Jij bent dus zo'n idioot die de doorstroming belemmert en voor extra files zorgt. Helemaal strontziek wordt ik van mensen die het wereld record zuinig rijden proberen te halen en 20km onder de vmax rijdenquote:Op donderdag 22 mei 2008 13:41 schreef Furia het volgende:
Ik rij tegenwoordig wat zachter, 90-100. Ben lang niet de enige, ik kom zelfs mensen tegen die maar 80 rijden op de snelweg. Dat vind ik wat gevaarlijk, maar met 90-100 kan ik zo 100km extra op een tank, dus dat is het mij wel waard (ik rij ongeveer een tank per week leeg).
Vind de argumenten van 'wennen aan hoge prijzen' belachelijk; de overheid heft veel accijnzen, maar schuift de hoge prijs af op de kosten van olie. Dat is gewoon dikke onzin. Als je zo stoer bent om stevig belasting te heffen op brandstof, dan mag je ook zo stoer zijn om daar gewoon voor uit te komen (en de bijbehorende lading stront over je heen krijgen).
90 rijden in zijn 5 op de snelweg is ook zo'n beetje de zuinigste manier om te rijden. Nieuwe maximumsnelheid een idee? Terug naar 100 of zelfs 90?quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:41 schreef Furia het volgende:
Ik rij tegenwoordig wat zachter, 90-100. Ben lang niet de enige, ik kom zelfs mensen tegen die maar 80 rijden op de snelweg. Dat vind ik wat gevaarlijk, maar met 90-100 kan ik zo 100km extra op een tank, dus dat is het mij wel waard (ik rij ongeveer een tank per week leeg).
Goed idee, nog meer files!quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
90 rijden in zijn 5 op de snelweg is ook zo'n beetje de zuinigste manier om te rijden. Nieuwe maximumsnelheid een idee? Terug naar 100 of zelfs 90?
Stel je niet zo aan man, files worden niet veroorzaakt door mensen die constant en vloeiend rijden maar door debielen die niet weten wat 'doseren' betekent. Er is ook nog een linker-rijbaan, kerel. Maar mensen die in de spits sneller proberen te zijn, zijn sowieso de meest wereldvreemde mensen die er bestaan.quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n idioot die de doorstroming belemmert en voor extra files zorgt. Helemaal strontziek wordt ik van mensen die het wereld record zuinig rijden proberen te halen en 20km onder de vmax rijden![]()
![]()
![]()
![]()
Je komt er steeds meer tegen ook![]()
Ik vind 120 rijden veel vervelender dan 100 rijden. Steeds remmen, optrekken, remmen, weer optrekken, even doorrijden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Goed idee, nog meer files!
In de file rij je namelijk lekker zuinig
Gebakken lucht?quote:Op donderdag 22 mei 2008 12:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
nee, ik geloof niet dat er afspraken zijn om zuinige auto's te weren. Wel geloof ik er niet in dat het toeval is dat we na 100 jaar auto geschiedenis nog altijd alleen maar benzine aangedrven auto's in de showroom aantreffen en dat het strafbaar is om wat anders dan benzine in je auto te kiepen.
ja, dat zeg ik al langer dat de kans groter is, dit omdat er een La Nina actief is.. 1+1=2 dus...quote:Op donderdag 22 mei 200823:12 schreef neok het volgende:
Wat wij de komende maanden per liter betalen hangt af van de orkanen in de Golf van Mexico.
The National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) released its tropical storm forecast Thursday morning, saying there is a 65% chance of a stronger-than-average hurricane season and only a 10% chance that it will be weaker than normal
Dat volgens CNN
ik denk schrikbarend weinigquote:Op vrijdag 23 mei 200803:11 schreef Boswachtertje het volgende:
Vraag me af hoeveel lucht er in de prijs zit..
uhuh...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 04:12 schreef henkway het volgende:
toch denk ik dat we nu ff gaan dalen , er zit teveel speculatie in, in Iran liggen honderden tankers te wachten met verkochte lading voor levering over drie a zes maanden
Zeikvraag maar; linkje? Ben wel benieuwd naar al die tankers, want ik geloof het namelijk niet. Als Iran slim is beperken ze de productie gewoon.quote:Op vrijdag 23 mei 200804:12 schreef henkway het volgende:
toch denk ik dat we nu ff gaan dalen , er zit teveel speculatie in, in Iran liggen honderden tankers te wachten met verkochte lading voor levering over drie a zes maanden
Weet jij wel wat speculatie is?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 04:12 schreef henkway het volgende:
toch denk ik dat we nu ff gaan dalen , er zit teveel speculatie in, in Iran liggen honderden tankers te wachten met verkochte lading voor levering over drie a zes maanden
wat sla jij een onzin uit zegquote:Op donderdag 22 mei 200813:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n idioot die de doorstroming belemmert en voor extra files zorgt. Helemaal strontziek wordt ik van mensen die het wereld record zuinig rijden proberen te halen en 20km onder de vmax rijden [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Je komt er steeds meer tegen ook [afbeelding]
De doorstroming wordt met name op 2 manieren belemmerd:quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n idioot die de doorstroming belemmert en voor extra files zorgt. Helemaal strontziek wordt ik van mensen die het wereld record zuinig rijden proberen te halen en 20km onder de vmax rijden![]()
![]()
![]()
![]()
Je komt er steeds meer tegen ook![]()
ja dat is kopen vanwege de prijsverwachting op de termijnmarkt voor levering over 3 a 6 maanden, tot het punt dat er mensen beginnen uit te stappen cq winst te nemen en dan gauw ook verkopen om dan eventueel na een paar dagen weer in te stappen .quote:
quote:Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - De olieprijs is donderdag met meer dan USD 2 gedaald nadat eerder op de dag voor het eerst de grens van USD 135 per vat werd doorbroken. Deze recordhoogte werd verlaten nadat de dollar aansterkte vanwege beter dan verwachte macro-economische cijfers.
De julifuture voor een vat ruwe olie sloot op de New York Mercantile Exchange USD 2,36 lager op USD 130,81. Eerder werd een tussentijds record bereikt van USD 135,09.
Een grafiekje dat ik laatst zag, gaf zelfs aan dat het verbruik bij 80 km/h 'basis' was, met 100 zat je er iets van 20-25% boven, terwijl je er met 120 al 35% boven zat. Daarna gaat het nog veel harder. De maximum snelheid mogen ze van mij best zo houden, ik denk dat mensen vanzelf minder hard gaan rijden als meerdere mensen dat doen. Het valt mij nu pas op hoeveel mensen er eigenlijk gewoon rond de 100 rijden. Daarnaast wordt het voor mensen die scheuren nog gevaarlijker, dus die tomen dan misschien ook een beetje in. Als ik dan haast heb, kan ik toch 120quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
90 rijden in zijn 5 op de snelweg is ook zo'n beetje de zuinigste manier om te rijden. Nieuwe maximumsnelheid een idee? Terug naar 100 of zelfs 90?
Het beste werkt nog vlak achter een zuigende vrachtwagen hangen, dat heb ik een keer in duitsland gedaan omdat de tank bijna leeg was, dan rij je makkelijk een op 30quote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:08 schreef Furia het volgende:
[..]
De doorstroming wordt met name op 2 manieren belemmerd:
- Vrachtwagens die denken dat ze in kunnen halen als ze 91 kunnen, in plaats van 90
- Mensen die denken dat ze overal veel te hard moeten rijden
Jij zult wel in de laatste categorie vallen, je weet wel, continu op de rem, dan weer snel gassen, weer op de rem, want tja, de meerderheid van de automobilisten rijdt nog steeds op of onder de maximum snelheid.
En daarnaast, met zulke benzineprijzen moet je wel zuinig gaan rijden. Luisterboekje erbij, zonnebril op voor optimale onherkenbaarheid: heerlijk!
Die mensen die vloeiend en constant rijden zjin van die idioten die een gat van 300 meter laten vallen in de filequote:Op donderdag 22 mei 2008 14:15 schreef waht het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan man, files worden niet veroorzaakt door mensen die [b]constant en vloeiend rijden maar door debielen die niet weten wat 'doseren' betekent. Er is ook nog een linker-rijbaan, kerel. Maar mensen die in de spits sneller proberen te zijn, zijn sowieso de meest wereldvreemde mensen die er bestaan.
En nee, ik hou me niet altijd aan de maximumsnelheid. Ik rijd vast veel sneller dan jij op plekken waar dat kan, dus hou je vooroordelen voor je.
Daar is nederland te klein voor, als jij je radio aan hebt gezet ben je er al, rij nou maar gewoon 100 op de cruisecontrole dat maakt niks uitquote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Die mensen die vloeiend en constant rijden zjin van die idioten die een gat van 300 meter laten vallen in de file![]()
Nee dat bevordert de doorstroming absoluut!!
Gewoon lekker 160 op de cruisecontrol rijden onder het genot van een rustig muziekje![]()
Wat dat betreft is het een waargenot om op de duitse autobahn te rijden. Daar rijd men tenminste nog door.
Iran verkoopt ook op termijn en soms is het beter om te verkopen op 3 maanden dan levering nu.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 06:26 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Zeikvraag maar; linkje? Ben wel benieuwd naar al die tankers, want ik geloof het namelijk niet. Als Iran slim is beperken ze de productie gewoon.
het gaat dan ook niet om het doorrijden in dit topic, maar om het zuiniger rijden omdat de prijzen zo hard stijgen.quote:Op vrijdag 23 mei 200809:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Die mensen die vloeiend en constant rijden zjin van die idioten die een gat van 300 meter laten vallen in de file [afbeelding] [afbeelding] Nee dat bevordert de doorstroming absoluut!!
Gewoon lekker 160 op de cruisecontrol rijden onder het genot van een rustig muziekje [afbeelding]
Wat dat betreft is het een waargenot om op de duitse autobahn te rijden. Daar rijd men tenminste nog door.
Ja het ruhrgebeid heeft helemaal geen last van filesquote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:49 schreef Revolution-NL het volgende:
Gewoon lekker 160 op de cruisecontrol rijden onder het genot van een rustig muziekje![]()
Wat dat betreft is het een waargenot om op de duitse autobahn te rijden. Daar rijd men tenminste nog door.
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja het ruhrgebeid heeft helemaal geen last van files
Benzineprijzen gaan dus weer naar beneden!!!quote:Olieprijs daalt weer
Uitgegeven: 23 mei 2008 11:15
LONDEN - De olieprijs is vrijdagmorgen gedaald, nadat de voorgaande dag een recordniveau van meer dan 135 dollar per vat was bereikt. De daling had te maken met winstnemingen door beleggers en de aantrekkende dollar.
ANP
Het was voor het eerst sinds vijf handelssessies dat de olieprijs zakt.
De prijs van een vat lichte Amerikaanse olie bereikte donderdag het absolute recordniveau van 135,09 dollar. Vrijdag ging de olieprijs terug tot boven de 130 dollar per vat (van 159 liter).
Bron:www.nu.nl
Ja moet je ook niet door de uitbreidende randstad willen rijden is ook maar een klein gedeelte van nederland.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat is maar een klein gedeelte van Duitsland, in Nederland staat vanaf 15:30 tot 19:00 half Nederland vast.
Zometeen om 13:00 weer lekker op de A28 in de file staan van Utrecht naar Amersfoort
Stijgt alweerquote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:12 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Benzineprijzen gaan dus weer naar beneden!!!
Tenminste.... zodra een vat olie 1ct omhooggaat, wordt dit als excuus gebruikt door die schofterige zogenaamde 'marktleiders' om de benzine 3ct/l duurder te maken..Dus neem ik aan dat omgekeerd hetzelfde gebeurt...
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja moet je ook niet door de uitbreidende randstad willen rijden is ook maar een klein gedeelte van nederland.
Ja, Nederland is overbevolkt en iedereen heeft een auto, what else is new? Heeft vrij weinig met de snelheid die mensen rijden te maken. Meer met de hoeveelheid auto's en de tijden waarop deze van de weg gebruik willen maken.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat is maar een klein gedeelte van Duitsland, in Nederland staat vanaf 15:30 tot 19:00 half Nederland vast.
Zometeen om 13:00 weer lekker op de A28 in de file staan van Utrecht naar Amersfoort
Je hebt altijd baas boven baas. Genoeg steden die 24/7 druk zijn.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:27 schreef indahnesia.com het volgende:
Nou, in nederland zijn de snelwegen wel verlaten op bepaalde tijden, zeker als je dat vergelijkt met het verkeer hier op de snelwegen. Altijd mensen om je heen, 24 uur per dag. Had ik ook niet verwacht van een 3e wereldland, maar het is zo.
Wat betaal je nou precies? Omgerekend in euro's/liter?quote:Maar goed, dat is allemaal om het topic heen eigenlijk.. hier gaat de benzine volgende week wellicht 1/3 in prijs omhoog.
Waanzinnig!quote:
nu 32 eurocent, na middernacht wellicht 43 eurocent.. ze willen de verhoging er versneld doorduwen (normaal is het de 1e van de maand) omdat alles vast loopt nu, overal rijen bij tankstations en vele stations zijn al gesloten vanwege uitverkocht... ik ga ffies foto's maken (op de motorquote:Op vrijdag 23 mei 200813:29 schreef waht het volgende:
[..]
Je hebt altijd baas boven baas. Genoeg steden die 24/7 druk zijn.
[..]
Wat betaal je nou precies? Omgerekend in euro's/liter?
1 ding snap ik niet, zo'n "perslucht-tank" is volledig vol te laden voor een paar Australische dollars aan elektriciteit, vervolgens rijdt het autootje een kilometer of 400.quote:
Die aircar moeten ze eerst eens goed werkend zien te krijgen, dan zien we wel weer verder.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:34 schreef pberends het volgende:
[..]
1 ding snap ik niet, zo'n "perslucht-tank" is volledig vol te laden voor een paar Australische dollars aan elektriciteit, vervolgens rijdt het autootje een kilometer of 400.
Op de Nederlandse Wikipedia-pagina is niet veel te vinden. Op de Engelse Wikipedia-pagina staat:quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:34 schreef pberends het volgende:
[..]
1 ding snap ik niet, zo'n "perslucht-tank" is volledig vol te laden voor een paar Australische dollars aan elektriciteit, vervolgens rijdt het autootje een kilometer of 400.
Is perslucht dan zoveel efficienter dan benzine. 400 kilometer met een auto lijkt mij meer energie vergen dan een paar dollar aan elektriciteit
![]()
Lijkt me dat het rendement een stuk hoger ligt?quote:Compressed air is a heavy way of storing fuel, 300l air at 30 MPa (300 Bar) about 16 kWh [3] (the equivalent of 1.7 liters [4](0.44 gallons) of gasoline, assuming a 100% efficiency of the engine).
Ehh, volgens mij werkt hij goed hoor! Sommige Belgische ondernemers willen hem gaan verkopenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die aircar moeten ze eerst eens goed werkend zien te krijgen, dan zien we wel weer verder.
http://www.treehugger.com/files/2008/01/air_car_is_here.php
3 $ stroom voor 125 mile.
Hou ons op de hoogte van de reacties.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:31 schreef indahnesia.com het volgende:
[ afbeelding ] het is er doorheen.. de benzineprijzen gaan over 1.5 uur met 30% omhoog [ afbeelding ] whaha... 250 miljoen indonesiers genept die dachten nog 1 week te kunnen hamsteren [ afbeelding ]
reacties zijn al geweest, twee weken kleinschalige demonstraties en hamster-praktijken. De vorige keer (oktober 2005) ebde deze protesten na een verhoging van meer dan 100% direct weg.. ik denk dat dat nu ook wel het geval zal zijn.quote:
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Op de Nederlandse Wikipedia-pagina is niet veel te vinden. Op de Engelse Wikipedia-pagina staat:
[..]
Lijkt me dat het rendement een stuk hoger ligt?
Topic van een jaar terug: Auto op Perslucht?.
Of zou ie een efficientie hebben van 125%? Volgens de wet van behoud van energie kan dat natuurlijk nietquote:Compressed air is a heavy way of storing fuel, 300l air at 30 MPa (300 Bar) about 16 kWh [3] (the equivalent of 1.7 liters [4](0.44 gallons) of gasoline, assuming a 100% efficiency of the engine).
De dollar is de laatste tijd redelijk stabiel hoor... hier een grafiekje wat ik heb gemaakt:quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:50 schreef indahnesia.com het volgende:
heb je gezien hoeveel de dollar gedaald is in die tijd? Dat moet je wel verrekenen he...
De reeele rente (rente min inflatie) is negatief in veel belangrijke landen. Dus hoe kun je waarde behouden?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:45 schreef Demophon het volgende:
Wat ik nou nog niet begrijp: how the f*ck kan de olieprijs zo extreem snel stijgen, bijna een verdubbeling in een jaar! Is de vraag zo sterk toegenomen, zijn de economieën van China en India het laatste jaar zo extreem gegroeid (hebben ze 2 keer zoveel auto's in een jaar)? Of is het aanbod extreem gedaald, de olie raakt op, zo extreem dat het een verdubbeling qua prijs in 1 jaar kan veroorzaken? IK snap er niks van!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |