ah de F-117 Nighthawkquote:
dat is waarschijnlijk een YF-22, geen F-22...quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:01 schreef RaptoR-X het volgende:
Aangezien we al een paar topics hebben gehad over wat nou het mooiste gevechts materiaal is (tanks handwapens etc. etc.) maak ik dit topic even aan om in de trand te blijven.
Wat vinden jullie nou het mooiste gevechts vliegtuig.
TS trapt af:
de F/A-22 Raptor
[ afbeelding ]
nee het is de F-22quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
dat is waarschijnlijk een YF-22, geen F-22...
Zowel de Stuka als de A10 zijn bij mijn weten jachtbommenwerpers en geen gevechtsvliegtuigen..quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:32 schreef shilizous_88 het volgende:
[ afbeelding ]
De mooiste volgens mij, al twijfelde ik nog even over een stuka
Het vliegt en het wordt gebruikt in gevechten.. ik vatte het misschien te ruim opquote:Op donderdag 15 mei 2008 12:34 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zowel de Stuka als de A10 zijn bij mijn weten jachtbommenwerpers en geen gevechtsvliegtuigen..
jaa koning apparaat, de mustang.quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:15 schreef Lightning_NL het volgende:
En die F-117 is eigenlijk geen gevechtsvliegtuig, maar een bommenwerper he.
Mijn keuze valt op de P-51
[ afbeelding ]
En een F22 kan bommen gooien.quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:34 schreef AgLarrr het volgende:
Zowel de Stuka als de A10 zijn bij mijn weten jachtbommenwerpers en geen gevechtsvliegtuigen..
Op het gebied van Neerlands trots steekt de Koolhoven F.K.55 toch wel met kop en schouders boven iedereen uit.quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:22 schreef Pumatje het volgende:
en de Fokker G1 jachtkruiser
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nouja gevlogen....volgens mij heeft hij een vlucht van 1 minuut gehad, als het niet korter was. Doordat de motor achterin zat moet het centre of gravity ook ver naar achter gelegen hebben, waardoor hij heel erg onstabiel geweest moet zijn rond de dwars-as (pitch)quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:02 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
[..]
Op het gebied van Neerlands trots steekt de Koolhoven F.K.55 toch wel met kop en schouders boven iedereen uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft helaas maar een keer gevlogen. Maar was qua looks ver z'n tijd vooruit.
quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:02 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
[..]
Op het gebied van Neerlands trots steekt de Koolhoven F.K.55 toch wel met kop en schouders boven iedereen uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft helaas maar een keer gevlogen. Maar was qua looks ver z'n tijd vooruit.
nou die site geeft mij alleen maar gelijk, pitot boom, punterige neus, B en Gquote:Op donderdag 15 mei 2008 11:18 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
nee het is de F-22![]()
http://www.geocities.com/jiyangc/differences.htm
Kijk hier maar voor een vergelijking.
Bedoel je het ontwerp? Want dit toestel heeft hele bijzondere mogelijkheden in vlucht, mede door dat ontwerp.quote:
quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:39 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Een tvp, en al is het misschien geen gevechtsvliegtuig, de SR-71 "Blackbird"
Ja, kan je wat meer vertellen?quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:22 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Bedoel je het ontwerp? Want dit toestel heeft hele bijzondere mogelijkheden in vlucht, mede door dat ontwerp.
Nouja hij lekte vooral brandstof, omdat de vleugeltanks bij lage temperatuur zo lek als een zeef waren. Daarom ging hij altijd take-off met een minimale hoeveelheid brandstof en moest hij zodra hij was uitgeklommen gelijk tanken.quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:44 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zodra hij op de grond stond lekte hij aan alle kanten olie.
als je eens even naar de vleugels kijkt dan zie je dat de F-22 minder hoeken in zijn vleugels heeft. in tegenstelling tot de YF-22quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:15 schreef Andyy het volgende:
[..]
nou die site geeft mij alleen maar gelijk, pitot boom, punterige neus, B en G
je weet dat de rechter een F22(meer hoeken) is en de linker een YF22(minder hoeken) ?quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:24 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
als je eens even naar de vleugels kijkt dan zie je dat de F-22 minder hoeken in zijn vleugels heeft. in tegenstelling tot de YF-22
Het zou mij niets verbazen als de Russen bij hun ontwerp zich sterk hebben laten 'inspireren' door dit ontwerp.quote:
die vind ik ook het gaafstquote:Op vrijdag 16 mei 2008 15:44 schreef FoxF1 het volgende:
Doe mij maar de F4 Phantom, lekker zwaar, groot en stevig![]()
[ afbeelding ]
Er staat anders toch echt F35 op de staart en op de romp...quote:
Het bovenste plaatje is de X35, de onderste de F35quote:Op maandag 19 mei 2008 18:11 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Er staat anders toch echt F35 op de staart en op de romp...
Volgens een artikel op dailytech is de eerste F35 begin 2006 uit de hangaar gerold. Toen was de X35 al omgedoopt tot de F35, dus het lijkt mij dat het plaatje van die F35 gewoon goed is. Op de wiki is meer te lezen over het toestel en wat meer plaatjes van de F35.
ik heb het over de bovenste plaatje he ?quote:Op maandag 19 mei 2008 18:11 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Er staat anders toch echt F35 op de staart en op de romp...
Volgens een artikel op dailytech is de eerste F35 begin 2006 uit de hangaar gerold. Toen was de X35 al omgedoopt tot de F35, dus het lijkt mij dat het plaatje van die F35 gewoon goed is. Op de wiki is meer te lezen over het toestel en wat meer plaatjes van de F35.
Ah, ik zag alleen die F16 op het bovenste plaatje staan (tenminste die sprong in het oog), ik lette niet echt op die tweede op de achtergrond.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
ik heb het over de bovenste plaatje he ?
[ afbeelding ]
foto van dezelfde vliegtuig
en die f16 is volgens mij een chase plane
ben ik het zooo mee eens. Die dingen zijn al tig jaar oud en worden volgens mij nog steeds in irak ingezet. Vliegtuigen zoals deze kunnen teminste tegen een stootje!quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:17 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
[ afbeelding ]
De A-10, zonder twijfel. Uit het tijdperk dat ze vliegtuigen nog van beton bouwden en niet van plastic en een en een rekenmachine en een gezicht waar alleen een moeder van zou kunnen houden..
Ze zijn ze net aan het updaten, ze blijven nog tenminste tot 2030 vliegen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 00:06 schreef Jornjur het volgende:
ben ik het zooo mee eens. Die dingen zijn al tig jaar oud en worden volgens mij nog steeds in irak ingezet. Vliegtuigen zoals deze kunnen teminste tegen een stootje!
idd supermooie toestellen die er echt nog badass uitzagen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:22 schreef Quantor het volgende:
Ondanks dat ze veelvuldig uit de lucht vielen, vind ik de F104 Starfighter een mooie gevechtsvliegtuig. Als je een Starfighter (de naam al) ziet, dan weet je al dat het een snel vliegtuigje is (was).
[ afbeelding ]
blij dat ze weg zijn de kopje's stonden dagelijks te trillen op tafel en in de kastquote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:22 schreef Quantor het volgende:
Ondanks dat ze veelvuldig uit de lucht vielen, vind ik de F104 Starfighter een mooie gevechtsvliegtuig. Als je een Starfighter (de naam al) ziet, dan weet je al dat het een snel vliegtuigje is (was).
[ afbeelding ]
quote:
Gevechtsvliegtuig is een verzamelnaam voor alle vliegtuigen waarmee je kunt vechten:quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:34 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het gaat in deze draad toch om het móóiste gevechtsvliegtuig? Wie de A-10 mooi vindt, moet zich laten nakijkenquote:
is volgens mij ook een bommenwerperquote:
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:41 schreef Pumatje het volgende:
ik wil niet afwijken van de lijn van het topic.
maar de Apache helikopter vind ik zeker te weten een erg mooi toestel, uitstraling daargelaten.
Eerst zitten te zeiken dat er te veel bommenwerpers worden gepost en nu kom je zelf met een helikopter aanzetten?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:41 schreef Pumatje het volgende:
ik wil niet afwijken van de lijn van het topic.
maar de Apache helikopter vind ik zeker te weten een erg mooi toestel, uitstraling daargelaten.
Natuurlijk is het een bommenwerper. Bommenwerpers zijn ook gevechtsvliegtuigen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
is volgens mij ook een bommenwerper
Ik ga ook voor de A-10, al is dat ook geen jager. Wel een bruut mooi ding.
Dat is dan weer net het grijze gebied. Maar nog steeds een supergaaf dingquote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:12 schreef the_RAVEN het volgende:
niet echt mooi maar waar valt dit dan onder:
[ afbeelding ]
mmh vliegtuig blijkbaar:
"The FAA classifies the Osprey as a model of powered lift aircraft."
Sterker nog: een helicopter IS een vliegtuig.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:32 schreef Lightning_NL het volgende:
@the_RAVEN, een helicopter kun je ook een aircraft noemen
Helikopters vliegen niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:11 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Sterker nog: een helicopter IS een vliegtuig.
In het Engels is het wat makkelijker: Fixed wing and rotary wing aircraft. In het nerderlands zou dat zoiets zijn als vastvleugelig en draaivleugel vliegtuigen. Hoe dan ook: beiden zijn vliegmachines.
Was bedoeld om gebruik te maken van het grondeffect.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:12 schreef the_RAVEN het volgende:
lolplaatje
[ afbeelding ]
Sea dart was serious bedoelt als jet die vanaf het water opsteeg.
Helemaal niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:56 schreef HarryP het volgende:
[..]
Was bedoeld om gebruik te maken van het grondeffect.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_aircraft
rustig aan hehquote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:33 schreef Waas het volgende:
[..]
Helikopters vliegen niet.
Helikopters zijn zo lelijk, dat de aarde ze afstoot.
Volgens mij wordt de prop efficienter, waardoor kleinere propellorbladen gebruikt kunnen worden om dezelfde hoeveelheid trekkracht te produceren.quote:Op zondag 25 mei 2008 13:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat van die contra-roterende propellorbladen wist ik niet. Hoe the fuck zouden ze dat gedaan hebben op een turboprop? En wat is het nut?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |