abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 mei 2008 @ 08:15:29 #26
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58816791
Hier ook maar eens een tvp plaatsen.
  donderdag 22 mei 2008 @ 08:18:44 #27
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58816828
Ik ben alle vragen een beetje vergeten.

Uhm, langer blijven. Nee dat was niet echt een optie. Dat zou 1 dag langer zijn op de moeder/kind afdeling maar het was heel druk in het ziekenhuis. Het ziekenhuis is ook niet echt groot.
We wonen slechts 5 minuten van het ziekenhuis af, dus het valt reuze mee. Ik mag zoveel bellen en bezoeken als ik wil, alleen wordt het aangeraden voor mij de eerste week niet vaker dan twee keer per dag te gaan.
Dat is best moeilijk ja, maar als ik zie hoe goed ze voor haar zorgen en wat voor enge dingen Yade af en toe doet (zoals vergeten te ademen en dan paars worden) ben ik blij dat ze nog in het ziekenhuis is.

Troel, ik huur nu een dubbele electrische kolf om te kijken hoe het met de borstvoeding gaat. Stel dat dat nou een drama zou zijn, zou het zonde zijn dat ik er een heb aangeschaft. Verder heb ik nog een hand kolf van weleda en kolf ik 2 keer per dag in het ziekenhuis zelf.

Met Yade gaat het alweer beter! Elk dagdeel een beetje beter, echt geweldig. Ze hefet gisteren goed gehapt aan de borst en misschien zelfs wat druppels binnen gekregen. Haar navelklemmetje dingetje is er ook al af, en ze had zelfs de helft van haar flesje op, na het proberen aanleggen. Meestal is ze daarna te moe om nog toch drinken en krijgt ze het via de sonde.

We zijn zo super trots op haar. Het is zo bijzonder, je "kent" dat kleine hummeltje pas net en je voelt nu al zo enorm veel liefde voor haar. Ze laat je met alles smelten, elke gekke bek, of het feit dat ze in slaap valt en haar armpjes dan ineens heel schattig slap vallen. Hoe ze gaapt of het je onmogelijk maakt om een luier te wisselen en hoe vreselijk boos ze wordt als wat zij wil niet nu nu nu gebeurt.
pi_58816857
Et, veel succes met de krampjes. Ik doe Jennifer ook nog dagelijks dr buikje zachtjes masseren, voetjes masseren, fietsen en trommelen. Gewoon lekker een warme hand op dr buikje vind ze ook erg lekker (en ze poept er goed door).

Webkim, wat goed dat Thomas zonder doeken ook in slaap komt. Dat is echt wel iets om trots op te zijn.

K-P, zoals je al zei, iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik weet niet hoe snel ik Jen moet pakken als ze huilt. Andere moeders laten een kindje gewoon even huilen. Ik leg Jen gewoon bij me in bed als ze moeilijk doet, andere vinden dat echt not-done. Iedereen is anders en ook alle kindjes zijn anders. Ik voel me niet zo heel snel beledigd, ik ben ondertussen van mn vader ook wel wat gewent: "Dat deden wij vroeger toch heel anders." .

P-iglet, succes met je klimmertje.

Maneki, wat is saartje al groot! Ik dacht dat Jen al aan de flinke kant was, maar Saartje groeit haar voorbij! Ook je foto's op hyve vind ik helemaal leuk! Wat is ze mooi en wat een haar!

Zo, ik hoop dat ik niemand ben vergeten... wel dus

Sil, Ik hoop dat Yade snel naar huis mag! Met de bv komt het vast goed. Dat je in het begin niet veel kolft kan ook wel kloppen, want kleine baby's drinken nu eenmaal nog geen liters weg. Maak je daar niet te druk over! (Dan loopt je productie misschien wel terug door de stress) Mijn nichtje is geboren met 32 weken en heeft daarna nog lang in het ziekenhuis gelegen. Uiteindelijk heeft zij tot 1,5 jaar borstvoeding gekregen. (even een succes verhaal om je een hart onder de riem te steken)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 22 mei 2008 @ 08:24:00 #29
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58816890
Dat was wel meer dan aandoenlijk. We kwamen om 19.55 (vijf minuten te vroeg) de couveuse zaal oplopen en de verpleegkundige was daar meer dan blij mee. Yade had zich al sinds 19.00 ontzettend aan liggen stellen omdat ze vond dat het wel weer eens tijd was voor wat aandacht van ouders en een plens voeding.
pi_58816955
p_iglet... faaaaase

Wij kwamen vanmorgen tot de ontdekking dat ilse nu toch al een week eerder naar bed gaat en langer slaapt!
We hebben besloten dat dit nu haar nieuwe patroon is
Tegen 18:30uur gaan we naar boven...18:50ligt ze er wel in dan en is ze stil tot ongeveer 7:30!
Om als je haar gaat halen acuut te beginnen met dingen aanwijzen en benoemen
pi_58816975
Als ik jen nu 's morgens voed dan moet ik haar niet aankijken. Zodra ik oogcontact maak begint ze te "praten". En vergeet ze dus te drinken. Hele verhalen is ze aan het vertellen en dan moet ook alles nog een keer goed bekeken worden. En drinken ho maar. Dus ogen dicht even goed laten drinken, en dan pas weer verder kletsen.
pi_58817525
hihi, klinkt wel gezellig Ticootje !
pi_58818074
Goedemorgen!! Hier onverwacht een lekker nachtje. Na mijn vorige post, dus helemaal geen gehuil mee. Hij lag alleen om half 7 op zijn buik. Maar na een schone luier van papa, heeft hij mij nog tot half 8 laten liggen..
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:15 schreef Memmel het volgende:
Nou, Saartje is iig nog een stukje kleiner dan mijn onze maatjes 74/80!!
ik moet heel snel meer mt 80 kleren gaan kopen, die 74 hebben soms driekwart mouwen

Troel, wij deden de groente in het begin in de vriezer in ijsblokbakjes. Bloemkool puur ging niet zo goed, maar met 1 blokje wortel erdoor een stuk beter..

Webkim, fijn dat het afbakeren zo makkelijk gaat!

Piglet, succes met je blauwe plekken klauteraar Hier hebben we de eerste 2 ook al gespot.. Krijg je als je opeens overal heen kan kruipen en dingen kunt gaan onderzoeken..

Sil &GI, wat goed dat Yade zo vooruit gaat! Elk stap vooruit, is er eentje dichter naar huis

Ticootje, dat klinkt gezellig! Maar idd niet zo handig als je wil voeden..
pi_58818737
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 07:28 schreef tinny het volgende:
ik snap die speciale houding om te ontluchten niet echt? Heeft iemand dat ergens wat gevisualiseerder??
Beetje brakke net wakker webcamfoto voor het idee:

Je baby's rug tegen jouw buik. Hoofdje op (of tussen ) borsthoogte. Je houdt je kindje stevig vast bij zijn bovenbeentjes. Zijn knietjes gaan zeg maar voorzichtig richting buikje, waardoor zijn kontje omhoog is. Zo kan hij 'overtollig gas' kwijt en dat lucht zo op.

[ Bericht 3% gewijzigd door Webkim op 22-05-2008 11:00:08 (photobucket is stom! dan maar ff zo.) ]
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 22 mei 2008 @ 10:34:59 #35
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58818941
Plauwe plekken hebben we hier ook steeds. En Devin is ook helemaal into kopstoten uitdelen aan de muur, zijn speelgoed en wat er maar voor handen is. Gistermiddag knalde hij keihard tegen papa's borstbeen aan en dat werd natuurlijk brullen...

Devin is ziek
Gisteravond bij het naar bed brengen was hij een beetje warm bij nader inzien, en toien ik hem rond 23:00 uur voedde was hij gloeiend heet. Tijdens het drinken viel hij in slaap, dat heeft hij al zeker 9 maanden ofzo niet meer gedaan Besloten niet te tempen en hem gewoon terug in bed te leggen. Om 4 uur kwam hij pas weer en nu bleek hij 39.0 te hebben. De rest van de nacht bij ons in bed gelegen, hij was zo huilerig en zielig en zo kon hij zonder moeite bij me drinken wat hij ook voortdurend deed. Om 8 uur had hij 39.4 maar ionmiddels is het weer gezakt naar 38.6. Eten wil hij niet, de fles wil hij niet en liever ook niet naar papa. Nu ligt hij dus lekker tegen me aan, klein zieligje...
Wel balen, we zouden vandaag naar de Zwaluwhoeve gaan voor een heerlijk dagje sauna, massage, ontspanning en elkaar. Ik heb er zo naar uitgekeken maar nu blijven we dus thuis met een ziek kind
.... met gevoel voor drama....
pi_58819089
Webkim, je plaatje doet het niet?

Arme Devin, Een klein zomergriepje? Wel jammer dat je nu niet weg kunt vandaag..
pi_58819227
Kerstje, wat jammer dat je dagje uit in het water valt.
Lekker tutten dus vandaag met Devin in bed.
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:13:02 #38
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58822788
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 08:24 schreef GI het volgende:
Dat was wel meer dan aandoenlijk. We kwamen om 19.55 (vijf minuten te vroeg) de couveuse zaal oplopen en de verpleegkundige was daar meer dan blij mee. Yade had zich al sinds 19.00 ontzettend aan liggen stellen omdat ze vond dat het wel weer eens tijd was voor wat aandacht van ouders en een plens voeding.
Ik las dat jullie dicht bij het ZH wonen, wij ook . Ik heb toen de afspraak met de verpleging gemaakt dat ze ons gerust mochten bellen om eerder/later te komen als dat voor Freek handig uitkwam.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:25:32 #39
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58823068
Hier deden ze dat ook Leah: "Met .... klinieken, er is niks aan de hand!" Om vervolgens uit te leggen waarvoor ze belden. Lief vond ik.
Heel belangrijk vind ik in zulke periodes, dat de verpleging je zo veel steun, vertrouwen en zorg geeft.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:31:54 #40
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58823211
Hier riepen ze dat ook idd, "Niets aan de hand!", ik herinner het me nu pas weer nu jij dat schrijft .

Heel soms zat er een verpleegkundige bij die nièt aardig was, daar kon ik echt heel naar van slapen dan..
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 22 mei 2008 @ 14:34:49 #41
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58824764
Meneertje uieindelijk maar een paracetamol gegeven omdat hij maar bleef kermen
Het lijkt nu ietsje beter te gaan, drinken doet hij goed en we hebben er zowaar een halve peer en wat tuinboontjes ingekregen Hij heeft nog steeds koorts en de dikke groene snot blijft maar komen. Ik denk dat hij ook nog eens last van tandjes heeft, er staan er 2 op springen in zijn bovenkaakje. Voor de rest is meneer hangerig, slaapt hij veel en bij voorkeur tegen mij aan.
We waren nog geschrokken net bij het verschonen, er hing een witte sliert half uit
Aangezien hij gister in de zandbak heeft gespeeld waren we bang dat het een wurmpje zou zijn. Toen we het eruit trokken bleek het gelukkig een sliertje asperge te zijn
.... met gevoel voor drama....
pi_58824860
Beterschap voor Devin en ook voor Nienke met haar krmapjes

webkim, wat goed van Thomas!

P_iglet, ik moet echt ff bekennen dat ik Pepijn om op te vreten vind Wat een mooi mannetje!!

Sil & GI, veel sterkte en beterschap voor de kleine!

Hier gaat alles goed! Jet heeft afgelopen maandag 2 prikjes gehad, niet leuk Ze was boos joh !!
Ook hier lijkt het erop dat ze behoorlijk eigenwijs aan het worden is Ze doet dingen die niet mogen, maar ja hoe vaak moet je blijven zeggen dat ze iets niet mag?!
en sommige dingen zijn gewoon zo leuk dat ik stiekum soms heel hard moet lachen erom

Vanmorgen zat ze bijvoorbeeld de cd collectie van haar vader uit de rekjes te halen, cd'tje eruit, boekje eruit ....... oeh!

Memmel bijna groot feest .... Dan staat Jet bovenaan .... moeilijk!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_58825015
GI, ik herinnerde me ineens nog dat het soort elektrische kolf ook belangrijk is. Ze hebben niet allemaal een even sterke motor, en om de bv in de beginperiode goed op gang te brengen heb je een echt goede kolf nodig. Dat zijn kolven die wel in ziekenhuizen gebruikt worden en door lactatiekundigen verhuurd worden, maar die je niet zomaar als particulier kunt kopen. Ik weet natuurlijk niet wat voor kolf jullie hebben maar misschien is het nuttig dat eens na te kijken. In ons ziekenhuis hebben ze de Medela Symphony en de Medela Lactina (zie hier voor plaatjes); het kan ook nog zijn dat de ene kolf beter bij je past en daardoor een betere opbrengst geeft dan de andere.
Fijn dat ze in het ziekenhuis goed verzorgd wordt en dat je er vertrouwen in hebt, da's heel belangrijk. En fijn dat je er zo dicht bij woont!
pi_58825209
Wat gaan jullie hard hier .

Mirte heeft op het KDV van haar druiven gesmuld, de velletjes uit haar mond geplukt en op de grond gedeponeerd... (heb ik haar niet geleerd, thuis slikt ze het hele handeltje gewoon door ). Hahaha. Klein donderstraaltje .
Fake it till you make it...
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:02:38 #45
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58825453
... en dan lig je ineens met het hele gezinnetje ziek in bed... buikgriep ofzo...

Arm Floortje, vannacht begon ze na een voeding ineens over te geven, zo hup álles eruit...
Daarna bleef ze steeds maar overgeven, vanuit haar tenen, zo zielig...

Ondertussen is ze wat opgeknapt, ze drinkt nu al 3 voedingen weer heel goed gelukkig, en heeft geen koorts...

Mama is nog t fitst van allemaal, dus ik zorg een beetje voor de rest...
En lief Lishe heeft al wat boodschapjes gebracht
pi_58825474
Jet, kleine dondersteen ..
Doet ze het ook als jullie een beetje uit het zicht bezig zijn?
Chris mag niet aan de radiatorombouw komen, en luistert (meestal in 1 of 2 keer) naar onze nee of uhuh (en anders halen we hem weg en leggen hem tussen zijn speelgoed). Maar hij doet hij eigenlijk alleen maar als wij op de bank zitten.. Niet als ik in de keuken hem half in de gaten houd. Alsof hij het erom doet

Devin, tandjes kunnen gemeen zijn.. Ik heb geloof ik vanochtend eentje op springen gezien. Deze keer de linker snijtand.. Dus nu zijn voortanden nog

De liedje, wat rot dat jullie allemaal ziek zijn.. Veel beterschap voor allemaal!
pi_58828734
Floortje beterschap!

Wij zien ook herstellende van ziek zijn Koorts enzo .....

DF, het maakt haar niet uit ze doet het gewoon

Volgens mij komt er weer een sprong aan, ze wil alleen maar bij mij zijn ....

oh ....oh .... daar gaan de cd'tjes weer!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_58828808
hihi ow wat herkenbaar Beaker!!!
Vooral ook dat lachen in moeten houden.
Omkijken, wat doen, en dan met een grote grijns in de gaten houden wat mama of papa's reactie gaat zijn
  donderdag 22 mei 2008 @ 19:32:01 #49
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58831845
Oh mensen, ik ben net weer thuis. Van een groot evenement van kantoor dat ik had georganiseerd. Mijn voeten vallen er af. Anna ligt al lekker op bed en ik ga zo ook mijn bed in, ik kan niet meer.

Morgen vast boodschappen doen voor de verjaardag, opruimen en schoonmaken en bedenken waar we 20 gasten kwijt kunnen
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 22 mei 2008 @ 19:34:27 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58831938
Ik ga me maar eens melden in het waterpokken-topic...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')