abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:46:58 #101
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_58823596
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:41 schreef Furia het volgende:
Ik rij tegenwoordig wat zachter, 90-100. Ben lang niet de enige, ik kom zelfs mensen tegen die maar 80 rijden op de snelweg. Dat vind ik wat gevaarlijk, maar met 90-100 kan ik zo 100km extra op een tank, dus dat is het mij wel waard (ik rij ongeveer een tank per week leeg).

Vind de argumenten van 'wennen aan hoge prijzen' belachelijk; de overheid heft veel accijnzen, maar schuift de hoge prijs af op de kosten van olie. Dat is gewoon dikke onzin. Als je zo stoer bent om stevig belasting te heffen op brandstof, dan mag je ook zo stoer zijn om daar gewoon voor uit te komen (en de bijbehorende lading stront over je heen krijgen).
Jij bent dus zo'n idioot die de doorstroming belemmert en voor extra files zorgt. Helemaal strontziek wordt ik van mensen die het wereld record zuinig rijden proberen te halen en 20km onder de vmax rijden

Je komt er steeds meer tegen ook
pi_58823616
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:41 schreef Furia het volgende:
Ik rij tegenwoordig wat zachter, 90-100. Ben lang niet de enige, ik kom zelfs mensen tegen die maar 80 rijden op de snelweg. Dat vind ik wat gevaarlijk, maar met 90-100 kan ik zo 100km extra op een tank, dus dat is het mij wel waard (ik rij ongeveer een tank per week leeg).
90 rijden in zijn 5 op de snelweg is ook zo'n beetje de zuinigste manier om te rijden. Nieuwe maximumsnelheid een idee? Terug naar 100 of zelfs 90?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 22 mei 2008 @ 14:14:54 #103
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_58824224
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

90 rijden in zijn 5 op de snelweg is ook zo'n beetje de zuinigste manier om te rijden. Nieuwe maximumsnelheid een idee? Terug naar 100 of zelfs 90?
Goed idee, nog meer files!
In de file rij je namelijk lekker zuinig
pi_58824241
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:46 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Jij bent dus zo'n idioot die de doorstroming belemmert en voor extra files zorgt. Helemaal strontziek wordt ik van mensen die het wereld record zuinig rijden proberen te halen en 20km onder de vmax rijden

Stel je niet zo aan man, files worden niet veroorzaakt door mensen die constant en vloeiend rijden maar door debielen die niet weten wat 'doseren' betekent. Er is ook nog een linker-rijbaan, kerel. Maar mensen die in de spits sneller proberen te zijn, zijn sowieso de meest wereldvreemde mensen die er bestaan.

En nee, ik hou me niet altijd aan de maximumsnelheid. Ik rijd vast veel sneller dan jij op plekken waar dat kan, dus hou je vooroordelen voor je.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 22 mei 2008 @ 14:30:47 #105
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_58824658
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 14:14 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Goed idee, nog meer files!
In de file rij je namelijk lekker zuinig
Ik vind 120 rijden veel vervelender dan 100 rijden. Steeds remmen, optrekken, remmen, weer optrekken, even doorrijden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_58825424
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 12:11 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

nee, ik geloof niet dat er afspraken zijn om zuinige auto's te weren. Wel geloof ik er niet in dat het toeval is dat we na 100 jaar auto geschiedenis nog altijd alleen maar benzine aangedrven auto's in de showroom aantreffen en dat het strafbaar is om wat anders dan benzine in je auto te kiepen.
Gebakken lucht?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 22 mei 2008 @ 19:39:53 #107
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_58832090
Dat we moeten wennen aan hogere brandstofprijzen, oké. Maar zorg er dan wel voor dat de mogelijkheden om brandstof te besparen gemakkelijker worden door b.v. de overdrachtsbelasting af te schaffen en meer bouwgrond uit te geven. Bovendien kan de overheid veel efficiënter werken dan ze nu doen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_58833780
Ik ben blij dat ik geen auto meer nodig heb, 15 min op de fiets naar het werk......
Voor wat langere afstanden overweeg ik de koop van een electrische scooter.
Voor die 6 x per jaar dat het handig is, huur ik een dagje een auto
Auto voor de deur is een luxe, tegenwoordig een prijzige luxe....
  donderdag 22 mei 2008 @ 23:12:56 #109
18079 neok
all the way
pi_58840785
Wat wij de komende maanden per liter betalen hangt af van de orkanen in de Golf van Mexico.

The National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) released its tropical storm forecast Thursday morning, saying there is a 65% chance of a stronger-than-average hurricane season and only a 10% chance that it will be weaker than normal

Dat volgens CNN
Buenos dias Tristeza
pi_58846178
Vraag me af hoeveel lucht er in de prijs zit..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_58846220
quote:
Op donderdag 22 mei 200823:12 schreef neok het volgende:
Wat wij de komende maanden per liter betalen hangt af van de orkanen in de Golf van Mexico.

The National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) released its tropical storm forecast Thursday morning, saying there is a 65% chance of a stronger-than-average hurricane season and only a 10% chance that it will be weaker than normal

Dat volgens CNN
ja, dat zeg ik al langer dat de kans groter is, dit omdat er een La Nina actief is.. 1+1=2 dus...
pi_58846221
quote:
Op vrijdag 23 mei 200803:11 schreef Boswachtertje het volgende:
Vraag me af hoeveel lucht er in de prijs zit..
ik denk schrikbarend weinig
pi_58846325
toch denk ik dat we nu ff gaan dalen , er zit teveel speculatie in, in Iran liggen honderden tankers te wachten met verkochte lading voor levering over drie a zes maanden
  vrijdag 23 mei 2008 @ 04:29:36 #114
39581 Salvad0R
universal
pi_58846338
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 04:12 schreef henkway het volgende:
toch denk ik dat we nu ff gaan dalen , er zit teveel speculatie in, in Iran liggen honderden tankers te wachten met verkochte lading voor levering over drie a zes maanden
uhuh...
http://www.reuters.com/article/GCA-Oil/idUSN2248967220080522
  vrijdag 23 mei 2008 @ 04:34:42 #115
39581 Salvad0R
universal
pi_58846346
Peter Schiff, president of money manager Euro Pacific Capital, said "Our whole phony standard of living is imploding, We have borrowed and spent ourselves into oblivion."
pi_58846476
quote:
Op vrijdag 23 mei 200804:12 schreef henkway het volgende:
Zeikvraag maar; linkje? Ben wel benieuwd naar al die tankers, want ik geloof het namelijk niet. Als Iran slim is beperken ze de productie gewoon.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 06:54:51 #117
141482 Q.
JurassiQ
pi_58846560
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 04:12 schreef henkway het volgende:
Weet jij wel wat speculatie is?
For great justice!
pi_58846583
quote:
Op donderdag 22 mei 200813:46 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Jij bent dus zo'n idioot die de doorstroming belemmert en voor extra files zorgt. Helemaal strontziek wordt ik van mensen die het wereld record zuinig rijden proberen te halen en 20km onder de vmax rijden [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Je komt er steeds meer tegen ook [afbeelding]
wat sla jij een onzin uit zeg
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:08:21 #119
107521 Furia
snoopy weer
pi_58847801
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:46 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De doorstroming wordt met name op 2 manieren belemmerd:
- Vrachtwagens die denken dat ze in kunnen halen als ze 91 kunnen, in plaats van 90
- Mensen die denken dat ze overal veel te hard moeten rijden

Jij zult wel in de laatste categorie vallen, je weet wel, continu op de rem, dan weer snel gassen, weer op de rem, want tja, de meerderheid van de automobilisten rijdt nog steeds op of onder de maximum snelheid.

En daarnaast, met zulke benzineprijzen moet je wel zuinig gaan rijden. Luisterboekje erbij, zonnebril op voor optimale onherkenbaarheid: heerlijk!
pi_58847807
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 06:54 schreef Q. het volgende:

[..]

Weet jij wel wat speculatie is?
ja dat is kopen vanwege de prijsverwachting op de termijnmarkt voor levering over 3 a 6 maanden, tot het punt dat er mensen beginnen uit te stappen cq winst te nemen en dan gauw ook verkopen om dan eventueel na een paar dagen weer in te stappen .

De mensen die hoog zijn ingestapt, die zijn dan de sjaak.

Ze luisteren trouwens direct naar me, mooi he?
quote:
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - De olieprijs is donderdag met meer dan USD 2 gedaald nadat eerder op de dag voor het eerst de grens van USD 135 per vat werd doorbroken. Deze recordhoogte werd verlaten nadat de dollar aansterkte vanwege beter dan verwachte macro-economische cijfers.

De julifuture voor een vat ruwe olie sloot op de New York Mercantile Exchange USD 2,36 lager op USD 130,81. Eerder werd een tussentijds record bereikt van USD 135,09.

[ Bericht 9% gewijzigd door henkway op 23-05-2008 11:41:28 ]
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:11:29 #121
107521 Furia
snoopy weer
pi_58847861
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Een grafiekje dat ik laatst zag, gaf zelfs aan dat het verbruik bij 80 km/h 'basis' was, met 100 zat je er iets van 20-25% boven, terwijl je er met 120 al 35% boven zat. Daarna gaat het nog veel harder. De maximum snelheid mogen ze van mij best zo houden, ik denk dat mensen vanzelf minder hard gaan rijden als meerdere mensen dat doen. Het valt mij nu pas op hoeveel mensen er eigenlijk gewoon rond de 100 rijden. Daarnaast wordt het voor mensen die scheuren nog gevaarlijker, dus die tomen dan misschien ook een beetje in. Als ik dan haast heb, kan ik toch 120
pi_58847882
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 09:08 schreef Furia het volgende:

[..]

De doorstroming wordt met name op 2 manieren belemmerd:
- Vrachtwagens die denken dat ze in kunnen halen als ze 91 kunnen, in plaats van 90
- Mensen die denken dat ze overal veel te hard moeten rijden

Jij zult wel in de laatste categorie vallen, je weet wel, continu op de rem, dan weer snel gassen, weer op de rem, want tja, de meerderheid van de automobilisten rijdt nog steeds op of onder de maximum snelheid.

En daarnaast, met zulke benzineprijzen moet je wel zuinig gaan rijden. Luisterboekje erbij, zonnebril op voor optimale onherkenbaarheid: heerlijk!
Het beste werkt nog vlak achter een zuigende vrachtwagen hangen, dat heb ik een keer in duitsland gedaan omdat de tank bijna leeg was, dan rij je makkelijk een op 30
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:49:57 #123
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_58848710
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 14:15 schreef waht het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan man, files worden niet veroorzaakt door mensen die [b]constant en vloeiend rijden maar door debielen die niet weten wat 'doseren' betekent. Er is ook nog een linker-rijbaan, kerel. Maar mensen die in de spits sneller proberen te zijn, zijn sowieso de meest wereldvreemde mensen die er bestaan.

En nee, ik hou me niet altijd aan de maximumsnelheid. Ik rijd vast veel sneller dan jij op plekken waar dat kan, dus hou je vooroordelen voor je.
Die mensen die vloeiend en constant rijden zjin van die idioten die een gat van 300 meter laten vallen in de file Nee dat bevordert de doorstroming absoluut!!

Gewoon lekker 160 op de cruisecontrol rijden onder het genot van een rustig muziekje
Wat dat betreft is het een waargenot om op de duitse autobahn te rijden. Daar rijd men tenminste nog door.
pi_58848889
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 09:49 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Die mensen die vloeiend en constant rijden zjin van die idioten die een gat van 300 meter laten vallen in de file Nee dat bevordert de doorstroming absoluut!!

Gewoon lekker 160 op de cruisecontrol rijden onder het genot van een rustig muziekje
Wat dat betreft is het een waargenot om op de duitse autobahn te rijden. Daar rijd men tenminste nog door.
Daar is nederland te klein voor, als jij je radio aan hebt gezet ben je er al, rij nou maar gewoon 100 op de cruisecontrole dat maakt niks uit
pi_58851257
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 06:26 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Zeikvraag maar; linkje? Ben wel benieuwd naar al die tankers, want ik geloof het namelijk niet. Als Iran slim is beperken ze de productie gewoon.
Iran verkoopt ook op termijn en soms is het beter om te verkopen op 3 maanden dan levering nu.
Ik wil niet zeggen dat die tankers van Iran zelf zijn hoor, kunnen ook griekse reders zijn

Bron: is van onlangs op TV, dacht RTL7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')