Ja, dat had Lilah ook. En soms kwamen er dan wel vijf boeren achter elkaar, terwijl ik een half uur met haar had gelopen om er zeker van te zijn dat er niks was blijven zittenquote:Op woensdag 21 mei 2008 22:19 schreef E.T. het volgende:
Kim, het poeppatroon van kv-babies is niet te vergelijken met bv-babies. Maar Nienke heeft sowieso moeite met boeren... Regelmatig dat ze ineens begint te krijsen en dat bij het troosten een boer naar boven komt.
Ik zal iig blij zijn als we bij de 3 maanden zijn
Misschien omdat ze dacht: "Mama, waarom doe jij mijn slaapzak aan?"quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:56 schreef k_i_m het volgende:
Ik snapte ook al niet waarom ze zo ging janken toen ik hem aantrok.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:06 schreef Webkim het volgende:
[..]
Misschien omdat ze dacht: "Mama, waarom doe jij mijn slaapzak aan?"
Dat je er uberhaupt inpast joh.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:15 schreef Memmel het volgende:
Nou, Saartje is iig nog een stukje kleiner dan mijn onze maatjes 74/80!!
Beetje brakke net wakker webcamfoto voor het idee:quote:Op donderdag 22 mei 2008 07:28 schreef tinny het volgende:
ik snap die speciale houding om te ontluchten niet echt? Heeft iemand dat ergens wat gevisualiseerder??
Ik las dat jullie dicht bij het ZH wonen, wij ookquote:Op donderdag 22 mei 2008 08:24 schreef GI het volgende:
Dat was wel meer dan aandoenlijk. We kwamen om 19.55 (vijf minuten te vroeg) de couveuse zaal oplopen en de verpleegkundige was daar meer dan blij mee. Yade had zich al sinds 19.00 ontzettend aan liggen stellen omdat ze vond dat het wel weer eens tijd was voor wat aandacht van ouders en een plens voeding.
ach als hij ze krijgt merken we het van zelf, is het niet van Eli, dan wel van het meisje bij mij op het werk wat op dit moment er nog erger uitziet als een krentenbol.quote:Op donderdag 22 mei 2008 21:01 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik zat net hetzelfde te denken, dat hij wellicht pepijn en devin zou kunnen hebben aangestoken.
(Bij de rest is hij niet veel in de buurt geweest, geloof ik)
(Pepijn zeker, met de speeksleuitwisseling die die twee gedaan hebben)
Andere zieke babies, beterschap!
Erg he? Hij heeft ook in een kistje gezeten, maar dat was gewoon geen leuke foto. Hier kijkt hij zo heerlijk boosquote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:41 schreef k_i_m het volgende:
Jahoor, het schapenvachtje!!!.
.
Sorry Troel, mooie foto!.
Heb je het kaartje gehad trouwens?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:41 schreef Silmarwen het volgende:
Troel wat een geweldig mooi ventje heb je toch en die foto is echt heel erg leuk. Hij kijkt echt zo van "Wat nou?! Kom maar op!"
Nee, maar ik ben een keertje van kamer verhuisd. Wat leuk trouwens en lief.quote:
Dit is minder erg. Lijkt hij ook weinig last van te hebben. Anders dan standje kachel en algeheel ontstemd, geen jeuk oid.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:31 schreef Stiemie het volgende:
Zo nog even teruggelezen.
Yade wat ga je goed zeg! Al zelf drinken![]()
En Eli gelukkig geen pokkies dus. Of is wat ie nu heeft erger? Ben (gelukkig) nog niet thuis in de kinderziektes
En Troel wat kan Ruben serieus kijken zeg![]()
En verder voor alle zieke kindjes en oververmoeide mama's eenen veel beterschap!
Ik dacht dat ik dood neer zou vallen de eerste vier weken. Zo gesloopt was ikquote:Op zondag 25 mei 2008 11:35 schreef tinny het volgende:
ps
Hebben jullie/ hadden jullie dat ook? we zijn nu 3,5 week bezig (Gabi is 3 weken en 3 dgn) en ik heb het gevoel alsof ik de afgelopen 3 wkn niks anders heb kunnen doen /en/ of
denken dan baby , baby en nog eens baby... voor mijn gevoel kom ik nergens anders meer aan toe.. (gisteren geprobeerd een dvd'tje te kijken maar je zit dan wel telkens "wanneer zou ze beginnen met huilen?", "hoor ik iets(dvd even op pauze en luisteren)"
quote:Op zondag 25 mei 2008 17:51 schreef DaviniaHR het volgende:
....
memmel, heb je meer dan 24 uur over je bevalling gedaan?
...
Nee, ze heeft het niet echt nodig om in te bakeren. Maar ze vindt het wel heel lekker om in de doeken gewikkeld te liggen. Ze slaapt trouwens wel altijd met een slaapzakje aan, en dan strak een lakentje erover. Ik had haar lekker in de doeken gewikkeld als zijnde onderdeel van massage/rust/ontspannen.quote:Op zondag 25 mei 2008 15:27 schreef marit1978 het volgende:
Deepfreeze, verdorie !
ik hoop maar dat het tandje boosdoener was en het nu dus voor even voorbij is !
Tinny, hier waren we ook zéér alert op wel/niet gehuil
je hoorde haar zelfs huilen als het stil was
Ticootje, ik hoop dat jen zo makkelijk is dat het de ene keer wel en andere keer niet inbakeren juist niet onduidelijkheid/onrust gaat geven.
Wat is je idee achter niet elk slaapje inbakeren? Zeker omdat het blijkbaar toch veel rust geeft?
Wat mij betreft wel hoorquote:Op maandag 26 mei 2008 10:10 schreef Stiemie het volgende:
Telt het ook als ik zeg dat mijn vliezen voor de bevalling al 5 dagen gebroken waren?![]()
Active fit en babydry..quote:Op maandag 26 mei 2008 11:10 schreef amaranta het volgende:
WIlde ff zeggen dat bij de AHxl de luiers in de aanbieding zijn. Een megapak voor 30 euro ofziets. En als je er dan nog eeen joker op plakt issie 27 euro.
ZItten 148 luiers in, dus dat is een mooie aanbieding.kon nergens een topic vinden waar ik dit kon plaatsen vandeaar
Hoe herkenbaarquote:Op maandag 26 mei 2008 12:48 schreef k_i_m het volgende:
Gefeliciteerd nog Memmel!
Hier zitten de eerste prikken erin. Ik begon al te janken voordat ze wat gedaan had. Zal ongetwijfeld een idioot gezicht zijn, een moeder die jankend haar kind aan loopt te kleden, in plaats van andersom
.
Ik bof, prikken doen ze alleen op maandag. Laat dat nou de dag zijn dat ik moet werken en mijn wederhelft de zorg op zich neemtquote:Op maandag 26 mei 2008 13:08 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Hoe herkenbaar![]()
Kind niets vermoedend rond zich heen kijken, moeders trillend en janked haar kind troosten (wat dus nog niet nodig was
) maar we hebben toen overleefd!
En idd, superlang wachten iedere keer. Beetje jammer wel. We mogen woensdag weer, ben benieuwd hoe lang het gaat duren
Als je het met de lengte vergelijkt scheelt het ongeveer een halve kg met Lilah. Of gaat het er juist om de hoeveelheid die ze in totaal is aangekomen? Neetoch?quote:Op maandag 26 mei 2008 14:33 schreef Maneki.Neko het volgende:
Saar was bij de geboorte 3480 bij 52cm, na 4 weken 4130 bij 53 cm en de keer met de prikken was al heel laat, toen was ze al 10 weken. Ze woog toen 5520 bij 58,5cm. Ze was toen 1390 aangekomen in 6 weken.
Deze prikken vallen nog mee. DKTP -pneu is een waterige vloeistof. Dat doet niet zo'n zeer, de meeste babietjes schrikken meer van de prik dan van het inspuiten (uitzonderingen daar).quote:Op maandag 26 mei 2008 14:33 schreef Stiemie het volgende:
he da's jammerIk dacht dat dit al de laatste was
Wat gaat Yade goed!!! (En jij ook, dat je productie niet onder alles te lijden heeft!)quote:Op maandag 26 mei 2008 21:27 schreef Silmarwen het volgende:
Piglet!Wat een kleine acrobaat.
Ik kom even heel heel heel hard jubelen.Yade heeft vandaag 55ml uit de borst gedronken! Dat is bijna een hele voeding en die 5 extra hoefde niet eens bij deze voeding. Ze deed het zo goed, maar was al wel erg uitgeput. Ze had haar sonde eruit getrokken en na het gebadder, moest die er weer in. Niet leuk, dus ze krijste de hele boel bij elkaar en toen ik haar weer beet had, zag ik traantjes. Bij mij sprongen de tranen ook meteen in de ogen. Maar ze was dus erg moe en pakte daarom de borst meteen goed.
Piglet, mij leek de kans ook al klein, maar ik wil echt helemaal geen risico lopen. Er liggen veel kleine en of zieke kindjes daar natuurlijk en her hangt ook een bord waarop staat dat als je in aanraking bent geweest dat je dat meteen moet melden.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Silmarwen, wat fijn dat Yade bijna een hele voeding zelf kan drinken aan de borst.. Moet ze alle voedingen aan de borst drinken, of mag ze ook voedingen uit het flesje drinken, voordat ze naar huis mag?
Thomas mag morgen ook voor zijn tweede entingen.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:32 schreef hestria het volgende:
hier mogen we morgen weer voro de controle en 2de prikjes.
ieder kind volgt toch zijn eigen weg met groeien betreft. als ik bekijk tussen Dennis en Michelle,
Geboorte
Michelle 49 cm en 3070 gr
Dennis 48 cm en 3100 gr
4 weken
Michelle 54 cm en 3880 gr
Dennis 53 cm en 3965 gr
2 maand
Michelle 54.5 cm en 4835 gr
Dennis 58.5 cm en 5220 gr(nee geen foutje, meneer is echt zoveel gegroeit)
3 maand
Michelle 59 cm en 5680 gr
Dennis 60 cm en 6100 gr(11 weken)
Ze volgen toch hun eigen groei, en bovendien groeien ze met sprongen, kan goed zijn dat als je over 2 weken terug gaat dat ze dan ineens een groeistuip heeft gehad.
Nee al ruim een maand niet meer. Maar ik heb me weer bang laten maken door iemand die het had over glucose tekort en niet meer wakker wordende kinderen en sindsdien maak ik me zorgen als ze 's avonds niet zoveel drinktquote:Op maandag 26 mei 2008 23:19 schreef Leah het volgende:
Nee hoor. Komt ze normaal gesproken nog 's nachts?
Goed! Ze heeft de hele nacht geslapen tot ik vanochtend met haar flesje kwam en ging daarna weer slapen tot een half uur geleden. En ze is heel vrolijk vandaagquote:
Dat heeft ze niet van dr moederquote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:31 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Goed! Ze heeft de hele nacht geslapen tot ik vanochtend met haar flesje kwam en ging daarna weer slapen tot een half uur geleden. En ze is heel vrolijk vandaag.
Gelukkig dat Mirte ook de nacht goed geslapen heeft!
quote:
ssssst!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:11 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
vaker een wasje draaien geen optie?
Hij weigert zijn hoofd op te tillen als hij op zijn buik ligt. Tenminste, als je staat te kijken, als je stiekem kijkt zie je soms dat hij het wel kan.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:03 schreef Kersjes het volgende:
Troel, misschien dat het al honderd keer is langsgekomen, maar ik ben even kwijt waarom Ruben naar de fysio moet.
Kim, shop ze!
Zelf drinken gaat ook steeds beter. Vandaag uit de borst 20 cc, fles nog 25 en de rest met de sonde, maar ze had zich erg druk gemaakt en was een beetje moe erdoor. Ik heb op advies van de verpleging een ander tepelhoedje gekocht, wat groter, omdat het drinken uit de huidige, zeer gaat doen. Ze had ook vast meer kunnen drinken maar het deed echt pijn bij mij, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus vanavond de nieuwe proberen, is een L van medela, ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:11 schreef Deepfreeze het volgende:
He Sil, wat goed zeg!! Dat is een mooie stap vooruit!.. Hoe gaat het met het zelf drinken?
Spuitluiers zijn altijd leuk... Voor degene die toekijkt
Ik denk precies op de dag dat ze 6 maanden wordt, 13 juni...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:35 schreef Kersjes het volgende:
Hahaha DeLiedje, Devin heeft dat ook weleens, dat hij per ongeluk aan zijn teentjes gaat zuigen tijdens het drinken![]()
Hebben jullie al een datum bedacht om Floortje d'r eerste hapjes te gaan geven? En wat gaat het worden? En stukjes of juist geprakt? Ik vond de voorpret geweldig, zat me destijds zo ontzettend te verheugen om kleintje kennis te laten maken met nieuwe smaken en texturen![]()
Ik ben indertijd met Lucie gestart met een gekookt worteltje. Zo'n drie weken voor ze zes maanden werd, want ze was niet meer te houden. Steeds maar ontevreden huilen als ze ons zag eten. En dat was over nadat ze vast voedsel kreeg voorgeschoteld. Binnen no time bleek ze een echt Rapley talentje. Zo'n datum is ook maar een gemiddelde...quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:48 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
Ik denk precies op de dag dat ze 6 maanden wordt, 13 juni...
En ik ben 'van borst tot boterham' aan het lezen (gekregen toen ik zwanger was...)... Denk dat we voor de stukjes gaan.
Nu nog eens bedenken waarmee we gaan beginnen.
Is ineens zoiets heel anders als die vertrouwde borst... Gek idee... Ze wordt groot
Een tepel is toch ook een goed aanhappunt? Vaak gebruik je een tepelhoedje op advies van het ziekenhuis omdat ze er daar soms minder verstand van hebben (en er vaak veel minder tijd voor hebben) dan een lactatiekundige. En voor te vroeg geboren kindjes is drinken door een tepelhoedje dan natuurlijk nog veel zwaarder. Daarom gaf ik het advies om een lactatiekundige te raadplegenquote:Op woensdag 28 mei 2008 14:18 schreef Ticootje het volgende:
Stiemmie, mijn lactatiekundige zei ook dat dat drinken uit een tepelhoed vermoeiender is dan gewoon uit de tepel. Maar ik denk dat bij Sil het punt is dat de kleine een goed aanhap punt moet hebben.
Mijn tepels waren helemaal niet goed aanhapbaar. De eerste 2 weken moest ik eerst kolven om de tepel uit te trekken, dan pas kon Jen aanhappen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:34 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Een tepel is toch ook een goed aanhappunt? Vaak gebruik je een tepelhoedje op advies van het ziekenhuis omdat ze er daar soms minder verstand van hebben (en er vaak veel minder tijd voor hebben) dan een lactatiekundige. En voor te vroeg geboren kindjes is drinken door een tepelhoedje dan natuurlijk nog veel zwaarder. Daarom gaf ik het advies om een lactatiekundige te raadplegen
Silmarwen dat klinkt helemaal oke hoor zo dat ziekenhuis!quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:31 schreef Silmarwen het volgende:
Ik word een beetje kriegelig van het woord lactatiekundige eerlijk gezegd.Niets ten nadele van de fans ervan hoor, maar deze verpleegkundige hebben een speciale opleiding voor deze afdeling, bovenop hun gewone HBO-V. Ook over borstvoeding bij premature kindjes en borstvoeding an sich. Ze kan de tepel zelf niet aanhappen, en verspilt mega veel tijd ermee. Ze pakt hem twee drie keer zuigen en laat dan los. Dus drinkt ze dan helemaal niet. Ik heb zelf erg groote borsten, ik denk misschien wel groter dan E op het moment, en vlakke tepels. Het is voor haar veel te moeilijk om die tepel te pakken.
Daarom dus het tepelhoedje, degene die ik van het ziekenhuis had gekregen is toch te klein en dus adviseren ze een grotere. Ze helpen me juist zo enorm veel, met zoveel advies en laten me helemaal niet aanklungelen. Ze nemen rustig de tijd, het is nooit gehaast en we mogen zolang blijven proberen en zitten met haar als wij willen. Vaak blijven ze nog even om te kijken of ze wel goed hapt en krijg ik advies over hoe haar beter vast te houden of anders aan te laten happen. Ze vragen regelmatig of ik klachten of pijntjes heb en in het begin lieten ze me niet alleen tijdens de borstvoeding en bleven ze samen met mij proberen.
Ik heb echt niet het idee dat een lactatiekundige het beter zou doen en ik ga haar niet tot op het bot vermoeien met het leren aanpakken van die tepel. Dan maar een tepelhoedje of zelfs een flesje. Borstvoeding is zelfs niet eens onze prioriteit, ook al maak ik nu genoeg aan. De prioriteit is dat ze leert drinken, whatever way, dan mag ze namelijk lekker naar huis en zien we wel weer verder.
Ah vandaar. Ik geef geen borstvoeding meer dus eigenlijk lees ik daar ook nooit mee. Ik krijg alleen nog altijd rillingen van het woord tepelhoedjequote:Op woensdag 28 mei 2008 15:46 schreef Ticootje het volgende:
Stiemie, dat zijn inderdaad wel de meeste verhalen die je hoort over ziekenhuizen. Bij de babymassagecursus had ook geen enkele moeder goede hulp in het ziekenhuis gekregen bij de borstvoeding.
Ik kwam na 1 nacht al thuis met bloedende tepelkloven, en dan moet je nog beginnen. Heel fijn!
In het borstvoedingtopic had ik al begrepen dat Sil wel deskundige begeleiding krijgt bij de borstvoeding.
Sta hier haast met tranen in de ogen! Ow wat is dit fijn om te lezen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 18:01 schreef Moonah het volgende:
Ardenlyn, wat een gedoe zeg, met het slapen van Maarten.
Ik herken wel eea hoor, van toen Thies nog zo klein was. Die sliep ook erg weinig overdag, en ook niet in zijn bedje. Wel met speen trouwens. Af en toe heb ik me net zo gevoeld als jij nu. Moedeloos. Maar weet je, het komt echt goed. Dit gaat over en jullie vinden een manier waarop het voor jullie goed werkt. Ria Blom heeft goede adviezen, maar soms moet je toch je eigen ding doen.
Zo heeft het bij Thies nog steeds geen zin om hem bij het eerste gaapje/oogjes wrijven meteen in bed te leggen. Dan ligt (nou ja, 'staat' inmiddels) hij alleen maar te brullen. Hij kan dan de rust nog niet vinden om zich aan zijn slaap over te geven. Dat is altijd zo geweest. Soms was hij wel een uur zo af en toe aan het gapen voordat ik hem in bed legde. Dat werkte voor hem veel beter. En net wat Hestria zegt, ik heb hem ook regelmatig weer uit bed gehaald hoor, als het slapen niet lukte.
Ik weet niet of je hier wat mee kunt, maar je verhaal raakte me en ik wil je even sterkte wensen.
Het komt goed, echt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |