abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60116551
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bruyneel zei vandaag in de krant dat het hem toch verbaasde. Hij kent Devolder uiteraard vrij goed en is er van overtuigd dat Devolder in zo'n ritten in principe gelijkwaardig is aan Vandevelde (die hij uiteraard even goed kent).
Begin het gevoel te hebben dat Bruyneel beetje strategisch bezig is om devolder terug te laten overstappen naar hem. (Nu of in de verdere toekomst). Lefevre geeft dan ook aan dat devolder volgend jaar nog mag proberen maar daarna niet meer. Dus wie weet, mss volderke toch ooit nog eens naar zijn oude stal :p
pi_60127388
Devolder zit op zijn niveau, terwijl Vandevelde boven zijn niveau uitstijgt?
pi_60128017
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 19:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Vermits devolder toch al paar keer F. shleck heeft kunnen volgen denk ik niet dat die prestatie van devolder op zijn niveau zit
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:56:33 #104
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60129690
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 19:47 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Vermits devolder toch al paar keer F. shleck heeft kunnen volgen denk ik niet dat die prestatie van devolder op zijn niveau zit
Tuurlijk, maar ook boven de 2000m?
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:32 schreef Devpartner het volgende:

Lefevre geeft dan ook aan dat devolder volgend jaar nog mag proberen maar daarna niet meer.
Toch lijkt het er op dat Dirk Demol er na de Alpenetappes (OK, na de Tour) van dit jaar er al een streep wil over trekken:

"Toch wil Demol niet al te licht over dit voorval gaan. De ziekte van de eerste week is misschien de oorzaak, maar kan niet het verlies van een kwartier verklaren. 'Deze etappe kan ons veel leren, al wil ik pas in Parijs conclusies trekken over de toekomst', klinkt het. 'Maar we moeten ons zeker enkele vragen durven stellen. Stijn is geen topklimmer, heeft toch enkele zwakke punten als ronderenner. Een goed klassement is in de toekomst wel mogelijk, maar is het al die opofferingen waard? Is het nodig om maanden minutieus voor te bereiden en koersen te laten vallen voor een plaats in de top tien? Daar moeten we ons over enkele weken eens over beraden.'"

http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GPB1U9K2K

Als Volderke in de ritten over de Bonette en naar Alpe d'Huez wél presteert herzie ik graag mijn mening, maar ik zie het niet gebeuren.
  woensdag 16 juli 2008 @ 02:02:43 #105
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_60139827
quote:
Stijn Devolder:
e opdoffer van maandag zinderde gisteren nog zwaar na bij Stijn Devolder. Maar de ontgoocheling heeft zich ondertussen vermengd met gramschap en hoop. 'Ik kom telkens terug naar deze Tour, tot het zover is. Ik móet en ik zál op een dag schitteren.'
Een stijfkop. In goede en kwade dagen. Het is een eigenschap waarmee grote kampioenen worden geboren. De uppercut die Stijn Devolder op de Tourmalet kreeg, was nog niet verwerkt. Aan tafel gistermorgen in Pau op de drukke Place Gramont in het gelijknamige hotel was hij nog stiller dan anders, maar toch. Het gesprek dat hij maandagavond had met zijn mentor Dirk Demol had hem opgefleurd. Maar toch waren de wonden nog te vers.

'Een week lang heb ik gevochten tegen mijn lichaam dat een griep aan het verwerken was. En dan ineens moet je plooien. Twee dagen lang lag ik van de koorts te schudden en te beven in mijn bed', gaf Devolder nu toe. 'Een renner heeft zijn nachtrust nodig om te koersen. Misschien was het verstandiger geweest om niet te starten. Maar je hebt twee en een halve maand hiernaartoe geleefd. Ik heb hier ook mensen mee die zich een week lang opofferden voor mij. Dan laat je ze niet in de steek. Niet in Brest, niet in Pau. Neen, ook al ben ik overtuigd dat ik in deze Tour mijn topvorm niet meer haal.'

Ronde van België

De eerste lessen zijn al getrokken. Zo bekende Devolder dat hij nooit beter reed dan in de Ronde van België.

'Na die klap in de klimtijdrit van de Ronde van Zwitserland voelde ik me nooit meer lekker. Ik dacht dat het over zou gaan. In de toekomst rij ik nog minder. Dat is voor mij de enige remedie, want eenmaal gestart, koers ik te graag. Ik heb het zo moeilijk om me in te tomen. De Tour wordt niet gewonnen in deze drie weken, maar ook vooraf. Desnoods binden ze me maar vast aan een stoel. Ik ben nog in volle ontdekking van mijn lichaam. Ook Evans had jaren nodig om te staan waar hij nu staat.'

De winnaar van de Ronde van Vlaanderen bleef wel hard voor zichzelf: 'Zelfs al win ik nog een rit - ik hoop dat ik dat kan - dan nog ben ik niet in mijn hoofddoel geslaagd. Het is natuurlijk al mooi geweest dit jaar, maar ik leg de lat altijd hoger en hoger. Twee jaar geleden kreeg ik in de Ronde van Vlaanderen eenzelfde optater op de Koppenberg. Daar waar ik nu het commando over diezelfde lievelingsklassieker overnam. Ik pakte er ook eerst vier keer compleet naast. Ik ben dat niet vergeten. Ik geef mijn Tourdroom niet op. Neen. Ik jaag dit doel met dezelfde verbetenheid na als de Ronde van Vlaanderen. En ik zal die op een dag ook realiseren.'

'De Ronde van Frankrijk is zoveel groter dan wat anders ook. Dit is de hardste, de grootste en de moeilijkste opdracht voor een renner. Dan zijn de klappen die je krijgt ook zoveel harder. Maar dat sterkt een mens. Ik vind de Tour plezanter dan een andere wedstrijd. Ik schaamde me wel dood voor die Belgen die speciaal voor mij naar de Pyreneeën waren gekomen. Ik zat mezelf naar de hel te verwensen. Toch haalde ik troost uit hun steun. Ik legde 's avonds mijn gsm aan en stelde vast dat hij tjokvol aanmoedigingen zat. Dat doet deugd, ook al rijd ik er niet sneller door.'

Dode hond in Spanje

De stugge, introverte West-Vlaming is wel weg van het grootste circus ter wereld. 'Liever de Tour dan de Vuelta. Daar rijd je eerst vier uur in the middle of nowhere. Het eerste dat je tegenkomt is een dode hond langs de kant van de weg.'

Zelfs tien dagen Tour hebben ook Stijn Devolder weinig wijzer gemaakt over de naam van de winnaar van deze Tour.

'Ik zet mijn geld op niemand in. Evans heeft de beste papieren. Cadel is een sympathieke kerel die altijd spontaan komt praten. Hij geeft niet de indruk super te zijn, maar hij is telkens met de besten mee. Ik kan leven met een eindzege van hem, maar ik stel vast dat in deze Tour niemand zeker is van zijn stuk. Iedereen is bang van iedereen. Menchov kan profiteren van de schaduw. Iedereen kijkt naar Evans. Neen, het is me volstrekt onduidelijk wie deze Tour zal winnen. Het kan net zo goed een klimmer zijn.'
Dit maakt hem nu eens geweldig se . Hoop alleen dat hij rvv en pr (of andere klassieker) ook probeert mee te pakken.
Een klassieker zie ik hem in elk geval wel nog winnen
pi_60140832
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 19:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Hij was wel ziek in het begin van de Tour. Da's natuurlijk niet gunstig. Lijkt me niet dat je tijdens een Tour volledig kunt herstellen daarvan.
pi_60140851
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:06 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Dit maakt hem nu eens geweldig se . Hoop alleen dat hij rvv en pr (of andere klassieker) ook probeert mee te pakken.
Een klassieker zie ik hem in elk geval wel nog winnen

altijd die smoesjes als het niet loopt zoals hij zelf wil. als hij nog steeds top 10 stond hadden we nooit iets geweten van die zogenaamde koorts
pi_60140880
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:47 schreef rockin_the_lowland het volgende:

[..]

altijd die smoesjes als het niet loopt zoals hij zelf wil. als hij nog steeds top 10 stond hadden we nooit iets geweten van die zogenaamde koorts
Dan had je beter op moeten letten, want het wordt al verteld sinds het begin van de Tour.
pi_60141099
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:47 schreef rockin_the_lowland het volgende:

[..]

En zijn achillespees probleem was ook al geweten .
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:13:43 #111
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_60142796
Hij is nu geen gevaar voor het klassement meer dus een etappeoverwinning moet er nog wel inzitten
Please sir. When moon? When Mustang?
  Trouwste user 2022 woensdag 16 juli 2008 @ 15:36:43 #112
7889 tong80
Spleenheup
pi_60146285
Is hem wel gegund.

Jammer van die koorts

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 16 juli 2008 @ 21:51:56 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_60153920
Hoe deed ie het vandaag ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:50:57 #114
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60155317
Vandaag weer op een kwartier gefietst door de etappewinnaar, tong
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_60155460
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:50 schreef Waaghals het volgende:
Vandaag weer op een kwartier gefietst door de etappewinnaar, tong
  Trouwste user 2022 zondag 20 juli 2008 @ 06:04:50 #116
7889 tong80
Spleenheup
pi_60220378
Vandaag was ie in de aanval

zondag 20 juli 2008 @ 06:25:15 #117
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_60220392
Amai, als Devolder m nu nog wint dan eet ik mijn hoed op, maar van te voren niet eens zo slecht bedacht. Jammer dat 'm niet in vorm is.
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  Trouwste user 2022 zondag 20 juli 2008 @ 06:33:17 #118
7889 tong80
Spleenheup
pi_60220402
Hij was in bloedvorm maar werd ziek vlak voor de tour

zondag 20 juli 2008 @ 08:39:18 #119
102912 crv
Screwed up
pi_60220581
quote:
Op zondag 20 juli 2008 06:33 schreef tong80 het volgende:

hmmm soms een besmet zakje gebruikt

Rico was ook in BLOEDvorm
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  zondag 20 juli 2008 @ 08:54:51 #120
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60220640
quote:
Op zondag 20 juli 2008 06:25 schreef lubje25 het volgende:
Amai, als Devolder m nu nog wint dan eet ik mijn hoed op, maar van te voren niet eens zo slecht bedacht. Jammer dat 'm niet in vorm is.
Zelfs een Devolder in supervorm wordt nog op minuten gereden in de Alpen. Een overwinning had er sowieso niet ingezeten.
pi_60220661
quote:
Op zondag 20 juli 2008 06:33 schreef tong80 het volgende:

Wat is bloedvorm ? Kreuziger e.d waren ook in bloedvorm in Zwitserland maar worden nu in de bergen ook naar huis gereden.. Enige uitzondering is Frank Schleck (tot nu toe). Die reed Zwitserland dan ook puur als voorbereiding op de tour.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_60225289
Volderke.
pi_60225389
Devolder
pi_60225414
pi_60225565

Einde carriere Grote Ronde renner.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')