quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:55 schreef Deepfreeze het volgende:Silmarwen, wat fijn dat Yade bijna een hele voeding zelf kan drinken aan de borst.. Moet ze alle voedingen aan de borst drinken, of mag ze ook voedingen uit het flesje drinken, voordat ze naar huis mag?
Piglet, mij leek de kans ook al klein, maar ik wil echt helemaal geen risico lopen. Er liggen veel kleine en of zieke kindjes daar natuurlijk en her hangt ook een bord waarop staat dat als je in aanraking bent geweest dat je dat meteen moet melden.
Macka, ja ik ben er zelf ook verbaasd over.

Maar heb net nog gekolfd en dat was een vol flesje (volgens mij 100 cc) en dat was slechts een uurtje na de borst.
Ze moet alle voedingen zelf kunnen drinken, fles of de borst, als er maar niets meer via de sonde gaat. Nu krijgt ze sowieso de voedingen voor wij komen, met de sonde, anders is ze te moe. Daar tussen krijgt ze ook flesjes van de verpleging, dus ik denk dat ze nu op max 2 voedingen per dag helemaal zelf doet, van de 8. Dat houdt dus in de hele fles leegdrinken, of borst dus. De andere voedingen zijn of helemaal sonde, maar dat doen ze alleen als ze heel diep slaapt, of gedeeltelijk fles gedeeltelijk sonde, afhankelijk van hoe moe ze is.
We hebben ook de kinderarts gesproken. Sommige dingen die ze doet of heeft (zoals veel haartjes overal) duiden op 34 weken, andere dingen weer op 36, dus ze houden aan dat ze met 35 weken en 3 dagen geboren is. Het gaat goed met de coffeine maar soms is haar ademhaling nog wat onregelmatig, ondanks de medicijnen. Ze ontgroeit de coffeine vanzelf en dan gaan ze kijken of ze stabiel blijft, zo niet, weer een nieuw kuurtje en maandag hebben we weer een gesprek. Ze denkt dat Yade hoe dan ook nog wel 2 weken moet blijven, misschien zelfs langer. De twee weken rekende wij sowieso wel op, maar elke dag gaat het wat beter.
[ Bericht 5% gewijzigd door Silmarwen op 26-05-2008 22:09:20 ]