De olieprijs gaat niet omlaag als jij je tank volgooit bij Gulf ipv Shell.quote:Op zondag 8 juni 2008 21:37 schreef ukga het volgende:
[..]
Okee ik weet dat het kansloos is:D, maar ik kreeg hem van een vriend waarvan ik weet dat ie zelf doodhekelt, dus het is nog al uitzonderlijk als hij et doorstuurt.![]()
![]()
![]()
Maar het moraal; we kunne toch wel een boycot starten voor het kopen bij shell en esso b.v.?![]()
op alle sklagen en seiken is makkelijk, mssn moeten we der zelf eens wat aan gaan doen
Afgelopen donderdag nog voor ¤1,56.quote:Op zondag 8 juni 2008 21:44 schreef Omkron het volgende:
de tering zeg he.. laatst nog getankt voor 1,59
Als je een beetje goed fiets en een goede route hebt, echt wel. 30 is niets op de fiets.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:15 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Right, da's gemiddeld 30,7 km/h. Dat haal je dus echt niet met stoplichten en dergelijke.
betere ideen zijn welkomquote:Op zondag 8 juni 2008 21:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
De olieprijs gaat niet omlaag als jij je tank volgooit bij Gulf ipv Shell.
Pak de overheid aan zou ik zeggen, die ontvangt nog steeds het grootste deel van de brandstofinkomsten.quote:
De grote winsten zitten niet bij de oliemaatschappijen. Die verdienen maar enkele centen per liter, terwijl zij hiervoor de olie opsporen, opkopen, oppompen, raffineren en distribueren. De staat echter steekt zowat een euro in zijn zak en levert hier géén tegenprestatie voor.quote:
Je hebt een goed punt, ik prober er ook zovel mogelijk gebruik van te maken, maar alsnog vind ik niet dat de overheid e.d. het recht heeft om ons zo te bestelen.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
De grote winsten zitten niet bij de oliemaatschappijen. Die verdienen maar enkele centen per liter, terwijl zij hiervoor de olie opsporen, opkopen, oppompen, raffineren en distribueren. De staat echter steekt zowat een euro in zijn zak en levert hier géén tegenprestatie voor.
Maar wat jij allemaal kunt doen:
1) Een zuinige auto kopen of een auto op gas
2) Dichter bij je werk gaan wonen
3) Dichter bij je woonplaats gaan werken
4) Fietsen
5) OV
6) Carpoolen
Zit hier nu niet één oplossing bij die op jouw situatie van toepassing is? Ik ben dichterbij mijn werk gaan wonen. Van 188 km dagelijks en zowat drie uur reistijd naar 40 km en 40 minuten reistijd. Niet alleen houd ik nu geld over, maar ook nog eens twee uur vrije tijd. En ik heb véél minder stress.
Ik ga morgenochtend weer fietzen, wel om 6.30 uur op en dan om 7.00 uur weg en dan 50 minuten fietsen, maar het is lekker weer en de fiets is van de werkgevert dusquote:Op zondag 8 juni 2008 22:33 schreef ukga het volgende:
[..]
Je hebt een goed punt, ik prober er ook zovel mogelijk gebruik van te maken, maar alsnog vind ik niet dat de overheid e.d. het recht heeft om ons zo te bestelen.
Dan kun je ook wel zeggen als ze het vlees in de supermarkt en bij de slager 3 x zo duur maken;
Ga vega eten
koop zelf een koe
enz...
ik vind het geen blijvende oplossing
Ik heb vanmiddag 56,9 cent betaaldquote:Op zondag 8 juni 2008 23:59 schreef Trigalti het volgende:
Vanmiddag 1,54 betaald hoor?
Vind ik ook niet, maar ga er maar vanuit dat de overheid er alleen maar is om de burger te bestelen. Het voorbeeld van het vlees komt vanzelf wel, en zo ook bij andere dingen.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:33 schreef ukga het volgende:
[..]
Je hebt een goed punt, ik prober er ook zovel mogelijk gebruik van te maken, maar alsnog vind ik niet dat de overheid e.d. het recht heeft om ons zo te bestelen.
Dan kun je ook wel zeggen als ze het vlees in de supermarkt en bij de slager 3 x zo duur maken;
Ga vega eten
koop zelf een koe
enz...
ik vind het geen blijvende oplossing
quote:Op zondag 8 juni 2008 21:49 schreef Omkron het volgende:
[..]
Als je een beetje goed fiets en een goede route hebt, echt wel. 30 is niets op de fiets.
quote:Op maandag 9 juni 2008 09:38 schreef BobbyB het volgende:
Op dit moment ontneemt de overheid ons het recht van mobiliteit.
Achgottogot wat errug.quote:Op maandag 9 juni 2008 09:38 schreef BobbyB het volgende:
Vind ik ook niet, maar ga er maar vanuit dat de overheid er alleen maar is om de burger te bestelen. Het voorbeeld van het vlees komt vanzelf wel, en zo ook bij andere dingen.
Er is geen 'recht' op mobiliteit.quote:Op dit moment ontneemt de overheid ons het recht van mobiliteit.
Het probleem is dan ook dat er geen wegen worden aangelegd, maar we wel massaal wegenbelasting betalen en belasting + accijns over de brandstof. Waar gaat dat geld heen? Naar bij voorbaat mislukkende projecten zoals de betuweroute. Presentatoren, vlindervakanties van probleemjeugd en om het criminelen zo comfortabel mogelijk te maken.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:08 schreef mgerben het volgende:
[..]
Achgottogot wat errug.
Als de overheid geen wegen aanlegt of lerarensalarissen betaalt is het ook niet goed.
Ze zijn alleen maar op het geld van de burgers uit. Kijk maar om je heen. De verpakkingsbelasting is hun nieuwste inkomsten bron. Kom alsjeblieft met argumenten dat ik het fout heb, maar dat kun je vast niet.quote:De overheid is de grote boeman die als enige levensdoel heeft om het leven voor iedereen zo zuur mogelijk te maken.
Waar zeg ik dat het gratis wil? En dat de prijs nu zo hoog is vind ik gewoon onacceptabel. Als we in heel europa zoveel zouden betalen: prima. Maar we zijn gvd het duurste van de hele wereld. Ze negeren gewoon de dagelijkse 300KM file en op de radio word dat een NORMALE spits genoemd. Waar gaat het heen dan? Waar eindigt het? Wanneer gaan ze eens ingrijpen? En wanneer gaat de wegenbelasting eens ECHT naar de wegen?quote:Er is geen 'recht' op mobiliteit.
Er is wel een recht om te gaan en te staan waar je wilt.
Maar er is niet vastgelegd dat jij het recht hebt om dat gratis te doen, er is niet vastgelegd dat de overheid jou moet afschermen van het principe van vraag&aanbod, en er is ook niet vastgelegd dat jij het recht hebt om niet in de file te staan.
de overheid verprutst nogal wat geld onnodig (lelijke "kunstwerken") en kwa fileaanpak doen ze vrij domme dingen, ( mensen langzamer laten rijden krijg je geen minder file's van )quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:08 schreef mgerben het volgende:
[..]
Achgottogot wat errug.
Als de overheid geen wegen aanlegt of lerarensalarissen betaalt is het ook niet goed. De overheid is de grote boeman die als enige levensdoel heeft om het leven voor iedereen zo zuur mogelijk te maken.
[..]
Er is geen 'recht' op mobiliteit.
Er is wel een recht om te gaan en te staan waar je wilt.
Maar er is niet vastgelegd dat jij het recht hebt om dat gratis te doen, er is niet vastgelegd dat de overheid jou moet afschermen van het principe van vraag&aanbod, en er is ook niet vastgelegd dat jij het recht hebt om niet in de file te staan.
het gaan van wegenbelasting naar de wegen heeft geen nut..quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:20 schreef BobbyB het volgende:
[..]Waar zeg ik dat het gratis wil? En dat de prijs nu zo hoog is vind ik gewoon onacceptabel. Als we in heel europa zoveel zouden betalen: prima. Maar we zijn gvd het duurste van de hele wereld. Ze negeren gewoon de dagelijkse 300KM file en op de radio word dat een NORMALE spits genoemd. Waar gaat het heen dan? Waar eindigt het? Wanneer gaan ze eens ingrijpen? En wanneer gaat de wegenbelasting eens ECHT naar de wegen?
De presentatoren worden niet van belastinggeld betaald, maar vooral van reclame inkomsten. De bijdrage aan de omroepen is nou niet echt denderend hoog te noemen. Dat van die criminelen valt over te discussieren. De wegen, ja dan moet je maar eens goed om je heen kijken. Blijkbaar rij je geen auto of luister je de radio niet. Onlangs is nog een nieuwe weg richting Duitsland geopend. De A58 richting Breda bij Prinsenbeek is chronisch in onderhoud. Bij oa de A12 en A44 wordt 's nachts, als jij hier je tijd zit te verfokken op onderhoud gepleegd (vanavond wordt de aansluiting A4 ->A12 richting Utrecht weer dichtgegooid voor onderhoud. Dat kost de overheid natuurlijk ook geen geld). Kortom, die wegenbelasting is echt geen weggegooid geld.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:20 schreef BobbyB het volgende:
Het probleem is dan ook dat er geen wegen worden aangelegd, maar we wel massaal wegenbelasting betalen en belasting + accijns over de brandstof. Waar gaat dat geld heen? Naar bij voorbaat mislukkende projecten zoals de betuweroute. Presentatoren, vlindervakanties van probleemjeugd en om het criminelen zo comfortabel mogelijk te maken.
Tuurlijk, maar het huishoudboekje van de overheid staat chronisch in het rood. Als jij dat beter weet aan te pakken. Alle partijen beweren van wel, maar geeneen is het gelukt.quote:Ze zijn alleen maar op het geld van de burgers uit. Kijk maar om je heen. De verpakkingsbelasting is hun nieuwste inkomsten bron. Kom alsjeblieft met argumenten dat ik het fout heb, maar dat kun je vast niet.
Wegenbelasting: zie boven.quote:Waar zeg ik dat het gratis wil? En dat de prijs nu zo hoog is vind ik gewoon onacceptabel. Als we in heel europa zoveel zouden betalen: prima. Maar we zijn gvd het duurste van de hele wereld. Ze negeren gewoon de dagelijkse 300KM file en op de radio word dat een NORMALE spits genoemd. Waar gaat het heen dan? Waar eindigt het? Wanneer gaan ze eens ingrijpen? En wanneer gaat de wegenbelasting eens ECHT naar de wegen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |