik het voordeel al verredenDie van mij rijd 1 op 10
Okee ik weet dat het kansloos isquote:
De olieprijs gaat niet omlaag als jij je tank volgooit bij Gulf ipv Shell.quote:Op zondag 8 juni 2008 21:37 schreef ukga het volgende:
[..]
Okee ik weet dat het kansloos is:D, maar ik kreeg hem van een vriend waarvan ik weet dat ie zelf doodhekelt, dus het is nog al uitzonderlijk als hij et doorstuurt.![]()
![]()
![]()
Maar het moraal; we kunne toch wel een boycot starten voor het kopen bij shell en esso b.v.?![]()
op alle sklagen en seiken is makkelijk, mssn moeten we der zelf eens wat aan gaan doen
Afgelopen donderdag nog voor ¤1,56.quote:Op zondag 8 juni 2008 21:44 schreef Omkron het volgende:
de tering zeg he.. laatst nog getankt voor 1,59
Als je een beetje goed fiets en een goede route hebt, echt wel. 30 is niets op de fiets.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:15 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Right, da's gemiddeld 30,7 km/h. Dat haal je dus echt niet met stoplichten en dergelijke.
betere ideen zijn welkomquote:Op zondag 8 juni 2008 21:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
De olieprijs gaat niet omlaag als jij je tank volgooit bij Gulf ipv Shell.
Pak de overheid aan zou ik zeggen, die ontvangt nog steeds het grootste deel van de brandstofinkomsten.quote:
De grote winsten zitten niet bij de oliemaatschappijen. Die verdienen maar enkele centen per liter, terwijl zij hiervoor de olie opsporen, opkopen, oppompen, raffineren en distribueren. De staat echter steekt zowat een euro in zijn zak en levert hier géén tegenprestatie voor.quote:
Je hebt een goed punt, ik prober er ook zovel mogelijk gebruik van te maken, maar alsnog vind ik niet dat de overheid e.d. het recht heeft om ons zo te bestelen.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
De grote winsten zitten niet bij de oliemaatschappijen. Die verdienen maar enkele centen per liter, terwijl zij hiervoor de olie opsporen, opkopen, oppompen, raffineren en distribueren. De staat echter steekt zowat een euro in zijn zak en levert hier géén tegenprestatie voor.
Maar wat jij allemaal kunt doen:
1) Een zuinige auto kopen of een auto op gas
2) Dichter bij je werk gaan wonen
3) Dichter bij je woonplaats gaan werken
4) Fietsen
5) OV
6) Carpoolen
Zit hier nu niet één oplossing bij die op jouw situatie van toepassing is? Ik ben dichterbij mijn werk gaan wonen. Van 188 km dagelijks en zowat drie uur reistijd naar 40 km en 40 minuten reistijd. Niet alleen houd ik nu geld over, maar ook nog eens twee uur vrije tijd. En ik heb véél minder stress.
Ik ga morgenochtend weer fietzen, wel om 6.30 uur op en dan om 7.00 uur weg en dan 50 minuten fietsen, maar het is lekker weer en de fiets is van de werkgevert dusquote:Op zondag 8 juni 2008 22:33 schreef ukga het volgende:
[..]
Je hebt een goed punt, ik prober er ook zovel mogelijk gebruik van te maken, maar alsnog vind ik niet dat de overheid e.d. het recht heeft om ons zo te bestelen.
Dan kun je ook wel zeggen als ze het vlees in de supermarkt en bij de slager 3 x zo duur maken;
Ga vega eten
koop zelf een koe
enz...
ik vind het geen blijvende oplossing
Ik heb vanmiddag 56,9 cent betaaldquote:Op zondag 8 juni 2008 23:59 schreef Trigalti het volgende:
Vanmiddag 1,54 betaald hoor?
Vind ik ook niet, maar ga er maar vanuit dat de overheid er alleen maar is om de burger te bestelen. Het voorbeeld van het vlees komt vanzelf wel, en zo ook bij andere dingen.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:33 schreef ukga het volgende:
[..]
Je hebt een goed punt, ik prober er ook zovel mogelijk gebruik van te maken, maar alsnog vind ik niet dat de overheid e.d. het recht heeft om ons zo te bestelen.
Dan kun je ook wel zeggen als ze het vlees in de supermarkt en bij de slager 3 x zo duur maken;
Ga vega eten
koop zelf een koe
enz...
ik vind het geen blijvende oplossing
quote:Op zondag 8 juni 2008 21:49 schreef Omkron het volgende:
[..]
Als je een beetje goed fiets en een goede route hebt, echt wel. 30 is niets op de fiets.
quote:Op maandag 9 juni 2008 09:38 schreef BobbyB het volgende:
Op dit moment ontneemt de overheid ons het recht van mobiliteit.
Achgottogot wat errug.quote:Op maandag 9 juni 2008 09:38 schreef BobbyB het volgende:
Vind ik ook niet, maar ga er maar vanuit dat de overheid er alleen maar is om de burger te bestelen. Het voorbeeld van het vlees komt vanzelf wel, en zo ook bij andere dingen.
Er is geen 'recht' op mobiliteit.quote:Op dit moment ontneemt de overheid ons het recht van mobiliteit.
Het probleem is dan ook dat er geen wegen worden aangelegd, maar we wel massaal wegenbelasting betalen en belasting + accijns over de brandstof. Waar gaat dat geld heen? Naar bij voorbaat mislukkende projecten zoals de betuweroute. Presentatoren, vlindervakanties van probleemjeugd en om het criminelen zo comfortabel mogelijk te maken.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:08 schreef mgerben het volgende:
[..]
Achgottogot wat errug.
Als de overheid geen wegen aanlegt of lerarensalarissen betaalt is het ook niet goed.
Ze zijn alleen maar op het geld van de burgers uit. Kijk maar om je heen. De verpakkingsbelasting is hun nieuwste inkomsten bron. Kom alsjeblieft met argumenten dat ik het fout heb, maar dat kun je vast niet.quote:De overheid is de grote boeman die als enige levensdoel heeft om het leven voor iedereen zo zuur mogelijk te maken.
Waar zeg ik dat het gratis wil? En dat de prijs nu zo hoog is vind ik gewoon onacceptabel. Als we in heel europa zoveel zouden betalen: prima. Maar we zijn gvd het duurste van de hele wereld. Ze negeren gewoon de dagelijkse 300KM file en op de radio word dat een NORMALE spits genoemd. Waar gaat het heen dan? Waar eindigt het? Wanneer gaan ze eens ingrijpen? En wanneer gaat de wegenbelasting eens ECHT naar de wegen?quote:Er is geen 'recht' op mobiliteit.
Er is wel een recht om te gaan en te staan waar je wilt.
Maar er is niet vastgelegd dat jij het recht hebt om dat gratis te doen, er is niet vastgelegd dat de overheid jou moet afschermen van het principe van vraag&aanbod, en er is ook niet vastgelegd dat jij het recht hebt om niet in de file te staan.
de overheid verprutst nogal wat geld onnodig (lelijke "kunstwerken") en kwa fileaanpak doen ze vrij domme dingen, ( mensen langzamer laten rijden krijg je geen minder file's van )quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:08 schreef mgerben het volgende:
[..]
Achgottogot wat errug.
Als de overheid geen wegen aanlegt of lerarensalarissen betaalt is het ook niet goed. De overheid is de grote boeman die als enige levensdoel heeft om het leven voor iedereen zo zuur mogelijk te maken.
[..]
Er is geen 'recht' op mobiliteit.
Er is wel een recht om te gaan en te staan waar je wilt.
Maar er is niet vastgelegd dat jij het recht hebt om dat gratis te doen, er is niet vastgelegd dat de overheid jou moet afschermen van het principe van vraag&aanbod, en er is ook niet vastgelegd dat jij het recht hebt om niet in de file te staan.
het gaan van wegenbelasting naar de wegen heeft geen nut..quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:20 schreef BobbyB het volgende:
[..]Waar zeg ik dat het gratis wil? En dat de prijs nu zo hoog is vind ik gewoon onacceptabel. Als we in heel europa zoveel zouden betalen: prima. Maar we zijn gvd het duurste van de hele wereld. Ze negeren gewoon de dagelijkse 300KM file en op de radio word dat een NORMALE spits genoemd. Waar gaat het heen dan? Waar eindigt het? Wanneer gaan ze eens ingrijpen? En wanneer gaat de wegenbelasting eens ECHT naar de wegen?
De presentatoren worden niet van belastinggeld betaald, maar vooral van reclame inkomsten. De bijdrage aan de omroepen is nou niet echt denderend hoog te noemen. Dat van die criminelen valt over te discussieren. De wegen, ja dan moet je maar eens goed om je heen kijken. Blijkbaar rij je geen auto of luister je de radio niet. Onlangs is nog een nieuwe weg richting Duitsland geopend. De A58 richting Breda bij Prinsenbeek is chronisch in onderhoud. Bij oa de A12 en A44 wordt 's nachts, als jij hier je tijd zit te verfokken op onderhoud gepleegd (vanavond wordt de aansluiting A4 ->A12 richting Utrecht weer dichtgegooid voor onderhoud. Dat kost de overheid natuurlijk ook geen geld). Kortom, die wegenbelasting is echt geen weggegooid geld.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:20 schreef BobbyB het volgende:
Het probleem is dan ook dat er geen wegen worden aangelegd, maar we wel massaal wegenbelasting betalen en belasting + accijns over de brandstof. Waar gaat dat geld heen? Naar bij voorbaat mislukkende projecten zoals de betuweroute. Presentatoren, vlindervakanties van probleemjeugd en om het criminelen zo comfortabel mogelijk te maken.
Tuurlijk, maar het huishoudboekje van de overheid staat chronisch in het rood. Als jij dat beter weet aan te pakken. Alle partijen beweren van wel, maar geeneen is het gelukt.quote:Ze zijn alleen maar op het geld van de burgers uit. Kijk maar om je heen. De verpakkingsbelasting is hun nieuwste inkomsten bron. Kom alsjeblieft met argumenten dat ik het fout heb, maar dat kun je vast niet.
Wegenbelasting: zie boven.quote:Waar zeg ik dat het gratis wil? En dat de prijs nu zo hoog is vind ik gewoon onacceptabel. Als we in heel europa zoveel zouden betalen: prima. Maar we zijn gvd het duurste van de hele wereld. Ze negeren gewoon de dagelijkse 300KM file en op de radio word dat een NORMALE spits genoemd. Waar gaat het heen dan? Waar eindigt het? Wanneer gaan ze eens ingrijpen? En wanneer gaat de wegenbelasting eens ECHT naar de wegen?
Lekkere kick en jij lult ook uit je nek want ik heb voorheen 400km/dag en meer gereden. Nu niet meer, want ik ga niet wachten tot ze eens wat gaan doen aan het file probleem dus heb maar een baan genomen waarvoor ik niet meer zoveel de weg op hoef.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:45 schreef Godshand het volgende:
Dus kom terug als je je een beetje inleest en eens gaat autorijden want nu klets je uit je nek.
Ik heb nooit gesolliciteerd voor die functie en ik verdien er ook het geld niet na. De mensen die dat wel denken te kunnen lopen nu geld over de balk te mieteren.quote:Tuurlijk, maar het huishoudboekje van de overheid staat chronisch in het rood. Als jij dat beter weet aan te pakken. Alle partijen beweren van wel, maar geeneen is het gelukt.
Gelukkig is het nu al een tijdje hetzelfde. Betaal nu overigens 1,58 bij een onbemande Shell pomp bij ons in de buurt. Is de goedkoopste binnen een straal van 20KM.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:54 schreef DeRCT14 het volgende:
Ik rijd geen auto maar 1.70 is toch van de zotte
Vind 40 km van je werk eigenlijk nog best ver (maar als je van 188 km afkomt is het wel een verbetering)quote:Op zondag 8 juni 2008 22:03 schreef LXIV het volgende:
Zit hier nu niet één oplossing bij die op jouw situatie van toepassing is? Ik ben dichterbij mijn werk gaan wonen. Van 188 km dagelijks en zowat drie uur reistijd naar 40 km en 40 minuten reistijd. Niet alleen houd ik nu geld over, maar ook nog eens twee uur vrije tijd. En ik heb véél minder stress.
Het is 20 heen en 20 terug. Goed te doen hoor!quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Vind 40 km van je werk eigenlijk nog best ver (maar als je van 188 km afkomt is het wel een verbetering)). Woon zelf op 2 km van mijn werk. Fiets dus dagelijks. Alleen als het erg hard regent pak ik de auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |