Hmmmm, ik heb een hele rare nacht gehad. Werd rond een uur of 2 a 3 wakker, klaar wakker, en werd ineens overvallen door een heel emotioneel gevoel, huilen, met vlagen misselijk, en m'n buik was heel druk.
Ik was het even weer vergeten gisteren omdat we toch een leuke dag hebben gehad, maar het plan van met z'n allen gezellig naar tenerife met kerst lijkt een beetje in het water te vallen. Mijn ouders hadden netjes gevraagd of het geen probleem was, en nee, was geen probleem, alleen nu is het bij de schoonfamilie (of althans de dames) afgelopen vrijdag op de beautyfarm toch ter sprake gekomen dat het bepaalde moeilijkheden met zich mee kan brengen, dat het wenselijk is dat m'n ouders in een ander hotel gaan zodat het voor ons ook niet ongemakkelijk is qua pendelen tussen families. Dus m'n ouders voelen zich niet echt welkom meer (want die hadden zoiets van dan schuiven we toch gezellig aan? En we gaan echt niet de hele tijd erbij hangen maar willen ook zelf vakantie vieren), en hadden zoiets van dan doen we toch zoiets in februari als m'n stiefmoeder 50 wordt?
Ja dat kan ook (hebben we 2 vakanties in het vooruitzicht, ook leuk), maar vannacht kwam het verscheurde gevoel op dat m'n ouders dan niet de eerste kerst van hun kersverse kleinkind kunnen beleven, en dat doet me echt ontzettend veel pijn!
Kortom, iets om spoedig snel op te lossen voordat ik zometeen ga bevallen met ouders en schoonouders aan m'n bed en spanningen die ik voel. Hoe dan ook moet ik me daar dan geen zorgen over maken.
M'n vriend vind het ook heel moeilijk.
Het was iig heel gek, raakte ook even in paniek omdat het best heftig was inene, het kwam zo vanuit het niets, en ik denk, heej misschien wel beetje voorbereiding op de bevalling. Want pijn daar bereid ik me op voor, maar het gevoelsmatige deel niet echt, maar kan me voorstellen dat dat ook me best kan overvallen dan.
Ik vind het iig heel belangerijk dat mijn ouders ook de eerste kerst van hun kleinkind kunnen beleven. Want anders zouden ze 2 kleinkinderen hebben, en beiden dus niet met kerst zien (wij omdat we weg zijn, en kleinzoon omdat de ex van m'n stiefbroer dwarsligt met bezoeksregeling zonder eenduidige/verklaarbare reden).
En ik hecht zelf zoveel waarde aan die dingen, en weet dat mijn ouders dat ook doen, kerst wordt altijd goed en gezellig gevierd, iedereen kan aanschuiven en ze overladen iedereen altijd met cadeautjes, zelfs mensen die verder van ze afstaan, of mensen waarbij ze een hart onder de riem willen steken. Dus ik weet dat ze ook waarde hechten aan dat getut en gezellig en dit en dat, en vooral lekker makkelijk, geen moeilijk gedoe.
Dat wordt dus praten, maar nu nog hoe zonder meer moeilijkheden te creeeren. (Er zijn al spanningen afentoe doordat mijn schoonmoeder zich tekort voelt schieten of gedaan omdat ze verder weg woont en minder van de kleine beleeft en zal beleven, en dan ook nog eens dat mijn ouders veel meer overladen qua spullen en helpen, ze hebben nu eenmaal meer te besteden, wat ik dus al zoveel mogelijk een beetje op de achtergrond houd om mijn schoonmoeder zich niet zo te laten voelen en haar juist het gevoel te geven dat zij als oma heel waardevol is ook en haar eigen ding daarin kan doen, ik vind het allemaal ook zo lekker onbelangerijk, gaat om wat er wel te geven (immateriele zaken) en genieten valt toch?).
Heel verhaal dus, maar ik weet wat me te doen staat, 'emotionele blokkade' opheffen voor ik ga bevallen

(Vanochtend ook oefeningen met vriendlief gedaan, ontspannen kan ik me gelukkig wel, daar heb ik uitgebreid lessen in gehad en ademhalingstechnieken en loslaten enzow

).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae