Wilders is een opportunistische, onbetrouwbare zak die geen greintje geloofwaardigheid heeft. Maar het gaat hier niet om Wilders!! Het gaat hier om een cartoonist, en over machtsmisbruik en intimidatie door politie en justitie, en vrijheid van meninsguiting die nu echt in gevaar is gekomen. Dat moet jou toch iets zeggen. Ik begrijp je standpunt echt niet hoor. Wat is met jou?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Doe eens een oordeel hierover, beste Martijn_77? Wat zou er met die kunstenaar van dit stuk moeten gebeuren? En wat denk je wat Wilders -die opkomt voor vrijheid en vind dat de aanhouding van Gregorius 'dicatoriale trekjes heeft'- ermee deed?
Daarnaast is de aangifte al 3 jaar geleden gedaan maar de hudige politiek / justitie vind het in een keer nodig om hem met zoveel machtsvertoon van zijn bed te lichten.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:00 schreef Farenji het volgende:
Wilders is een opportunistische, onbetrouwbare zak die geen greintje geloofwaardigheid heeft. Maar het gaat hier niet om Wilders!! Het gaat hier om een cartoonist, en over machtsmisbruik en intimidatie door politie en justitie, en vrijheid van meninsguiting die nu echt in gevaar is gekomen. Dat moet jou toch iets zeggen. Ik begrijp je standpunt echt niet hoor. Wat is met jou?
Heb je weleens een inval meegemaakt? Minimaal twee busjes voor de spullen en een hele rits burgerauto's op de stoep of dubbel geparkeerd en dat feest heeft vast de hele dag geduurd.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, vertel eens, wie bracht het persbericht naar buiten? Het OM?
Ja, 7 rechercheurs is heel wat (dat zei ik al eerder). Maar nergens blijkt dat ze tegelijkertijd voor de deur stonden. Dat is allemaal onduidelijk, dus waarom stellen dat ze er allemaal stonden?
En dan heb ik nergens nog gezegd wat ik van de motivatie achter de aanhouding vind, en daar heb ik vandaag ook nog geen zin in.
Hoezo gaan die cartoons dan over de hele groep ?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat er een paar mensen die weigeren respect uit te brengen aan anderen maar die wel respect eisen.. zijn die cartoons dan toelaatbaar over het gehele groep.. vanwege een paar individu's. .
En ik ben van mening dat je in principe alles mag zeggen wat je wilt, zelfs als iemand zeg dat alle homo's dood moeten dan vind ik dat een walgelijke mening, maar ik vind wel dat iemand het recht heeft deze te uiten.quote:Ik ben van mening dat cartoons die een politieke achtergrond hebben die daar op belediging uit zijn not done is. en niet toegepast zijn in deze moderne tijd waarin we toch al in een moeilijke samenleving leven..
Wat met mij is?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:00 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wilders is een opportunistische, onbetrouwbare zak die geen greintje geloofwaardigheid heeft. Maar het gaat hier niet om Wilders!! Het gaat hier om een cartoonist, en over machtsmisbruik en intimidatie door politie en justitie, en vrijheid van meninsguiting die nu echt in gevaar is gekomen. Dat moet jou toch iets zeggen. Ik begrijp je standpunt echt niet hoor. Wat is met jou?
Goed dan kwamen ze één voor één langs en de laatste besloot om hem te arresterenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik wek geen suggestie, ik stel slechts dat je dat niet zomaar aan kunt nemen. Laat ik het gelijk wat breder trekken, je kunt niet zomaar aannames maken of iets be- of veroordelen als er niets staat. Blijkbaar ben ik dan nog eens politiek bezig ook.
uitspraak over doodwensing is beiden het geval erg..quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:05 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Hoezo gaan die cartoons dan over de hele groep ?
[..]
En ik ben van mening dat je in principe alles mag zeggen wat je wilt, zelfs als iemand zeg dat alle homo's dood moeten dan vind ik dat een walgelijke mening, maar ik vind wel dat iemand het recht heeft deze te uiten.
Uiteraard is er een grens, en ik zal je precies vertellen waar ik denk dat deze grens ligt: je als een uitspraak doet,en je weet bij het doen hiervan dat er een redelijke kans is dat een van de leden van je publiek als gevolg van deze uitspraak een strafbaar feit pleegt dan ben je over de grens gegaan.
Een voorbeeld ter verduidelijking:
Als een cabaretier als onderdeel van een grap b.v. zegt: "die theo van gogh moet afgeknald worden" vind ik dat kunnen, niemand in het publiek zal serieus overwegen dit te doen. Als een Imam exact hetzelfde zegt tegen een groep mensen die zijn mening als de waarheid zien en waar hij een zekere invloed op heeft, dan weet hij dat er kans is dat iemand dit ook daadwerkelijk doet, dat kan niet.
In die denktrant kan je vrijwel geen enkele vrij discussie voeren, omdat je zelden elk facet kent van elke zaak.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik wek geen suggestie, ik stel slechts dat je dat niet zomaar aan kunt nemen. Laat ik het gelijk wat breder trekken, je kunt niet zomaar aannames maken of iets be- of veroordelen als er niets staat. Blijkbaar ben ik dan nog eens politiek bezig ook.
Geen idee, jij zegt het, ik neem het nog niet aan.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:06 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Goed dan kwamen ze één voor één langs en de laatste besloot om hem te arresteren
Ik ken je langer dan vandaag, ben anders van je gewend en daarom verbazen je reacties in dit topic me ook zo. Maar het feit dat er een heleboel mensen met inconsequente en dubbele moraal zijn, verandert toch helemaal niks aan deze zaak? Is dat niet ook voor jou juist een reden om consequent te zijn, in plaats van dit rare gebagatelliseer? "Ach het waren maar 10 mensen en ze zullen vast niet allemaal tegelijk gekomen zijn..." Flikker toch op man.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:05 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat met mij is?
Dat we wat consistenter voor vrijheid van meningsuiting en vrijheid voor expressie op moeten komen, omdat, als men dat niet doet, die er niet zal zijn.
Tipje van de sluier van mijn mening, ik neig sterk naar vrijheid van expressie en mening. Ik dacht dat dat overigens duidelijk was.
Nee. In het geval van de cabaretier is het satire en maatschappij kritiek. In het geval van de Imam is het absolute waarheid en een fatwa.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:08 schreef Meki het volgende:
[..]
uitspraak over doodwensing is beiden het geval erg..
als een cabaretier het zegt is het net zo erg als een priester of een imaam dat zegt beiden erg
als er iemand op straat word aangehouden en ik kom er aan zetten om eens goed te bekijken wat er gaande is dan word ik weg gestuurd door de politie omdat ik me niet mag bemoeien met hen of in de buurt mag komen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Geen idee, jij zegt het, ik neem het nog niet aan.
Slechts 2 mensen hadden daar -kijkende naar de functie- de taak om een persoon aan te houden. Dat is overigens heel iets anders dan arresteren. Maar ach, dat is maar nuance.
Tip 1. ga niet in discussie met achterlijk volk.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:16 schreef bakvis1 het volgende:
[..]
als er iemand op straat word aangehouden en ik kom er aan zetten om eens goed te bekijken wat er gaande is dan word ik weg gestuurd door de politie omdat ik me niet mag bemoeien met hen of in de buurt mag komen.
waarom zijn die 7 anderen dan niet weg gestuurd?
Goed idee, of nee, ik ga lekker aan de paddo's! Oh nee dat heeft het CDA ook al verboden.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:19 schreef salutem het volgende:
Last but not least
Tip 4. ga je bezatten want onze overheid is het al.
Hè?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik ken je langer dan vandaag, ben anders van je gewend en daarom verbazen je reacties in dit topic me ook zo. Maar het feit dat er een heleboel mensen met inconsequente en dubbele moraal zijn, verandert toch helemaal niks aan deze zaak? Is dat niet ook voor jou juist een reden om consequent te zijn, in plaats van dit rare gebagatelliseer? "Ach het waren maar 10 mensen en ze zullen vast niet allemaal tegelijk gekomen zijn..." Flikker toch op man.
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:16 schreef bakvis1 het volgende:
[..]
als er iemand op straat word aangehouden en ik kom er aan zetten om eens goed te bekijken wat er gaande is dan word ik weg gestuurd door de politie omdat ik me niet mag bemoeien met hen of in de buurt mag komen.
waarom zijn die 7 anderen dan niet weg gestuurd?
Wacht tot na de zomer. Alles wat illegaal is is lekkerder, toch?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:26 schreef Farenji het volgende:
[..]
Goed idee, of nee, ik ga lekker aan de paddo's! Oh nee dat heeft het CDA ook al verboden.
Tiefusoverheid.
Bronquote:'Arrestatie Nekschot geen inperking vrijheid'
De arrestatie van cartoonist Gregorius Nekschot betekent niet dat de vrijheid van meningsuiting in Nederland extra wordt ingeperkt. 'Daar is geen sprake van,' aldus minister Ernst Hirsch Ballin (CDA, Justitie).
Dat zei Hirsch Ballin vandaag naar aanleiding van de commotie rond de arrestatie van cartoonist Gregorius Nekschot.
Haat
Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt de cartoonist van het opzettelijk beledigen van bevolkingsgroepen en van het aanzetten tot haat. Zijn tekeningen zouden moslims discrimineren.
‘Nekschot riskeert een gevangenisstraf van maximaal twee jaar of een geldboete van 18.500 euro,' zo verklaarde een woordvoerder van het OM tegen elsevier.nl.
Aangifte in 2005
Tegen 'Nekschot' werd al in 2005 aangifte gedaan. Afgelopen dinsdag werd hij door de politie opgepakt in zijn huis. Tussen de aangifte en de arrestatie zat een lange periode, omdat niet bekend was wie er schuilging achter het pseudoniem. Justitie zou wel al die tijd bezig zijn geweest met het opsporen van Nekschot.
‘Zijn identiteit is pas zeer recent bekend,’ zei Hirsch Ballin na afloop van de ministerraad. Een Deense televisie zender had echter in februari al een interview met de cartoonist, die jaren geleden al publiceerde op de website van de vermoorde cineast Theo van Gogh.
Laten we het hopen. Zal afhangen van de rechter. Zou me niet verbazen als de rechter alles gewoon proportioneel vindt, maar daar heb ik - buiten mijn eigen cynisme - geen grond voor.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Tegelijkertijd, als de OvJ in deze dus zonder goede reden teveel machtsvertoon heeft ingezet, zal dit alleen maar in het voordeel werken voor diegene die aangehouden is. Gelukkig.
De OvJ zou daarom een goede reden voor die 7 mensen moeten hebben, die weet ik niet, dus kan ik ook nu niet oordelen of het wel erg veel was.
Duidelijk, met een man of 10 tegelijkertijd ingevallen bij hem thuis.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:12 schreef salutem het volgende:
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-377370
dat noemen we onrechtvaardigheid en met 2 maten meten..quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. In het geval van de cabaretier is het satire en maatschappij kritiek. In het geval van de Imam is het absolute waarheid en een fatwa.
Ik neem aan dat deze 'bevolkingsgroepen' dan ook hiervoor worden aangeklaagd omdat ze meegewerkt hebben aan het beledigen van 'bevolkingsgroepen' ?quote:Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt de cartoonist van het opzettelijk beledigen van bevolkingsgroepen (...)
Nee, dat is zeker niet met twee maten meten, en dat weet je zelf donders goed (dat, of je bent echt zo dom als je probeert over te komen)quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:42 schreef Meki het volgende:
[..]
dat noemen we onrechtvaardigheid en met 2 maten meten..
Ik wil je mening horen, je oordeel. Wat je ervan vind. Of de kunstenaar aangepakt zou moeten worden bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:37 schreef Hamilcar het volgende:
Damn, is er geen optie om users op ignore te zetten want van Meki z'n posts word je echt niet gelukkig. Alhoewel, als ik hem zou negeren dan doe ik precies wat hij ook doet - dat negeren wat je niet wilt horen en lekker je eigen mening tot vervelens toe blijven herhalen.
Over dat kunstwerk - wat wil je precies horen. Dat het niet kan? Dat het moet kunnen omdat het kunst is? Stel je voor dat je zoiets op straat tegenkomt, schrik je je dan niet rot? Iemand suggereert dat Wilders dood is maar doet dat niet in een galerie, museum of een andere plaats die hiervoor bedoelt is. Het is dan ook niet zo raar dat het weggehaald is.
Als een cabaretier het zegt is het op z'n ergst een hele slechte grap. Als een imam dit zegt is het mogelijk aanzetten tot moord.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:08 schreef Meki het volgende:
[..]
uitspraak over doodwensing is beiden het geval erg..
als een cabaretier het zegt is het net zo erg als een priester of een imaam dat zegt beiden erg
Nee. Cabaretiers en Imams hebben verschillende functies en daarmee verschillende verantwoordelijkheden.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Als het alleen cartoons tegen Moslims waren, dan had je gelijk gehad, maar Nekschot discrimineert in elk geval niet, want hij maakt cartoons over alle geloven. Alleen zijn het toevallig weer de moslims die er niet tegen kunnen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:10 schreef Meki het volgende:
Maar ik weet genoeg, omdat het de cartoons tegen de Moslims zijn ben jij ertegen..
Leer toch eens relativeren in plaats van voortdurend dat lange tenen gedrag te vertonen met je religieuze tunnelvisie.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:42 schreef Meki het volgende:
[..]
3:00 en verder:quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:12 schreef salutem het volgende:
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-377370
Om eerlijk te zijn, ik zou er naar kijken en mezelf afvragen waarom iemand dat zou maken en wat zijn of haar punt is. Ik word niet boos, ik raak niet ontroerd, ik vraag me dan alleen maar heel even wat af. Het verschil met Nekschot is dat hij zijn 'kunst' in een daarvoor bedoeld medium tentoon stelt. Dat is toch wel even een verschil. Zijn kunst zie je wanneer je er jezelf voor openstelt en wordt niet in je strot gedouwd.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik wil je mening horen, je oordeel. Wat je ervan vind. Of de kunstenaar aangepakt zou moeten worden bijvoorbeeld.
En, is 'je rot schrikken' al een reden om over te gaan tot actie? Mag kunst niet in openbare gelegenheden, zoals de straat? Zou kunst dan wel op iets -wat voor ieder even toegankelijk is- als internet kunnen?
Zou het wel mogen als er een klein bordje bij stond met de tekst 'satire'?
-edit- volgens 'sommige' moslims mag mohammed niet afgebeeld worden.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:28 schreef Gia het volgende:
Volgens moslims mag mohammed niet afgebeeld worden.
Vandaar dat ze mohammed nooit afbeelden en een vrouw zelfs halfsoverkop uit Sudan moet vluchten omdat een teddybeer Mohammed werd genoemd?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:39 schreef kawotski het volgende:
[..]
-edit- volgens 'sommige' moslims mag mohammed niet afgebeeld worden.
Leuk en aardig hoor, die misplaatste nuancering, maar als je het doet doe het dan goed.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:39 schreef kawotski het volgende:
[..]
-edit- volgens 'sommige' moslims mag mohammed niet afgebeeld worden.
De islam =/= de moslims.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:54 schreef huhggh het volgende:
[..]
Leuk en aardig hoor, die misplaatste nuancering, maar als je het doet doe het dan goed.
Van alle stromingen binnen de islam zijn de meeste stromingen (en het merendeel van alle aanhangers) van mening dat een afbeelding van mohammed niet toegestaan is.
Altijd maar weer die aanvulling met dat woordje "sommige", lees je eens goed in.
Wat is je punt? Meerderheid of minderheid, is niet zo van belang, het zou prettig zijn als ze niet iedereen volgens één manier willen laten leven.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:54 schreef huhggh het volgende:
[..]
Leuk en aardig hoor, die misplaatste nuancering, maar als je het doet doe het dan goed.
Van alle stromingen binnen de islam zijn de meeste stromingen (en het merendeel van alle aanhangers) van mening dat een afbeelding van mohammed niet toegestaan is.
Altijd maar weer die aanvulling met dat woordje "sommige", lees je eens goed in.
En terecht. Ik hoop dat het nog héél lang stormt. Wat dat betreft vind ik Geenstijl weer briljant, want die gaan dit vuurtje nog wel een tijdje met olie besprenkelen, terwijl we dat niet van de 'oude' media hoeven te verwachten. Dit mag niet in de doofpot.quote:
ben je getrouwd of onder je kloon-account ingelogd?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:10 schreef SCH het volgende:
Wat is het probleem nou precies?
Mijn man werd vorige week nog in een cel gesmeten omdat hij zijn ID niet bij zich had. Hoorde je daar iemand over? Populistische onzinrel rond een heel slechte tekenaar die nu precies heeft wat hij graag wilde.
Een enorme laffe hond ook om zijn identiteit niet kenbaar te maken. Dat toont wel aan dat hij niet deugt.
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:12 schreef bakvis1 het volgende:
[..]
ben je getrouwd of onder je kloon-account ingelogd?
Ik snap z'n opmerking wel, normaal zo principieel als wat en nu opeens is 't OM goed bezigquote:
Ga anders even op de inhoud in. Deze meneer heeft wellicht strafbare dingen gedaan. Sinds wanneer moet daar niet tegen opgetreden worden? Waarom is Wilders dan wel zo boos over rappers die iets over hem zingen, waarom valt dat niet onder de vrijheid van meningsuiting. Meten met twee maten blijkbaar.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
O, hebben we SCH ook met z'n belachelijke, irrelevante punten.![]()
Cartoon =/= doodsbedreiging
Merkwaardig dat je wel verbolgen bent over het feit dat het niet bij je hebben van je ID een reden is om iemand in de cel te gooien, maar vervolgens wél een cartoonist laf vindt omdat hij onder een pseudoniem schuil gaat. Beetje hypcoriet. Iedereen heeft recht op z'n privacy.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:11 schreef SCH het volgende:
Volgens het laatste nieuws zijn 8 tekeningen gewoon strafbaar, dus wat is het probleem? Prima gedaan toch van het OM?
Ik was echt verbijsterd over Wilders die zelf om de haverklap aangifte doet en nu ineens verbijsterd was
Tegen de rest? Ik heb niet het hele topic gelezen maar wat zijn de argumenten dan om het voor deze dwaze tekenaar op te nemen en wat heeft de politie precies verkeerd gedaan? Is het niet wat overdreven ophef allemaal?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik snap z'n opmerking wel, normaal zo principieel als wat en nu opeens is 't OM goed bezig? Je moet weer eens tegen de rest zijn en wat stoken
Deze zaak is bijna niet objectief te bekijken. Een cartoon is een cartoon en daarmee probeer je ophef te creeren, spot te drijven of mensen aan 't denken te zetten. Velen vinden ze leuk, anderen vinden ze haatdragend, beledigend etc. Wie ben ik om er een oordeel over te vellen? Wanneer is iemand haatdragend, als ie 1 cartoon maakt tegen de islam, bij 10, bij 100? Ik weet 't niet, niemand weet 't.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:18 schreef SCH het volgende:
Ga anders even op de inhoud in.
Kom op zeg, als je zulke heftige dingen publiceert, wees dan een held en zeg gewoon wie je bentquote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:19 schreef Merkie het volgende:
Overigens snap ik niet waarom het erg is als iemand onder een pseudoniem cartoons maakt.
mischien omdat ze iemand die een paar tekeningen maakt met veel bravour oppakken en er een heel tam tam van maken, maar iemand die openlijk zegt dat alle homo`s enzovoorts van een flat gegooid moetten worden dit gewoon mag blijven doen zonder dat hem een strobreed in de weg gelegd word.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ga anders even op de inhoud in. Deze meneer heeft wellicht strafbare dingen gedaan. Sinds wanneer moet daar niet tegen opgetreden worden? Waarom is Wilders dan wel zo boos over rappers die iets over hem zingen, waarom valt dat niet onder de vrijheid van meningsuiting. Meten met twee maten blijkbaar.
Argumenten? Vind je het niet overdreven om iemand 1½ dag vast te houden en met 10 man op te komen halen voor wat tekeningen die wellicht strafbaar zijn?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Tegen de rest? Ik heb niet het hele topic gelezen maar wat zijn de argumenten dan om het voor deze dwaze tekenaar op te nemen en wat heeft de politie precies verkeerd gedaan? Is het niet wat overdreven ophef allemaal?
Natuurlijk roept GeenStijl dat het een schande is maar die site heeft zo als altijd weinig met de feiten op.
Oh, dan kunnen jullie elkaar de hand schudden, want met feiten weet jij geen raad.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Natuurlijk roept GeenStijl dat het een schande is maar die site heeft zo als altijd weinig met de feiten op.
Het gaat toch niet helemaal alleen om de islam? Ik heb heel veel cartoons van deze tekenaar gezien die niet over de islam gingen? Maar dat doet er verder neit toe. Waarom mag het OM niet onderzoeken of het strafbaar is en mag ze dat wel bij een rapper die iets over Wilders zingt?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Deze zaak is bijna niet objectief te bekijken. Een cartoon is een cartoon en daarmee probeer je ophef te creeren, spot te drijven of mensen aan 't denken te zetten. Velen vinden ze leuk, anderen vinden ze haatdragend, beledigend etc. Wie ben ik om er een oordeel over te vellen? Wanneer is iemand haatdragend, als ie 1 cartoon maakt tegen de islam, bij 10, bij 100? Ik weet 't niet, niemand weet 't.
Het principiele punt is dan ook dat 't OM het nu opeens wel weet, en blijkbaar grenzen gaat stellen aan "het vrije woord".
Waarom? Dit was ook altijd een punt van kritiek jegens GeenStijl, maar ik snap werkelijk niet wat de relevantie is van de identiteit van die persoon. Theo van Gogh is om minder afgeslacht.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op zeg, als je zulke heftige dingen publiceert, wees dan een held en zeg gewoon wie je bent
Ze mogen 't wel onderzoeken, maar de cartoons zijn openbaar. Er is dus geen enkele reden om hem te gaan verhorenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:23 schreef SCH het volgende:
Het gaat toch niet helemaal alleen om de islam? Ik heb heel veel cartoons van deze tekenaar gezien die niet over de islam gingen? Maar dat doet er verder neit toe. Waarom mag het OM niet onderzoeken of het strafbaar is en mag ze dat wel bij een rapper die iets over Wilders zingt?
Weten we of dat zo is gebeurd en waarom dat is gebeurd? Dat is toch alleen maar het verhaal van de tekenaar? Ik hoor graag het verhaal van beide kanten.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Argumenten? Vind je het niet overdreven om iemand 1½ dag vast te houden en met 10 man op te komen halen voor wat tekeningen die wellicht strafbaar zijn?
Erik O. werd ook schuldig bevonden door het OM, tot de rechter vond dat 'ie toch niet schuldig was. Dat het OM acht tekeningetjes heeft gevonden waarmee ze denken dat deze cartoonist schuldig kan worden bevonden, zegt natuurlijk helemaal niks. Helemaal al niet sinds dit een heisa van jewelste is geworden; nu kunnen ze niet zeggen van 'kut, we zitten er naast'.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Tegen de rest? Ik heb niet het hele topic gelezen maar wat zijn de argumenten dan om het voor deze dwaze tekenaar op te nemen en wat heeft de politie precies verkeerd gedaan? Is het niet wat overdreven ophef allemaal?
Jezus SCH, jouw vergelijkingen slaan weer nergens opquote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat toch niet helemaal alleen om de islam? Ik heb heel veel cartoons van deze tekenaar gezien die niet over de islam gingen? Maar dat doet er verder neit toe. Waarom mag het OM niet onderzoeken of het strafbaar is en mag ze dat wel bij een rapper die iets over Wilders zingt?
Dat klinkt gek. Hij heeft wellicht strafbare feiten gepleegd, alle reden om te verhoren. Bovendien wilde hij geen medewerking aan eht onderzoek verlenen, als ik het zo uit de verhalen kan opmaken, maar het blijft een onduidelijke geschiedenis.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ze mogen 't wel onderzoeken, maar de cartoons zijn openbaar. Er is dus geen enkele reden om hem te gaan verhoren.
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:25 schreef Steeven het volgende:
Overigens heeft Geenstijl met de cartoonist gebeld, is allemaal te zien en te beluisteren, ik snap niet wat dat niet met de feiten te maken heeft...
dus jij vind het normaal dat mensen onder een pseudoniem publiceren ...quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op zeg, als je zulke heftige dingen publiceert, wees dan een held en zeg gewoon wie je bent
Zijn identiteit wisten ze al volgens mij, anders kan je hem ook niet van zijn bed lichten. Het is gewoon puur triest machtsvertoon.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Weten we of dat zo is gebeurd en waarom dat is gebeurd? Dat is toch alleen maar het verhaal van de tekenaar? Ik hoor graag het verhaal van beide kanten.
En als we boos zijn over mensen die onterecht lang vast worden gehouden, dan weet ik er zo nog wel tig verhalen die niet in de aandacht komen en waar geen kamervragen over worden gesteld. Misschien is het niet terecht en dan kan meneer een klacht indienen. Maar als meneer niet wil zeggen wie hij is, bleef zwijgen enz., dan is die 1,5 dag op zich niet zo verbazingwekkend toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |