http://nl.wikipedia.org/wiki/Chimaera_%28biologie%29quote:Op woensdag 29 juli 2009 03:56 schreef Andromache het volgende:
Interessant verhaal!
Dus, als ik het goed begrijp:
- een chimera is een persoon die door het hele lichaam heen cellen van verschillend DNA naast elkaar heeft? Dus, stel dat de ene helft van een twee-eiige tweeling met de andere helft versmelt, dan heb je dus echt twee keer compleet verschillend DNA in je llijf. Bij een eeneiige tweeling zal dit dus anders zijn, aangezien je het DNA van de moeder al deelt.
- mozaïcisme is, net als bij Foekje Dillema, een op hol geslagen celdeling in de vroege groei van de embryo waardoor je XXY kunt hebben? En hierbij kan ook verschil optreden in hoeveelheden X of Y tussen de verschillende soorten cellen in je lijf (dus ook geslachtsklieren vs. bijv. skeletgroei)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moza%C3%AFcismequote:Als cellen met verschillende genetische achtergronden voorkomen in één enkel individu, wordt er gesproken van chimerisme. Deze term is afgeleid van het Griekse chimaira, wat verwijst naar het mythologische schepsel, de Chimaera. Voor het ontstaan van chimaera's binnen eenzelfde soort is geen duidelijke oorzaak aan te wijzen; mogelijk vindt er een toevallige versmelting tussen embryo's of tussen plantenkiemen plaats. Bij een chimaera kan bijvoorbeeld de lever gevormd worden door cellen van het ene embryo, terwijl cellen van het andere embryo zorgen voor de vorming van de nieren.
Bij menselijke embryos is een chimera dus het resultaat van een versmelting van twee-eiige tweeling, mozaicisme het versmelten van een een-eiige tweeling, of inderdaad foutjes tijdens het delen. In mijn geval zou het dus om een chimera gaan.quote:Met de term mozaïcisme wordt aangegeven dat niet alle cellen in het lichaam van een individu hetzelfde genetisch materiaal bezitten. Het wezenlijke verschil met chimerisme is dat bij mozaïcisme alle cellen voortkomen uit één bevruchte eicel.
Hoe is dit verder gelopen?quote:Op zondag 21 september 2008 22:32 schreef Elledan het volgende:
Het VUMC heeft dus dezelfde mening als het Erasmus. Het AMC wil mij nog helpen, maar ik ben nu ook contact aan het zoeken in Duitsland. Volgende week hoop ik meer te horen.
Ik heb hier ook een beetje vreemde nasmaak bij hoor...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:11 schreef Angst het volgende:
ik zou erg oppassen als je van plan bent haar te "helpen"
dat van die kaas was misschien niet zo'n juiste uitdrukking.....quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:50 schreef nl1970 het volgende:
quote]Op dinsdag 4 augustus 2009 10:11 schreef Angst het volgende:
ik zou erg oppassen als je van plan bent haar te "helpen"
Ik heb hier ook een beetje vreemde nasmaak bij hoor...
[ afbeelding ][
Heh, ik heb tot op heden (ruim 2 jaar tijd) net aan honderd euro aan donaties ontvangen. Het speelt absoluut geen rol in mijn financiele huishouding. Ik zie het meer als een manier waarop sommigen hun medeleven kunnen tonen. Rijk wordt ik er in ieder geval niet van.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:11 schreef Angst het volgende:
het komt bij niemand op dat ze op deze manier heel veel geld vangt met donaties????
Ik wil niet heftig in de aanval gaan, omdat ik er het fijne niet van weet (ik heb wel zo'n beetje alles gelezen op haar blog, hele tijd terug, maar kan er nog geen kaas van maken)
maar ik zou erg oppassen als je van plan bent haar te "helpen"
Na een paar (hoopgevende) emails werd ik verder genegeerd. Als patient zijnde heb je gewoon niets in de melk te brokkelen bij ziekenhuizen. Mijn hoop ligt op dit moment bij het UMC Groningen, als die niet mee willen werken heb ik een paar therapeuten die onderzoeken in het buitenland (Engeland, Belgie, Duitsland en zo) willen regelen via mijn zorgverzekeraar. Hier wordt nog aan gewerkt. De 21ste deze maand heb ik een afspraak bij het UMCG.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:22 schreef Bora-Bora het volgende:
Wat een verhaal, dit!
[..]
Hoe is dit verder gelopen?
volgens mij (ja ik reageer omdat ze zelf hier nooit zo duidelijk op antwoord)quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:46 schreef Urah het volgende:
Wacht even, ik volg het niet.
Dus je hebt een penis èn een vagina?
Waar zit die vagina en waar zit die penis dan?
(SERIEUZE VRAGEN).
Het is mijn bedoeling ook om als hermafrodiete vrouw (hermafrodiet met overwegend vrouwelijke bouw) door het leven te gaan. Ik zal mij toch nooit iets anders kunnen voelen, of net doen alsof ik dit alles niet heb meegemaaktquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 03:45 schreef Ps2K het volgende:
tvp wegens fascinerend onderwerp. TS heb je wel eens overwogen om het "gewoon" te accepteren en als hermafrodiet door het leven te gaan?
En ik kan even niet op de docu naam komen maar dit was een aantal jaren geleden een goede docu op een van onze populair wetenschappelijke tv zenders.
Je kan het zien op de MRI beelden in het eerste document waarnaar ik link op mijn site ("onregelmatigheden in de zaak Maya Posch"). De penis is analoog aan de clitoris (zelfde structuur) en heeft twee spieren eraan verbonden die een soort omgekeerde V-vorm maken. Daartussen in zit dus de vagina. Bij mij zitten de schaamlippen met elkaar vergroeid en is er vanbuiten niets zichtbaar, enkel voelbaar (als je weet waar naar je zoektquote:volgens mij (ja ik reageer omdat ze zelf hier nooit zo duidelijk op antwoord)
heeft ze een penis en daarachter onder, een dichtgegroeide slecht zichtbare vagina....
correct me if i'm wrong.
Hmm ik vind het tof van je dat je het durft je verhaal hier te vertellen , respect daarvoor.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:51 schreef Elledan het volgende:
[..]
Het is mijn bedoeling ook om als hermafrodiete vrouw (hermafrodiet met overwegend vrouwelijke bouw) door het leven te gaan. Ik zal mij toch nooit iets anders kunnen voelen, of net doen alsof ik dit alles niet heb meegemaakt
[..]
Je kan het zien op de MRI beelden in het eerste document waarnaar ik link op mijn site ("onregelmatigheden in de zaak Maya Posch"). De penis is analoog aan de clitoris (zelfde structuur) en heeft twee spieren eraan verbonden die een soort omgekeerde V-vorm maken. Daartussen in zit dus de vagina. Bij mij zitten de schaamlippen met elkaar vergroeid en is er vanbuiten niets zichtbaar, enkel voelbaar (als je weet waar naar je zoekt).
Wat betreft de sexuele beleving, het is zeer verwarrend. Ik kan klaarkomen zoals een vrouw, maar de mannelijke kant is vrijwel onbruikbaar en nutteloos. Als ik sex zou hebben met een vrouw voel ik meestal ook vrijwel niets en kom ik ook nooit klaar, laat staan op een mannelijke manierNa een operatie om de vagina te openen zou alles waarschijnlijk iets natuurlijker aanvoelen.
Met een gewone bikini is de hoek waaronder je kijk nogal belangrijk. Ook helpt het 2D van een fotoquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:13 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Hmm ik vind het tof van je dat je het durft je verhaal hier te vertellen , respect daarvoor.
Maar ik had even op je site gekeken en je foto's bekeken in bikini, maar ik zie zeg maar niet dat daar iets in zit als je snapt wat ik bedoelverberg je dat dan of hoe?
En hoe ga je zelf door het leven als jongen of dame?
het is wel voor het eerst dat FOK! volwassen reageerd (Y)..quote:Op zondag 9 augustus 2009 06:53 schreef Elledan het volgende:
KNIP....
, dus ik ben blij dat men op dit forum volwassener reageert
quote:Op zondag 9 augustus 2009 06:53 schreef Elledan het volgende:
Met een gewone bikini is de hoek waaronder je kijk nogal belangrijk. Ook helpt het 2D van een fotoAls ik naar het zwembad ga zoals ook vandaag draag ik een skirtini, dus een bikini met een beetje een rokje
Ik heb geen adamsappel, nee. Afgezien van de geslachtsorganen heb ik niets typisch mannelijks. Ik heb een vrouwelijk skelet en zoquote:Op zondag 9 augustus 2009 13:16 schreef LoggedIn het volgende:
[..]Ik zag vorige week nog een meisje met zo'n ding zwemmen, ik vond het wel sexy. Nu ga ik me dan toch dingen afvragen
Mss een rare vraag, maar heb je een adamsappel?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |