abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58808358


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 |

Alle Openingspost van de Grand Prix van 2008 tot nu toe:

2008 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2008 Petronas Malaysian Grand Prix
2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
[F1] FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008
[F1] Turkije topic

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- F1 Freaks (under construction)

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Renault
- Ferrari
- Honda
- BMW Sauber
- Toyota
- RedBull Racing
- Williams
- Scuderia Toro Rosso
- Force India
- Super Aguri F1

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1

Testschema




Wie staan er aankomend seizoen aan de start

Ferrari
1. Kimi Räikkönen
2. Felipe Massa

BMW Sauber
3. Nick Heidfeld
4. Robert Kubica

Renault
5. Fernando Alonso
6. Nelson Piquet

Williams
7. Nico Rosberg
8. Kazuki Nakajima

Red Bull Racing
9. David Coulthard
10. Mark Webber

Toyota
11. Jarno Trulli
12. Timo Glock

Scuderia Toro Rosso
14. Sebastien Bourdais
15. Sebastian Vettel

Honda
16. Jenson Button
17. Rubens Barrichello

Super Aguri*
18. Takuma Sato
19. Anthony Davidson

Force India
20. Adrian Sutil
21. Giancarlo Fisichella

McLaren Mercedes
22. Lewis Hamilton
23. Heikki Kovalainen

* Super Aguri is voor de GP van Turkije uit de F1 gestapt.

De voorlopige kalender met 18 races.
quote:
16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil

** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
*wijzigingen onder voorbehoud
Fok!Sport F1manager

De OP is hier te vinden
Where facts are few, experts are many.
pi_58808383
Fuck, titel vergeten
Where facts are few, experts are many.
pi_58808421
Geen F1 nieuws, maar wel leuk om te horen
quote:
Doornbos keert terug op de circuits voor AC Milan
21 mei 2008

Voormalig Formule 1-coureur Robert Doornbos zal later dit jaar weer te zien zijn op diverse circuits in Europa, zo kan GPUpdate.net exclusief onthullen. De Rotterdammer zal later deze week aankondigen voor AC Milan te gaan racen in de Superleague Formula, een nieuwe raceklasse bestaande uit voetbalclubs.

Voor Doornbos is het een mooie kans om zich te bewijzen in een nieuwe klasse. Vorig jaar nog werd Doornbos derde in het ChampCar-kampioenschap, dat afgelopen winter een fusie aan ging met de IRL.

De competitieve IRL-teams waren echter al lang en breed voorzien van hun rijders waardoor Doornbos alleen nog kon tekenen bij de mindere teams en dus miste hij een goede kans om in de IRL te gaan uitkomen.

Het Superleague Formula seizoen begint in het weekend van 30 augustus in Donington en zal onder andere ook het circuit van Zolder aandoen.

Hoewel sommige fans Doornbos wellicht eerder bij een Nederlandse club hadden verwacht, komt de deal niet geheel onverwacht. Doornbos spreekt vloeiend Italiaans en hij is een groot fan van de club. Doornbos reed in 2005 een aantal races in de Formule 1 voor het team van Gian Carlo Minardi en de zoon van Minardi F1's oprichter is technisch directeur bij het raceteam van AC Milan.

De deal zal later deze week officieel worden aangekondigd.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)cuits-voor-ac-milan/
Where facts are few, experts are many.
pi_58811003
Monaco, we hebben er zin in!

pi_58818707
En McLaren verschuift weer eens van plaats in de pits. Deze combinatie hadden we nog niet gehad: de hospitality unit blijft achteraan (nu met meer ruimte sinds de buren er niet meer zijn?), maar de locatie in de pitstraat is van achteraan naar 5e (tussen Williams en Red Bull Racing) verplaatst. Blijkbaar had Mosley zich ook bedacht dat helemaal aan het eind van de pits voordeliger is dan halverwege. Nu nog de parkeerplaats verschuiven naar tussen Toro Rosso en Force India en ik kan me geen rottiger plek voorstellen, maar misschien bewaart Mosley die optie voor als Dennis weer eens iets onaardigs over 'm zegt.
quote:
McLaren have been moved back up to the middle of the pitlane for the Monaco Grand Prix, following their relegation down to the bottom end for the last three races.

The Woking-based team had started the season in the fifth slot between Williams and Red Bull Racing, but were informed prior to the Bahrain Grand Prix that they would be moved to the last position - after alleged complaints from rival teams.

Although it was expected that they would remain there for the rest of the season, the pitlane allocation for Monaco has seen them return to the slot between Williams and Red Bull Racing.

No reason has been specified.

McLaren, whose motorhome remains at the bottom of the paddock, were unconcerned about being at the bottom of the pitlane – especially because it gave them an advantage in getting a clear exit from the pits after refuelling stops.

"Technically, it's an advantage as far as we can see and where we are in the pit lane doesn't affect the races," team boss Ron Dennis said in Bahrain. "If there is an outcome, it will be positive not negative.

"Obviously some of the other facilities are not as good as here in Bahrain, it can be a bit of a squeeze, but we're very resilient to this sort of thing."
bron: Autosport
  donderdag 22 mei 2008 @ 10:24:09 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58818780
TT op verzoek van Atreidez aangepast

Let the games begin
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58818859
ah, en met zo'n TT mag dit nieuws natuurlijk ook niet ontbreken:
quote:
Formula One supremo Bernie Ecclestone has said he will defend his corner in the battle for the future of the sport if FIA president Max Mosley wants a fight over it.

Reacting to a letter Mosley wrote to national automobile clubs last week, ahead of the FIA Extraordinary General Assembly meeting on June 3 to decide his future, the Briton warned that the governing body risked losing control of F1 to commercial rights holders Ecclestone and CVC partners if he was forced from office.

Ecclestone has said he was taken aback by those suggestions and has revealed that CVC is to follow up Mosley's letter with their own explanation of the situation.

"I sincerely hope that it isn't a declaration of war because, if that's what the message should be, then we'll have to defend ourselves," Ecclestone told The Times.

"That is what anyone would do. I don't believe that's what Max wanted the letter to say. I don't want to have a war with Max. I hope he doesn't want one with me.

"This whole business is really about what was printed in the News of the World and whether this in any way damaged the FIA clubs or the FIA - that's all.

"It's nothing to do with anything else and I don't quite know why he's come out and said these things. I am sorry if the press have reported things which he doesn't like, but we certainly don't have any influence over the FIA."

Ecclestone revealed that CVC had held a meeting to discuss Mosley's stance and agreed to write a letter to the automobile clubs themselves to set the record straight.

"We have decided we are going to contact all the clubs who Max wrote to, with a reply to the matters raised in his letter," Ecclestone said.

"I think the General Assembly of the FIA was called for one reason only - to decide whether or not they think Max is the right person to be their president. The vote will be on that, not about the Concorde Agreement."
bron: Autosport
pi_58827656
De grote drie (Eccelstone Mosley en Whiting) zijn de absolute heersers van de F1. Gaan ze nu elkaar bevechten en op deze manier de sport kapotmaken? Ik hoop het niet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:58:22 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58828427
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:23 schreef sasquatsch het volgende:
De grote drie (Eccelstone Mosley en Whiting) zijn de absolute heersers van de F1. Gaan ze nu elkaar bevechten en op deze manier de sport kapotmaken? Ik hoop het niet.
Ik hoop het ook niet, maar het lijkt er wel op.....:r
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58829221
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:58 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik hoop het ook niet, maar het lijkt er wel op.....:r
In hoeverre is men al bezig met de afbraak? Teams die op de fles gaan of niet interessant genoeg zijn om over te nemen. Een club fabrikanten die bij bedreiging een eigen klasse op willen starten, een commercieel mannetje dat niet wil buigen voor een door zijn vader getraumatiseerd decadent kakkertje. Als je alles op een rijtje zet kun je beter bloemen gaan kopen, over niet al te lange tijd heb je ze nodig bij een figuurlijke begravenis...
Oplossing: terug naar de garagisten, zoals Enzo ze spottend noemde: laat het maar instorten, en breng het amateurisme meer terug in de sport. Voordeel is gelijk dat de kaarten een stuk goedkoper zullen zijn
  donderdag 22 mei 2008 @ 20:54:56 #11
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_58834359
Ach, word toch eens tijd dat die 3 oudjes eens op pensioen gaan. Wetende dat deze 3 mannen de F1 wel hebben gebracht tot waar het nu staat, en er waarschijnlijk alleen maar mannen/vrouwen klaarstaan om de boel over te nemen alleen maar omwille de $$$$. Maar erg veel goeie zaken doen ze de laatste tijd toch niet meer, op wat regelements wijziging na misschien.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_58855120
Bernie in zijn brief aan de FIA-gedelegeerden:
quote:
We (de houder van de commerciële rechten, red.) have no reason to undermine the FIA or its President, on the contrary we believe a strong FIA led by a respected President is good for all key constituents of Formula One: the fans, the teams, the sponsors and suppliers, the promoters, the media companies and us, the CRH.
haha, in één zin zeggen dat je niets tegen de president hebt, maar meteen erachteraan zeggen dat de sport een president zou moeten hebben die gerespecteerd wordt. We hebben niets tegen de president is hoor, maar als Mosley niet gerespecteerd wordt hoort 'ie gewoon geen president te zijn.
pi_58861627
Ohja.
pi_58875176
En een gerucht met betrekking tot Alonso, al betwijfel ik of het waar is.
quote:
Alonso signs for Ferrari

The word in the F1 paddock in Monte Carlo is that Fernando Alonso has just inked a deal to drive for Ferrari in 2010.

No confirmation is expected for a year, and there may be denials of any arrangement, as there would obviously be some serious knock-on effects for other parties in the F1 paddock.

Alonso went to Renault this year after splitting with McLaren unexpectedly at the end of last season. It was a stop-gap solution for the Spaniard, although it was dressed up as the big return to the team with which he won his two World Championships. This year the team's performance has been rather disappointing and Fernando has scored just nine points, while Nelson Piquet has failed to score and the team is languishing in seventh place in the Constructors' Championship. Unless there is a dramatic improvement soon the team will have no hope of finishing the year better than fourth in the championship and there have been rumours for some time that ING may be looking around at other opportunities.

Fernando has made no secret of the fact that he will consider other offers if they are sensible. He has been angling for a ride at Ferrari for some time. It may seem that is a rather premature move, but these days in F1 deals are being done much earlier than used to be the case. Kimi Raikkonen's deal with Ferrari, which began in 2007, was first reported as being done as early as October 2005. Alonso's 2007 deal with McLaren was announced in December 2005. Thus now would be the time that deals are being done for 2010.
Bron
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:52:50 #15
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_58875708
Hoevaak is dat al niet verkondigd dit seizoen Denk dus ook dat 't bullshit is
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_58904569
Adrian Sutil krijgt reprimande voor inhalen onder geel
Adrian Sutil is gewaarschuwd voor het inhalen onder geel tijdens de verregende Grand Prix van Monaco.

De jonge Duitser van Force India heeft van de wedstrijdleiding een reprimande ontvangen voor zijn inhaalacties op Rubens Barrichello, Kazuki Nakajima en Nelson Piquet Jr. Dit zou gebeurd zijn tijdens een gele vlag situatie in de dertiende ronde van de race.

Mede door deze inhaalacties kon de coureur opklimmen tot de vierde plek, alvorens uit de race getikt te worden door wereldkampioen Kimi Raikkonen.

BRON: www.f1today.nl

Dat is dan toch wel weer wat minder Sutil. 3 mensen inhalen onder geel.
pi_58906095
Ja zo kan ik het ook onder geel inhalen, Sutil
  zondag 25 mei 2008 @ 23:53:51 #18
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_58910117
quote:
REVEALED: MI5 man's 'prostitute' wife embroiled in Mosley scandal

This is the wife that an MI5 agent kept secret from his Security Service bosses until she was involved in an S&M orgy with motor racing chief Max Mosley.

The spy was forced to resign after confessing he had concealed his marriage to the ‘professional dominatrix’ when it emerged she had sold details of a sadomasochistic sex session with the F1 boss to a newspaper.


'Mistress Abi' wore a military-style uniform during her session with Mosley

MI5 officers are supposed to disclose full details of their personal lives to their bosses.

But the £30,000-a-year mobile surveillance officer – whose job involved tracking suspected terrorists – had told them nothing about his relationship.

The former Royal Marine married ‘Mistress Abi’ last August. The couple had already lived together for several years.

However, the Security Service’s vetting procedures – which regularly update the personnel files of all officers, looking for potential security breaches – failed to uncover details of the relationship.

A security source said: ‘The main focus of the procedures is to ensure MI5 officers are not connected to anyone who poses a direct security threat.

‘But once someone joins the Service, much of the continuous vetting relies heavily on people’s honesty and integrity.

‘Staff are expected to tell the vetting department when they are in a serious relationship. In this case, this officer chose to conceal this part of his life completely, even after he married.’

Investigations by The Mail on Sunday reveal why he could not have told his bosses about his wife and have expected to keep his highly sensitive job.


'Mistress Abi': The 'professional dominatrix' strikes a pose

Mistress Abi’s website – removed from the internet in the wake of the Mosley affair – gives a full breakdown of her sordid employment.

The site ‘Mistress Abi Professional Dominatrix’, retrieved from a computer archive of the worldwide web, contains dozens of pornographic pictures and graphic images of her ‘services’.

The photos include images of the 38-year-old woman in a military uniform similar to those she and four other prostitutes wore during their five-hour session with Mr Mosley, the 68-year-old son of Sir Oswald Mosley, the wartime British fascist leader.

Many of the images on the site are too obscene to describe in a family newspaper.
The site’s front page says: ‘Mistress Abi caters for males, females, tv’s (transvestites) and couples in her discreet, private dungeon facility in the Birmingham, Milton Keynes, Northampton and Oxford areas.


'Mistress Abi': 'I love to torment or humiliate a slave'

‘Mistress Abi’s services include: domination, bondage, humiliation, pain and torture at all levels and most fetish fantasies. Mistress Abi has clothing in rubber, pvc, leather, and thigh-high/knee boots.’

The next page adds: ‘I am a tall, beautiful, strict, demanding, bisexual Dominatrix, the kind you have always dreamt about. I expect total obedience and discretion from those who wish to serve me...’

The site lists ‘approved activities’ including caning or flogging (light to severe), face-slapping and even ‘blackmail’.

However, she warns: ‘I do not offer personal or escorting services ever, so do not even think about asking as it causes great offence and you will be ignored.’

She reveals that most of her sessions take place in a converted garage in a private house on the outskirts of Milton Keynes and that she charges clients a ‘tribute’ of £120 an hour.

Adverts for her services appear on other S&M websites, together with an interview about how she decided to make a living from it.

She says she had been involved in sadomasochism for seven years and went ‘professional’ in 2005, around the time she moved to Milton Keynes – when her husband began working for MI5.

She adds: ‘I would say I am a sensual sadist. I love to punish, torment, chastise or humiliate a slave but I am not a whip wielding shouting/screaming maniac.

I do it with a sensual style, “pain and pleasure, pleasure and pain” I think sums it up. But don’t think I can’t do what is needed if a slave gets out of line!’

Last night, neither Mistress Abi nor her husband could be contacted for comment. A mobile phone number previously used by her clients was switched off.

Alan Banks, her American-based website provider, said: ‘Her site has been taken down.’ He offered to pass on details to his client, but added: ‘I don’t think you will hear from her.’

Security sources have dismissed any suggestion that the surveillance officer was involved in the secret filming of Mr Mosley in a ‘torture dungeon’ at a £2million flat in Chelsea.

They said the officer was unaware of it until after the story appeared in the papers.
But the fall-out caused acute embarrassment after MI5 chief Jonathan Evans had to tell the Prime Minister one of his agents was caught up in the affair.

He also gave a categorical assurance that MI5 was not involved in an operation to entrap Mr Mosley, who is not considered a security threat.


http://www.mistressabi.com/

http://www.bottommarks.com/mistress/mistressabi/index.htm
Calm down, please!
pi_58913925
Wat een nieuws Googolplexian! Mosley plaatst zich weer goed in de picture.
pi_58919240
quote:
Op zondag 25 mei 2008 19:46 schreef HPoi het volgende:
Adrian Sutil krijgt reprimande voor inhalen onder geel
Adrian Sutil is gewaarschuwd voor het inhalen onder geel tijdens de verregende Grand Prix van Monaco.

De jonge Duitser van Force India heeft van de wedstrijdleiding een reprimande ontvangen voor zijn inhaalacties op Rubens Barrichello, Kazuki Nakajima en Nelson Piquet Jr. Dit zou gebeurd zijn tijdens een gele vlag situatie in de dertiende ronde van de race.

Mede door deze inhaalacties kon de coureur opklimmen tot de vierde plek, alvorens uit de race getikt te worden door wereldkampioen Kimi Raikkonen.

BRON: www.f1today.nl

Dat is dan toch wel weer wat minder Sutil. 3 mensen inhalen onder geel.
De enige manier waarop hij nog kon rijden was door die wagens (die allemaal stil stonden door de touche van Alonso met Heidfeld) te passeren. Ik kan me niet voorstellen dat hij daarvoor bestraft zou zijn. Er is tijdens de race ook geen drive-through uitgedeeld (terwijl er tijd genoeg voor was).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58919700
quote:
Op maandag 26 mei 2008 14:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De enige manier waarop hij nog kon rijden was door die wagens (die allemaal stil stonden door de touche van Alonso met Heidfeld) te passeren. Ik kan me niet voorstellen dat hij daarvoor bestraft zou zijn. Er is tijdens de race ook geen drive-through uitgedeeld (terwijl er tijd genoeg voor was).
Had ie gewoon moeten wachten. Je mag daar niet inhalen dus wacht je gewoon tot Barri, Piquet en Nakajima daar weg zijn.
pi_58919734
Bruno Senna reed bij een opstopping ook auto's voorbij onder geel, en daar zeiden ze dat het niet dezelfde regels waren aangezien de andere auto's stil op t circuit stonden en werd het weggezet onder de noemer veiligheid. Achteraan aansluiten zou immers een kortere remweg betekenen voor de andere deelnemers die er ook aan kwamen...

Overigens ging het bij Bruno Senna om gelapte deelnemers, niet om concurrenten
Where facts are few, experts are many.
pi_58919794
Mja, feit is dat Sutil nul punten heeft. Hij had zijn carriere kunnen redden in Monaco, maar hij zal nu wel terzijnertijd vervangen worden door Vitantonio Liuzzi.
pi_58919992
Dat denk ik niet. Hij reed 4de en werd er buiten zijn schuld om uitgetikt.
Of hij nou punten heeft of niet, hij reed een knappe strakke race.

pi_58942798
Klein quotje uit een nieuwsbericht:
quote:
Terloops doken geruchten op dat Doornbos de Braziliaan Nelson Piquet bij Renault zou gaan vervangen. Piquet presteert momenteel buitengewoon magertjes bij het Franse team, maar het management van de Nederlander als van Piquet ontkent met klem dat er sprake is dat Doornbos op korte termijn de geplaagde Braziliaan zou gaan vervangen. Bovendien heeft Doornbos vorige week een contract afgesloten om voor AC Milan en het Scuderia Playteam in de Superleague Formula te gaan rijden, reden om aan te nemen dat Piquet voorlopig in het bezit blijft van het tweede Renault zitje.
Ik kan me het haast niet voorstellen dat Doornbos een serieuze gegadigde is om Piquet te vervangen...
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:32:41 #26
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_58942891
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:28 schreef LeXX het volgende:
Klein quotje uit een nieuwsbericht:
[..]

Ik kan me het haast niet voorstellen dat Doornbos een serieuze gegadigde is om Piquet te vervangen...
Nou ... ik denk anders dat Doornbos een goede kans zou maken hoor. Ten eerste heeft hij al ervaring in de F1, ten tweede heeft hij het niet onverdienstelijk gedaan in de ChampCar, ten derde denk ik dat ING wel aardig wat poot in de aarde heeft als het gaat om rijdersvoorkeur bij Renault gezien ze hoofdsponsor zijn.

Ik denk alleen dat Doornbos het via ING voor volgend jaar moet proberen bij Renault (als Renault dan nog ING als sponsor heeft). Het is volgens mij dus niet zo dat RD geen serieuze gegadigde kan zijn ... eerder dat RD het al te druk heeft
Calm down, please!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:11:46 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58943736
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:32 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nou ... ik denk anders dat Doornbos een goede kans zou maken hoor. Ten eerste heeft hij al ervaring in de F1, ten tweede heeft hij het niet onverdienstelijk gedaan in de ChampCar, ten derde denk ik dat ING wel aardig wat poot in de aarde heeft als het gaat om rijdersvoorkeur bij Renault gezien ze hoofdsponsor zijn.

Ik denk alleen dat Doornbos het via ING voor volgend jaar moet proberen bij Renault (als Renault dan nog ING als sponsor heeft). Het is volgens mij dus niet zo dat RD geen serieuze gegadigde kan zijn ... eerder dat RD het al te druk heeft
Is er iemand op de hoogte van de kalender van de Superleague Formula?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58944239
quote:
Bovendien heeft Doornbos vorige week een contract afgesloten om voor AC Milan en het Scuderia Playteam in de Superleague Formula te gaan rijden, reden om aan te nemen dat Piquet voorlopig in het bezit blijft van het tweede Renault zitje.
Die conclusie snap ik dan niet.
Moet dat niet zijn "reden om aan te nemen dat Doornbos voorlopig sowieso Piquet niet gaat vervangen"

Dat Doornbos hem niet op korte termijn gaat vervangen betekend toch niet automatisch dat Piquet dan gewoon mag blijven?

Er zijn meer vissen in de zee hoor
pi_58944302
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Is er iemand op de hoogte van de kalender van de Superleague Formula?
=edit=
Race 1: Donington, United Kingdom – August 30/31, 2008

Race 2: Nürburgring, Germany – September 20/21, 2008

Race 3: Zolder, Belgium – October 4/5, 2008

Race 4: Estoril, Portugal – October 18/19, 2008

Race 5: Vallelunga, Italy – November 1/2, 2008

Race 6: Jerez, Spain – November 22/23, 2008


pi_58944353
ik heb het vorige week nog opgezocht, als ik het me goed herinner zijn er twee clashes, China en Brazilië.
bron
Race 1: Donington, United Kingdom – August 30/31, 2008
Race 2: Nürburgring, Germany – September 20/21, 2008
Race 3: Zolder, Belgium – October 4/5, 2008
Race 4: Estoril, Portugal – October 18/19, 2008 (clash met F1 China)
Race 5: Vallelunga, Italy – November 1/2, 2008 (clash met F1 Brazilië)
Race 6: Jerez, Spain – November 22/23, 2008
pi_58944391
Mijn edit was net te laat zie ik
pi_58944656
maar 't is ook wel een mooie kalender, hoor

dapper om begin oktober in België te racen... regenrace praktisch gegarandeerd
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:55:35 #33
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58944679
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:39 schreef Ared het volgende:
ik heb het vorige week nog opgezocht, als ik het me goed herinner zijn er twee clashes, China en Brazilië.
bron
Race 1: Donington, United Kingdom – August 30/31, 2008
Race 2: Nürburgring, Germany – September 20/21, 2008
Race 3: Zolder, Belgium – October 4/5, 2008
Race 4: Estoril, Portugal – October 18/19, 2008 (clash met F1 China)
Race 5: Vallelunga, Italy – November 1/2, 2008 (clash met F1 Brazilië)
Race 6: Jerez, Spain – November 22/23, 2008
Vandaar mijn vraag inderdaad
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:58:55 #34
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58944745
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:54 schreef Ared het volgende:
maar 't is ook wel een mooie kalender, hoor

dapper om begin oktober in België te racen... regenrace praktisch gegarandeerd
Mooi voor de fotograven
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:51:01 #35
34586 kepler
No bounce, no play
pi_58948280
wordt dat eigenlijk (live) uitgezonden in NL?
The line is a dot to you!
pi_58948748
Tis natuurlijk geen echte clash met China en Brazilie op andere timezones
Where facts are few, experts are many.
pi_58951888
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:32 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nou ... ik denk anders dat Doornbos een goede kans zou maken hoor. Ten eerste heeft hij al ervaring in de F1, ten tweede heeft hij het niet onverdienstelijk gedaan in de ChampCar, ten derde denk ik dat ING wel aardig wat poot in de aarde heeft als het gaat om rijdersvoorkeur bij Renault gezien ze hoofdsponsor zijn.

Ik denk alleen dat Doornbos het via ING voor volgend jaar moet proberen bij Renault (als Renault dan nog ING als sponsor heeft). Het is volgens mij dus niet zo dat RD geen serieuze gegadigde kan zijn ... eerder dat RD het al te druk heeft
Tot zover ik weet is de deal met Renault voor drie jaar, dus ING zal volgend jaar ook nog sponsor zijn.
Ik vind het champcarsverhaal niet echt voor hem spreken. Hij heeft natuurlijk een super seizoen gehad, maar ik heb het idee dat hierover wat denigrerend gedaan wordt (in het algemeen, kijk ook naar Bourdais). Omdat Robert alweer een poosje geen F1 gedaan heeft, is hij geen kandidaat om Piquet te vervangen in mijn ogen. Wie dat wel is? Sato bijvoorbeeld.
Overigens heb ik nu tenminste een ding met Robert gemeen; een contract met ING
pi_58955351
Ik zie liever Bobby D in die knakenbak dan bv een Sato hoor
pi_58957891
ING heeft Robert alleen gevraagd voor promotie activiteiten. Verder is het allemaal speculatie en nergens op gebaseerd (as far as I know).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58958431
Volgens dit bericht mag hij zich nog in drie races bewijzen:
quote:
28/05/08 - F1: Piquet Jr. mogelijk drie races de tijd


Nelson Piquet moet snel gaan presteren, aangezien er geruchten gaan dat de Braziliaan nog drie races de tijd heeft, om zijn prestaties omhoog te krijgen.

Piquet Jr. staat al vanaf het begin van het seizoen onder druk, omdat zijn prestaties niet zijn zoals Renault ze wil hebben. Uiteraard worden er nog niet dezelfde prestaties verwacht die Alonso al heeft alten zien bij Renault, maar toch is het Franse team het eens, dat de Braziliaan beter moet presteren.

Nu schijnt het geduld van het team toch wat minder te worden, maar geven ze hem nog wel de kans. Tijdens de komende drie Grand Prix, wil Renault dat er betere prestaties worden geleverd.

Nelson Piquet viel afgelopen weekend uit op het circuit van Monaco, waarna de geruchten opdoken. Mocht Piquet Jr. niet bestand zijn tegen de druk, dan zullen de rijders van het voormalige team van Super Aguri staan te popelen om in te stappen. Het gaat om Takuma Sato en Anthony Davidson. Wellicht is Doornbos ook nog een optie, omdat de Rotterdammer binnenkort gaat testen voor Renault en deel gaat nemen aan het Bavaria evenement in Rotterdam zelf.
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 02:26 schreef NED het volgende:
Ik zie liever Bobby D in die knakenbak dan bv een Sato hoor
Ik ook, maar realiteit gebood me dat te zeggen...
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:40:28 #41
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_58968496
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:36 schreef LeXX het volgende:
Volgens dit bericht mag hij zich nog in drie races bewijzen:

[28/05/08 - F1: Piquet Jr. mogelijk drie races de tijd]

Dan ziet 't er naar uit dat, als dat bericht waar is, Piquet wel kan fluiten naar z'n stoeltje. Als die iets niet kan, dan is het wel presteren onder druk (althans, zo zie ik 't nu die F1 rijdt, heb niet echt iets gevolgd van zijn carriere behalve wat A1GP-races ).
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_58968784
tsja, drie races. Dat zijn dan Canada, Frankrijk en Engeland. Canada is een beetje een gekke race, vaak safety cars enzo, daar kun je niet echt iets voorspellen. Je kunt er zomaar mazzel hebben, maar net zo makkelijk de muur in gaan. Als Piquet zijnde kun je er niet op rekenen dat je daar gaat presteren. Frankrijk en Engeland zijn meer normale circuits, daar moet 'ie het dan echt gaan doen.

Voorspelling: als Piquet in Frankrijk en Engeland tot Q2 komt en die positie in de race vasthoudt of verbeterd, mag 'ie blijven. Komt 'ie in één van de kwalificaties niet verder dan Q3, dan zal het van de races afhangen. En als 'ie twee keer strandt in Q3...
pi_58968948
Dan is het zwaai zwaai baai baai voor Piquet jr.
  woensdag 28 mei 2008 @ 19:55:48 #44
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58971161
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:11 schreef sasquatsch het volgende:
ING heeft Robert alleen gevraagd voor promotie activiteiten. Verder is het allemaal speculatie en nergens op gebaseerd (as far as I know).
En een testsessie
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58984854
Is Franck Montagny niet in de picture bij Renault? Franse rijder, frans merk, en beschikbaar geloof ik.. Niet dat ik t echt een talent vind
Where facts are few, experts are many.
pi_58986178
Rijd Montagny niet in de LeMans Series mee?
pi_58986243
Renault heeft helemaal geen interesse in een Franse rijder. Ik vind Davidson wel een goede rijder. Die mag van mij direct instappen bij Renault. Sato is voor mij een wat mindere optie, maar ook hij mag van mij bij Renault instappen.
pi_58986573
Sato vond ik nou ook weer nie zo'n uitblinker..
pi_58993284
Even een update wat betreft het Mosley schandaal. 24 clubs uit 22 landen (86% van de aangesloten clubs, maar niet 86% van de stemmen in de General Assembly) hebben Mosley gevraagd niet te wachten tot de stemming, maar meteen op te rotten:
quote:
The FIA is in a 'critical' situation and could suffer serious damage to its image and credibility unless Max Mosley resigns, a number of leading automobile clubs have warned the FIA president in a last ditch plea ahead of next week's confidence vote.

Mosley has been told there is 'no way back' for the governing body to avoid being hurt if he does not agree to stand down and put in place an orderly transition process for a new president.

With tensions inside the governing body clearly rising ahead of next week's Extraordinary General Meeting in Paris to vote on his future, 24 clubs representing 22 different nations have written a joint letter expressing their belief that the FIA would be best served if Mosley stood aside.

"We strongly believe that the only respectable way forward for the FIA, and for yourself, is to have an orderly transition, with an immediate agreement and your commitment to step down," said the letter, a copy of which has been seen by autosport.com.

"The FIA is in a critical situation. Its image, reputation and credibility are being severely eroded. Every additional day that this situation persists, the damage increases. There is no way back."

The letter, sent on Wednesday, was signed by representatives from America (AAA and AATA), Singapore (AAS), Germany (ADAC), Finland, (AL), Canada (CAA), Brazil (CCB), Denmark (FDM), France (FFA), India (FIAA), Japan (JAF), the Netherlands (KNAC), Sweden (M), Hungary (MAK), Israel (MEMSI), Austria (OEMTC), Spain (RACC and RACE), Belgium (TCB) and Switzerland (TCS).

The clubs also express their disappointment that Mosley refused the offer of a compromise deal to step down in November in exchange for a guaranteed victory in next week's vote.

"We deeply regret your refusal to accept the proposal by the members of the World Council for Automobile Mobility and Tourism to reach an agreement for you to step down at the General Assembly in the coming month of November," said the letter.

"This is a constructive effort to facilitate an orderly transition within the FIA and to find a solution to the present crisis.

"Instead, your intention to remain until the end of your term in 2009, in spite of the severe damage being inflicted to the FIA, could imply putting personal considerations before the interests of the FIA and its member clubs."

The clubs also reject Mosley's fears, expressed in a recent letter he wrote to FIA clubs, suggesting there was a risk of division amongst them. They also state they do not accept Mosley's warning that the FIA could lose control of F1 if he is forced out of office after next week's vote.

Instead, they claim Bernie Ecclestone's letter last week that suggested he wanted to continue working with the FIA gave a better indication of the state of play between the governing body and F1's commercial rights holders.

"We take note of the letter sent by B. Ecclestone to all member clubs, stating his support for the FIA as the sole body governing international motor sport and his willingness to continue working with the FIA, irrespective of the result of the Extraordinary General Assembly on June 3rd.

"We believe that his explanations put in due perspective the state of the relationship between the FIA and the Formula One world, taking away relevance to many of the arguments you make in your letter to justify your continuity. We take note of his point on the importance that the FIA be led by a credible and respected President."

Although the letter sheds light on the level of dissatisfaction with the FIA, it is believed there are still enough clubs willing to back Mosley at next week's vote to make it likely that he will receive the support of the majority to continue in his role until his term ends in October 2009.

However, the ultimate aim of this latest letter may not be to convince Mosley to step down but to make clear to the wavering voters that there is enough feeling against Mosley for him to lose the vote.

With the 24 clubs that signed the letter representing 86 percent of the total FIA members (though not the votes in the General Assembly), those contemplating voting against Mosley may feel safe in doing so without fear of being a lone voice of dissent.
bron

Mosley heeft ook een leuke brief terug geschreven:
quote:
Dear Presidents

Thank you for your letter of 28 May.

I will use your numbering in this reply.

1. I did not accept the proposal from some (but not, as you incorrectly suggest, all) members of the Mobility World Council because it was the worst possible solution. I would have resigned, yet still spent the summer carrying out all the day-to-day work with neither the time nor the authority to complete the major outstanding tasks. Better to stop immediately than accept this muddled compromise.

Your suggestion of a "crisis" is nonsense. Although I am personally embarrassed and greatly regret that this affair has become public, no one fails to call for roadside assistance because of it.

As I said in my earlier letters, the communications I received from club presidents were overwhelmingly in favour of my remaining as president. I therefore had no choice but to submit the question to the FIA membership as a whole. I certainly could not have simply ignored the majority and resigned.

2. Some of the larger clubs among those who have signed your letter have previously contradicted their claimed commitment to the FIA. See the sample responses of the AAA, ADAC, ANWB, JAF, and TCS to the FIA Survey of 5 February 2008 attached. These same clubs have, of course, been trying to change the structure of the FIA since well before the events they now seek to exploit.

As stated in my letter of 23 May, several of these same clubs have formed groups separate from the FIA from which the wider FIA membership is excluded. Worse, they have obstructed our efforts to improve cooperation between all clubs. Combined with a complete lack of transparency, I believe these activities are contrary to the interests of the FIA.

3. Mr Ecclestone is willing to continue working with the FIA because he has a binding contract to do so. In his letter to the clubs, he says he is now willing to live with this contract. That is a sudden and major change in position.

Together with other member clubs of the FIA you will be free to express your views to the Assembly next Tuesday.

In the interest of transparency, I am sending a copy of your letter together with this reply to all the member clubs of the FIA.

Yours sincerely

Max Mosley
bron

en ondertussen heeft de Russische club R-FAST zich bij de 24 eerder genoemde clubs aangesloten:
quote:
Hereby, Russian Federation of Auto Sport & Tourism (R-FAST) strongly supports the common opinion of the 24 FIA Member Clubs stated in the letter of the 28th of May
bron

ik vind het knap als Mosley de stemming overleeft met bijna 90% van de aangesloten clubs die tegen hem zijn, maar de rest van de General Assembly (geen idee wie dat zijn, trouwens) schijnt nog steeds grotendeels voor 'm te zijn. Zegt 'ie zelf, in ieder geval.
  donderdag 29 mei 2008 @ 18:41:49 #50
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58994140
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 02:26 schreef NED het volgende:
Ik zie liever Bobby D in die knakenbak dan bv een Sato hoor
ik ook
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')