abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58871106
Hallo, en mijn verontschuldigingen voor dit best wel serieuze onderwerp in dit forum

Ik zit met een best wel ongebruikelijk probleem wat een grote impact heeft op mijn leven. Het is namelijk zo dat ik geboren ben met een geboortedefect dat, hoewel het vaak voorkomt, bij mij pas kortgeleden ontdekt is. In het kort ben ik een semi-hermafrodiet, wat betekent dat ik zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtsorganen bezit, maar volledig onvruchtbaar ben.

Tot begin 2005 leefde iedereen in de veronderstelling dat ik een jongen was. Na een omweg van 2,5 jaar via de VUMC waar men weigerde te erkennen dat ik misschien intersexueel (hermafrodiet) zou kunnen zijn en geen enkel onderzoek heeft uitgevoerd. Uiteindelijk heeft in december 2007 een MRI scan in Duitsland uitgewezen dat ik inderdaad hermafrodiet ben, maar weigert men in Nederland nog steeds dit resultaat te erkennen. Waarschijnlijk zal ik hierom mij in Duitsland verder laten behandelen.

Mijn medische situatie is als kort: ik heb een vrouwelijk lichaam zonder enige mannelijke kenmerken afgezien van de geslachtsorganen. Daar heb ik een proto-penis, waarschijnlijk geen prostaat, iets wat op testikelen lijkt, geen baarmoeder of eierstokken maar wel een vagina, waarvan de schaamlippen volledig vergroeid zijn en dus de vagina opening afsluit.

Mijn ervaringen op sexueel gebied zijn best wel... interessant te noemen. Het begon allemaal met een verkrachting door een 'vriend' die dacht mij te helpen mijn lichaam beter te leren kennen. Als gevolg daarvan raakte ik volkomen het spoor bijster en heb mij laten verleiden tot een aantal trio's, die mij deden realiseren dat wat ik heb aan 'mannelijke' onderdelen inderdaad niet lijken te werken zoals ze zouden moeten, dat ik verdomd weinig aan sex lijk te hebben, en dat sex zonder liefde mij echt rot doet voelen.

Ondertussen ben ik redelijk gestabiliseerd, maar heb de hoop op een plezierig sexueel contact eigenlijk volledig opgegeven tot de operatie. Dit zeker om frustraties te voorkomen. Relaties ga ik nog niet aan omdat ik meen die niet aan te kunnen. Mijn hoop is dus eigenlijk volkomen gevestigd op wat ik in Duitsland kan regelen.

Alle commentaar en zo zijn welkom
pi_58872109
Jouw verhaal is interessant om te lezen. Geen commentaar dus.
pi_58872256
Dus je bent een man in een vrouwenlichaam?? Volgens mij droomt elke puber daarvan..

Even serieus: waar wil je heen met dit topic? Ervaringen van andere horen? Lijkt me niet dat er veel mensen zijn met hetzelfde. Zoek eens op google naar (internationale) fora over dit 'probleem'.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 08:11:25 #4
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_58872950
ehm..

tvp.
kijken hoe dit topic verloopt.
mocht dit een serieus onderwerp zijn, heb ik wel wat inbreng.

btw, je PM doet het niet

[ Bericht 12% gewijzigd door marcel-o op 24-05-2008 08:23:11 ]
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_58873031
Trieste reacties hier.

Als eerste moet ik zeggen dat ik geen hermafrodieten ken, dus ik vind dit wel bijzonder. Wat ik niet begrijp is waarom ze in Nederland het niet erkennen? Is daar een rede voor?
pi_58873158
en dan noemen ze Nederland tolerant als zelfs de medici dat niet zijn .
pi_58873180
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 08:37 schreef santax het volgende:
Trieste reacties hier.
Ja, jammer inderdaad. Hoe kwam het dat ze er bij jou zo laat pas achter kwamen? Lichamelijk was het toch al wel zichtbaar?
Ik vermoed dat je ook mede door de 'verkrachting' wat afstandelijk bent bij een mogelijk sexuele relatie. Dus wellicht dat de operatie dat niet direct wegneemt.

Voor de rest, dapper dat je het hier post, gezien alle respectloze reacties...
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:17:29 #8
92409 Twinky
Little star.
pi_58875225
Voel jij je een jongen of een meisje? Maw, wat voor operatie gaat het worden?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:21:43 #9
92409 Twinky
Little star.
pi_58875273
o, ik zie het al op je website En ik vind je niet eens zo heel niet-vrouwelijk eerlijk gezegd!
Dit is trouwens een goed topic voor je, stuk serieuser ook: Genderdysforie: deel 12
pi_58881506
Wonderer is toch ook hermafrodiet?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 19:27:38 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58881929
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 19:02 schreef Jakhals het volgende:
Wonderer is toch ook hermafrodiet?
Nee hoor

[ Bericht 1% gewijzigd door wonderer op 24-05-2008 20:32:16 ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:13:48 #12
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_58888254
Als dit een serieuze topic is... gekke reacties krijg je dan...

Wat een bijzonder verhaal en wat moet jij hard vechten om enigszins een rustig en geaccepteerd leven te kunnen leven. Hermafrodieten krijgen geen plaats in onze maatschappij, jammer, het lijf waarmee we ons voortbewegen is slechts een onderdeel van ons zijn. Alles is wat anders is, wordt niet erkend.-Stom-. Maar goed, dat terzijde.

Het is zo -stom- dat alles gericht is op sex, echt weer een typische mannenreactie te denken dat je van een wip wijzer wordt. Ja, de man zelf. IEerst het gevoelsleven en een prettige situatie waarin de vrouw haar seksualiteit kan ontdekken. Daar zitten de meeste vrouwen meer op te wachten. Ik hoop dat je door te experimenteren het een en ander te weten bent gekomen, maar dat je (weer) in een prettige situatie zult verkeren waarin je op je gemak bent. Met iemand (of meerdere) die je zal (zullen) waarderen.

Ik weet niet of dit een serieuze topic is, maar ik heb het als serieus beschouwd. Hey E., sterkte! En wie weet horen we hoe het is gegaan.

PS Wees blij dat je in Duitsland behandeld kunt worden, in Nederland lopen ze een stuk achter op medisch gebied. Niet alleen technisch, maar ook qua mentaliteit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sowflow op 24-05-2008 23:19:14 ]
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:14:17 #13
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_58888269
Ik vond op het internet (vond je verhaal erg intressant) toen ik op je naam zocht toevallig ook wat pikanter foto's op een webcam site. Wat ik daar zag, vond ik heel erg op vagina lijken, dus snap ik niet als dat echt foto van jou zijn (met die sexsites weet je het nooit)
hoe die dokters hebbeen kunnen denken dat je een man was....
of hoe je dat zelf hebt kunnen denken ookal was het op jonge leeftijd....
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_58888354
Wow, knap dat je zo open hierover kan praten......
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:31:59 #15
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_58888799
He joh! Ik heb je gezien! En wat meer over je gelezen. Dat je dit uitgerekend op FOK zet! Daarom dat ik nog steeds wantrouwig ben, TS = Maya?
Anyway, je hebt een lijf van een jonge vrouw. Mooi.
Ik denk trouwens dat je een heel boek kunt schrijven over je beleving van dit hele proces, sowieso van je leven.
Als het zover komt, let me (us) know!

Maya, keep the spirit!
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
pi_58898030
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 23:31 schreef Sowflow het volgende:
He joh! Ik heb je gezien! En wat meer over je gelezen. Dat je dit uitgerekend op FOK zet! Daarom dat ik nog steeds wantrouwig ben, TS = Maya?
Anyway, je hebt een lijf van een jonge vrouw. Mooi.
Ik denk trouwens dat je een heel boek kunt schrijven over je beleving van dit hele proces, sowieso van je leven.
Als het zover komt, let me (us) know!

Maya, keep the spirit!
Dank je wel

En ja, zoals mijn sig al weggeeft is mijn naam Maya

Ik zal even kijken waarom mijn PMs het niet doen...

Zelf heb ik even gekeken wat het internet allemaal ophoest als ik op mijn naam zoek, en die ene pikante foto die bij een overigens nep-profiel staat is dus niet van mij Het lijkt er wel op, afgezien van de bovenbouw ( ) en het lagere gedeelte
pi_58898167
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 08:37 schreef santax het volgende:
Trieste reacties hier.

Als eerste moet ik zeggen dat ik geen hermafrodieten ken, dus ik vind dit wel bijzonder. Wat ik niet begrijp is waarom ze in Nederland het niet erkennen? Is daar een rede voor?
Ik heb geen idee... bij de VU in ieder geval werd ik uiteindelijk zelfs bijna het gekkenhuis in gestuurd, maar gelukkig wilde mijn moeder daar niet aan. Bij de VU beweerde ze ook dat ik aan woede aanvallen leed (daar 1 keer kwaad geworden na 2.5 jaar) en dat ik mijn moeder zou slaan (over mijn lijk).

Ik denk dat het voornamelijk onwetendheid en vastgeroest zijn in bepaalde denkbeelden is. Maar wat de redenen ook mogen zijn, de schade is al meer dan voldoende aangericht. Je weet dat je emotioneel in de knoop zit als je regelmatig emotioneel totaal instort of zelfs de gedachte aan zelfmoord af en toe wel enorm aantrekkelijk vind.

Dat ze bij de VU geeneens een MRI scan of wat dan ook wilde uitvoeren zegt genoeg, vind ik.
pi_58898293
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 09:08 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ja, jammer inderdaad. Hoe kwam het dat ze er bij jou zo laat pas achter kwamen? Lichamelijk was het toch al wel zichtbaar?
Ik vermoed dat je ook mede door de 'verkrachting' wat afstandelijk bent bij een mogelijk sexuele relatie. Dus wellicht dat de operatie dat niet direct wegneemt.

Voor de rest, dapper dat je het hier post, gezien alle respectloze reacties...
Van buiten als je even snel kijkt ziet het er zo'n beetje uit als bij een man omdat de schaamlippen volledig samengegroeid zijn en de vagina dus enkel door de huid heen voelbaar is. Het 'mannelijk' gedeelte is echter totaal niet zoals bij een man door kleine dingetjes als een ontbrekende voorhuid, geen talgklieren, een zachte, dunne huid en de mogelijkheid om tijdens een volledige erectie de proto-penis volledig om te buigen zonder dat ik echt iets voel

(sorry als een paar mannen in het publiek zich nu opeens een beetje misselijk voelen )

Ik weet wel zeker dat de operatie in ieder geval een heleboel positiefs met zich mee zal brengen. Eindelijk zal mijn gevecht over zijn, zal ik de volledige, fysieke bevestiging hebben waar ik naar op zoek was, is de barriere als het aankomt op sexualiteit grotendeels verdwenen en hoef ik me gewoon over een heleboel dingen geen zorgen meer te maken.
pi_58898364
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:21 schreef Twinky het volgende:
o, ik zie het al op je website En ik vind je niet eens zo heel niet-vrouwelijk eerlijk gezegd!
Dit is trouwens een goed topic voor je, stuk serieuser ook: Genderdysforie: deel 12
Over genderdysforie wil ik helemaal niets lezen. Ik haat transsexuelen meer dan wat dan ook, psychologen uitgezonderd. Het is een groot onderdeel van de trauma's die ik vooral bij de VU heb opgelopen.

Ik begrijp transsexuelen absoluut niet en genderdysforie net zomin als body dysmorphia (mensen die graag een amputatie willen van een gezond lichaamsdeel en zo).

Mijn trauma's zijn vooral gerelateerd aan transsexuelen, sexualiteit en relaties.
pi_58898543
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 23:13 schreef Sowflow het volgende:
Als dit een serieuze topic is... gekke reacties krijg je dan...
Ja, heb dit topic een tijdje laten rusten omdat ik niet verwachtte nog niet-achterlijke reacties te krijgen. Best wel plezierige verrassing vandaag dus
quote:
Het is zo -stom- dat alles gericht is op sex, echt weer een typische mannenreactie te denken dat je van een wip wijzer wordt. Ja, de man zelf. IEerst het gevoelsleven en een prettige situatie waarin de vrouw haar seksualiteit kan ontdekken. Daar zitten de meeste vrouwen meer op te wachten. Ik hoop dat je door te experimenteren het een en ander te weten bent gekomen, maar dat je (weer) in een prettige situatie zult verkeren waarin je op je gemak bent. Met iemand (of meerdere) die je zal (zullen) waarderen.
Ja, sex is inderdaad volkomen waardeloos. Als ik wilde zou ik zo het bed in kunnen duiken met tientallen mannen en vrouwen (word vaak uitgenodigd om de een of andere reden), maar ik weiger pertinent. Sex is net zoals als op een loopband je de longen uit het lijf zweten. Het voelt misschien wel goed maar je komt geen centimeter vooruit.
Wat ik echt zou willen ervaren is liefde en de aandacht die daar bij hoort. Als daar sex bij te pas komt dan hoort het er gewoon bij maar is het geen hoofdzaak.
quote:
PS Wees blij dat je in Duitsland behandeld kunt worden, in Nederland lopen ze een stuk achter op medisch gebied. Niet alleen technisch, maar ook qua mentaliteit.
Hier in Nederland ben ik inderdaad volkomen klaar met de idioten die zich hier medici durven te noemen. Het totale gebrek aan belangstelling is gewoon ziekelijk. Ik zit met een probleem dat mij emotioneel zo'n beetje ten gronde richt en echt zwaar depressief maakt, maar het enige wat ze dan suggereren is dat ik dan even met een psycholoog ga praten. Dat zal helpen.

Hopelijk geeft mijn verzekeraar binnenkort het groene licht voor een operatie en zo in Duitsland, want zelf kan ik onmogelijk de kosten ervoor opbrengen
  zondag 25 mei 2008 @ 15:08:39 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58898912
Wat onzinreacties verwijderd (beter laat dan nooit)
pi_58899322
quote:
Op zondag 25 mei 2008 15:08 schreef Aventura het volgende:
Wat onzinreacties verwijderd (beter laat dan nooit)
Dank je wel
pi_58905550
Wow, wat een aangrijpend verhaal op je site. Ik kan me voorstellen dat je het er erg moeilijk mee hebt.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn vraagtekens heb bij het constateren van jouw aandoening. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je ouders niets afwijkends hebben geconstateerd? Zag het er altijd gewoon uit alsof je een penis met bijbehorende balzak hebt dan? Waarom heeft niemand op jonge leeftijd iets doorgehad? Ik kan me voorstellen dat als je echt afwijkend eruitziet van onderen dat je ouders dat wel gezien zouden moeten hebben. Na lange tijd is er besloten een medisch team een kijkje te laten nemen. De keuze is gevallen op het VUMC. Ze hebben te vluchtig gekeken en daaruit is gebleken dat je gewoon een man zou zijn. Ik denk dat ze ervan overtuigd waren dat je een man zou zijn die genderdysforie zou hebben. Als er van buitenaf niets afwijkends te zien is door zowel een team medici als jouw ouders dan kan ik me zo'n diagnose eigenlijk wel voorstellen.

Na veel problemen met het VUMC besluit je naar Duitsland te gaan. Daar komen ze na een MRI scan tot de conclusie dat je een (semi-)hermafrodiet bent. Dan moet het VUMC zich maar gaan schamen ! Hoe hebben ze dat ooit over het hoofd kunnen zien. Het valt natuurlijk zeer te betreuren dat ze er zo naast hebben kunnen zitten. Dus hup, met de scanresultaten in de hand naar het VUMC. Laat ze maar eens zweten. Kijken hoe ze reageren als ze er achter komen dat ze er al die tijd naast hebben gezeten. Een excuses is wel gepast. Maar nee, wat gebeurt er, men ontkent dat er op de scans iets te zien valt en in Duitsland is de constatering fout geweest. Vreemd, men durft hun fouten niet meer toe te geven? Vervolgens ga je met dezelfde resultaten naar het MC in Rotterdam. Ook in Rotterdam kunnen ze zich niet vinden in de Duitse onderzoeksresultaten. Zou het dan wellicht niet mogelijk kunnen zijn dat de fout in Duitsland zit? Ik kan er met de informatie die ik nu heb geen uitsluitsel over geven. Ik bekijk de dingen graag van twee kanten.

Nu weer even terug naar de psychologen. Jij bent door het VUMC doorgestuurd naar de psychologen. Er is hen medegedeeld dat jij een jongen bent die graag een meisje wil zijn. Op basis van de verkeerde informatie kunnen deze mensen natuurlijk nooit iets goed voor je doen. Ze kunnen de constatering van de medici niet in twijfel trekken. Die hebben er immers voor doorgeleerd. Puur lichamelijk gezien was jij dus in de ogen van de psychologen een man. Als je dan zelf aangeeft meer vrouwelijk te zijn kan ik me voorstellen dat de psychologen op hun beurt weer de mist in gaan. Door het falen van het VUMC konden de psychologen dus nooit iets goeds voor je betekenen. Zij waren slechts verkeerd ingelicht.

Door al je problemen met het VUMC, psychologen en met je lichaam zijn er ook ontzettend veel psychische problemen ontstaan. Vervolgens ben je ook nog eens door een 'vriend', die je overigens kende via internet, verkracht. Psychisch krijg je het hier alleen maar moeilijker mee. Uiteindelijk heeft dit alles ertoe geleid dat seks nooit goed hebt kunnen leren waarderen. Nooit ben je in een situatie terecht gekomen waar je eens kon genieten van seks. Door die verkrachting heb je ook nog eens een verkeerd beeld gekregen van mannen in het algemeen. Een veel voorkomend gevolg trouwens. Je hebt behoefe aan liefde boven seks.

Ik heb voorgaande alinea's geschreven op de manier waarop ik kijk naar je verhaal. Althans, ik trek zeker niet alles wat je verteld in twijfel. Ik probeer je alleen ook de andere kant van het verhaal te laten zien. Het zou heel goed kunnen dat sommige dingen niet kunnen kloppen, maar daar kan ik verder niet over oordelen. Ik heb alleen wat kritisch naar het verhaal gekeken. Eigenlijk hoop ik dat je mijn ideeen kan weerleggen zodat ik weer een ander beeld krijg over deze situatie. Er zijn erg veel vraagtekens.

Advies, tja, Heb in ieder geval geen seks meer om de seks. Sta open voor liefde en zie seks als iets dat pas komt als je al een relatie hebt. Een toekomstige partner moet accepteren dat je tijd nodig hebt. Gezien jouw verleden is het niet goed om dit te overhaastten. Ook heb je ongetwijfeld nog veel psychische problemen. Overweeg serieus een psycholoog of zelfs een psychiater. Jouw verleden met beide is erg slecht en je hebt een hekel aan ze. Begrijpelijk. Ze hadden al die tijd gehandeld met verkeerde gegevens. Psychologen werken ook zelden als je er zelf niet voor open staan. Het is zeker aan te raden om eens een afspraak te maken met een psycholoog.

Ik heb nog zat te melden, maar het word nogal een lang verhaal. Ik heb ook het idee dat het overkomt alsof je alles in twijfel trek en jouw niet geloof. Laat het even duidelijk zijn dat dat niet het geval is.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_58906068
quote:
Op zondag 25 mei 2008 20:35 schreef Karammel het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn vraagtekens heb bij het constateren van jouw aandoening. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je ouders niets afwijkends hebben geconstateerd? Zag het er altijd gewoon uit alsof je een penis met bijbehorende balzak hebt dan? Waarom heeft niemand op jonge leeftijd iets doorgehad?
Omdat zoals ik al beschreef het er op het oog redelijk standaard mannelijk uit ziet van buiten.
quote:
Ik kan me voorstellen dat als je echt afwijkend eruitziet van onderen dat je ouders dat wel gezien zouden moeten hebben. Na lange tijd is er besloten een medisch team een kijkje te laten nemen. De keuze is gevallen op het VUMC. Ze hebben te vluchtig gekeken en daaruit is gebleken dat je gewoon een man zou zijn. Ik denk dat ze ervan overtuigd waren dat je een man zou zijn die genderdysforie zou hebben. Als er van buitenaf niets afwijkends te zien is door zowel een team medici als jouw ouders dan kan ik me zo'n diagnose eigenlijk wel voorstellen.
Er heeft in het VUMC slechts een gynacoloog even naar mij gekeken, wat inhield dat hij even een beetje aan de buitenkant keek en voelde (ik ondertussen verkrampt van spanning en zo, natuurlijk voel je dan geen donder). Hij meende zelfs dat als ik het had over penetratie van mijn vagina dat ik eigenlijk bedoelde dat ik in m'n anus zat en wilde dat nog even demonstreren. Erg fijn.

Verder heb ik daar enkel met psychologen gepraat die mij er enkel van wilde overtuigen dat ik transsexueel was en dat wat ik beweerde volkomen onzin was. Een psycholoog in Zutphen probeerde mij van hetzelfde te overtuigen.
quote:
Zou het dan wellicht niet mogelijk kunnen zijn dat de fout in Duitsland zit? Ik kan er met de informatie die ik nu heb geen uitsluitsel over geven. Ik bekijk de dingen graag van twee kanten.
Ik snap er zelf ook helemaal niets meer van. Het is mogelijk dat ik de CD met verkeerde beelden heb meegekregen uit Duitsland. Misschien zaten ze ook wel fout in Duitsland. Maar dat maakt allemaal niets uit, omdat ik dan nog steeds geen verklaring heb voor waarom mijn lichaam zich zo vreemd heeft ontwikkeld en ik altijd het gevoel heb gehad dat mijn lichaam 'anders' was, waarbij ik emotioneel nooit voor man of vrouw zijn heb kunnen kiezen.
quote:
Nu weer even terug naar de psychologen. Jij bent door het VUMC doorgestuurd naar de psychologen. Er is hen medegedeeld dat jij een jongen bent die graag een meisje wil zijn. Op basis van de verkeerde informatie kunnen deze mensen natuurlijk nooit iets goed voor je doen. [..] Zij waren slechts verkeerd ingelicht.
Het waren de psychologen van het VUMC (gender team) zelf. Zij waren al voordat ik daar binnenstapte ervan overtuigd dat ik gewoon weer een verward persoon was. Geen enkel onderzoek was uitgevoerd voordat ik bij deze psychologen kwam.
quote:
Door al je problemen met het VUMC, psychologen en met je lichaam zijn er ook ontzettend veel psychische problemen ontstaan. Vervolgens ben je ook nog eens door een 'vriend', die je overigens kende via internet, verkracht. Psychisch krijg je het hier alleen maar moeilijker mee. Uiteindelijk heeft dit alles ertoe geleid dat seks nooit goed hebt kunnen leren waarderen. Nooit ben je in een situatie terecht gekomen waar je eens kon genieten van seks. Door die verkrachting heb je ook nog eens een verkeerd beeld gekregen van mannen in het algemeen. Een veel voorkomend gevolg trouwens. Je hebt behoefe aan liefde boven seks.
Daar ben ik het zeker mee eens.
quote:
Ik heb voorgaande alinea's geschreven op de manier waarop ik kijk naar je verhaal. Althans, ik trek zeker niet alles wat je verteld in twijfel. Ik probeer je alleen ook de andere kant van het verhaal te laten zien. Het zou heel goed kunnen dat sommige dingen niet kunnen kloppen, maar daar kan ik verder niet over oordelen. Ik heb alleen wat kritisch naar het verhaal gekeken. Eigenlijk hoop ik dat je mijn ideeen kan weerleggen zodat ik weer een ander beeld krijg over deze situatie. Er zijn erg veel vraagtekens.
Er zijn meer dan genoeg vraagtekens, ja. Dat is gewoon het hele probleem. Ik weet niets en daarom kan ik ook niet verder komen op emotioneel gebied. Vaak sta ik voor de spiegel en weet ik mijzelf volkomen de grond in te trappen totdat ik mij de lelijkste 'persoon' (ding) in de hele wereld voel, mij echt ellendig voel en soms ook met m'n vuisten mijzelf bewerk (vooral m'n torso) totdat ik huilend van de pijn op de grond lig. Dit is waarom ik normaal gesproken mijn emoties enorm onderdruk en ze enkel naar buiten komen als de druk te hoog word.
quote:
Advies, tja, Heb in ieder geval geen seks meer om de seks. Sta open voor liefde en zie seks als iets dat pas komt als je al een relatie hebt. Een toekomstige partner moet accepteren dat je tijd nodig hebt. Gezien jouw verleden is het niet goed om dit te overhaastten.
Ja, sex heb ik genoeg van. Het is gewoon iets afschuwelijks wat enkel pijn en ellende met zich meebrengt. Een partner verwacht ik niet te vinden, maar misschien dat dingen verbeteren als ik ooit nog geopereerd word.
quote:
Ook heb je ongetwijfeld nog veel psychische problemen. Overweeg serieus een psycholoog of zelfs een psychiater. Jouw verleden met beide is erg slecht en je hebt een hekel aan ze. Begrijpelijk. Ze hadden al die tijd gehandeld met verkeerde gegevens. Psychologen werken ook zelden als je er zelf niet voor open staan. Het is zeker aan te raden om eens een afspraak te maken met een psycholoog.
Nee, ik wil nooit meer met een psycholoog praten. Echt nooit meer. Zij kunnen nooit hun patienten echt begrijpen, je zit de hele tijd jezelf tegen hun te verdedigen en voel je enkel ellendiger. Ik ben een tijdje terug nog bij een psycholoog geweest en zal daar echt niet meer terugkomen. Ik haat het gewoon hoe het vreemde, afstandelijke mensen blijven die ik nooit mijn vertrouwen zou kunnen schenken.

Ik ken mijzelf vele malen beter dan wie dan ook, zeker een psycholoog. Uiteindelijk kan ik enkel mijzelf helpen.
pi_58907062
Ik weet zeker dat een psycholoog heel veel goeds teweeg kan brengen in jouw situatie. Het is te betreuren dat je zulke slechte ervaringen hebt met psychologen. Daardoor is het ook erg goed voor te stellen dat je never nooit meer naar een psycholoog wil stappen. Om nou tegen beter weten in naar een psycholoog te gaan heeft ook geen zin. Je moet er zelf wel achter staan, of in ieder geval er open voor staan. Natuurlijk ken jij je lichaam beter dan welke psycholoog dan ook. Daar zijn de meeste psychologen zich ook zeker van bewust. Toch kunnen ze je wel helpen. Ze kunnen een luisterend oor zijn die je af en toe de goede richting op sturen. Een aantal hele goede vrienden van mij zijn erg goed geholpen door een psycholoog. Ook heb ik een aantal vrienden die net als jou nooit meer met psychologen of andere hulpverleners willen praten. Jammer dat er zoveel verschil is tussen de psychologen hier in Nederland.

Een partner verwacht je niet te vinden. Waarom niet? Je bent niet goed genoeg? Op je site staat dat je veel positieve reacties hebt gekregen op de foto's van jezelf die op het internet staan. Dat kan ik beamen. Je ziet er goed uit. Dat zal dus het probleem niet zijn. Of je kwa omgang met anderen problemen hebt dat weet ik niet. Ik kan het me trouwens vrij goed voorstellen als dat wel het geval zou zijn. Het vertrouwen in mannen kan ook nog helemaal weg zijn. Dit zijn problemen die oplosbaar zijn. Je hoeft er alleen maar zelf open voor te staan en er zelf aan te werken. Specifiek voor dit probleem zou een psycholoog overigens geen slechte optie zijn. Geen idee of je hier ooit met een psycholoog over hebt gesproken, maar hier ken ik ze van. Ze hebben ervoor geleerd om dit soort situaties met jou op te lossen. Niet om jou op vanalles aan te vallen. Op een psycholoog zit je alleen zeker niet te wachten.

Denk niet dat een operatie al je problemen zal doen verbleken. Het zal je waarschijnlijk een boost aan zelfvertrouwen geven, maar de rest moet je toch zelf doen. Voordat je de operatie ondergaat raad ik je aan nog een onafhankelijk onderzoek te laten doen naar je lichaam. Op dit moment is er veel onzekerheid. Je weet eigenlijk niet eens hoe je eigen lichaam in elkaar zit. Dit zou voor mij iets zijn waar ik niet tegen zou kunnen.

Je voelt je een vrouw, dat lijkt me duidelijk. Dat je dan door middel van een operatie ook lichamelijk een vrouw wilt zijn is te begrijpen. Dit lijkt me ook een erg goede oplossing voor jezelf. De hormoonbehandeling hetzelfde verhaal, hoewel het een beetje overkomt alsof je daarmee op eigen houtje begonnen bent. Dat zal wel niet.

Een groot probleem van jou is dat je veel mensen niet meer kan vertrouwen. En de mensen die je daar mee zouden kunnen helpen zijn juist de mensen waar jij de grootste afkeer tegen hebt. Dan zal je toch zelf erg sterk in je schoenen moeten staan wil je daar overheen komen. Je zal moeten leren dat er ook goede mensen rondlopen die je willen helpen.

Ik heb erg veel respect voor je dat je zo'n moeilijk verhaal op het internet met anderen deelt. Ik hoop ook dat jij je heirdoor beter gaat voelen of op een andere manier voldoening uit haalt. Het lijkt me zeer moeilijk dit zo open en bloot te vertellen.
pi_58917748
quote:
Op zondag 25 mei 2008 21:53 schreef Karammel het volgende:
Ik weet zeker dat een psycholoog heel veel goeds teweeg kan brengen in jouw situatie. Het is te betreuren dat je zulke slechte ervaringen hebt met psychologen. Daardoor is het ook erg goed voor te stellen dat je never nooit meer naar een psycholoog wil stappen. Om nou tegen beter weten in naar een psycholoog te gaan heeft ook geen zin. Je moet er zelf wel achter staan, of in ieder geval er open voor staan. Natuurlijk ken jij je lichaam beter dan welke psycholoog dan ook. Daar zijn de meeste psychologen zich ook zeker van bewust. Toch kunnen ze je wel helpen. Ze kunnen een luisterend oor zijn die je af en toe de goede richting op sturen. Een aantal hele goede vrienden van mij zijn erg goed geholpen door een psycholoog. Ook heb ik een aantal vrienden die net als jou nooit meer met psychologen of andere hulpverleners willen praten. Jammer dat er zoveel verschil is tussen de psychologen hier in Nederland.
Het is ook meer dat ik vind dat praten in het algemeen op dit punt totaal geen zin heeft omdat voor mijn gevoel alles vast zit aan het fysieke. Zolang ik geen zekerheid heb over wat mijn lichaam precies is en wat de mogelijkheden ermee zijn om het 'normaal' te maken zal het praten met een psycholoog (en vaak nu al met vrienden) onnodige spanningen teweeg brengen.
quote:
Een partner verwacht je niet te vinden. Waarom niet? Je bent niet goed genoeg? Op je site staat dat je veel positieve reacties hebt gekregen op de foto's van jezelf die op het internet staan. Dat kan ik beamen. Je ziet er goed uit. Dat zal dus het probleem niet zijn. Of je kwa omgang met anderen problemen hebt dat weet ik niet. Ik kan het me trouwens vrij goed voorstellen als dat wel het geval zou zijn. Het vertrouwen in mannen kan ook nog helemaal weg zijn. Dit zijn problemen die oplosbaar zijn. Je hoeft er alleen maar zelf open voor te staan en er zelf aan te werken. Specifiek voor dit probleem zou een psycholoog overigens geen slechte optie zijn. Geen idee of je hier ooit met een psycholoog over hebt gesproken, maar hier ken ik ze van. Ze hebben ervoor geleerd om dit soort situaties met jou op te lossen. Niet om jou op vanalles aan te vallen. Op een psycholoog zit je alleen zeker niet te wachten.
Ik weet dat ik mij over relaties nogal negatief uitliet eerder, daarvoor mijn verontschuldigingen. Natuurlijk is het mogelijk dat ik iemand zal vinden die ik zonder meer mijn partner zou willen noemen, ik acht het alleen onwaarschijnlijk gezien mijn huidige problemen en de eisen die ik zowiezo stel aan een potentiele partner.
Mijn looks wil ik nu gaan gebruiken om te gaan modelleren en zo zelfvertrouwen op te bouwen. Dit zal mij veel meer doen dan meer theoretische situaties doornemen met een psycholoog.
quote:
Denk niet dat een operatie al je problemen zal doen verbleken. Het zal je waarschijnlijk een boost aan zelfvertrouwen geven, maar de rest moet je toch zelf doen. Voordat je de operatie ondergaat raad ik je aan nog een onafhankelijk onderzoek te laten doen naar je lichaam. Op dit moment is er veel onzekerheid. Je weet eigenlijk niet eens hoe je eigen lichaam in elkaar zit. Dit zou voor mij iets zijn waar ik niet tegen zou kunnen.
Ik kan er ook niet tegen. Dit onafhankelijk onderzoek laat ik nu al uitvoeren. Ik heb antwoorden nodig.
quote:
Je voelt je een vrouw, dat lijkt me duidelijk. Dat je dan door middel van een operatie ook lichamelijk een vrouw wilt zijn is te begrijpen. Dit lijkt me ook een erg goede oplossing voor jezelf. De hormoonbehandeling hetzelfde verhaal, hoewel het een beetje overkomt alsof je daarmee op eigen houtje begonnen bent. Dat zal wel niet.
Ik voel dat mijn lichaam de vrouwelijke kant ingeslagen is nog voordat ik geboren werd. Mijn emotionele kant is de laatste 3 jaar schreeuwend en tegenspartelend van een geslachtsloos kind opgegroeid tot een volwassen vrouw. Anatomisch en neurologisch gezien heb ik ook erg weinig opties als ik wel man zou willen zijn. Niet dat ik dat ooit zou willen

En ik ben inderdaad al begonnen met de hormoontherapie op eigen gelegenheid en eigen kosten.
quote:
Een groot probleem van jou is dat je veel mensen niet meer kan vertrouwen. En de mensen die je daar mee zouden kunnen helpen zijn juist de mensen waar jij de grootste afkeer tegen hebt. Dan zal je toch zelf erg sterk in je schoenen moeten staan wil je daar overheen komen. Je zal moeten leren dat er ook goede mensen rondlopen die je willen helpen.
Dat soort mensen kom ik inderdaad af en toe tegen, ja. Echter het probleem blijft dat juist deze in de medische wereld die mij echt kunnen helpen zich echt niets van mij aan lijken te trekken. Ik heb een medisch probleem wat enorme psychologische spanningen teweegbrengt maar het enige wat men mij dan verteld is dat ik dan maar naar een psycholoog moet gaan. Dit komt dus neer op symptoombestrijding. Volkomen nutteloos.
quote:
Ik heb erg veel respect voor je dat je zo'n moeilijk verhaal op het internet met anderen deelt. Ik hoop ook dat jij je heirdoor beter gaat voelen of op een andere manier voldoening uit haalt. Het lijkt me zeer moeilijk dit zo open en bloot te vertellen.
Dank je wel
pi_59021626
Het lijkt er sterk op dat je op een punt bent beland dat psychologen niets voor je kunnen betekenen. In eerste instantie dacht ik dat dat kwam, omdat jij door slechte ervaringen een flinke afkeer hebt opgebouwd tegen psychologen. Nu kan ik me inderdaad heel goed voorstellen dat het niet te doen is om met zowel psychologen als vrienden een gesprek hierover te hebben zonder goed te weten hoe je lichaam in elkaar zit en wat je ermee kan. Dát is iets waar het hele probleem omheen is gebouwd. Je hebt helemaal gelijk.

Ik hoop van harte dat je de resultaten van het onafhankelijk onderzoek snel te horen krijgt. Eindelijk duidelijkheid. Wat zal dat een opluchting moeten zijn. Al zou ik er wel rekening mee houden dat het Duitse ziekenhuis dus ook een fout zou hebben kunnen gemaakt. Ik heb een beetje het idee alsof je dat onderzoek als een waarheid beschouwd. Ik weet het niet.

Dat je helemaal op jezelf besloten hebt een hormoonbehandeling te ondergaan heb ik zo mijn twijfels bij. Het is een grote stap in je leven waar je in mijn ogen steun bij nodig hebt van mensen om je heen. Je zou ook moeten weten waar je aan toe bent verder. Maarja, dat is natuurlijk maar een kant van het verhaal. Als je op de medici moet wachten zou het wellicht al te laat zijn of zouden de mannelijke hormonen die zich eventueel in je lichaam kunnen bevinden teveel tot uitting zijn gekomen. Ook dit moet weer een hele moeilijke beslissing zijn geweest.

En zelfvertrouwen. Tja, wat moet je daarmee. Je hebt op dit moment nog zoveel onduidelijkheid en je weet niet waar je aan toe bent. Ik denk dat het zeer belangrijk is dat het onafhankelijke onderzoek snel een duidelijk resultaat opleverd. Dan weet je eindelijk een beetje waar je aan toe bent. Nu kan je eigenlijk maar moeilijk verder denken. Als je eenmaal weet waar je aantoe bent kan je verder aan jezelf gaan werken. Ik denk dat psychologen dan ook daadwerkelijk wat voor je kunnen betekenen. Ik hoop dat je laat weten wat de resultaten zullen zijn. Dat zelfvertrouwen zal met de tijd ook wel komen. Op dit moment gaat het er voornamelijk over dat je weet waar je aan toe bent.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 22:01:57 #28
81237 releaze
best of both worlds
pi_59022031
misschien een domme vraag, maar als het vumc er niets mee te maken wil hebben, kan je dan niet naar een ander ziekenhuis? of zijn zij de enige die zich hierin specialiseren?
pi_59022271
Mannelijkheid en vrouwelijkheid zit in veel meer dan het fysieke. Je kunt mannelijk of vrouwelijk handelen, denken, voelen... Je bent wat je bent en in de eerste plaats 'moet' je daar zelf tevreden mee zijn. Verder lijkt het me nuttig om je te richten op wat je wél kunt (op seksueel gebied of daarbuiten), en dat zo goed mogelijk te gebruiken.

Zelf heb ik ook een relatie gehad waarin geslachtsgemeenschap vaak onmogelijk was door een aandoening bij mijn partner. Dat hebben we opgelost door ons te richten op de dingen die we wél konden.

Dat dingen of mensen "normaal" zijn of "abnormaal" vind ik een bijna fataal idee, iedereen is anders, waarbij de een meer afwijkt van het gemiddelde dan de ander. Laat je niet aanpraten (vooral niet door jezelf) dat je minderwaardig bent omdat je een bijzonderheid hebt...
/\oo/\
pi_59065837
Afgelopen zaterdag stond een lezenswaardig artikel over dit onderwerp in het NRC. (blz 17 bijlage Zaterdag Etcetera, titel John- Joan- John
Het is helaas tegen de policy om dit artikel integraal te posten.
pi_59066166
quote:
Op maandag 2 juni 2008 12:01 schreef Plankje55 het volgende:
Afgelopen zaterdag stond een lezenswaardig artikel over dit onderwerp in het NRC. (blz 17 bijlage Zaterdag Etcetera, titel John- Joan- John
Het is helaas tegen de policy om dit artikel integraal te posten.
Nee hoor.
pi_59066929
OK dan, anders haalt een MOD het maar weg
Jo h n - Jo a n - Jo h n
Swaab over hersenen
Al in de baarmoeder wordt bepaald of een mens mannelijk of vrouwelijk gedrag gaat vertonen.
Niets lijkt simpeler dan bij de geboorte te zien of de baby een jongetje of een meisje is. Bij de bevruchting staat het al vast: twee XX chromosomen worden een meisje en één X en één Y chromosoom worden een jongetje.
Het Y chromosoom van het jongetje zet een proces op gang waardoor het mannelijke hormoon testosteron wordt gevormd. De zwangerschap bij de mens duurt 40 weken. Tussen de zesde en
twaalfde week ontwikkelen de geslachtsorganen van het kind zich in mannelijke of vrouwelijke richting door de aan-, of afwezigheid van testosteron. Vervolgens differentiëren de hersenen zich in mannelijke of vrouwelijke richting in de tweede helft van de zwangerschap, doordat het jongetje dan een piek van testosteron produceert en het meisje niet. In deze periode wordt het gevoel man of vrouw te zijn, onze genderidentiteit, voor de rest van ons leven vastgelegd in onze hersenstructuren.
Dat onze genderidentiteit al wordt bepaald in de baarmoeder is nog niet zo lang bekend. In de jaren 1960-1980 werd gedacht dat het kind als een blanco lei geboren werd en dat het gedrag vervolgens
door de maatschappij in de mannelijke of vrouwelijke richting werd gestuurd. Dit had grote consequenties voor de behandeling van een pasgeborene met een onduidelijk geslacht. Het deed er
niet toe welk geslacht je voor het kind koos, dacht men, als de operatie maar snel na de geboorte
plaatsvond. De omgeving van het kind zou vervolgens wel zorgen dat de genderidentiteit zich aanpaste aan het geslachtsorgaan. Patiëntenverenigingen maken pas sinds kort duidelijk hoeveel levens er verwoest zijn door operatief een geslacht te maken dat later niet overeen bleek te komen met de
genderidentiteit zoals die voor de geboorte in de hersenen tot stand is gekomen. Het verhaal van John-
Joan-John maakt ook duidelijk hoe mis het kan gaan door dit concept. Toen een jongetje (John) door
een verschrikkelijke fout in de operatiekamer op de leeftijd van acht maanden zijn penis verloor
bij een kleine ingreep (de voorhuid van de penis werd verwijderd omdat de opening te klein was), be-
sloot men er een meisje (Joan) van te maken. De testikels werden vóór de leeftijd van 17 maanden
verwijderd om de vervrouwelijking te vergemakkelijken. Het kind kreeg meisjeskleding, psychologische begeleiding van prof. Money in Philadelphia en oestrogenen in de puberteit. Money beschreef dit als een groot succes: de ontwikkeling van dit kind zou normaal vrouwelijk zijn. Echter, in volwassenheid keerde Joan terug naar het mannelijke geslacht, trouwde en adopteerde een paar kinderen. Helaas verloor hij uiteindelijk zijn geld op de beurs, scheidde en pleegde in 2004 zelfmoord.
Dit trieste verhaal laat zien hoe sterk de programmerende invloed op onze hersenen in de baarmoe-
der is. Het verwijderen van de penis en testikels, psychologische begeleiding en oestrogenen in de pu-
berteit hebben de genderidentiteit van dit kind niet kunnen veranderen. Dat testosteron inderdaad ver-
antwoordelijk is voor de differentiatie van onze geslachtsorganen en hersenen in mannelijke richting blijkt bij het Androgeen Ongevoeligheid Syndroom. Hierbij wordt wel testosteron geproduceerd, maar het hele lichaam is er ongevoelig voor. Daarom differentiëren zowel de uitwendige geslachtsorganen als de hersenen in vrouwelijke richting. Ook als zij genetisch man zijn (XY) worden delijders aan dit syndroom heteroseksuele vrouwen. Omgekeerd groeit bij meisjes die in de baarmoeder aan een hoge dosis testos
teron zijn blootgesteld de clitoris zo sterk uit dat ze bij de burgerlijke stand soms als een jongetje
worden aangegeven. Praktisch al deze meisjes krijgen het vrouwelijk geslacht. Maar twee procent
van hen blijkt later toch in de baarmoeder een mannelijke genderidentiteit te hebben ontwikkeld.
In die zeldzame gevallen waarin het kind een onduidelijk geslacht heeft en het niet zeker is of de her-
senen zich in mannelijke of vrouwelijke richting hebben ontwikkeld, kan men een voorlopig ge-
slacht voor het kind kiezen. Maar definitieve ingrepen om er een jongetje of meisje van te maken
moet men soms uitstellen totdat het gedrag van het kind duidelijkheid biedt.
De Rotterdamse kinderurologe Katja Wolffenbuttel heeft laten zien dat zelfs een operatie reversibel gedaan kan worden. Nederland kan bij alle delicate aspecten die horen bij zo’n behoedzame
strategie een voortrekkersrol spelen.
Dick Swaab
Dick Swaab is hoogleraar in de neurobi-
ologie aan de Universiteit van Amster-
dam. Hij is verbonden aan het Neder-
lands instituut voor Neurowetenschap-
pen. Reacties en vragen kunt u sturen
naar Zbrieven@nrc.nl
pi_59081430
Heb je de film XXY gezien? Het laat duidelijk de problematiek zien.

Ik hoop dat je, los van al je problemen, een leven kan opbouwen. Stom voorbeeld: "Ik ga graag naar alternatieve films kijken. Mijn vrienden vinden dat maar niks. Ik heb het jaren nauwelijks gedaan, omdat ik dacht dat alleen naar de film 'abnormaal' was." Bullshit natuurlijk, maar het vertelt wel hoe groot de druk van buitenaf kan zijn. In jouw geval zal die druk natuurlijk nog veel groter zijn.

Succes drmee
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:19:57 #34
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_59089794
Kan maar 1 ding zeggen, want dit is wel heel bizar...

Doe je ding! Doe wat jij denkt dat goed is en blijf dat doen. Scheit aan andere mensen!

GL!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_59089887
Wat plankje schreef: Ik heb wel een docu gezien over bruce en brenda, met hetzelfde onderwerp, rond dezelfde periode en met diezelfde dr, maar zouden ze dan de namen in bovenstaand artikel gefingeerd hebben of loopt er nog zo'n geval rond (dat lijkt me erg onwaarschijnlijk)?
Het mooi kotsende meisje.
pi_59171471
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 22:01 schreef releaze het volgende:
misschien een domme vraag, maar als het vumc er niets mee te maken wil hebben, kan je dan niet naar een ander ziekenhuis? of zijn zij de enige die zich hierin specialiseren?
Ik ben dus ook bij het Erasmus MC geweest omdat zij zich juist richten op intersexualiteit. Het VUMC richt zich juist op transsexuelen, wat ook verklaard waarom ik mij daar absoluut niet thuis voelde.

Hopelijk krijg ik vandaag of begin volgende week uitslag uit Duitsland en is het het nieuws waar ik op hoop. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik nog een teleurstelling en de resulterende emotionele chaos aankan. Vooral de laatste weken zit ik echt op het randje
pi_59171739
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 22:10 schreef Elketraz het volgende:
Mannelijkheid en vrouwelijkheid zit in veel meer dan het fysieke. Je kunt mannelijk of vrouwelijk handelen, denken, voelen... Je bent wat je bent en in de eerste plaats 'moet' je daar zelf tevreden mee zijn. Verder lijkt het me nuttig om je te richten op wat je wél kunt (op seksueel gebied of daarbuiten), en dat zo goed mogelijk te gebruiken.

Zelf heb ik ook een relatie gehad waarin geslachtsgemeenschap vaak onmogelijk was door een aandoening bij mijn partner. Dat hebben we opgelost door ons te richten op de dingen die we wél konden.

Dat dingen of mensen "normaal" zijn of "abnormaal" vind ik een bijna fataal idee, iedereen is anders, waarbij de een meer afwijkt van het gemiddelde dan de ander. Laat je niet aanpraten (vooral niet door jezelf) dat je minderwaardig bent omdat je een bijzonderheid hebt...
Mijn probleem ligt voornamelijk op het vlak van feiten en acceptatie. Op dit moment weet ik absoluut niet wat ik nou wel en niet precies heb aan geslachtsorganen, enkel een hoop verwarrende ervaringen en (MRI) verslagen, weet ik ook niet of ik nou een chimera ben of niet en zweef ik qua officiele en onofficiele identiteit overal een beetje tussenin.

Waar het dan op neer komt is dat als ik in de spiegel kijk ik telkens weer iets anders zie. Hierom ben ik ook zeer gevoelig voor wat anderen over mij zeggen. Kortweg heb ik door de medische onzekerheid gewoon geen zelfbeeld kunnen opbouwen, wat in het dagelijkse leven echt zeer vervelend is.

Vorig jaar heb ik geprobeerd uit te vinden wat ik wel kon op sexueel gebied, maar ben daar flink getraumatiseerd van terug gekomen. Waar ik vooral behoefte aan lijk te hebben is zulke ervaringen met iemand anders op een liefdevolle manier te verkennen, wat tot nu toe altijd afwezig is gebleven.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:47:14 #38
92409 Twinky
Little star.
pi_59172830
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:23 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Wat plankje schreef: Ik heb wel een docu gezien over bruce en brenda, met hetzelfde onderwerp, rond dezelfde periode en met diezelfde dr, maar zouden ze dan de namen in bovenstaand artikel gefingeerd hebben of loopt er nog zo'n geval rond (dat lijkt me erg onwaarschijnlijk)?
gefingeerd
pi_59175751
Bruce en Brenda zijn diezelfde als John - Joan - John, zelfde geval onder leiding van dr. Money.. Triest verhaal dat, ooits college over gehad, en daarnaast ook stuk gezien over een genderspecifiek onderdeel in je hersenen die groter zou zijn bij mannen of vrouwn, en in het geval van inter of transseskualiteit zijn hier problemen mee.

Ik heb totaal geen idee (klinkt bot) wat Fok je hierbij kan helpen, behalve het eerder beschreven advies om heil te zoeken bij een psycholoog
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_59180915
Ik denk dat wat ik vooral zoek is begrip en acceptatie bij anderen. Ik ben ruim 15 jaar volledig in mijzelf teruggetrokken geweest en dat was al eenzaam, maar de laatste jaren zijn zo mogelijk nog eenzamer geweest, zeker door het gebrek aan begrip onder medici maar ook gewone mensen.

Via anderen wil ik ook mijzelf beter leren kennen, samen plezier hebben (zoals samen videospellen spelen een paar dagen geleden met iemand die op bezoek kwam), maar vooral mijzelf leren zien zoals anderen dat doen. Hierom heb ik al eens een topic geplaatst op een ander forum waarin ik vroeg om fotografen die eens een fotoserie met mij wilden maken, zodat ik mijzelf op een andere manier zou leren bekijken, maar nadat een gast mij daarin beschuldigde van een jongen te zijn heb ik het maar opgegeven.
pi_59181208
Tsja.. ik denk dat je gewoon door moet zetten, niet opgeven, zorgen dat je je sterk weet te maken.. Maar goed, das ook maar een mening.
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  vrijdag 6 juni 2008 @ 23:50:47 #42
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59188023
dit is allemaal ontzettend heftig, hopelijk ben je binnenkort van alle onduidelijkheid en onbehagen af.

Het is absurd hoe je bij de VU en in Rotterdam behandeld bent, het gebrek aan professionaliteit bij de VU verbaast me ergens ook weer niet in dit opzicht. Psychologen kunnen inderdaad niet begrijpen wat je voelt en doormaakt, ze horen alleen woorden en zien hoe je je gedraagt, veels te beperkt als je met zoiets heftigs zit als zo'n intersex aandoening waar je pas zo laat achterkomt.
Dat je iets hebt dat op testikels lijkt (alles er dus zogenaamd op en aan zit) zal wel de reden zijn waarom al die 'specialisten' denken dat het klopt voor een man en er dus geen sprake zou zijn van een intersex aandoening omdat de rest ook aanwezig is, maar niet functionerend zoals bij een gezonde man (hoewel dat al reden zou moeten zijn voor nader onderzoek).
Wat ik me afvraag is of er ooit naar je hormoonspiegels is gekeken, het zal nu geen zin meer hebben aangezien je met oestrogenen bent begonnen, maar daaraan zouden ze moeten kunnen zien dat die testikel-achtige dingen onder de maat functioneren. Als je niet kan ejaculeren en testikels niet de grote hebben van een flinke druif dan mag er zeker wel reden zijn om te twijfelen. En daarnaast vraag ik me of je zoals een man ook het XY-gen hebt, dat lijken me dingen die wel in eerste instantie al onderzocht zouden moeten worden, maar ja je hebt de 'specialisten' bepaald niet meegehad dus dat dat niet is gebeurd is dan niet zo vreemd.

wens je veel sterkte en positiviteit toe
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_59188205
Niet op nou te focussen op het negatieve, maar... Je haat transseksuelen?
pi_59188938
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:57 schreef Isegrim het volgende:
Niet op nou te focussen op het negatieve, maar... Je haat transseksuelen?
Ze wordt door heel veel mensen aangezien als transseksueel. Door die gedachten hebben de mensen bij de Vu ook te snel geoordeeld en zijn de problemen veel erger geworden. Als transseksuelen niet zouden bestaan was ze beter bekeken en waren al deze problemen er niet geweest. Dan was er veel eerder een eind gekomen aan de onduidelijkheid. Niet dat transseksuelen hier verder schuld aan hebben, maar ik kan me voorstellen dat je dan toch wel een wrok koesters tegenover transseksuelen.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 01:03:34 #45
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59189728
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 00:28 schreef Karammel het volgende:

[..]

Ze wordt door heel veel mensen aangezien als transseksueel. Door die gedachten hebben de mensen bij de Vu ook te snel geoordeeld en zijn de problemen veel erger geworden. Als transseksuelen niet zouden bestaan was ze beter bekeken en waren al deze problemen er niet geweest. Dan was er veel eerder een eind gekomen aan de onduidelijkheid. Niet dat transseksuelen hier verder schuld aan hebben, maar ik kan me voorstellen dat je dan toch wel een wrok koesters tegenover transseksuelen.
ten eerste, ze kan vast wel voor zichzelf spreken toch?
ten tweede, dat dat zo is wat je zegt kan ik me voorstellen, niemand loopt met een stikker intersexed of transseksueel op 't voorhoofd, maar de leek snapt beide niet maar is wel bekender met transseksualiteit. Dan kan je net zo goed kwaad zijn op alle interseksuelen die zich niet laten zien, als op de transseksuelen die zichtbaar zijn voor 't grote publiek.
Als transseksuelen niet zouden bestaan zouden ze in Rotterdam waar ze intersexed personen behandelen net zo min haar geholpen hebben, ja toch? Die hebben ook niet bepaald onduidelijkheid weggehaald terwijl het wel hun vakgebied is in tegenstelling tot bij de VU. Ze zou alleen de ellende bij de VU bespaard zijn.
pi_59189890
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:50 schreef MuteZukini het volgende:
dit is allemaal ontzettend heftig, hopelijk ben je binnenkort van alle onduidelijkheid en onbehagen af.

Het is absurd hoe je bij de VU en in Rotterdam behandeld bent, het gebrek aan professionaliteit bij de VU verbaast me ergens ook weer niet in dit opzicht. Psychologen kunnen inderdaad niet begrijpen wat je voelt en doormaakt, ze horen alleen woorden en zien hoe je je gedraagt, veels te beperkt als je met zoiets heftigs zit als zo'n intersex aandoening waar je pas zo laat achterkomt.
Dat je iets hebt dat op testikels lijkt (alles er dus zogenaamd op en aan zit) zal wel de reden zijn waarom al die 'specialisten' denken dat het klopt voor een man en er dus geen sprake zou zijn van een intersex aandoening omdat de rest ook aanwezig is, maar niet functionerend zoals bij een gezonde man (hoewel dat al reden zou moeten zijn voor nader onderzoek).
Wat ik me afvraag is of er ooit naar je hormoonspiegels is gekeken, het zal nu geen zin meer hebben aangezien je met oestrogenen bent begonnen, maar daaraan zouden ze moeten kunnen zien dat die testikel-achtige dingen onder de maat functioneren. Als je niet kan ejaculeren en testikels niet de grote hebben van een flinke druif dan mag er zeker wel reden zijn om te twijfelen. En daarnaast vraag ik me of je zoals een man ook het XY-gen hebt, dat lijken me dingen die wel in eerste instantie al onderzocht zouden moeten worden, maar ja je hebt de 'specialisten' bepaald niet meegehad dus dat dat niet is gebeurd is dan niet zo vreemd.
Mijn hormoonspiegel was normaal mannelijk voordat ik met de hormonen begon. Ik kon ejaculeren, maar slechts sporadisch, zeker omdat ik moeite had om een mannelijk orgasme te bereiken. Ik vond masturberen op de mannelijke manier zo erg dat ik zelfs probeerde er mee op te houden omdat ik zeer vaak er gewoon hoofdpijn van kreeg en het in het algemeen als een dwang ervaarde waar ik mij niet comfortabel bij voelde.

Mijn bloed is getest en bleek XY chromosomen te hebben. Dit sluit niet uit dat ik een chimera ben, zeker omdat ik onderdeel van een tweeling was in de baarmoeder, rond m'n 11e jaar enkelzijdige borstgroei heb ervaren en een volkomen vrouwelijke lichaamsbouw heb plus significante aanwijzingen op afwijkingen bij de ontwikkeling van de geslachtsorganen.

Ik zit dus met een heleboel vraagtekens en onzekerheden waar geen enkele arts in Nederland naar wil kijken. En ja, dat ik door hun meestal als een transsexueel gezien word (terwijl ik emotioneel slechts achter mijn lichaam aanhobbel), heeft ervoor gezorgd dat ik een bloedhekel aan dat soort.... personen heb. Ik heb geen begrip voor transsexuelen en heb eerder medelijden met ze wanneer ik mijn wrok omtrent de grove nalatigheid die ik door hun ervaar even opzij kan schuiven.

In ieder geval heb ik vandaag nog niets gehoord vanuit Duitsland... ik hoop echt dat ik iets hoor begin volgende week en dat het positief nieuws is. Ik weet niet of ik nog een keer met een situatie zoals na het telefoontje uit Rotterdam mee om kan gaan
pi_59189989
wat ik vreemd vind, is dat jij pas na jaren inclu schaamlippen en piemel ineens komt vertellen dat je dus man/vrouw bent, bedoel, hebben je ouders nooit iets gemerkt?
Ow nee wacht je hebt geen ouders je bent een jezus natuurlijk...

oh wacht sorry zo bedoelde ik het niet, heel veel sterkte ermee!
Knap lastig hoewel soms ook weer niet of wel?

lama
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_59190011
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 01:03 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

ten eerste, ze kan vast wel voor zichzelf spreken toch?
ten tweede, dat dat zo is wat je zegt kan ik me voorstellen, niemand loopt met een stikker intersexed of transseksueel op 't voorhoofd, maar de leek snapt beide niet maar is wel bekender met transseksualiteit. Dan kan je net zo goed kwaad zijn op alle interseksuelen die zich niet laten zien, als op de transseksuelen die zichtbaar zijn voor 't grote publiek.
Als transseksuelen niet zouden bestaan zouden ze in Rotterdam waar ze intersexed personen behandelen net zo min haar geholpen hebben, ja toch? Die hebben ook niet bepaald onduidelijkheid weggehaald terwijl het wel hun vakgebied is in tegenstelling tot bij de VU. Ze zou alleen de ellende bij de VU bespaard zijn.
Ik weet niet of deze theoretische situatie iets veranderd zou hebben. Wel weet ik dat ze bij het Erasmus even naar de MRI beelden die ik vanuit Duitsland had meegekregen hebben gekeken (waarvan ik dus niet zeker weet of het de juiste beelden zijn) en mij toen vrolijk weer naar de VU wilden terugsturen. Dat zij geeneens hun eigen onderzoeken wilden verrichten zegt volgens mij al genoeg.

Dit gebrek aan interesse is ook een van de voornaamste drijfveren achter mijn zelfmoordbuien. Ik voel mij in de steek gelaten, een vreemde mutatie die niet thuis hoort in deze wereld, en de resulterende pijn heeft mij meedere malen over de rand geduwd, waarbij het mij enkel aan de middelen ontbrak om zelfmoord te plegen. Met andere woorden, als er slaappillen of andere geschikte medicijnen in huis waren geweest was ik hier al niet meer.

Dit is ook waarom ik zo bang ben voor een negatief bericht uit Duitsland...
pi_59190043
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 01:16 schreef zhe-devilll het volgende:
wat ik vreemd vind, is dat jij pas na jaren inclu schaamlippen en piemel ineens komt vertellen dat je dus man/vrouw bent, bedoel, hebben je ouders nooit iets gemerkt?
Ow nee wacht je hebt geen ouders je bent een jezus natuurlijk...

oh wacht sorry zo bedoelde ik het niet, heel veel sterkte ermee!
Knap lastig hoewel soms ook weer niet of wel?

lama
.
pi_59190062
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 01:16 schreef zhe-devilll het volgende:
Mijn schaamlippen zijn vergroeid. Ik kan enkel de vagina voelen onder de huid. Hierdoor is de vagina ook niet zichtbaar van buiten.

Mijn moeder, oma enzovoort hebben altijd gemerkt dat er iets anders was aan mij, maar ze wisten nooit precies wat. Vriendinnen van m'n moeder hebben ook vaak opgemerkt dat ik meer een dochter was dan een zoon. Het is dus niet volkomen onopgemerkt gebleven.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 01:36:41 #51
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59190423
en hoe zit het dan met baardgroei, lichaamsbeharing, baard in de keel en adamsappel?
is dat in de puberteit allemaal ontstaan of niet?

Van de foto's is wel op te merken dat je wat bredere schouders hebt, maar inderdaad ook ongebruikelijk opvallende heupen voor iemand die zogenaamd als man is geboren.

Ik heb ooit iets gehoord of gezien dat bepaalde iemand zowel xx als XY genen kan hebben, en dat als het van de enen plek gehaald wordt je volgens de genen een man bent en van de andere plek een vrouw

Maar dat was bij verder gezonde vrouwen die ook gewoon zwanger konden worden, dat al heel vreemd.
De onduidelijkheid over je lichaam is je grootste probleem uiteindelijk, als dat dus is verholpen staat niks meer in de weg om je lichaam met je identiteit te laten stroken.

PS
ik persoonlijk hoef geen begrip noch medelijden voor m'n transseksualiteit, ben ook maar een individu die onbegrip niet uit de weg gaat
pi_59192461
Ik heb een mannelijke hormoonspiegel gehad, dus heb ik last van baardgroei, waarvoor ik permanente haarverwijderingsbehandelingen onderga. Mijn stem is lager geworden tijdens de puberteit, maar het blijft zelfs volgens een medisch specialist in Amersfoort gewoon een vrouwenstem. Ik heb geen adamsappel.

Zowel XX als XY is dus een chimera. Ik heb blijkbaar pech gehad dat mijn lichaam net met deze configuratie geeindigd is.

En ja, die schaamlipreconstructie zal voor mij emotioneel echt ontzettend veel betekenen. Ik kan dan eindelijk verder met m'n leven.
pi_59208099
ik heb fotos gezien, en je zei geloof ik dat je een mannelijk lichaam hebt, maar ik vind je wel een vrouwenlichaam hebben tbh.
pi_59210257
wat enorm lastig dit joh?
Wat wil je nu zelf dan?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_59210377
Wow, een van de weinige topics met veel leesstof die ik helemaal gelezen heb kan eigenlijk niet meer zeggen dat ik het ontzettend knap vind dat je je nog staande houd

Ik moet zeggen dat ik nou eigenlijk wel heel erg nieuwsgierig ben naar hoe het er nou daaronder uit ziet
pi_59212279
quote:
Op zondag 8 juni 2008 00:38 schreef ZariuM het volgende:
ik heb fotos gezien, en je zei geloof ik dat je een mannelijk lichaam hebt, maar ik vind je wel een vrouwenlichaam hebben tbh.
Dank je wel

Anderen hebben wel eens gezegd (serieus?) dat ze vonden dat ik gewoon een mannenlichaam heb, zeker medici en psychologen. Volgens mij waren ze gewoon gek
pi_59212308
quote:
Op zondag 8 juni 2008 03:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wow, een van de weinige topics met veel leesstof die ik helemaal gelezen heb kan eigenlijk niet meer zeggen dat ik het ontzettend knap vind dat je je nog staande houd

Ik moet zeggen dat ik nou eigenlijk wel heel erg nieuwsgierig ben naar hoe het er nou daaronder uit ziet
Nieuwsgierig zijn er velen Ik heb sommigen wel eens laten zien ter informatie hoe het er uit ziet maar ik ga natuurlijk geen foto's rondstrooien

Vandaag ga ik even wat emailtjes afvuren naar wat TV zenders om te zien of ze belangstelling hebben voor mijn verhaal. Verder is het gewoon wachten op wat Duitsland zegt de komende week.
pi_59212663
quote:
Op zondag 8 juni 2008 10:31 schreef Elledan het volgende:

[..]

Nieuwsgierig zijn er velen Ik heb sommigen wel eens laten zien ter informatie hoe het er uit ziet maar ik ga natuurlijk geen foto's rondstrooien

Vandaag ga ik even wat emailtjes afvuren naar wat TV zenders om te zien of ze belangstelling hebben voor mijn verhaal. Verder is het gewoon wachten op wat Duitsland zegt de komende week.
Wat is je reden dan om ermee naar de tv te stappen? Zou het niet fijner zijn dat je voor jezelf meer op een rijtje hebt, dan dat het hele gebeuren (misschien) nederland over gaat, terwijl je ook nog niet weet wat er nu (vanuit duitsland) uit gaat komen?
pi_59212713
Elle zoekt nationaal steun?
pi_59213808
quote:
Op zondag 8 juni 2008 10:58 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Wat is je reden dan om ermee naar de tv te stappen? Zou het niet fijner zijn dat je voor jezelf meer op een rijtje hebt, dan dat het hele gebeuren (misschien) nederland over gaat, terwijl je ook nog niet weet wat er nu (vanuit duitsland) uit gaat komen?
Het gaat mij vooral om de medische misstanden hier in Nederland. Dat zo'n, weliswaar zeldzaam, geval van een geboortedefect op zo'n muur van... pure weerstand stuit is gewoon ziekelijk. En ik ben niet de enige die door de nederlandse 'gezondheidszorg' dieper de put in word geholpen. Er zijn genoeg mensen die er slachtoffer van zijn geworden.

Verder wil ik ook graag dat meer mensen van intersexualiteit op de hoogte zijn. Als ik er dan zelf ook beter van word is dat mooi mee genomen.
  zondag 8 juni 2008 @ 12:26:40 #61
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_59214554
* DR34M3R stuurt PM
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
  zondag 8 juni 2008 @ 13:15:27 #62
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59215838
quote:
Op zondag 8 juni 2008 11:56 schreef Elledan het volgende:

[..]

Het gaat mij vooral om de medische misstanden hier in Nederland. Dat zo'n, weliswaar zeldzaam, geval van een geboortedefect op zo'n muur van... pure weerstand stuit is gewoon ziekelijk. En ik ben niet de enige die door de nederlandse 'gezondheidszorg' dieper de put in word geholpen. Er zijn genoeg mensen die er slachtoffer van zijn geworden.

Verder wil ik ook graag dat meer mensen van intersexualiteit op de hoogte zijn. Als ik er dan zelf ook beter van word is dat mooi mee genomen.
het is volgens mij wel belangrijk om sterk in je schoenen te staan als je naar nationale media stapt, en jou situatie door de resultaten uit duitsland niet betwistbaar is. Anders kan je keihard kritiek terug krijgen en dat gebeurt misschien ook niet zachtzinnig.
Er zijn nationale organisaties die belangen van mensen met bepaalde intersex aandoeningen behartigen, maar zover ik hun websites (links stonden op de website van 't genderteam ) heb gezien pas je er niet helemaal in. Maar misschien toch wel handig om hun steun te hebben, vooral als je mensen van intersexualiteit op de hoogte wilt brengen.
Chimera gevallen zijn blijkbaar erg zeldzaam, maar het bestaan ervan mag wel bekendheid krijgen, en als je dan een deskundige daarover ook achter je krijgt, sta je al helemaal sterk. Misschien dat ze bij ISNA een deskundige weten die je kan steunen.
  Vis een optie? maandag 9 juni 2008 @ 16:42:14 #63
70532 loveli
N
pi_59250589
Toevallig wordt het onderwerp morgenmiddag in de uitzending van Oprah behandeld.
crap in = crap out
pi_59257506
quote:
Op zondag 8 juni 2008 10:31 schreef Elledan het volgende:

[..]

Zelf ook erg nieuwsgierig. Ook naar de reacties van deze mensen. Ik neem aan dat daar ook mensen tussen zaten die geen familie waren, maar ook geen medici? Vrienden dus? Hoe reageerden ze? Waren ze het er over eens dat het er anders uitzag of was het nog onduidelijk? Zelf kan ik me er nog heel moeilijk iets bij voorstellen.
Chimera zegt me ook niets. Als ik tijd heb zal ik daar wat extra informatie voor door daan lezen. En morgen Oprah kijken als ik er tijd voor heb. Ik zit echt nog met superveel vragen, omdat interseksualiteit bij mij nog een nieuw begrip is.

Wat je lichaam betreft. Ik kan uit die foto's niet zo snel uitmaken of het een mannen of een vrouwenlichaam is. Je hebt vrij brede schouders, maar verder kom je vrij vrouwelijk over. Ik weet het niet. Het kan komen door de houding. De hormonen die je gebruikt kunnen hier ook voor onduidelijkheid zorgen. Zelf had ik op mijn school een transseksueel rondlopen die ik er ook erg vrouwelijk uit zag zien. Het blijft moeilijk om daar iets zinnigs van te zeggen.

Je hebt de tv dus benaderd. Het lijkt me handig om voor iets te doen voor jezelf al duidelijkheid te hebben. Als de tv zich er mee gaat bemoeien zal het vast erg snel gaan met de onderzoeken. Ook zal je ze wellicht zover kunnen krijgen voor bepaalde kosten op te draaien. Toch lijkt het me niet verstandig hier te vroeg mee te beginnen. Tegenslagen zullen er zeer zeker ook bij horen en ik weet niet of je daar op het moment tegen kan. Duidelijkheid lijkt me iets dat je eerst moet hebben.
pi_59258569
Ik heb eigenlijk enkel positieve reacties gehad. Iedereen was het er wel over eens dat ik er vrouwelijk uit zie, op je-weet-wel-wat na Met foto's waar op dit niet zichtbaar is kan ik dan ook gemakkelijk mensen ervan overtuigen dat ik een gewoon meisje ben.

Chimera is het versmelten van twee embryo's in de baarmoeder, dit kunnen mannelijke of vrouwelijke embryo's zijn, of een combinatie. Ik was een van een tweeling (kon men zien aan de placenta), dus dit is zeker een mogelijkheid.

Transsexuelen kan ik zeer makkelijk herkennen ik zie er genoeg van rondlopen op de straat en zo, en herken ze meestal in een oogopslag. Het helpt natuurlijk dat ik 2,5 jaar tussen dat soort gasten in heb gezeten bij de VU.

Ik denk dat ik de TV wel aan kan. Het ergste aan deze hele ervaring de afgelopen 3 jaar vind ik gewoon het gebrek aan belangstelling voor mij problemen, en ik maak me er dan ook niet druk over als het een mediacircus wordt. Ergere tegenslagen dan die de VUMC en zo me in de schoot hebben geworpen lijken mij moeilijk.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:38:34 #66
39114 Angst
pi_59282376
quote:
Op maandag 9 juni 2008 21:16 schreef Elledan het volgende:
Ik heb eigenlijk enkel positieve reacties gehad. Iedereen was het er wel over eens dat ik er vrouwelijk uit zie, op je-weet-wel-wat na Met foto's waar op dit niet zichtbaar is kan ik dan ook gemakkelijk mensen ervan overtuigen dat ik een gewoon meisje ben.

kritische noot
je slikt toch vrouwelijke hormonen?
tenminste dat meen ik ergens in je verhaal te hebben gelezen
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
pi_59293661
Ja die slik ik. Maar ik heb al van jongsaf aan commentaar gehad (m'n moeder ook) dat ik meer op een meisje/dochter leek. Dit zelfs ruim voordat ik met de hormonen begon.

Ik heb trouwens vandaag de resultaten van de MRI binnengekregen. 100% bevestiging van het eerste verslag. Ik ben dus officieel (weer) intersexueel Nu dus even achter die operatie aan.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:38:03 #68
71919 wonderer
pi_59293804
Dat is wel een opluchting zeker? Die bevestiging... Nu maar hopen dat ze willen luisteren en je willen behandelen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_59293945
Eindelijk heb je duidelijkheid, na al die jaren. Dat lijkt me een opluchting zeg! Iets om te vieren lijkt me? Of zie je dit meer als een van de vele stappen die je al hebt doorgemaakt?

De operatie ben je nu al erg druk mee bezig. Ik zou eigenlijk willen zeggen dat je zoiets niet moet overhaastten, maar dat past niet helemaal volgens mij. Je bent hier al zo lang mee bezig. Denk alleen niet dat een operatie aan alle problemen een einde zal maken. Het meeste is toch mentaal lijkt me. In dat opzicht zal een operatie je trouwens wel een boost zelfvertrouwen geven als ik je zo hoor. Ik hoop dat het helemaal goed met je komt ! Die MRI resultaten zijn wel erg belangrijk. Een begin van weer iets nieuws.

Vandaag die uitzending van Oprah gemist. Hmm... toch maar even googlen dan op chimera al heeft je beschrijving al veel duidelijk gemaakt.
pi_59296933
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:38 schreef wonderer het volgende:
Dat is wel een opluchting zeker? Die bevestiging... Nu maar hopen dat ze willen luisteren en je willen behandelen.
Echt een enorme upluchting, ja

Het lijkt erop dat ik inderdaad de CD met de verkeerde beelden mee heb gekregen. Even de juiste CD zien te krijgen plus het verslag en dan verder met de klachtenprocedure tegen de VUMC en het vinden van een specialist die mij naar Duitsland wil laten gaan (terug naar het Erasmus MC?). Eerlijk gezegd heb ik er helemaal geen zin in om weer maanden te wachten voordat ze bij het Erasmus of zo eindelijk dezelfde conclusie bereiken als Duitsland... 2-3 weken voor een afspraak met specialist, 2-3 weken voordat de beelden zijn geanalyseerd. Ach ja

Ik weet dat de operatie niet het einde zal zijn van alle problemen, maar ik merk nu al na dit nieuws dat een heleboel zorgen van me af zijn gegleden. Het enige wat ik naast die operatie zou willen is nog een chimera test, om de oorzaak van mijn IS aandoening te achterhalen.
  woensdag 11 juni 2008 @ 08:27:40 #71
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_59296988
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 08:21 schreef Elledan het volgende:

[..]

Echt een enorme upluchting, ja

Het lijkt erop dat ik inderdaad de CD met de verkeerde beelden mee heb gekregen. Even de juiste CD zien te krijgen plus het verslag en dan verder met de klachtenprocedure tegen de VUMC en het vinden van een specialist die mij naar Duitsland wil laten gaan (terug naar het Erasmus MC?). Eerlijk gezegd heb ik er helemaal geen zin in om weer maanden te wachten voordat ze bij het Erasmus of zo eindelijk dezelfde conclusie bereiken als Duitsland... 2-3 weken voor een afspraak met specialist, 2-3 weken voordat de beelden zijn geanalyseerd. Ach ja

Ik weet dat de operatie niet het einde zal zijn van alle problemen, maar ik merk nu al na dit nieuws dat een heleboel zorgen van me af zijn gegleden. Het enige wat ik naast die operatie zou willen is nog een chimera test, om de oorzaak van mijn IS aandoening te achterhalen.
Gefeliciteerd met de definitieve diagnose, Elledan. Misschien een raar iets om te zeggen, maar 'het beestje heeft nu een naam', en daarmee vallen natuurlijk een hoop zorgen van je af, zoals je zelf al zegt. Je bent er nog niet, je hebt nog een lange weg te gaan, maar het begin is er!
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:24:03 #72
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_59305166
WOEIIIIIIIII
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_59346191
quote:
Op zondag 8 juni 2008 11:56 schreef Elledan het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je boos/verdrietig/.... bent over de ellende die je hebt moeten doormaken voordat er een diagnose gesteld werd, maar besef goed dat de medische wereld een gesloten groep vormt. Publiciteit zoeken zou daarom ook flink tegen je kunnen werken. Je mag er op rekenen dat de artsen uit de genderkliniek van het VUmc hun collega's uit Rotterdam met naam en toenaam kennen. En gelet op jouw redelijk specifieke situatie blijf je nooit anoniem.

Wat betreft het laatste denk ik dat het goed is dat er meer publiciteit komt over intersexualiteit, maar misschien kan je dan beter denken aan een nederlandse patiënten vereniging en op die manier zorgen dat er meer kennis verspreid wordt.

En als er aantoonbare fouten gemaakt zijn, zijn er ook nog andere wegen: Elk ziekenhuis, ook het VUmc, heeft een klachtencommissie. Die commissies zijn onafhankelijk en doen hun werk. Als er fouten gemaakt zijn zullen ze zeker optreden. Ook kan je bij fouten naar de inspectie voor de volksgezondheid. Met bovenstaande bereik je vaak meer dan met een publicatie in de Telegraaf of bij SBS6.

En als reactie op je laatste zin: Ik denk dat je van publiciteit niet veel beter wordt, in ieder geval niet als patiënt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Plankje55 op 13-06-2008 17:51:45 ]
pi_59353598
Wat een verhaal

Maar erg jammer van al dat gedoe met NL ziekenhuizen, denk dat ook te maken mee heeft dat ze zelf ook niks of niet veel vanaf weten.
Want zullen niet veel soort mensen zijn als jou in NL. (sorry klinkt misschien beetje fout)
............................
pi_59367704
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:03 schreef Plankje55 het volgende:
[..]

En als er aantoonbare fouten gemaakt zijn, zijn er ook nog andere wegen: Elk ziekenhuis, ook het VUmc, heeft een klachtencommissie. Die commissies zijn onafhankelijk en doen hun werk. Als er fouten gemaakt zijn zullen ze zeker optreden. Ook kan je bij fouten naar de inspectie voor de volksgezondheid.
Ik heb al een klachtenprocedure tegen het VUMC lopen.

Bedankt voor de tip betreffende de inspectie van de volksgezondheid. Ik was daar nog niet opgekomen
pi_59471720
Wat ontzettend fijn dat je nu toch bevestiging hebt.

Maar een kleine note van iemand die ook tegen flink wat muren is opgebotst in de hele medische hulpverlening. (Al is dat niet te vergelijken met dit verhaal)
Zou je je nu niet liever concentreren op wat je wilt. En dan bedoel ik met betrekking tot de operatie, je lichaam en je hele gevoel?
Ik proef zoveel woede als ik je posts lees en ik krijg het idee, waarschuw me als dat verkeerd is, dat je toch een beetje wraak wilt nemen.
Als je de dingen recht wil zetten en wil duidelijk maken hoe slecht het is in de zorg, kan je dat dan niet beter doen als je al je eigen doelen mbt je lichaam en jezelf hebt bereikt?

Verder wil ik ook nog even ingaan op de seks kant van dit verhaal, dit is toch het seksforum, seks is een vaag begrip. Imo heeft seks te maken met tieten, kutten en pikken. Vrijen is een ander verhaal en ik denk dat iemand in jouw situatie daar veel meer aan heeft. Nu herhaal ik natuurlijk al wat jij hebt gezegt, maar mijn punt is dat als het gevoel weg is dat je een soort "alien" bent waar de medici niks mee aankunnen en waar alleen maar dingen bij worden opgedwongen je op een heel ander punt zou moeten beginnen.
Genot begint met de kleine dingen, je hebt geen vagina of penis nodig om te vrijen en voldaan te raken.
Zoenen, een massage geven, gewoon knuffelen, aaien/kroelen, een sexy dans doen en dat soort dingen geeft ook een erotisch effect. En misschien is dat de eerste tijd, of voor altijd, alleen vanbinnen. Je voelt je dan wel geliefd en misschien leer je zo ook meer omgaan met de trauma´s uit het verleden mbt seks.
Ik zou eerst een heleboel vrijen voordat je uberhaupt begint aan echte pornoseks. En dan vooral voor je geestelijke gezondheid.

Op je foto´s zie ik dat je erg uitdagend voor de camera staat, terwijl je hier toch duidelijk verteld hoe naar en onzeker (understatement) voelt in je lichaam. Mag ik vragen waarom je dat doet? Ik vind overigens dat je echt wel een lichaam hebt om trots op te zijn. Al snap ik dat dat een heel erg dubbel compliment is.

Ik hoop echt dat je wat vrede kan vinden met alles. Vooral omdat ik denk dat je beter de operatie ingaat, je meer in contact kan komen met mensen en vooral omdat je jezelf en je eigen gevoel tekort doet anders.

Ik vond het enorm lastig om iets zinnigs te zeggen, vooral omdat het zo´n lastig onderwerp is en ik mij hier echt niet in kan inleven, hoe hard ik het ook probeer.
Blijf dit topic even volgen en ik hoop dat je binnen een redelijke tijd groen licht krijgt van de verzekeringsmaatschappij.
pi_59479197
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 21:41 schreef gluteus_maximus het volgende:
Wat ontzettend fijn dat je nu toch bevestiging hebt.

Maar een kleine note van iemand die ook tegen flink wat muren is opgebotst in de hele medische hulpverlening. (Al is dat niet te vergelijken met dit verhaal)
Zou je je nu niet liever concentreren op wat je wilt. En dan bedoel ik met betrekking tot de operatie, je lichaam en je hele gevoel?
Ik proef zoveel woede als ik je posts lees en ik krijg het idee, waarschuw me als dat verkeerd is, dat je toch een beetje wraak wilt nemen.
Als je de dingen recht wil zetten en wil duidelijk maken hoe slecht het is in de zorg, kan je dat dan niet beter doen als je al je eigen doelen mbt je lichaam en jezelf hebt bereikt?
Dat is mijn doel nu, ja, om gewoon dit medische circus af te ronden. Ik zie wel wat er uit de klachtenprocedure komt. Het is natuurlijk wel zo dat ik een beetje 'closure' zoek of tenminste een verklaring voor waarom ik zoveel jaren onjuist bejegend ben door de VUMC. Het blijft toch pijn doen.
quote:
Verder wil ik ook nog even ingaan op de seks kant van dit verhaal, dit is toch het seksforum, seks is een vaag begrip. Imo heeft seks te maken met tieten, kutten en pikken. Vrijen is een ander verhaal en ik denk dat iemand in jouw situatie daar veel meer aan heeft. Nu herhaal ik natuurlijk al wat jij hebt gezegt, maar mijn punt is dat als het gevoel weg is dat je een soort "alien" bent waar de medici niks mee aankunnen en waar alleen maar dingen bij worden opgedwongen je op een heel ander punt zou moeten beginnen.
Genot begint met de kleine dingen, je hebt geen vagina of penis nodig om te vrijen en voldaan te raken.
Zoenen, een massage geven, gewoon knuffelen, aaien/kroelen, een sexy dans doen en dat soort dingen geeft ook een erotisch effect. En misschien is dat de eerste tijd, of voor altijd, alleen vanbinnen. Je voelt je dan wel geliefd en misschien leer je zo ook meer omgaan met de trauma´s uit het verleden mbt seks.
Ik zou eerst een heleboel vrijen voordat je uberhaupt begint aan echte pornoseks. En dan vooral voor je geestelijke gezondheid.
Ja, dat besef ik nu ook. Wat ik nodig heb is liefde, omdat ik dat nog nooit gekend heb. Toen ik sex had vorig jaar vond ik dat eerlijk gezegd gewoon afschuwelijk omdat de liefde, het begrip er gewoon niet was. Sex is gewoon iets volkomen nutteloos en betekenisloos zonder dat.

Ik heb al iemand gevonden waarmee ik af en toe wel eens knuffel, maar dat is toch wel het enige op dit moment. Het is nog steeds... vreemd voor mij om met een man te knuffelen, zeker als het iets verder gaat. Natuurlijk blijft het belangrijk om de juiste persoon voor mij te vinden, of dat nou een man of een vrouw is.
quote:
Op je foto´s zie ik dat je erg uitdagend voor de camera staat, terwijl je hier toch duidelijk verteld hoe naar en onzeker (understatement) voelt in je lichaam. Mag ik vragen waarom je dat doet? Ik vind overigens dat je echt wel een lichaam hebt om trots op te zijn. Al snap ik dat dat een heel erg dubbel compliment is.
Dank je

In mijn foto's probeer ik vooral naar voren te breng hoe ik zou willen zijn, zelfverzekerd, sexy en gewoon mijzelf, niet dit bange, getraumatiseerde haasje zoals ik mij vaak voel.
quote:
Ik hoop echt dat je wat vrede kan vinden met alles. Vooral omdat ik denk dat je beter de operatie ingaat, je meer in contact kan komen met mensen en vooral omdat je jezelf en je eigen gevoel tekort doet anders.
Op dit moment probeer ik meer mijzelf te vinden door mij vooral af te sluiten van onplezierige en lastige dingen. Dit omvat dingen zoals relaties en sexualiteit. Ik praat absoluut niet anderen over zulke onderwerpen (op een persoonlijke manier dan, en zeker als het hun ervaringen betreft) en vermijd gewoon alles waar ik nog niets mee kan of wat mij pijn doet. Ik heb gewoon zo weinig tijd gehad voor mijzelf de afgelopen jaren, hoe gek het ook klinkt. Altijd maar het verdedigen tegen denkbeelden van anderen (ik ben geen transsexueel! Ik ben niet gek! Ik kan mijzelf niet fixen door enkel te praten! Enzovoort) en de uitputting als resultaat. Geen wonder dat mijn huisarts al aangaf dat ze bezorgd is omdat zelfs m'n bloedtesten laten zien dat ik echt zwaar gestresst ben.
quote:
Ik vond het enorm lastig om iets zinnigs te zeggen, vooral omdat het zo´n lastig onderwerp is en ik mij hier echt niet in kan inleven, hoe hard ik het ook probeer.
Blijf dit topic even volgen en ik hoop dat je binnen een redelijke tijd groen licht krijgt van de verzekeringsmaatschappij.
Ik hou je op de hoogte

Volgende week woensdag heb ik een telefonische afspraak met dezelfde dokter van het Erasmus, hopelijk willen ze me weer terug met de nieuwe beelden en verslag uit Duitsland...
pi_60539253
* l0c4lh0st votes for update
pi_60539657
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:55 schreef l0c4lh0st het volgende:
* l0c4lh0st votes for update
Hier nog wat extra informatie:

http://www.mayaposch.com/autobiography.php

Interessant verhaal

[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 04-08-2008 00:19:48 ]
pi_60540781
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 01:20 schreef Elledan het volgende:

[..]

Mijn schaamlippen zijn vergroeid. Ik kan enkel de vagina voelen onder de huid. Hierdoor is de vagina ook niet zichtbaar van buiten.

Mijn moeder, oma enzovoort hebben altijd gemerkt dat er iets anders was aan mij, maar ze wisten nooit precies wat. Vriendinnen van m'n moeder hebben ook vaak opgemerkt dat ik meer een dochter was dan een zoon. Het is dus niet volkomen onopgemerkt gebleven.
oké dan begrijp ik het beter.Thnks.
In feite ben je gewoonweg een zeer bijzonder mens. Moeilijk lijkt me voor jou om inderdaad liefde te vinden, je ziet eruit als een vrouw, maar je lichaam laat aan de buitenkant zien dat je een man bent, in ieder geval onderaan dan. Maar je voelt je ook vrouw dus.
Sterkte ermee, ik hoop dat alles goed gaat verlopen voor jou.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 01:34:19 #81
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_60591150
Sorry dat ik er zo laat even bijkom, heb een beetje door je topic gescrolt en je site bekeken, voorzover niet gevonden wat betreft hetgene wat in me op kwam:

Toen ik verpleegkunde studeerde kwam ik in een boek iets tegen over mensen met 3 geslachtskenmerken. Mensen met XXY of XYY of zelf XXX etc. Is dit al eens goed getest bij je? Ik las dat je in VUMC getest bent als XY maar het aangezien zij zo gericht zijn geweest op het transsexueelverhaal hebben ze misshien niet overwogen dat er een 3e gen in het spel zou kunnen zijn?

Mocht ik er overheen gelezen hebben dan spijt het me zeer, het is laat en moet naar bed, had geen tijd alles tot de puntjes gelezen maar wilde toch graag reageren.

Een laatste toevoeging: Ik vind je een op en top vrouw. heb maar een foto gezien maar ook qua redeneringen en gedachtegang. Heel veel sterkte en kop op!
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_61444699
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:34 schreef Poeke het volgende:
Toen ik verpleegkunde studeerde kwam ik in een boek iets tegen over mensen met 3 geslachtskenmerken. Mensen met XXY of XYY of zelf XXX etc. Is dit al eens goed getest bij je? Ik las dat je in VUMC getest bent als XY maar het aangezien zij zo gericht zijn geweest op het transsexueelverhaal hebben ze misshien niet overwogen dat er een 3e gen in het spel zou kunnen zijn?
Ten eerste ben ik in het Prisma ziekenhuis in Enschede getest en m'n bloed is in ieder geval XY (wat ze getest hebben). Gezien de aanwezigheid van een tweede embryo in de baarmoeder toen ik erin zat is het waarschijnlijk dat ik een chimera oftewel mozaiek ben. Een samensmelting van twee embryo's dus.
quote:
Een laatste toevoeging: Ik vind je een op en top vrouw. heb maar een foto gezien maar ook qua redeneringen en gedachtegang. Heel veel sterkte en kop op!
Dank je wel
pi_61579028
Artikel over mozaicisme:
quote:
Monitor aug/sept 2008 5
Dilemma mysterie ontrafeld

De talentvolle Friese atlete Foekje Dillema, die ervan werd beschuldigd een man te zijn, was een vrouw. Dat concludeert prof. Anton Grootegoed van Erasmus MC na DNA-onderzoek.

Eind jaren veertig. Fanny Blankers-Koen, de vliegende huisvrouw, is de koningin van de atletiekbaan. Maar plotseling is daar een andere atlete: Foekje Dillema. Blankers-Koen krijgt het benauwd. Ze lijkt niet langer onverslaanbaar. Onder druk van Jan Blankers, de man van Fanny, moet Foekje een seksetest ondergaan. De uitslag is voor haar desastreus: Foekje wordt als ‘man’ bestempeld, voor het leven geschorst en verdwijnt
in de anonimiteit.

Andere Tijden - Zestig jaar later.
Documentairemakers van het televisieprogramma ‘Andere Tijden Sport’ besluiten het Dillema-mysterie te
onderzoeken. Ze kloppen aan bij AIS Nederland, de belangenvereniging voor vrouwen en meisjes met androgeen-ongevoeligheidssyndroom en hun ouders. De vereniging verwijst de programmamakers naar prof. Anton Grootegoed, hoofd van de afdeling Voortplanting en Ontwikkeling van Erasmus MC. Hij is expert op het gebied van geslachtsontwikkeling. Samen met collega’s prof. Manfred Kayser en dr. Kaye Ballantyne, van de afdeling Forensische Moleculaire Biologie, duikt hij in de zaak.

Prof. Grootegoed: “Van de familie van de vorig jaar overleden Foekje, hebben we enkele van haar kledingstukken gekregen. Uit achtergebleven huidcellen isoleerden we DNA. Het is oud DNA; je kunt er niet alles in bepalen, maar wel kijken welke chromosomen aanwezig zijn.
Het DNA bleek afkomstig van één persoon en was dus niet een mengsel van sporen van meerdere personen. We vonden X-chromosomen, maar ook een Y-chromosoom. En er was iets bijzonders aan de hand. Bij mannen is de verhouding X- en Y-chromosomen gelijk. Voor Foekje vonden we een verhouding met minstens twee, mogelijk nog meer, X-chromosomen per Y-chromosoom.”

Met het rapport van het DNA-onderzoek in de hand ging prof. Grootegoed op zoek naar een verklaring. Foekje was een gezonde, sterke persoon. Ze was gespierd, afgetraind, maar niet bijzonder groot.
Haar familieleden hadden bij haar als kind nooit iets gezien dat zou kunnen wijzen op een mannelijk geslacht. Prof. Grootegoed kon maar één conclusie trekken: “Door foutjes bij de bevruchting en de eerste celdelingen in het embryo zijn bij Foekje cellen gevormd met twee X-chromosomen (XX) en cellen met een X- en een Ychromosoom (XY). Beide typen cellen komen dan naast elkaar voor, als een mozaïek over de huid en in het lichaam verspreid.”

Een dergelijk XXXY- mozaïek is uiterst zeldzaam, maar het is bekend dat je met zo’n mozaïek wel degelijk meisje en vrouw kunt worden. De vorming van vrouwelijke of mannelijke geslachtsklieren (ovaria
of testes) wordt bepaald door de verdeling van de XX- en XY-cellen in de geslachtsklieren. Prof. Grootegoed: “Zijn er veel XY-cellen, dan zullen de geslachtsklieren zich ontwikkelen tot testes. Zijn er veel XX-cellen, dan ontstaan ovaria. Bij een bepaalde verhouding aan XX- en XY-cellen kan er
ook wat testisweefsel in de ovaria gevormd worden. Dat testisweefsel kan geen zaadcellen aanmaken, maar wel het geslachtshormoon testosteron. Bij Foekje moet sprake zijn geweest van een dergelijke situatie, met overwegend ovariumweefsel waarin vanaf de puberteit het geslachtshormoon oestradiol
werd aangemaakt.”

Prof. Grootegoed is ervan overtuigd dat Dillema een vrouw was: “Foekje is als meisje geboren. Dat heeft de vroedvrouw bij de geboorte vastgesteld, dat hebben haar broers en zussen van dichtbij meegemaakt. Foekje voelde zich terecht een vrouw, en iedereen heeft recht op het geslacht zoals men zich voelt. Zelfs in de sport. Vanaf de puberteit is Foekje in de problemen gekomen door een verhoogde aanmaak
van testosteron. Alle vrouwen hebben vanaf dat moment testosteron, maar Foekje had meer dan anderen. Echter, ook dan blijf je gewoon een vrouw.”

[ Bericht 0% gewijzigd door veiligheidsspeldje op 12-09-2008 17:58:25 ]
pi_61581289
Ja, zoiets kan bij mij ook het geval zijn...
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:49:55 #85
71919 wonderer
pi_61581502
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 16:09 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Artikel over chimerisme:
[..]
Maar is dat wel chimaerisme? Dat is toch als er een tweede embryo versmelt met degene die zich wel volledig ontwikkelt? En dit is een fout in de eerste celdelingen. Lijkt me toch wel een flink verschil...
pi_61581793
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 17:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar is dat wel chimaerisme? Dat is toch als er een tweede embryo versmelt met degene die zich wel volledig ontwikkelt? En dit is een fout in de eerste celdelingen. Lijkt me toch wel een flink verschil...
mozaïcisme is inderdaad een beter woord eventueel, maar elledan gebruikt ze zelf ook door elkaar. In hoeverre het echt een groot verschil is weet ik eigenlijk niet eens.
pi_61582238
Wat een kloteziekenhuis, als ik jou was zou ik meteen verkassen naar een ziekenhuis wat wel met je meedenkt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:23:37 #88
71919 wonderer
pi_61582246
Volgens mij heb je bij chimaerisme groepen cellen die allemaal een ander DNA hebben, in plaats van een bepaalde verdeling die je door je hele lichaam kunt vinden. Dus als het "vreemde" DNA van je vroegere broertje of zusje niet in je geslachtsklieren zit, heb je niet het probleem van Foekje.
pi_61582386
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:23 schreef wonderer het volgende:
Volgens mij heb je bij chimaerisme groepen cellen die allemaal een ander DNA hebben, in plaats van een bepaalde verdeling die je door je hele lichaam kunt vinden. Dus als het "vreemde" DNA van je vroegere broertje of zusje niet in je geslachtsklieren zit, heb je niet het probleem van Foekje.
Mozaicisme kan ook alleen in de somatische cellen zitten. Of het wel of niet in de geslachtscellen aanwezig was, kon hier niet onderzocht worden denk ik.
pi_61591791
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:23 schreef longinus het volgende:
Wat een kloteziekenhuis, als ik jou was zou ik meteen verkassen naar een ziekenhuis wat wel met je meedenkt.
Tot nu toe heb ik het VUMC, Erasmus en AMC al afgewerkt. Ik heb in totaal 8 ponskaartjes van ziekenhuizen die ik in de afgelopen 3,5 jaar heb bezocht.

Als er een ziekenhuis is in Nederland die unieke gevallen wel met respect behandeld, alsmede met spoed, dan moet ik die nog tegenkomen.
pi_61592971
Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd, is het erg als ik deze volg?

Verder natuurlijk veel sterkte.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_61595003
Ga je gang hoor, Quir

En dank je wel ^_^
pi_61597194
Dus je hebt al een rits ziekenhuizen en de daarbij behorende muren tegengekomen, groot gelijk dat je naar duitsland gaat waar ze wel nog patientgericht denken.
Je medische kennis over jezelf is behoorlijk groot, ook daar hulde voor.

Ik blijf dit volgen, heel interessant allemaal en hoop dat bij jou snel duidelijk en hulp komt in de richting die jij wil. Succes
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_61614825
Wow wat een verhaal.
Wel rot voor je.

Ik wens je veel sterkte en hou ons op de hoogte
I pwn nVidia.
HD4850 pwndz 9800GTX/8800GTX/8800GTS/8800GT.
HD4870 pwndz GTX260.
  maandag 15 september 2008 @ 11:42:21 #96
84328 Lllaura
painting pictures
pi_61641049
Erg lastig om me voor te stellen hoe jij je moet voelen. Dan ga ik dan ook maar niet proberen.

Wel heel veel sterkte gewenst. Ik hoop echt dat er snel een dag komt waarop je je helemaal jezelf zult voelen!

Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_61646678
Dank jullie wel

Even de huidige stand van zaken voor degenen die m'n blog niet volgen: de VUMC heeft vandaag precies 3 weken geleden de MRI beelden uit Duitsland ontvangen en heeft nog niet laten blijken klaar te zijn met de analyse. Een telefoontje en meerdere emails hebben nog geen bruikbaar antwoord opgeleverd.

Vorige week donderdag heb ik in het Erasmus MC een MRI scan ondergaan, de precieze reden waarvoor is nog steeds onbekend, zeker daar het Erasmus eerst aangaf op de VUMC te willen wachten. Morgen word ik gebeld door dr Schipper van het Erasmus MC die de MRI scan had aangevraagd. Hopelijk hoor ik dan waarom de MRI scan gemaakt is en wat er nu verder gaat gebeuren.

Lichamelijk en geestelijk is het bij mij nog steeds op het randje. Ik zit nu een week aan de anti-depressiva en ik krijg nog steeds weinig werk gedaan. De gedachten aan zelfmoord en zelfverminking blijven rondspoken. Wel heb ik mogelijk binnenkort een vaste vriendin als het klikt. Mogelijk toch nog iets positiefs dus
pi_61658562
Aw!
Zo moet je niet denken!
Blijf volhouden, kusje.

I pwn nVidia.
HD4870 pwndz GTX260.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 september 2008 @ 22:03:12 #99
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61659375
Wat een verhaal joh. Ik kan je niet helpen, je alleen sterkte wensen en met je mee hopen op eindelijk een begripvolle arts. Ik begrijp dat je nu toch in NL wilt blijven qua artsen? Waarom kies je niet "gewoon" voor Duitsland, waar men je wel serieus neemt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 15 september 2008 @ 22:09:15 #100
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_61659669
quote:
Op maandag 15 september 2008 15:29 schreef Elledan het volgende:
Dank jullie wel

Even de huidige stand van zaken voor degenen die m'n blog niet volgen: de VUMC heeft vandaag precies 3 weken geleden de MRI beelden uit Duitsland ontvangen en heeft nog niet laten blijken klaar te zijn met de analyse. Een telefoontje en meerdere emails hebben nog geen bruikbaar antwoord opgeleverd.

Vorige week donderdag heb ik in het Erasmus MC een MRI scan ondergaan, de precieze reden waarvoor is nog steeds onbekend, zeker daar het Erasmus eerst aangaf op de VUMC te willen wachten. Morgen word ik gebeld door dr Schipper van het Erasmus MC die de MRI scan had aangevraagd. Hopelijk hoor ik dan waarom de MRI scan gemaakt is en wat er nu verder gaat gebeuren.

Lichamelijk en geestelijk is het bij mij nog steeds op het randje. Ik zit nu een week aan de anti-depressiva en ik krijg nog steeds weinig werk gedaan. De gedachten aan zelfmoord en zelfverminking blijven rondspoken. Wel heb ik mogelijk binnenkort een vaste vriendin als het klikt. Mogelijk toch nog iets positiefs dus
Van betreft je vriendin:
Wat betreft zelfmoord/automutilatie: Please don't...

Je bent zo hard bezig de antwoorden te vinden wat betreft je lichaam, zonde om te beschadigen wanneer je straks je antwoorden krijgt.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_61662326
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:03 schreef Rewimo het volgende:
Wat een verhaal joh. Ik kan je niet helpen, je alleen sterkte wensen en met je mee hopen op eindelijk een begripvolle arts. Ik begrijp dat je nu toch in NL wilt blijven qua artsen? Waarom kies je niet "gewoon" voor Duitsland, waar men je wel serieus neemt?
Het is vooral een kwestie van geld. Ik ben zo goed als blut en ik zou duizenden euro's moeten lenen om mijn verblijf/reiskosten naar en operatie in Duitsland te kunnen bekostigen daar m'n verzekeraar het niet zal vergoeden zonder erkenning van een nederlandse arts.

Het idee om mij voor jarenlang in de schulden te steken staat mij niet echt aan, maar als ik deze maand nog steeds geen zekerheid heb zal ik er zeker aan gaan denken... weet iemand nog een goed duits ziekenhuis?
pi_61662551
Ik doneer je wel wat
I pwn nVidia.
HD4870 pwndz GTX260.
pi_61662750
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:09 schreef Poeke het volgende:

[..]

Van betreft je vriendin:
Wat betreft zelfmoord/automutilatie: Please don't...

Je bent zo hard bezig de antwoorden te vinden wat betreft je lichaam, zonde om te beschadigen wanneer je straks je antwoorden krijgt.
Het is meer dat alle frustratie en stress zich uiteindelijk tegen mijzelf richt. Als ik dit lichaam niet had gehad... als ik gewoon 'normaal' was geweest... om niet als een gestoorde behandeld te worden door psychologen (ik ben echt geen transsexueel, noch ben ik rijp voor een gesticht... stomme VUMC...). Al deze negatieve gevoelens maken het vervolgens moeilijk om met anderen om te gaan, omdat je toch je ei kwijt wil en wanhopig op zoek bent naar hulp en begrip, maar natuurlijk zijn weinig mensen daar van gediend en dus voel je je nog eenzamer en ellendiger... Gewoon een neerwaartse piraal waar het ontzettend moeilijk is om uit te komen.

Ik voel mij ellendig als ik zie hoe anderen gewoon kunnen werken, een relatie hebben en vrienden. Zelf heb ik al jaren niet meer kunnen werken (gebrek aan motivatie... gevoel van uitgebrand en lusteloos te zijn), heb ik nog nooit een relatie gehad en kan ik het aantal echte vrienden op de vingers van 1 hand tellen en nog een hoop vingers overhouden.

Ik zal mijn lichaam niet beschadigen... ik haat littekens (en tattoo's en piercings ) en de gedachte dat anderen de restanten van mijn lichaam zullen vinden na m'n zelfmoord staat mij echt tegen. Ik heb het al een keer gezien nadat iemand voor m'n trein was gesprongen. Toch wel een ervaring die je bij blijft. Echter, als ik een pil naast mijn bed had liggen waarmee ik snel en pijnloos zelfmoord zou kunnen plegen was ik hier al lang niet meer. Daarvoor doet leven gewoon teveel pijn op dit moment.

Maar goed, op dit moment is het enige wat ik echt bij mijzelf doe is af en toe mijn torso bewerken met m'n vuisten totdat ik huilend van de pijn op de grond lig. Nog best wel extreem, maar tenminste niet beschadigend.

In ander, meer positief nieuws: een enorm aardig persoon hier op dit forum heeft mij eerder vandaag 100 Euro gedoneerd via m'n site Hiervoor mijn dank ^_^
pi_61662763
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:16 schreef ATi. het volgende:
Ik doneer je wel wat
Dank je wel
pi_61663763
Hee Elledan. Heftig verhaal. Erg triest dat je blijkbaar door de verschillende medische instanties niet erg serieus wordt genomen...

Ik ben me momenteel (uit eigen interesse, heb verder geen bepaalde 'afwijking' of iets dergelijks) erg aan het verdiepen in verschillende soorten van seksualiteit, sekses, gender etc. en in hoeverre de samenleving hier een rol in speelt. Ik ben in mijn speurtocht dit project tegengekomen en heb dit met veel interesse gelezen en ben hier zeer enthousiast over! Ik heb over dit project ook een lezing gevolgd. Daar was de volgende introductietekst bij:
quote:
We are pleased to present you the first edition of Creation of Sex? Gender? in English. After receiving positive feedback and noting high interest for the first edition of Kreacija Spola? Roda? (in Croatian-Bosnian-Serbian language), we decided to go a bit deeper, and update and refresh its content regarding sex, gender and human rights, and to also adjust and translate it in English.

* Creation of Sex? Gender? questions creation and usage of terms sex and gender on social and individual levels in the fields of medicine, biology, legislation, education, language, politics, activism, human rights and history. We discuss sex and gender as identities and forms of personal expression, but also as social constructs, roles and norms, and as basis of classification, inequality and discrimination.

* Creation of Sex? Gender? is envisioned to be interactive, informative and educational brochure/manual which contains exercises, questions and examples from everyday life. It can be used for personal reflextion, learning, and (self)change, as well as for group educational work.

* Creation of Sex? Gender? is intended to find its place in schools, universities, public libararies, organizations and networks of civil society, as well as in relevant institutions and organizations for human rights, women's rights and LGBTIQ rights in the region and beyond.

* Creation of Sex? Gender? is available as PDF document at http://www.zenskasoba.hr/index.php?option=com_content&task=view&id=110&Itemid=29. This edition is also published in Croatian/Bosnian/Serbian as Kreacija spola? Roda?
Als je de link volgt kun je het project waar deze lezing over ging in PDF formaat lezen. Ik hoop dat je er wat mee kunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tristessa op 15-09-2008 23:59:00 (Nog iets extra's toegevoegd.) ]
pi_61682157
Zojuist van het Erasmus via dokter Schipper gehoord dat de MRI van vorige week een 'foutje' was en niet door hem aangevraagd. Ook wist hij mij te melden dat zowel op de duitse beelden als op de beelden van vorige week niets bijzonders te zien was.

Nu zijn Duitsland en het Erasmus het dus niet met elkaar eens. Mijn ervaringen zijn het eens met Duitsland. Wat het VUMC nog gaat zeggen wacht ik in spanning af.
pi_61811913
Het VUMC heeft dus dezelfde mening als het Erasmus. Het AMC wil mij nog helpen, maar ik ben nu ook contact aan het zoeken in Duitsland. Volgende week hoop ik meer te horen.
  zondag 26 april 2009 @ 02:06:58 #108
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_68382959
hoe is het nu met TS?
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_68384154
Ze blogt hier, dus als je interesse hebt, kan je je hier inlezen: http://mayaposch.blogspot.com/
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zondag 26 april 2009 @ 17:35:47 #110
220480 Dingess
PeeVeeDeeAaa
pi_68398148
TS heeft dus een vagina en een penis. Ze ziet er vrouwelijk uit (ik heb de foto's gezien) maar hoe voelt ze zich? Voelt ze zich mannelijk of vrouwelijk? Zelf denk ik vrouwelijk omdat ze zich als een vrouw kleed. Heb ik het goed?

Sorry, ik heb geen zin om alles door te lezen.
  zondag 26 april 2009 @ 17:36:57 #111
220480 Dingess
PeeVeeDeeAaa
pi_68398181
quote:
Op zondag 26 april 2009 08:02 schreef JumpingJacky het volgende:
Ze blogt hier, dus als je interesse hebt, kan je je hier inlezen: http://mayaposch.blogspot.com/
Received Donations
Last Donations:
* 15 Euro
* 100 Euro (0livia)
* 10 Euro (wiebbe)

pi_68400581
Hoi Maya,

Heel moedig dat je persoonlijk verhaal met dit forum wilt delen...

Herkenning lees ik in je verhaal en op je site als het gaat over de medische wereld hier in Nederland en de problematiek welke mensen krijgen als ze met hun zelf in de knoop zitten als het gaat om geslachtsbepaling.

De hoogdrempel systematiek werkt in het geval zoals het bij jou betreft averechts.

Ik wens je heel veel sterkte en aan de donaties te zien kan je binnenkort richting Duitsland waar je eindelijk geholpen zal worden zonder allerlei vervelende toestanden erom heen.
Uitgezonderd van het feit dat je met geld over de brug moet komen even niet meegerekend
N.v.t
pi_68436511
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:35 schreef Dingess het volgende:
TS heeft dus een vagina en een penis. Ze ziet er vrouwelijk uit (ik heb de foto's gezien) maar hoe voelt ze zich? Voelt ze zich mannelijk of vrouwelijk? Zelf denk ik vrouwelijk omdat ze zich als een vrouw kleed. Heb ik het goed?

Sorry, ik heb geen zin om alles door te lezen.
Nee. Als je even had gelezen... voelt ze zich geen van beide.

Ze kleedt zich als vrouw omdat dat makkelijker is...
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:32:20 #114
39114 Angst
pi_68451472
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:35 schreef Dingess het volgende:
TS heeft dus een vagina en een penis.
Dit stukje betwijvel ik ten zeerste. Volgens mij heeft ze alleen een penis en denkt ze zelf dat ze een dichtgegroeide vagina heeft.
Artsen zijn niet zo achterlijk dat als er een duidelijke vagina en penis is, te zeggen dat ze geestelijke gestoord is.
Ellendan zegt ook nergens duidelijk dat dit het geval zou jmoeten zijn.
pi_71111143
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:32 schreef Angst het volgende:

[..]

Dit stukje betwijvel ik ten zeerste. Volgens mij heeft ze alleen een penis en denkt ze zelf dat ze een dichtgegroeide vagina heeft.
Artsen zijn niet zo achterlijk dat als er een duidelijke vagina en penis is, te zeggen dat ze geestelijke gestoord is.
Ellendan zegt ook nergens duidelijk dat dit het geval zou jmoeten zijn.
Er is blijkbaar fraude gepleegd in mijn zaak bij de Nederlandse ziekenhuizen:

http://www.mayaposch.com/irregularities.php
http://www.mayaposch.com/report_analysis.php

Dit zou verklaren waarom men in twee Duitse (onafhankelijke) klinieken hermafroditeit concludeerde, en 'niets' zag in Nederland.
  zondag 19 juli 2009 @ 12:17:27 #116
119890 KopieerMachine
Alles is te koop!
pi_71114077
quote:
Op zondag 19 juli 2009 07:14 schreef Elledan het volgende:

[..]

Er is blijkbaar fraude gepleegd in mijn zaak bij de Nederlandse ziekenhuizen:

http://www.mayaposch.com/irregularities.php
http://www.mayaposch.com/report_analysis.php

Dit zou verklaren waarom men in twee Duitse (onafhankelijke) klinieken hermafroditeit concludeerde, en 'niets' zag in Nederland.
Waarom direct fraude
Ja... echt!
pi_71139973
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:17 schreef KopieerMachine het volgende:

[..]

Waarom direct fraude
quote:
Fraude is een vorm van bedrog; de zaken worden anders voorgesteld dan ze zijn, door op papier of digitaal een onjuiste weergave te geven van de werkelijkheid. Men spreekt ook van oplichting, hoewel oplichting een breder begrip is: het kan ook op andere manieren geschieden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fraude
pi_71142662
Beste Jij,

Ik heb met verbazing zitten lezen wat er allemaal speelt.
Goed ergens is het wel kenmerkend.
Duidelijk is ook dat dit niet kan en mag gebeuren.

jij zit er maar mee, terwijl anderen hun handen van ej af trekken, en alles maar aan jezelf overlaten.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het ontzettend knap vind van je dat je hier openheid over geeft.
Ik ben een aandachtig volger van je zoektocht geworden.
Ik hoop echt dat men nu eindelijk dan in het AMC wakker wordt, en doet wat de medische wetenschap moet doen, namelijk; er zijn voor mensen.
pi_71145963
Jeetje wat lijkt me dit lastig! Veel succes en sterkte!
pi_71153664
Dank jullie wel!
  maandag 20 juli 2009 @ 16:49:32 #121
148059 Pritt
Atheïst
pi_71153836
Iemand die van Ocarina of Time houdt is sowieso een held.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_71155870
No worries...en uhm tsja....ik zie gewoon een erg leuke meid hoor.
maar goed...wie ben ik?

Ciao
pi_71249369
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:49 schreef Pritt het volgende:
Iemand die van Ocarina of Time houdt is sowieso een held.
Graag gedaan
  woensdag 29 juli 2009 @ 03:56:59 #124
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_71417492
Interessant verhaal!

Dus, als ik het goed begrijp:

- een chimera is een persoon die door het hele lichaam heen cellen van verschillend DNA naast elkaar heeft? Dus, stel dat de ene helft van een twee-eiige tweeling met de andere helft versmelt, dan heb je dus echt twee keer compleet verschillend DNA in je llijf. Bij een eeneiige tweeling zal dit dus anders zijn, aangezien je het DNA van de moeder al deelt.

- mozaïcisme is, net als bij Foekje Dillema, een op hol geslagen celdeling in de vroege groei van de embryo waardoor je XXY kunt hebben? En hierbij kan ook verschil optreden in hoeveelheden X of Y tussen de verschillende soorten cellen in je lijf (dus ook geslachtsklieren vs. bijv. skeletgroei)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 29 juli 2009 @ 17:25:16 #125
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_71434039
veel sterkte hiermee, ik lee(s)(f) met je mee

hele kleine donatie gedaan (omdat meer voor mij financieel niet mogelijk is)
pi_71501412
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 03:56 schreef Andromache het volgende:
Interessant verhaal!

Dus, als ik het goed begrijp:

- een chimera is een persoon die door het hele lichaam heen cellen van verschillend DNA naast elkaar heeft? Dus, stel dat de ene helft van een twee-eiige tweeling met de andere helft versmelt, dan heb je dus echt twee keer compleet verschillend DNA in je llijf. Bij een eeneiige tweeling zal dit dus anders zijn, aangezien je het DNA van de moeder al deelt.

- mozaïcisme is, net als bij Foekje Dillema, een op hol geslagen celdeling in de vroege groei van de embryo waardoor je XXY kunt hebben? En hierbij kan ook verschil optreden in hoeveelheden X of Y tussen de verschillende soorten cellen in je lijf (dus ook geslachtsklieren vs. bijv. skeletgroei)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chimaera_%28biologie%29
quote:
Als cellen met verschillende genetische achtergronden voorkomen in één enkel individu, wordt er gesproken van chimerisme. Deze term is afgeleid van het Griekse chimaira, wat verwijst naar het mythologische schepsel, de Chimaera. Voor het ontstaan van chimaera's binnen eenzelfde soort is geen duidelijke oorzaak aan te wijzen; mogelijk vindt er een toevallige versmelting tussen embryo's of tussen plantenkiemen plaats. Bij een chimaera kan bijvoorbeeld de lever gevormd worden door cellen van het ene embryo, terwijl cellen van het andere embryo zorgen voor de vorming van de nieren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moza%C3%AFcisme
quote:
Met de term mozaïcisme wordt aangegeven dat niet alle cellen in het lichaam van een individu hetzelfde genetisch materiaal bezitten. Het wezenlijke verschil met chimerisme is dat bij mozaïcisme alle cellen voortkomen uit één bevruchte eicel.
Bij menselijke embryos is een chimera dus het resultaat van een versmelting van twee-eiige tweeling, mozaicisme het versmelten van een een-eiige tweeling, of inderdaad foutjes tijdens het delen. In mijn geval zou het dus om een chimera gaan.

Makkie88 - dank je wel!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 01:57:07 #127
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_71583435
Hoezo sluit je dan uit dat jij mozaïsch zou kunnen zijn? Je broertje kan ook wel gestorven zijn in de baarmoeder zonder dat dat invloed had op jouw genetisch patroon, en dat jouw embryo uit zichzelf op hol is geslagen.

Toch?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_71583656
Wat een verhaal, dit!
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:32 schreef Elledan het volgende:
Het VUMC heeft dus dezelfde mening als het Erasmus. Het AMC wil mij nog helpen, maar ik ben nu ook contact aan het zoeken in Duitsland. Volgende week hoop ik meer te horen.
Hoe is dit verder gelopen?
 FR
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:11:06 #129
39114 Angst
pi_71586796
het komt bij niemand op dat ze op deze manier heel veel geld vangt met donaties????
Ik wil niet heftig in de aanval gaan, omdat ik er het fijne niet van weet (ik heb wel zo'n beetje alles gelezen op haar blog, hele tijd terug, maar kan er nog geen kaas van maken)
maar ik zou erg oppassen als je van plan bent haar te "helpen"
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:50:11 #130
264478 nl1970
en dat dus....
pi_71594504
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:11 schreef Angst het volgende:
ik zou erg oppassen als je van plan bent haar te "helpen"
Ik heb hier ook een beetje vreemde nasmaak bij hoor...

EDIT: plaatje weggehaald

[ Bericht 30% gewijzigd door nl1970 op 04-08-2009 18:38:47 (de kaas was misschien niet zo op zn plaats) ]
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:57:40 #131
39114 Angst
pi_71598309
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:50 schreef nl1970 het volgende:
quote]Op dinsdag 4 augustus 2009 10:11 schreef Angst het volgende:
ik zou erg oppassen als je van plan bent haar te "helpen"

Ik heb hier ook een beetje vreemde nasmaak bij hoor...

[ afbeelding ][
dat van die kaas was misschien niet zo'n juiste uitdrukking.....
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:44:27 #132
264708 LadyEss
Sex, drugs & rock and roll
pi_71601094
Vindt je verhaal ook erg aangrijpend.

Heb niets meer te zeggen als dat ik respect voor je hebt dat je het hier openbaar heb gemaakt.

Super van je, wens je er veel succes mee.

En zoals ik al eerder hier las, hou het bij. Schrijf het van je af, hou het bij op je computer ofzo. Het is iets voor later waar je iets mee kan, een boek ervan maken als het totaalplaatje vol is.

Wat ik nog wel wil zeggen, je bent wie JIJ wilt zijn. Dus hou je hoofd omhoog.

Liefs, Ess.
pi_71637424
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:11 schreef Angst het volgende:
het komt bij niemand op dat ze op deze manier heel veel geld vangt met donaties????
Ik wil niet heftig in de aanval gaan, omdat ik er het fijne niet van weet (ik heb wel zo'n beetje alles gelezen op haar blog, hele tijd terug, maar kan er nog geen kaas van maken)
maar ik zou erg oppassen als je van plan bent haar te "helpen"
Heh, ik heb tot op heden (ruim 2 jaar tijd) net aan honderd euro aan donaties ontvangen. Het speelt absoluut geen rol in mijn financiele huishouding. Ik zie het meer als een manier waarop sommigen hun medeleven kunnen tonen. Rijk wordt ik er in ieder geval niet van.

Wat betreft mozaicisme/chimeria, ik weet het inderdaad niet zeker, maar het is de meest voor de hand liggende wetenschappelijke verklaring voor waarom mijn lichaam zo is.

In ieder geval weer bedankt voor de reacties, iedereen
pi_71637531
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 02:22 schreef Bora-Bora het volgende:
Wat een verhaal, dit!
[..]

Hoe is dit verder gelopen?
Na een paar (hoopgevende) emails werd ik verder genegeerd. Als patient zijnde heb je gewoon niets in de melk te brokkelen bij ziekenhuizen. Mijn hoop ligt op dit moment bij het UMC Groningen, als die niet mee willen werken heb ik een paar therapeuten die onderzoeken in het buitenland (Engeland, Belgie, Duitsland en zo) willen regelen via mijn zorgverzekeraar. Hier wordt nog aan gewerkt. De 21ste deze maand heb ik een afspraak bij het UMCG.
pi_71637964
jeetje, wat heb je al veel meegemaakt ondertussen zeg, en ook nog in je puberteit zo'n essentiele periode in je leven

hopelijk word je snel ergens goed geholpen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 01:46:41 #136
264915 Urah
Urah is golden.
pi_71670991
Wacht even, ik volg het niet.

Dus je hebt een penis èn een vagina?

Waar zit die vagina en waar zit die penis dan?

(SERIEUZE VRAGEN).
Don't judge me
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 03:37:16 #138
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_71671765
He, kun je nog wel eh, klaarkomen dan? En zo ja, wordt je penis dan gestimuleerd of je vagina? (sorry ik ben nieuw op dit gebied )
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 03:45:59 #139
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71671799
tvp wegens fascinerend onderwerp. TS heb je wel eens overwogen om het "gewoon" te accepteren en als hermafrodiet door het leven te gaan?
En ik kan even niet op de docu naam komen maar dit was een aantal jaren geleden een goede docu op een van onze populair wetenschappelijke tv zenders.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:58:03 #140
39114 Angst
pi_71675638
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 01:46 schreef Urah het volgende:
Wacht even, ik volg het niet.

Dus je hebt een penis èn een vagina?

Waar zit die vagina en waar zit die penis dan?

(SERIEUZE VRAGEN).
volgens mij (ja ik reageer omdat ze zelf hier nooit zo duidelijk op antwoord)
heeft ze een penis en daarachter onder, een dichtgegroeide slecht zichtbare vagina....

correct me if i'm wrong.
pi_71688104
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 03:45 schreef Ps2K het volgende:
tvp wegens fascinerend onderwerp. TS heb je wel eens overwogen om het "gewoon" te accepteren en als hermafrodiet door het leven te gaan?
En ik kan even niet op de docu naam komen maar dit was een aantal jaren geleden een goede docu op een van onze populair wetenschappelijke tv zenders.
Het is mijn bedoeling ook om als hermafrodiete vrouw (hermafrodiet met overwegend vrouwelijke bouw) door het leven te gaan. Ik zal mij toch nooit iets anders kunnen voelen, of net doen alsof ik dit alles niet heb meegemaakt
quote:
volgens mij (ja ik reageer omdat ze zelf hier nooit zo duidelijk op antwoord)
heeft ze een penis en daarachter onder, een dichtgegroeide slecht zichtbare vagina....

correct me if i'm wrong.
Je kan het zien op de MRI beelden in het eerste document waarnaar ik link op mijn site ("onregelmatigheden in de zaak Maya Posch"). De penis is analoog aan de clitoris (zelfde structuur) en heeft twee spieren eraan verbonden die een soort omgekeerde V-vorm maken. Daartussen in zit dus de vagina. Bij mij zitten de schaamlippen met elkaar vergroeid en is er vanbuiten niets zichtbaar, enkel voelbaar (als je weet waar naar je zoekt ).

Wat betreft de sexuele beleving, het is zeer verwarrend. Ik kan klaarkomen zoals een vrouw, maar de mannelijke kant is vrijwel onbruikbaar en nutteloos. Als ik sex zou hebben met een vrouw voel ik meestal ook vrijwel niets en kom ik ook nooit klaar, laat staan op een mannelijke manier Na een operatie om de vagina te openen zou alles waarschijnlijk iets natuurlijker aanvoelen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:21:37 #142
39114 Angst
pi_71708832
okey nu heb ik het eindelijk ook duidelijk
bedankt.

overigens vind ik het heel vriendelijk (en sterk) van je hoe je reageert, op mijn toch wel kritische posts.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:13:54 #143
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_71711910
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:51 schreef Elledan het volgende:

[..]

Het is mijn bedoeling ook om als hermafrodiete vrouw (hermafrodiet met overwegend vrouwelijke bouw) door het leven te gaan. Ik zal mij toch nooit iets anders kunnen voelen, of net doen alsof ik dit alles niet heb meegemaakt
[..]

Je kan het zien op de MRI beelden in het eerste document waarnaar ik link op mijn site ("onregelmatigheden in de zaak Maya Posch"). De penis is analoog aan de clitoris (zelfde structuur) en heeft twee spieren eraan verbonden die een soort omgekeerde V-vorm maken. Daartussen in zit dus de vagina. Bij mij zitten de schaamlippen met elkaar vergroeid en is er vanbuiten niets zichtbaar, enkel voelbaar (als je weet waar naar je zoekt ).

Wat betreft de sexuele beleving, het is zeer verwarrend. Ik kan klaarkomen zoals een vrouw, maar de mannelijke kant is vrijwel onbruikbaar en nutteloos. Als ik sex zou hebben met een vrouw voel ik meestal ook vrijwel niets en kom ik ook nooit klaar, laat staan op een mannelijke manier Na een operatie om de vagina te openen zou alles waarschijnlijk iets natuurlijker aanvoelen.
Hmm ik vind het tof van je dat je het durft je verhaal hier te vertellen , respect daarvoor.
Maar ik had even op je site gekeken en je foto's bekeken in bikini, maar ik zie zeg maar niet dat daar iets in zit als je snapt wat ik bedoel verberg je dat dan of hoe?
En hoe ga je zelf door het leven als jongen of dame?
pi_71724706
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:13 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Hmm ik vind het tof van je dat je het durft je verhaal hier te vertellen , respect daarvoor.
Maar ik had even op je site gekeken en je foto's bekeken in bikini, maar ik zie zeg maar niet dat daar iets in zit als je snapt wat ik bedoel verberg je dat dan of hoe?
En hoe ga je zelf door het leven als jongen of dame?
Met een gewone bikini is de hoek waaronder je kijk nogal belangrijk. Ook helpt het 2D van een foto Als ik naar het zwembad ga zoals ook vandaag draag ik een skirtini, dus een bikini met een beetje een rokje Met wat stevig afbinden kan ik misschien wel zonder vreemde blikken naar het zwembad in een gewone bikini en zo. Is nog een droom van me.

Ik ga door het leven naar de buitenwereld toe als zijnde een vrouw, maar ik voel mij meer een hermafrodiete vrouw (voornamelijk vrouw... maar anders ).

Angst - Dank je wel Eerlijk gezegd heb ik op zekere andere forums veel erger meegemaakt qua reacties, zoals op een waar allerlei trolls mij persoonlijk aanvielen, inclusief een paar mensen die ik vorig jaar in het echt had ontmoet. Was niet zo'n leuke ervaring, dus ik ben blij dat men op dit forum volwassener reageert
  zondag 9 augustus 2009 @ 13:11:17 #145
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_71728925
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 06:53 schreef Elledan het volgende:

KNIP....

, dus ik ben blij dat men op dit forum volwassener reageert
het is wel voor het eerst dat FOK! volwassen reageerd (Y)..
pi_71729077
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 06:53 schreef Elledan het volgende:
Met een gewone bikini is de hoek waaronder je kijk nogal belangrijk. Ook helpt het 2D van een foto Als ik naar het zwembad ga zoals ook vandaag draag ik een skirtini, dus een bikini met een beetje een rokje
Ik zag vorige week nog een meisje met zo'n ding zwemmen, ik vond het wel sexy. Nu ga ik me dan toch dingen afvragen

Mss een rare vraag, maar heb je een adamsappel?
pi_71732344
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 13:16 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ik zag vorige week nog een meisje met zo'n ding zwemmen, ik vond het wel sexy. Nu ga ik me dan toch dingen afvragen

Mss een rare vraag, maar heb je een adamsappel?
Ik heb geen adamsappel, nee. Afgezien van de geslachtsorganen heb ik niets typisch mannelijks. Ik heb een vrouwelijk skelet en zo

Oh, en niet te paranoid gaan worden
pi_71953814
Is deze al langsgekomen?

Ik vind de TS behoorlijk mannelijk. Maar goed, kan aan mij liggen hoor.
pi_71956459
Erg interesant verhaal (als ik het zo mag noemen) straalt veel kracht en zelfvertrouwen uit ondanks de tegenslagen in je leven!

Er rijzen mij ook wel veel vragen, als je voornamelijk vrouw bent val je dan ook op mannen? ik lees ook dat je sex met vrouwen hebt gehad, was dit nog in een soort ontkenningsfase of heb je lesbische of bisexuele neigingen? En los van de sex waarop word je verliefd? mannen of vrouwen of beide?

In elk geval veel sterkte met het hele proces!
pi_71960646
hmmm interessant verhaal, maar in de basis had je een mannelijke hormoonspiegel en was de vagina eigenlijk een lichaamelijke "misvorming" dan wel aanhangsel? En je bezit een uitwendige volgroeide penis?

alvast excuses voor het waarschijnlijk herhalen van vragen...

1 voordeel, dit had ook nog gekund

maandag 17 augustus 2009 @ 21:15:23 #151
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_71962162
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:54 schreef Noork het volgende:
Is deze al langsgekomen?

Mwah, vind ik eigenlijk niet, ik vind haar verschijning juist wel een vrouwelijke zachtheid en elegantie hebben. Veel meer dat dan de typische mannelijke 'hoekigheid' in ieder geval. Leuk informatief interviewtje trouwens TS, je maakt een sympathieke en integere indruk, bij een internetprofiel zoals dat van jou bestaat ten slotte ook altijd de kans dat er een aandachtszieke hypochonder achter schuilgaat. Veel succes met alles!
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_71986146
Is er al enig idee hoe dit mogelijk is? Tijdens de zwangerschap van je moeder te weinig testosteron, AMH of oestrogenen aangemaakt?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:56:48 #153
71919 wonderer
pi_71986639
Kan ook een versmolten tweelingbroer/zus zijn geweest, of een probleem met celdeling. Er zijn best veel interseks-oorzaken.
pi_71993980
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:36 schreef Pollewoppie het volgende:
Erg interesant verhaal (als ik het zo mag noemen) straalt veel kracht en zelfvertrouwen uit ondanks de tegenslagen in je leven!
Dank je wel
quote:
Er rijzen mij ook wel veel vragen, als je voornamelijk vrouw bent val je dan ook op mannen? ik lees ook dat je sex met vrouwen hebt gehad, was dit nog in een soort ontkenningsfase of heb je lesbische of bisexuele neigingen? En los van de sex waarop word je verliefd? mannen of vrouwen of beide?
Ik val op zowel mannen als vrouwen, hoewel het eerste lastig is geworden na een verkrachting en een aanranding de afgelopen jaren. Laat toch een soort shockeffect achter waar moeilijk overheen te zetten is.

Mensen die mij goed kennen lijken het er in ieder geval over eens te zijn dat een vriendin het beste voor mij zou zijn op dit moment
pi_73920471
Nou, ik sta nu dus met een artikel in de Grazia. Heb al wat leuke reacties gehad

Met een maand of zo hoop ik weer een afspraak in het UMCG te hebben waar ik waarschijnlijk een heleboel dingen zal horen.

*schopt topic omhoog*
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:54:06 #156
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_73939761
quote:
Is deze al langsgekomen?

Leuk stukje, ik vind Maya behoorlijk vrouwelijk, best iemand waar ik in het dagelijks leven op zou kunnen vallen.

Ook goed dat er misschien wat meer aandacht komt voor dit probleem en het beter erkend wordt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Metro2005 op 22-10-2009 09:46:16 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_73941893
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:54 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Leuk stukje, ik vind Maya behoorlijk vrouwelijk, best iemand waar ik in het dagelijks leven op zou kunnen vallen.

Ook goed dat er misschien wat meer aandacht komt voor dit probleem en het beter erkend wordt.

Dank je

Ik heb gisteren nog een gesprek gehad via email met een psychologiestudente uit Groningen die het stuk ook gelezen had. Zij was ook verbaasd en geschokt toen ze las hoe ik ben behandeld de afgelopen jaren. Ze zal nu het stuk aan haar docent laten lezen alsmede medestudenten. Mogelijk dat het volgend schooljaar wordt meegenomen als voorbeeld hoe het niet moet
pi_73942791
quote:
Is deze al langsgekomen?

Ik zie het eigenlijk allebei in ts. Ze klinkt kwa stemgeluid niet echt heel vrouwelijk (al zijn er "echte" vrouwen die nog VEEL mannelijker klinken, dus eigenlijk valt het dan nog wel mee) en zit kwa lichaam imho ergens tussen de vormen van een geeky jongen en een meisje in. Heupen lijken er in het filmpje ook net tussenin te zitten.

Kan me wel enigszins voorstellen dat je daar behoorlijk "gek" van zou kunnen worden als je een beetje van beiden hebt

Sterkte aan ts in ieder geval, ik hoop voor je mee dat er iets (goeds) gaat gebeuren!
pi_73950365
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:08 schreef rozenijlpaard het volgende:

[..]

Ik zie het eigenlijk allebei in ts. Ze klinkt kwa stemgeluid niet echt heel vrouwelijk (al zijn er "echte" vrouwen die nog VEEL mannelijker klinken, dus eigenlijk valt het dan nog wel mee) en zit kwa lichaam imho ergens tussen de vormen van een geeky jongen en een meisje in. Heupen lijken er in het filmpje ook net tussenin te zitten.

Kan me wel enigszins voorstellen dat je daar behoorlijk "gek" van zou kunnen worden als je een beetje van beiden hebt

Sterkte aan ts in ieder geval, ik hoop voor je mee dat er iets (goeds) gaat gebeuren!
Visueel heupen beoordelen is enorm lastig. Een meetlint is toch echt beter, en die geeft aan dan ik gewoon absoluut standaard vrouwelijke maten heb, wel degelijk heupen en dat er echt een reden is waarom jongenskleding mij absoluut niet past

Qua stemgeluid moet je je niet op een enkele opname richten. Er staan op dit moment drie filmpjes van mij online op YouTube. In het echte leven heb ik nooit gehad dat iemand vreemd opkeek van m'n stem en via de telefoon wordt ik gewoon als 'mevrouw' aangesproken.
pi_73954289
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:31 schreef Elledan het volgende:
Nou, ik sta nu dus met een artikel in de Grazia. Heb al wat leuke reacties gehad

Met een maand of zo hoop ik weer een afspraak in het UMCG te hebben waar ik waarschijnlijk een heleboel dingen zal horen.

*schopt topic omhoog*
Ja toen ik net hier aan het lezen was, kwam het me al erg bekend voor idd. Goed dat je er zo mee naarbuiten komt!
pi_73960568
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:36 schreef Wazeggie het volgende:

[..]

Ja toen ik net hier aan het lezen was, kwam het me al erg bekend voor idd. Goed dat je er zo mee naarbuiten komt!
Dank je wel
pi_73962331
Zwitter zwitter
pi_73966107
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:08 schreef rozenijlpaard het volgende:

[..]

Mwoa, ik vond het stemgeluid wel vrouwelijk hoor, maar niet meisjesachtig ofzo. Gewoon een volwassen vrouw qua stem.
pi_73967669
Ik heb het Grazia artikel tezamen met de (on)gebruikte foto's van de photoshoot online gezet op m'n site: http://www.mayaposch.com/gallery/index.php?gallery=grazia_2009

En dank je wel, NekoKoneko, dat is hoe de meeste mensen er in het echt over oordelen
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:40:35 #165
92409 Twinky
Little star.
pi_73968990
Ik begrijp niet zo goed dat je niet de operatie wil. Het zou zoveel gedoe schelen... Kun je dat uitleggen?
pi_73969100
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:40 schreef Twinky het volgende:
Ik begrijp niet zo goed dat je niet de operatie wil. Het zou zoveel gedoe schelen... Kun je dat uitleggen?
Wat voor operatie zou ik moeten willen? Ik weet op dit moment nog geeneens hoe mijn lichaam in elkaar zit, wat ik wel en niet heb precies. Met geen mogelijkheid valt er nu te zeggen wat er wel en niet geopereerd kan worden.
pi_73969379
Wauw, wat een bijzonder verhaal.

Ik vind je eigenlijk best wel knap en je ziet er als vrouw heel erg goed uit. Je kan het wel enigszins zien aan je gezicht en de ietwat bredere schouders, maar als je het niet had vertelt had ik je gewoon als vrouw gezien!

Je bent mooi en het gaat erom dat je je ook zo voelt. Dat is alles wat telt.
pi_73969768
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:52 schreef Snowcold het volgende: Je kan het wel enigszins zien aan je gezicht en de ietwat bredere schouders, maar als je het niet had vertelt had ik je gewoon als vrouw gezien!
Hoe bedoel je dit precies? Vergeleken met de meeste vrouwen aan beide kanten van m'n familie zie ik er een stuk vrouwelijker uit. Ik weet niet precies hoe ik je commentaar moet interpreteren.

Trouwens, ik zwem ook regelmatig, het schijnt dat je daar nogal schouders van krijgt
pi_73973363
even offtopic: Ik keek net even op je site, doe je iets met Japans? (want je hebt kana aan de linkerkant)
pi_73974651
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 08:24 schreef NekoKoneko het volgende:
even offtopic: Ik keek net even op je site, doe je iets met Japans? (want je hebt kana aan de linkerkant)
Ja, ik spreek Japans en vind het ook een enorm leuke cultuur en taal
pi_73975722
Cool ik heb zelf een jaar Japans gestudeerd, vandaar ivm ziekte destijds helaas mee moeten stoppen
pi_73982089
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:26 schreef NekoKoneko het volgende:
Cool ik heb zelf een jaar Japans gestudeerd, vandaar ivm ziekte destijds helaas mee moeten stoppen
Da's jammer Het is een ontzettend leuke taal, vind ik. Ga je er nog mee verder?
pi_73982171
Vooralsnog even niet, maar misschien dat ik het in de toekomst weer een keer oppik. Het is gewoon een heel erg coole taal
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:47:18 #174
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_73982430
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 00:06 schreef Elledan het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit precies? Vergeleken met de meeste vrouwen aan beide kanten van m'n familie zie ik er een stuk vrouwelijker uit. Ik weet niet precies hoe ik je commentaar moet interpreteren.

Trouwens, ik zwem ook regelmatig, het schijnt dat je daar nogal schouders van krijgt
Hoe doe je dat met zwemmen dan, lijkt me dat je in een bikini wel een bobbel ziet onderaan?
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_73982978
NekoKoneko - Woon je in Almere? Dan kunnen we samen studeren
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:47 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Hoe doe je dat met zwemmen dan, lijkt me dat je in een bikini wel een bobbel ziet onderaan?
Nee hoor, ik draag gewoon een badpak en er valt helemaal niets vreemds te zien
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:03:23 #176
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_73983043
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:01 schreef Elledan het volgende:
NekoKoneko - Woon je in Almere? Dan kunnen we samen studeren
[..]

Nee hoor, ik draag gewoon een badpak en er valt helemaal niets vreemds te zien
Je hebt toch een penisachtig iets daaronder zitten, dat zie jetoch door een badpak heen lijkt me
pi_73983313
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je hebt toch een penisachtig iets daaronder zitten, dat zie jetoch door een badpak heen lijkt me
Nee hoor, bij mij blijkbaar niet. Krijg tenminste geen vreemde blikken en m'n huisgenoot zou het echt wel zeggen als hij iets vreemds zag Voor de spiegel ziet het er ook gewoon normaal uit.
pi_73983557
@Elledan: Helaas, zit in Limburg Maar laat ik verder je topic niet volstoppen met offtopic gebabbel, haha
pi_73993856
respect.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:48:44 #180
276724 Devriejtas
stomme kutbelg goes internet..
pi_74001516
heftig, sterke verder
If God is watching us, the least we can do is be entertaining.
pi_74476481
Fantastisch, genetische test resultaten van het UMCG teruggekregen, hebben ze enkel een chromosomen onderzoek uitgevoerd, net zoals het Prisma in Enschede al twee jaar geleden. Is dus geen mozaiektest en geeft geen duidelijkheid. Ze weigeren ook om met Duitsland te overleggen over de verschillende interpretaties betreffende de MRI scans.

Heb enorm last van deja vu hier Hopelijk gaat m'n volgende TV optreden (publieke omroep deze keer) door en levert het wat op
pi_80411835
Bij dit topic heb ik echt een dejavu gevoel

leuke vader bij wie ik oppas...
pi_80412083
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 09:06 schreef PatrickovicF het volgende:
Bij dit topic heb ik echt een dejavu gevoel

leuke vader bij wie ik oppas...
Wat een waardeloze topic-kick zeg. Voegt he-le-maal niks toe.
pi_80417863
oh dit vind ik echt vervelend voor je. zoiets gun je niemand.
is er geen mogelijkheid een geslachtsoperatie te ondergaan waardoor je compleet het uiterlijk van hoe jij jezelf ziet krijgt? meisje/jongen?
I love you..
  zondag 18 april 2010 @ 01:25:52 #185
299931 buster44
Awesome McAwesome
pi_80435934
als de kernoorlog uitbreekt met Noord-Korea, krijg ik stralingsziekte en mijn lieve zwemmertjes, doen het dan niet meer. lust voor sex weg, maakt het onmogelijk. maar je kan altjd mentaal aan je gerief komen! Meerdere wegen die naar rome leiden!!
"It takes 42 muscles to smile, so instead pick up your middle finger and
say bite me in a bitchy tone!
pi_80437849
Elleldan, heb je nog nieuws voor ons?
pi_80438326
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:06 schreef Leintjeuh het volgende:
Elleldan, heb je nog nieuws voor ons?
Hij heeft inmiddels 2 piemels en doet mee in diverse porno films.
  maandag 19 april 2010 @ 02:11:09 #188
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_80469079
Interessant. Ik blijf het volgen.
pi_80706298
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:43 schreef valentina_4u het volgende:
oh dit vind ik echt vervelend voor je. zoiets gun je niemand.
is er geen mogelijkheid een geslachtsoperatie te ondergaan waardoor je compleet het uiterlijk van hoe jij jezelf ziet krijgt? meisje/jongen?
Dat is helaas niet hoe het werkt. Dat zou betekenen dat ik iets zou willen worden (punt B), terwijl ik op dit moment nog niet weet wat ik nu ben (punt A). Ook zegt Duitsland nog steeds dat ik al een vagina heb en slechts een cosmetische operatie daarvoor nodig heb, terwijl Nederland zegt dat er niets bijzonders is en weigert met Duitsland te overleggen. Het zit volkomen vast en ik heb absoluut niet het gevoel dat het de nederlandse artsen ook maar iets kan verdommen wat er met mij aan de hand is.

Door alle stress lijdt ik de afgelopen weken aan plotselinge verlammingsverschijnselen. Vandaag al drie keer, gewoon terwijl ik met iets ongerelateerd bezig was. Een keer bijna gevallen maar gelukkig was mijn huisgenoot in de buurt die mij naar de bank heeft gedragen. In dit tempo verwacht ik dat ik er nog eens in blijf en is het gewoon game over
pi_80720957
Beetje sporadisch doorgelezen,, maar wat een hufters zijn die artsen zeg.

Vind t heel erg knap hoe jij je toch staande houd,

Succes!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_80722319
Dank je wel, Thinkk-Pinkk
pi_80723544
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:37 schreef Elledan het volgende:
Dank je wel, Thinkk-Pinkk
Graag gedaan

Zal het een beetje bijhouden allemaal als je weer een aanvulling hebt op je topic.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 26 april 2010 @ 12:26:29 #193
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80723774
Bijzonder verhaal. Dapper en interessant voor ons dat je er zo open mee omgaat! Succes er in ieder geval mee. En ik vind je er erg vrouwelijk uitzien!
pi_80729155
Dank je, Oksel

Ik weet trouwens niet of het iemand opgevallen is, maar ik heb in het 5 maart nummer van de Telegraaf (bijlage Vrouw) gestaan met mijn verhaal. Ik heb de scans ervan op mijn site gezet
pi_80734194
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 01:13 schreef Elledan het volgende:
Hallo, en mijn verontschuldigingen voor dit best wel serieuze onderwerp in dit forum

Ik zit met een best wel ongebruikelijk probleem wat een grote impact heeft op mijn leven. Het is namelijk zo dat ik geboren ben met een geboortedefect dat, hoewel het vaak voorkomt, bij mij pas kortgeleden ontdekt is. In het kort ben ik een semi-hermafrodiet, wat betekent dat ik zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtsorganen bezit, maar volledig onvruchtbaar ben.

Tot begin 2005 leefde iedereen in de veronderstelling dat ik een jongen was. Na een omweg van 2,5 jaar via de VUMC waar men weigerde te erkennen dat ik misschien intersexueel (hermafrodiet) zou kunnen zijn en geen enkel onderzoek heeft uitgevoerd. Uiteindelijk heeft in december 2007 een MRI scan in Duitsland uitgewezen dat ik inderdaad hermafrodiet ben, maar weigert men in Nederland nog steeds dit resultaat te erkennen. Waarschijnlijk zal ik hierom mij in Duitsland verder laten behandelen.

Mijn medische situatie is als kort: ik heb een vrouwelijk lichaam zonder enige mannelijke kenmerken afgezien van de geslachtsorganen. Daar heb ik een proto-penis, waarschijnlijk geen prostaat, iets wat op testikelen lijkt, geen baarmoeder of eierstokken maar wel een vagina, waarvan de schaamlippen volledig vergroeid zijn en dus de vagina opening afsluit.

Mijn ervaringen op sexueel gebied zijn best wel... interessant te noemen. Het begon allemaal met een verkrachting door een 'vriend' die dacht mij te helpen mijn lichaam beter te leren kennen. Als gevolg daarvan raakte ik volkomen het spoor bijster en heb mij laten verleiden tot een aantal trio's, die mij deden realiseren dat wat ik heb aan 'mannelijke' onderdelen inderdaad niet lijken te werken zoals ze zouden moeten, dat ik verdomd weinig aan sex lijk te hebben, en dat sex zonder liefde mij echt rot doet voelen.

Ondertussen ben ik redelijk gestabiliseerd, maar heb de hoop op een plezierig sexueel contact eigenlijk volledig opgegeven tot de operatie. Dit zeker om frustraties te voorkomen. Relaties ga ik nog niet aan omdat ik meen die niet aan te kunnen. Mijn hoop is dus eigenlijk volkomen gevestigd op wat ik in Duitsland kan regelen.

Alle commentaar en zo zijn welkom
Wat vind jij jezelf
een man of vrouw.
  maandag 26 april 2010 @ 17:54:19 #196
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_80734509
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:16 schreef Elledan het volgende:
Dank je, Oksel

Ik weet trouwens niet of het iemand opgevallen is, maar ik heb in het 5 maart nummer van de Telegraaf (bijlage Vrouw) gestaan met mijn verhaal. Ik heb de scans ervan op mijn site gezet
jajajaja ik heb het gelezen;) en dit topic ook! erg aangrijpend
~ Bonito La Risa ~
pi_80737424
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat vind jij jezelf
een man of vrouw.
Een intersexuele vrouw.
pi_80748995
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:16 schreef Elledan het volgende:

[..]

Een intersexuele vrouw.
Complex antwoord , maar het gaat kortom niet dat de samenleving jou accepteert zoals je bent in eerste instantie, dat komt op de tweede plek, want hoe kan je dat nu bereiken als je jezelf niet kan accepteren.
Dit is wat je bent, punt, ben je daarvan overtuigd, dan moet je dat vertrouwen ook uitstralen, wie heeft er wat van te zeggen, niemand, je bent geboren zoals je bent, en je bent niet minder dan wie dan ook, succes.
pi_80749589
tvp. Ps dit topic beter in RenP Psych?

[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2010 23:28:16 ]
pi_80754436
quote:
Op maandag 26 april 2010 23:27 schreef TheFrankey het volgende:
tvp. Ps dit topic beter in RenP Psych?
Mogelijk ja Misschien dat er een modje hiervoor te vinden valt?
pi_80773373
Pff Heel interessant! en ook super hoe je hier tegenover staat! Respect!

Tvp, benieuwd naar nieuwe reacties / nieuws
Misschien een persoonlijke vraag, maar hoe is het nu met je seksleven, is er enige verandering in gekomen?
Op maandag 23 november 2009 13:51 schreef longinus het volgende:
Masturberen is lekker maar je laten aftrekken is nog lekkerder, zie het als jezelf kietelen, dat werkt ook niet zo goed.
pi_80778390
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:21 schreef Laurensius het volgende:
Pff Heel interessant! en ook super hoe je hier tegenover staat! Respect!

Tvp, benieuwd naar nieuwe reacties / nieuws
Misschien een persoonlijke vraag, maar hoe is het nu met je seksleven, is er enige verandering in gekomen?
Er zit een zwart gat waar dat zou moeten zitten. Met alle stress, mijn PTSD en alles heb ik gewoon een pesthekel aan alles wat met sexualiteit te maken heeft, vooral omdat ik er toch niets meer van begrijp/mee kan.

Dan gewoon maar niet, of zo
pi_80793714
een welgemeende WTF op deze dinsdagmorgen, zoiets heb ik nog nooit gelezen.

Anyway het beste ermee, kan me voorstellen dat die niet alleen fysiek maar ook mentaal erg pittig kan zijn. Succes ermee hr.
pi_80794457
Vanaf hier ook een hart onder de riem.
Ik zit je verhaal (met name over de medische wereld) met afschuwverbazing te lezen. kastje......muur......

Anyways, ik vind dat je er openhartig over spreekt en heb daar diep respect voor. Je gaat in ieder geval niet in de schulp zitten.
To be or not to be.....
pi_80794947
Dank jullie wel
pi_80812611
Erg bijzonder om te lezen, en het lijkt me ook erg lastig allemaal.
Jammer dat de Nederlandse medische wereld een beetje egoïstisch is en alleen aan zichzelf denkt, en niet aan de patiënt.

Ik hoop van harte dat het snel de goede kant op gaat met alles in je leven. dat moet je ondertussen wel verdient hebben :-)
pi_88062201
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:12 schreef dieselross het volgende:
Erg bijzonder om te lezen, en het lijkt me ook erg lastig allemaal.
Jammer dat de Nederlandse medische wereld een beetje egoïstisch is en alleen aan zichzelf denkt, en niet aan de patiënt.

Ik hoop van harte dat het snel de goede kant op gaat met alles in je leven. dat moet je ondertussen wel verdient hebben :-)
Wel, het laatste Nederlandse ziekenhuis wat mij kon helpen (UMCG) heeft recentelijk aangegeven mij niet verder te willen onderzoeken. Dit betekent dat ik dus nog steeds zonder een diagnose en ook zonder duidelijkheid zit. Mogelijk moet ik nu dus naar de VS of zo om mij daar te laten onderzoeken :(

Wat wel leuk is is dat ik op 9 november in het programma 'Je zal het maar zijn' verschijn :) Nederland 3, 20.25 uur :D
pi_88067998
quote:
Tot begin 2005 leefde iedereen in de veronderstelling dat ik een jongen was.
quote:
Mijn medische situatie is als kort: ik heb een vrouwelijk lichaam zonder enige mannelijke kenmerken
Hoe is het dan in vredesnaam mogelijk dat iedereen dacht dat je een jongen was?
I feel kinda Locrian today
pi_88068414
Simpelweg omdat mijn geboortecertificaat dat zei en ik een slangetje had hangen daar beneden. Zelf zei ik ook gewoon maar dat ik jongen was omdat ik er zelf ook niets van begreep :)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:34:29 #210
268652 skitzin
Flugel addict
pi_88070981
Dat klinkt allemaal wel heel erg vaag :S
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:39:53 #211
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_88071207
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:45 schreef Elledan het volgende:

[..]

Wel, het laatste Nederlandse ziekenhuis wat mij kon helpen (UMCG) heeft recentelijk aangegeven mij niet verder te willen onderzoeken. Dit betekent dat ik dus nog steeds zonder een diagnose en ook zonder duidelijkheid zit. Mogelijk moet ik nu dus naar de VS of zo om mij daar te laten onderzoeken :(

Wat wel leuk is is dat ik op 9 november in het programma 'Je zal het maar zijn' verschijn :) Nederland 3, 20.25 uur :D
ik wilde het gisteren al posten, zag je in het voorfilmpje :D
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:48:12 #212
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_88071601
Overigens.. ik heb altijd al gezegd dat we geen onderscheid moeten maken tussen mannen en vrouwen maar tussen mannelijke en vrouwelijke eigenschappen en mensen gewoon als mensen zien. Maakt het een stuk makkelijker ;)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 18:27:14 #213
71919 wonderer
pi_88074433
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:48 schreef maniack28 het volgende:
Overigens.. ik heb altijd al gezegd dat we geen onderscheid moeten maken tussen mannen en vrouwen maar tussen mannelijke en vrouwelijke eigenschappen en mensen gewoon als mensen zien. Maakt het een stuk makkelijker ;)
Waarom wil je onderscheid maken tussen "mannelijke" en "vrouwelijke" eigenschappen (wat zijn dat eigenlijk?)? Waarom wil je uberhaupt onderscheid maken?
pi_88074912
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:48 schreef maniack28 het volgende:
wat daar staat ^^
tja ik ken niemand die dat heeft nouja kan zijn dat ik het niet weet maar wel heeft
het lijkt me vreemd maar op sig ook weer tja lastig om te beschrijven
dat zal wel moeilijk voor je zijn geweest om alleen en door je''vriend'' zo worden behandelt
ik weet niet wat er nog voor je komt maar succes met alles met medicijnen en operaties

ow ja knap om sowieso ergens tegen iemand te vertellen
pi_88083393
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 18:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Waarom wil je onderscheid maken tussen "mannelijke" en "vrouwelijke" eigenschappen (wat zijn dat eigenlijk?)? Waarom wil je uberhaupt onderscheid maken?
Volgens mij is het een natuurlijke neiging van mensen om te categoriseren, is ook evolutionair handig. Maar in sommige gevallen onnodig of zelf schadelijk (racisme bv).
pi_88094208
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:39 schreef maniack28 het volgende:

[..]

ik wilde het gisteren al posten, zag je in het voorfilmpje :D
Die hebben ze al draaien, he? Moet ook maar zien of ik 'm voorbij kan zien komen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')