quote:
Gevechtsvliegtuig is een verzamelnaam voor alle vliegtuigen waarmee je kunt vechten:quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:34 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zowel de Stuka als de A10 zijn bij mijn weten jachtbommenwerpers en geen gevechtsvliegtuigen..
Het gaat in deze draad toch om het móóiste gevechtsvliegtuig? Wie de A-10 mooi vindt, moet zich laten nakijkenquote:
is volgens mij ook een bommenwerperquote:
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:41 schreef Pumatje het volgende:
ik wil niet afwijken van de lijn van het topic.
maar de Apache helikopter vind ik zeker te weten een erg mooi toestel, uitstraling daargelaten.
Eerst zitten te zeiken dat er te veel bommenwerpers worden gepost en nu kom je zelf met een helikopter aanzetten?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:41 schreef Pumatje het volgende:
ik wil niet afwijken van de lijn van het topic.
maar de Apache helikopter vind ik zeker te weten een erg mooi toestel, uitstraling daargelaten.
Natuurlijk is het een bommenwerper. Bommenwerpers zijn ook gevechtsvliegtuigen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
is volgens mij ook een bommenwerper
Ik ga ook voor de A-10, al is dat ook geen jager. Wel een bruut mooi ding.
Dat is dan weer net het grijze gebied. Maar nog steeds een supergaaf dingquote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:12 schreef the_RAVEN het volgende:
niet echt mooi maar waar valt dit dan onder:
[ afbeelding ]
mmh vliegtuig blijkbaar:
"The FAA classifies the Osprey as a model of powered lift aircraft."
Sterker nog: een helicopter IS een vliegtuig.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:32 schreef Lightning_NL het volgende:
@the_RAVEN, een helicopter kun je ook een aircraft noemen
Helikopters vliegen niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:11 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Sterker nog: een helicopter IS een vliegtuig.
In het Engels is het wat makkelijker: Fixed wing and rotary wing aircraft. In het nerderlands zou dat zoiets zijn als vastvleugelig en draaivleugel vliegtuigen. Hoe dan ook: beiden zijn vliegmachines.
Was bedoeld om gebruik te maken van het grondeffect.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:12 schreef the_RAVEN het volgende:
lolplaatje
[ afbeelding ]
Sea dart was serious bedoelt als jet die vanaf het water opsteeg.
Helemaal niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:56 schreef HarryP het volgende:
[..]
Was bedoeld om gebruik te maken van het grondeffect.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_aircraft
rustig aan hehquote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:33 schreef Waas het volgende:
[..]
Helikopters vliegen niet.
Helikopters zijn zo lelijk, dat de aarde ze afstoot.
Volgens mij wordt de prop efficienter, waardoor kleinere propellorbladen gebruikt kunnen worden om dezelfde hoeveelheid trekkracht te produceren.quote:Op zondag 25 mei 2008 13:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat van die contra-roterende propellorbladen wist ik niet. Hoe the fuck zouden ze dat gedaan hebben op een turboprop? En wat is het nut?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |