abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58680810
Aangezien we al een paar topics hebben gehad over wat nou het mooiste gevechts materiaal is (tanks handwapens etc. etc.) maak ik dit topic even aan om in de trand te blijven.

Wat vinden jullie nou het mooiste gevechts vliegtuig.

TS trapt af:

de F/A-22 Raptor

Peace through power!!
pi_58680833

Brutal. Fucking. Metal.
pi_58680921
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 11:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[ afbeelding ]
ah de F-117 Nighthawk jammer dat dat ding uit de roulatie is gehaald was altijd wel een leuk ding om te zien
Peace through power!!
  FOK!Fotograaf donderdag 15 mei 2008 @ 11:10:58 #4
145146 Andyy
pi_58680998
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 11:01 schreef RaptoR-X het volgende:
Aangezien we al een paar topics hebben gehad over wat nou het mooiste gevechts materiaal is (tanks handwapens etc. etc.) maak ik dit topic even aan om in de trand te blijven.

Wat vinden jullie nou het mooiste gevechts vliegtuig.

TS trapt af:

de F/A-22 Raptor

[ afbeelding ]
dat is waarschijnlijk een YF-22, geen F-22...
pi_58681113
En die F-117 is eigenlijk geen gevechtsvliegtuig, maar een bommenwerper he.

Mijn keuze valt op de P-51
  donderdag 15 mei 2008 @ 11:17:22 #6
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_58681162


De A-10, zonder twijfel. Uit het tijdperk dat ze vliegtuigen nog van beton bouwden en niet van plastic en een en een rekenmachine en een gezicht waar alleen een moeder van zou kunnen houden. .
pi_58681202
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 11:10 schreef Andyy het volgende:

[..]

dat is waarschijnlijk een YF-22, geen F-22...
nee het is de F-22

http://www.geocities.com/jiyangc/differences.htm

Kijk hier maar voor een vergelijking.
Peace through power!!
pi_58681396
F14 black-tomcat
Rookworst zonder "R" is ookworst!
pi_58681410
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:22:45 #10
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58682510
Mitsubishi A6M Zero-Sen



en de Fokker G1 jachtkruiser



[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_58682660


De mooiste volgens mij, al twijfelde ik nog even over een stuka
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:32:52 #12
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_58682673


Su 27 Flanker...
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:34:29 #13
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_58682705
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 12:32 schreef shilizous_88 het volgende:
[ afbeelding ]

De mooiste volgens mij, al twijfelde ik nog even over een stuka
Zowel de Stuka als de A10 zijn bij mijn weten jachtbommenwerpers en geen gevechtsvliegtuigen..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_58682912
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 12:34 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Zowel de Stuka als de A10 zijn bij mijn weten jachtbommenwerpers en geen gevechtsvliegtuigen..
Het vliegt en het wordt gebruikt in gevechten.. ik vatte het misschien te ruim op
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_58683025
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 11:15 schreef Lightning_NL het volgende:
En die F-117 is eigenlijk geen gevechtsvliegtuig, maar een bommenwerper he.

Mijn keuze valt op de P-51
[ afbeelding ]
jaa koning apparaat, de mustang.

P-40 warhawk vind ik ook gaaf...vooral de nose-art van deze:
pi_58683048
tvp
History became legend, legend became myth.
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:57:36 #17
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_58683113
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 12:34 schreef AgLarrr het volgende:
Zowel de Stuka als de A10 zijn bij mijn weten jachtbommenwerpers en geen gevechtsvliegtuigen..
En een F22 kan bommen gooien.
  donderdag 15 mei 2008 @ 13:02:35 #18
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_58683199
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 12:22 schreef Pumatje het volgende:
en de Fokker G1 jachtkruiser

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Op het gebied van Neerlands trots steekt de Koolhoven F.K.55 toch wel met kop en schouders boven iedereen uit.







Heeft helaas maar een keer gevlogen. Maar was qua looks ver z'n tijd vooruit.

[ Bericht 6% gewijzigd door Peppi-en-Kokki op 15-05-2008 13:10:19 ]
pi_58683521
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 13:02 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:

[..]

Op het gebied van Neerlands trots steekt de Koolhoven F.K.55 toch wel met kop en schouders boven iedereen uit.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heeft helaas maar een keer gevlogen. Maar was qua looks ver z'n tijd vooruit.
Nouja gevlogen....volgens mij heeft hij een vlucht van 1 minuut gehad, als het niet korter was. Doordat de motor achterin zat moet het centre of gravity ook ver naar achter gelegen hebben, waardoor hij heel erg onstabiel geweest moet zijn rond de dwars-as (pitch)
Maar inderdaad, hij ziet er wel geniaal uit voor zijn tijd. Hij kwam uit de jaren 30 volgens mij.
pi_58683642
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 11:27 schreef Bdijk het volgende:
F14 black-tomcat
[ afbeelding ]
  donderdag 15 mei 2008 @ 13:53:01 #21
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58683980
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 13:02 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:

[..]

Op het gebied van Neerlands trots steekt de Koolhoven F.K.55 toch wel met kop en schouders boven iedereen uit.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heeft helaas maar een keer gevlogen. Maar was qua looks ver z'n tijd vooruit.

ga dan voor de fokker G1
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:05:26 #22
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_58684171

hoe bedenk je het
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  FOK!Fotograaf donderdag 15 mei 2008 @ 14:15:07 #23
145146 Andyy
pi_58684333
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 11:18 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

nee het is de F-22

http://www.geocities.com/jiyangc/differences.htm

Kijk hier maar voor een vergelijking.
nou die site geeft mij alleen maar gelijk, pitot boom, punterige neus, B en G
pi_58684457
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 14:05 schreef R-Mon het volgende:

hoe bedenk je het
Bedoel je het ontwerp? Want dit toestel heeft hele bijzondere mogelijkheden in vlucht, mede door dat ontwerp.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_58684726
Een tvp, en al is het misschien geen gevechtsvliegtuig, de SR-71 "Blackbird"
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_58684800
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 14:39 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Een tvp, en al is het misschien geen gevechtsvliegtuig, de SR-71 "Blackbird"


Zodra hij op de grond stond lekte hij aan alle kanten olie.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:00:47 #27
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_58685104


Ik moet wel zeggen dat het een trieste dag was toen dit beestje met pensioen ging. Al helemaal een schande dat het overgrote deel door de shredder is gehaald om te voorkomen dat de Iraniërs er onderdelen van zouden jatten.
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:08:57 #28
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_58685287
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 14:22 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Bedoel je het ontwerp? Want dit toestel heeft hele bijzondere mogelijkheden in vlucht, mede door dat ontwerp.
Ja, kan je wat meer vertellen?
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_58685382
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 14:44 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zodra hij op de grond stond lekte hij aan alle kanten olie.
Nouja hij lekte vooral brandstof, omdat de vleugeltanks bij lage temperatuur zo lek als een zeef waren. Daarom ging hij altijd take-off met een minimale hoeveelheid brandstof en moest hij zodra hij was uitgeklommen gelijk tanken.
pi_58687602
mig 29 of me 262
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_58687611
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 14:15 schreef Andyy het volgende:

[..]

nou die site geeft mij alleen maar gelijk, pitot boom, punterige neus, B en G
als je eens even naar de vleugels kijkt dan zie je dat de F-22 minder hoeken in zijn vleugels heeft. in tegenstelling tot de YF-22
Peace through power!!
  donderdag 15 mei 2008 @ 19:35:35 #32
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_58690142


F14 Tomcat
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  FOK!Fotograaf donderdag 15 mei 2008 @ 20:48:56 #33
145146 Andyy
pi_58691627
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:24 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

als je eens even naar de vleugels kijkt dan zie je dat de F-22 minder hoeken in zijn vleugels heeft. in tegenstelling tot de YF-22
je weet dat de rechter een F22(meer hoeken) is en de linker een YF22(minder hoeken) ?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:47:33 #34
7810 FooFighters
 Dave rocks on !!
pi_58704109
daar hoef ik niet overna te denken..



Ook ik vind het echt jammer dat ze vervangen zijn door F18's



Virginia Beach, Va. (Sept. 22, 2006) - An F-14D Tomcat assigned to the “Tomcatters” of Fighter Squadron Three One (VF-31), prepares for its final launch while its maintainers stand by, as part of the “Sunset Ceremony” held at Naval Air Station Oceana. The ceremony commemorated those who designed, flew and maintained the F-14 Tomcat for 36 years. The F-14 Tomcat is being replaced by the F/A-18E/F Super Hornet

-----------------------
2e - F4 phantom
3e - Mig 21 fishbed
You heard of those dirty jalopies,
you heard of the noise they make,
let me reintroduce my new Rocket 88,
pi_58707853
Doe mij maar de F4 Phantom, lekker zwaar, groot en stevig

Assumption is the mother of all f***-ups
  vrijdag 16 mei 2008 @ 19:40:37 #36
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_58712202
De spitfire natuurlijk!

Nee echt niet.
pi_58719478
Eurofighter is ook wel cool

  zaterdag 17 mei 2008 @ 01:04:00 #38
181657 LordNemephis
computer says no
pi_58719590
De Corsair vind ik erg mooi. Maar ja, de P-38 Lightning, de Seafury, de Hurricane, etc. etc. zijn ook mooi....

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  FOK!Fotograaf zaterdag 17 mei 2008 @ 01:28:24 #39
145146 Andyy
pi_58719957
dat de Gripen nog niet is gepost, schandalig
  zaterdag 17 mei 2008 @ 01:34:57 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_58720043
F-15 Strike Eagle blijft ook gewoon gaaf

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_58734470
De Mikoyan-Gurevich MiG 15 en 17. Al mag hun tegenhanger uit de Koreaanse oorlog, de F-86 Sabre er ook zijn.

De Mig-17



De F-86 Sabre

pi_58734494
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 12:32 schreef AgLarrr het volgende:
[ afbeelding ]

Su 27 Flanker...
  zaterdag 17 mei 2008 @ 23:47:49 #43
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_58735537
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 14:05 schreef R-Mon het volgende:
[ afbeelding ]
hoe bedenk je het
Het zou mij niets verbazen als de Russen bij hun ontwerp zich sterk hebben laten 'inspireren' door dit ontwerp.


De amerikanen hadden in de jaren tachtig/begin jaren negentig een experimenteel toestel die ook die vorm had, de Grumman X29...


De S37 (Su-47) is alleen een slagje groter zie ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door MaxiTitan op 18-05-2008 11:59:48 (plaatje op eigen host gezet.) ]
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  zondag 18 mei 2008 @ 11:46:13 #44
215387 joko90
Yoko One
pi_58740045
De Harrier vind ik gaaf omdat hij verticaal kan opstijgen als een helicopter.

pi_58740492
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:44 schreef FoxF1 het volgende:
Doe mij maar de F4 Phantom, lekker zwaar, groot en stevig

[ afbeelding ]
die vind ik ook het gaafst





pi_58741567
F16 en de X35!


F35:


[ Bericht 0% gewijzigd door SolDat op 18-05-2008 18:04:45 ]
  zondag 18 mei 2008 @ 13:30:32 #47
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_58741635
Serieus? De F-35? Dat vind ik nou echt een emotieloze generieke homp vliegtuig. Een lompe hoop metaal die overal een beetje voor leentjebuur speelt.
Ik ga naar huis.
  FOK!Fotograaf zondag 18 mei 2008 @ 14:08:56 #48
145146 Andyy
pi_58742171
quote:
Op zondag 18 mei 2008 13:24 schreef SolDat het volgende:
F16 en de F35!
[ link | afbeelding ]
dat is helemaal geen F35, dat is de X35
  zondag 18 mei 2008 @ 14:54:08 #49
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58742954
De FW 190A
  maandag 19 mei 2008 @ 18:11:30 #50
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_58765478
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:08 schreef Andyy het volgende:

[..]

dat is helemaal geen F35, dat is de X35
Er staat anders toch echt F35 op de staart en op de romp...
Volgens een artikel op dailytech is de eerste F35 begin 2006 uit de hangaar gerold. Toen was de X35 al omgedoopt tot de F35, dus het lijkt mij dat het plaatje van die F35 gewoon goed is. Op de wiki is meer te lezen over het toestel en wat meer plaatjes van de F35.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  maandag 19 mei 2008 @ 18:28:03 #51
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_58765769


pi_58766260
quote:
Op maandag 19 mei 2008 18:11 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Er staat anders toch echt F35 op de staart en op de romp...
Volgens een artikel op dailytech is de eerste F35 begin 2006 uit de hangaar gerold. Toen was de X35 al omgedoopt tot de F35, dus het lijkt mij dat het plaatje van die F35 gewoon goed is. Op de wiki is meer te lezen over het toestel en wat meer plaatjes van de F35.
Het bovenste plaatje is de X35, de onderste de F35
A mind with a heart of it's own
  maandag 19 mei 2008 @ 19:03:37 #53
176916 Karrs
2007-2017
pi_58766310
Zonder enige twijfel de:

Supermarine Spitfire Mk. V

Ook zeer fraai:

Northrop P-38J Lightning

En:

Kawasaki KW-61 Tony

Moooooooooooooooooooooooooooooooooi
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  FOK!Fotograaf maandag 19 mei 2008 @ 19:07:18 #54
145146 Andyy
pi_58766357
quote:
Op maandag 19 mei 2008 18:11 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Er staat anders toch echt F35 op de staart en op de romp...
Volgens een artikel op dailytech is de eerste F35 begin 2006 uit de hangaar gerold. Toen was de X35 al omgedoopt tot de F35, dus het lijkt mij dat het plaatje van die F35 gewoon goed is. Op de wiki is meer te lezen over het toestel en wat meer plaatjes van de F35.
ik heb het over de bovenste plaatje he ?

foto van dezelfde vliegtuig
en die f16 is volgens mij een chase plane
  maandag 19 mei 2008 @ 21:36:36 #55
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_58768710
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:07 schreef Andyy het volgende:

[..]

ik heb het over de bovenste plaatje he ?
[ afbeelding ]
foto van dezelfde vliegtuig
en die f16 is volgens mij een chase plane
Ah, ik zag alleen die F16 op het bovenste plaatje staan (tenminste die sprong in het oog), ik lette niet echt op die tweede op de achtergrond. Een typisch geval van nevermind van mijn kant.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  maandag 19 mei 2008 @ 22:40:08 #56
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_58770003
Niet dat ik nou al te veel af wil dalen, maar in de categorie "WOAH, whack!" wil ik ook de Bird of Prey nog wel even nomineren.

Ik ga naar huis.
pi_58770688
De Mosquito blijft ook erg fraai

A mind with a heart of it's own
pi_58770808

Turning mountains into vallies since 1965

Verder is de Spitfire ook een favoriet.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 19 mei 2008 @ 23:53:26 #59
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58771825
Damnit, gevechtsvliegtuigen posten.

geen bommenwerpers,tankers,sportvliegtuigen,RCplanes,helikopters,blusvliegtuigen etc.

fighterplanes..


fly on
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 20 mei 2008 @ 00:06:38 #60
52099 Jornjur
uhhh ja tuurlijk
pi_58772173
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 11:17 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
[ afbeelding ]

De A-10, zonder twijfel. Uit het tijdperk dat ze vliegtuigen nog van beton bouwden en niet van plastic en een en een rekenmachine en een gezicht waar alleen een moeder van zou kunnen houden. .
ben ik het zooo mee eens. Die dingen zijn al tig jaar oud en worden volgens mij nog steeds in irak ingezet. Vliegtuigen zoals deze kunnen teminste tegen een stootje!
Living from vacation to vacation.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 00:27:21 #61
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_58772717

F-14 Tomcat
Een F-18 verbleekt ernaast.

Met een speciale vermelding voor de F-16, A-10 en F-4 Phantom.
pi_58772736
Eens met de raptor... als verkenningsvliegtuigen ook zijn toegestaan ga ik zeker voor de blackbird... meest bizarre vliegtuig ooit.

Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 01:16:43 #63
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_58773472
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 00:06 schreef Jornjur het volgende:
ben ik het zooo mee eens. Die dingen zijn al tig jaar oud en worden volgens mij nog steeds in irak ingezet. Vliegtuigen zoals deze kunnen teminste tegen een stootje!
Ze zijn ze net aan het updaten, ze blijven nog tenminste tot 2030 vliegen. .
Ik ga naar huis.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:22:26 #64
24919 Quantor
allround game addict
pi_58778723
Ondanks dat ze veelvuldig uit de lucht vielen, vind ik de F104 Starfighter een mooie gevechtsvliegtuig. Als je een Starfighter (de naam al) ziet, dan weet je al dat het een snel vliegtuigje is (was).

*NuT5*
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:52:09 #65
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58780436
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:22 schreef Quantor het volgende:
Ondanks dat ze veelvuldig uit de lucht vielen, vind ik de F104 Starfighter een mooie gevechtsvliegtuig. Als je een Starfighter (de naam al) ziet, dan weet je al dat het een snel vliegtuigje is (was).

[ afbeelding ]
idd supermooie toestellen die er echt nog badass uitzagen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_58787432
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:22 schreef Quantor het volgende:
Ondanks dat ze veelvuldig uit de lucht vielen, vind ik de F104 Starfighter een mooie gevechtsvliegtuig. Als je een Starfighter (de naam al) ziet, dan weet je al dat het een snel vliegtuigje is (was).

[ afbeelding ]
blij dat ze weg zijn de kopje's stonden dagelijks te trillen op tafel en in de kast
je kon elkaar niet eens verstaan als ze over ons huis heen vlogen
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:44:59 #67
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58788226
ach raak je gewend aan.

elke week vliegen er minimaal 10 x apaches boven onze wijk
en zo'n 40 straaljagers.

hercules vliegtuigen..

chinooks

ga zo door.

zitten precies op aanvliegroute naar vliegbasis eindhoven en praktisch naast vliegbasis Volkel.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_58788697
Ik zal naar je zwaaien over een paar weken
(shithook)
  Moderator / Redactie FP dinsdag 20 mei 2008 @ 21:09:41 #69
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_58788754

F-22 Raptor
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:17:21 #70
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_58792422
Zo, om de discussie "Wat is wel een niet een gevechtsvliegtuig?" maar even af te kappen:

Een gevechtsvliegtuig is een vliegtuig dat deelneemt aan gevechtshandelingen. Hieronder vallen pure jagers (bestaan bijna niet meer), jachtbommenwerpers (multi-role toestellen dus, al zijn ze nooit echt geweldig in een specialisatie), gewone bommenwerpers (bestaan ook al bijna niet meer), maritieme patrouille vliegtuigen (zoals de Orion en de Tracker) en aanvalsvliegtuigen (eigenlijk lichte bommenwerpers).
Sommige mensen rekenen transporttoestellen er ook toe, omdat ze (met name de kleinere) nogal eens in de Forward Area opereren, en dus aan gevechtshandelingen deelnemen. Bovendien zijn er nogal wat transporttoestellen op de één of andere manier bewapend (geweest), zoals de An-2, AC-47, AC-119, AC-130 en zelfs de C-5 Galaxy is ooit bewapend geweest: men heeft er een ICBM mee afgevuurd door hem in de lucht uit het vrachtruim te kieperen. Als je de YAL-1A meetelt is zelfs de Boeing 747 een gevechtstoestel, hij schiet immers raketten neer (althans: dat moet hij gaan doen).
Andere mensen rekenen ook ondersteunende toestellen als AWACS-/AEW-, Airborne Command Posts en ELINT-platformen mee.
Dan zijn er nog bewapende helicopters (het is immers ook een vliegtuig, al draait de vleugel rondjes), en bewapende trainers (zoals de BAe Hawk en de AlphaJet).

Ontwikkelingstoestelen die je hier terugziet zoals de X-29A en de Berkut maar ook de overige experimentele toestellen zijn weliswaar militair, maar die tellen dan eigenlijk weer niet mee (al verdienen ze per land een eigen topic). Overigens: de verschillen tussen de X-35 en de F-35 zijn klein. Maar als er op de staart "F-35" staat, ga er dan maar vanuit dat het dat ook is.

On topic: Ik heb geen favoriet. Elke periode heeft vliegtuigen voortgebracht die ik geweldig vond. De Mustang, Spitfire, Lightning en Thunderbolt waren het ultieme propeller toestel. Van de eerste generatie jets vond ik de P-80, de F-86, de Hawker Hunter en de Gloster Meteor prachtig. De tweede generatie bracht met de Centuries series briljante ontwerpen als F-100, F-102, en F-104 maar ook de F-4, F-5, de MiG-21, de Viggen en de BAC Lightning voort. In de derde generatie trokken de F-14, de F-16, de Tornado IDS, de Gripen en de Su-27 en de MiG-29 mijn aandacht. En in de 4e generatie de Typhoon, Rafale en F-22 en F-35. En dan heb ik het alleen maar over de jagers en jachtbommenwerpers.

In de jaren 50 en 60 ontwikkelden de VS prachtige toestellen als de B-36, de B-47, B-52 en XB-70. Engeland kwam met de Victor en de Vulcan, maar zeker ook met de Canberra goed mee. En een ontwerp als de Tu-95 Bear, daar kun je alleen maar van houden. Een ontwerp als de B-2, met zijn enorme voorgeschiedenis bij Northrop: Ik kan er niet genoeg over lezen.

Grote en kleine toestellen: De Hercules, de Fouga Magister, de BAe Strikemaster/Jet provost, de BAe hawk, de T-37 en T-38, de Galaxy, de Stratotanker/Stratojet, de T-33, de Shorts Belfast, de U-2 serie, de verschillende typen Blackbird... Ik vind ze allemaal stijl-iconen. Als ik een favoriet toestel moest kiezen, dan koos ik voor alle vliegtuigen die in dienst gekomen zijn vanaf het begin van de Tweede Wereldoorlog tot eind jaren 80 ( de laatste waren de B-2 en de F-117A). De 4e generatie is me te plastic (al lijden de VS types daar meer aan dan die van de Europeanen).

Om toch maar een plaatje te posten: De VS hebben vorige week een airborne laser getest. Het is de Advanced Tactical Laser, waarmee je vanaf een kilometer of 20 afstand voertuigen, radiomasten (voor bijvoorbeeld GSM-communicatie) en dergelijke doelen kunt uitschakelen. Het geheel weegt een ton of 20, wordt ontwikkeld door Boeing, en zit in een Lockheed C-130 verpakt. Ter ere van de Spectre gunship heeft Boeing deze de Laser Gunship genoemd.

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_58793768
van de straalvliegtuigen:
Onze eigen F-16 Fighting Falcon

uit het prop-tijdperk:

Al was het alleen maar om de lucht die er vanaf komt als zo'n ding start
Voor deze ben ik aant sparen zal nog wel even duren
  woensdag 21 mei 2008 @ 07:18:02 #72
176916 Karrs
2007-2017
pi_58794985
Je bent aan 't sparen
Voor een Mitchell
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 21 mei 2008 @ 07:38:35 #73
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_58795051
DR1


stuka


Me-163B 'Komet'


Heinkel He 111 Z


http://www.kheichhorn.de/html/body_heinkel_he_111z.html

Blohm & Voss BV P.111
http://www.luft46.com/bv/bvp111.html

(leuke site trouwens http://www.luft46.com)

En van wat moderer spul
Harrier


MiG-35


Mirage 2000N
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_58811087
Avro Canada CF-105 Arrow
Vanwege zijn prestaties voor die tijd en het politieke verhaal erachter.


pi_58811844

Panavia Tornado MRCA
pi_58815770
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 07:18 schreef Karrs het volgende:
Je bent aan 't sparen
Voor een Mitchell
Ja!

Denk dat ik al ongeveer 0,0000023% bij elkaar heb ongeveer
En dan nog een vliegbrevet halen en er eentje vinden die te koop staat.
  donderdag 22 mei 2008 @ 01:37:18 #77
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_58815787
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 07:18 schreef Karrs het volgende:
Je bent aan 't sparen
Voor een Mitchell
Nee, een Revell. .
Ik ga naar huis.
  donderdag 22 mei 2008 @ 22:51:35 #78
163306 Neerio
is aan het zijn
pi_58839605
brute kracht

My favorite thing about the Internet is that you get to go into the private world of real creeps without having to smell them.
pi_58848815
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 12:34 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Zowel de Stuka als de A10 zijn bij mijn weten jachtbommenwerpers en geen gevechtsvliegtuigen..
Gevechtsvliegtuig is een verzamelnaam voor alle vliegtuigen waarmee je kunt vechten:
http://www.nederlandseluchtvaart.nl/forums/showthread.php?t=1003

Overigens zijn beide geen jachtbommenwerpers. De Stuka is een duikbommenwerper die het aflecht tegen jagers.
En de A-10 zie ik het ook niet opnemen tegen iets als een F-16. Het is een aanvalsvliegtuig (grondondersteuning). De A duidt dat ook al aan. Jagers en Jachtbommenwerpers krijgen n.l. een F nummer.

Edit: mijn keuze: Fokker G.1 voor de propellorvliegtuigen. en de F-14 Tomcat voor de haardrogersm et als goede 2e de A-10
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:36:20 #80
176916 Karrs
2007-2017
pi_58849852
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 22:51 schreef Neerio het volgende:
brute kracht

[ afbeelding ]
Het gaat in deze draad toch om het móóiste gevechtsvliegtuig? Wie de A-10 mooi vindt, moet zich laten nakijken hoewel over smaak uiteraard niet te twisten valt.

De A-10 (en de Apache bijvoorbeeld) behoren tot de lelijkste machines ooit gemaakt, maar er gaat een uitstraling van uit die hem weer 'mooi' maakt. Hetzelfde geldt voor de Republic P-47C/D Thunderbolt::

Een onooglijk ding, maar toch weer mooi. Brute kracht, dat straalt ie ook uit.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_58850085
Voor mij de Vulcan:

How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  vrijdag 23 mei 2008 @ 12:41:48 #82
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58853377
ik wil niet afwijken van de lijn van het topic.

maar de Apache helikopter vind ik zeker te weten een erg mooi toestel, uitstraling daargelaten.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 23 mei 2008 @ 12:49:03 #83
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58853552
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 10:44 schreef charon het volgende:
Voor mij de Vulcan:

[ afbeelding ]
is volgens mij ook een bommenwerper

Ik ga ook voor de A-10, al is dat ook geen jager. Wel een bruut mooi ding.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_58853707
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:41 schreef Pumatje het volgende:
ik wil niet afwijken van de lijn van het topic.

maar de Apache helikopter vind ik zeker te weten een erg mooi toestel, uitstraling daargelaten.


  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:05:18 #85
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_58853948
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:41 schreef Pumatje het volgende:
ik wil niet afwijken van de lijn van het topic.

maar de Apache helikopter vind ik zeker te weten een erg mooi toestel, uitstraling daargelaten.
Eerst zitten te zeiken dat er te veel bommenwerpers worden gepost en nu kom je zelf met een helikopter aanzetten?




De Mig 19, eet je zo met huid en haar op

Vind Migs sowieso mooi, waarbij Amerikaanse vliegtuigen in de koude oorlog allemaal in hangaars stonden stonden deze gewoon buiten, voor ze opstegen werd er even een bezem over heen gehaald om ze sneeuwvrij te maken
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:12:33 #86
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_58854126
niet echt mooi maar waar valt dit dan onder:


mmh vliegtuig blijkbaar:
"The FAA classifies the Osprey as a model of powered lift aircraft."

lolplaatje

Sea dart was serious bedoelt als jet die vanaf het water opsteeg.


Ontopic:


Niet de mooiste foto maar een heel mooi vliegtuig
pi_58854343
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:49 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

is volgens mij ook een bommenwerper

Ik ga ook voor de A-10, al is dat ook geen jager. Wel een bruut mooi ding.
Natuurlijk is het een bommenwerper. Bommenwerpers zijn ook gevechtsvliegtuigen.

Bij de Mosquito sluit ik me ook aan, maar die is al gepost.

[ Bericht 7% gewijzigd door charon op 23-05-2008 13:26:57 ]
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_58854688
@the_RAVEN, een helicopter kun je ook een aircraft noemen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:56:28 #89
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58855404
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:54 schreef Waas het volgende:

[..]


was een reactie op Karrs.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:04:35 #90
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_58855668
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:12 schreef the_RAVEN het volgende:
niet echt mooi maar waar valt dit dan onder:
[ afbeelding ]

mmh vliegtuig blijkbaar:
"The FAA classifies the Osprey as a model of powered lift aircraft."
Dat is dan weer net het grijze gebied. Maar nog steeds een supergaaf ding
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:11:26 #91
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_58859374
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:32 schreef Lightning_NL het volgende:
@the_RAVEN, een helicopter kun je ook een aircraft noemen
Sterker nog: een helicopter IS een vliegtuig.
In het Engels is het wat makkelijker: Fixed wing and rotary wing aircraft. In het nerderlands zou dat zoiets zijn als vastvleugelig en draaivleugel vliegtuigen. Hoe dan ook: beiden zijn vliegmachines.

En nogmaals: een gevechtsvliegtuig is elk type vliegtuig dat gevechtshandelingen uitvoert, dus zeker ook aanvalsjagers en bommenwerpers. Zie mijn eerdere post.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_58860019
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:11 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Sterker nog: een helicopter IS een vliegtuig.
In het Engels is het wat makkelijker: Fixed wing and rotary wing aircraft. In het nerderlands zou dat zoiets zijn als vastvleugelig en draaivleugel vliegtuigen. Hoe dan ook: beiden zijn vliegmachines.
Helikopters vliegen niet.
Helikopters zijn zo lelijk, dat de aarde ze afstoot.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:56:17 #93
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_58860599
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:12 schreef the_RAVEN het volgende:

lolplaatje
[ afbeelding ]
Sea dart was serious bedoelt als jet die vanaf het water opsteeg.
Was bedoeld om gebruik te maken van het grondeffect.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_aircraft
pi_58860722
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:56 schreef HarryP het volgende:

[..]

Was bedoeld om gebruik te maken van het grondeffect.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_aircraft
Helemaal niet.
http://en.wikipedia.org/wiki/F2Y_Sea_Dart
pi_58863563
Ok, hier een selectie uit mijn favorieten. De meeste uit het late interbellum, een favoriet tijdperk qua militaire luchtvaart van mij.

Polikarpov I-16.

Jachtvliegtuig van de USSR. Ingezet tijdens Spaanse Burgeroorlog door de spaanse luchtmacht, en door de Russen en Finnen ( buitgemaakte toestellen ) in de winteroorlog. Voorts ook nog tijdens het incident van Khalkhin Ghol ingezet. Heeft tijdens operatie Barbarossa nog gevochten tegen Duitse jagers.

Boeing P-26

Met de toepasselijke naam 'Peashooter'. Guatamala heeft ze tot 1957 in dienst gehouden. Check ook het Bassie-en-Adriaan kleurenschema.

Tupolev Tu-128

NAVO-codenaam 'Fiddler'. 1 Van de grootste jagers ooit gemaakt.

Tupolev TB-3

Toppunt van stoerheid. Vanuit een open cockpit dood en verderf op de grond zaaien. Summum van stoerheid:

Neemt al uw kameraden mede! Woah!
Moeder, waar is mijn pils?
pi_58878857
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:33 schreef Waas het volgende:

[..]

Helikopters vliegen niet.
Helikopters zijn zo lelijk, dat de aarde ze afstoot.
rustig aan heh

  zaterdag 24 mei 2008 @ 16:52:28 #97
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_58879187
ikj ben trouwens ook wel van het eperimentele spul


Natter


Lippisch DM-1


Weserflug P.1003/1 (ziet er bekend uit he )



FW Triebflugel
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_58894960
Ja, als we geen jachtvliegtuigen maar gaan posten maar ook bommenwerpers en verkenningsvliegtuigen dan wil ik nog een bijdrage doen:

Naar mijn mening het allermooiste vliegtuig ooit gemaakt: De Tu-95 Bear



Alles is mooi aan de Bear, de vleugels, de slanke romp, de contra-roterende propellorbladen van de turboprops (turboprops zijn eigelijk gewoon straalmotoren met een propellor erop) totaan de staartkoepel toe. Wat een geweldig mooi design. De Bear is nog steeds een geweldenaar.
pi_58897344
Dat van die contra-roterende propellorbladen wist ik niet. Hoe the fuck zouden ze dat gedaan hebben op een turboprop? En wat is het nut?
pi_58897711
quote:
Op zondag 25 mei 2008 13:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat van die contra-roterende propellorbladen wist ik niet. Hoe the fuck zouden ze dat gedaan hebben op een turboprop? En wat is het nut?
Volgens mij wordt de prop efficienter, waardoor kleinere propellorbladen gebruikt kunnen worden om dezelfde hoeveelheid trekkracht te produceren.
Bovendien heb je minder last van torque en wordt de gewervelde luchtstroom als gevolg van een ronddraaiende prop een stuk minder.
Ik kan me wel voorstellen dat de reduction gearbox een stuk groter en complexer moet zijn, maar hoe dat precies werkt zou ik niet weten.
Ik denk dat een turbofan toch wel een efficientere oplossing is
  zondag 25 mei 2008 @ 16:43:35 #101
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58901078
quote:
Op zondag 25 mei 2008 14:11 schreef mando_diao het volgende:

[..]

Volgens mij wordt de prop efficienter, waardoor kleinere propellorbladen gebruikt kunnen worden om dezelfde hoeveelheid trekkracht te produceren.
Bovendien heb je minder last van torque en wordt de gewervelde luchtstroom als gevolg van een ronddraaiende prop een stuk minder.
Ik kan me wel voorstellen dat de reduction gearbox een stuk groter en complexer moet zijn, maar hoe dat precies werkt zou ik niet weten.
Ik denk dat een turbofan toch wel een efficientere oplossing is
Waar zo'n Bear vooral beter in is, is herrie produceren.
  zondag 25 mei 2008 @ 19:36:57 #102
122997 zquing
Drama Junk
pi_58904383


deze vind ik erg tof
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 25 mei 2008 @ 19:41:32 #103
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_58904484
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:43 schreef Nobu het volgende:

[..]

Waar zo'n Bear vooral beter in is, is herrie produceren.
Zijn Amerikaanse broer B-52 (voor zover de vergelijking opgaat) is anders ook niet een van de stilste.

Ik vind de Tu-95 ook een mooi toestel, waar de amerikanen toch steeds meer naar de technologische kant leun(d)en had/heeft Rusland een andere aanpak op zaken. Ik weet niet, Russische technologie ziet er op zijn eigen manier er kontschoppend uit. Technologie dat je een schop kan geven als het niet werkt en dan werkt het weer.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  FOK!Fotograaf maandag 26 mei 2008 @ 15:03:26 #104
145146 Andyy
pi_58920138
  maandag 26 mei 2008 @ 15:29:52 #105
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58920648
CGI ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  FOK!Fotograaf maandag 26 mei 2008 @ 15:31:41 #106
145146 Andyy
pi_58920685
nee gewoon echt
te mooie foto is dat vind ik
  maandag 26 mei 2008 @ 15:42:34 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58920877
De P-51 Mustang:



En de spitfire:

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_58921375
Dan toch liever de Hawker Tempest:

How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  maandag 26 mei 2008 @ 16:39:41 #109
214584 Waas
blurry
pi_58921945
quote:
Op maandag 26 mei 2008 16:08 schreef charon het volgende:
Dan toch liever de Hawker Tempest:

[ afbeelding ]
Die heeft ook wel een stoere lijn idd.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:04:58 #110
73274 Prosac
Bedankt Ray
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:44:04 #111
209444 gabsoll
Fock it!
pi_58943132
I see hiz face when I lo0k @ j0ee..(L)
http://nl.youtube.com/user/laydtinn
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:47:27 #112
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_58943225
Ga even lekker met je barbies spelen, vervelende spamslet.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:52:29 #113
209444 gabsoll
Fock it!
pi_58943311
zal ik doen
I see hiz face when I lo0k @ j0ee..(L)
http://nl.youtube.com/user/laydtinn
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:08:40 #114
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_58959126
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 22:12 schreef Sinat het volgende:
Avro Canada CF-105 Arrow
Vanwege zijn prestaties voor die tijd en het politieke verhaal erachter.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die is toch ten onder gegaan aan een politiek spel met de VS of niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:39:53 #115
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58959948
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

die is toch ten onder gegaan aan een politiek spel met de VS of niet
Ja, zware ontwikkelingskosten en ineens gingen ze voor de F111, of was dat weer een ander toestel van de Britten?
pi_58963733
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 10:36 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het gaat in deze draad toch om het móóiste gevechtsvliegtuig? Wie de A-10 mooi vindt, moet zich laten nakijken hoewel over smaak uiteraard niet te twisten valt.

De A-10 (en de Apache bijvoorbeeld) behoren tot de lelijkste machines ooit gemaakt, maar er gaat een uitstraling van uit die hem weer 'mooi' maakt. Hetzelfde geldt voor de Republic P-47C/D Thunderbolt::[ afbeelding ]

Een onooglijk ding, maar toch weer mooi. Brute kracht, dat straalt ie ook uit.
niet voor niets heet de A-10 ook Thunderbolt II
  FOK!Fotograaf woensdag 28 mei 2008 @ 14:50:54 #117
145146 Andyy
pi_58964613
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:04 schreef Prosac het volgende:
[ afbeelding ]

F/A 18 Hornet.
de superhornet is mooier
pi_58985619
Echt, die F18 vind ik echt een heel lelijke bak.
pi_58986174
De Stuka, Spitfire en Focke Wulf vind ik het mooist, maar die zijn allemaal al gepost.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2008 12:59:22 ]
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:31:58 #120
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_58986972
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:32 schreef Lightning_NL het volgende:
Echt, die F18 vind ik echt een heel lelijke bak.
Echt hè
de USAF heeft echt wel mooiere kisten.
pi_59036352
[url=http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/3/8/3/0216383.jpg[/img]]http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/3/8/3/0216383.jpg[/img][/url]

voor mij deze
pi_59036369
pi_59036465



AC-130
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  zaterdag 31 mei 2008 @ 22:26:13 #124
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_59039378
Fokker Dr.1 Ooit het modernste en beste gevechtsvliegtuig ter wereld.

Wie dit leest is gek
  zaterdag 31 mei 2008 @ 22:44:59 #125
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_59039656
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:31 schreef fokkerbe het volgende:
[ afbeelding ]
is dat een reeplica of is dat een van de 2 (of 3) die nog vliegt?
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  zondag 1 juni 2008 @ 12:33:26 #126
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_59045904
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:31 schreef fokkerbe het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh... de JU87. Wat een schoonheid inderdaad.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 1 juni 2008 @ 13:12:17 #127
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59046617
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 22:44 schreef Conekiller het volgende:
is dat een reeplica of is dat een van de 2 (of 3) die nog vliegt?
Er vliegen geen originelen meer afaik.
Ik ga naar huis.
  zondag 1 juni 2008 @ 14:33:33 #128
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_59048174
als het goed is zijn er nog 2 volledig compleet en evt vliegbaar.
Een in London en een in de US. Die in de US staat daar al sinds begin jaren '40
Tenminste, ik zou niet inzien waarom met wat aandacht ze ook niet meer zouden kunnen vliegen.
Tevens is er in 2004 in Engeland begonnen met een volledige restauratie waarvan de verwachte einddatum begin 2008 zou zijn. Vliegt die misschien al weer?
http://forum.keypublishing.co.uk/archive/index.php?t-38846.html

en een 7/10 replica
http://forum.keypublishing.co.uk/showthread.php?t=20390&highlight=Stuka
en ook uit dat stuk een persbericht over een russische replica
quote:
From The Moscow Times.com

"Friday, Jun. 21, 2002. Page 4

Reconstructed Nazi Plane 'Bombs' Ukraine Again

By Elizabeth Piper
Reuters

Mikhail Chernichkin / Reuters

The Junkers dive bomber Nesonov built himself, mostly from a model kit and bits of scrap, flying around the Dzhankoi aerodrome.


DZHANKOI, Ukraine -- A Nazi plane screams through the sky, almost skimming the earth, and people start to scream "get down, the Luftwaffe are here."

With its swastikas gleaming in the sun, the plane bears down on Ukrainian soil once again and drops its load -- a huge bomb.

It does not explode.

Instead it bounces, and the handful of flying fanatics gathered on the center verge of a ramshackle aerodrome in southern Ukraine laugh, saying all it could kill was a rabbit.

"That's why the Germans lost the war," chuckles one -- Farkhad the engineer, who has downed tools to watch retired army pilot Vladimir Nesonov fly his homemade Junkers complete with a bomb, crafted out of wood and metal.

Rubbing his eyes as Nesonov swoops down again frighteningly close to the ground, Farkhad stares at the plane and mumbles: "How strange to see a Nazi plane in the sky again."

For many in Ukraine, seeing a Nazi dive-bomber screeching through the sky stirs memories of the destruction wrought by Hitler's Luftwaffe air force and ground troops in World War II.

But for Nesonov it is the realization of a dream -- he has built a Junkers plane out of bits of scrap scavenged in Russia's Far North, and after several unsuccessful attempts he can fly a model of the dive-bomber that inflicted so much damage during the war.

"My mother saw pictures of me flying the plane and panicked, thinking for a second it had all started again," says Nesonov, cradling a vodka after flying in circles for about 10 minutes around the aerodrome.

"But what I can do is show the world what it was like, the sheer fear," he says. "Loads of people ask me how I can fly a fascist plane, but I say we have to remember the fierce plane that nearly killed us all."

He hopes filmmakers will use the replica -- "and not just any old Russian plane with swastikas stuck on" -- to show the world what the war meant for ex-Soviet Ukraine, a country whose suffering during the war, he says, has rarely been talked about.

About one in six of Ukraine's population was killed during the war, some 5.3 million people. The war tore the republic apart, dividing those who fought for the Soviets and those who wanted out of the Union and helped the Nazis.

Today the war is still hitting the headlines after officials in a town in western Ukraine brought forward the idea of rehabilitating veterans of the Nazi SS Galicia division -- something that has caused outrage among many.

Nesonov's father was wounded in battle at the front. He now lives alone in the industrial Zaporozhiya region and refuses to talk of what happened after the Germans invaded in 1941.

Maybe that's why Nesonov is obsessed with "the enemy." But he puts it more simply -- he chose the plane because of its power.

"I chose the Junkers because it's a plane of the aggressor. It was the plane that the fascists used to destroy almost the whole of Europe. It even got to Africa and England," he says, flinging his arms wide to stress his point.

"The bombs are so accurate it is like shooting someone in the back of the head. ... If we [the Soviet Union] had had these kind of machines, the war would have been a different matter. We would have kicked the Nazis out much more quickly."


Reuters

Retired army pilot Vladimir Nesonov.
He looks fondly at the replica plane like a first-time father at his child. "I cannot explain just how proud I am."

Painted with green and yellow camouflage, black crosses on both sides and swastikas on the tail, the plane is slightly smaller than a real Junkers but is equipped with guns and bombs.

"It's just like a real Junkers and I can fly it just like a Luftwaffe pilot."

Most watching the strange spectacle would disagree.

Donning a white helmet with huge black goggles, he looks more like a "Star Wars" bad guy than a pilot. Then his army buddy Vladimir Aksyonenko, a.k.a. "The Colonel," helps him into the cockpit and fusses over him like a child.

"Put your seatbelt on ... no don't tug it like that ... there you are," he murmurs, climbing off the wing.

With a put-put, the engine starts ticking over with a strong smell of fuel and a burst of black smoke. It cuts out. The first attempt, second, third and fourth fail to get the engine working and then its back to the hangar for some heavy-duty repair work.

"It's a pretty weak engine. It's a four-cylinder," engineer Farkhad says, cut short by a blustering Nesonov who shouts out that the world should believe it has 12 cylinders.

Again to the taxiway, The Colonel runs around the plane with screwdriver in hand, making some final adjustments.

Chugging down the runway and slowly taking off, the plane looks poised to fall to the ground.

"He's a kamikaze," says Farkhad. The Colonel breathes a heavy sigh of relief when the pilot just about manages to pull the plane out of a deep dive.

"I'll kill him myself if he doesn't do it first," says The Colonel, decked out in camouflage fatigues and sandals.

After 10 minutes flying, Nesonov gets out of the cockpit with his arms raised above his head and a huge grin across his face.

"So how was it?" he asks the crowd. "Did you see what I did? Filmmakers must see what I can do to make their films more realistic. ... I am ready for all offers."
deze ziet er toch ook wel flightready uit. Hoewel hij niet vloog op die show is tie wel compleet
http://www.ilovenyphotos.com/aviation/stuka.html
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  dinsdag 3 juni 2008 @ 21:22:18 #129
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_59100909
Wie dit leest is gek
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:09:31 #130
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59102240
vooral: Nice pic!
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 4 juni 2008 @ 00:29:13 #131
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59105921


de zerstörer, nachtgevechtsvliegtuig, later jager bomber...
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:10:57 #132
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_59110844
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 00:29 schreef RPD het volgende:
[ afbeelding ]

de zerstörer, nachtgevechtsvliegtuig, later jager bomber...
Is dit niet gewoon een Me110? Hoe dan ook: geen nachtjager, de antennes voorop ontbreken, net als het wapen dat vanuit de cockpit afgevuurd werd..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:56:44 #133
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59117307
gelijk, maar zijn functie was onder andere nachtgevechtsjager en later jager bommenwerper... dit was gewoon het mooiste plaatje wat ik zo snel kon vinden.

de naam van het apparaat was in iedergeval zerstörer

overigens is het BF 110 ipv Me110
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  woensdag 4 juni 2008 @ 15:02:44 #134
68036 iScripters
Personification of Evil
pi_59117530
AC 130 Spectre Gunship
No Comment!
  woensdag 4 juni 2008 @ 15:17:53 #135
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59118001
Mwoah een gevechtsvliegtuig? Eerder een vliegende tank met die howitzer aan de zijkant
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  FOK!Fotograaf woensdag 4 juni 2008 @ 15:25:06 #136
145146 Andyy
pi_59118262
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:17 schreef Esses het volgende:
Mwoah een gevechtsvliegtuig? Eerder een vliegende tank met die howitzer aan de zijkant
tegenwoordig hebben/krijgen ze 2 bushmaster kannonnen + Houwitser
dat is pas CAS
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:07:28 #137
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59119609
alleen al door haar vormen

de Sukhoi - 47




en de Sukhoi Su-30m



fokkin scary vliegtuigen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:13:43 #138
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_59119798
Ben niet echt thuis in vliegtuigen, maar als ik dan toch mag kiezen, dan kies ik deze.


Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:56:20 #139
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59123806
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:25 schreef Andyy het volgende:

[..]

tegenwoordig hebben/krijgen ze 2 bushmaster kannonnen + Houwitser
dat is pas CAS
wie dat ooit bedacht heeft om artillerie stukken in een vliegtuig te proppen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:13:07 #140
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59124251
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wie dat ooit bedacht heeft om artillerie stukken in een vliegtuig te proppen
Het werkt blijkbaar.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:54:23 #141
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59125599
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wie dat ooit bedacht heeft om artillerie stukken in een vliegtuig te proppen
het feestelijke aan de spectres en spookys is dat ze een zogenaamd wheel of death uitvoeren, waarbij ze een rondje om het doel heen vliegen met het doel dus in het midden,en vervolgens vuren. mede daarom werken de apparaten nauwkeurig. voor de mensen die Call of duty 4 hebben gespeeld is dit natuurlijk niets nieuws.

maar het blijft vet.
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:54:53 #142
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_59125610
Uit de oude doos:
Zero sen


Spittfire


En van de laaste jaren duidelijk de F35 lightning
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:00:33 #143
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59125800
ook nog een mooie uit de pacific theatre



[ Bericht 26% gewijzigd door RPD op 04-06-2008 21:43:43 ]
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:09:50 #144
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59127947
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:54 schreef RPD het volgende:

[..]

het feestelijke aan de spectres en spookys is dat ze een zogenaamd wheel of death uitvoeren, waarbij ze een rondje om het doel heen vliegen met het doel dus in het midden,en vervolgens vuren. mede daarom werken de apparaten nauwkeurig. voor de mensen die Call of duty 4 hebben gespeeld is dit natuurlijk niets nieuws.

maar het blijft vet.
in generals had je ze ook en ze waren vrij effectief
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:32:21 #145
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_59130827
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:00 schreef RPD het volgende:
ook nog een mooie uit de pacific theatre

[ afbeelding ]
eensch! Leuk ding en mooie kleur ook
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_59148923
Grumman Wildcat ?
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:10:34 #147
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59149486
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:49 schreef Alleskids het volgende:
Grumman Wildcat ?
f4u corsair
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
pi_59168919


Frans Rafales vind ik ook wel vet.
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:31:17 #149
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_59303688
quote:
Op maandag 19 mei 2008 18:28 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]


Is een B17. Met de B van bomber. Dit topic gaat volgens mij over gevechtsvliegtuigen...

(Overigens telt in dit opzicht de F117 ook niet mee; die heeft ten onrechte een F gekregen).
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:13 schreef Heatseeker het volgende:
Ben niet echt thuis in vliegtuigen, maar als ik dan toch mag kiezen, dan kies ik deze.


[ afbeelding ]
Voor jou hetzelfde.
Ik heb al een boek.
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:36:50 #150
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59303856
Ja, lees dan zelf even lekker terug, niemand interesseert dat suffe gevechtsvliegtuigpurisme ook maar ene jota.

Strikt gesproken kan een multi-role toestel als een F-16 dan ook al niet meedoen.
Ik ga naar huis.
pi_59304828
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:36 schreef nietzman het volgende:
Ja, lees dan zelf even lekker terug, niemand interesseert dat suffe gevechtsvliegtuigpurisme ook maar ene jota.

Strikt gesproken kan een multi-role toestel als een F-16 dan ook al niet meedoen.
En bovendien heeft hij gewoon geen gelijk. Hij verwart gevechtsvliegtuigen met jagers.
En zit in het foute topic ook nog.

-> ZKS



[ Bericht 1% gewijzigd door charon op 11-06-2008 14:25:19 ]
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:22:02 #152
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_59305090
Zie TT
Ik heb al een boek.
pi_59305303
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:22 schreef Rio het volgende:
Zie TT
'Het mooiste gevechts vliegtuig'

Oftewel: Bommenwerpers, jagers, en al het andere waar mee gevochten wordt.
Volgende keer beter over je TT nadenken, ook handig om taal- en spelfouten te vermijden.

On Topic:

Convair B-58 Hustler


How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:35:22 #154
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_59305527
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:28 schreef charon het volgende:

[..]

'Het mooiste gevechts vliegtuig'

Oftewel: Bommenwerpers, jagers, en al het andere waar mee gevochten wordt.
Volgende keer beter over je TT nadenken, ook handig om taal- en spelfouten te vermijden.

On Topic:

Convair B-58 Hustler
[ afbeelding ]


Okay, jij je zin. Letterlijk zou ik dan jachtvliegtuig bedoelen.

In dat geval moet ik toch voor de B2 gaan. Ongekend ontwerp. En ongekend gevaarlijk


De ME262 heeft wel een eervolle vermelding verdiend:
Ik heb al een boek.
pi_59306146
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:35 schreef Rio het volgende:

De ME262 heeft wel een eervolle vermelding verdiend:
[ afbeelding ]
Héél toepasselijk gevonden.

Dit was een jachtvliegtuig, totdat Adolf per decreet uitvaardigde dat het een bommenwerper was.
De fabrikant heeft het ding toen half moeten slopen om en nog ergens twee bommen onder te kunnen hangen.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:55:45 #156
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_59306202
Vond het wel een leuk bruggetje
Ik heb al een boek.
pi_59307367
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:28 schreef charon het volgende:

[..]

'Het mooiste gevechts vliegtuig'

Oftewel: Bommenwerpers, jagers, en al het andere waar mee gevochten wordt.
Volgende keer beter over je TT nadenken, ook handig om taal- en spelfouten te vermijden.

On Topic:

Convair B-58 Hustler
[ afbeelding ]

wtf 4 straalmotoren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59307474
nee 4
pi_59308200
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wtf 4 straalmotoren
En een klein brandstoftankje.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:43:59 #160
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_59309487
ook leuk
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:54:17 #161
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59309746
kan me echt niet vinden in die zooi sorry
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_59309889
Ik dacht dat moderators het goede voorbeeld moesten geven (zinvolle posts die bijdragen aan het topic) - oh sorry, verkeerde forum..

Is de J-10 al voorbij gekomen eigenlijk?

How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 11 juni 2008 @ 18:05:31 #163
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59311383
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 17:00 schreef charon het volgende:
Ik dacht dat moderators het goede voorbeeld moesten geven (zinvolle posts die bijdragen aan het topic) - oh sorry, verkeerde forum..
Charon, we zijn hier wat socialer onderling, mag best
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_59311835
Stoor me er niet aan hoor, zie de , ik neem alleen de gelegenheid te baat om nog wat mooie plaatjes te posten

Mislukte Fokker G-I kopie:




(F-82)

[ Bericht 14% gewijzigd door charon op 11-06-2008 19:28:17 ]
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 11 juni 2008 @ 19:03:46 #165
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59313004
Plaatje werkt niet?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_59313408
mis nog een paar mooie russische vliegtuigen, al zijn t geen gevechtsvliegtuigen. orlan , wing in ground effect amphibious landing craft project 904

en


Utka , lun class wing in ground effect craft, project 903.
De raketten zijn 6 ssn22 sunburn raketten en vooraan is nog 1/ 23 mm PI-23 AA gun
mijn meest geliefde dingen,
zo appart en qua functie en laadvermogen ook nog bijzonder
Liefde en infectie
pi_59313530
http://www.gearthhacks.com/downloads/map.php?file=18541 staat het beestje nog vanuit de hoogte aanschouwd
Liefde en infectie
pi_59315135
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:58 schreef LSS het volgende:
Ja, als we geen jachtvliegtuigen maar gaan posten maar ook bommenwerpers en verkenningsvliegtuigen dan wil ik nog een bijdrage doen:

Naar mijn mening het allermooiste vliegtuig ooit gemaakt: De Tu-95 Bear

[ afbeelding ]

Alles is mooi aan de Bear, de vleugels, de slanke romp, de contra-roterende propellorbladen van de turboprops (turboprops zijn eigelijk gewoon straalmotoren met een propellor erop) totaan de staartkoepel toe. Wat een geweldig mooi design. De Bear is nog steeds een geweldenaar.
Bemanningsleden hebben allemaal zware gehoorschade las ik laatst. Nato onderscheppingsjagers die de tu-95 moesten schaduwen bleven op gepaste afstand vanwege het lawaai dat het ding prdouceerde.

Eerste vlucht in de vroege jaren 50 en waarschijnlijk in dienst -/+ 2040....

[ Bericht 9% gewijzigd door Bilfred_eendereed op 11-06-2008 20:54:11 ]
pi_59316393


Iraqi jet, an advanced Russian Mig-25 Foxbat, was found buried in

the sand after an informant tipped off U.S. Troops. The Mig was

dug out of a massive sand dune near the Al Taqqadum Airfield

reportedly one of over two dozen Iraqi jets buried in the sand, like

hidden treasure, waiting to be recovered at a later date.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bilfred_eendereed op 11-06-2008 21:07:50 ]
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:52:23 #170
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_59316651
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 20:06 schreef Bilfred_eendereed het volgende:

[..]

Bemanningsleden hebben allemaal zware gehoorschade las ik laatst
WATTE?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:56:16 #171
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59316781
idd, klopt.
hebben allemaal last van gehoor gekregen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:56:56 #172
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59316807
lucky_m3 ik wil het toch echt bij gevechtsvliegtuigen houden. Dus niet afdwalen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:00:02 #173
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_59316930
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 20:56 schreef Pumatje het volgende:
lucky_m3 ik wil het toch echt bij gevechtsvliegtuigen houden. Dus niet afdwalen
Op de tweede foto staan Surface to Surface raketten. Volgens mij voldoet hij daarmee aan de criteria. Of mogen de F-16s van de Thunderbirds (zit geen kanon meer in) of de Hornets van de Blue Angels ook niet? Strikt genomen zijn dat demonstratie-toestellen. En als we die lijn aanhouden: haal die Berkut dan even weg, want dat is ook alleen maar een technology demonstrator.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:14:43 #174
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59317568
Tuurlijk mogen die
maar je snapt wel wat ik bedoel

doelde meer op het 1e vliegtuig wat hij postte.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_59332236
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:14 schreef Pumatje het volgende:
Tuurlijk mogen die
maar je snapt wel wat ik bedoel

doelde meer op het 1e vliegtuig wat hij postte.
die had ik erbij gedaan, omdat die iets bekender is dan de utka
Liefde en infectie
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:37:57 #176
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59397837


met die hangende vleugels en die gigantische airintakes, toch een majesteus vliegtuig.



jammer...



zure tegenstander in het vietnam conflict, als opvolger van de volgende,



zo worden ze helaas niet meer gemaakt.
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:42:37 #177
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59397949
F8 crusader



en zijn wat veelzijdiger broertje, de A7 corsair



wat gedronger, maar nog steeds een bijzonder (mooi) apart design
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
pi_59398229
MiG-29


En inderdaad, de F-22 Raptor


Nederlands straks met die lelijke JSF...
pi_59398408
De F7 Corsair is een schitterend vliegtuig. Prachtige combinatie van de wit/grijze US Navy kleuren met de opvallende luchthappende ronde neus.
pi_59401455
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:55 schreef 16meter het volgende:

En inderdaad, de F-22 Raptor
[ afbeelding ]

Nederlands straks met die lelijke JSF...

Hoe kun je nou de F-22 wel mooi vonden maar de JSF niet? de JSF is gewoon een F-22 junior. Die dingen lijken enorm veel op elkaar (de neus, stabilo, vleugels, het lijkt allemaal uitwisselbaar met de F-22). Ik vind beide erg lelijk en emotieloos.

  zondag 15 juni 2008 @ 14:22:03 #181
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59405851
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:55 schreef 16meter het volgende:
MiG-29
[ afbeelding ]

En inderdaad, de F-22 Raptor
[ afbeelding ]

Nederlands straks met die lelijke JSF...
dat zijn idd mooie vliegtuigen de EF ook op de canards na
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 15 juni 2008 @ 14:31:45 #182
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59406026
wat deden die Foxbats nu eigelijk in die duinen in Iraq.... ???
daar is dus nooit meer iets over bekendgeraakt he..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 15 juni 2008 @ 15:11:14 #183
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_59406680
quote:
Op zondag 15 juni 2008 14:31 schreef Pumatje het volgende:
wat deden die Foxbats nu eigelijk in die duinen in Iraq.... ???
daar is dus nooit meer iets over bekendgeraakt he..
De Irakezen hadden geleerd van de Koeweit-oorlog (Golfoorlog2.0). Om te voorkomen dat hun vliegtuigen bij de eerste aanvalsgolven vernietigd zouden worden hadden ze besloten de meest kostbare onder het zand te begraven.


Na de oorlog kon het glorieuze Iraakse leger dan de overwinning vieren met een massale fly-by over Baghdad.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_59406757
maar, al dat zand lijkt me niet zo goed voor het toestel
of hadden ze alles eruit gehaald.

begint je toch af te vragen of MiG's het enige is wat daar onder het zand ligt...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 00:48:32 #185
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59449876
Gloster meteor WW2


Sukhoi Su-34 Fullback



De Havilland Sea vixen

'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  dinsdag 17 juni 2008 @ 09:00:14 #186
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59452172
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:15 schreef Yorrit het volgende:
maar, al dat zand lijkt me niet zo goed voor het toestel
Het zijn Russische toestellen man, daarvan vond het men vaak niet eens nodig om er een hangar voor te bouwen. .
Ik ga naar huis.
pi_59455928
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 09:00 schreef nietzman het volgende:

[..]

Het zijn Russische toestellen man, daarvan vond het men vaak niet eens nodig om er een hangar voor te bouwen. .
das waar
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:12:37 #188
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59456572
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 09:00 schreef nietzman het volgende:

[..]

Het zijn Russische toestellen man, daarvan vond het men vaak niet eens nodig om er een hangar voor te bouwen. .
ghehehehe, inderdaad.. even met de bladblazer erdoor, even de motor 10 seconden afterburnen en hopla, opstijgen. Niks geen electronica nakijken en vervangen wegens zandschade.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:16:53 #189
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59456689
Even een zinvolle bijdrage. F4 Phantom met een F5 freedom fighter



Was het niet zo dat de eerste versies van de F4 in Vietnam werden afgeleverd zonder boordkanonnen? Omdat men in de veronderstelling was dat alles toch wel met AA raketten ging in de toekomst?
pi_59457039
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:16 schreef Prosac het volgende:
Even een zinvolle bijdrage. F4 Phantom met een F5 freedom fighter
[ afbeelding ]


Was het niet zo dat de eerste versies van de F4 in Vietnam werden afgeleverd zonder boordkanonnen? Omdat men in de veronderstelling was dat alles toch wel met AA raketten ging in de toekomst?
klopt ja!
quote:
Since the F-8 Crusader was to be used for close combat, the F-4 was designed, like other interceptors of the day, without an internal cannon.
http://en.wikipedia.org/wiki/F-4
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:31:08 #191
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_59457043
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:16 schreef Prosac het volgende:
Even een zinvolle bijdrage. F4 Phantom met een F5 freedom fighter
[ afbeelding ]


Was het niet zo dat de eerste versies van de F4 in Vietnam werden afgeleverd zonder boordkanonnen? Omdat men in de veronderstelling was dat alles toch wel met AA raketten ging in de toekomst?
Ze werden al voor Vietnam afgeleverd, maar inderdaad: kanonnen waren ouderwets, en er werd er dus geen ingebouwd in de eerste 3 produktieseries F-4 (alhoewel ze in de eerste ontwerpen wel degelijk kanonnen hadden meegenomen). Pas toen in Vietnam bleek dat de kanonnen nog niet gemist konden worden werd er snel een stop-gap gemaakt, een externe pod voor op de centre-line store. Die wiebelde echter nogal, met als resultaat dat hij gruwelijk onnauwkeurig was. Daarom werd één van de prototype RF-4C uitgerust met een kanon in de neus. Dat bleek zo goed te werken dat alle versies voor de USAF1 (inclusief die voor buitenlandse klanten) vanaf het E-model voorzien werden van een M-61. De USN hield het bij de externe pod, omdat het toestel anders te lang werd.
Overigens werden de eerste E-modellen later weer ontdaan van hun kanonnen, toen ze werden omgebouwd tot F-4G Wild Weasel.

1 De F-4F is gekocht door de Luftwaffe, maar via een USAF order. Het toestel was oorspronkelijk in de basis gelijk aan de F-4E, maar miste één interne brandstoftank en de mogelijkheid om in de lucht bij te tanken.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:00:08 #192
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59457755
betreft die Iraakse Mig.


Ik heb altijd eerder gedacht dat er een dealtje gaande was tussen Irak en Rusland.
Maar terwijl Irak de gehele politieke wereld op zijn kop zette en USA voorbereidingen maakten om dat land binnen te vallen was het natuurlijk een schandaal als zou lekken dat Rusland wapens zou leveren aan Irak.. wat dus geheim gehouden moest worden.


Eenmaal de inval van de Yanks op gang was, zouden de vliegtuigen onder het zand zijn gestopt door zo de Russen buiten een schandaal te houden..

er was 1 of 2 toestellen gevonden, dat duidt eerder op testtoestellen.. geen enkele luchtmacht schaft maar 2 toestellen aan tenzij het is voor testen.



ik lees net dat er 24 zijn gevonden.

waren exemplaren waarvan het westen niet eens wist dat ze bestonden.. Dus de Russen hebben in principe echt het meeste verloren.. ding is natuurlijk al lang en breed uitgewoond door elke techneut in Amerika.

[ Bericht 17% gewijzigd door Pumatje op 17-06-2008 13:05:23 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:04:20 #193
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59457871
Geen enkele luchtmacht schaft ook nog zulke bejaarde Foxbats aan. Die toestellen hadden ze al eeuwen, en dat was niet echt een geheim.

Ze vonden er trouwens "serveral dozen." Niet een of twee.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:12:24 #194
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59458073
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:04 schreef nietzman het volgende:
Geen enkele luchtmacht schaft ook nog zulke bejaarde Foxbats aan. Die toestellen hadden ze al eeuwen, en dat was niet echt een geheim.

Ze vonden er trouwens "serveral dozen." Niet een of twee.
nee hoor, sommige hadden ze pas net

The Iraqi jet, an advanced Russian MiG-25 Foxbat, was found buried in the sand after an informant tipped off U.S. troops. The MiG was dug out of a massive sand dune near the Al Taqqadum airfield by U.S. Air Force recovery teams. The MiG was reportedly one of over two dozen Iraqi jets buried in the sand, like hidden treasure, waiting to be recovered at a later date.

Contrary to what some in the major media have reported, not all the jets found were from the Gulf War era. The Russian-made MiG-25 Foxbat being recovered by U.S. Air Force troops in the photos is an advanced reconnaissance version never before seen in the West and is equipped with sophisticated electronic warfare devices.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:20:44 #195
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59458329
Mjah, en dat schijnt dus een hoax te zijn geweest.

http://www.truthorfiction.com/rumors/f/foxbat.htm
quote:
Contrary to the claims of the forwarded email, these were not "buried treasure" equipped with "sophisticated electronic warfare devices." Reith reported that they were remnants of the cold war and more than 30-years old. In other words, nothing that had not been seen by the U.S. before.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:20:02 #196
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_59460044
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:31:20 #197
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_59516752

IAI Kfir; een Mirage variant.

en de Duitsers hadden in de oorlog ook een a-symetrisch vliegtuig; erg strak.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_59524251
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 00:48 schreef RPD het volgende:
Gloster meteor WW2
[ afbeelding ]

Sukhoi Su-34 Fullback

[ afbeelding ]

De Havilland Sea vixen

[ afbeelding ]
Nice!!!
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:16:32 #199
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59526205
Horten Ho IX (beter bekend onder de foutieve gotha go 229)



als tekening

en als foto

'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
pi_59526963
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:16 schreef RPD het volgende:
Horten Ho IX (beter bekend onder de foutieve gotha go 229)

[ afbeelding ]

als tekening

en als foto

[ afbeelding ]
dat is er een uit deze catagorie;

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')