De (regionale) deken is het aanspreekpunt in geval van conflicten met een advocaat. Hij kan wellicht bemiddelen, en de advocaat er ook op wijzen dat het een advocaat niet betaamt zich op slinkse wijze onder een terechte claim uit te draaien. Het zet wellicht wat extra druk. Overigens snap ik niet dat ze moeilijk doet, dit is gewoon een verzekeringskwestie, daar heb je dat ding voor. Nu blijft een ander met de gebakken peren zitten, dat is weinig moreel hoogstaand (tenzij de verdenking op los zand is gebaseerd, maar ik krijg niet die indruk).quote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:53 schreef jack4ya het volgende:
En wat zou deze deken kunnen doen dan? Ik zie adressen maar wat kunnen ze betekenen dan?
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:59 schreef jack4ya het volgende:
Ik weet waarom de trut het gelieg van haar zoon goedkeurt!!
DE BITCH IS ADVOCATE
I am soooo screwedHéb IK dat?? Kan wel janken.... (laat maar dat doe ik al)
Ze weigert zelfs door te geven waar ze verzekerd is. Okay niet verplicht, maar toch. Ze weigert iedere medewerking. Ik snap nu ook waarom d'r vent ineens niets meer zei. En waarom ze suggestieve vragen aan haar zoon stelde.
Je hebt volkomen gelijk, dat is ook strontirritant. Aan de andere kant gaan mensen ook zo met hun auto's om.quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:18 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja en? je wordt toch strontziek van al die mensen die kindergedrag vergoelijken. Vooral van ouders die denken dat hun kind het stralende middelpunt van de wereld is, en die eisen dat de rest van de wereld er ook zo over denkt.
Goed idee, gaan frauderen tegenover een advocaatquote:Op zaterdag 12 juli 2008 23:56 schreef Here2Stay het volgende:
Hmm is het geen mogelijkheid dat je je plots toch herinnert het gezien te hebben? Weet wel dat je er waarschijnlijk geen drol meer mee opschiet, maar gewoon om de buurvrouw nog een beetje op te jagen?
quote:Op zondag 13 juli 2008 07:34 schreef geppie het volgende:
Heb je al tegen dat wijf (= moeder de advocate) gezegd dat je eventueel hun eigen risico wilt betalen? Ben je iig iets goedkoper uit dan dat je zelf die reparatie betaald...
Dat begrijp ik dus ook niet inderdaad... Toevallig van de week nog met verzekeringstussenpersoon/goede vriend over gehad. Voor zulke zaken ben je gewoon verzekerd, waarom moeilijk doenquote:Op zondag 13 juli 2008 06:46 schreef nachtdier2 het volgende:
Advocaten zijn de grootste (beroeps)leugenaars, dus was natuurlijk te verwachten.
Wat k niet begrijp is dat dat mens zo moeilijk doet. Als het voor de hand ligt dat het haar kind is geweest, moet ze gewoon niet moeilijk doen. Enige reden die ik kan bedenken waarom ze dat wel doet, is dat ze wellicht niet een aansprakelijkheidsverzekering heeft, of bang is het eigen risico te moeten betalen?
Ze reageert op briefpapier van haar advocatenkantoorquote:Op maandag 14 juli 2008 10:09 schreef jack4ya het volgende:
Anders gaan jullie even verder zonder me
Ik ga niet liegen, geen wraak nemen, frauderen of brand stichten oid. Ik ga me toch zeker niet verlagen tot het niveau van deze prutsers![]()
Overigens vind ik dit ook wel aanmatigend:
Ik stel de zoon aansprakelijk voor een prive situatie. En mevrouw reageert op het briefpapier van het advocaten kantoor waar ze werkt. Hoezo? Heb ik het advocatenkantoor aansprakelijk gesteld? Nee!
Waarom reageert ze dan vanuit "haar functie" bij een prive situatie. Om te intimideren dus. Bah.
(Het kantoor zal zich publiekelijk heus achter haar scharen, maar als ik haar meerdere was, dan zou ik het niet zo kies vinden om de naam van het kantoor hier voor aan te wenden.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je getuige bent van een misdrijf en je doet aangifte, verklik je ook. Als je naar de rechter stapt in een civiele kwestie, ook verklikken. Verklikken roept een negatief gevoel (ongetwijfeld doordat er in de kindertijd wordt ingeramd dat het niet hoort), maar dat is lang niet altijd terecht.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:24 schreef jack4ya het volgende:
Tja, naar een deken gaan vind ik dan ook zo wat, hoor Diederik. Het voelt als verklikken, ook al zou het een terechte handeling van mij zijn om dat wel te doen, ook al zou het terechte gevolgen hebben, ik weet niet of ik dat kan danwel wil. (Dan ben ik maar een halfzacht ei)
Als de aansprakelijk gestelde zeker weet dat de schade niet is veroorzaakt door haar kind, dan ga je geen aansprakelijkheid erkennen. Logisch.quote:Op woensdag 16 juli 2008 11:46 schreef PLAE@ het volgende:
wtf doet dat mens moeilijk, ze kan toch gewoon haar AVP hiervoor gebruiken zonder dat het verder enige consequenties heeft voor haar?!
De aansprakelijk gestelde kan het niet méér zeker weten dan ze nu al doet. Er is geen bewijs en het kind ontkent. Er zitten geen laksporen op de deur en voor zover ik gelezen heb zitten er ook geen laksporen op de fiets. Aangezien de fiets "gepast" is, zou je exact kunnen zien waar de schade op de fiets zou zitten.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:24 schreef PLAE@ het volgende:
Inderdaad, als ze het zeker weet.
Zij hoeft eigenlijk ook helemaal niks zeker te weten. Jij moet iets zeker weten en het bewijzen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:38 schreef jack4ya het volgende:
Op zich heb je gelijk, het is slechts een heel sterk vermoeden.
Maar je stelt: "als iemand zeker weet dat...." en daar zit 'm ook de crux;
ze weet het helemaal niet zeker, ze heeft ook zelf gezegd dat ze niet weet wat haar zoon die middag (wel of niet) gedaan heeft, want: "ik kan mijn zoon niet continu in de gaten houden". Ik verwacht ook niet dat zij haar kinderen continu in de gaten houdt, maar hoe kan zij dan zo zeker zijn dat haar zoon niet dat ongelukje gehad heeft?
Dat kan ze dus niet. En dát is mijn punt.
Mensen komquote:Op woensdag 16 juli 2008 12:41 schreef endr0me het volgende:
Klote voor je TS, jammer dat er zulke mensen zijn..
Helemaal gelijk... je ziet het ook in mijn OP staan.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:44 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Zij hoeft eigenlijk ook helemaal niks zeker te weten. Jij moet iets zeker weten en het bewijzen.
Dat kan je helaas niet.
Hoe vervelend dit ook voor jou is en hoe zeker jij ook weet dat het kind met zijn fiets jouw mooie auto heeft beschadigd, je hebt niks in handen.
Het aannemelijk maken van dergelijke schade is niet haalbaar en door allerlei argumenten te weerleggen.
Stel dat je zegt dat het fietsje past bij de schade, dat is aannemelijk.
Vervolgens stelt de andere partij dat het vast staat dat er meerdere fietsjes in de buurt zijn.
Poef, weg aannemelijkheid.
Dat las ik in dit topic, je hebt het netjes gedaan en hebt niks overdreven of ergens over gelogen, maar je hebt ook niks kunnen bewijzen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:50 schreef jack4ya het volgende:
Vooral omdat ik overal eerlijk ben geweest, ook hier op Fok!(*), ik ben altijd meer dan netjes geweest bij dit gezin, heb geen valse druk gezet, heb niet gelogen, niets aangedikt, me keurig uitgedrukt tegen over alle betrokkenen. Het is dan on-ge-lo-fe-lijk wrang dat ik dan toch zo behandeld wordt.
(* muv het betitelen van mevrouw tot bitch, het enige moment dat ik m'n emoties uitte.)
In reallife, wanneer een dergelijk probleem op een correcte manier wordt opgelost, dan zal ik niet geen mekkeren over dat krasje.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:59 schreef jack4ya het volgende:
Lenus, die schade is écht heel klein, dat zou ik alleen aanpakken als ik me wil laten kennen als de grootste hork hier in de omgeving. Ik denk dat ik hiervoor pas.
Denk eens écht na, zou je dat écht doen? In real life?
Al die mensen aan het werk zetten, omdat ik zou besluiten hen een hak te zetten? Ze zien me aankomen.... sterker nog: ik zie mezelf aankomen.
Dat zullen we inderdaad nooit weten.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:07 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dat las ik in dit topic, je hebt het netjes gedaan en hebt niks overdreven of ergens over gelogen, maar je hebt ook niks kunnen bewijzen.
Als je gelijk hebt, dan heb je gelijk. Maar als je jouw gelijk niet kan aantonen, dan is dat niet het probleem van de aansprakelijk gestelde. Het enige wat kan is dat deze persoon uit een soort van gemakzucht (dan ben ik er maar van af) aansprakelijkheid erkent, maar dat zie ik dit geval niet zo snel gebeuren.
Eerlijk? Ik zou het niet kunnen. Ik weet simpelweg niet hoe het moet. Soms zou het wel makkelijk zijn als ik geen scrupules had,... naja, als ik gewoon uberhaupt wat cohones zou hebben.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:08 schreef LENUS het volgende:
[..]
In reallife, wanneer een dergelijk probleem op een correcte manier wordt opgelost, dan zal ik niet geen mekkeren over dat krasje.
ECHTER, wanneer mensen het bloed onder mijn nagels vandaan proberen te halen en de boel frustreren, waardoor ik onnodig met kosten kom te zitten. In dat geval zal ik al het slechte in mezelf gebruiken om de oorlog te winnen.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:25 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Eerlijk? Ik zou het niet kunnen. Ik weet simpelweg niet hoe het moet. Soms zou het wel makkelijk zijn als ik geen scrupules had,... naja, als ik gewoon uberhaupt wat cohones zou hebben.![]()
Dan hoop ik maar weer: "What goes around,..."
Zo dus.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:08 schreef Bananenman het volgende:
Ik was vanavond nog even langs hun auto gelopen met de huissleutel en had er van voor tot achter een visitekaartje ingekerfd.
Teringlijers zijn het (de ouders). Erg pijnlijk om te horen...quote:Op maandag 21 juli 2008 19:06 schreef jack4ya het volgende:
Politie agent heeft gebeld, lang verhaal kort:"Heel vervelend, maar er is geen eer meer aan te behalen."
(niet dat de agent onwillend was, maar somde eigenlijk alle punten op: geen glashard bewijs, onwillig gedrag, tijd geleden, etc)
Boo-f*cking-hoo![]()
Installeer een camera, dan hoef je zelf niet te blijven kijken.quote:Op maandag 21 juli 2008 22:08 schreef Ml-etje het volgende:
Och al vergoeden ze wel ... nog heb je er last van
Mijn lieftallige buurvrouw's zoontje kletterde er met de fiets tegen na herhaaldelijke waarschuwingen dat hij gewoonweg nog niet zonder zijwieltjes kon fietsen.
Het is dat ik op dat moment zat te lezen en wat hoorde maar anders was meneer weggefietst..hij pakte gewoon zijn fiets en wilde wegrijden.
Toen ik de deur open trok schrok hij zich naar en ging pompt huilen toen ik zei 'en dan nog wegfietsen ook?? Had ik jou niet al gewaarscuwd?!'
Al met al 1500 euro verder en 3 keer naar garage rijden (!)
Plakstrips uit België laten komen enz enz
Tank benzine dus en drie dagen tijd..en dat wordt heus niet vergoed hoor :S
Nu afwachten tot zoonlief mijn plantenpotten met zijn voetbal aan diggelen schopt.. heb de bonnetjes alsvast maar bewaard
Idd en nog leuker is dat ze hun kids nog gaan troosten ook als jij als enige er wel eens wat van zegt dat ze tegen je auto knallen of als je voor de zoveelste keer de bal uit de tuin moet vissen...tsja een weerwoord dat zijn die kdis niet gewend hoor..quote:Op maandag 21 juli 2008 23:08 schreef Gumtree het volgende:
wat een verhaal en wat een stoepeschijter eerste klas zeg.
Hier hebben we ook een stel van die relkids, tot 's avonds laat voetballen, of spelen met van die radiografische autootjes met een benzine motor, dat gaat echt op de lomp harde manier want het moet gewoon stuk, en het liefst op het eigendom van een ander.
vorige maand was ik het zat, en ben naar de moeder van één van die relkids gelopen en gevraagd of ze die kids niet in haar eigen voortuin kan laten rellen en slopen... wat was gvd haar antwoord: "nee, want dan ik niet rustig naar de TV kijken" neem dan gvd geen kids, echt soms zou je willen dat er een soort van examen afgelegd moet worden voordat mensen aan kinderen beginnen....
sorry voor het gevloek maar ik vind dat je als ouder de verantwoording moet kunnen nemen.... ik en mijn partner kiezen er bewust voor om geen kinderen te nemen maar ik wil ook niet de overlast van een ander...
Kijk dat is iets heel anders een ouder die het normaal vraagt dan heb ik zoiets van pff eindelijk !quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:15 schreef klipper het volgende:
[..]
Installeer een camera, dan hoef je zelf niet te blijven kijken.![]()
Al met al heeft TS alleen vermoedens en geen bewijs, zoals ook al aangegeven was er zijn meerdere van dat soort fietsjes in de buurt.
En om eerlijk te zijn, als dat ventje er inderdaad niet tegen heeft gezeten maar iemand anders, dan zou ik ook die schade niet aan mijn verzekering willen doorgeven.
Aan de andere kant roepen veel ouders dat hun kinderen dat niet doen, terwijl ze het wel daadwerkelijk doen.
Zelf zou ik het aan mijn kinderen vragen zonder dat zo`n persoon erbij is,en als dan mocht blijken dat hij ertegen aan gezeten heeft, dan is het inderdaad gewoon de verzekering inschakelen en gewoon netjes afhandelen.
Maar als hij zegt het niet gedaan te hebben, tja dan houd het inderdaad op.
Enja ik weet zeker dat mijn kinderen niet tegen me liegen.
Fout kids zijn een creatie van hun ouders en ja die roepen het zijn maar kiiinderen hoooorquote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:31 schreef PLAE@ het volgende:
Het wordt een anti-kind topic.
Kinderen zijn kinderen, jankbekken zoals hierboven moeten dat maar begrijpen.
Je bent het zelf naar ik aanneem ook kind geweest.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:34 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Fout kids zijn een creatie van hun ouders en ja die roepen het zijn maar kiiinderen hoooor
Ik kan niet voor hem antwoorden, maar ik ben ook kind geweest. Echter wel een kind die door de ouders een aantal regels heeft meegekregen, zoals voorzichtig met andermans spullen en mocht er een ongelukje gebeuren, dan er eerlijk voor uitkomen. Ik kreeg echt wel wat te horen als ik tegen auto's aan voetbalde (wat ik dus niet deed) of als ik met mijn kinderlijk enthousiasme andermans spullen in gevaar bracht...quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:55 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Je bent het zelf naar ik aanneem ook kind geweest.
Ik krijg het idee naar aanleiding van je posts dat je een typische kinderhater bent. Iemand die in geen enkele buurt kan aarden
en daar mag je blij mee zijn met zn eis want voor je het weet wil iemand van jou geld zonder dat ook maar het geringste bewijs voor je aansprakelijkheid bestaat. Kom op zeg...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:38 schreef simone30 het volgende:
Lang leve het rechtsysteem: zolang er geen getuigen zijn kun je alles doen wat je wilt!!
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:38 schreef simone30 het volgende:
ECHT HEEL LULLIG!
Ik heb ook iets soortgelijks meegemaakt, alleen is er met opzet schade toegebracht aan onze auto. Mijn buurmeisje heeft uit verveling de auto bekrast die voor ons huis stond en dat terwijl ik notabene zelf heb gezien. Mijn buren beweren ook hetzelfde: zolang hun dochter ontkent heeft ze het dus niet gedaan. Gevolg: burenruzie, want het is volgens hun een beschuldiging. Verhaal via de verzekering levert ook niets op, zolang ze blijven ontkennen en er verder geen andere getuigen zijn. Schade bedraagt ong 2400 eur en ook al ben je all risk verzekert, je duikelt in je no claim. Vernieling wordt haast nergens gedekt, omdat het moeilijk te bewijzen is.
Lang leve het rechtsysteem: zolang er geen getuigen zijn kun je alles doen wat je wilt!!
Heeft iemand interesse in een mooie HD flatscreen en andere aparatuur, want ze zijn een paar weken met vakantie........
Dat kan nog lastig worden. Er is een bekende zaak geweest over een buurjongetje dat aantoonbaar de auto sloopte door haar met steentjes te bekogelen. Jaguar-arest ofzo?.quote:
Eigenaar (verzekeraar) moest zelf betalen. Had hij maar een hek om zn auto moeten zetten oid.quote:
Dat is gevalletje 'spijkers met koppen slaan'. Foto's maken, naar buiten lopen, kind bij de arm pakken en linea recta naar de ouders gaan. Kind is dan nog zo geschrokken, tranen in de ogen en direct met d'r ouders confronteren. Dikke kans dat ze het van schrik meteen bij haar ouders bekent.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:38 schreef simone30 het volgende:
ECHT HEEL LULLIG!
Ik heb ook iets soortgelijks meegemaakt, alleen is er met opzet schade toegebracht aan onze auto. Mijn buurmeisje heeft uit verveling de auto bekrast die voor ons huis stond en dat terwijl ik notabene zelf heb gezien. Mijn buren beweren ook hetzelfde: zolang hun dochter ontkent heeft ze het dus niet gedaan. Gevolg: burenruzie, want het is volgens hun een beschuldiging. Verhaal via de verzekering levert ook niets op, zolang ze blijven ontkennen en er verder geen andere getuigen zijn. Schade bedraagt ong 2400 eur en ook al ben je all risk verzekert, je duikelt in je no claim. Vernieling wordt haast nergens gedekt, omdat het moeilijk te bewijzen is.
Heeft iemand interesse in een mooie HD flatscreen en andere aparatuur, want ze zijn een paar weken met vakantie........
Ja, minstens. En emotionele schade, trauma's etc. Tering, we leven hier niet in Amerikaquote:Op zondag 10 augustus 2008 22:49 schreef Erasmo het volgende:
Of de ouders klagen je aan voor kindermishandeling
wacht maar tot die kras op jouw eigen auto zit, dan piep je ook ineens heel anders.quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:53 schreef The_End het volgende:
Wat een aannames in dit topic zeg. Er wordt gewoon per definitie aangenomen dat die vrouw liegt 'omdat ze advocaat zou zijn'. Het is per definitie waar wat de TS zegt. Het jochie moet het gedaan hebben. De auto van de tegenpartij moet maar bekrast worden.
Wat nou als dat jochie er echt niet tegenaan gefietst is? Zelfs de TS heeft het niet gezien.
Wat dan? TS heeft het niet zien gebeuren, er zijn geen andere mensen die het hebben zien gebeuren, er zijn geen foto's of videobeelden van en het vermoeden van TS wordt als waarheid aangenomen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:03 schreef Asics het volgende:
[..]
wacht maar tot die kras op jouw eigen auto zit, dan piep je ook ineens heel anders.
Heb ik gedaan..vervolgens was de reactie van mams...aach gossie ventje toch kom maar hooorquote:Op zondag 10 augustus 2008 22:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is gevalletje 'spijkers met koppen slaan'. Foto's maken, naar buiten lopen, kind bij de arm pakken en linea recta naar de ouders gaan. Kind is dan nog zo geschrokken, tranen in de ogen en direct met d'r ouders confronteren. Dikke kans dat ze het van schrik meteen bij haar ouders bekent.
Mijn auto zit vol met krassen van mensen die met hun autodeur tegen mijn auto aangeklapt zijn. Ik heb 2 deuken van auto's die ertegenaan gereden zijn en weggereden zijn. (Ik woon in midden in het centrum en parkeer mijn auto op dezefde plaats als het winkelende publiek...) Als ik er een te pakken krijg, dan is die niet goed jarig, maar ik ga niet zo maar mensen beschuldigen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:03 schreef Asics het volgende:
wacht maar tot die kras op jouw eigen auto zit, dan piep je ook ineens heel anders.
Wat ben jij een ongelooflijke zeurkous!! Daar walg ik gruwelijk van.quote:Op zondag 23 november 2008 16:33 schreef jack4ya het volgende:
BEN IK NU DE ENIGE DIE HET NIET MEER DAN NORMAAL VINDT OM VAN ANDERSMANS AUTO AF TE BLIJVEN!!!
Nu zaten er weer koters en een volwassen vent sneeuw van mijn auto te halen met wanten (metalen haakjes) ed...
Ik wordt hier echt GRUWELIJK kwaad van1
quote:Op zondag 23 november 2008 16:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat ben jij een ongelooflijke zeurkous!! Daar walg ik gruwelijk van.
Kijk, tegen je auto aanfietsen gaat te ver, maar zeuren over kinderen die sneeuw van je auto af halen!!
Man, ga ergens in een hutje in de bergen wonen, waar je geen last hebt van medeburgers.
Daar draait het volgens mij bij de TS juist om. Waarom moeten die medeburgers kennelijkerwijs last veroorzaken?quote:
TS ziet gewoon in wat voor schade die wanten kunnen veroorzaken, net als al het gruis dat lekker als schuurpapier over de auto wordt getrokken. Dat anderen te dom zijn om hier over na te denken geeft TS nog steeds reden om hier over te klagen. Ik heb ook zo'n grandioze hekel aan ouders die zich onvoorwaardelijk achter hun kind scharen.quote:Op zondag 23 november 2008 16:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat ben jij een ongelooflijke zeurkous!! Daar walg ik gruwelijk van.
Kijk, tegen je auto aanfietsen gaat te ver, maar zeuren over kinderen die sneeuw van je auto af halen!!
Man, ga ergens in een hutje in de bergen wonen, waar je geen last hebt van medeburgers.
Daar gaat het toch helemaal niet om? Die auto is van die geit. Niet van de volwassen kerel met de kinderen. Zij moeten dus gewoon van de geit z'n auto afblijven. Gewoon afblijven. Zo moeilijk is dat toch niet? Ik doe wekelijks boodschappen, heb gelukkig nog nooit een deur tegen mijn deur aangehad (of andersom!) én zou mensen die aan mijn auto zitten DIRECT vriendelijk verzoeken dat niet meer te doen.quote:Op zondag 23 november 2008 17:48 schreef Gia het volgende:
Schaf een garage aan en zet je auto binnen. Simpel.
Doe je ook nooit boodschappen? Die parkeerplaatsen zijn zo krap dat zeker enkele keren het portier van de auto naast je tegen jouw auto aan komt. Daar kunnen die kinderwantjes niet tegen op!!
Dat het kind nooit strafbaar gesteld kan worden, en de ouders in de praktijk ook niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat maakt uit.... wat precies?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |