abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 21 juli 2008 @ 08:56:53 #151
7889 tong80
Spleenheup
pi_60238554
Ik had er veel van verwacht hij was in een bloedvorm. Zonde dat ie ziek werd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60238778
Volgens mij is het voor een groot deel ook wel mentaal. Hij kan wel ziek zijn, maar hij is heus geen slechte klimmer.
Mayo had hetzelfde (even voorbij de doping kijken), die stond totaal maar dan ook totaal geparkeerd als hij slecht was, ging nog langzamer omhoog als een Aart Vierhouten of Wim Vansevenant zou doen.
  maandag 21 juli 2008 @ 11:49:41 #153
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60241545
OK, het feit dat niemand antwoord kan of wil geven op de vraag of Devolder ooit boven de 1800m "gepresteerd" heeft is een interessant gegeven. Ik ga er dan maar van uit dat dit niet het geval is.

Hij loste op de Agnello op 2300-2500m(?) terwijl die col van 1e categorie (1430m) in de rit naar Foix (dus ook NA de inzinking op de Tourmalet/Hautacam) geen enkel probleem vormde. Er werd daar eigenlijk veel harder gereden dan op de Agnello en hij fietste fluitend vooraan in het peloton. Eergisteren in de etappe naar Digne leek ook alles in orde te zijn. Hij was zelfs nog even in de aanval (hoezo geen conditie/moraal?)

De prestatie van Jurgen Van Den Broeck in de Giro (7e eindklassement) maakt op mij veel meer indruk dan een 11e plaats in de Vuelta. En dat was twee jaar geleden. Vorig jaar bakte Volderke er helemaal niets van, en dit na een sterke eerste week.

Waarom dan top 5 of podium ambities in de Tour? Als je niet eens top 10 kan rijden in de Vuelta? Twee jaar achtereen?

Waar is dat in hemelsnaam op gebaseerd?
  maandag 21 juli 2008 @ 11:57:13 #154
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_60241727
Het zit bij Devolder volgens mij tussen de oren. Zogauw de druk te hoog word in zo'n meerdaagse ronde zakt hij er compleet door heen. Toen hij de leiderstrui in de Vuelta veroverde gaf hij zichzelf ook kansen om heel ver te komen. Nu in de Tour weer en beide keren komt die kerel geen berg mee omhoog. Tis overigens echt geen slechte klimmer, maar ik denk dat hij in de grote rondes toch als knecht zal eindigen
I hate it here
  maandag 21 juli 2008 @ 12:25:44 #155
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_60242366
quote:
Op maandag 21 juli 2008 11:49 schreef SuikerVuist het volgende:

Waar is dat in hemelsnaam op gebaseerd?
Eerlijk ? Op Michel Wuyts die met z'n leuter in de hand een nieuwe held moest zoeken nadat 'Tommetje Tommetje' van zijn troon leek te donderen ...

Wuyts en Vannieuwkerke hebben een héél groot aandeel in die overdreven Devolder-hype hoor.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 21 juli 2008 @ 12:35:38 #156
221526 Mdaniels
It's Me Again
pi_60242590
Is die Devolder niet afgestapt? Had griepje, dus staat niet op het podium hoor in Champs Elyssee
pi_60243250
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Eerlijk ? Op Michel Wuyts die met z'n leuter in de hand een nieuwe held moest zoeken nadat 'Tommetje Tommetje' van zijn troon leek te donderen ...

Wuyts en Vannieuwkerke hebben een héél groot aandeel in die overdreven Devolder-hype hoor.
Nou, als Kohl en Vandevelde top-5 kunnen rijden moet Devolder in vorm dat ook kunnen.
  maandag 21 juli 2008 @ 17:16:53 #158
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60248235
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tom is een levende legende, cocaine of geen cocaine. Dat doping-gezever van Wuyts begint eentonig te worden, zeker met De Cauwer aan zijn zijde. Ook zeker geen heilige. Althans niet op dopinggebied.
pi_60248547
quote:
Op maandag 21 juli 2008 13:04 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nou, als Kohl en Vandevelde top-5 kunnen rijden moet Devolder in vorm dat ook kunnen.
als hij het op zijn Armstrongs voorbereid wellicht zonder die klassiekers te rijden
  maandag 21 juli 2008 @ 17:48:48 #160
pi_60248722
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:38 schreef Bartoli het volgende:

[..]

als hij het op zijn Armstrongs voorbereid wellicht zonder die klassiekers te rijden
Alleen : waarom zou hij dat in godsnaam doen hé. Een kans op zege in de Ronde van Vlaanderen of Parijs - Roubaix weggooien voor een kans op een top 5 in de Tour? Dat doe je doodgewoon niet. Dan ben je knettergek.
pi_60248941
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Alleen : waarom zou hij dat in godsnaam doen hé. Een kans op zege in de Ronde van Vlaanderen of Parijs - Roubaix weggooien voor een kans op een top 5 in de Tour? Dat doe je doodgewoon niet. Dan ben je knettergek.
Hoe groot is de kans dat hij nog eens de Ronde gaat winnen? Parijs-Roubaix is een hele eerlijke koers waar (een van de) sterkste(n) vaak wint en daar valt hij toch ook net onder. Laat ik het andersom stellen: moet je een goede Tour opofferen voor 2 voorjaarsklassiekers, waarin hij niet eens kopman is?
  maandag 21 juli 2008 @ 18:14:07 #162
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60249143
quote:
Op maandag 21 juli 2008 13:04 schreef wimderon het volgende:
Ook Bruyneel zei dat (over Vandevelde/Devolder dan) en die kent ze allebei heel erg goed.

Maar goed, dat zijn altijd moeilijke vergelijkingen..Als Devolder binnen 2 jaar wel zo constant is in een grote ronde, dan zit hij ondertussen misschien al tegen nieuwe toppers Contador/Kreuziger/A. Schleck/Nibali/Gesink/Dekker te vechten met een teruggekeerde Basso en Menchov/Evans/F. Schleck/Valverde/Cunego/Kloden zullen dan ook nog wel meerijden. Het is best mogelijk dat hij met hetzelfde niveau als Vandevelde nu dan pas 13e eindigt.

Zo vind ik Frank Schleck op zijn top niet echt veel beter dan Boogerd op zijn top, maar Schleck is in het huidige (flut-)veld wel mede-tourfavoriet en rijdt vooralsnog netjes in het geel rond.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 21 juli 2008 @ 19:02:29 #163
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_60249987
quote:
Op maandag 21 juli 2008 18:14 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Zo vind ik Frank Schleck op zijn top niet echt veel beter dan Boogerd op zijn top, maar Schleck is in het huidige (flut-)veld wel mede-tourfavoriet en rijdt vooralsnog netjes in het geel rond.
Frank heeft voor zijn 28 jaar toch eigenlijk wel een karig palmares om eerlijk te zijn. Misschien een laatbloeier in tegenstelling tot Andy.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_60250282
Frank Schleck is geen veelvraat. Maar wat hij wint zijn vaak wel fraaie koersen.

Andy moet in feite zijn eerste echt grote, aansprekende zege nog boeken. Maar dat is een kwestie van tijd.
pi_60250681
Frank kun je inderdaad wel wat met Boogerd vergelijken, heeft ook niet zo'n goede tijdrit en sprint, maar zit er wel vrijwel altijd bij.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  maandag 21 juli 2008 @ 19:37:22 #166
pi_60250853
Het is gewoon geen veelwinnaar die Schleck. Maar dat hij bv in 2006 derde werd in het Pro Tour klassement (het enige jaar dat de Pro Tour een juiste weerspiegeling van het seizoen weergaf) zegt toch ook wat over zijn regelmaat.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 juli 2008 @ 15:13:13 #167
862 Arcee
Look closer
pi_60296366
Volgens Boogerd, die met Dirk Demol sprak, was het kraken van Devolder een mentale kwestie.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Trouwste user 2022 donderdag 24 juli 2008 @ 13:59:35 #168
7889 tong80
Spleenheup
pi_60319816
Boogerd heeft er wel verstand van

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 5 april 2009 @ 16:06:00 #169
67640 SaintOfKillers
pi_67731556
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_67731735
Erg sterk vandaag
pi_67731896
Held. Eerst 10x alles dichtrijden voor Boonen en dan zelf alles en iedereen nog eens aan gort rijden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 5 april 2009 @ 16:31:54 #172
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67732422
Ach, tien jaar geleden wisten we ook niet hoe Vandenbroucke het deed. Nu weten we wel beter.

QuickStep is het Telekom van de jaren '00.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_67741270
Klasse Volgend jaar maar voor de triple
pi_67741924
Bangelijk gereden. Was al aan het vloeken toen hij weeral boonen op sleeptouw nam, maar om het dan nog af te maken op deze wijze. Hij is toch de enigste die dit kan. boonen en pozzato zijn iets explosiever (maar niet veel), maar die ronden dit niet af op hun alleenent. _o_

Wel spijtig dat boonen zo lichtzinnig over devolder doet, als je ziet hoeveel volder voor hem gewerkt heeft, dan heeft hij niet meer gedaan dan pozatto en dat is op een bergske aanvallen en dan shadow spelen.
  Trouwste user 2022 zondag 5 april 2009 @ 22:38:56 #175
7889 tong80
Spleenheup
pi_67743291
Toch goed gezien Tong

pi_67751568
Het schijnt (zo stond in de krant) dat Pozzato heeft gezegd dat Boonen serieus vloekte toen Devolder demareerde, en dat hij vroeg aan de ploegleider hem terug te roepen ...
pi_67751957
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:09 schreef MattVitrich het volgende:
Het schijnt (zo stond in de krant) dat Pozzato heeft gezegd dat Boonen serieus vloekte toen Devolder demareerde, en dat hij vroeg aan de ploegleider hem terug te roepen ...
Zoiets liet Gilbert ook al doorschemeren inderdaad.

Ik voorzie problemen voor volgend jaar, sowieso.
pi_67752709
Als Boonen volgende week Parijs-Roubaix wint zal Lefèvere de plooien wel glad kunnen strijken, maar dit moet toch wel extreem frustrerend zijn voor Boonen. Het tweede jaar op rij dat hij zijn benen stil moet houden, terwijl hij ontzettend goed rondrijdt. Tot nu toe is het eigenlijk alleen Devolder zelf geweest die baat heeft bij zijn komst bij Quick-Step.
Voor de koers zelf zou het ook een stuk beter zijn als één van die twee naar een andere ploeg ging, Boonen had vorig jaar al een flirt met Bouyges...
pi_67752816
Altijd dat gezeik met Boonen, degoutante kutrenner. Devolder heeft megaveel voor hem gewerkt, heeft veel kopwerk gedaan, de sprint naar de koppenberg en berendries gedaan met boonen in het wiel (en werd toen nog niet eens gelost door hun).
pi_67752855
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:51 schreef Ereinion het volgende:
Als Boonen volgende week Parijs-Roubaix wint zal Lefèvere de plooien wel glad kunnen strijken, maar dit moet toch wel extreem frustrerend zijn voor Boonen. Het tweede jaar op rij dat hij zijn benen stil moet houden, terwijl hij ontzettend goed rondrijdt. Tot nu toe is het eigenlijk alleen Devolder zelf geweest die baat heeft bij zijn komst bij Quick-Step.
Voor de koers zelf zou het ook een stuk beter zijn als één van die twee naar een andere ploeg ging, Boonen had vorig jaar al een flirt met Bouyges...
nau, parijs roubaix was toch devolder die lotto en ogrady kapot reed in dienst van Boonen en het gat liet vallen waar hij toen meekon.

Maar idd zou beter zijn moesten die 3 wat meer verdeeld zitten.
  maandag 6 april 2009 @ 11:04:06 #181
67640 SaintOfKillers
pi_67753084
Het contract van Boonen loopt ook af eind 2009, dus het is wel mogelijk dat hij vertrekt, al was het maar om al van die gebruikelijke QS-hysterie af te zijn.

Boonen heeft Devolder ook niet echt nodig, het is soms handig om hem te hebben, maar ook zonder hem blijven er nog mogelijkheden. Omgekeerd is dat natuurlijk helemaal anders, als hij geen ploegmaat was van Boonen, dan had Devolder de RvV nog geen enkele keer gewonnen, net zoals Knaven nooit Parijs-Roubaix had gewonnen zonder de zegen van Museeuw.

Want eigenlijk is Devolder gewoon een type Flecha, Nuyens, Hoste, Langeveld,... kortom een "middenvelder" die baat heeft bij de "spits". Zet Flecha bij Quickstep en misschien won hij gisteren voor de tweede keer op rij.
  maandag 6 april 2009 @ 11:43:19 #182
14505 OProg
A Life in Music
pi_67754329
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het contract van Boonen loopt ook af eind 2009, dus het is wel mogelijk dat hij vertrekt, al was het maar om al van die gebruikelijke QS-hysterie af te zijn.

Boonen heeft Devolder ook niet echt nodig, het is soms handig om hem te hebben, maar ook zonder hem blijven er nog mogelijkheden. Omgekeerd is dat natuurlijk helemaal anders, als hij geen ploegmaat was van Boonen, dan had Devolder de RvV nog geen enkele keer gewonnen, net zoals Knaven nooit Parijs-Roubaix had gewonnen zonder de zegen van Museeuw.

Want eigenlijk is Devolder gewoon een type Flecha, Nuyens, Hoste, Langeveld,... kortom een "middenvelder" die baat heeft bij de "spits". Zet Flecha bij Quickstep en misschien won hij gisteren voor de tweede keer op rij.
Ik denk eigenlijk dat Flecha met name vorig jaar het niet had gered als hij in de positie van Devolder had gereden. Hoewel dat eigenlijk voor het hele rijtje opgaat. Een type Cancelara of Voigt zou dat weer wel kunnen.
En andersom zou Boonen zonder een goede ploeg ook stukken minder ver komen. Misschien niet in een wedstrijd als P-R maar als Boonen als een eilandje moet rijden in een RvV zit hij in dezelfde situatie als Pozzato nu.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 6 april 2009 @ 11:44:28 #183
194695 franklop
Fran knock
pi_67754372
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar ja waar zou die dan heen moeten? Silence? Dat zou Gilbert niet leuk vinden. Denk ook niet dat hij naar een Frans of Spaans team zou willen ivm teams voor onder andere RvV.

Maar goed om het ontopic te houden. Devolder zou zonder Boonen en Chavanel in zijn team de ronde dit jaar denk ik niet gewonnen hebben.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 6 april 2009 @ 11:57:24 #184
14505 OProg
A Life in Music
pi_67754805
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:44 schreef franklop het volgende:

[..]

Maar ja waar zou die dan heen moeten? Silence? Dat zou Gilbert niet leuk vinden. Denk ook niet dat hij naar een Frans of Spaans team zou willen ivm teams voor onder andere RvV.

Maar goed om het ontopic te houden. Devolder zou zonder Boonen en Chavanel in zijn team de ronde dit jaar denk ik niet gewonnen hebben.
Nee, maar dat is toch ook een onderdeel van het Wielrennen. Dat je een sterke ploeg moet hebben. Normaal gesproken moet je hem twee tegen 1 altijd uit kunnen spelen. Uitzonderingen daargelaten. Ik denk dat Chavanel nog niet eens zoveel verschil heeft gemaakt is deze, hoewel hij wel even handig was. Ik denk uberhaubt niet dat er echt veel waren die de aanval van Devolder hadden kunnen parreren. Een Pozzato eventueel, maar die zou dan Boonen weer terugbrengen en dan ben je nog de pineut.

Ik vraag me eigenlijk af of Boonen echt zoveel sneller zou zijn over laten we zeggen de laatste 30KM als het er op aan zou komen. Dus als de situatie zou ziitten dat hij achter Devolder aan zou moeten rijden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  maandag 6 april 2009 @ 12:04:53 #185
67640 SaintOfKillers
pi_67755041
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:43 schreef OProg het volgende:
Misschien niet in een wedstrijd als P-R maar als Boonen als een eilandje moet rijden in een RvV zit hij in dezelfde situatie als Pozzato nu.
Boonen zat in 2005 in de situatie van Pozzato en maakte het toen gewoon af. Verder ben ik er vrij zeker van (gezien Koppenberg, Taaienberg en Berendries) dat Boonen probleemloos naar Devolder was gereden op de Eikenmolen indien het een concurrent was geweest. Devolder kon trouwens vaker (net) niet volgen en kwam vooral terug omdat Pozzato niet wilde overnemen bij Boonen en Boonen sowieso zijn eigen ploegmaat niet ging laten "zwemmen" op 50 meter.
  maandag 6 april 2009 @ 12:15:07 #186
14505 OProg
A Life in Music
pi_67755352
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:04 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Boonen zat in 2005 in de situatie van Pozzato en maakte het toen gewoon af. Verder ben ik er vrij zeker van (gezien Koppenberg, Taaienberg en Berendries) dat Boonen probleemloos naar Devolder was gereden op de Eikenmolen indien het een concurrent was geweest. Devolder kon trouwens vaker (net) niet volgen en kwam vooral terug omdat Pozzato niet wilde overnemen bij Boonen en Boonen sowieso zijn eigen ploegmaat niet ging laten "zwemmen" op 50 meter.
Die stukjes op de klim reed hij inderdaad het beste, maar dan doel ik ook op de tussenstukken waar je echt snelheid moet maken. Dan is de tijdrijder Devolder gewoon super. En op die stukken komt het vaak gewoon aan. Met name vorig jaar zijn er wmb vrij weinig die het gat hadden kunnen houden want de Nuyensen en Flechas kregen hem niet dicht.

Ik denk ook dat Boonen erg sterk was maar ik vind het ook onzin om het af te doen als 'Het komt door de ploeg en in die positie hadden de meesten wel gewonnen'.
  maandag 6 april 2009 @ 12:16:58 #187
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_67755401
quote:

[..]

Boonen zat in 2005 in de situatie van Pozzato.
pi_67757098
quote:

[..]

Hou je er dan ook even rekening mee dat devolder de sprint leide voor boonen naar de koppenberg en berendries? en eigenlijk al vol bezig was voor boonen/pozzato moesten komen.
Tevens die 50meter houden ze hem niet zwemmend hoor, die rijd echt wel dat gat toe ook al gingen die 2 volluit. Als je zag wanneer devolder uit het pak kwam op berendries reed hij sneller dan boonen en pozzato want zijn achterstand verminderde. Devolder had gewoon iets zwaardere benen aan het begin van die klim doodat hij het pak moest leiden er vlak voor.
pi_67930981
Nou ik ben het volledig eens met SaintOfKillers.
pi_67944636
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 19:28 schreef konrad het volgende:
Nou ik ben het volledig eens met SaintOfKillers.
Liefde maakt blind
pi_67945079
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Liefde maakt blind
Daar heb je gelijk in. Gelukkig ben ik dat niet.
Er is trouwens maar 1 rennner waar ik 'verliefd' op was, en dat is VDB.
pi_67945691
Nu al in de aanval
pi_90353293
quote:
Devolder: "Ga het weer proberen in de Tour"

Na twee jaar afwezigheid wil Stijn Devolder volgend jaar weer aan de start staan van de Tour de France, mét ambities. "Zowel voor het klassement als voor een ritzege", vertelt de Belgische kampioen. Devolder is ook van plan om een sterk voorjaar te rijden.

In 2008 reed Stijn Devolder zijn eerste en voorlopig laatste Tour. Hij mikte op een plaats in de top 10, maar gaf op in de 15e rit. Hij was er toen van overtuigd dat hij niet in de wieg gelegd was voor het rondewerk.

"Klopt, maar toen kon ik mijn kansen niet naar behoren verdedigen omdat ik ziek was geworden. Toch stond ik in de eerste week op de zevende plaats", vertelt Devolder in Het Laatste Nieuws.

"Ondertussen nam ik twee sabbatjaren, maar nu ben ik "in het kopke" klaar om het opnieuw te proberen in de Tour."

Devolder gaat de Tour niet rijden als figurant. "Ik start mét ambities, zowel voor het klassement als voor een ritzege. Ik ben misschien niet de gevleugelde klimmer, maar als ik top ben kan ik met de beteren mee. En in het tijdrijden hoef ik voor niemand onder te doen."

Blijft natuurlijk de vraag of zijn team ook inderdaad startrecht krijgt in de Ronde van Frankrijk. "Volgens Hilaire Van der Schueren zou dat geen probleem mogen zijn. Het ziet er naar uit dat Vacansoleil straks zijn grote debuut maakt in de Tour. Ik geloof hem."
Schrijf hem maar op hoor, wel of geen Contador.
pi_90353433
quote:
Op donderdag 23 december 2010 18:33 schreef wimderon het volgende:

[..]

Schrijf hem maar op hoor, wel of geen Contador.
ah dus hij wint vlaanderen weer komend seizoen
  Trouwste user 2022 donderdag 23 december 2010 @ 18:39:05 #195
7889 tong80
Spleenheup
pi_90353537
Leuk :)

:P
pi_90354882
Ik snap niet dat hij zich niet gewoon op 1-daagse wedstrijden en korte rondes richt.
  donderdag 23 december 2010 @ 20:25:51 #197
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_90358390
Leert ie het nou nooit :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_90358425
ter voorbereiding rijdt hij het gehele voorjaar excl. San Remo en Gent-Wevelgem
  donderdag 23 december 2010 @ 21:17:00 #199
pi_90361260
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:26 schreef franklop het volgende:
ter voorbereiding rijdt hij het gehele voorjaar excl. San Remo en Gent-Wevelgem
Waarin hij zonder twijfel de Omloop, de Ronde of Parijs-Roubaix gaat winnen en desgevallend de rest van het seizoen achterover kan leunen ...
  donderdag 23 december 2010 @ 23:16:27 #200
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_90368261
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:25 schreef Szura het volgende:
Leert ie het nou nooit :')
Is er een renner met een grotere plaat voor z'n kop? Serieuze vraag. Ik kan er nl. geen bedenken.
pi_90368609
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:16 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Is er een renner met een grotere plaat voor z'n kop? Serieuze vraag. Ik kan er nl. geen bedenken.
een willekeurige dope-gebruiker ;)
pi_90454849
die komt de cauberg nog niet op...de tour winnen kom op zeg!!!!!!!!
hallo
  Trouwste user 2022 zondag 26 december 2010 @ 21:17:36 #203
7889 tong80
Spleenheup
pi_90469505
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:32 schreef hoiajax het volgende:
die komt de cauberg nog niet op...de tour winnen kom op zeg!!!!!!!!
Ik spreek je later nog :)

zondag 26 december 2010 @ 21:24:40 #204
pi_90469773
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:17 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik spreek je later nog :)

Geloof je in Devolder ofzo Tong ?
  Trouwste user 2022 zondag 26 december 2010 @ 21:45:06 #205
7889 tong80
Spleenheup
pi_90470596
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Geloof je in Devolder ofzo Tong ?
Ja een echte cultheld.

pi_90493121
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:45 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja een echte cultheld.

Devolder een cultheld, dat zie ik niet.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:11:47 #207
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_90717343
Zelfs een super Devolder kan geen klassement rijden in de Tour van 2011. Met een klassement bedoel ik een top-10 notering.

Parcours is puur op de mogelijkheden van Andy Schleck uitgetekend. Dat Devolder uitgerekend nu weer een gooi wil doen naar het algemeen klassement geeft toch te denken.

Ik denk zelf dat Vacansoleil het allemaal wel best vindt. Hij zal iig gemotiveerd aan de start staan en waarschijnlijk een goede eerste week rijden. Bovendien wordt er vooral veel van hem verwacht in de voorjaarsklassiekers.
pi_90755355
quote:
Op maandag 27 december 2010 14:10 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Devolder een cultheld, dat zie ik niet.
Wel n mooie renner.
pi_122557175
quote:
Stijn Devolder wil na twee snertseizoenen weer renner worden bij RadioShack

Stijn Devolder (33) is het grootste enigma van het peloton. Niemand die begrijpt waarom de tweevoudige winnaar van de Ronde van Vlaanderen in twee jaar bij Vacansoleil-DCM precies nul overwinningen behaalde. Devolder zoekt daarom bij RadioShack weer Dirk Demol op, de enige ploegleider die wel de handleiding kent.

Het is de avond na de ploegentijdrit in Qatar en in de lobby van het Ritz-Carlton Hotel in Doha praat Stijn Devolder als een neo-prof. ‘Strontnerveus was ik vanmorgen', zegt hij. ‘Ik zat met een ei, bang voor wat zou komen. Ik heb meer afgezien voor de race dan tijdens. Zelfs bij de opwarming dacht ik nog: Hola, straks gaat dat hier nog rapper gaan. Het was een overwinning dat ik op het eind bij de laatste vijf kon blijven. Ik ben supercontent . Cancellara is al komen zeggen dat ik het goed heb gedaan.'

Stijn, was je na drie magere seizoenen verrast dat je een aanbod kreeg van RadioShack?

‘Neen. Akkoord, de resultaten vielen tegen, maar hun interesse verraste me niet. Er waren vorig jaar al geruchten. Ik had toen de kans om een deal te sluiten met Vacansoleil en voortijdig over te stappen naar RadioShack. Voor beide partijen was dat de beste oplossing geweest, maar ze zijn er helaas niet op ingegaan.'

Jij was na één jaar al klaar bij Vacensoleil?

‘Vacansoleil wilde me per se nog een jaar proberen. Maar ik was geïnteresseerd in een overstap. Omdat het voor mij de enige weg was. Ik wilde opnieuw koersen bij de mensen onder wie ik ‘renner' geworden ben. Na de twee seizoenen die ik heb gehad, twijfelde ik aan mezelf. Ik heb geen zelfvertrouwen meer.'

‘Dit is de ideale omgeving om weer op niveau te komen. Ik voel het nu al: Dirk Demol is mijn psycholoog, al van bij de jeugd. Hij weet perfect hoe hij met mij moet omgaan.'

En dat wisten ze bij Vacansoleil niet?

‘Ik maak geen verwijten. Het klikte gewoon niet. Voor mij was het niet de ideale ploeg.'

Twee tot drie jaar top bij Quick Step en dan niks meer. Hoe kan dat?

‘Het is geen toeval dat het bergaf ging nadat de wegen met Demol scheidden. Ik ben iemand die rap twijfelt. Ik leg de schuld makkelijk bij mezelf. Als ik goed ben, ben ik heel goed. Maar als het slecht gaat, zet zich dat verder. Dan wordt het een spiraal.'

‘Als ik nu zie hoe ik hier behandeld word... Alsof ik wél een goed seizoen heb gehad.'

Toch twijfelde zelfs Demol eraan of hij jou opnieuw boven water zou krijgen.

‘Maar ik heb ook heel diep gezeten. Ik heb met tegenzin gekoerst. Ik heb er pas sinds deze winter weer plezier in. Ik heb goed kunnen trainen. En vandaag heb ik daar voor het eerst de vruchten van geplukt.'

Je bent twee keer Belgisch kampioen geweest en hebt twee keer de Ronde gewonnen. Hoe kan je jezelf dan in vraag stellen?

‘Een mens onthoudt alleen de laatste prestaties. En bij mij zijn die allemaal slecht. Sindsdien denk ik altijd: dat gaat opnieuw gebeuren. Maar het klopt: als je de Ronde van Vlaanderen wint, kan je je echt niet voorstellen dat er een dag komt waarop je met een ei in je broek naar de ploegentijdrit in de Ronde van Qatar gaat.'

Je won de Ronde als schaduwkopman achter Tom Boonen. Werkt het straks hetzelfde met Cancellara?

‘Hij is de gedroomde leider. Het hele gewicht van de ploeg ligt bij hem. Maar daarrond staat ook een sterke ploeg. Van een rol als kopman, of zelfs als schaduwkopman, is op dit moment geen sprake. Fabian bijstaan, dat is mijn rol.'

‘Ik ben niet in een positie om te dromen. Een grote koers winnen met Fabian, dat zou al mooi zijn. En als ik weer op niveau kom, kan ik misschien eens denken aan het BK. Het parcours ligt me dit jaar (in La Roche-en-Ardenne, nvdr.) .'

Je bent straks tegenstander van Boonen. Wat vond je van zijn seizoen vorig jaar?

‘Ze hebben indruk gemaakt, maar ze gaan zich weer moeten bewijzen. En ik heb op trainingskamp al gezien dat Cancellara de te kloppen man wordt in het voorjaar.'

Het wielrennen zal na het Usada-rapport nooit meer hetzelfde zijn. Een heleboel mensen met wie je samenwerkte werden genoemd. Hoe was het om al die verhalen te horen?

‘Wat ze gezegd hebben, doet pijn. Ik heb in die ploeg gezeten en ik kan zeggen: meer dan de helft is overdreven of uit de lucht gegrepen. Er zijn natuurlijk dingen gebeurd. Maar met Lance heb ik altijd een goeie band gehad. Ik heb altijd respect voor hem gehad.'

Armstrong heeft wel bekend. Welke verhalen zijn dan uit de lucht gegrepen?

‘Bijvoorbeeld dat Johan Bruyneel ons zou hebben gepusht om... (zwijgt) Daar heb ik nooit iets van gemerkt. Ik ken hem als een bekwame ploegleider. Daarin ben ik heel eerlijk.'
Sterke Stijn _O_
pi_122561734
quote:
‘Bijvoorbeeld dat Johan Bruyneel ons zou hebben gepusht om... (zwijgt) Daar heb ik nooit iets van gemerkt. Ik ken hem als een bekwame ploegleider. Daarin ben ik heel eerlijk.'
Jij pakte gewoon uit vrije wil Stijn? :')
pi_122604608
Daar gaat Stijn al:

pi_122605117
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:27 schreef TheArt het volgende:
Daar gaat Stijn al:

[ afbeelding ]
Parijs is nog ver! Nog ff dat wintervet eraf en Stijn vliegt weer _O_
pi_122629440
Het is wel duidelijk wie in Oudenaarde en Roubaix dadelijk op het hoogste treetje staat...
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_122630839
Niki Terpstra! :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122630879
Ongelovige :N
pi_122631459
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2008 08:56 schreef tong80 het volgende:
hij was in een bloedvorm.
_O-
pi_126833018
:o
quote:
Stijn Devolder: "Ik ben zeker nog niet top na rustperiode"

In 2008 en 2010 was Stijn Devolder (RadioShack) nog de beste van het pak in de Ronde van België. De West-Vlaming hervat er morgen de competitie na een korte rustperiode en een stage in Spanje.
"Ik ben zeker nog niet top na mijn korte rustperiode", verduidelijkte Stijn Devolder. "Ik ben immers nog steeds in volle opbouw. Ik heb er ondertussen wel al een hoogtestage op zitten. Ik trok naar de Spaanse Sierra Nevada. Morgen rijd ik dus opnieuw mijn eerste wedstrijdkilometers. Ik weet totaal niet wat ik mag of moet verwachten in deze Baloise Belgium Tour."

"Eind juni hoop ik wel over de juiste conditie te beschikken. Dan staat immers de Tour de France op mijn programma. Ik heb mijn ticket al beet. Ik weet dit al sinds de Brabantse Pijl. Ik vind ook dat het nodig is om als renner voldoende op voorhand te weten of je al dan niet naar de Ronde van Frankrijk mee mag."

"Deelname aan de Baloise Belgium Tour houdt natuurlijk risico's in. Maar vallen of ziek worden kan je nu eenmaal in elke koers. Het weer speelt ons echt parten. In het voorjaar koersten wij in een ijskelder. Nu teistert de regen ons alsmaar. Er zit echter niets anders op dan te rijden. Wedstrijdkilometers heb je als renner nu eenmaal nodig om de conditie op te krikken."

HLN
Stijn naar de Tour :o
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:04:37 #218
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_126833120
De winnaar is dus al bekend _O_
pi_126833158
Zouden ze een grap met hem hebben uitgehaald?
pi_126833293
Volderke gaat heel de Sky trein aan gort rijden. _O_
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:15:54 #221
14505 OProg
A Life in Music
pi_126833824
Eerste naam voor de tourprono van mening deelnemer is bekend. :+
  Trouwste user 2022 woensdag 22 mei 2013 @ 02:18:28 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_126843550
:D

pi_127982942
Stijn is geflikt, geen Tour :{
pi_127983172
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:28 schreef TheArt het volgende:
Daar gaat verdomme mijn prono.
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:20:46 #225
66825 Reya
Fier Wallon
pi_127984993
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:28 schreef TheArt het volgende:
Op verzoek van de organisatie, ze wilden niet dat de winnaar al op voorhand bekend is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')