abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90368609
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:16 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Is er een renner met een grotere plaat voor z'n kop? Serieuze vraag. Ik kan er nl. geen bedenken.
een willekeurige dope-gebruiker ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_90454849
die komt de cauberg nog niet op...de tour winnen kom op zeg!!!!!!!!
hallo
  Trouwste user 2022 zondag 26 december 2010 @ 21:17:36 #203
7889 tong80
Spleenheup
pi_90469505
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:32 schreef hoiajax het volgende:
die komt de cauberg nog niet op...de tour winnen kom op zeg!!!!!!!!
Ik spreek je later nog :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 26 december 2010 @ 21:24:40 #204
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_90469773
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:17 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik spreek je later nog :)

Geloof je in Devolder ofzo Tong ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Trouwste user 2022 zondag 26 december 2010 @ 21:45:06 #205
7889 tong80
Spleenheup
pi_90470596
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Geloof je in Devolder ofzo Tong ?
Ja een echte cultheld.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_90493121
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:45 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja een echte cultheld.

Devolder een cultheld, dat zie ik niet.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:11:47 #207
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_90717343
Zelfs een super Devolder kan geen klassement rijden in de Tour van 2011. Met een klassement bedoel ik een top-10 notering.

Parcours is puur op de mogelijkheden van Andy Schleck uitgetekend. Dat Devolder uitgerekend nu weer een gooi wil doen naar het algemeen klassement geeft toch te denken.

Ik denk zelf dat Vacansoleil het allemaal wel best vindt. Hij zal iig gemotiveerd aan de start staan en waarschijnlijk een goede eerste week rijden. Bovendien wordt er vooral veel van hem verwacht in de voorjaarsklassiekers.
pi_90755355
quote:
Op maandag 27 december 2010 14:10 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Devolder een cultheld, dat zie ik niet.
Wel n mooie renner.
pi_122557175
quote:
Stijn Devolder wil na twee snertseizoenen weer renner worden bij RadioShack

Stijn Devolder (33) is het grootste enigma van het peloton. Niemand die begrijpt waarom de tweevoudige winnaar van de Ronde van Vlaanderen in twee jaar bij Vacansoleil-DCM precies nul overwinningen behaalde. Devolder zoekt daarom bij RadioShack weer Dirk Demol op, de enige ploegleider die wel de handleiding kent.

Het is de avond na de ploegentijdrit in Qatar en in de lobby van het Ritz-Carlton Hotel in Doha praat Stijn Devolder als een neo-prof. ‘Strontnerveus was ik vanmorgen', zegt hij. ‘Ik zat met een ei, bang voor wat zou komen. Ik heb meer afgezien voor de race dan tijdens. Zelfs bij de opwarming dacht ik nog: Hola, straks gaat dat hier nog rapper gaan. Het was een overwinning dat ik op het eind bij de laatste vijf kon blijven. Ik ben supercontent . Cancellara is al komen zeggen dat ik het goed heb gedaan.'

Stijn, was je na drie magere seizoenen verrast dat je een aanbod kreeg van RadioShack?

‘Neen. Akkoord, de resultaten vielen tegen, maar hun interesse verraste me niet. Er waren vorig jaar al geruchten. Ik had toen de kans om een deal te sluiten met Vacansoleil en voortijdig over te stappen naar RadioShack. Voor beide partijen was dat de beste oplossing geweest, maar ze zijn er helaas niet op ingegaan.'

Jij was na één jaar al klaar bij Vacensoleil?

‘Vacansoleil wilde me per se nog een jaar proberen. Maar ik was geïnteresseerd in een overstap. Omdat het voor mij de enige weg was. Ik wilde opnieuw koersen bij de mensen onder wie ik ‘renner' geworden ben. Na de twee seizoenen die ik heb gehad, twijfelde ik aan mezelf. Ik heb geen zelfvertrouwen meer.'

‘Dit is de ideale omgeving om weer op niveau te komen. Ik voel het nu al: Dirk Demol is mijn psycholoog, al van bij de jeugd. Hij weet perfect hoe hij met mij moet omgaan.'

En dat wisten ze bij Vacansoleil niet?

‘Ik maak geen verwijten. Het klikte gewoon niet. Voor mij was het niet de ideale ploeg.'

Twee tot drie jaar top bij Quick Step en dan niks meer. Hoe kan dat?

‘Het is geen toeval dat het bergaf ging nadat de wegen met Demol scheidden. Ik ben iemand die rap twijfelt. Ik leg de schuld makkelijk bij mezelf. Als ik goed ben, ben ik heel goed. Maar als het slecht gaat, zet zich dat verder. Dan wordt het een spiraal.'

‘Als ik nu zie hoe ik hier behandeld word... Alsof ik wél een goed seizoen heb gehad.'

Toch twijfelde zelfs Demol eraan of hij jou opnieuw boven water zou krijgen.

‘Maar ik heb ook heel diep gezeten. Ik heb met tegenzin gekoerst. Ik heb er pas sinds deze winter weer plezier in. Ik heb goed kunnen trainen. En vandaag heb ik daar voor het eerst de vruchten van geplukt.'

Je bent twee keer Belgisch kampioen geweest en hebt twee keer de Ronde gewonnen. Hoe kan je jezelf dan in vraag stellen?

‘Een mens onthoudt alleen de laatste prestaties. En bij mij zijn die allemaal slecht. Sindsdien denk ik altijd: dat gaat opnieuw gebeuren. Maar het klopt: als je de Ronde van Vlaanderen wint, kan je je echt niet voorstellen dat er een dag komt waarop je met een ei in je broek naar de ploegentijdrit in de Ronde van Qatar gaat.'

Je won de Ronde als schaduwkopman achter Tom Boonen. Werkt het straks hetzelfde met Cancellara?

‘Hij is de gedroomde leider. Het hele gewicht van de ploeg ligt bij hem. Maar daarrond staat ook een sterke ploeg. Van een rol als kopman, of zelfs als schaduwkopman, is op dit moment geen sprake. Fabian bijstaan, dat is mijn rol.'

‘Ik ben niet in een positie om te dromen. Een grote koers winnen met Fabian, dat zou al mooi zijn. En als ik weer op niveau kom, kan ik misschien eens denken aan het BK. Het parcours ligt me dit jaar (in La Roche-en-Ardenne, nvdr.) .'

Je bent straks tegenstander van Boonen. Wat vond je van zijn seizoen vorig jaar?

‘Ze hebben indruk gemaakt, maar ze gaan zich weer moeten bewijzen. En ik heb op trainingskamp al gezien dat Cancellara de te kloppen man wordt in het voorjaar.'

Het wielrennen zal na het Usada-rapport nooit meer hetzelfde zijn. Een heleboel mensen met wie je samenwerkte werden genoemd. Hoe was het om al die verhalen te horen?

‘Wat ze gezegd hebben, doet pijn. Ik heb in die ploeg gezeten en ik kan zeggen: meer dan de helft is overdreven of uit de lucht gegrepen. Er zijn natuurlijk dingen gebeurd. Maar met Lance heb ik altijd een goeie band gehad. Ik heb altijd respect voor hem gehad.'

Armstrong heeft wel bekend. Welke verhalen zijn dan uit de lucht gegrepen?

‘Bijvoorbeeld dat Johan Bruyneel ons zou hebben gepusht om... (zwijgt) Daar heb ik nooit iets van gemerkt. Ik ken hem als een bekwame ploegleider. Daarin ben ik heel eerlijk.'
Sterke Stijn _O_
pi_122561734
quote:
‘Bijvoorbeeld dat Johan Bruyneel ons zou hebben gepusht om... (zwijgt) Daar heb ik nooit iets van gemerkt. Ik ken hem als een bekwame ploegleider. Daarin ben ik heel eerlijk.'
Jij pakte gewoon uit vrije wil Stijn? :')
pi_122604608
Daar gaat Stijn al:

pi_122605117
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:27 schreef TheArt het volgende:
Daar gaat Stijn al:

[ afbeelding ]
Parijs is nog ver! Nog ff dat wintervet eraf en Stijn vliegt weer _O_
pi_122629440
Het is wel duidelijk wie in Oudenaarde en Roubaix dadelijk op het hoogste treetje staat...
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_122630839
Niki Terpstra! :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122630879
Ongelovige :N
pi_122631459
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2008 08:56 schreef tong80 het volgende:
hij was in een bloedvorm.
_O-
pi_126833018
:o
quote:
Stijn Devolder: "Ik ben zeker nog niet top na rustperiode"

In 2008 en 2010 was Stijn Devolder (RadioShack) nog de beste van het pak in de Ronde van België. De West-Vlaming hervat er morgen de competitie na een korte rustperiode en een stage in Spanje.
"Ik ben zeker nog niet top na mijn korte rustperiode", verduidelijkte Stijn Devolder. "Ik ben immers nog steeds in volle opbouw. Ik heb er ondertussen wel al een hoogtestage op zitten. Ik trok naar de Spaanse Sierra Nevada. Morgen rijd ik dus opnieuw mijn eerste wedstrijdkilometers. Ik weet totaal niet wat ik mag of moet verwachten in deze Baloise Belgium Tour."

"Eind juni hoop ik wel over de juiste conditie te beschikken. Dan staat immers de Tour de France op mijn programma. Ik heb mijn ticket al beet. Ik weet dit al sinds de Brabantse Pijl. Ik vind ook dat het nodig is om als renner voldoende op voorhand te weten of je al dan niet naar de Ronde van Frankrijk mee mag."

"Deelname aan de Baloise Belgium Tour houdt natuurlijk risico's in. Maar vallen of ziek worden kan je nu eenmaal in elke koers. Het weer speelt ons echt parten. In het voorjaar koersten wij in een ijskelder. Nu teistert de regen ons alsmaar. Er zit echter niets anders op dan te rijden. Wedstrijdkilometers heb je als renner nu eenmaal nodig om de conditie op te krikken."

HLN
Stijn naar de Tour :o
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:04:37 #218
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_126833120
De winnaar is dus al bekend _O_
pi_126833158
Zouden ze een grap met hem hebben uitgehaald?
pi_126833293
Volderke gaat heel de Sky trein aan gort rijden. _O_
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:15:54 #221
14505 OProg
A Life in Music
pi_126833824
Eerste naam voor de tourprono van mening deelnemer is bekend. :+
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Trouwste user 2022 woensdag 22 mei 2013 @ 02:18:28 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_126843550
:D

pi_127982942
Stijn is geflikt, geen Tour :{
pi_127983172
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:28 schreef TheArt het volgende:
Daar gaat verdomme mijn prono.
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:20:46 #225
66825 Reya
Fier Wallon
pi_127984993
quote:
Op verzoek van de organisatie, ze wilden niet dat de winnaar al op voorhand bekend is.
pi_128000235
quote:
WAT!? 8)7 -O- :(
pi_128025891
quote:
Devolder: "Geen Tour is complete verrassing"

Stijn Devolder is nog altijd aan het bekomen van zijn niet-selectie voor de Tour de France. "Het was een complete verrassing toen Dirk Demol me dat dinsdag meldde", zegt de Belg van RadioShack in de kranten.

Ploegleider Demol is de vertrouwensman van Devolder, al heel zijn carrière lang. "Ook Dirk was verrast. Een beslissing van teammanager Guercilena, noemde hij het."
Mijn Tour-fiets stond al klaar. En mijn vrouw had al een paar daagjes Nice geboekt om te komen supporteren. Dan ga ik maar met haar en de kindjes mee als toerist
Stijn Devolder

"Er was me gezegd dat ik op beide oren kon slapen en dat ik een certitude was. Ik had er mijn zinnen op gezet. Sinds april bereidde ik me voor met een stage in de Sierra Nevada, de Ronde van België en de Ronde van Zwitserland als afsluiter."

"Mijn Tour-fiets stond al klaar. En mijn vrouw had al een paar daagjes Nice geboekt om te komen supporteren. Dan ga ik maar met haar en de kindjes mee als toerist."

"Laurent Didier neemt mijn plaats in. Ik ben eerste reserve, maar nu moeten ze mij ook niet meer oproepen. Dat spelletje moeten ze niet spelen."

De mentaal broze Devolder klom dit seizoen uit een dal na enkele mindere jaren. "Maar ik ga nu het hoofd niet laten hangen. Ik heb keihard gewerkt om mijn niveau van weleer terug te vinden. Ik voel me weer renner. De beste Devolder is er nog niet, maar het zelfvertrouwen is terug."

"Dat is belangrijk, want ik ben einde contract en de ploeg wordt wellicht overgenomen. Dat ga ik niet zomaar overboord gooien met deze nieuwe tegenslag."
Teammanager: "Geen straf voor Stijn"

Teammanager Luca Guercilena legt in Het Nieuwsblad zijn keuze uit: "Dit is geen straf voor Stijn. Didier vervangt hem ook niet, Didier verdiende zijn Tour-selectie. Hij is belangrijk in en buiten de koers, want hij is ook een sfeermaker."

"We hebben de groep van twaalf herleid tot negen man, met Stijn als tiende. Ik snap zijn ontgoocheling, dat is ook de juiste reactie. De beslissing is strategisch. Stijn kan voor ons belangrijker zijn in het najaar dan in de Tour."

"We hebben meer aan een top 10 van hem in de Eneco Tour dan in een eventuele geslaagde aanvalspoging in de Tour. Of in een hele dag beulwerk aan de kop van het peloton."

Sporza
pi_128026105
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:55 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Even alle gekheid opzij, ik vind dat je echt niet op deze manier om kan gaan met iemand (zeker niet iemand die zo mentaal broos is als Devolder). Hij was echt overtuigd dat hij een zekerheidje was, ook getuige dat bericht in mei.
pi_128026220
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Even alle gekheid opzij, ik vind dat je echt niet op deze manier om kan gaan met iemand (zeker niet iemand die zo mentaal broos is als Devolder). Hij was echt overtuigd dat hij een zekerheidje was, ook getuige dat bericht in mei.
Inderdaad, dat is ook precies waarom ik het plaats. Maar dit soort berichten laten ook weer het complete mismanagement in de wielerwereld(eigenlijk de gehele sportwereld) zien. Soms om kwaad over te worden.
pi_128026570
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:06 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is ook precies waarom ik het plaats. Maar dit soort berichten laten ook weer het complete mismanagement in de wielerwereld(eigenlijk de gehele sportwereld) zien. Soms om kwaad over te worden.
Dat die Guercilena ook even zegt dat Didier ook gewoon een hele gezellige vent is :'). Lekker dan.
pi_128026616
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat die Guercilena ook even zegt dat Didier ook gewoon een hele gezellige vent is :'). Lekker dan.
Nouja, Stijn is natuurlijk wel een rare snuiter. :+
pi_128026677
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:17 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Wel een zekerheidje voor top 10!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_128026937
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:17 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Haha ja daarom juist, en dat denkt iedereen ook die dat leest.
  donderdag 20 juni 2013 @ 12:26:34 #234
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_128029275
Op persoonlijk vlak ken ik hem natuurlijk niet, maar op sportief gebied vind ik Stijn Devolder ongeveer de grootste loser die rondrijdt in het peloton. Hoe vaak die wel niet heeft gezegd goed in vorm te zijn om vervolgens zonder duidelijke reden opzichtig te falen... nee, ik zou hem ook niet mijn vertrouwen schenken in de Tour als hij weer eens beweert op de weg terug te zijn. Maar hij heeft wel gelijk dat je je aan beloftes moet houden natuurlijk, dus hadden ze dat in de eerste plaats al nooit moeten beloven.

Edit: Ik zie trouwens wel dat hij top 10 heeft gereden in de Brabantse Pijl, dat had ik even gemist. Maar dat alleen lijkt me onvoldoende reden om een plaats te krijgen in de Tourselectie.
  donderdag 20 juni 2013 @ 13:00:43 #235
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_128030603
Stijn woont al 5 jaar op de top van de Sierra Nevada, maar hij is er nog niet beter van gaan klimmen helaas. Dan maar podium in de Vuelta.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 17:57:10 #236
252757 LethalP
Dodelijk.
pi_128088373
Ik wist niet dat Tong zelfs in SPT aan het trollen was!
pi_128156594
Volderke op koers voor de Belgische titel. Kom op Volderke. *O*
  zondag 23 juni 2013 @ 17:36:20 #238
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_128156914
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:26 schreef DecoAoreste het volgende:
Op persoonlijk vlak ken ik hem natuurlijk niet, maar op sportief gebied vind ik Stijn Devolder ongeveer de grootste loser die rondrijdt in het peloton. Hoe vaak die wel niet heeft gezegd goed in vorm te zijn om vervolgens zonder duidelijke reden opzichtig te falen... nee, ik zou hem ook niet mijn vertrouwen schenken in de Tour als hij weer eens beweert op de weg terug te zijn. Maar hij heeft wel gelijk dat je je aan beloftes moet houden natuurlijk, dus hadden ze dat in de eerste plaats al nooit moeten beloven.

Edit: Ik zie trouwens wel dat hij top 10 heeft gereden in de Brabantse Pijl, dat had ik even gemist. Maar dat alleen lijkt me onvoldoende reden om een plaats te krijgen in de Tourselectie.
Oeps. :')
pi_128156990
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 17:36 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Oeps. :')
Ha, ha

De winst is binnen _O_
pi_128157217
*O* *O* *O*
pi_128157245
_O_.

Haha heerlijk.
  Trouwste user 2022 zondag 23 juni 2013 @ 18:09:39 #242
7889 tong80
Spleenheup
pi_128157896
Stijn Devolder is zondag voor de derde keer in zijn carrière Belgisch kampioen wielrennen geworden. Na zijn titels in 2007 en 2010 was de renner van RadioShack weer 3 jaar later de beste in La Roche-en-Ardenne. Gianni Meersman werd tweede, Jan Bakelants won het brons.

Devolder, niet geselecteerd voor de Ronde van Frankrijk, sprong op 25 kilometer van de finish weg uit de favorietengroep en reed in een mum van tijd meer dan een minuut voorsprong bij elkaar. Ruim voor de finish balde de tweevoudig winnaar van de Ronde van Vlaanderen al zijn vuist.

Achter Devolder verrichtte zijn ploeggenoot Jan Bakelants goed afstopwerk, hij zag zich beloond met de derde plaats achter Gianni Meersman van Omega Pharma-Quick Step.

_O_

pi_128161158
Dankjewel voor de informatie.
"Who knows why people in history did good things? For all we know Jesus was trying to get the loaves and fishes account."
  Trouwste user 2022 zondag 23 juni 2013 @ 19:47:10 #244
7889 tong80
Spleenheup
pi_128161458
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:41 schreef mincemeat het volgende:
Dankjewel voor de informatie.
Alles voor de goede zaak.

pi_128169322
2007-2010-2013. 2016 weer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')