abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58815770
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 07:18 schreef Karrs het volgende:
Je bent aan 't sparen
Voor een Mitchell
Ja!

Denk dat ik al ongeveer 0,0000023% bij elkaar heb ongeveer
En dan nog een vliegbrevet halen en er eentje vinden die te koop staat.
  donderdag 22 mei 2008 @ 01:37:18 #77
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_58815787
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 07:18 schreef Karrs het volgende:
Je bent aan 't sparen
Voor een Mitchell
Nee, een Revell. .
Ik ga naar huis.
  donderdag 22 mei 2008 @ 22:51:35 #78
163306 Neerio
is aan het zijn
pi_58839605
brute kracht

My favorite thing about the Internet is that you get to go into the private world of real creeps without having to smell them.
pi_58848815
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 12:34 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Zowel de Stuka als de A10 zijn bij mijn weten jachtbommenwerpers en geen gevechtsvliegtuigen..
Gevechtsvliegtuig is een verzamelnaam voor alle vliegtuigen waarmee je kunt vechten:
http://www.nederlandseluchtvaart.nl/forums/showthread.php?t=1003

Overigens zijn beide geen jachtbommenwerpers. De Stuka is een duikbommenwerper die het aflecht tegen jagers.
En de A-10 zie ik het ook niet opnemen tegen iets als een F-16. Het is een aanvalsvliegtuig (grondondersteuning). De A duidt dat ook al aan. Jagers en Jachtbommenwerpers krijgen n.l. een F nummer.

Edit: mijn keuze: Fokker G.1 voor de propellorvliegtuigen. en de F-14 Tomcat voor de haardrogersm et als goede 2e de A-10
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:36:20 #80
176916 Karrs
2007-2017
pi_58849852
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 22:51 schreef Neerio het volgende:
brute kracht

[ afbeelding ]
Het gaat in deze draad toch om het móóiste gevechtsvliegtuig? Wie de A-10 mooi vindt, moet zich laten nakijken hoewel over smaak uiteraard niet te twisten valt.

De A-10 (en de Apache bijvoorbeeld) behoren tot de lelijkste machines ooit gemaakt, maar er gaat een uitstraling van uit die hem weer 'mooi' maakt. Hetzelfde geldt voor de Republic P-47C/D Thunderbolt::

Een onooglijk ding, maar toch weer mooi. Brute kracht, dat straalt ie ook uit.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_58850085
Voor mij de Vulcan:

How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  vrijdag 23 mei 2008 @ 12:41:48 #82
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58853377
ik wil niet afwijken van de lijn van het topic.

maar de Apache helikopter vind ik zeker te weten een erg mooi toestel, uitstraling daargelaten.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 23 mei 2008 @ 12:49:03 #83
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58853552
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 10:44 schreef charon het volgende:
Voor mij de Vulcan:

[ afbeelding ]
is volgens mij ook een bommenwerper

Ik ga ook voor de A-10, al is dat ook geen jager. Wel een bruut mooi ding.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_58853707
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:41 schreef Pumatje het volgende:
ik wil niet afwijken van de lijn van het topic.

maar de Apache helikopter vind ik zeker te weten een erg mooi toestel, uitstraling daargelaten.


  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:05:18 #85
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_58853948
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:41 schreef Pumatje het volgende:
ik wil niet afwijken van de lijn van het topic.

maar de Apache helikopter vind ik zeker te weten een erg mooi toestel, uitstraling daargelaten.
Eerst zitten te zeiken dat er te veel bommenwerpers worden gepost en nu kom je zelf met een helikopter aanzetten?




De Mig 19, eet je zo met huid en haar op

Vind Migs sowieso mooi, waarbij Amerikaanse vliegtuigen in de koude oorlog allemaal in hangaars stonden stonden deze gewoon buiten, voor ze opstegen werd er even een bezem over heen gehaald om ze sneeuwvrij te maken
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:12:33 #86
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_58854126
niet echt mooi maar waar valt dit dan onder:


mmh vliegtuig blijkbaar:
"The FAA classifies the Osprey as a model of powered lift aircraft."

lolplaatje

Sea dart was serious bedoelt als jet die vanaf het water opsteeg.


Ontopic:


Niet de mooiste foto maar een heel mooi vliegtuig
pi_58854343
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:49 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

is volgens mij ook een bommenwerper

Ik ga ook voor de A-10, al is dat ook geen jager. Wel een bruut mooi ding.
Natuurlijk is het een bommenwerper. Bommenwerpers zijn ook gevechtsvliegtuigen.

Bij de Mosquito sluit ik me ook aan, maar die is al gepost.

[ Bericht 7% gewijzigd door charon op 23-05-2008 13:26:57 ]
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_58854688
@the_RAVEN, een helicopter kun je ook een aircraft noemen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:56:28 #89
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58855404
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:54 schreef Waas het volgende:

[..]


was een reactie op Karrs.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:04:35 #90
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_58855668
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:12 schreef the_RAVEN het volgende:
niet echt mooi maar waar valt dit dan onder:
[ afbeelding ]

mmh vliegtuig blijkbaar:
"The FAA classifies the Osprey as a model of powered lift aircraft."
Dat is dan weer net het grijze gebied. Maar nog steeds een supergaaf ding
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:11:26 #91
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_58859374
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:32 schreef Lightning_NL het volgende:
@the_RAVEN, een helicopter kun je ook een aircraft noemen
Sterker nog: een helicopter IS een vliegtuig.
In het Engels is het wat makkelijker: Fixed wing and rotary wing aircraft. In het nerderlands zou dat zoiets zijn als vastvleugelig en draaivleugel vliegtuigen. Hoe dan ook: beiden zijn vliegmachines.

En nogmaals: een gevechtsvliegtuig is elk type vliegtuig dat gevechtshandelingen uitvoert, dus zeker ook aanvalsjagers en bommenwerpers. Zie mijn eerdere post.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_58860019
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:11 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Sterker nog: een helicopter IS een vliegtuig.
In het Engels is het wat makkelijker: Fixed wing and rotary wing aircraft. In het nerderlands zou dat zoiets zijn als vastvleugelig en draaivleugel vliegtuigen. Hoe dan ook: beiden zijn vliegmachines.
Helikopters vliegen niet.
Helikopters zijn zo lelijk, dat de aarde ze afstoot.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:56:17 #93
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_58860599
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:12 schreef the_RAVEN het volgende:

lolplaatje
[ afbeelding ]
Sea dart was serious bedoelt als jet die vanaf het water opsteeg.
Was bedoeld om gebruik te maken van het grondeffect.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_aircraft
pi_58860722
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:56 schreef HarryP het volgende:

[..]

Was bedoeld om gebruik te maken van het grondeffect.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_aircraft
Helemaal niet.
http://en.wikipedia.org/wiki/F2Y_Sea_Dart
pi_58863563
Ok, hier een selectie uit mijn favorieten. De meeste uit het late interbellum, een favoriet tijdperk qua militaire luchtvaart van mij.

Polikarpov I-16.

Jachtvliegtuig van de USSR. Ingezet tijdens Spaanse Burgeroorlog door de spaanse luchtmacht, en door de Russen en Finnen ( buitgemaakte toestellen ) in de winteroorlog. Voorts ook nog tijdens het incident van Khalkhin Ghol ingezet. Heeft tijdens operatie Barbarossa nog gevochten tegen Duitse jagers.

Boeing P-26

Met de toepasselijke naam 'Peashooter'. Guatamala heeft ze tot 1957 in dienst gehouden. Check ook het Bassie-en-Adriaan kleurenschema.

Tupolev Tu-128

NAVO-codenaam 'Fiddler'. 1 Van de grootste jagers ooit gemaakt.

Tupolev TB-3

Toppunt van stoerheid. Vanuit een open cockpit dood en verderf op de grond zaaien. Summum van stoerheid:

Neemt al uw kameraden mede! Woah!
Moeder, waar is mijn pils?
pi_58878857
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:33 schreef Waas het volgende:

[..]

Helikopters vliegen niet.
Helikopters zijn zo lelijk, dat de aarde ze afstoot.
rustig aan heh

  zaterdag 24 mei 2008 @ 16:52:28 #97
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_58879187
ikj ben trouwens ook wel van het eperimentele spul


Natter


Lippisch DM-1


Weserflug P.1003/1 (ziet er bekend uit he )



FW Triebflugel
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_58894960
Ja, als we geen jachtvliegtuigen maar gaan posten maar ook bommenwerpers en verkenningsvliegtuigen dan wil ik nog een bijdrage doen:

Naar mijn mening het allermooiste vliegtuig ooit gemaakt: De Tu-95 Bear



Alles is mooi aan de Bear, de vleugels, de slanke romp, de contra-roterende propellorbladen van de turboprops (turboprops zijn eigelijk gewoon straalmotoren met een propellor erop) totaan de staartkoepel toe. Wat een geweldig mooi design. De Bear is nog steeds een geweldenaar.
pi_58897344
Dat van die contra-roterende propellorbladen wist ik niet. Hoe the fuck zouden ze dat gedaan hebben op een turboprop? En wat is het nut?
pi_58897711
quote:
Op zondag 25 mei 2008 13:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat van die contra-roterende propellorbladen wist ik niet. Hoe the fuck zouden ze dat gedaan hebben op een turboprop? En wat is het nut?
Volgens mij wordt de prop efficienter, waardoor kleinere propellorbladen gebruikt kunnen worden om dezelfde hoeveelheid trekkracht te produceren.
Bovendien heb je minder last van torque en wordt de gewervelde luchtstroom als gevolg van een ronddraaiende prop een stuk minder.
Ik kan me wel voorstellen dat de reduction gearbox een stuk groter en complexer moet zijn, maar hoe dat precies werkt zou ik niet weten.
Ik denk dat een turbofan toch wel een efficientere oplossing is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')