abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 mei 2008 @ 10:56:44 #101
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58874165
Marit Wat een ontzettende poepie is Ilse, zeg! * Rammel *
Pannenkoeken zou ik idd nog een kopen
Ik wist niet dat ze echt zulke hoge koorts konden krijgen van tandjes!! DF, iig sterkte ermee, en Sasha ook met tand nr. 3

Deze hysterische mama heeft gister de HAP gebeld, omdat meneer alle eten weigerde. Fles, hoofd afdraaien, lepel, hoofd afdraaien, en toen ik toch een beetje in zij nmond kreeg, brullen en uit mond trekken. Bekertje, wel mondje open, maar toen er vocht in zijn mond kwam (weinig gelekt trouwens), brullen dat de wereld verging.
's avonds heeft hij uiteindelijk (wrs mede dankzij ons ritueeltje, hoop ik) een halve fles gedronken, toch nog doorgeslapen en vanochtend wel weer zijn ontbijtje bijna helemaal gegeten.

de koorts gaat op en neer, hij kwijlt als een gek en heeft rare poepbroeken ( ), dus of er nou ook nog een tandje komt? Ik weet het niet.
en mijn schoonzus die geneeskunde studeert (klaar met co-schappen) denkt mss wel dat het toch waterpokken is, omdat er een wit stipje op de vlekjes zit. maar de vlekjes in zijn gezicht trekken al een beetje weg, terwil een hele zooi nieuwe vlekjes op zijn armen en benen komt. romp is tot nog toe schoon.
vanochtend was hij weer vrolijk, dus we kijken het maar even aan. ik maak me niet heel erg veel zorgen (meer), vind het doodzielig, maar het is vooral vervelend dat ik niet weet wat het is. dan weet ik ook niet wat te verwachten, zeg maar

Urgh.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_58874259
davinia...dat drink/eet-drama ken ik inmiddels ook
beste werkt hier het gewoon niet te forceren en 10min. erna oid gewoon alsnog wat te drinken aanbieden.
nouja, uiteraard wel handig om even na te gaan of er een reden voor het gedrag is ja !

urgh
pas achteraf lijkt het allemaal wel meer meegevallen te zijn,
als je inderdaad nou maar eens wist wat er gaande is en wat het beloop is !
  zaterdag 24 mei 2008 @ 11:07:39 #103
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58874272
Eli, gelukkig geen waterpokken! Gaat het inmiddels wat beter met hem?
edit: scherm lang open laten staan, ben nu bijgelkezen over hem.

Ilse, kleine pannekoekeneter
Ik moest zo lachen om dat blazen van d'r

Memmel, bijna weer door naar het volgende topic...
En wij volgen over niet al te lange tijd, maar ik kan ook nog niet geloven dat mijn kleintje bijna 1 jaar oud gaat worden hoor

Ben benieuwd met hoeveel tandjes Chris jullie gaat verrassen straks Deepfreeze!

Hier nog steeds een gezellige boel met weliswaar minder hoge koorts, maar nog steeds gehuil, gejengel en het weigeren te eten Tussen 22:00 uur, toen hij eindelijk sliep, en vanochtend 7:30 is hij om en nabij de 9 keer wakker geweest. Troosten ging moeilijk, hij weigerde zowel de borst als zijn speen, en dat is vrij uitzonderlijk.
Het zou eigenlijk niet moeten kunnen dat die kleintjes zo ziek zijn. Daar kunnen de moederharten niet zo goed tegen
vaders kunnen er ook niet tegen hoor, maar die ervaren het m.i.. toch net even anders allemaal
.... met gevoel voor drama....
pi_58874331
He davinia, ook al zo'n zieke guppie.. Niet eten is wel lastig. Het zijn de symptomen van tandjes (niet eten, poepbroeken, kwijlen) Maar die vlekjes kunnen ze van zoveel dingen krijgen (hier warmteuitslag).. Hopelijk blijft Eli vandaag vrolijk..

En Devin ook nog aan het spoken. Alsof ze het afspreken he..
pi_58874346
Als ik al dat ziekteleed zo lees dan zou ik er bijna willen voor kiezen om a la Michael Jackson zo'n lucht-dichte kamer te maken om de kans op een infectie of virusje zo klein mogelijk te maken... aan de andere kant wete je natuurlijk dat zo'n kleine natuurlijk WEL EENS ziek moet worden want ze worden er natuurlijk ook sterker door...

wanneer begint dat met die tandjes? (welke maand) en is het altijd koorts of is dat ook pe rkind verschillend
pi_58874490
Tinny, gemiddeld tussen de 6 en 9 maanden.. Natuurlijk met genoeg uitzonderingen (he stiemie ) En de reactie is zelf per tandje verschillend:
De eerste 2 tandjes ging pijnloos. Opeens waren ze er.. 1 dag voor de 6 maanden, en een week later de andere.
Tandje nr3 was een stuk erger. kwijlen, stapels stinkende poepbroeken, lastig eten, 's nachts vaker wakker, huilerig, aanhankelijk, 1 dag overdag bijna alleen geslapen..
En nu met nr 4 is het eten beter, maar nu met flinke koorts..

Klinkt gezellig he Zolang je weet waar het aan ligt valt het wel mee. En de kwaaltje verdwijnen snel als de tandjes door zijn. Bij echt ziek zijn, worden ze vaak ook duffer en sipjes. Dat komt nog meer aan op het moeder (en vader) hart.
pi_58876534
ik zit nu ook een beetje te dubben met de slaapplaats van kleine Gabi (3 weken en 2dgn oud vandaag). Voorheen legde we haar nog wel eens in de box beneden overdag. Echter toen het consultatieburo vorige week is langs gekomen zei de verpleegkunidige dat het toch beter was haar boven in haar eigen bedje te laten slapen (zoveel mogelijk) dit omdat:
- de box natuurlijk alleen ene box-kleed heeft en dus niet zo goed is als een matras van het bed(we hebben er wel een extra dubbelgeslagen deken nog onder gelegd)
- er teveel prikkels beneden zijn(deurbel, radio, tv afwasmachine, oven kraan en natuurlijk de ouders die er rond lopen)

Nu zijn we dus al een tijdje bezig haar zoveel mogelijk boven neer t eleggen maar dat is af en toe gewoon niet handig... het is handiger als ze beneden in hara box ligt want dan kun je zelf ook nog wat doen... het kost namelijk overdag redelijk wat tijd om haar tussen de voedingen in slaap te krijgen

dus... hoe deden jullie dat
pi_58876694
tinny, wat doe je dan om haar in slaap te krijgen?

wat hier goed werkte was haar nog wakker in bed leggen, zodat ze zelf de rust kon vinden om in slaap te vallen. De ene keer duurde dit wel 20min. met huilen...soms korter .. en al snel merkten we dat ze vrij snel in slaap viel als we haar in bed hadden gelegd.
We deden dan ook verder niets dan bij het in bed leggen even knuffelen en muziekdoosje aan zetten!
Juist omdat ze boven lag lukte het om haar de nodige rust te geven zodat ze in slaap kon vallen.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:11:30 #109
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58876836
Anna sliep in het begin ook echt regelmatig in de box of in de wandelwagen (reiswieg), na een poos (een maand of 2, 2.5) gingen we haar overdag ook regelmatig in haar bedje leggen. Nooit problemen mee gehad en nu slaapt ze altijd in haar eigen bed. Kortom: je moet doen wat je zelf verstandig vindt!!
Maar Anna was ook niet heel snel overstuur door alle prikkels, dat scheelt dan ook weer.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:14:22 #110
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58876889
Hier ligt Lilah ook wel overdag in de box, zeker als ze wat onrustig is. Ik laat haar niet huilen als ze in bed ligt. Daar word ik zelf helemaal gestoord van, dus dan leg ik haar in de box als ze kennelijk nog niet moe is. Ze slaapt in de box evengoed als in bed, dus kennelijk heeft ze van prikkels geen last. Ik til haar vaak wel over naar bed als ze echt goed in slaap is, omdat haar bed mij inderdaad comfortabeler lijkt dan de box.

Trouwens, toen Lilah 3 weken oud was sliep ze nog helemaal niet in haar eigen bed. Gewoon in de wandelwagenbak. Die stond soms in de woonkamer en soms duwde ik hem in onze slaapkamer zodat ze wat rustiger stond. Pas toen ze een nacht doorsliep hebben we haar overdag in haar eigen bedje gelegd en daarna ook voor de nacht.

Maar het is ook wel een makkelijk kind hoor. Ik kan haar ook wel wakker in bed leggen en dan valt ze vaak ook in slaap. Voordat ik haar in bed leg loop ik meestal nog even een rondje met haar op de arm, dan doe ik de gordijnen dicht in haar kamer en haar muziekje aan en dan leg ik haar in bed. Meestal vallen dan haar ogen gelijk dicht, soms al als ze het muziekje hoort .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_58877459
wat ik doe om haar in slaap te krijgen...euuhhh nou eigenlijk niet zoveel...
na het eten wachten we even op een boertje, meestal doen we dat over de schouder en dan knuffelen we nog een kwartiertje aan... dit kan in liggende positie zijn of ook op de borst... in 5 van de 10 gevallen vallen haar ooges al dicht tijden shet knuffelen en kun je haar zo in bed schuiven (ze slaapt dan eigenlijk al)
alleen overdag (tussen 10:00 en 14:00 en tussen 17:00 en 20:00 ) lukt dat niet omdat ze dan nog gewoon te wakker is... je lgt haar dan met open ogen weg en 5 minuten later is het brullen wat niet stopt tot je haar weer oppakt en even op je borst neemt om te kalmeren... soms blijft ze dan wakker tot de volgende voeding en valt daarna als een blok in slaap... soms valt ze na 20-30 minuten op je borst alsnog in slaap...
pi_58877582
misschien ga je toch in de loop van de komende tijd merken aan haar wanneer ze wel echt moe begint te worden zodat je haar overdag op de tijden die je hier noemt die wat lastig zijn niet tè vroeg in bed legt.
Als je wéét dat ze moe is (die tekenen herken je heus straks wel goed)
dan weet je ook dat je haar niet meteen na 5min. weer zou hoeven pakken...

maar, het is uiteraard ook wel iets dat zeer persoonoijk is !
ik ben echt van mening (en heb ondervonden) dat huilen bij moe zijn en in slaap proberen te komen heel normaal en nodig is. Maar, ik liet haar alleen ook echt even huilen als ik wist dat ze echt moe was!
En verder alles oké was bij het naar bed brengen.
Ik zou niet goed kunnen bedenken waarom het in de box leggen overdag dan voor jullie makkelijker zou zijn dan in bed? In haar bedje huilen hoor je minder misschien en houdt je minder van je eigen dingen af.
Los van feit dat in de box liggen en slapen trouwens heus niet zo erg is als je kindje die prikkels goed kan verwerken hoor !
pi_58879495
In het begin is het best moeilijk om die signalen op te vangen (als ze er al zijn).. Dat komt langzaam wel. Gaapjes, wrijven, moeie blik in de ogen. Chris krijgt rimpels onder zijn ogen. Maar in het begin is het meer op de gok. Chris begon meestal moe te worden van het flesje, dus hij ging da na een boertje zijn bedje in..

Zonet even de stad in geweest. Een campingmatrasje bij de prenatal gehaald. En even gekeken naar een baby-kostuum voor Chris. Een leuke gezien, een pantalon blouse gilet en vlinderdasje, maar die is te groot en ze kregen geen nieuwe meer

En weer thuis bleek er een schaaltje met babyhaartjes te liggen.. Ons jochie is zijn babykrullen kwijt. Zat er al weken tegenaan te hikken zijn haar werd zo lang rond zijn oren. Nu heeft papa het maar gedaan
Hij ligt nu alleen in bed, dus kan straks pas het eindresultaat bewonderen
  zaterdag 24 mei 2008 @ 19:13:17 #114
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58881669
Jennifer leg ik wakker weg. Meestal moet ze even 10 minuutjes huilen voor ze in slaap valt. Maar sinds ze naar het kdv gaat is het huilen ook veel minder geworden.

Ze heeft echt haar stem ontdekt. Heel leuk (behalve op zaterdag om kwart voor 7)! Vannacht was echt vreselijk. Mijn manlief heeft vannacht een stuk oerwoud weggezaagd en Jen en ik lagen steeds wakker. Een paar flinke porren naar links hielp maar even. Dus Jen is vannacht 2x voor voeding geweest en dan vanmorgen om kwart voor 7. Toen heb ik haar bij me laten liggen, mn man moest vandaag vroeg zn bed uit. Jen en ik hebben tot half 11 geslapen. Even de nacht inhalen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_58882838
Ticootje, ik had vriendlief echt meer dan een por gegeven als hij een oerwoud omzaagd... Dan gaat hij maar op de bank slapen

Hier weer 39,4.. En maar een half avondflesje op.. Dus nu weer met zetpil naar bed, en hopelijk weer een goede nacht. Nog steeds geen tandje door.. We wachten af
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:24:45 #116
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58883039
DF, voor wanneer heb je dat kostuum nodig? Als je wil, mag je Eli's smoking wel lenen. Het is alleen wel erg warm (dikke stof).
En sterkte met de tand... Mss is het wel een kies. Ach, je merkt het vanzelf.

Tinny, soms moeten babies zich eventjes in slaap huilen. en als ze wel in slaap valt in de box, is dat toch prima? Anders mss met een speen of knuffel. Geeft ook troost. en ze is pas 3 wk. het heeft geen haast
Doe waar jij (en je man/vriend) je het best bij voelt. Het cb is erg handig, maar uiteindelijk is het JOUW kind en voel jij het beste wat werkt.
pi_58883115
He Davinia, in augsutus. Dan is dikke stof misschien niet zo aardig. En Chris is flink aan de maat, zal dan zeker in maat 80 zitten, misschien zelfs richting 86, dus als het Eli nu past, zal het Chris wel niet meer passen over 3 maanden... Maar bedankt voor het aanbod!
pi_58887478
Beterschap voor alle zieke kindjes... en voor de mama's, want het is niet leuk als je kleine ziek is...

Tinny, ik sluit me bij Davinia aan. Als het voor jou -om wat voor reden dan ook- beter is/voelt om Gabi in de box te laten slapen, dan doe je dat toch lekker? Die argumenten van omgevingsfactoren ben ik geheel niet gevoelig voor; dat verschilt per kind. (En kennelijk heeft Gabi daar geen last van?) Bink slaapt ook in de box overdag, behalve als ik zelf naar bed ga smiddags, dan gaat hij in zijn eigen bedje. En ik heb nog 2 drukke peuters in huis! Hij slaapt er gewoon doorheen gelukkig en zolang dat goed gaat, wil ik het graag zo houden. Ten eerste heb je dan een 'makkelijke' baby die aan geluiden wendt (ook in ongewonere situaties) en ten tweede leert het mijn peuters om wat minder te schreeuwen! En misschien nog wel het meest omdat ik hem zelf graag in de buurt heb!
Het andere argument van het CB vind ik wel een goeie, moet ik zelf ook even wat aan doen. Je zou het matrasje uit haar bedje smorgens naar beneden kunnen halen of als dat niet kan, op het aankleedkussen met de deken erop?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:25:20 #119
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58888571
Linde heeft eigenlijk vanaf dat ze een paar weekjes oud was al meteen overdag in haar eigen bedje geslapen. In het begin was het even moeilijk, maar ik ben zo blij dat we toen doorgezet hebben want nu weet ze gewoon dat ze moet gaan slapen als we haar in bed leggen. Wanneer ze nu echt gaat huilen, weten we gewoon dat er echt iets is zoals poep, kramp of bv dorst. Troosten bij het in bed huilen doen we in eerste instantie ook op haar eiegn kamertje. Op die manier krijgt ze in ieder geval niet het idee van: Goh als ik huil, mag ik lekker naar binnen

Ik heb nog even een vraagje. Tot wanneer hebben kindjes nou Nutrilon nodig? We geven nu 's morgens 200 ml met pap, 's middags 100 ml bij haar boterham en 's avonds laat nog 200 ml. Vanaf wanneer mag je dit gaan minderen en bv 's morgen een boterham gaan geven? En tot wanneer heeft ze die laatste fles nodig.

Had al op de site van Nutrilon gekeken, maar weet natuurlijk niet of die objectief zijn of dat ze me gewoon zoveel mogelijk Nutrilon willen verkopen
pi_58888667
Stiemie, vanaf een jaar hebben ze nog maximaal 300ml melkproducten nodig, en dan mag het ook gewone melk/yogurt etc zijn. Tot 9 maanden minimaal 500ml bv of zuigelingenvoeding...
Dus nu lijkt me een mooi tijdstip om iets af te bouwen

Hoe en wat van afbouwen heb ik geen verstand van, maar een boterham met bekertje gewone melk erbij ipv een fles pap 's morgens lijkt me mooi begin.
pi_58890541
In de kinderwagen laten slapen kan evt ook nog. Bij Juliette deed ik er dan een doek overheen omdat ze dan beter in slaap viel.
In landen als Japan wordt het juist vreemd gevonden om kinderen alleen te laten slapen; baby's liggen daar altijd in de buurt van een volwassene te slapen. De box is dan dus juist weer een logische plek. Dit ter voorkoming van wiegedood (in Japan slapen ze daarom ook tot hun 2e bij hun moeder in bed 's nachts; Juliette heeft daarmee haar 1e verjaardag niet gehaald maar kan nu prima in haar eigen bed zelf in slaap vallen, net als Myrthe).
Evt kun je in de box een stuk schuim oid onder het speelkleed leggen. Maak het alleen niet zo zacht dat je kind erin zou kunnen stikken als-ie per ongeluk sneller dan je verwacht al kan draaien.
  zondag 25 mei 2008 @ 00:36:39 #122
14746 k_i_m
pi_58890736
Ik weet dat het gratis is, maar pffff. Die babydoos van de Prenatal. Geef dan niks .
Qua formaat was de doos de helft van de zwangerdoos, dat had al genoeg moeten zeggen .

Nouja, d'r staat tenminste geen eng mens op mijn stoep om me dingen aan te smeren .
In my life
Why do I smile
  zondag 25 mei 2008 @ 08:36:56 #123
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58892952
Stiemie, Anna krijgt 's ochtends of een boterham met N2 of een bord (of fles als ik haast heb) Bambix groeipap, 's middags brood en een beker/fles N2 en 's avonds nog een fles voor het slapengaan. Anna drinkt niet zo veel overdag, dus ik hou die fles nog even aan. Als ze minder dan 300 cc melkproducten krijgt, moet je wel Vitamine D druppels bij gaan geven!
En Anna is niet zo dol op gewone melk, dus we zijn nu aan het mengen met N2 om haar er zo aan te wennen
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 25 mei 2008 @ 10:24:51 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58893474
Ja, die is echt triest he, k_i_m...
Blijkbaar had ik de eerste ophaal-brief gemist dus ik kreeg een herinnering, ik helemaal vol verwachting erheen... Idd, het is gratis, maar ze hadden zich de moeite en de kosten van de kartonnen doos kunnen besparen.

Zo schattig, Sasha kan nog steeds niet terug naar zijn rug rollen, maar hij heeft wel door dat hij, als hij moe wordt, zijn hoofdje opzij kan draaien en dat je dan best lekker ligt om uit te rusten. Ziet er zo lief uit!
Voorheen liet hij zich dan op zijn neus zakken en dat leverde geheid gemopper op.
  zondag 25 mei 2008 @ 11:35:55 #125
136150 tinny
Sumend
pi_58894492
Overigens is Tinny de VADER van Gabi... ja ik weet het samen met Knut ben ik hier denk ik de enige man...

dank voor alle tips... ik zit echt te hinken op 2 gedachte... aan de ene kant wil ik haar gewoon zo snel mogelijk laten wennen aan haar eigen kamertje en bedje vooral omdat ik huiver voor de gedachte dat we straks 2 jr lang alleen een slapende Gabi hebben als we haar in onze armen in slaap laten vallen of alleen in ons bed.

Aan de andere kant denk ik ook wel... "what the heck" ze is maar één keer zo klein en zo schattig ...als zij lekker op jou borst in het bed van papa en mama in slaap wil vallen "so be it"... dat leren we haar later dan nog wel een keertje af (of het slijt er vanzelf af)

ps
Hebben jullie/ hadden jullie dat ook? we zijn nu 3,5 week bezig (Gabi is 3 weken en 3 dgn) en ik heb het gevoel alsof ik de afgelopen 3 wkn niks anders heb kunnen doen /en/ of
denken dan baby , baby en nog eens baby... voor mijn gevoel kom ik nergens anders meer aan toe.. (gisteren geprobeerd een dvd'tje te kijken maar je zit dan wel telkens "wanneer zou ze beginnen met huilen?", "hoor ik iets(dvd even op pauze en luisteren)"
  zondag 25 mei 2008 @ 11:40:57 #126
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58894577
Nou hier een prutnacht.. om 8 uur in bed gestopt, rond 9 uur eruit, huilen, drama. Even mee onder de douche om wat af te koelen, nog wat melk, knuffels.. Maar het bleef drama. Uiteindelijk rond half 12 in slaap gevallen. Om rond 2 uur weer krijzend wakker te worden. En niet weer te willen slapen. Afleiden hielp goed, maar zodra hij alleen lag was het brullen. Alsof bij afleiding die pijn was vergeten. Maar om in slaap te komen is afleiding niet handig. Rond half 4 ben ik met hem naar beneden vertrokken, en tegen 5-en sliep hij eindelijk. Toen had hij al 45 min achtereen gehuild, bijna slaap, huiltje, etc..
Het grootste probleem was nog de speen. Die gaf de eerste 2 zuigen nog troost, maar deed daarna pijn, en zonder speen kan hij dus nog niet slapen. Nou ja, na 45 minuten wordt de moeheid sterker dan de pijn ondanks de paracetamol en detinox
Toen heeft hij gelukkig nog tot half 9 geslapen en is FlasH met hem naar beneden gegaan, zodat ik nog even kon slapen. En die heeft ook een mogelijk doorgebroken tandje gevonden. Dat zou mooi zijn, want dan zou het drama over zijn (tenzij er nog meer komen)..
Nu ligt hij weer lekker in bed en slaapt netjes. Dus eens zien wat de dag gaat brengen..

Edit: even de rest gelezen:
Tinny, de eerste tijd ben je ook veel met je baby bezig. Er is zoveel te ontdekken, zoveel te leren. Je leert vanzelf de huiltjes herkennen, er komt wat meer ritme in de dag, als dat wat makkelijker wordt, dan gaat dat fulltime baby-zorgen (vaak) wel voorbij. Maar ze blijven natuurlijk hun aandacht nodig hebben. Ze zijn ook nog zo afhankelijk.
En FlasH(=papa) komt hier ook nog wel eens binnenwandelen, maar meestal heb ik alle nieuwtjes al gepost voordat hij hier komt

[ Bericht 19% gewijzigd door Deepfreeze op 25-05-2008 11:48:33 ]
pi_58896172
Memmel maak er een leuk verjaardagsfeest van ook al is ze nog lang geen 1
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 25 mei 2008 @ 14:53:05 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58898599
Tinny, tijd voor jezelf komt heus wel weer. Inderdaad ben je de eerste tijd alleen maar met de baby bezig.

Vandaag heb ik na de dienst ("kerk") Jen heerlijk gemasseerd, in de tummytub gedaan en daarna ingebakerd en lekker laten slapen. Ze heeft 2 uur achter elkaar geslapen, heerlijk uitgerust is ze nu. (Nee ik ben niet van plan om haar elke slaap in te bakeren, maar ze vond het wel heel lekker)

Vandaag weer een verjaardag (2 zelfs), gister een verjaardag. Wat een druk weekend. Gelukkig kan Jen het allemaal goed hebben. Ik ben zo blij dat we een makkelijk kindje hebben.
pi_58899345
Deepfreeze, verdorie !
ik hoop maar dat het tandje boosdoener was en het nu dus voor even voorbij is !

Tinny, hier waren we ook zéér alert op wel/niet gehuil
je hoorde haar zelfs huilen als het stil was

Ticootje, ik hoop dat jen zo makkelijk is dat het de ene keer wel en andere keer niet inbakeren juist niet onduidelijkheid/onrust gaat geven.
Wat is je idee achter niet elk slaapje inbakeren? Zeker omdat het blijkbaar toch veel rust geeft?
  zondag 25 mei 2008 @ 15:53:33 #130
14746 k_i_m
pi_58899955
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:35 schreef tinny het volgende:
ps
Hebben jullie/ hadden jullie dat ook? we zijn nu 3,5 week bezig (Gabi is 3 weken en 3 dgn) en ik heb het gevoel alsof ik de afgelopen 3 wkn niks anders heb kunnen doen /en/ of
denken dan baby , baby en nog eens baby... voor mijn gevoel kom ik nergens anders meer aan toe.. (gisteren geprobeerd een dvd'tje te kijken maar je zit dan wel telkens "wanneer zou ze beginnen met huilen?", "hoor ik iets(dvd even op pauze en luisteren)"
Ik dacht dat ik dood neer zou vallen de eerste vier weken. Zo gesloopt was ik . En de dag gaat ineens enorm snel als je met blokken van 3 uur (tussen de voeding ongeveer) moet werken. Zeker als ze niet wil slapen, dan zit je gewoon de tijd dat ze niet wil slapen van die 3 uur af te trekken en je gek te rekenen hoeveel tijd je nog over hebt om even rustig te zitten, wat op te ruimen, te schijten . etc.

Na een week of 4 werd er hier zo goed als doorgeslapen en op het moment dat je weer een bijna volledige nachtrust hebt gaat het ineens stukken beter .
In my life
Why do I smile
  zondag 25 mei 2008 @ 16:23:41 #131
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58900676
^^wzz!

Saartje heeft haar stem ontdekt. Ze kan echt enorm hard gillen Zo mooi
Saartje
  zondag 25 mei 2008 @ 16:57:54 #132
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58901388
DF, jemig! Sterkte ermee.
Ik heb nog ff opgezocht in mn cb-boek, en volgens de groeicurve is Chris 10 cm gegroeid in augustus t.o.v. hoe groot eli was eind maart. De smoking was wel te groot, maar niet zoveel te groot

Tinny, in het bgein draait je leven idd om de baby, maar dat is alleen maar goed! Trekt vanzelf weer bij!

Leuk, gillende saartje! Nu hopen dat ze het s nachts niet doet.

Een heleboel ontwikkelingen:
Hier is tand nummer drie door! heb het nog niet gezien, maar PR voelt wat en er zit wel een enorme bult. bovenkaak linksvoor, trouwens.
Hij kan gaat zitten vanuit ligstand en doet het alsof hij nog nooit iets anders gedaan heeft.
Er wordt gekropen!!! Drie knietjes vooruit en dan weer languit op zijn smoel, maar dat terzijde. Nog een paar dagen en dan kan hij het helemaal.

En dan weer minder. hij heeft op zijn benen en armen allemaal kleine plekjes gekregen, foto's hieronder.
Ik word er helemaal gestoord van, tot aan stemmingswisselingen aan toe

Kleine spikkeltjes op zijn knie

En op zijn kuit

En dit zijn de grote plekjes waarvan ik dacht dat het de waterpokken waren, maar na 3 dagen nog steeds geen blaasjes, dus ik weet het ook niet meer... (hij gaat zitten op het aankleedkussen)
  zondag 25 mei 2008 @ 17:26:54 #133
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58901948
Davinia, goed dat Eli bijna kruipt.. Chris zet inmiddels wel af en toe een knietje naar voren, maar al tijgerend komt hij ook waar hij wil zijn.. Dus heeft niet zoveel haast..
Die kleine bultjes zien er een beetje uit als Chris zijn hitteuitslag. Als heeft hij het vooral op zijn romp (waar de meeste kleren zitten. Misschien toch iets raars gegeten/nieuw wasmiddel/een reactie op iets ?

Hier een redelijk rustige dag.. Chris slaapt redelijk veel, dus kunnen wij ook even rustig aan doen. Zo even koken en om 8 uur hopelijk met zijn allen naar bed
  zondag 25 mei 2008 @ 17:40:55 #134
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58902239
Davina, was Eli nou ziek geweest? Koortsig? Het zou zo kunnen zijn - Anna heeft het ook vaak, dat als een soort 'uitzieken' van het virus ofzo, er uitslag ontstaat. Anna had dat ook na haar oorontsteking gedoe en dat was ook niets verder. Maar ik was er wel ongerust over. Dus ik kan het me voorstellen hoor.

Nou, hier is de verjaardagsvisite weer weg. Het zweet stond me om een uur of 12 wel in de bilspleet hoor. Wat was dat rennen, maar het was gezellig. Anna is natuurlijk veel te veel verwend, we hebben weer voor het komende jaar speelgoed in huis.

Hier een paar plaatjes van Anna d'r verjaardag. De jurk heeft het ongeveer een goed half uur uitgehouden en toen kon ie de was in.

Anna in haar foute troon:

Zich afvragend waarom al die mensen toch staan te zingen:

En haar eerste stukje taart:

Vanavond kunnen we nu lekker effe zitten en mijmeren over wat we een jaar geleden rond deze tijd deden (nog steeds weeen wegpuffen....)
  zondag 25 mei 2008 @ 17:51:19 #135
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58902444
Anna op haar troon
En zo'n strikje in dr haar! * smelt *
memmel, heb je meer dan 24 uur over je bevalling gedaan?

Volgens mij had Eli niets raars gegeten of iets anders nieuws. En het zit echt alleen op zijn armen en benen...
  zondag 25 mei 2008 @ 18:32:01 #136
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58903162
quote:
Op zondag 25 mei 2008 17:51 schreef DaviniaHR het volgende:
....
memmel, heb je meer dan 24 uur over je bevalling gedaan?
...

Om 7 uur 's ochtends op vrijdag begonnen de weeen en om 12 uur 's middags begonnen ze echt goed met een dipje rond etenstijd (gelukkig maar!) en om 22 uur op zaterdag is ze geboren.
  zondag 25 mei 2008 @ 18:43:26 #137
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58903367
Anna wat ben je mooi

En Eli kleine spikkel, wat goed dat je kan staan zeg! Ik ga je foto aan Linde laten zien zodat ze straks misschien ook zelf kan gaan zitten

Deepfreeze veel sterkte nog met Chris en alvast welterusten
  zondag 25 mei 2008 @ 18:45:03 #138
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58903403
Aaaaah Anna
Wat ziet ze er prachtig uit Memmel, je grote kleine meid!

Eli kan gaan zitten en een beetje kruipen, wat leuk!
Jammer alleen van die uitslag, kan me voorstellen dat je er ongerust over bent. Devin heeft sinds een tijdje ook weer uitslag op de bovenkant van zijn voetjes, net boven zijn tenen zeg maar. Ik dacxht dat het kwam door het veelvuldige kruipen over vrij ruwe oppervlakten, maar het is dus eczeem Toch maar weer goed gaan smeren met Lanette dus...

Deepfreeze, zulke nachten zijn vreselijk!
Wij hebben nu ook al een paar nachten op rij feest en dat is zo slopend Om 8 uur erin lijkt me dan ook een goed idee

Devin is al een stukje opgeknapt maar hoest nog steeds heel erg waarna er zo'n onzettend zielig klinkend snikje volgt van de keelpijn Eten wil hij nog niet zo, behalve kaas Dat gaat er altijd wel bij hem in!
En had ik al verteld dat hij kan traplopen? Bij mijn ouders (wij wonen in een flat) klimt hij zonder rustpauze 2 trappen op, helemaal zonder hulp Zo behendig en soepel, je zou haast denken dat hij het dagelijks doet.
  zondag 25 mei 2008 @ 18:46:34 #139
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58903435

Memmel, je bevalling
  zondag 25 mei 2008 @ 18:58:51 #140
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58903696
Tss wat maken alle ukkies hier ineens enorme sprongen Devin gaat gewoon ineens hele trappen op
Wat goed zeg!

Memmel helaas weet ik maar al te goed wat zo'n bevalling is... Donderdag overdag al de hele dag wat die rottige beginnende rugweeen die steeds flink opkwamen en dan na een tijdje ineens weer afzwakten dus vrijdagmorgen met pas 4,5 cm ontsluiting naar het ziekenhuis en aan het infuus met opwekker. Vrijdagavond om 21.28 is Linde pas geboren Donderdagavond nog wel even aan de overkant op een terrasje gezeten en daarna bij Albert Heijn tijdens het boodschappen doen nog op het karretje gehangen om ineens weer weeen weg te puffen Achteraf was het misschien slimmer om nog wat rust te pakken en wat te gaan slapen geloof ik
  zondag 25 mei 2008 @ 20:35:06 #141
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58905539
quote:
Op zondag 25 mei 2008 15:27 schreef marit1978 het volgende:
Deepfreeze, verdorie !
ik hoop maar dat het tandje boosdoener was en het nu dus voor even voorbij is !

Tinny, hier waren we ook zéér alert op wel/niet gehuil
je hoorde haar zelfs huilen als het stil was

Ticootje, ik hoop dat jen zo makkelijk is dat het de ene keer wel en andere keer niet inbakeren juist niet onduidelijkheid/onrust gaat geven.
Wat is je idee achter niet elk slaapje inbakeren? Zeker omdat het blijkbaar toch veel rust geeft?
Nee, ze heeft het niet echt nodig om in te bakeren. Maar ze vindt het wel heel lekker om in de doeken gewikkeld te liggen. Ze slaapt trouwens wel altijd met een slaapzakje aan, en dan strak een lakentje erover. Ik had haar lekker in de doeken gewikkeld als zijnde onderdeel van massage/rust/ontspannen.
  zondag 25 mei 2008 @ 20:58:43 #142
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58906018
Zo Chris ligt in bed, en slaapt.. Nog even het laatste nieuws lezen en dan gaan wij ook plat..

Devin, goed dat je kunt trapkruipen!
Jammer dat jullie ook van die prutnachten hebben.. Hopelijk zijn alle kindjes heel snel weer vrolijk en happy. En slapen ze netjes wanneer ze moeten
pi_58906176
Anna waar heeft mama die schoenen gekocht??

Eli --> spikkel! Geen idee wat het zou kunnen zijn!

Jet kan staan helemaal zonder hulp En aan de hand doet ze een beetje stappen
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 25 mei 2008 @ 21:12:01 #144
136150 tinny
Sumend
pi_58906232
OK iedereen zegt dat het wel weer OK komt (tijd voor jezelf) maar wanneer is dat ongeveer? na 4 weken 4 maanden? of 4 jaar?
ps
Gabi is nu sinds 14:00 klaar wakker (af en toe 20-30 minuten oogjes dicht) maar voor de rest non-stop wakker en huilen als ze niet bij pa en ma is... bizar een kind van nog geen 4 weken die meer dan 6 uur wakker is...
  zondag 25 mei 2008 @ 21:13:53 #145
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58906269
Ik zit hier te luisteren naar een gehoest waar je helemaal naar van wordt
Hij blijft maar hoesten en kermen, zijn hele keel moet onderhand kapot gehoest zijn...

Deepfreeze, slaap lekker zo. Manlief is eindelijk klaar met het kijken van de opgenomen Formule 1 race van vanmiddag, kunnen we gezellig samen naar onze hoestie gaan luisteren
  zondag 25 mei 2008 @ 21:18:09 #146
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58906352
Tinny, Devin heeft ook nooit veel geslapen. Nog steeds niet trouwens, de een heeft nou eenmaal meer slaap nodig dan een ander. Laat je dus niet afschrikken door van die verhalen over pasgeboren baby's die 22 uur per dag slapen
Het is wel belangrijk om te zorgen dat ze niet te overprikkeld raakt of te vermoeid om te kunen slapen. Probeer eens te letten op signalen die ze afgeeft als ze moe is. Moeilijk, ik weet het, maar je zult haar steeds beter leren kennen en dan zal het ook gemakkelijker gaan. Succes!
  zondag 25 mei 2008 @ 21:43:11 #147
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58906868
Die schoenen zijn van Shoesme (babyproof lijn), donkerblauw met bandje en strikje, te koop bij oa Sterre en Tijl, maar vaak ook bij de Bijenkorf of een goede kinderschoenenwinkel.

Ziehier nog een plaatje van de schoenen, als het over schoenen gaat word ik wakker...

(en nee, Anna heeft geen flaporen, haar diadeem zat naar voren want ze had haar witte linten er al uit gerukt en haar jurk onder gesmeurd met rode taart, dus moest ze haar broek aan met vestje en daar paste de diadeem dan weer beter bij...ik word zo moe van mezelf....)

En nog even op de valreep in dit topic een jompeltje:
Anna heeft een kies! Ik voelde net en er zit gewoon een kies....vandaar dat ze zo kwijlt...
  zondag 25 mei 2008 @ 21:53:39 #148
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58907061
Babietjes die 22 uur slapen? Doen babietjes dat dan? Mijne niet hoor.

pff, ik ben kapot! wat een druk weekend.
pi_58907168
Tinny, erg herkenbaar. Ik heb me de eerste weken echt afgevraagd hoe andere mensen er nog een leven naast konden hebben . Hoe het mogelijk was om ook nog nieuws te volgen of iets anders doen dan bezig te zijn met baby. Maar echt het komt wel weer terug, ik kan inmiddels alweer een stuk meer dingen dan alleen bezig zijn met Mirte . Hoe lang dat duurde... dat weet ik niet meer precies.

Anna wat ben je mooi!

Eli, geen idee wat het is, maar het ziet er idd niet uit als waterpokken. En gaan zitten, wauw!

Devin trapkruiper!

Jet staan, knappe kinders hier toch weer!

Mirte kan sinds vrijdag "nee" schudden, ze heeft alleen geen idee wat ze doet volgens mij. Maar papa en mama lachen erom dus het is leuk .
Vanavond heeft ze gezellig meegegeten aan tafel, ipv sla had ze erwtjes bij de aardappels, was even raar, maar daarna viel het in goed aarde.
En dan vergeet ik nog te vertellen dat ze zich gisteren zo netjes heeft gedragen. We waren een dagje op pad, even op een bruiloftsreceptie. Ze is van half 11 tot 5 wakker geweest zonder piepen. Ze lag rond te kijken, alsof ze op de spaarstand stond, maar geen gemopper. Na haar groente 2 uurtjes geslapen en na een fles en nog even spelen in de auto naar huis waar ze lekker verder is gaan slapen. Ben zo trots , vorige week deed ze het ook al zo netjes op het familiefeest waar we waren.
Fake it till you make it...
pi_58908784
Tinny, héél herkenbaar! Voor mij weer zo'n reden om hem in de box te laten slapen, anders blijf je traplopen om te 'checken'!

Davinia, wat een heerlijk ventje om te zien! En bedrijvig in zijn ontwikkeling dus! Kunnen de spikkels geen 5e of 6e ziekte zijn?

Nijna, wat kan je dan trots op je kind zijn als ze zich zo keurig gedraagt he? Al maak ik tegenwoordig ook de keerzijde mee met die peuters van mij... Die gedragen zich ook altijd voorbeeldig bij anderen en als ik dan eens klaag over hun onmogelijke gedrag thuis, zit men mij meewarrig aan te kijken van 'jouw kinderen? Stel je niet aan!' De schijnheilen...

Update van mijn Bink: hij is zóóó leuk... *zucht*
  zondag 25 mei 2008 @ 23:10:03 #151
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58909024
Mammietje, dank je het kan idd de 6e ziekte zijn (zei de assistente van de ha ook. "Het klinkt als 6e ziekte") Maar ik vindhet zo bijzonder dt eli geknuffeld wordt door een jongetje met de waterpokken en er de 6e ziekte van krijgt!
(Ik heb me trouwens zo druk gemaakt, dat ik meer dan 38,5 oC koorts heb Grrr )

Kersjes, je had het idd in de auto gezegd! Op zich niet gek als je je bedenkt dat hij zich ook meerdere malen van de commode heeft af gelanceerd, dat hij ook atletisch genoeg is om een trap te belkimmen, toch?
Kanje niets doen tegen die hoest? Mss wat voeden, lijkt me ook wel verlichtend? Sterkte iig!

Nijna, wat braaf van Mirte, zeg!

Memmel, je hoeft echt niet moe van jezelf te worden,Dit is de eerste verjaarag van je dochter, ze moet er de hele dag spic and span uitzien. Erg begrijpelijk, hoor! (Het zou wat zijn geweest als je het jurkje in drievoud had gekocht! Dit valt reuze mee )

En Jet al staan! Wat goed zeg! Dat wordt dus niet meer zitten, alleen nog staan

DF, ik hoop dat je goed slaapt vannacht! Ook een voor jullie
pi_58909287
Heej... het een sluit het ander toch nog niet uit?! Misschien had het andere kind beide? Waterpokken heeft volgens mij een langere incubatietijd. Hoop het natuurlijk niet voor je, hoewel ze het maar beter gehad kunnen hebben. Waterpokken moet je trouwens niet al te erg tegenop zien hoor, er zijn tig kinderen die er helemaal geen last van hebben (zoals de mijne, alleen Tinka -toen 8 maanden- had er 2 dagen lichte koorts van, verder beide geen jeuk).
Volgens mij kun je je niet zo druk maken dat je 38,5 koorts hebt hoor... Heppie zelf niet iets onder de leden, Davinia? Met of zonder spikkels?
  maandag 26 mei 2008 @ 08:22:28 #153
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58912414
Zo, vanmorgen vond Jennifer dat het om 6 uur hoogste tijd was. Normaal krijg ik haar zo vroeg niet wakker, maar goed. Ze heeft nog een halfuurtje bij me gelegen, omdat we papa niet wilden wakker maken.
Op het kdv was de leidster wat aan de late kant, dus vandaag was ik pas om 8 uur op mn werk. Ik ga zo eerst even kolven, en dan zie ik wel hoe ik vandaag ga uitkomen.

Jen was gister avond niet wakker te krijgen. Laatste voeding is met moeite naar binnen gegaan. Ze was echt vreselijk moe.

Ik moet trouwens wel zeggen dat als ik haar in de doeken wikkel dat ze dan heel stil slaapt. In haar slaap wil ze nog wel eens met haar armen zwaaien of haar hoofd heen en weer gooien. Maar in de doeken ligt ze echt vreselijk stil. Zelf mijn man is een paar keer wezen kijken gister of ze nog wel ademde. Ik snap trouwens wel dat kindjes het lekker vinden, ik vind het zelf ook heel lekker als de dekens strak om me heen liggen.
  maandag 26 mei 2008 @ 08:38:45 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_58912520
Hier toch maar weer met de Flixotide begonnen
Ga vandaag ook maar weer Fluimicil in huis halen, gewoon om het in huis te hebben. Ruben is weer behoorlijk hoesterig
Arme jochie.
Hier ook al zoveel niet lekkere kindertjes

Ticootje, Ruben wil altijd eerst zichzelf een shaken baby syndroom geven voordat hij slaapt, hij gaat echt een flink aantal keren schudden met zijn hoofd, behoorlijk hard Dan pas valt hij in slaap
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 mei 2008 @ 08:43:49 #155
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58912559
Ja Troel, dat doet Jen dus ook. Het is als ze wegzakt en dan schrikt ze een soort wakker. Of het is verzet tegen het wegzakken. Ik weet het niet.

Ik heb trouwens heel vaak dat ik 's nachts wakker schrik en dan ben ik Jen "kwijt". Ik geef 's nachts borstvoeding in bed en soms schrik ik dan wakker en dan denk ik dat ik in slaap ben gevallen tijdens de voeding en Jen ligt niet naast me... Stress! En dan kijk ik opzij en altijd blijkt dan weer dat er niets aan de hand is en dan Jen gewoon, zoals het hoort, in haar eigen bedje ligt. Dit gebeurt echt bijna elke nacht!
pi_58912674
Memmel van harte met Anna Ze is nu echt 1 jaar!! Tot snel!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 26 mei 2008 @ 09:00:37 #157
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58912688
Memmel nu is het dan toch echt zover ontkennen is niet meer mogelijk

Gefeliciteerd met je prachtige dochter Anna
  maandag 26 mei 2008 @ 09:07:36 #158
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58912765
Memmel, ik vergeet je helemaal.. Gefeliciteerd met Anna.
  maandag 26 mei 2008 @ 09:56:36 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_58913526
Memmel, gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 mei 2008 @ 09:58:13 #160
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58913551
Memmel gefeliciteerd!
Saartje
  maandag 26 mei 2008 @ 09:59:31 #161
35189 Troel
scherp en bot
pi_58913576
Tss, 24 uur is niets

Hier begon het zaterdag einde van de middag en Ruben werd pas dinsdag geboren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 mei 2008 @ 10:10:06 #162
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58913777
Telt het ook als ik zeg dat mijn vliezen voor de bevalling al 5 dagen gebroken waren?
  maandag 26 mei 2008 @ 10:12:12 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_58913810
quote:
Op maandag 26 mei 2008 10:10 schreef Stiemie het volgende:
Telt het ook als ik zeg dat mijn vliezen voor de bevalling al 5 dagen gebroken waren?
Wat mij betreft wel hoor

Ik houd zelf eigenlijk alleen maar die dinsdag aan. Maarja, als de Pethidine gewerkt had zoals ze gewild hadden, dan was Ruben er zondags al geweest
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 mei 2008 @ 10:16:45 #164
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58913901
Anna, gefeliciteerd met je 1e verjaardag!!! Memmel&hub, gefeliciteerd met jullie lieve dochter (inc kies)!
En wat een leuk jurkje!!

Troel en Tico, Chris heeft dat ook een poosje gedaan.. Inderdaad alsof hij zichzelf uit slaap wilde houden.. Maar de slaap wint uiteindelijk toch wel.

Tinny, ik geloof dat ik na een maand of 2 een knop heb omgezet en "geaccepteerd" dat mijn dagindeling niet op de klok gaat, maar op Chris zijn voedingen&slaapjes. Dat leverde (gek genoeg?) best wel veel rust op..

Hier een redelijk nacht gehad. wel om 11 uur wakker gemaakt (sliepen net half uur) door meneer en tot half 1 moeilijk gedaan. Maar uiteindelijk werd hij rustig bij papa op schoot, en wilde hij de speen ook weer pakken. Nog wat spenen vannacht en uiteindelijk om half 9 ons wakker gemaakt.. Dus uiteindelijk nog redelijk wat uurtjes slaap gehaald. En we mogen nog steeds niet aan zijn mondje zitten, dus lastig te bepalen hoever dat tandje nu is..
Zijn romp zit nu wel onder de rode stippen.. Denk zelf aan hitteuitslag.. Maar was er ook niet zo'n kinderziekte met een paar dagen koorts, en dan uitslag? De 5e of de 6e... Alleen dan zou ik niet weten waar hij dat heeft opgelopen. Lijkt me echt zo'n creche ziekte. Hij lijkt er in ieder geval geen last van te hebben..
  maandag 26 mei 2008 @ 10:20:32 #165
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58913968
Lieve mama’s en papa’s van de grote kleine babietjes! Het zit erop, ik ga er vandoor.

In topic nummer 112 meldde ik mij op donderdag 31 mei om 11.58 uur als kersverse mama van minimemmel Anna.

Wat hebben we eigenlijk veel met elkaar meegemaakt het afgelopen jaar! Hoogtepunten, dieptepunten, eerste tandjes, nog steeds geen eerste tandjes, rollen, kruipen, eerste hapjes enzovoorts enzovoorts. Ik heb heel veel steun gehad aan de vrienden van FOK!, die ik alleen virtueel ken (en een enkeling nu ook in het echt). Als ik het soms even niet meer zag zitten zette ik het gewoon op het forum en bij nacht en ontij was er nog wel iemand wakker om je er bovenop te helpen.

Maar het is tijd om verder te gaan. Anna is echt baby-af. Die kleine frummel van 3,6 kilo die lekker stil op de commode lag is nu een klimgeit van 9,5 kilo die overal op of overheen wil.

Tot heel snel in het volgende topic en ik lees nog wel lekker mee hier!

Beaker – your next!

maandag 26 mei 2008 @ 10:58:39 #166
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58914703
Memmel en Anna (die bril! ) tot snel weer ziens in het andere topic

Pff Linde is hier gisterenmiddag opgehaald door opa en oma omdat mijn morgen examen heeft en hij dan gisterenavond en vanaadg de hele dag rustig kan leren. Maar eigenlijk vinden we er allebei maar erg weinig aan zonder ons meisje Tuurlijk is het fijn om even rustig te kunnen eten en zitten, maar met ons Mupje is het gewoon leuker Gelukkig komen ze haar vanavond weer terugbrengen
  maandag 26 mei 2008 @ 11:10:39 #167
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_58915018
WIlde ff zeggen dat bij de AHxl de luiers in de aanbieding zijn. Een megapak voor 30 euro ofziets. En als je er dan nog eeen joker op plakt issie 27 euro.
ZItten 148 luiers in, dus dat is een mooie aanbieding.kon nergens een topic vinden waar ik dit kon plaatsen vandeaar
  maandag 26 mei 2008 @ 11:43:34 #168
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58915700
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:10 schreef amaranta het volgende:
WIlde ff zeggen dat bij de AHxl de luiers in de aanbieding zijn. Een megapak voor 30 euro ofziets. En als je er dan nog eeen joker op plakt issie 27 euro.
ZItten 148 luiers in, dus dat is een mooie aanbieding.kon nergens een topic vinden waar ik dit kon plaatsen vandeaar
Active fit en babydry..
  maandag 26 mei 2008 @ 11:50:10 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_58915809
In de aanbieding heet dat topic geloof ik

Ik heb nog genoeg luiers op voorraad, ik haal ze bij de Makro
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 mei 2008 @ 12:48:39 #170
14746 k_i_m
pi_58917141
Gefeliciteerd nog Memmel!

Hier zitten de eerste prikken erin. Ik begon al te janken voordat ze wat gedaan had . Zal ongetwijfeld een idioot gezicht zijn, een moeder die jankend haar kind aan loopt te kleden, in plaats van andersom .
In my life
Why do I smile
  maandag 26 mei 2008 @ 12:56:53 #171
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58917363
kim, de eerste prikken vond ik ook vreselijk. Mijn man moest haar maar vasthouden. Ik wilde dat echt niet. De 2e keer was het ook niet leuk, maar kon ik me er beter overheen zetten.

Je moet je inhouden om de knieschijven niet te breken van de verpleegster...
  maandag 26 mei 2008 @ 12:59:51 #172
14746 k_i_m
pi_58917425
Nouja, die mevrouw was heel aardig. En Lilah was ook heel snel klaar met huilen. Alleen ik niet .

Maar wel dik 3 kwartier zitten wachten met een uitgekleed kind in een handdoek. Dat vind ik echt enorm slecht geregeld .
In my life
Why do I smile
  maandag 26 mei 2008 @ 13:06:10 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_58917570
Een jankend kind wat moeders aankleed is ook wel bijzonder

Kim, de eerste keer had ik dat ook. Sindsdien ben ik ook geen minuut eerder aanwezig dan de afspraak en ik kleed Ruben heel langzaam uit. Na het wegen en meten doe ik zijn rompertje gewoon weer aan, dat kan altijd iets omhoog als de arts ergens bijwil (ik weet niet hoe dat bij meisjes gaat, maar bij jongetjes worden de balzakjes gecontroleerd enzo, maar dan gaat het rompertje gewoon open en blijft de rest van zijn lijfje wel warm)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 mei 2008 @ 13:08:20 #174
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58917622
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:48 schreef k_i_m het volgende:
Gefeliciteerd nog Memmel!

Hier zitten de eerste prikken erin. Ik begon al te janken voordat ze wat gedaan had . Zal ongetwijfeld een idioot gezicht zijn, een moeder die jankend haar kind aan loopt te kleden, in plaats van andersom .
Hoe herkenbaar Kind niets vermoedend rond zich heen kijken, moeders trillend en janked haar kind troosten (wat dus nog niet nodig was ) maar we hebben toen overleefd!
En idd, superlang wachten iedere keer. Beetje jammer wel. We mogen woensdag weer, ben benieuwd hoe lang het gaat duren

Memmel, mooi stukje dat je daar schijft! Op die foto's is Anna niet echt veranderd. Grappig om te zien.

@Troel, bij eli hebben ze volgens mij maar 1 keer zijn balzak gecontroleerd. verder steeds de plooien in de benen en of ze even lang waren en even goed meebogen en zo.
Maar wellicht kan marit daar meer over vertellen
  maandag 26 mei 2008 @ 13:08:24 #175
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58917623
Prikken hebben we nog niet gehad, bloedprikken echter wel. Toen ik dat zag kon je me wel oprapen. Ze prikken in het hieltje en melken als het ware bloed eruit, twee buisjes ook gewoon. Ik had de neiging dat mens neer te meppen en Yade uit haar handen te rukken. In plaats daarvan heb ik Yade maar gerust proberen te stellen want die was echt over haar toeren. En morgen moet het weer.
  maandag 26 mei 2008 @ 13:12:50 #176
14746 k_i_m
pi_58917750
quote:
Op maandag 26 mei 2008 13:08 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Hoe herkenbaar Kind niets vermoedend rond zich heen kijken, moeders trillend en janked haar kind troosten (wat dus nog niet nodig was ) maar we hebben toen overleefd!
En idd, superlang wachten iedere keer. Beetje jammer wel. We mogen woensdag weer, ben benieuwd hoe lang het gaat duren
Ik bof, prikken doen ze alleen op maandag. Laat dat nou de dag zijn dat ik moet werken en mijn wederhelft de zorg op zich neemt . Dus de volgende keer hoef ik niet mee.
In my life
Why do I smile
  maandag 26 mei 2008 @ 13:12:54 #177
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58917757
Ach Sil, dat vond ik ook zo erg. Hielprik is ook zoiets. Als ze het voetje goed warm maken heeft de kleine er minder last van (zeggen ze). Maar ook toen heb ik Jen niet vastgehouden. Ik vind dat soort dingen echt zo vreselijk zielig.

Kim, wachten op het CB, breek me de bek niet open. Het is niet voor niets dan ik over 2 maanden pas weer ga. Wij doen alleen de medische checks, meer vind ik echt zo onnodig.
  maandag 26 mei 2008 @ 13:16:59 #178
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58917822
o Memmel gefeliciteerd met je kleine meid. Geniet er van!!!

K_I_M
Wat een toestand he die prikken. Zoë gilt als een magerspeenvarken zodra ze geprikt word vreselijk sneu om te horen en te zien.

Ik las snel iets over waterpokken de incubatieteit daarvan is 14 dagen. En van tandjes krijgen kunnen ze koorts krijgen alhoewel het volgens mij zo is dat het lichaam zo bezig is met de tandjes en minder met de rest dat het vatbaarder is voor ziektekiemen.

Deepfreeze, de vijfde en zesde ziekte hebben beide pukkels maar het kan werkelijk van alles zijn bij die kleintjes. Ik denk dat je deze ziektes ook oppikt bij bv een winkel, vriendjes, kinderboerderij, park enz.
Warmte uitslag kan natuurlijk altijd maar ook ander wasmiddel, niet gewassen kleertjes, koorts enz.

Ticootje hier ben ik ook wel eens geschrokken hoor dat ik in paniek naast me voel omdat ik bang ben dat ze onder de dekens ligt maar niets voel dan ligt ze idd in haar wiegje.

Snik kleine meisjes worden groot. Zoë is vrijdag voor het eerst op haar buik gedraaid. En is bezig met twee ondertanden maar goed die sluimerde bij Mara tot ze 10 maanden was dus ik ga er niet van uit dat ze er al door komen.
En ze is gister voor het eerst uit haar wiegje gegaan naar het ledikant op haar kamer.
Ik merkte aan alles dat het daar tijd voor was. Ik hoorde haar veel draaien, kreunen, piepen, stote tegen de randen enhet bedje wiebelen wat resulteerde in een niet uitgeslapen baby die veel piepte overdag.
De laatst slaapjes waren een drama net als de nachten. Maar gister middag 2x in haar eigen kamer gegslapen en vannacht ook. Ze was om 2 en 5 uur wakker voor een voeding (ja ze krijgt nog iedere nacht 2x de borst) en wat een nacht rust had ik zeg wauw en een uitgeslapen kind.

Ookal is ze sinds vanmorgen verkouden en heeft snot en traantjes. Ze slaapt als een blok ook overdag.

Liefs
  maandag 26 mei 2008 @ 14:06:09 #179
14746 k_i_m
pi_58918969
Ze vonden trouwens dat Lilah niet genoeg was gegroeid en aangekomen. Maar nu zit ik het in het grafiek in het groeiboek te noteren, en ik zie dat het gewoon nog een stijgende lijn is tussen de gemiddelde waardes.

Ze was de vorige keer 4500g bij 55cm en nu 5060g bij 59cm.

Ik moet haar alleen meer eten geven van ze, en dat krijg ik er niet in. Ze is tevreden met de hoeveelheden die ze nu krijgt. Maar als ze daar gewoon mee groeit en aankomt (al is het dan kennelijk niet wat zij ervan verwachten) dan is het toch goed?
In my life
Why do I smile
  maandag 26 mei 2008 @ 14:12:01 #180
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58919111
Je kunt haar moeilijk dwangvoeden he?
Gelukkig vielen de prikken mee! Ik zie alweer op tegen de volgende keer. Saar bleef 3 kwartier krijsen na de vorige prikken..gewoon helemaal hysterisch!
Saartje
  maandag 26 mei 2008 @ 14:27:31 #181
14746 k_i_m
pi_58919446
Zielig .

Wat ik me ook nog zat te bedenken; ik ben altijd lang en dun geweest. Qua lengte ver boven het gemiddelde en qua gewicht aan de onderste rand van het gemiddelde. Hoeveel was Saartje aangekomen na de eerste keer wegen bij het consultatiebureau?
In my life
Why do I smile
  maandag 26 mei 2008 @ 14:28:43 #182
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58919474
Wat moeten jullie allemaal lang wachten zeg bij het CB Ik hoef hooguit zo'n 10 minuutjes te wachten en ik kleedt Linde echt nooit op de gang uit Zit ze daar lekker op de tocht, dacht het niet

Hier moeten we half juni weer langs voor een prik. Die met 11 maanden is voorlopig de laatste toch? toch? toch?
pi_58919511
helaas stiemie, dan krijg je er met 14 maanden nog 2... en dan is het ff klaar...
Dan met 4jaar en 9 jaar pas weer
  maandag 26 mei 2008 @ 14:33:35 #184
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58919578
Saar was bij de geboorte 3480 bij 52cm, na 4 weken 4130 bij 53 cm en de keer met de prikken was al heel laat, toen was ze al 10 weken. Ze woog toen 5520 bij 58,5cm. Ze was toen 1390 aangekomen in 6 weken.
Saartje
  maandag 26 mei 2008 @ 14:33:52 #185
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58919584
he da's jammer Ik dacht dat dit al de laatste was
  maandag 26 mei 2008 @ 14:38:29 #186
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58919671
kim, ieder kindje volgt zijn eigen lijntje.. Je kunt er moeilijk meer instoppen dan ze wil hebben.. Als ze verder happy is, zou ik me van 1 "lage" meting geen zorgen maken!

Saint, dat is het inderdaad, het kan zoveel zijn. Of meerdere dingen tegelijk.. Zolang hij verder niet echt ziek wordt, dan is het wel best.. Het is alleen zo sneu voor hem, dat hij soms flink last heeft..

Dat prikken is ook zo naar.. Bloedprikken vond ik nog iets vervelender dan die inentingen.. Dan blijven ze maar in dat beentje knijpen totdat er genoeg druppels bloed uitgekomen zijn, het is verdorie geen koe die je melkt. Het is een lief klein weerloos kindje dat je pijn doet . Maar het moet natuurlijk wel gebeuren .
Die inentingen zijn ook naar, maar gelukkig veel sneller voorbij..

Bij ons CB zeggen ze meestal wel wanneer je kindje uit de kleren kan om te wegen en meten. Dan duurt het daarna nooit zolang meer totdat je aan de beurt bent. En het is er ook altijd heel warm gelukkig..
  maandag 26 mei 2008 @ 14:38:58 #187
14746 k_i_m
pi_58919681
quote:
Op maandag 26 mei 2008 14:33 schreef Maneki.Neko het volgende:
Saar was bij de geboorte 3480 bij 52cm, na 4 weken 4130 bij 53 cm en de keer met de prikken was al heel laat, toen was ze al 10 weken. Ze woog toen 5520 bij 58,5cm. Ze was toen 1390 aangekomen in 6 weken.
Als je het met de lengte vergelijkt scheelt het ongeveer een halve kg met Lilah. Of gaat het er juist om de hoeveelheid die ze in totaal is aangekomen? Neetoch?
In my life
Why do I smile
  maandag 26 mei 2008 @ 14:46:26 #188
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58919813
Het gaat er volgens mij om dat ze eenzelfde lijn volgen (ongeveer) Je hebt nou eenmaal lange dunne, en korte dikke kinderen en alles daartussenin
Saartje
  maandag 26 mei 2008 @ 15:10:37 #189
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58920269
Anna en Memmel, nog van harte (wat zag ze er geweldig uit!!! ) En tot snel!

Ethan heeft aan ons bezoek aan de dierentuin een heel mooi souvenir overgehouden Een mooie afdruk van een paar geitentanden in z'n wijsvinger
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  maandag 26 mei 2008 @ 15:13:37 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_58920323
Wat betreft het bloedprikken en dergelijke? Ruben heeft daar gelukkig geen last van gehad, die had zo'n warm voetje dat hij zelfs bleef bloeden

Maar het is echt zo, hoe warmer het voetje, hoe minder ze aan het babytje hoeven te zitten om het bloed te krijgen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 mei 2008 @ 15:21:35 #191
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58920485
Troel hier ging dat niet ech top helaas over de warmte, Zoë was 4 wk zat in de draagdoek, met malliot, broekje, slofjes en de prikster deed het nog opwarmen met een handschoentje behoorlijk warm water maar er kwam maar niet genoeg. En ze bleef maar knijpen en duwen aan dat wurm haar pootje echt vreselijk vond ik het. Maar sommige dingen moeten helaas.

K_I_M
Mijn beide kinderen zijn iel en klein en komen niet genoeg aan. Bij Mara stuiterde het halve cb dat ze niet genoeg groeide en nu heb ik een ander cb en een ander kind en Zoë is minder zwaar en minder lang dan Mara was. Maar groeide volgens het cb prima ze volgde keurig haar lijntje omhoog alleen minder snel dan het gemiddelde.
  maandag 26 mei 2008 @ 15:21:55 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58920494
quote:
Op maandag 26 mei 2008 14:33 schreef Stiemie het volgende:
he da's jammer Ik dacht dat dit al de laatste was
Deze prikken vallen nog mee. DKTP -pneu is een waterige vloeistof. Dat doet niet zo'n zeer, de meeste babietjes schrikken meer van de prik dan van het inspuiten (uitzonderingen daar).

De BMR prik is veel gemener, dat is een stroperige vloeistof, dat doet wel pijn om te spuiten en hou je ook achteraf meer pijn aan over.
  maandag 26 mei 2008 @ 15:24:19 #193
35189 Troel
scherp en bot
pi_58920550
Ik zal voor de gein Rubens curve eens uploaden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 mei 2008 @ 15:32:13 #194
156412 hestria
erg gastvrij
pi_58920692
hier mogen we morgen weer voro de controle en 2de prikjes.

ieder kind volgt toch zijn eigen weg met groeien betreft. als ik bekijk tussen Dennis en Michelle,

Geboorte
Michelle 49 cm en 3070 gr
Dennis 48 cm en 3100 gr

4 weken
Michelle 54 cm en 3880 gr
Dennis 53 cm en 3965 gr

2 maand
Michelle 54.5 cm en 4835 gr
Dennis 58.5 cm en 5220 gr(nee geen foutje, meneer is echt zoveel gegroeit)

3 maand
Michelle 59 cm en 5680 gr
Dennis 60 cm en 6100 gr(11 weken)

Ze volgen toch hun eigen groei, en bovendien groeien ze met sprongen, kan goed zijn dat als je over 2 weken terug gaat dat ze dan ineens een groeistuip heeft gehad.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 26 mei 2008 @ 15:34:43 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_58920723

Even klikken voor het grotere formaat

ow enne, hier is het programmaatje te vinden:

http://www.koolwaaij.nl/groei/index.shtml

[ Bericht 22% gewijzigd door Troel op 26-05-2008 15:52:19 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 mei 2008 @ 15:46:43 #196
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58920966
NIenke heeft vanmorgen het hele CB bij elkaar gekrijsd na d'r prikken Zelfs na een troostborst heeft ze nog gegild Om vervolgens als een blok in slaap te vallen
Het is wel een echte dikbil: geboortegewicht 3340, 4 wk 4460, 2 mnd 5550. Besef nu ineens dat de wvk de curves helemaal niet heeft laten zien Was toch niks bijzonders aan te zien dan een nieuw stipje op het bovenste lijntje ws

Wel gaan we Nienke zo veel mogelijk prikkel-arm laten slapen (ze ligt nu vaak in de huiskamer, omdat dat gewoon handiger is met dat heen en weer geren naar school), ze is zo aandachtig en nieuwsgierig dat er gedacht wordt dat ze zich er moeilijk voor af kan sluiten. (aangezien ze 's nachts wel goed slaapt en ook op haar buik slaapt ze beter). Combineren met inbakeren (kom wvk deze week voor langs).

Maar goed, vanmorgen om een uur of 10 prikken, drie uur heeft ze een paar slokken gedronken (we moesten naar school, dus moest echt weg) en ze slaapt alweer.. IK sta op knallen ondertussen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 26 mei 2008 @ 15:50:14 #197
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58921029
ET, erg is dat he? ik had het vorige week woensdag. Ik kwam om kwart over 4 thuis, om 1 uur gekolfd, dus ik zat vol. Slaapt dat kind! Normaal slaapt ze nooit, nee nu opeens wel! En dan mooi een uur blijven slapen... Maar toen ze wakker werd had ze gelukkig wel mega honger, dat kwam mooi uit.
pi_58921142
Wij zijn ook weer naar t CB geweest. Mirte is 7122 kg en 66,5 cm.
Gewicht volgt netjes het lijntje. Lengte en hoofdomtrek zijn een tijdje wat harder gegaan en nu weer terug op het lijntje waar ze op begon zeg maar. Dat wilde ze wel even in de gaten houden, maar als ze het lijntje nu weer gaat volgen is het prima.
De wijkverpleegkundige was deze keer eens niet in een zeurstemming, ze was erg positief over hoe we het met eten aanpakken en geen gepiep over teveel enzo deze keer. Eindelijk eens niet met het stoom uit mn oren daar wegkomen . Hahaha.
Fake it till you make it...
pi_58923616
memmel... gefeliciteerd met je enorm grote kleine meid !!!
pi_58923872
memmel gefeliciteerd met je meisje

kim doe waar jullie je goed bij voelen.

hihi nienke lekker eten

nienke en annika gaan bijna gelijk op. mijn meisje was donderdag 5250 gr. en 55 cm met 7.5 week.

stiemie de 14 maanden prik is echt erg. de oudtse heeft bij geen van alle prikken last gehad behalve bij de 14 maanden prik. daar was ze heel hangerig enzo van.
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')