quote:Op maandag 19 mei 2008 06:39 schreef Silmarwen het volgende:
Goedemorgen dames, en enkele heren!
Allereert bedankt voor de felicitaties.
Gisteren was me een dagje wel. De nacht ervoor hhad ik al rugpijn en 's middags trok deze door naar mijn zj, bik en liezen. Een lange golvende pijn, niets van wat ik me had voorgesteld bij weeen. toh maar even langs de huisarts en daar werd de urine gecontroleerd, die prima was. Mijn bloeddruk was behoorlijk hoog en ze besloot toch mij og even naar de gynaecoloog te sturen. ik werd aan de weeenmonitor gelegd en er werd boed geprikt. Weeen werden er echter niet geconstateerd en dus toucheerde de gynaecoloog me. Wat bleek, ik had al 4 cm ontsluiting e de pijn die ik voelde waren rugweeen. Wat zijn die kut zeg, je kunt puffen wat je wil, maar de pijn gaat niet weg.
Ten mede de gynaecoloog dt ik over een uur al een keizersnede zou krijgen en plotelig vroeg ik me af of ik aan het dromen was, alles ging zo snel.
Om 22:27 werdonze dochter gebreb, 5 weken te vroeg maar toch al 3300 gram!
Haar naam is Yade April wat je uitspreekt als djeed eepril.
ik moet tot iig donderdag in het ziekenhis blijven, maar alles aat erg goed!
Slik, komt nou wel heel dichtbij!quote:De aanstaande papa's en mama's :
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
17 juni 2008: KD-fotografie
18 juni 2008: Mrien
Whaha, kan me voorstellen dat het nu wel heel dicht bij komt inderdaad!quote:Op maandag 19 mei 2008 10:33 schreef mrien het volgende:
[..]
Slik, komt nou wel heel dichtbij!
Kijk net in m'n mailbox, krijg ik de 36 weken mailing, dan kijk je ook even 2x van, owja, 36 weken alweer![]()
Kijk je op je tickertje, is de baby die de hele tijd mee schoof naar rechts, in het laatste vakje beland![]()
Kijk je in de babykamer, staan daar allemaal spulletjes voor baby te wachten (kamer is nu bijna af, alleen kledingkast nog, nieuw rolgordijn en wat leuks aan de muur)
In principe kan het natuurlijk nog maximaal 6 weken duren, maar aangezien dit kleintje nog steeds een eigenwijsje is qua ligging, wordt dat waarschijnlijk dus wel eerder...
Morgen naar de VK!
Sowieso is het gewoon fijn als het af isquote:Op maandag 19 mei 2008 10:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Whaha, kan me voorstellen dat het nu wel heel dicht bij komt inderdaad!
Ik heb nu ook zoiets van': langzamerhand toch eens aan dat kamertje beginnen, voor mijn buik echt in de weg zit!
Ik heb uit nijd -omdat het mij te lang duurde voor mijn wederhelft het deed- met 39 weken nog een IKEA kastje in elkaar geramd en ik heb het ook keurig tot 40 weken en 3 dagen uitgehouden hoor. Maak jezelf niet te ongerustquote:Op maandag 19 mei 2008 11:43 schreef Llewella het volgende:
En schrik, tjah te vroeg kan dus ook, sinds 2 dagen houd ik mezelf al nauwlettend in de gaten en heb ik zoiets van meid nu niet meer teveel doen, want anders wek je misschien wel wat op. Maar dus wel nu meer van me rust genieten en niet zoals gister ook nog eens de auto wassen).
Af zou wel fijn zijn ja!quote:Op maandag 19 mei 2008 11:19 schreef mrien het volgende:
[..]
Sowieso is het gewoon fijn als het af is![]()
Maar denk dat het ook sowieso fijn is dat het niet te laat af is
Moet er veel aan het kamertje gebeuren?
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 19 mei 2008 12:55 schreef R81 het volgende:
Ik heb een zoon!Hij heet Aiden, helemaal gezond
![]()
Geboren vrijdag 16 mei om 10:18u. 3240gram, 48cm, met de lichtblauwe oogjes van zn mama![]()
Met haar gaat het trouwens ook allemaal goedTussen de eerste wee en de geboorte zat 6u.
Het is zo'n mooi mannetje
ja..quote:Op maandag 19 mei 2008 21:09 schreef Memmel het volgende:
Marit een zusje voor Ilse! Prachtig toch!!
Ze heeft nog een klein beetje moeite met concentreren. Borstvoeding is nog niet helemaal op gang maar ze hapt wel lekker aan. Flesjes gaan soms gewoon helemaal erin maar soms ook helemaal niet omdat ze gewoon vergeet in hoeverre ze ook alweer aan het eten was. Dan stopt ze gewoon voordat er echt wat inzit.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:57 schreef Leah het volgende:
Ze is mooi hoor!!!
Nog wel een sonde zie ik, maar geen infuus zo te zien? Gaat het goed?
En als je je afvraagt vanwaar deze (ongewone) belangstelling, ik zei laatst tegen je vrouw dat de zwangerschap wel een kopie leek van mijn eerste, dat lijkt bijna zo te zijn. Freek was ook zo groot, en met 35 weken geboren.
Wij hadden op woensdag de doorverwijzings afspraak bij de gynaecoloog en op de zondag heeft dezelfde man het kind eruit gesneden. Het kan hard gaanquote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:07 schreef mrien het volgende:
Goed dat je het hebt laten nakijken Bla_Bla_Bla!
Ik heb het zelf een aantal keren laten nakijken, maar elke keer was het niets
Fijn dat alles goed was met de controle Jojogirl!
Spannend morgen de echo Llewella! Wat krijg jij al "vroeg" een liggingsecho! Zo zie je maar weer dat elke verloskundigepraktijk en ziekenhuis weer verschilt!
Balen dat je zo misselijk bent Owlet! Ik heb er zelf vrijwel geen last van gehad, dus kan je alleen wat dat betreft hoop geven
En ik was Marit helemaal vergeten te feliciteren met een meisje, wat leuk!![]()
Pff..ik vind het toch echt wel spannend voor morgen..
Stomme is, je weet al weken dat baby verkeerd ligt, maar nu is het opeens bevestigd door VK en wordt je dan ook echt doorgestuurd omdat je al zoveel weken bent..
Past weer in het rijtje van, alles komt dichtbij..
KD, hoe gaat het bij jou?
Grijs al wat te melden?
Uiteraard me vriendin, hehe nouja gelukkig wel hehequote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:05 schreef Brighteyes het volgende:
Van je vriendin toch wel he?![]()
Gefeliciteerd!
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:12 schreef Leah het volgende:
Typische mannenopmerking"Wat nu te doen?"
Nog een poosje helemaal niets, behalve je een grote portie Geduld en Begrip te gaan vinden.
Thanxquote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:24 schreef juttertje het volgende:
Ahh, wat een mooie lieve foto van Yade![]()
en admiraal_anaal: gefeliciteerd!!!ik kan me jullie gevoel wel voorstellen, al snap ik het verhaal van de pil niet helemaal.. (ondanks de pil dus zwanger geraakt? en hoezo onregelmatig sinds overstap?)
maar doe rustig aan, jullie hebben nog alle tijd.. en zou inderdaad maar een afspraak met de huisarts maken (dat heb ik ook gedaan, daar ga ik overmorgen heen)
Hahaha, jij hierquote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb net een tweede streepje gezienop de zwangerschaps-test
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:34 schreef m@x het volgende:
[..]
Hahaha, jij hierGefeliciteerd met julie streepje!
Verse ouders, gefeliciteerd
Zeker weten gewenstquote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:36 schreef juttertje het volgende:
oeh, dan komt het wel heel erg onverwacht, maar gelukkig zo te horen wel gewenst!
Hoe zit het met testen of gezondheid, afwijkingen of evt andere aandoeningen?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:39 schreef Leah het volgende:
De dokter doet niks hoor. Als je een leuke hebt feliciteert ie je
. Hij/zij zal je doorverwijzen naar een verloskundige, en die zal je als alles goed gaat de komende tijd bijstaan.
Maar niet zo vaak als je zou willen.
Vond ik tenminste, bij de eerste vond ik 4/5 weken tussen de controles echt onbegrijpelijk
Gefeliciteerd mensen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:44 schreef Knut het volgende:
En dan nu alleen nog even mijn nieuwe desktop tonen en dan duik ik mijn nest in. Morgen begint de dag weer om 5:30 met een tripje richting werk.
Yade heeft nog niet helemaal door haar oogjes werken, de draad raakt ze nogal eens kwijt en dat loont voor een erg schattige foto.
[ afbeelding ]
DolleMina dat is balen zeg... en wat moet je toch lang wachten voor die echo. Eigenlijk belachelijk als je weet dat ze bij 6-7 weken al iets kunnen zien op een (inwendige) echo. Maar die echo's worden vaak alleen gemaakt als je in een medisch traject zat. Kun je niet bellen dat je gek van onzekerheid wordt en graag eerder een echo wil??quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:23 schreef DolleMina het volgende:
Ik kom me ook maar weer eens melden. Had vanmorgen weer een klein beetje bloedverlies(de 3e of 4e keer ofzo), maar ik heb geen krampen ofzo. Een echt onbezorgde zwangerschap is het voor mij dus niet echt.![]()
Volgende week woensdag mijn eerste echo, ik zou willen dat ik hem eerder had...
Daar is volgens mij iedereen bang voor bij MvMquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:51 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind die onzekerheid ook verschrikkelijk. Vanavond komt er iemand van MvM en ben alweer "bang" dat daar een negatieve test uitkomt....
Ik ben wel van plan vanmiddag even te bellen tijdens het spreekuur, even kijken of zij er noodzaak toe zien. Dit is nu de zoveelste keer, dus het is echt niet leuk meer.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:51 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
DolleMina dat is balen zeg... en wat moet je toch lang wachten voor die echo. Eigenlijk belachelijk als je weet dat ze bij 6-7 weken al iets kunnen zien op een (inwendige) echo. Maar die echo's worden vaak alleen gemaakt als je in een medisch traject zat. Kun je niet bellen dat je gek van onzekerheid wordt en graag eerder een echo wil??
Ik vind die onzekerheid ook verschrikkelijk. Vanavond komt er iemand van MvM en ben alweer "bang" dat daar een negatieve test uitkomt....
Heel goed van je!!quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:26 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Ik ben wel van plan vanmiddag even te bellen tijdens het spreekuur, even kijken of zij er noodzaak toe zien. Dit is nu de zoveelste keer, dus het is echt niet leuk meer.![]()
Ik heb ook nog eventjes getest voordat die dame kwam. Alsof het zo zou zijn dat je na tig positieve testen opeens negatief test...
Mmm op zich heb je daar dus helemaal niets aan. Ik voel me bij tijden al onzeker terwijl ik niet eens bloed zie, laat staan hoe je je voelt als je ook nog af en toe bloed ziet. Ik vind het soms echt belachelijk waarom ze vrouwen zo in onzekerheid laten.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:41 schreef DolleMina het volgende:
Ze hebben het advies gegeven om toch nog even geduld te hebben. Want het ene moment kan het goed zijn, maar het andere kan het alsnog mis zijn. Wel heeft ze gezegd dat als ik wel krampen krijg of koorts ofzo, dat ik terug moet bellen.
Ik weet van mijzelf dat ik een gevoelige baarmoedermond heb, maar het is nog steeds niet leuk bloed te zien.
Nee, geloof het niet, anders had de VK wel wat anders gezegd lijkt me (en goede praktijk want ze komen van heinde en ver hier naartoe).quote:Op donderdag 22 mei 2008 12:31 schreef Reinhilde het volgende:
Jeetje Llewella!
Maar je moet nog best eventjes... het kan toch geen kwaad?
Yep, ik was met 3 a 4 weken al erg moe, toen ik nog niet eens het flauwste vermoeden had, maar vond het wel opmerkelijk en vervelend, was bang dat ik gewoon weer oververmoeid begon te raken.quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
Mrien wat fijn dat beeb gedraait is!
Ik ben nu constant moe, herkenbaar? Ik ben nu 9 weken zwanger.
nou, misschien van het feit dat je lichaam op dit moment in een rotvaart van alles aan het doen is om een zo goed mogelijk plekje voor de baby te maken? Dát en een peuter die rond loopt en waardoor je niet even tussdoor kan gaan liggen of lekker vroeg naar bed kan gaan.quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
Gelukkig dat het herkenbaar is, want ik kreeg al opmerkingen waar ik nou moe van kan zijn.
Dat is je van harte gegund, meid! En anders toch maar snel (niet te snelquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:59 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik heb vanacht heerlijk geslapen!!
Als ik zo de rest van de zwangerschap slaap dan kan ik er echt nog even van gaan genieten.
niks van aantrekken. ik krijg die al 7 maanden van schoonmama. toen het zo heel warm was kreeg ik "maar gelukkig hoef jij niks te doen dus is het niet erg als je niet slaapt" (altijd leuk om te horen als je net de vorige dag met 7 maanden zwangerschap 2 uur heen en twee uur terug per ov naar a'dam bent geweest voor een sollicitatiegesprek)quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
Gelukkig dat het herkenbaar is, want ik kreeg al opmerkingen waar ik nou moe van kan zijn.
quote:
Nou, vandaag gaat niet meer lukken.quote:Op donderdag 22 mei 2008 17:48 schreef KD-fotografie het volgende:
he jammer Grijs maar wie weet begint het toch nog snel!
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:13 schreef nixxx het volgende:
Felies Fruppel en Jore
mag ik hier even heel blij zijn dat ik pappa wordt?
edit.. ga er nog steeds spontaan spelfouten van maken
had je niet opgelet Ynsquote:
hoe moet ik weten dat jij t doet met Reinhildequote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:23 schreef nixxx het volgende:
[..]
had je niet opgelet Yns
Reinhilde en ik staan al een tijdje in de lijst hoor
dat vond ik ook !quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:47 schreef juttertje het volgende:
Mooie foto trouwens!
Haha, gelukkig zegt je gemoedstoestand niets over het geslachtquote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:22 schreef _Ingrid_ het volgende:
Jore en Fruppel gefeliciteerd!
Ik voel me echt superzwanger. Ben standaard 's avonds misselijk. Gisteren net niet gekotst, hopelijk vandaag ook niet.
En ik ben ineens mega emo. Idereen zegt al dat het een jongetje gaat worden. WAnt dit had ik niet bij Kim. We zullen zien.
Ik begin dan weer liever niet aan pilletjes als het niet direct nodig is. Het is alleen 's avonds en ik voel me niet héél erg beroerd. Ik kots alleenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:07 schreef k_i_m het volgende:
Je kan daar gewoon pilletjes voor krijgen bij de dokter hoor. Dan hoeft het kotsen ook niet te wennen.
bij mij helpt een slokje cola (geen heel glas hoor). sangdrax heeft *eindelijk* ook de baby gevoeld nu! ik voel nu zelf zo'n 10 x per uur (het was de verlos, echomevrouw enzo ook al opgevallen dat we een heel beweeglijke frummel hebben, wat nu "u voelt zo'n 8 x per dag", doe maar 8 x per uur! maar het is meestal alleen aan de binnenkant en niet de buitenkant) ik vond het zo sneu voor hem!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:08 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik begin dan weer liever niet aan pilletjes als het niet direct nodig is. Het is alleen 's avonds en ik voel me niet héél erg beroerd. Ik kots alleen
In de eerste 4 maanden was ik veel beroerder, al kotste ik toen minder.
Mijn datum mag naar 26-01-'08. Ik had nog geen datum doorgegeven omdat ik het zo eng vind allemaal, brrr. De vreugde bij de positieve test heeft wel plaatsgemaakt voor een hoop angst, helaas. Ik hoop maar dat angst een slechte raadgever blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:26 schreef Lois het volgende:
Fuente volgens mij heb ik dat vaker hier gelezen, zo vroeg al gekriebel voelen. Het scheelt natuurlijk ook dat je nu weet wat je moet voelen bij de 2e. Leuk!
Frup je banner staat erin![]()
Jore ik zet jou voor het gemak maar op dezelfde datum, mocht het iets anders moeten zijn horen we het wel oke?
Jep ik heb ook zoiets dergelijks maar dan op mijn been, lijkt alsof het spatadertjes zijn, maar zolang ie niet groter wordt maak ik me eigenlijk niet zo'n zorgen. Ik zou ook niet weten wat een dokter er aan zou moeten doen?! Ik heb em gekregen toen ik zwanger was van Sander.quote:Op zondag 25 mei 2008 09:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik heb trouwens al een paar weken een rare blauwe. paarse plek op mijn zij...lijkt een beetje op een bloeduitstorting ofzo. Doet verder geen pijn...maar vroeg me af of iemand dit herkent
Je ziet t mischien niet zo heel goed op deze foto, maar zo ziet t er bij mij uit....net echt spatadertjes ofzo..quote:Op zondag 25 mei 2008 10:57 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Jep ik heb ook zoiets dergelijks maar dan op mijn been, lijkt alsof het spatadertjes zijn, maar zolang ie niet groter wordt maak ik me eigenlijk niet zo'n zorgen. Ik zou ook niet weten wat een dokter er aan zou moeten doen?! Ik heb em gekregen toen ik zwanger was van Sander.
Hij zit er dus al een tijdje, als je vergelijkingsmateriaal wil hebben, wil ik best even een fotootje posten hoor.
quote:Op zondag 25 mei 2008 12:35 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ziet er een beetje uit als een zuigvlek zeg maar
Zit daar normaal gesproken niet het lusje van je broek? Ik had dat ook in mijn zij aan beide kanten, en dat bleek van het ophouden van mijn broek te zijn. Nu kan je wel zien dat de huid daar toch gescheurd is, maar in het begin kon je dat niet zien....quote:Op zondag 25 mei 2008 11:51 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Je ziet t mischien niet zo heel goed op deze foto, maar zo ziet t er bij mij uit....net echt spatadertjes ofzo..
[ afbeelding ]
Achquote:Op zondag 25 mei 2008 22:03 schreef k_i_m het volgende:
Zit daar normaal gesproken niet het lusje van je broek? Ik had dat ook in mijn zij aan beide kanten, en dat bleek van het ophouden van mijn broek te zijn. Nu kan je wel zien dat de huid daar toch gescheurd is, maar in het begin kon je dat niet zien....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |