abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58623181
Vorige topic:
Zwangerschap en geboorte deel 376

De aanstaande papa's en mama's :

22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
17 juni 2008: KD-fotografie
*** 18 juni 2008: Silmarwen en Knut***
18 juni 2008: Mrien
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla (meisje)
28 juni 2008: Libel
28 juni 2008: Llewella (meisje)
02 juli 2008: Asics
07 juli 2008: Lunastar (meisje)
***07 juli 2008: LovelyLady en Cryothic***
20 juli 2008: Bright (papa)
05 augustus 2008: Madelieve (meisje)
07 augustus 2008: Janena
07 augustus 2008: Kaar (jongen)
10 augustus 2008: simmu en sangdrax
28 augustus 2008: Mibos
04 september 2008: OooLizaooO
07 september 2008: freecell en TARAraboemdijee
19 september 2008: Jojogirl
22 september 2008: DevilsChase
30 september 2008: Leana (tweeling)
04 oktober 2008: marit1978
10 oktober 2008: Miffy1984
27 oktober 2008: geppie & poepoog
28 oktober 2008: CrazyMoon
1 november 2008: Jepali
21 november 2008: Owlet
24 november 2008: Marie79
26 november 2008: Reinhilde en Nixxx
29 november 2008: Igraine
1 december 2008: Fuente en Buuf_Rietman
22 december 2008: _Ingrid_ en Djeez
26 december 2008: Jose81

2009
05 januari 2009: mefke79
07 januari 2009: Estrys
08 januari 2009: DolleMina
14 januari 2009: Diaan en Peaceman
15 januari 2009: Juttertje

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 15-05-2008 08:21:26 ]
pi_58623192
quote:
Op maandag 12 mei 2008 10:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ingrid, kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Hopen dat het snel helemaal over is en dat het niet vaker terug gaat komen tijdens je zwangerschap

Mamietje, 12 mei is ook een mooie datum Ik hoop dat je je kleintje snel in je armen kunt sluiten want de hele tijd ertegen aan hikken lijkt me ook echt niet leuk

Freecell gefeliciteerd nog

Hier gister ook een relaxed dagje gehad, we waren zaterdag al bij schoonmams geweest om te bbqén, dus gister alleen even naar mijn eigen moeder.
Mijn vingers beginnen nu ook echt dik te worden van het vocht en de vorm van mijn enkels begint langzaamaan te verdwijnen hihi, ach ja

Vanmiddag gaan we met wat vrienden naar een markt, ik ben benieuwd hoelang ik dat volhoud in de warmtte en drukktte. Ging veel liever lekker naar t strand, maar helaas is dat wel een uur of 2,5 rijden.
  maandag 12 mei 2008 @ 12:29:23 #3
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58624760
Er staat een schrijffoutje bij Lunastar (meijsje). Het valt me nu pas op, toen ik het vorige topic opende is het me niet opgevallen...
  maandag 12 mei 2008 @ 12:44:25 #4
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_58625028
Mammietje, hoe gaat het vandaag met je?
Make love, not war ☮
  maandag 12 mei 2008 @ 13:17:33 #5
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_58625628
quote:
Op maandag 12 mei 2008 12:44 schreef Diaan73 het volgende:
Mammietje, hoe gaat het vandaag met je?
Diaan.....
Ik heb volgens mij grof iets gemist als ik kijk naar je onderschrift.
Wat geweldig, wat ontroerend, wat mooi!
Van harte meid vanuit de grond van mijn hart!

vriendin van ons had de moed allang op gegeven en hebben 2 jaar geleden een zoontje uit China geadopteerd. nu 8 jaar nadat ze voor het eerst probeerde zwanger te worden is ze plotseling gewoon stiekum geheel onverwacht al 13 weken zwanger. kippenvel..... moest ik even kwijt.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_58625681
Hmmmm, ik heb een hele rare nacht gehad. Werd rond een uur of 2 a 3 wakker, klaar wakker, en werd ineens overvallen door een heel emotioneel gevoel, huilen, met vlagen misselijk, en m'n buik was heel druk.

Ik was het even weer vergeten gisteren omdat we toch een leuke dag hebben gehad, maar het plan van met z'n allen gezellig naar tenerife met kerst lijkt een beetje in het water te vallen. Mijn ouders hadden netjes gevraagd of het geen probleem was, en nee, was geen probleem, alleen nu is het bij de schoonfamilie (of althans de dames) afgelopen vrijdag op de beautyfarm toch ter sprake gekomen dat het bepaalde moeilijkheden met zich mee kan brengen, dat het wenselijk is dat m'n ouders in een ander hotel gaan zodat het voor ons ook niet ongemakkelijk is qua pendelen tussen families. Dus m'n ouders voelen zich niet echt welkom meer (want die hadden zoiets van dan schuiven we toch gezellig aan? En we gaan echt niet de hele tijd erbij hangen maar willen ook zelf vakantie vieren), en hadden zoiets van dan doen we toch zoiets in februari als m'n stiefmoeder 50 wordt?
Ja dat kan ook (hebben we 2 vakanties in het vooruitzicht, ook leuk), maar vannacht kwam het verscheurde gevoel op dat m'n ouders dan niet de eerste kerst van hun kersverse kleinkind kunnen beleven, en dat doet me echt ontzettend veel pijn!
Kortom, iets om spoedig snel op te lossen voordat ik zometeen ga bevallen met ouders en schoonouders aan m'n bed en spanningen die ik voel. Hoe dan ook moet ik me daar dan geen zorgen over maken.
M'n vriend vind het ook heel moeilijk.

Het was iig heel gek, raakte ook even in paniek omdat het best heftig was inene, het kwam zo vanuit het niets, en ik denk, heej misschien wel beetje voorbereiding op de bevalling. Want pijn daar bereid ik me op voor, maar het gevoelsmatige deel niet echt, maar kan me voorstellen dat dat ook me best kan overvallen dan.

Ik vind het iig heel belangerijk dat mijn ouders ook de eerste kerst van hun kleinkind kunnen beleven. Want anders zouden ze 2 kleinkinderen hebben, en beiden dus niet met kerst zien (wij omdat we weg zijn, en kleinzoon omdat de ex van m'n stiefbroer dwarsligt met bezoeksregeling zonder eenduidige/verklaarbare reden).
En ik hecht zelf zoveel waarde aan die dingen, en weet dat mijn ouders dat ook doen, kerst wordt altijd goed en gezellig gevierd, iedereen kan aanschuiven en ze overladen iedereen altijd met cadeautjes, zelfs mensen die verder van ze afstaan, of mensen waarbij ze een hart onder de riem willen steken. Dus ik weet dat ze ook waarde hechten aan dat getut en gezellig en dit en dat, en vooral lekker makkelijk, geen moeilijk gedoe.

Dat wordt dus praten, maar nu nog hoe zonder meer moeilijkheden te creeeren. (Er zijn al spanningen afentoe doordat mijn schoonmoeder zich tekort voelt schieten of gedaan omdat ze verder weg woont en minder van de kleine beleeft en zal beleven, en dan ook nog eens dat mijn ouders veel meer overladen qua spullen en helpen, ze hebben nu eenmaal meer te besteden, wat ik dus al zoveel mogelijk een beetje op de achtergrond houd om mijn schoonmoeder zich niet zo te laten voelen en haar juist het gevoel te geven dat zij als oma heel waardevol is ook en haar eigen ding daarin kan doen, ik vind het allemaal ook zo lekker onbelangerijk, gaat om wat er wel te geven (immateriele zaken) en genieten valt toch?).

Heel verhaal dus, maar ik weet wat me te doen staat, 'emotionele blokkade' opheffen voor ik ga bevallen (Vanochtend ook oefeningen met vriendlief gedaan, ontspannen kan ik me gelukkig wel, daar heb ik uitgebreid lessen in gehad en ademhalingstechnieken en loslaten enzow ).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_58625714
quote:
Op maandag 12 mei 2008 13:17 schreef dutchie het volgende:

[..]

vriendin van ons had de moed allang op gegeven en hebben 2 jaar geleden een zoontje uit China geadopteerd. nu 8 jaar nadat ze voor het eerst probeerde zwanger te worden is ze plotseling gewoon stiekum geheel onverwacht al 13 weken zwanger. kippenvel..... moest ik even kwijt.
Oeh! Tof is dat hè? Als het dan onverwacht tóch gaat!
  maandag 12 mei 2008 @ 13:28:25 #8
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_58625780
quote:

[..]

Diaan.....
Ik heb volgens mij grof iets gemist als ik kijk naar je onderschrift.
Wat geweldig, wat ontroerend, wat mooi!
Van harte meid vanuit de grond van mijn hart!

Dutchie dankjewel... zie topic als zwanger worden/blijven niet gemakkelijk gaat... is bekend sinds afgelopen vrijdag.

Wat geweldig voor je vriendin zeg.... echt super
Make love, not war ☮
pi_58625942
Wat mooi Dutchie, van dat soort dingen krijg ik ook kppevel!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58628230
quote:

[..]

Wauw! Gaaf voor je vriendin
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_58628336
Llwella ik hoop dat het allemaal een beetje uitgepraat kan worden zodat voordat jij bevalt de lucht weer wat geklaard is.
Spanning aan je kraambed lijkt me niet prettig en ik kan me ook heel goed voorstellen dat je je ouders niet de eerste kerst van hun kleinkind wilt "ontnemen"
  maandag 12 mei 2008 @ 21:05:07 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_58633064
Oew moeilijk hoor, die ouder perikelen Ik hoop dat jullie tot een goede oplossing kunnen komen, ik snap dondersgoed dat je je ouders ook die kerst wilt gunnen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58633729
Llewella, dat lijkt me inderdaad niet prettig. En ik hoop ook voor je dat alles weer goedkomt zodat je weer een zorg minder hebt. Hoop ook dat je niet meer zulke nachten krijgt want daar wordt je ook weer zo moe van. Gelukkig heb je nog even om het uit te spreken en hopelijk respecteren beide ouders dat ook.

Over spanning bij je kraambed gesproken, mijn ouders zijn gescheiden en zagen elkaar voor het eerst na de scheiding dus in het ziekenhuiskamertje waar ik lag. Das ook niet echt tof.
Nu is de kans minder groot, als ik me aan de uitgerekende datum hou is mijn mams op vakantie (30 juni tot 12 juli) Gelukkig is ze niet ver weg en vertoefd ze deze zomer ergens in nederland maar leuk is anders, zou toch ook willen dat ze bij me kon zijn in de eerste paar dagen.

Hier last van fikse harde buiken vandaag en van oefenweeen? Lijkt me een beetje vroeg maar het voelt alsof er een vlaag misselijkheid door je buik waait en dan weer wegvloeid. Heel vreemd maar het zal wel ter voortbereiding zijn op de bevalling. Heb wel lekker met mijn voetjes in het badje van zoonlief gezeten. En Sander heerlijk me voetjes vertroetelen (net alsof insmeren met zeep, afspoelen met gietertje)
pi_58635206
Llewella, ik hoop voor je dat alles uitgepraat word en dat alles goedkomt!
pi_58635391
LIewella, ik snap het verhaal niet helemaal, maar ik zal er wel iets van gemist hebben. Vind het wat vreemd dat je schoonfamilie bedenkt dat je ouders maar in een ander hotel moeten?! De 2e gedachte die bij me opkwam, het is mei, en nu al gezeik van de kerst?! (Kan me voorstellen dat je er mee zit, spanningen aan je kraambed wil je inderdaad niet! ) Onze beide ouders hebben (in woord althans!!! ) altijd gezegd dat het geen verplichting moet zijn en aangezien Randy oudejaarsdag jarig is (en je nog geen week later dus weer met dezelfde kliek om tafel zit) hebben we afgelopen kerst besloten niets met familie te doen. Kwam ook mede door beroerde reacties op mijn zwangerschap overigens. Heerlijk vond ik het!!!
quote:
Op maandag 12 mei 2008 21:41 schreef LovelyLady het volgende:
Hier last van fikse harde buiken vandaag en van oefenweeen? Lijkt me een beetje vroeg maar het voelt alsof er een vlaag misselijkheid door je buik waait en dan weer wegvloeid. Heel vreemd maar het zal wel ter voortbereiding zijn op de bevalling.
Heejjj... jij beschrijft precies wat ik vorige week een paar dagen voelde... een soort misselijkheid en zenuwachtig gevoel door je bekkenbodem! Inmiddels hangen de harde buiken tegen het pijnlijke aan trouwens. Durf ook niet meer ver van huis eigenlijk. Had het vanavond een uur lang zo erg dat ik de kinderen eerder op bed gestuurd heb omdat ik dacht dat het wel eens door zou kunnen zetten! Maar nee hoor...
Ben nerveus voor morgen. Heb om 9.20 een afspraak in het MCA. Krijg dan weer bloeduitslagen en naar ik begrepen heb ook een inwendig onderzoek en eventueel inleiden bespreken. Volgens mijn ideaalplaatje zegt de gyn: "Ow, mevrouw, u heeft al 3 cm. ontsluiting, zullen we u meteen maar inleiden?" en ben ik morgenavond weer thuis met een prachtbaby , gecurreteerd en al... Dit gerommel de hele tijd is ook niets en nu de meivakantie weer voorbij is, wordt spoedoppas ook weer een stuk moeilijker te regelen. Mijn man moet weer aan het werk en dus zit ik dan ook weer met vervoer. (Ben al niet zo'n ster in rijden, het hele wegennet naar het MCA is recent veranderd en met weeën durf ik dat zéker niet aan!)
Mijn nachtmerrie is dat ze voorlopig toch geen aanleiding zien om in te leiden, heb een andere arts deze keer, dus je weet maar nooit. Wat wel 'grappig' is, is dat mijn grootste nachtmerrie tot nu toe was dat ik weer voor onbepaalde tijd opgenomen zou worden, maar dat ik nu -uit angst dat ik niet op tijd het ziekenhuis haal- niet eens zo erg meer zou vinden... Tenminste... als ik dan maar wel lopend patient mag blijven deze keer!
pi_58635491
Grijssssssss... waar zit je en vooral, wat ben je aan het doen?! Je gaat me toch niet sneaky toch nog voor he?!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 06:07:09 #17
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58638298
LLewella, wat een gedoe die familie perikelen, ik hoop dat het snel opgelost is!

Mammietje, mag je na een curratage meteen naar huis? Dat wist ik helemaal niet, maar ik help je in ieder geval mee met hopen!

Ik heb de laatste dagen eindelijk best redelijk geslapen. Dus ik krijg beetje bij beetje wat meer energie. Zag wel net dat ik morgen een dubbele afspraak heb gemaakt. Bekkentherapeut en de gyneacoloog. Zo even de fysio maar bellen dus.

Grijs
pi_58638321
quote:
Op maandag 12 mei 2008 23:03 schreef Mammietje het volgende:
LIewella, ik snap het verhaal niet helemaal, maar ik zal er wel iets van gemist hebben. Vind het wat vreemd dat je schoonfamilie bedenkt dat je ouders maar in een ander hotel moeten?! De 2e gedachte die bij me opkwam, het is mei, en nu al gezeik van de kerst?! (Kan me voorstellen dat je er mee zit, spanningen aan je kraambed wil je inderdaad niet! ) Onze beide ouders hebben (in woord althans!!! ) altijd gezegd dat het geen verplichting moet zijn en aangezien Randy oudejaarsdag jarig is (en je nog geen week later dus weer met dezelfde kliek om tafel zit) hebben we afgelopen kerst besloten niets met familie te doen. Kwam ook mede door beroerde reacties op mijn zwangerschap overigens. Heerlijk vond ik het!!!

Het is een familieuitje van de schoonfamilie wat vorig jaar al geregeld is (en al een jaar van te voren geboekt is ).
Het is op uitnodiging en verblijf en eten wordt dus ook allemaal betaald, door een tante van Niels. We hebben dit een paar jaar geleden zo ook al gedaan toen mijn schoonouders 25 jaar getrouwd waren, en dat is zo goed bevallen dat we nu dit dus weer doen. En aangezien de schoonfamilie een hechte kliek is en erg van het samen zijn, althans m'n schoonvader en zijn broers en zussen (mede ook omdat de betreffende tante weduwe is al lang, dus ik denk daarom ook dat ze heel hecht zijn allemaal).
Ik kan me dan wel ergens voor stellen dat ze het ook schoonfamilie-only willen houden.
Kerst is geen verplichting bij m'n ouders, maar ik vind het zelf erg pijnlijk als mijn ouders niet de eerste kerst van hun kleindochter kunnen ervaren, 2e, 3e, 4e kerst, of wat had me niet zoveel uitgemaakt, maar dit wordt de 1e, en die kun je nooit meer terughalen (ik hecht nogal al waarde aan die dingetjes, ben een sentimenteel mens qua dat ).

Maar ik zat gisteren ook in de tuin ja toen we hierover aan het praten waren (vriend & ik) van jeetje, zo mooi weer, en dan zijn wij al bezig met kerst!
Normaal is het dus niet zo lang van te voren gezeik, maar deze vakantie is dus al een jaar van te voren geboekt, en 2 jaar van te voren al geopperd (ivm sparen voor de gehele vakantie, en dat iedereen ruim de tijd heeft zakgeld voor zichzelf te sparen, en verdere planningen, ik zei toen al, kans groot dat we dan een kleintje hebben, en dat klopt dus ).

We gaan iig met de tante praten die het allemaal regelt, want zij blijkt dus ook het 'bezwaar' te hebben gemaakt. (Is trouwens een hele lieve tante hoor, maar ze wil het denk dus erg 'eigen' houden).

Enne.... Laatste werkdag vandaag!!!
Tenminste, als het goed is en ik niet extra hoef te komen van de week voor het verdere inwerken (Gok van niet, want mijn duobaanster gaat verder met inwerken van onze vervangster, en anders wordt het wel erg druk op onze afdeling).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_58638870
Oooow Llewella wat ben ik jaloers, je laatste werkdag
dat lijkt me zo lekker
hier na deze week nog 2 weekjes....

Mammietje succes straks in t MCA, zal voor je duimen dat je ideaal plaatje werkelijkheid word
  dinsdag 13 mei 2008 @ 11:26:11 #20
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58641239
quote:
Op maandag 12 mei 2008 23:07 schreef Mammietje het volgende:
Grijssssssss... waar zit je en vooral, wat ben je aan het doen?! Je gaat me toch niet sneaky toch nog voor he?!
Ik doe niks! Ga jij maar eerst, hoor! Succes in het MCA!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_58641308
quote:
Op maandag 12 mei 2008 12:29 schreef DolleMina het volgende:
Er staat een schrijffoutje bij Lunastar (meijsje). Het valt me nu pas op, toen ik het vorige topic opende is het me niet opgevallen...
aangepast
pi_58641340
Diaan, Gefeliciteerd!

Mammietje, Suc6 in het MCA! Maak er wat moois van!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_58641594
Ben benieuwd hoe het in het ziekenhuis was Mammietje!
Hopelijk je beste scenario

Morgen alweer 35 weken
Moest daarstraks ergens een afspraak maken voor 26 mei, toch d'r maar bij gezegd dat er een kans is dat die niet door kan gaan, gek idee eigenlijk!

Van het weekend het ziekenhuiskoffertje klaargezet, in eerste instantie nog maar niet uitgegaan van een KS, en voor 1/2 dagen spullen ingepakt. Als het anders is kan m'n man het altijd nog meenemen natuurlijk, of als we zeker weten dat het wel een KS gaat worden dan pak ik wel meer in..
Vreemd om te doen in ieder geval..!
pi_58641666
mischien een stomme vraag he, maar moet je je bed ook op klossen zetten als het een geplande keizersnee word? lijkt me niet toch?
pi_58641804
Jawel, voor de kraamhulp moet je bed namelijk op een bepaalde werkhoogte staan

Die klossen moet ik trouwens nog even gaan ophalen..
Vandaag of morgen maar ff doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')