En dat is zeker geen diskwalificatie.quote:Op zondag 1 juni 2008 11:48 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind Devolder meer een soort van type-Voigt,
Zeker, Voigt is een meer dan behoorlijke renner, die net als Devolder een echte hardrijder is.quote:Op zondag 1 juni 2008 11:53 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En dat is zeker geen diskwalificatie.
in mijn boekje is dat best iets goeds, een type-Voigt zijn.
Ik denk dat hij zichzelf eerder als een Schleck ziet. Frank dan, qua klimcapaciteiten. Ook geen top, maar kan lang aanklampen, langer dan Voigt iig.quote:Op zondag 1 juni 2008 11:48 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind Devolder meer een soort van type-Voigt, met als verschil dat Stijn wel een topklassieker op zak heeft.
Persoonlijk zie ik 'm liever een rit winnen en 18e eindigen dan niets te winnen en 8e te eindigen. Top 5 is nog iets anders, maar dat zie ik hem niet doen.quote:Please, maak van Stijn nog geen Tourwinnaar. Nu toch nog niet. Na de bergen van Zwitserland weten we hoe sterk hij echt is. Voor deze Ronde van België was hij heel sterk, maar ik herinner me dat ik hier drie jaar geleden ook won. Bij mijn weten eindigde ik wel nooit in de eerste tachtig van de Tour. Om maar te zeggen.
Misschien is hij inderdaad wel een betere klimmer dan Voigt. Maar Devolder is wel meer 'rouleur' dan Schleck, wat mij betreft.quote:Op maandag 2 juni 2008 12:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zichzelf eerder als een Schleck ziet. Frank dan, qua klimcapaciteiten. Ook geen top, maar kan lang aanklampen, langer dan Voigt iig.
Mee eens.quote:Persoonlijk zie ik 'm liever een rit winnen en 18e eindigen dan niets te winnen en 8e te eindigen.
En dan zie ik hem eerder één van de twee tijdritten winnen dan een bergetappe. Met de weinige echt goede tijdrijders is dat best mogelijk. Tegenstand krijg hij waarschijnlijk alleen van Evans, Menchov, Dekker, Clement en dan moet je al over types a la Lang, J.I. Gutierrez en Schumacher gaan praten.quote:Op maandag 2 juni 2008 12:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zichzelf eerder als een Schleck ziet. Frank dan, qua klimcapaciteiten. Ook geen top, maar kan lang aanklampen, langer dan Voigt iig.
Volgens Boonen:
[..]
Persoonlijk zie ik 'm liever een rit winnen en 18e eindigen dan niets te winnen en 8e te eindigen. Top 5 is nog iets anders, maar dat zie ik hem niet doen.
Oh god, vergeet ik Cancellara helemaalquote:Op maandag 2 juni 2008 12:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gaat Cancellara de Tour rijden? Want als die meerijdt en goed is, kan de rest het eigenlijk al vergeten.
Vooral dat laatste vrees ikquote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:42 schreef Burghardt het volgende:
En gisteren had ie naar eigen zeggen "slechte benen". Zit hem niet mee, als we het moeten geloven allemaal.
Dat viel mij vandaag toch op. Doorgaans was Devolder toch wel het soort renner dat met zo'n Ricco was meegegaan om vervolgens halfweg de klim in te storten , maar nu bleef hij echt on-Devolders zitten ...quote:Op zondag 13 juli 2008 20:14 schreef DutchSL het volgende:
Heeft Devolder eigenlijk al aangevallen in deze Tour? Volgens mij weet hij zich voor de verandering eens goed in te houden, als plakker zie ik hem nog ver komen, als aanvaller stort hij denk ik ver in.
de enige manier voor Devolder om zijn beoogde top 10 klassering te halen is door constant te volgen, niet aan te vallen en vooral niet te gek te doen. Het is niet op zijn Devolders maar om dat te bereiken moet hij het wel zo doen. Het is geen garantie dat hij het dan ook haalt maar als hij gaat aanvallen verliest die zeker 20 minutenquote:Op zondag 13 juli 2008 22:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat viel mij vandaag toch op. Doorgaans was Devolder toch wel het soort renner dat met zo'n Ricco was meegegaan om vervolgens halfweg de klim in te storten , maar nu bleef hij echt on-Devolders zitten ...
Dat klinkt als een saaie Zubeldia-eindnotering.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:13 schreef Bartoli het volgende:
de enige manier voor Devolder om zijn beoogde top 10 klassering te halen is door constant te volgen, niet aan te vallen en vooral niet te gek te doen. Het is niet op zijn Devolders maar om dat te bereiken moet hij het wel zo doen. Het is geen garantie dat hij het dan ook haalt maar als hij gaat aanvallen verliest die zeker 20 minuten
als hij op zijn Zubeldias van paar jaar terug 4e of 5e kan worden zal Stijn en QSI allang tevreden zijn. Maar denk dat Stijn nog een flinke opdonder gaat krijgen als er echt gekoerst gaat worden.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat klinkt als een saaie Zubeldia-eindnotering.
Ik hoop dat ie naar je luisterdquote:Op zondag 13 juli 2008 22:13 schreef Bartoli het volgende:
[..]
de enige manier voor Devolder om zijn beoogde top 10 klassering te halen is door constant te volgen, niet aan te vallen en vooral niet te gek te doen. Het is niet op zijn Devolders maar om dat te bereiken moet hij het wel zo doen. Het is geen garantie dat hij het dan ook haalt maar als hij gaat aanvallen verliest die zeker 20 minuten
Morgen zullen we het zien Bartoliquote:Op zondag 13 juli 2008 22:20 schreef Bartoli het volgende:
[..]
als hij op zijn Zubeldias van paar jaar terug 4e of 5e kan worden zal Stijn en QSI allang tevreden zijn. Maar denk dat Stijn nog een flinke opdonder gaat krijgen als er echt gekoerst gaat worden.
En Klöden en Leipheimer zullen ook nog wel hun succesvolle opwachting maken.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:22 schreef Pedroso het volgende:
Komende jaren zal het overigens steeds moeilijker worden om top-3 te halen in de Tour. Contador is er komende jaren weer bij en ook b.v. een Rico gaat hem komende jaren overvleugelen. Verder komen er nog enkele jongelingen aan
de tour is na morgen niet gedaan Tong. Hij kan ook naar Prato Nevoso of Alpe nog tijd verliezen, tijd pakken of volgenquote:
Laten we het een tentamen noemen ipv examenquote:Op zondag 13 juli 2008 22:24 schreef Bartoli het volgende:
[..]
de tour is na morgen niet gedaan Tong. Hij kan ook naar Prato Nevoso of Alpe nog tijd verliezen, tijd pakken of volgen
een matige tour? ik heb toch prachtige wielersport al gezien hoor en de tour duurt nog twee weken. Top 5 zal normaal gezien te hoog ingeschat zijn, normaal ook top 10 maar wat is nog normaal.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:25 schreef groenen het volgende:
Top 5 vind ik toch nog wel hoog ingeschat hoor, zelfs in deze matige tour.
een tussentijdse toets klinkt beter meneer de docentquote:Op zondag 13 juli 2008 22:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Laten we het een tentamen noemen ipv examen
Waarom zou top-10 te hoog ingeschat zijn ? Ik zie alleen Evans, Menchov en misschien Rico voor hem eindigen. Valverde, Kirchen hadden het vandaag al moeilijk en zullen zeker niet voor hem eindigen in het klassement.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:28 schreef Bartoli het volgende:
[..]
een matige tour? ik heb toch prachtige wielersport al gezien hoor en de tour duurt nog twee weken. Top 5 zal normaal gezien te hoog ingeschat zijn, normaal ook top 10 maar wat is nog normaal.
Omdat hij vorige Vuelta wel even podium zou halen in die overbezette ronde. Hij werd 11e.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:31 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Waarom zou top-10 te hoog ingeschat zijn ? Ik zie alleen Evans, Menchov en misschien Rico voor hem eindigen. Valverde, Kirchen hadden het vandaag al moeilijk en zullen zeker niet voor hem eindigen in het klassement.
uhm Valv.piti en Kirchen klimmen normaal toch beter dan Devolder.Kirchen had vandaag een slechtere dag aldus hemzelf, en Valverde heeft volgens het medische bulletin een contractuur en pijn aan de rechterkuit.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:31 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Waarom zou top-10 te hoog ingeschat zijn ? Ik zie alleen Evans, Menchov en misschien Rico voor hem eindigen. Valverde, Kirchen hadden het vandaag al moeilijk en zullen zeker niet voor hem eindigen in het klassement.
Hij is dit jaar stukken beter. M.u.v. de tijdrit in Oostenrijk heeft hij mij wel geïmponeerd. We zullen het zien de komende dagen.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:32 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Omdat hij vorige Vuelta wel even podium zou halen in die overbezette ronde. Hij werd 11e.
tijdrit in zwitserland bedoel je? maar dat was dan ook een klimtijdrit.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:34 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hij is dit jaar stukken beter. M.u.v. de tijdrit in Oostenrijk heeft hij mij wel geïmponeerd. We zullen het zien de komende dagen.
Sorry, Zwitserland natuurlijk. Hij had gewoon een offday, klimtijdrit of niet. Dat is ook wel zijn probleem, hij heeft bijna altijd wel een slechte dag in een meerdaagse wedstrijd.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:35 schreef Bartoli het volgende:
[..]
tijdrit in zwitserland bedoel je? maar dat was dan ook een klimtijdrit.
Godzijdank wel.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar Devolder is en blijft wel de enige renner uit het hele peloton die een klassement in de Tour kan combineren (of dat probeert) met de kasseienklassiekers van het voorjaar.
Da's wel weer waar iddquote:Op zondag 13 juli 2008 22:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar Devolder is en blijft wel de enige renner uit het hele peloton die een klassement in de Tour kan combineren (of dat probeert) met de kasseienklassiekers van het voorjaar.
Matig bezet bedoelde ik.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:28 schreef Bartoli het volgende:
[..]
een matige tour? ik heb toch prachtige wielersport al gezien hoor en de tour duurt nog twee weken. Top 5 zal normaal gezien te hoog ingeschat zijn, normaal ook top 10 maar wat is nog normaal.
Ik zie Devolder, net als vorig jaar in de Vuelta, nog wel wat achterstand oplopen.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:32 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Omdat hij vorige Vuelta wel even podium zou halen in die overbezette ronde. Hij werd 11e.
matig bezet is deze Tour ook verre van maar de topfavorieten zijn idd geen aanvallersquote:Op zondag 13 juli 2008 22:44 schreef groenen het volgende:
[..]
Matig bezet bedoelde ik.
En Boogerd kan ook top 10 rijden in VlaanderenMaar die rijdt niet meer.
![]()
Op Astana na ontbreekt er in deze Tour eigenlijk doodgewoon niemand die er een topklassement in had kunnen rijden hoor ...quote:
Tsja, hij dacht kennelijk dat hij er nog niet klaar voor was om de Tour te rijden. Achteraf jammer, want hij had een prachtige ervaring op kunnen doen door in de ploeg van de uiteindelijke Tourwinnaar te rijden.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens ook nog steeds niet echt briljant van hem om vorig jaar de Tour over te slaan, terwijl hij in bloedvorm was.
14:38 zelfs.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:55 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Op 13,35 binnen. Dag top 5
Devolder was een deze Tour tot dusver ook een platte tamzakquote:Op maandag 14 juli 2008 19:30 schreef Devpartner het volgende:
Tis spijtig, stijn kon deze tour kleur geven. Vermits al de rest platte tamzakken zijn.
Nuja, hij heeft in elk geval geprobeerd en voor mij blijft hij daardoor een held. Het positieve van de zaak, we krijgen terug volderke en niet volgerke. Kan hij toch nog smaakmakeer worden in deze koploze tour.
En dan maar hopen dat ze 'm niet meer terugkrijgen.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:42 schreef Bartoli het volgende:
het zou me niks verbazen als Lotto een groepje laat wegrijden en de gele trui op zijn Phonaks alweer weggeeft
Tis wel weer opvallend dat de ploegen die daar het hardste getrokken hebben (Caisse en QS) nu het minste er aan hebben: die zijn weg in het klassement.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar wel lekker mee waaiers getrokken en Menchov een halve minuut aangesmeerd.
dat is wat Coucke aan Sporza vertelde. Maar ik betwijfel of Sergeant/Redant er ook zo over denken. Maar als ze hem wel verdedigen kan dat in het voordeel zijn van de concurrentie.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat ze 'm niet meer terugkrijgen.
Op belgische TT zeggen ze trouwens wel de trui te zullen gaan verdedigen.
misschien kan Pereiro nog eens een Pereirootje doen. En kan Volder meesluipenquote:Op maandag 14 juli 2008 19:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tis wel weer opvallend dat de ploegen die daar het hardste getrokken hebben (Caisse en QS) nu het minste er aan hebben: die zijn weg in het klassement.
Van mij mag hetquote:Op maandag 14 juli 2008 19:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
misschien kan Pereiro nog eens een Pereirootje doen. En kan Volder meesluipen
Inderdaad. Hij kan zich beter op het Vlaamse werk en heuvelklassiekers focussen. En de grote rondes er dan eventueel bij nemen voor ritzeges.quote:Op maandag 14 juli 2008 18:46 schreef Ereinion het volgende:
Inderdaad. Hij blijft een ééndagscoureur. Hincapie probeerde de klassiekers ook met het rondewerk te combineren. Bij uitzondering lukte het een keer, maar hij kon het ook niet stelselmatig combineren.
Valverde kan beter een carrière als die van Jalabert opbouwen. Hij moet zich focussen op klassiekers, kleinere rondes en etappes in grote rondes. Hij kan best wel eens (zoals Jalabert) de Vuelta winnen, maar het is geen man die de grote rondes gaat domineren. Valverde kan van alles winnen. Van Luik-Bastenaken-Luik tot de Dauphiné en van Parijs-Camembert tot de Ronde van het Baskenland. Maar de Tour is niet zijn ding.quote:Het is ook maar weer eens duidelijk dat Cunego en Valverde geen ronderenners zijn. .
Begin het gevoel te hebben dat Bruyneel beetje strategisch bezig is om devolder terug te laten overstappen naar hem. (Nu of in de verdere toekomst). Lefevre geeft dan ook aan dat devolder volgend jaar nog mag proberen maar daarna niet meer. Dus wie weet, mss volderke toch ooit nog eens naar zijn oude stal :pquote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bruyneel zei vandaag in de krant dat het hem toch verbaasde. Hij kent Devolder uiteraard vrij goed en is er van overtuigd dat Devolder in zo'n ritten in principe gelijkwaardig is aan Vandevelde (die hij uiteraard even goed kent).
Vermits devolder toch al paar keer F. shleck heeft kunnen volgen denk ik niet dat die prestatie van devolder op zijn niveau zitquote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Devolder zit op zijn niveau, terwijl Vandevelde boven zijn niveau uitstijgt?
Tuurlijk, maar ook boven de 2000m?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:47 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Vermits devolder toch al paar keer F. shleck heeft kunnen volgen denk ik niet dat die prestatie van devolder op zijn niveau zit
Toch lijkt het er op dat Dirk Demol er na de Alpenetappes (OK, na de Tour) van dit jaar er al een streep wil over trekken:quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:32 schreef Devpartner het volgende:
Lefevre geeft dan ook aan dat devolder volgend jaar nog mag proberen maar daarna niet meer.
Dit maakt hem nu eens geweldig sequote:Stijn Devolder:
e opdoffer van maandag zinderde gisteren nog zwaar na bij Stijn Devolder. Maar de ontgoocheling heeft zich ondertussen vermengd met gramschap en hoop. 'Ik kom telkens terug naar deze Tour, tot het zover is. Ik móet en ik zál op een dag schitteren.'
Een stijfkop. In goede en kwade dagen. Het is een eigenschap waarmee grote kampioenen worden geboren. De uppercut die Stijn Devolder op de Tourmalet kreeg, was nog niet verwerkt. Aan tafel gistermorgen in Pau op de drukke Place Gramont in het gelijknamige hotel was hij nog stiller dan anders, maar toch. Het gesprek dat hij maandagavond had met zijn mentor Dirk Demol had hem opgefleurd. Maar toch waren de wonden nog te vers.
'Een week lang heb ik gevochten tegen mijn lichaam dat een griep aan het verwerken was. En dan ineens moet je plooien. Twee dagen lang lag ik van de koorts te schudden en te beven in mijn bed', gaf Devolder nu toe. 'Een renner heeft zijn nachtrust nodig om te koersen. Misschien was het verstandiger geweest om niet te starten. Maar je hebt twee en een halve maand hiernaartoe geleefd. Ik heb hier ook mensen mee die zich een week lang opofferden voor mij. Dan laat je ze niet in de steek. Niet in Brest, niet in Pau. Neen, ook al ben ik overtuigd dat ik in deze Tour mijn topvorm niet meer haal.'
Ronde van België
De eerste lessen zijn al getrokken. Zo bekende Devolder dat hij nooit beter reed dan in de Ronde van België.
'Na die klap in de klimtijdrit van de Ronde van Zwitserland voelde ik me nooit meer lekker. Ik dacht dat het over zou gaan. In de toekomst rij ik nog minder. Dat is voor mij de enige remedie, want eenmaal gestart, koers ik te graag. Ik heb het zo moeilijk om me in te tomen. De Tour wordt niet gewonnen in deze drie weken, maar ook vooraf. Desnoods binden ze me maar vast aan een stoel. Ik ben nog in volle ontdekking van mijn lichaam. Ook Evans had jaren nodig om te staan waar hij nu staat.'
De winnaar van de Ronde van Vlaanderen bleef wel hard voor zichzelf: 'Zelfs al win ik nog een rit - ik hoop dat ik dat kan - dan nog ben ik niet in mijn hoofddoel geslaagd. Het is natuurlijk al mooi geweest dit jaar, maar ik leg de lat altijd hoger en hoger. Twee jaar geleden kreeg ik in de Ronde van Vlaanderen eenzelfde optater op de Koppenberg. Daar waar ik nu het commando over diezelfde lievelingsklassieker overnam. Ik pakte er ook eerst vier keer compleet naast. Ik ben dat niet vergeten. Ik geef mijn Tourdroom niet op. Neen. Ik jaag dit doel met dezelfde verbetenheid na als de Ronde van Vlaanderen. En ik zal die op een dag ook realiseren.'
'De Ronde van Frankrijk is zoveel groter dan wat anders ook. Dit is de hardste, de grootste en de moeilijkste opdracht voor een renner. Dan zijn de klappen die je krijgt ook zoveel harder. Maar dat sterkt een mens. Ik vind de Tour plezanter dan een andere wedstrijd. Ik schaamde me wel dood voor die Belgen die speciaal voor mij naar de Pyreneeën waren gekomen. Ik zat mezelf naar de hel te verwensen. Toch haalde ik troost uit hun steun. Ik legde 's avonds mijn gsm aan en stelde vast dat hij tjokvol aanmoedigingen zat. Dat doet deugd, ook al rijd ik er niet sneller door.'
Dode hond in Spanje
De stugge, introverte West-Vlaming is wel weg van het grootste circus ter wereld. 'Liever de Tour dan de Vuelta. Daar rijd je eerst vier uur in the middle of nowhere. Het eerste dat je tegenkomt is een dode hond langs de kant van de weg.'
Zelfs tien dagen Tour hebben ook Stijn Devolder weinig wijzer gemaakt over de naam van de winnaar van deze Tour.
'Ik zet mijn geld op niemand in. Evans heeft de beste papieren. Cadel is een sympathieke kerel die altijd spontaan komt praten. Hij geeft niet de indruk super te zijn, maar hij is telkens met de besten mee. Ik kan leven met een eindzege van hem, maar ik stel vast dat in deze Tour niemand zeker is van zijn stuk. Iedereen is bang van iedereen. Menchov kan profiteren van de schaduw. Iedereen kijkt naar Evans. Neen, het is me volstrekt onduidelijk wie deze Tour zal winnen. Het kan net zo goed een klimmer zijn.'
Hij was wel ziek in het begin van de Tour. Da's natuurlijk niet gunstig. Lijkt me niet dat je tijdens een Tour volledig kunt herstellen daarvan.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Devolder zit op zijn niveau, terwijl Vandevelde boven zijn niveau uitstijgt?
quote:Op woensdag 16 juli 2008 11:06 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Dit maakt hem nu eens geweldig se. Hoop alleen dat hij rvv en pr (of andere klassieker) ook probeert mee te pakken.
Een klassieker zie ik hem in elk geval wel nog winnen
Dan had je beter op moeten letten, want het wordt al verteld sinds het begin van de Tour.quote:Op woensdag 16 juli 2008 11:47 schreef rockin_the_lowland het volgende:
[..]
![]()
altijd die smoesjes als het niet loopt zoals hij zelf wil. als hij nog steeds top 10 stond hadden we nooit iets geweten van die zogenaamde koorts
En zijn achillespees probleem was ook al gewetenquote:Op woensdag 16 juli 2008 11:47 schreef rockin_the_lowland het volgende:
[..]
![]()
altijd die smoesjes als het niet loopt zoals hij zelf wil. als hij nog steeds top 10 stond hadden we nooit iets geweten van die zogenaamde koorts
quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:50 schreef Waaghals het volgende:
Vandaag weer op een kwartier gefietst door de etappewinnaar, tong
hmmm soms een besmet zakje gebruiktquote:Op zondag 20 juli 2008 06:33 schreef tong80 het volgende:
Hij was in bloedvorm maar werd ziek vlak voor de tour
Zelfs een Devolder in supervorm wordt nog op minuten gereden in de Alpen. Een overwinning had er sowieso niet ingezeten.quote:Op zondag 20 juli 2008 06:25 schreef lubje25 het volgende:
Amai, als Devolder m nu nog wint dan eet ik mijn hoed op, maar van te voren niet eens zo slecht bedacht. Jammer dat 'm niet in vorm is.
Wat is bloedvorm ? Kreuziger e.d waren ook in bloedvorm in Zwitserland maar worden nu in de bergen ook naar huis gereden.. Enige uitzondering is Frank Schleck (tot nu toe). Die reed Zwitserland dan ook puur als voorbereiding op de tour.quote:Op zondag 20 juli 2008 06:33 schreef tong80 het volgende:
Hij was in bloedvorm maar werd ziek vlak voor de tour
Volgens Armstrong zelf.quote:
Maar die was geen 29.quote:Op zondag 20 juli 2008 15:09 schreef DutchSL het volgende:
Armstrong gaf natuurlijk ook op in zijn eerste tour :p
volgens de commentatoren van Sporza.. (als ik het goed heb tijdens de ronde van Zwitserland)quote:
gewoon te beperkt als klimmerquote:Op zondag 20 juli 2008 18:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Net als in de Vuelta dus de complete ondergang in de bergen. Blijft bijzonder vreemd wat daar de oorzaak van zou zijn ...
Bwah, je kan te beperkt zijn als klimmer , en dan niet met de besten mee kunnen , maar Devolder zakt er gewoon compleet doorheen. Tegen week 3 kan hij de bus niet meer volgen ...quote:
Omdat men in de eerste plaats een klassieke coureur in hem zag. En hij bij Armstrong reed waar de plekjes voor de Tour héél duur waren natuurlijk ...quote:Op zondag 20 juli 2008 18:57 schreef SuikerVuist het volgende:
Is dit pas z'n eerste Tour? Waarom zo laat beginnen in god's naam. Had het verwachtingspatroon misschien ook iets aangepast geweest.
Goed dat ze dit jaar de echt hoge cols meenemen.
dat is waar natuurlijk. misschien blijft die te lang aanklampen ipv eerder met zijn verstand te koersen en al de rol te lossenquote:Op zondag 20 juli 2008 19:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bwah, je kan te beperkt zijn als klimmer , en dan niet met de besten mee kunnen , maar Devolder zakt er gewoon compleet doorheen. Tegen week 3 kan hij de bus niet meer volgen ...
Ik vind het niet sneu hoor, een top 10 plaats voor Devolder. Hij is een uitstekend tijdrijder en is normaliter redelijk tot goed in de bergen (niet de absolute top), daar kun je gewoon mee bij de eerste 10 rijden. Het blijkt maar weer dat je gewoon enkele Tours gereden moet hebben om een rol te spelen in het algemeen klassement. Probleem is wel dat hij nu een keuze zal moeten maken tussen het klassieke voorjaar of alles op de Tour gooien met als risico dat je helemaal met lege handen staat aan het einde van het wielerseizoen.quote:Op zondag 20 juli 2008 19:25 schreef Burghardt het volgende:
Het is gewoon sneu dat ze hem hebben wijsgemaakt dat hij top-5 of top-10 zou kunnen rijden. En ja, hij was ziek en er was een fietswissel in de tijdrit en een paar ploegmaats waren ook ziek en hij had teveel koersdagen en dit en dat, zo is er al de hele Tour wel schijnbaar wat.
Heeft Devolder weleens op grote hoogte (1800m +) gepresteerd? Misschien kan hij extreem slecht tegen ijle lucht...quote:Op zondag 20 juli 2008 20:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Daarnaast vind ik Devolder ook gewoon geen slechtere klimmer dan sommigen die daar nu in het klassement nog rond plek 10 ofzo staan , maar hij lijkt dat om een of andere reden gewoon niet lang vol te kunnen houden voor hij (compleet) instort ...
Het gaat om drieweekse koersen, en daar zakt Volderke vaak door het ijs.quote:Op zondag 20 juli 2008 20:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hij heeft de voor Vlamingen belangrijkste Ronde (die van Vlaanderen) natuurlijk al gewonnen.
Hoezo, geen ronderenner.
Eerlijk ? Op Michel Wuyts die met z'n leuter in de hand een nieuwe held moest zoeken nadat 'Tommetje Tommetje' van zijn troon leek te donderen ...quote:Op maandag 21 juli 2008 11:49 schreef SuikerVuist het volgende:
Waar is dat in hemelsnaam op gebaseerd?
Nou, als Kohl en Vandevelde top-5 kunnen rijden moet Devolder in vorm dat ook kunnen.quote:Op maandag 21 juli 2008 12:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Eerlijk ? Op Michel Wuyts die met z'n leuter in de hand een nieuwe held moest zoeken nadat 'Tommetje Tommetje' van zijn troon leek te donderen ...
Wuyts en Vannieuwkerke hebben een héél groot aandeel in die overdreven Devolder-hype hoor.
Tom is een levende legende, cocaine of geen cocaine. Dat doping-gezever van Wuyts begint eentonig te worden, zeker met De Cauwer aan zijn zijde. Ook zeker geen heilige. Althans niet op dopinggebied.quote:Op maandag 21 juli 2008 12:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Eerlijk ? Op Michel Wuyts die met z'n leuter in de hand een nieuwe held moest zoeken nadat 'Tommetje Tommetje' van zijn troon leek te donderen ...
Wuyts en Vannieuwkerke hebben een héél groot aandeel in die overdreven Devolder-hype hoor.
als hij het op zijn Armstrongs voorbereid wellicht zonder die klassiekers te rijdenquote:Op maandag 21 juli 2008 13:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nou, als Kohl en Vandevelde top-5 kunnen rijden moet Devolder in vorm dat ook kunnen.
Alleen : waarom zou hij dat in godsnaam doen hé. Een kans op zege in de Ronde van Vlaanderen of Parijs - Roubaix weggooien voor een kans op een top 5 in de Tour? Dat doe je doodgewoon niet. Dan ben je knettergek.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
als hij het op zijn Armstrongs voorbereid wellicht zonder die klassiekers te rijden
Hoe groot is de kans dat hij nog eens de Ronde gaat winnen? Parijs-Roubaix is een hele eerlijke koers waar (een van de) sterkste(n) vaak wint en daar valt hij toch ook net onder. Laat ik het andersom stellen: moet je een goede Tour opofferen voor 2 voorjaarsklassiekers, waarin hij niet eens kopman is?quote:Op maandag 21 juli 2008 17:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Alleen : waarom zou hij dat in godsnaam doen hé. Een kans op zege in de Ronde van Vlaanderen of Parijs - Roubaix weggooien voor een kans op een top 5 in de Tour? Dat doe je doodgewoon niet. Dan ben je knettergek.
Ook Bruyneel zei dat (over Vandevelde/Devolder dan) en die kent ze allebei heel erg goed.quote:Op maandag 21 juli 2008 13:04 schreef wimderon het volgende:
Nou, als Kohl en Vandevelde top-5 kunnen rijden moet Devolder in vorm dat ook kunnen.
Frank heeft voor zijn 28 jaar toch eigenlijk wel een karig palmares om eerlijk te zijn. Misschien een laatbloeier in tegenstelling tot Andy.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zo vind ik Frank Schleck op zijn top niet echt veel beter dan Boogerd op zijn top, maar Schleck is in het huidige (flut-)veld wel mede-tourfavoriet en rijdt vooralsnog netjes in het geel rond.
Zoiets liet Gilbert ook al doorschemeren inderdaad.quote:Op maandag 6 april 2009 10:09 schreef MattVitrich het volgende:
Het schijnt (zo stond in de krant) dat Pozzato heeft gezegd dat Boonen serieus vloekte toen Devolder demareerde, en dat hij vroeg aan de ploegleider hem terug te roepen ...
nau, parijs roubaix was toch devolder die lotto en ogrady kapot reed in dienst van Boonen en het gat liet vallen waar hij toen meekon.quote:Op maandag 6 april 2009 10:51 schreef Ereinion het volgende:
Als Boonen volgende week Parijs-Roubaix wint zal Lefèvere de plooien wel glad kunnen strijken, maar dit moet toch wel extreem frustrerend zijn voor Boonen. Het tweede jaar op rij dat hij zijn benen stil moet houden, terwijl hij ontzettend goed rondrijdt. Tot nu toe is het eigenlijk alleen Devolder zelf geweest die baat heeft bij zijn komst bij Quick-Step.
Voor de koers zelf zou het ook een stuk beter zijn als één van die twee naar een andere ploeg ging, Boonen had vorig jaar al een flirt met Bouyges...
Ik denk eigenlijk dat Flecha met name vorig jaar het niet had gered als hij in de positie van Devolder had gereden. Hoewel dat eigenlijk voor het hele rijtje opgaat. Een type Cancelara of Voigt zou dat weer wel kunnen.quote:Op maandag 6 april 2009 11:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het contract van Boonen loopt ook af eind 2009, dus het is wel mogelijk dat hij vertrekt, al was het maar om al van die gebruikelijke QS-hysterie af te zijn.
Boonen heeft Devolder ook niet echt nodig, het is soms handig om hem te hebben, maar ook zonder hem blijven er nog mogelijkheden. Omgekeerd is dat natuurlijk helemaal anders, als hij geen ploegmaat was van Boonen, dan had Devolder de RvV nog geen enkele keer gewonnen, net zoals Knaven nooit Parijs-Roubaix had gewonnen zonder de zegen van Museeuw.
Want eigenlijk is Devolder gewoon een type Flecha, Nuyens, Hoste, Langeveld,... kortom een "middenvelder" die baat heeft bij de "spits". Zet Flecha bij Quickstep en misschien won hij gisteren voor de tweede keer op rij.
Maar ja waar zou die dan heen moeten? Silence? Dat zou Gilbert niet leuk vinden. Denk ook niet dat hij naar een Frans of Spaans team zou willen ivm teams voor onder andere RvV.quote:Op maandag 6 april 2009 11:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het contract van Boonen loopt ook af eind 2009, dus het is wel mogelijk dat hij vertrekt, al was het maar om al van die gebruikelijke QS-hysterie af te zijn.
Nee, maar dat is toch ook een onderdeel van het Wielrennen. Dat je een sterke ploeg moet hebben. Normaal gesproken moet je hem twee tegen 1 altijd uit kunnen spelen. Uitzonderingen daargelaten. Ik denk dat Chavanel nog niet eens zoveel verschil heeft gemaakt is deze, hoewel hij wel even handig was. Ik denk uberhaubt niet dat er echt veel waren die de aanval van Devolder hadden kunnen parreren. Een Pozzato eventueel, maar die zou dan Boonen weer terugbrengen en dan ben je nog de pineut.quote:Op maandag 6 april 2009 11:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar ja waar zou die dan heen moeten? Silence? Dat zou Gilbert niet leuk vinden. Denk ook niet dat hij naar een Frans of Spaans team zou willen ivm teams voor onder andere RvV.
Maar goed om het ontopic te houden. Devolder zou zonder Boonen en Chavanel in zijn team de ronde dit jaar denk ik niet gewonnen hebben.
Boonen zat in 2005 in de situatie van Pozzato en maakte het toen gewoon af. Verder ben ik er vrij zeker van (gezien Koppenberg, Taaienberg en Berendries) dat Boonen probleemloos naar Devolder was gereden op de Eikenmolen indien het een concurrent was geweest. Devolder kon trouwens vaker (net) niet volgen en kwam vooral terug omdat Pozzato niet wilde overnemen bij Boonen en Boonen sowieso zijn eigen ploegmaat niet ging laten "zwemmen" op 50 meter.quote:Op maandag 6 april 2009 11:43 schreef OProg het volgende:
Misschien niet in een wedstrijd als P-R maar als Boonen als een eilandje moet rijden in een RvV zit hij in dezelfde situatie als Pozzato nu.
Die stukjes op de klim reed hij inderdaad het beste, maar dan doel ik ook op de tussenstukken waar je echt snelheid moet maken. Dan is de tijdrijder Devolder gewoon super. En op die stukken komt het vaak gewoon aan. Met name vorig jaar zijn er wmb vrij weinig die het gat hadden kunnen houden want de Nuyensen en Flechas kregen hem niet dicht.quote:Op maandag 6 april 2009 12:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Boonen zat in 2005 in de situatie van Pozzato en maakte het toen gewoon af. Verder ben ik er vrij zeker van (gezien Koppenberg, Taaienberg en Berendries) dat Boonen probleemloos naar Devolder was gereden op de Eikenmolen indien het een concurrent was geweest. Devolder kon trouwens vaker (net) niet volgen en kwam vooral terug omdat Pozzato niet wilde overnemen bij Boonen en Boonen sowieso zijn eigen ploegmaat niet ging laten "zwemmen" op 50 meter.
quote:Op maandag 6 april 2009 12:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Boonen zat in 2005 in de situatie van Pozzato.
Hou je er dan ook even rekening mee dat devolder de sprint leide voor boonen naar de koppenberg en berendries? en eigenlijk al vol bezig was voor boonen/pozzato moesten komen.quote:Op maandag 6 april 2009 12:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Boonen zat in 2005 in de situatie van Pozzato en maakte het toen gewoon af. Verder ben ik er vrij zeker van (gezien Koppenberg, Taaienberg en Berendries) dat Boonen probleemloos naar Devolder was gereden op de Eikenmolen indien het een concurrent was geweest. Devolder kon trouwens vaker (net) niet volgen en kwam vooral terug omdat Pozzato niet wilde overnemen bij Boonen en Boonen sowieso zijn eigen ploegmaat niet ging laten "zwemmen" op 50 meter.
Liefde maakt blindquote:Op zaterdag 11 april 2009 19:28 schreef konrad het volgende:
Nou ik ben het volledig eens met SaintOfKillers.
Daar heb je gelijk in. Gelukkig ben ik dat niet.quote:
Schrijf hem maar op hoor, wel of geen Contador.quote:Devolder: "Ga het weer proberen in de Tour"
Na twee jaar afwezigheid wil Stijn Devolder volgend jaar weer aan de start staan van de Tour de France, mét ambities. "Zowel voor het klassement als voor een ritzege", vertelt de Belgische kampioen. Devolder is ook van plan om een sterk voorjaar te rijden.
In 2008 reed Stijn Devolder zijn eerste en voorlopig laatste Tour. Hij mikte op een plaats in de top 10, maar gaf op in de 15e rit. Hij was er toen van overtuigd dat hij niet in de wieg gelegd was voor het rondewerk.
"Klopt, maar toen kon ik mijn kansen niet naar behoren verdedigen omdat ik ziek was geworden. Toch stond ik in de eerste week op de zevende plaats", vertelt Devolder in Het Laatste Nieuws.
"Ondertussen nam ik twee sabbatjaren, maar nu ben ik "in het kopke" klaar om het opnieuw te proberen in de Tour."
Devolder gaat de Tour niet rijden als figurant. "Ik start mét ambities, zowel voor het klassement als voor een ritzege. Ik ben misschien niet de gevleugelde klimmer, maar als ik top ben kan ik met de beteren mee. En in het tijdrijden hoef ik voor niemand onder te doen."
Blijft natuurlijk de vraag of zijn team ook inderdaad startrecht krijgt in de Ronde van Frankrijk. "Volgens Hilaire Van der Schueren zou dat geen probleem mogen zijn. Het ziet er naar uit dat Vacansoleil straks zijn grote debuut maakt in de Tour. Ik geloof hem."
ah dus hij wint vlaanderen weer komend seizoenquote:Op donderdag 23 december 2010 18:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Schrijf hem maar op hoor, wel of geen Contador.
Waarin hij zonder twijfel de Omloop, de Ronde of Parijs-Roubaix gaat winnen en desgevallend de rest van het seizoen achterover kan leunen ...quote:Op donderdag 23 december 2010 20:26 schreef franklop het volgende:
ter voorbereiding rijdt hij het gehele voorjaar excl. San Remo en Gent-Wevelgem
Is er een renner met een grotere plaat voor z'n kop? Serieuze vraag. Ik kan er nl. geen bedenken.quote:
een willekeurige dope-gebruikerquote:Op donderdag 23 december 2010 23:16 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Is er een renner met een grotere plaat voor z'n kop? Serieuze vraag. Ik kan er nl. geen bedenken.
Ik spreek je later nogquote:Op zondag 26 december 2010 12:32 schreef hoiajax het volgende:
die komt de cauberg nog niet op...de tour winnen kom op zeg!!!!!!!!
Geloof je in Devolder ofzo Tong ?quote:
Ja een echte cultheld.quote:Op zondag 26 december 2010 21:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Geloof je in Devolder ofzo Tong ?
Wel n mooie renner.quote:Op maandag 27 december 2010 14:10 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Devolder een cultheld, dat zie ik niet.
Sterke Stijnquote:Stijn Devolder wil na twee snertseizoenen weer renner worden bij RadioShack
Stijn Devolder (33) is het grootste enigma van het peloton. Niemand die begrijpt waarom de tweevoudige winnaar van de Ronde van Vlaanderen in twee jaar bij Vacansoleil-DCM precies nul overwinningen behaalde. Devolder zoekt daarom bij RadioShack weer Dirk Demol op, de enige ploegleider die wel de handleiding kent.
Het is de avond na de ploegentijdrit in Qatar en in de lobby van het Ritz-Carlton Hotel in Doha praat Stijn Devolder als een neo-prof. ‘Strontnerveus was ik vanmorgen', zegt hij. ‘Ik zat met een ei, bang voor wat zou komen. Ik heb meer afgezien voor de race dan tijdens. Zelfs bij de opwarming dacht ik nog: Hola, straks gaat dat hier nog rapper gaan. Het was een overwinning dat ik op het eind bij de laatste vijf kon blijven. Ik ben supercontent . Cancellara is al komen zeggen dat ik het goed heb gedaan.'
Stijn, was je na drie magere seizoenen verrast dat je een aanbod kreeg van RadioShack?
‘Neen. Akkoord, de resultaten vielen tegen, maar hun interesse verraste me niet. Er waren vorig jaar al geruchten. Ik had toen de kans om een deal te sluiten met Vacansoleil en voortijdig over te stappen naar RadioShack. Voor beide partijen was dat de beste oplossing geweest, maar ze zijn er helaas niet op ingegaan.'
Jij was na één jaar al klaar bij Vacensoleil?
‘Vacansoleil wilde me per se nog een jaar proberen. Maar ik was geïnteresseerd in een overstap. Omdat het voor mij de enige weg was. Ik wilde opnieuw koersen bij de mensen onder wie ik ‘renner' geworden ben. Na de twee seizoenen die ik heb gehad, twijfelde ik aan mezelf. Ik heb geen zelfvertrouwen meer.'
‘Dit is de ideale omgeving om weer op niveau te komen. Ik voel het nu al: Dirk Demol is mijn psycholoog, al van bij de jeugd. Hij weet perfect hoe hij met mij moet omgaan.'
En dat wisten ze bij Vacansoleil niet?
‘Ik maak geen verwijten. Het klikte gewoon niet. Voor mij was het niet de ideale ploeg.'
Twee tot drie jaar top bij Quick Step en dan niks meer. Hoe kan dat?
‘Het is geen toeval dat het bergaf ging nadat de wegen met Demol scheidden. Ik ben iemand die rap twijfelt. Ik leg de schuld makkelijk bij mezelf. Als ik goed ben, ben ik heel goed. Maar als het slecht gaat, zet zich dat verder. Dan wordt het een spiraal.'
‘Als ik nu zie hoe ik hier behandeld word... Alsof ik wél een goed seizoen heb gehad.'
Toch twijfelde zelfs Demol eraan of hij jou opnieuw boven water zou krijgen.
‘Maar ik heb ook heel diep gezeten. Ik heb met tegenzin gekoerst. Ik heb er pas sinds deze winter weer plezier in. Ik heb goed kunnen trainen. En vandaag heb ik daar voor het eerst de vruchten van geplukt.'
Je bent twee keer Belgisch kampioen geweest en hebt twee keer de Ronde gewonnen. Hoe kan je jezelf dan in vraag stellen?
‘Een mens onthoudt alleen de laatste prestaties. En bij mij zijn die allemaal slecht. Sindsdien denk ik altijd: dat gaat opnieuw gebeuren. Maar het klopt: als je de Ronde van Vlaanderen wint, kan je je echt niet voorstellen dat er een dag komt waarop je met een ei in je broek naar de ploegentijdrit in de Ronde van Qatar gaat.'
Je won de Ronde als schaduwkopman achter Tom Boonen. Werkt het straks hetzelfde met Cancellara?
‘Hij is de gedroomde leider. Het hele gewicht van de ploeg ligt bij hem. Maar daarrond staat ook een sterke ploeg. Van een rol als kopman, of zelfs als schaduwkopman, is op dit moment geen sprake. Fabian bijstaan, dat is mijn rol.'
‘Ik ben niet in een positie om te dromen. Een grote koers winnen met Fabian, dat zou al mooi zijn. En als ik weer op niveau kom, kan ik misschien eens denken aan het BK. Het parcours ligt me dit jaar (in La Roche-en-Ardenne, nvdr.) .'
Je bent straks tegenstander van Boonen. Wat vond je van zijn seizoen vorig jaar?
‘Ze hebben indruk gemaakt, maar ze gaan zich weer moeten bewijzen. En ik heb op trainingskamp al gezien dat Cancellara de te kloppen man wordt in het voorjaar.'
Het wielrennen zal na het Usada-rapport nooit meer hetzelfde zijn. Een heleboel mensen met wie je samenwerkte werden genoemd. Hoe was het om al die verhalen te horen?
‘Wat ze gezegd hebben, doet pijn. Ik heb in die ploeg gezeten en ik kan zeggen: meer dan de helft is overdreven of uit de lucht gegrepen. Er zijn natuurlijk dingen gebeurd. Maar met Lance heb ik altijd een goeie band gehad. Ik heb altijd respect voor hem gehad.'
Armstrong heeft wel bekend. Welke verhalen zijn dan uit de lucht gegrepen?
‘Bijvoorbeeld dat Johan Bruyneel ons zou hebben gepusht om... (zwijgt) Daar heb ik nooit iets van gemerkt. Ik ken hem als een bekwame ploegleider. Daarin ben ik heel eerlijk.'
Jij pakte gewoon uit vrije wil Stijn?quote:‘Bijvoorbeeld dat Johan Bruyneel ons zou hebben gepusht om... (zwijgt) Daar heb ik nooit iets van gemerkt. Ik ken hem als een bekwame ploegleider. Daarin ben ik heel eerlijk.'
Stijn naar de Tourquote:Stijn Devolder: "Ik ben zeker nog niet top na rustperiode"
In 2008 en 2010 was Stijn Devolder (RadioShack) nog de beste van het pak in de Ronde van België. De West-Vlaming hervat er morgen de competitie na een korte rustperiode en een stage in Spanje.
"Ik ben zeker nog niet top na mijn korte rustperiode", verduidelijkte Stijn Devolder. "Ik ben immers nog steeds in volle opbouw. Ik heb er ondertussen wel al een hoogtestage op zitten. Ik trok naar de Spaanse Sierra Nevada. Morgen rijd ik dus opnieuw mijn eerste wedstrijdkilometers. Ik weet totaal niet wat ik mag of moet verwachten in deze Baloise Belgium Tour."
"Eind juni hoop ik wel over de juiste conditie te beschikken. Dan staat immers de Tour de France op mijn programma. Ik heb mijn ticket al beet. Ik weet dit al sinds de Brabantse Pijl. Ik vind ook dat het nodig is om als renner voldoende op voorhand te weten of je al dan niet naar de Ronde van Frankrijk mee mag."
"Deelname aan de Baloise Belgium Tour houdt natuurlijk risico's in. Maar vallen of ziek worden kan je nu eenmaal in elke koers. Het weer speelt ons echt parten. In het voorjaar koersten wij in een ijskelder. Nu teistert de regen ons alsmaar. Er zit echter niets anders op dan te rijden. Wedstrijdkilometers heb je als renner nu eenmaal nodig om de conditie op te krikken."
HLN
quote:Devolder: "Geen Tour is complete verrassing"
Stijn Devolder is nog altijd aan het bekomen van zijn niet-selectie voor de Tour de France. "Het was een complete verrassing toen Dirk Demol me dat dinsdag meldde", zegt de Belg van RadioShack in de kranten.
Ploegleider Demol is de vertrouwensman van Devolder, al heel zijn carrière lang. "Ook Dirk was verrast. Een beslissing van teammanager Guercilena, noemde hij het."
Mijn Tour-fiets stond al klaar. En mijn vrouw had al een paar daagjes Nice geboekt om te komen supporteren. Dan ga ik maar met haar en de kindjes mee als toerist
Stijn Devolder
"Er was me gezegd dat ik op beide oren kon slapen en dat ik een certitude was. Ik had er mijn zinnen op gezet. Sinds april bereidde ik me voor met een stage in de Sierra Nevada, de Ronde van België en de Ronde van Zwitserland als afsluiter."
"Mijn Tour-fiets stond al klaar. En mijn vrouw had al een paar daagjes Nice geboekt om te komen supporteren. Dan ga ik maar met haar en de kindjes mee als toerist."
"Laurent Didier neemt mijn plaats in. Ik ben eerste reserve, maar nu moeten ze mij ook niet meer oproepen. Dat spelletje moeten ze niet spelen."
De mentaal broze Devolder klom dit seizoen uit een dal na enkele mindere jaren. "Maar ik ga nu het hoofd niet laten hangen. Ik heb keihard gewerkt om mijn niveau van weleer terug te vinden. Ik voel me weer renner. De beste Devolder is er nog niet, maar het zelfvertrouwen is terug."
"Dat is belangrijk, want ik ben einde contract en de ploeg wordt wellicht overgenomen. Dat ga ik niet zomaar overboord gooien met deze nieuwe tegenslag."
Teammanager: "Geen straf voor Stijn"
Teammanager Luca Guercilena legt in Het Nieuwsblad zijn keuze uit: "Dit is geen straf voor Stijn. Didier vervangt hem ook niet, Didier verdiende zijn Tour-selectie. Hij is belangrijk in en buiten de koers, want hij is ook een sfeermaker."
"We hebben de groep van twaalf herleid tot negen man, met Stijn als tiende. Ik snap zijn ontgoocheling, dat is ook de juiste reactie. De beslissing is strategisch. Stijn kan voor ons belangrijker zijn in het najaar dan in de Tour."
"We hebben meer aan een top 10 van hem in de Eneco Tour dan in een eventuele geslaagde aanvalspoging in de Tour. Of in een hele dag beulwerk aan de kop van het peloton."
Sporza
Even alle gekheid opzij, ik vind dat je echt niet op deze manier om kan gaan met iemand (zeker niet iemand die zo mentaal broos is als Devolder). Hij was echt overtuigd dat hij een zekerheidje was, ook getuige dat bericht in mei.quote:
Inderdaad, dat is ook precies waarom ik het plaats. Maar dit soort berichten laten ook weer het complete mismanagement in de wielerwereld(eigenlijk de gehele sportwereld) zien. Soms om kwaad over te worden.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Even alle gekheid opzij, ik vind dat je echt niet op deze manier om kan gaan met iemand (zeker niet iemand die zo mentaal broos is als Devolder). Hij was echt overtuigd dat hij een zekerheidje was, ook getuige dat bericht in mei.
Dat die Guercilena ook even zegt dat Didier ook gewoon een hele gezellige vent isquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:06 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is ook precies waarom ik het plaats. Maar dit soort berichten laten ook weer het complete mismanagement in de wielerwereld(eigenlijk de gehele sportwereld) zien. Soms om kwaad over te worden.
Nouja, Stijn is natuurlijk wel een rare snuiter.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat die Guercilena ook even zegt dat Didier ook gewoon een hele gezellige vent is. Lekker dan.
Wel een zekerheidje voor top 10!quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:17 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nouja, Stijn is natuurlijk wel een rare snuiter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Haha ja daarom juist, en dat denkt iedereen ook die dat leest.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:17 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nouja, Stijn is natuurlijk wel een rare snuiter.
Oeps.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:26 schreef DecoAoreste het volgende:
Op persoonlijk vlak ken ik hem natuurlijk niet, maar op sportief gebied vind ik Stijn Devolder ongeveer de grootste loser die rondrijdt in het peloton. Hoe vaak die wel niet heeft gezegd goed in vorm te zijn om vervolgens zonder duidelijke reden opzichtig te falen... nee, ik zou hem ook niet mijn vertrouwen schenken in de Tour als hij weer eens beweert op de weg terug te zijn. Maar hij heeft wel gelijk dat je je aan beloftes moet houden natuurlijk, dus hadden ze dat in de eerste plaats al nooit moeten beloven.
Edit: Ik zie trouwens wel dat hij top 10 heeft gereden in de Brabantse Pijl, dat had ik even gemist. Maar dat alleen lijkt me onvoldoende reden om een plaats te krijgen in de Tourselectie.
Alles voor de goede zaak.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |