abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juni 2008 @ 21:40:23 #151
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59231035
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:37 schreef ukga het volgende:

[..]

Okee ik weet dat het kansloos is:D, maar ik kreeg hem van een vriend waarvan ik weet dat ie zelf doodhekelt, dus het is nog al uitzonderlijk als hij et doorstuurt.

Maar het moraal; we kunne toch wel een boycot starten voor het kopen bij shell en esso b.v.?
op alle sklagen en seiken is makkelijk, mssn moeten we der zelf eens wat aan gaan doen
De olieprijs gaat niet omlaag als jij je tank volgooit bij Gulf ipv Shell.
pi_59231208
de tering zeg he.. laatst nog getankt voor 1,59
pi_59231284
ik tank ook nog steeds voor 1,555/1,559.
blijft niet weg dat het nog steeds absurd duur is
pi_59231292
Ik was net in Belgie, zag ik daar toch 1.51 op dat bordje staan . Ja, euro 95 .
  zondag 8 juni 2008 @ 21:47:21 #155
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_59231324
ik zou uit protest best de benzine-pompen willen gaan opblaze,, iemand zin om mee te doen ?
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
  zondag 8 juni 2008 @ 21:47:52 #156
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_59231348
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:44 schreef Omkron het volgende:
de tering zeg he.. laatst nog getankt voor 1,59
Afgelopen donderdag nog voor ¤1,56. bijna drie-en-een-halve gulden
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_59231408
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 10:15 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Right, da's gemiddeld 30,7 km/h. Dat haal je dus echt niet met stoplichten en dergelijke.
Als je een beetje goed fiets en een goede route hebt, echt wel. 30 is niets op de fiets.
  zondag 8 juni 2008 @ 21:57:48 #158
97111 ukga
Siewosie baas
pi_59231701
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:40 schreef Nobu het volgende:

[..]

De olieprijs gaat niet omlaag als jij je tank volgooit bij Gulf ipv Shell.
betere ideen zijn welkom
  zondag 8 juni 2008 @ 22:00:03 #159
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59231770
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:57 schreef ukga het volgende:

[..]

betere ideen zijn welkom
Pak de overheid aan zou ik zeggen, die ontvangt nog steeds het grootste deel van de brandstofinkomsten.
  zondag 8 juni 2008 @ 22:03:46 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_59231923
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:57 schreef ukga het volgende:

[..]

betere ideen zijn welkom
De grote winsten zitten niet bij de oliemaatschappijen. Die verdienen maar enkele centen per liter, terwijl zij hiervoor de olie opsporen, opkopen, oppompen, raffineren en distribueren. De staat echter steekt zowat een euro in zijn zak en levert hier géén tegenprestatie voor.

Maar wat jij allemaal kunt doen:
1) Een zuinige auto kopen of een auto op gas
2) Dichter bij je werk gaan wonen
3) Dichter bij je woonplaats gaan werken
4) Fietsen
5) OV
6) Carpoolen

Zit hier nu niet één oplossing bij die op jouw situatie van toepassing is? Ik ben dichterbij mijn werk gaan wonen. Van 188 km dagelijks en zowat drie uur reistijd naar 40 km en 40 minuten reistijd. Niet alleen houd ik nu geld over, maar ook nog eens twee uur vrije tijd. En ik heb véél minder stress.
The End Times are wild
  zondag 8 juni 2008 @ 22:33:08 #161
97111 ukga
Siewosie baas
pi_59233091
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

De grote winsten zitten niet bij de oliemaatschappijen. Die verdienen maar enkele centen per liter, terwijl zij hiervoor de olie opsporen, opkopen, oppompen, raffineren en distribueren. De staat echter steekt zowat een euro in zijn zak en levert hier géén tegenprestatie voor.

Maar wat jij allemaal kunt doen:
1) Een zuinige auto kopen of een auto op gas
2) Dichter bij je werk gaan wonen
3) Dichter bij je woonplaats gaan werken
4) Fietsen
5) OV
6) Carpoolen

Zit hier nu niet één oplossing bij die op jouw situatie van toepassing is? Ik ben dichterbij mijn werk gaan wonen. Van 188 km dagelijks en zowat drie uur reistijd naar 40 km en 40 minuten reistijd. Niet alleen houd ik nu geld over, maar ook nog eens twee uur vrije tijd. En ik heb véél minder stress.
Je hebt een goed punt, ik prober er ook zovel mogelijk gebruik van te maken, maar alsnog vind ik niet dat de overheid e.d. het recht heeft om ons zo te bestelen.
Dan kun je ook wel zeggen als ze het vlees in de supermarkt en bij de slager 3 x zo duur maken;

Ga vega eten
koop zelf een koe
enz...

ik vind het geen blijvende oplossing
  zondag 8 juni 2008 @ 23:28:55 #162
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_59234791
Ja en niet alleen benzine

Door die pauper belasting van benzine gooit IEDEREEN hun prijzen omhoog!
pi_59235611
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:33 schreef ukga het volgende:

[..]

Je hebt een goed punt, ik prober er ook zovel mogelijk gebruik van te maken, maar alsnog vind ik niet dat de overheid e.d. het recht heeft om ons zo te bestelen.
Dan kun je ook wel zeggen als ze het vlees in de supermarkt en bij de slager 3 x zo duur maken;

Ga vega eten
koop zelf een koe
enz...

Ik ga morgenochtend weer fietzen, wel om 6.30 uur op en dan om 7.00 uur weg en dan 50 minuten fietsen, maar het is lekker weer en de fiets is van de werkgevert dus

Kost ook energie maar dan neem ik een extra broodje s'middags
  zondag 8 juni 2008 @ 23:59:49 #164
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_59235627
Vanmiddag 1,54 betaald hoor?
------------------
  maandag 9 juni 2008 @ 00:08:58 #166
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_59235813
bij de onbemande pomp is het hier ook 1,559 , scheelt toch alweer 10 cent met wat het op de snelweg is.

En langs de grensstreek scheelt het ook niet zo extreem veel daarvoor moet je toch echt iets verder Duitsland in zag een tijdje terug daar ergens dat het 1,42 was.

Maar het zal nog wel verder stijgen over een jaar zal het wel 2 euro zijn ( als dat al niet eerder gebeurd )
  maandag 9 juni 2008 @ 09:38:34 #167
104079 BobbyB
Swiftie
pi_59239393
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:33 schreef ukga het volgende:

[..]

Ga vega eten
koop zelf een koe
enz...

Vind ik ook niet, maar ga er maar vanuit dat de overheid er alleen maar is om de burger te bestelen. Het voorbeeld van het vlees komt vanzelf wel, en zo ook bij andere dingen.

Op dit moment ontneemt de overheid ons het recht van mobiliteit. Ze klagen zich klem over dat er teveel auto's zijn, maar die auto's leveren allemaal belastingen op en daarvan zou dus prima wat aan de infrastructuur gedaan kunnen worden of een stimulering om dichter bij je werk te gaan wonen. Maar nee hoor, ze strijken alles zelf op en dat gaat allemaal naar kansloze projecten om criminelen in de watten te leggen of prestigieuze projecten zoals de betuweroute. We betalen met de dag meer voor de brandstof en we staan ook met de dag in meer files.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 9 juni 2008 @ 10:53:01 #168
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_59241245
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:49 schreef Omkron het volgende:

[..]

Als je een beetje goed fiets en een goede route hebt, echt wel. 30 is niets op de fiets.
.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_59254353
1.63 bij de total vandaag. euro 95
pi_59254489
quote:
Op maandag 9 juni 2008 10:53 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

.
pi_59329336
zelfs bij de goedkopere pompen is het nu al 1,599
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:03:00 #172
81894 godigita
Trollercoaster
pi_59329397
Als je net je rijbewijs hebt gehaald, ben je best pwnd.

Ik dus.
pi_59329497
quote:
Op maandag 9 juni 2008 09:38 schreef BobbyB het volgende:

Op dit moment ontneemt de overheid ons het recht van mobiliteit.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_59329552
quote:
Op maandag 9 juni 2008 09:38 schreef BobbyB het volgende:

Vind ik ook niet, maar ga er maar vanuit dat de overheid er alleen maar is om de burger te bestelen. Het voorbeeld van het vlees komt vanzelf wel, en zo ook bij andere dingen.
Achgottogot wat errug.

Als de overheid geen wegen aanlegt of lerarensalarissen betaalt is het ook niet goed. De overheid is de grote boeman die als enige levensdoel heeft om het leven voor iedereen zo zuur mogelijk te maken.
quote:
Op dit moment ontneemt de overheid ons het recht van mobiliteit.
Er is geen 'recht' op mobiliteit.
Er is wel een recht om te gaan en te staan waar je wilt.
Maar er is niet vastgelegd dat jij het recht hebt om dat gratis te doen, er is niet vastgelegd dat de overheid jou moet afschermen van het principe van vraag&aanbod, en er is ook niet vastgelegd dat jij het recht hebt om niet in de file te staan.
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 11:10:02 #175
9859 crew  Karina
Woman
pi_59329589
Bij de pomp bij mijn werk in de buurt, waar ik altijd tank, was het deze week voor het eerst boven de 1,60 (1,609 zoiets). Ik mag zo langzamerhand wel een bijbaantje nemen om de benzine te betalen, want mijn kilometervergoeding is al een jaar of 3 gelijk gebleven.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_59329869
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:08 schreef mgerben het volgende:

[..]

Achgottogot wat errug.

Als de overheid geen wegen aanlegt of lerarensalarissen betaalt is het ook niet goed.
Het probleem is dan ook dat er geen wegen worden aangelegd, maar we wel massaal wegenbelasting betalen en belasting + accijns over de brandstof. Waar gaat dat geld heen? Naar bij voorbaat mislukkende projecten zoals de betuweroute. Presentatoren, vlindervakanties van probleemjeugd en om het criminelen zo comfortabel mogelijk te maken.
quote:
De overheid is de grote boeman die als enige levensdoel heeft om het leven voor iedereen zo zuur mogelijk te maken.
Ze zijn alleen maar op het geld van de burgers uit. Kijk maar om je heen. De verpakkingsbelasting is hun nieuwste inkomsten bron. Kom alsjeblieft met argumenten dat ik het fout heb, maar dat kun je vast niet.
quote:
Maar er is niet vastgelegd dat jij het recht hebt om dat gratis te doen, er is niet vastgelegd dat de overheid jou moet afschermen van het principe van vraag&aanbod, en er is ook niet vastgelegd dat jij het recht hebt om niet in de file te staan.
Waar zeg ik dat het gratis wil? En dat de prijs nu zo hoog is vind ik gewoon onacceptabel. Als we in heel europa zoveel zouden betalen: prima. Maar we zijn gvd het duurste van de hele wereld. Ze negeren gewoon de dagelijkse 300KM file en op de radio word dat een NORMALE spits genoemd. Waar gaat het heen dan? Waar eindigt het? Wanneer gaan ze eens ingrijpen? En wanneer gaat de wegenbelasting eens ECHT naar de wegen?

Maar ja, vind het maar normaal hoe de overheid met ons omgaat. Ik walg van mensen die dat allemaal maar goedkeuren. Maar vergeet vooral de reden waarom iedereen iedere dag onderweg is. De overheid doet alsof we voor de lol in die files staan, maar we staan in de files om onder andere hun salaris te betalen.

[ Bericht 6% gewijzigd door BobbyB op 12-06-2008 11:27:03 ]
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_59329919
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:08 schreef mgerben het volgende:

[..]

Achgottogot wat errug.

Als de overheid geen wegen aanlegt of lerarensalarissen betaalt is het ook niet goed. De overheid is de grote boeman die als enige levensdoel heeft om het leven voor iedereen zo zuur mogelijk te maken.
[..]

de overheid verprutst nogal wat geld onnodig (lelijke "kunstwerken") en kwa fileaanpak doen ze vrij domme dingen, ( mensen langzamer laten rijden krijg je geen minder file's van )

en het openbaarvervoer loopt ook niet echt als een zonnetje.(bussen)

en dan heb je ook nog van die politiebroekies die denken dat ze god op straat zijn. ( op dumpert zag ik vandaag nog foto van 2 van die aspirantjes die een scooter op zn zei hebben gelegt, zo op de stenen, om er even onder te kunnen kijken.)
as well as infernal
pi_59332858
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:20 schreef BobbyB het volgende:

[..]Waar zeg ik dat het gratis wil? En dat de prijs nu zo hoog is vind ik gewoon onacceptabel. Als we in heel europa zoveel zouden betalen: prima. Maar we zijn gvd het duurste van de hele wereld. Ze negeren gewoon de dagelijkse 300KM file en op de radio word dat een NORMALE spits genoemd. Waar gaat het heen dan? Waar eindigt het? Wanneer gaan ze eens ingrijpen? En wanneer gaat de wegenbelasting eens ECHT naar de wegen?
het gaan van wegenbelasting naar de wegen heeft geen nut..
het feit dat veel mensen voor een ritje den haag -> rotterdam (bijvoorbeeld) de auto pakken is van de zotte als er zeker 2 mogelijkheden met OV zijn (randstadrail(erasmuslijn), NS) die beide prima werken..

meer asfalt != oplossen fileprobleem
pi_60038861
oeh brandstofprijzen blijven nu redelijk stabiel, iets verlaagd zelfs,, 1,57 zag ik ergens,
wat nog fucking duur is maargoed,,
as well as infernal
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:45:58 #180
108913 Godshand
guide4you
pi_60040326
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:20 schreef BobbyB het volgende:

Het probleem is dan ook dat er geen wegen worden aangelegd, maar we wel massaal wegenbelasting betalen en belasting + accijns over de brandstof. Waar gaat dat geld heen? Naar bij voorbaat mislukkende projecten zoals de betuweroute. Presentatoren, vlindervakanties van probleemjeugd en om het criminelen zo comfortabel mogelijk te maken.
De presentatoren worden niet van belastinggeld betaald, maar vooral van reclame inkomsten. De bijdrage aan de omroepen is nou niet echt denderend hoog te noemen. Dat van die criminelen valt over te discussieren. De wegen, ja dan moet je maar eens goed om je heen kijken. Blijkbaar rij je geen auto of luister je de radio niet. Onlangs is nog een nieuwe weg richting Duitsland geopend. De A58 richting Breda bij Prinsenbeek is chronisch in onderhoud. Bij oa de A12 en A44 wordt 's nachts, als jij hier je tijd zit te verfokken op onderhoud gepleegd (vanavond wordt de aansluiting A4 ->A12 richting Utrecht weer dichtgegooid voor onderhoud. Dat kost de overheid natuurlijk ook geen geld). Kortom, die wegenbelasting is echt geen weggegooid geld.
quote:
Ze zijn alleen maar op het geld van de burgers uit. Kijk maar om je heen. De verpakkingsbelasting is hun nieuwste inkomsten bron. Kom alsjeblieft met argumenten dat ik het fout heb, maar dat kun je vast niet.
Tuurlijk, maar het huishoudboekje van de overheid staat chronisch in het rood. Als jij dat beter weet aan te pakken. Alle partijen beweren van wel, maar geeneen is het gelukt.
quote:
Waar zeg ik dat het gratis wil? En dat de prijs nu zo hoog is vind ik gewoon onacceptabel. Als we in heel europa zoveel zouden betalen: prima. Maar we zijn gvd het duurste van de hele wereld. Ze negeren gewoon de dagelijkse 300KM file en op de radio word dat een NORMALE spits genoemd. Waar gaat het heen dan? Waar eindigt het? Wanneer gaan ze eens ingrijpen? En wanneer gaat de wegenbelasting eens ECHT naar de wegen?
Wegenbelasting: zie boven.

Dat kwartje van Kok mag wel terug, maar dan scheelt het ook maar pakweg 10 a 12 eurocent. Want dat is een Nederlands kwartje omgerekend. De prijs is ook mede zo duur vanwege de transportkosten (ja die tankers zijn geen zeilboten ) en omdat we geen eigen produktie hebben. Het is zo denderend goedkoop in Venezuela, Rusland en de VS omdat zij eerst hun eigen olie verstoken en het overschot exporteren.

Dus kom terug als je je een beetje inleest en eens gaat autorijden want nu klets je uit je nek.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')