abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2008 @ 16:43:35 #101
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58901078
quote:
Op zondag 25 mei 2008 14:11 schreef mando_diao het volgende:

[..]

Volgens mij wordt de prop efficienter, waardoor kleinere propellorbladen gebruikt kunnen worden om dezelfde hoeveelheid trekkracht te produceren.
Bovendien heb je minder last van torque en wordt de gewervelde luchtstroom als gevolg van een ronddraaiende prop een stuk minder.
Ik kan me wel voorstellen dat de reduction gearbox een stuk groter en complexer moet zijn, maar hoe dat precies werkt zou ik niet weten.
Ik denk dat een turbofan toch wel een efficientere oplossing is
Waar zo'n Bear vooral beter in is, is herrie produceren.
  zondag 25 mei 2008 @ 19:36:57 #102
122997 zquing
Drama Junk
pi_58904383


deze vind ik erg tof
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 25 mei 2008 @ 19:41:32 #103
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_58904484
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:43 schreef Nobu het volgende:

[..]

Waar zo'n Bear vooral beter in is, is herrie produceren.
Zijn Amerikaanse broer B-52 (voor zover de vergelijking opgaat) is anders ook niet een van de stilste.

Ik vind de Tu-95 ook een mooi toestel, waar de amerikanen toch steeds meer naar de technologische kant leun(d)en had/heeft Rusland een andere aanpak op zaken. Ik weet niet, Russische technologie ziet er op zijn eigen manier er kontschoppend uit. Technologie dat je een schop kan geven als het niet werkt en dan werkt het weer.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  FOK!Fotograaf maandag 26 mei 2008 @ 15:03:26 #104
145146 Andyy
pi_58920138
  maandag 26 mei 2008 @ 15:29:52 #105
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58920648
CGI ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  FOK!Fotograaf maandag 26 mei 2008 @ 15:31:41 #106
145146 Andyy
pi_58920685
nee gewoon echt
te mooie foto is dat vind ik
  maandag 26 mei 2008 @ 15:42:34 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58920877
De P-51 Mustang:



En de spitfire:

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_58921375
Dan toch liever de Hawker Tempest:

How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  maandag 26 mei 2008 @ 16:39:41 #109
214584 Waas
blurry
pi_58921945
quote:
Op maandag 26 mei 2008 16:08 schreef charon het volgende:
Dan toch liever de Hawker Tempest:

[ afbeelding ]
Die heeft ook wel een stoere lijn idd.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:04:58 #110
73274 Prosac
Bedankt Ray
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:44:04 #111
209444 gabsoll
Fock it!
pi_58943132
I see hiz face when I lo0k @ j0ee..(L)
http://nl.youtube.com/user/laydtinn
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:47:27 #112
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_58943225
Ga even lekker met je barbies spelen, vervelende spamslet.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:52:29 #113
209444 gabsoll
Fock it!
pi_58943311
zal ik doen
I see hiz face when I lo0k @ j0ee..(L)
http://nl.youtube.com/user/laydtinn
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:08:40 #114
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_58959126
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 22:12 schreef Sinat het volgende:
Avro Canada CF-105 Arrow
Vanwege zijn prestaties voor die tijd en het politieke verhaal erachter.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die is toch ten onder gegaan aan een politiek spel met de VS of niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:39:53 #115
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58959948
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

die is toch ten onder gegaan aan een politiek spel met de VS of niet
Ja, zware ontwikkelingskosten en ineens gingen ze voor de F111, of was dat weer een ander toestel van de Britten?
pi_58963733
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 10:36 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het gaat in deze draad toch om het móóiste gevechtsvliegtuig? Wie de A-10 mooi vindt, moet zich laten nakijken hoewel over smaak uiteraard niet te twisten valt.

De A-10 (en de Apache bijvoorbeeld) behoren tot de lelijkste machines ooit gemaakt, maar er gaat een uitstraling van uit die hem weer 'mooi' maakt. Hetzelfde geldt voor de Republic P-47C/D Thunderbolt::[ afbeelding ]

Een onooglijk ding, maar toch weer mooi. Brute kracht, dat straalt ie ook uit.
niet voor niets heet de A-10 ook Thunderbolt II
  FOK!Fotograaf woensdag 28 mei 2008 @ 14:50:54 #117
145146 Andyy
pi_58964613
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:04 schreef Prosac het volgende:
[ afbeelding ]

F/A 18 Hornet.
de superhornet is mooier
pi_58985619
Echt, die F18 vind ik echt een heel lelijke bak.
pi_58986174
De Stuka, Spitfire en Focke Wulf vind ik het mooist, maar die zijn allemaal al gepost.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2008 12:59:22 ]
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:31:58 #120
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_58986972
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:32 schreef Lightning_NL het volgende:
Echt, die F18 vind ik echt een heel lelijke bak.
Echt hè
de USAF heeft echt wel mooiere kisten.
pi_59036352
[url=http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/3/8/3/0216383.jpg[/img]]http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/3/8/3/0216383.jpg[/img][/url]

voor mij deze
pi_59036369
pi_59036465



AC-130
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  zaterdag 31 mei 2008 @ 22:26:13 #124
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_59039378
Fokker Dr.1 Ooit het modernste en beste gevechtsvliegtuig ter wereld.

Wie dit leest is gek
  zaterdag 31 mei 2008 @ 22:44:59 #125
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_59039656
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:31 schreef fokkerbe het volgende:
[ afbeelding ]
is dat een reeplica of is dat een van de 2 (of 3) die nog vliegt?
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  zondag 1 juni 2008 @ 12:33:26 #126
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_59045904
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:31 schreef fokkerbe het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh... de JU87. Wat een schoonheid inderdaad.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 1 juni 2008 @ 13:12:17 #127
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59046617
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 22:44 schreef Conekiller het volgende:
is dat een reeplica of is dat een van de 2 (of 3) die nog vliegt?
Er vliegen geen originelen meer afaik.
Ik ga naar huis.
  zondag 1 juni 2008 @ 14:33:33 #128
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_59048174
als het goed is zijn er nog 2 volledig compleet en evt vliegbaar.
Een in London en een in de US. Die in de US staat daar al sinds begin jaren '40
Tenminste, ik zou niet inzien waarom met wat aandacht ze ook niet meer zouden kunnen vliegen.
Tevens is er in 2004 in Engeland begonnen met een volledige restauratie waarvan de verwachte einddatum begin 2008 zou zijn. Vliegt die misschien al weer?
http://forum.keypublishing.co.uk/archive/index.php?t-38846.html

en een 7/10 replica
http://forum.keypublishing.co.uk/showthread.php?t=20390&highlight=Stuka
en ook uit dat stuk een persbericht over een russische replica
quote:
From The Moscow Times.com

"Friday, Jun. 21, 2002. Page 4

Reconstructed Nazi Plane 'Bombs' Ukraine Again

By Elizabeth Piper
Reuters

Mikhail Chernichkin / Reuters

The Junkers dive bomber Nesonov built himself, mostly from a model kit and bits of scrap, flying around the Dzhankoi aerodrome.


DZHANKOI, Ukraine -- A Nazi plane screams through the sky, almost skimming the earth, and people start to scream "get down, the Luftwaffe are here."

With its swastikas gleaming in the sun, the plane bears down on Ukrainian soil once again and drops its load -- a huge bomb.

It does not explode.

Instead it bounces, and the handful of flying fanatics gathered on the center verge of a ramshackle aerodrome in southern Ukraine laugh, saying all it could kill was a rabbit.

"That's why the Germans lost the war," chuckles one -- Farkhad the engineer, who has downed tools to watch retired army pilot Vladimir Nesonov fly his homemade Junkers complete with a bomb, crafted out of wood and metal.

Rubbing his eyes as Nesonov swoops down again frighteningly close to the ground, Farkhad stares at the plane and mumbles: "How strange to see a Nazi plane in the sky again."

For many in Ukraine, seeing a Nazi dive-bomber screeching through the sky stirs memories of the destruction wrought by Hitler's Luftwaffe air force and ground troops in World War II.

But for Nesonov it is the realization of a dream -- he has built a Junkers plane out of bits of scrap scavenged in Russia's Far North, and after several unsuccessful attempts he can fly a model of the dive-bomber that inflicted so much damage during the war.

"My mother saw pictures of me flying the plane and panicked, thinking for a second it had all started again," says Nesonov, cradling a vodka after flying in circles for about 10 minutes around the aerodrome.

"But what I can do is show the world what it was like, the sheer fear," he says. "Loads of people ask me how I can fly a fascist plane, but I say we have to remember the fierce plane that nearly killed us all."

He hopes filmmakers will use the replica -- "and not just any old Russian plane with swastikas stuck on" -- to show the world what the war meant for ex-Soviet Ukraine, a country whose suffering during the war, he says, has rarely been talked about.

About one in six of Ukraine's population was killed during the war, some 5.3 million people. The war tore the republic apart, dividing those who fought for the Soviets and those who wanted out of the Union and helped the Nazis.

Today the war is still hitting the headlines after officials in a town in western Ukraine brought forward the idea of rehabilitating veterans of the Nazi SS Galicia division -- something that has caused outrage among many.

Nesonov's father was wounded in battle at the front. He now lives alone in the industrial Zaporozhiya region and refuses to talk of what happened after the Germans invaded in 1941.

Maybe that's why Nesonov is obsessed with "the enemy." But he puts it more simply -- he chose the plane because of its power.

"I chose the Junkers because it's a plane of the aggressor. It was the plane that the fascists used to destroy almost the whole of Europe. It even got to Africa and England," he says, flinging his arms wide to stress his point.

"The bombs are so accurate it is like shooting someone in the back of the head. ... If we [the Soviet Union] had had these kind of machines, the war would have been a different matter. We would have kicked the Nazis out much more quickly."


Reuters

Retired army pilot Vladimir Nesonov.
He looks fondly at the replica plane like a first-time father at his child. "I cannot explain just how proud I am."

Painted with green and yellow camouflage, black crosses on both sides and swastikas on the tail, the plane is slightly smaller than a real Junkers but is equipped with guns and bombs.

"It's just like a real Junkers and I can fly it just like a Luftwaffe pilot."

Most watching the strange spectacle would disagree.

Donning a white helmet with huge black goggles, he looks more like a "Star Wars" bad guy than a pilot. Then his army buddy Vladimir Aksyonenko, a.k.a. "The Colonel," helps him into the cockpit and fusses over him like a child.

"Put your seatbelt on ... no don't tug it like that ... there you are," he murmurs, climbing off the wing.

With a put-put, the engine starts ticking over with a strong smell of fuel and a burst of black smoke. It cuts out. The first attempt, second, third and fourth fail to get the engine working and then its back to the hangar for some heavy-duty repair work.

"It's a pretty weak engine. It's a four-cylinder," engineer Farkhad says, cut short by a blustering Nesonov who shouts out that the world should believe it has 12 cylinders.

Again to the taxiway, The Colonel runs around the plane with screwdriver in hand, making some final adjustments.

Chugging down the runway and slowly taking off, the plane looks poised to fall to the ground.

"He's a kamikaze," says Farkhad. The Colonel breathes a heavy sigh of relief when the pilot just about manages to pull the plane out of a deep dive.

"I'll kill him myself if he doesn't do it first," says The Colonel, decked out in camouflage fatigues and sandals.

After 10 minutes flying, Nesonov gets out of the cockpit with his arms raised above his head and a huge grin across his face.

"So how was it?" he asks the crowd. "Did you see what I did? Filmmakers must see what I can do to make their films more realistic. ... I am ready for all offers."
deze ziet er toch ook wel flightready uit. Hoewel hij niet vloog op die show is tie wel compleet
http://www.ilovenyphotos.com/aviation/stuka.html
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  dinsdag 3 juni 2008 @ 21:22:18 #129
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_59100909
Wie dit leest is gek
  dinsdag 3 juni 2008 @ 22:09:31 #130
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59102240
vooral: Nice pic!
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 4 juni 2008 @ 00:29:13 #131
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59105921


de zerstörer, nachtgevechtsvliegtuig, later jager bomber...
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:10:57 #132
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_59110844
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 00:29 schreef RPD het volgende:
[ afbeelding ]

de zerstörer, nachtgevechtsvliegtuig, later jager bomber...
Is dit niet gewoon een Me110? Hoe dan ook: geen nachtjager, de antennes voorop ontbreken, net als het wapen dat vanuit de cockpit afgevuurd werd..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:56:44 #133
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59117307
gelijk, maar zijn functie was onder andere nachtgevechtsjager en later jager bommenwerper... dit was gewoon het mooiste plaatje wat ik zo snel kon vinden.

de naam van het apparaat was in iedergeval zerstörer

overigens is het BF 110 ipv Me110
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  woensdag 4 juni 2008 @ 15:02:44 #134
68036 iScripters
Personification of Evil
pi_59117530
AC 130 Spectre Gunship
No Comment!
  woensdag 4 juni 2008 @ 15:17:53 #135
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59118001
Mwoah een gevechtsvliegtuig? Eerder een vliegende tank met die howitzer aan de zijkant
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  FOK!Fotograaf woensdag 4 juni 2008 @ 15:25:06 #136
145146 Andyy
pi_59118262
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:17 schreef Esses het volgende:
Mwoah een gevechtsvliegtuig? Eerder een vliegende tank met die howitzer aan de zijkant
tegenwoordig hebben/krijgen ze 2 bushmaster kannonnen + Houwitser
dat is pas CAS
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:07:28 #137
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59119609
alleen al door haar vormen

de Sukhoi - 47




en de Sukhoi Su-30m



fokkin scary vliegtuigen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:13:43 #138
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_59119798
Ben niet echt thuis in vliegtuigen, maar als ik dan toch mag kiezen, dan kies ik deze.


Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:56:20 #139
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59123806
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:25 schreef Andyy het volgende:

[..]

tegenwoordig hebben/krijgen ze 2 bushmaster kannonnen + Houwitser
dat is pas CAS
wie dat ooit bedacht heeft om artillerie stukken in een vliegtuig te proppen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:13:07 #140
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59124251
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wie dat ooit bedacht heeft om artillerie stukken in een vliegtuig te proppen
Het werkt blijkbaar.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:54:23 #141
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59125599
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wie dat ooit bedacht heeft om artillerie stukken in een vliegtuig te proppen
het feestelijke aan de spectres en spookys is dat ze een zogenaamd wheel of death uitvoeren, waarbij ze een rondje om het doel heen vliegen met het doel dus in het midden,en vervolgens vuren. mede daarom werken de apparaten nauwkeurig. voor de mensen die Call of duty 4 hebben gespeeld is dit natuurlijk niets nieuws.

maar het blijft vet.
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:54:53 #142
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_59125610
Uit de oude doos:
Zero sen


Spittfire


En van de laaste jaren duidelijk de F35 lightning
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:00:33 #143
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59125800
ook nog een mooie uit de pacific theatre



[ Bericht 26% gewijzigd door RPD op 04-06-2008 21:43:43 ]
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:09:50 #144
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59127947
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:54 schreef RPD het volgende:

[..]

het feestelijke aan de spectres en spookys is dat ze een zogenaamd wheel of death uitvoeren, waarbij ze een rondje om het doel heen vliegen met het doel dus in het midden,en vervolgens vuren. mede daarom werken de apparaten nauwkeurig. voor de mensen die Call of duty 4 hebben gespeeld is dit natuurlijk niets nieuws.

maar het blijft vet.
in generals had je ze ook en ze waren vrij effectief
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:32:21 #145
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_59130827
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:00 schreef RPD het volgende:
ook nog een mooie uit de pacific theatre

[ afbeelding ]
eensch! Leuk ding en mooie kleur ook
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_59148923
Grumman Wildcat ?
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:10:34 #147
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59149486
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:49 schreef Alleskids het volgende:
Grumman Wildcat ?
f4u corsair
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
pi_59168919


Frans Rafales vind ik ook wel vet.
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:31:17 #149
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_59303688
quote:
Op maandag 19 mei 2008 18:28 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]


Is een B17. Met de B van bomber. Dit topic gaat volgens mij over gevechtsvliegtuigen...

(Overigens telt in dit opzicht de F117 ook niet mee; die heeft ten onrechte een F gekregen).
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:13 schreef Heatseeker het volgende:
Ben niet echt thuis in vliegtuigen, maar als ik dan toch mag kiezen, dan kies ik deze.


[ afbeelding ]
Voor jou hetzelfde.
Ik heb al een boek.
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:36:50 #150
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59303856
Ja, lees dan zelf even lekker terug, niemand interesseert dat suffe gevechtsvliegtuigpurisme ook maar ene jota.

Strikt gesproken kan een multi-role toestel als een F-16 dan ook al niet meedoen.
Ik ga naar huis.
pi_59304828
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:36 schreef nietzman het volgende:
Ja, lees dan zelf even lekker terug, niemand interesseert dat suffe gevechtsvliegtuigpurisme ook maar ene jota.

Strikt gesproken kan een multi-role toestel als een F-16 dan ook al niet meedoen.
En bovendien heeft hij gewoon geen gelijk. Hij verwart gevechtsvliegtuigen met jagers.
En zit in het foute topic ook nog.

-> ZKS



[ Bericht 1% gewijzigd door charon op 11-06-2008 14:25:19 ]
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:22:02 #152
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_59305090
Zie TT
Ik heb al een boek.
pi_59305303
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:22 schreef Rio het volgende:
Zie TT
'Het mooiste gevechts vliegtuig'

Oftewel: Bommenwerpers, jagers, en al het andere waar mee gevochten wordt.
Volgende keer beter over je TT nadenken, ook handig om taal- en spelfouten te vermijden.

On Topic:

Convair B-58 Hustler


How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:35:22 #154
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_59305527
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:28 schreef charon het volgende:

[..]

'Het mooiste gevechts vliegtuig'

Oftewel: Bommenwerpers, jagers, en al het andere waar mee gevochten wordt.
Volgende keer beter over je TT nadenken, ook handig om taal- en spelfouten te vermijden.

On Topic:

Convair B-58 Hustler
[ afbeelding ]


Okay, jij je zin. Letterlijk zou ik dan jachtvliegtuig bedoelen.

In dat geval moet ik toch voor de B2 gaan. Ongekend ontwerp. En ongekend gevaarlijk


De ME262 heeft wel een eervolle vermelding verdiend:
Ik heb al een boek.
pi_59306146
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:35 schreef Rio het volgende:

De ME262 heeft wel een eervolle vermelding verdiend:
[ afbeelding ]
Héél toepasselijk gevonden.

Dit was een jachtvliegtuig, totdat Adolf per decreet uitvaardigde dat het een bommenwerper was.
De fabrikant heeft het ding toen half moeten slopen om en nog ergens twee bommen onder te kunnen hangen.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:55:45 #156
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_59306202
Vond het wel een leuk bruggetje
Ik heb al een boek.
pi_59307367
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:28 schreef charon het volgende:

[..]

'Het mooiste gevechts vliegtuig'

Oftewel: Bommenwerpers, jagers, en al het andere waar mee gevochten wordt.
Volgende keer beter over je TT nadenken, ook handig om taal- en spelfouten te vermijden.

On Topic:

Convair B-58 Hustler
[ afbeelding ]

wtf 4 straalmotoren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59307474
nee 4
pi_59308200
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wtf 4 straalmotoren
En een klein brandstoftankje.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:43:59 #160
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_59309487
ook leuk
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:54:17 #161
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59309746
kan me echt niet vinden in die zooi sorry
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_59309889
Ik dacht dat moderators het goede voorbeeld moesten geven (zinvolle posts die bijdragen aan het topic) - oh sorry, verkeerde forum..

Is de J-10 al voorbij gekomen eigenlijk?

How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 11 juni 2008 @ 18:05:31 #163
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59311383
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 17:00 schreef charon het volgende:
Ik dacht dat moderators het goede voorbeeld moesten geven (zinvolle posts die bijdragen aan het topic) - oh sorry, verkeerde forum..
Charon, we zijn hier wat socialer onderling, mag best
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_59311835
Stoor me er niet aan hoor, zie de , ik neem alleen de gelegenheid te baat om nog wat mooie plaatjes te posten

Mislukte Fokker G-I kopie:




(F-82)

[ Bericht 14% gewijzigd door charon op 11-06-2008 19:28:17 ]
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 11 juni 2008 @ 19:03:46 #165
211797 Esses
Splendide mendax
pi_59313004
Plaatje werkt niet?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_59313408
mis nog een paar mooie russische vliegtuigen, al zijn t geen gevechtsvliegtuigen. orlan , wing in ground effect amphibious landing craft project 904

en


Utka , lun class wing in ground effect craft, project 903.
De raketten zijn 6 ssn22 sunburn raketten en vooraan is nog 1/ 23 mm PI-23 AA gun
mijn meest geliefde dingen,
zo appart en qua functie en laadvermogen ook nog bijzonder
Liefde en infectie
pi_59313530
http://www.gearthhacks.com/downloads/map.php?file=18541 staat het beestje nog vanuit de hoogte aanschouwd
Liefde en infectie
pi_59315135
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:58 schreef LSS het volgende:
Ja, als we geen jachtvliegtuigen maar gaan posten maar ook bommenwerpers en verkenningsvliegtuigen dan wil ik nog een bijdrage doen:

Naar mijn mening het allermooiste vliegtuig ooit gemaakt: De Tu-95 Bear

[ afbeelding ]

Alles is mooi aan de Bear, de vleugels, de slanke romp, de contra-roterende propellorbladen van de turboprops (turboprops zijn eigelijk gewoon straalmotoren met een propellor erop) totaan de staartkoepel toe. Wat een geweldig mooi design. De Bear is nog steeds een geweldenaar.
Bemanningsleden hebben allemaal zware gehoorschade las ik laatst. Nato onderscheppingsjagers die de tu-95 moesten schaduwen bleven op gepaste afstand vanwege het lawaai dat het ding prdouceerde.

Eerste vlucht in de vroege jaren 50 en waarschijnlijk in dienst -/+ 2040....

[ Bericht 9% gewijzigd door Bilfred_eendereed op 11-06-2008 20:54:11 ]
pi_59316393


Iraqi jet, an advanced Russian Mig-25 Foxbat, was found buried in

the sand after an informant tipped off U.S. Troops. The Mig was

dug out of a massive sand dune near the Al Taqqadum Airfield

reportedly one of over two dozen Iraqi jets buried in the sand, like

hidden treasure, waiting to be recovered at a later date.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bilfred_eendereed op 11-06-2008 21:07:50 ]
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:52:23 #170
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_59316651
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 20:06 schreef Bilfred_eendereed het volgende:

[..]

Bemanningsleden hebben allemaal zware gehoorschade las ik laatst
WATTE?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:56:16 #171
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59316781
idd, klopt.
hebben allemaal last van gehoor gekregen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:56:56 #172
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59316807
lucky_m3 ik wil het toch echt bij gevechtsvliegtuigen houden. Dus niet afdwalen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:00:02 #173
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_59316930
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 20:56 schreef Pumatje het volgende:
lucky_m3 ik wil het toch echt bij gevechtsvliegtuigen houden. Dus niet afdwalen
Op de tweede foto staan Surface to Surface raketten. Volgens mij voldoet hij daarmee aan de criteria. Of mogen de F-16s van de Thunderbirds (zit geen kanon meer in) of de Hornets van de Blue Angels ook niet? Strikt genomen zijn dat demonstratie-toestellen. En als we die lijn aanhouden: haal die Berkut dan even weg, want dat is ook alleen maar een technology demonstrator.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:14:43 #174
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59317568
Tuurlijk mogen die
maar je snapt wel wat ik bedoel

doelde meer op het 1e vliegtuig wat hij postte.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_59332236
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:14 schreef Pumatje het volgende:
Tuurlijk mogen die
maar je snapt wel wat ik bedoel

doelde meer op het 1e vliegtuig wat hij postte.
die had ik erbij gedaan, omdat die iets bekender is dan de utka
Liefde en infectie
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:37:57 #176
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59397837


met die hangende vleugels en die gigantische airintakes, toch een majesteus vliegtuig.



jammer...



zure tegenstander in het vietnam conflict, als opvolger van de volgende,



zo worden ze helaas niet meer gemaakt.
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:42:37 #177
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59397949
F8 crusader



en zijn wat veelzijdiger broertje, de A7 corsair



wat gedronger, maar nog steeds een bijzonder (mooi) apart design
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
pi_59398229
MiG-29


En inderdaad, de F-22 Raptor


Nederlands straks met die lelijke JSF...
pi_59398408
De F7 Corsair is een schitterend vliegtuig. Prachtige combinatie van de wit/grijze US Navy kleuren met de opvallende luchthappende ronde neus.
pi_59401455
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:55 schreef 16meter het volgende:

En inderdaad, de F-22 Raptor
[ afbeelding ]

Nederlands straks met die lelijke JSF...

Hoe kun je nou de F-22 wel mooi vonden maar de JSF niet? de JSF is gewoon een F-22 junior. Die dingen lijken enorm veel op elkaar (de neus, stabilo, vleugels, het lijkt allemaal uitwisselbaar met de F-22). Ik vind beide erg lelijk en emotieloos.

  zondag 15 juni 2008 @ 14:22:03 #181
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59405851
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:55 schreef 16meter het volgende:
MiG-29
[ afbeelding ]

En inderdaad, de F-22 Raptor
[ afbeelding ]

Nederlands straks met die lelijke JSF...
dat zijn idd mooie vliegtuigen de EF ook op de canards na
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 15 juni 2008 @ 14:31:45 #182
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59406026
wat deden die Foxbats nu eigelijk in die duinen in Iraq.... ???
daar is dus nooit meer iets over bekendgeraakt he..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 15 juni 2008 @ 15:11:14 #183
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_59406680
quote:
Op zondag 15 juni 2008 14:31 schreef Pumatje het volgende:
wat deden die Foxbats nu eigelijk in die duinen in Iraq.... ???
daar is dus nooit meer iets over bekendgeraakt he..
De Irakezen hadden geleerd van de Koeweit-oorlog (Golfoorlog2.0). Om te voorkomen dat hun vliegtuigen bij de eerste aanvalsgolven vernietigd zouden worden hadden ze besloten de meest kostbare onder het zand te begraven.


Na de oorlog kon het glorieuze Iraakse leger dan de overwinning vieren met een massale fly-by over Baghdad.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_59406757
maar, al dat zand lijkt me niet zo goed voor het toestel
of hadden ze alles eruit gehaald.

begint je toch af te vragen of MiG's het enige is wat daar onder het zand ligt...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 00:48:32 #185
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59449876
Gloster meteor WW2


Sukhoi Su-34 Fullback



De Havilland Sea vixen

'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  dinsdag 17 juni 2008 @ 09:00:14 #186
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59452172
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:15 schreef Yorrit het volgende:
maar, al dat zand lijkt me niet zo goed voor het toestel
Het zijn Russische toestellen man, daarvan vond het men vaak niet eens nodig om er een hangar voor te bouwen. .
Ik ga naar huis.
pi_59455928
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 09:00 schreef nietzman het volgende:

[..]

Het zijn Russische toestellen man, daarvan vond het men vaak niet eens nodig om er een hangar voor te bouwen. .
das waar
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:12:37 #188
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59456572
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 09:00 schreef nietzman het volgende:

[..]

Het zijn Russische toestellen man, daarvan vond het men vaak niet eens nodig om er een hangar voor te bouwen. .
ghehehehe, inderdaad.. even met de bladblazer erdoor, even de motor 10 seconden afterburnen en hopla, opstijgen. Niks geen electronica nakijken en vervangen wegens zandschade.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:16:53 #189
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59456689
Even een zinvolle bijdrage. F4 Phantom met een F5 freedom fighter



Was het niet zo dat de eerste versies van de F4 in Vietnam werden afgeleverd zonder boordkanonnen? Omdat men in de veronderstelling was dat alles toch wel met AA raketten ging in de toekomst?
pi_59457039
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:16 schreef Prosac het volgende:
Even een zinvolle bijdrage. F4 Phantom met een F5 freedom fighter
[ afbeelding ]


Was het niet zo dat de eerste versies van de F4 in Vietnam werden afgeleverd zonder boordkanonnen? Omdat men in de veronderstelling was dat alles toch wel met AA raketten ging in de toekomst?
klopt ja!
quote:
Since the F-8 Crusader was to be used for close combat, the F-4 was designed, like other interceptors of the day, without an internal cannon.
http://en.wikipedia.org/wiki/F-4
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:31:08 #191
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_59457043
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:16 schreef Prosac het volgende:
Even een zinvolle bijdrage. F4 Phantom met een F5 freedom fighter
[ afbeelding ]


Was het niet zo dat de eerste versies van de F4 in Vietnam werden afgeleverd zonder boordkanonnen? Omdat men in de veronderstelling was dat alles toch wel met AA raketten ging in de toekomst?
Ze werden al voor Vietnam afgeleverd, maar inderdaad: kanonnen waren ouderwets, en er werd er dus geen ingebouwd in de eerste 3 produktieseries F-4 (alhoewel ze in de eerste ontwerpen wel degelijk kanonnen hadden meegenomen). Pas toen in Vietnam bleek dat de kanonnen nog niet gemist konden worden werd er snel een stop-gap gemaakt, een externe pod voor op de centre-line store. Die wiebelde echter nogal, met als resultaat dat hij gruwelijk onnauwkeurig was. Daarom werd één van de prototype RF-4C uitgerust met een kanon in de neus. Dat bleek zo goed te werken dat alle versies voor de USAF1 (inclusief die voor buitenlandse klanten) vanaf het E-model voorzien werden van een M-61. De USN hield het bij de externe pod, omdat het toestel anders te lang werd.
Overigens werden de eerste E-modellen later weer ontdaan van hun kanonnen, toen ze werden omgebouwd tot F-4G Wild Weasel.

1 De F-4F is gekocht door de Luftwaffe, maar via een USAF order. Het toestel was oorspronkelijk in de basis gelijk aan de F-4E, maar miste één interne brandstoftank en de mogelijkheid om in de lucht bij te tanken.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:00:08 #192
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59457755
betreft die Iraakse Mig.


Ik heb altijd eerder gedacht dat er een dealtje gaande was tussen Irak en Rusland.
Maar terwijl Irak de gehele politieke wereld op zijn kop zette en USA voorbereidingen maakten om dat land binnen te vallen was het natuurlijk een schandaal als zou lekken dat Rusland wapens zou leveren aan Irak.. wat dus geheim gehouden moest worden.


Eenmaal de inval van de Yanks op gang was, zouden de vliegtuigen onder het zand zijn gestopt door zo de Russen buiten een schandaal te houden..

er was 1 of 2 toestellen gevonden, dat duidt eerder op testtoestellen.. geen enkele luchtmacht schaft maar 2 toestellen aan tenzij het is voor testen.



ik lees net dat er 24 zijn gevonden.

waren exemplaren waarvan het westen niet eens wist dat ze bestonden.. Dus de Russen hebben in principe echt het meeste verloren.. ding is natuurlijk al lang en breed uitgewoond door elke techneut in Amerika.

[ Bericht 17% gewijzigd door Pumatje op 17-06-2008 13:05:23 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:04:20 #193
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59457871
Geen enkele luchtmacht schaft ook nog zulke bejaarde Foxbats aan. Die toestellen hadden ze al eeuwen, en dat was niet echt een geheim.

Ze vonden er trouwens "serveral dozen." Niet een of twee.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:12:24 #194
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59458073
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:04 schreef nietzman het volgende:
Geen enkele luchtmacht schaft ook nog zulke bejaarde Foxbats aan. Die toestellen hadden ze al eeuwen, en dat was niet echt een geheim.

Ze vonden er trouwens "serveral dozen." Niet een of twee.
nee hoor, sommige hadden ze pas net

The Iraqi jet, an advanced Russian MiG-25 Foxbat, was found buried in the sand after an informant tipped off U.S. troops. The MiG was dug out of a massive sand dune near the Al Taqqadum airfield by U.S. Air Force recovery teams. The MiG was reportedly one of over two dozen Iraqi jets buried in the sand, like hidden treasure, waiting to be recovered at a later date.

Contrary to what some in the major media have reported, not all the jets found were from the Gulf War era. The Russian-made MiG-25 Foxbat being recovered by U.S. Air Force troops in the photos is an advanced reconnaissance version never before seen in the West and is equipped with sophisticated electronic warfare devices.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:20:44 #195
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59458329
Mjah, en dat schijnt dus een hoax te zijn geweest.

http://www.truthorfiction.com/rumors/f/foxbat.htm
quote:
Contrary to the claims of the forwarded email, these were not "buried treasure" equipped with "sophisticated electronic warfare devices." Reith reported that they were remnants of the cold war and more than 30-years old. In other words, nothing that had not been seen by the U.S. before.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:20:02 #196
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_59460044
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:31:20 #197
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_59516752

IAI Kfir; een Mirage variant.

en de Duitsers hadden in de oorlog ook een a-symetrisch vliegtuig; erg strak.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_59524251
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 00:48 schreef RPD het volgende:
Gloster meteor WW2
[ afbeelding ]

Sukhoi Su-34 Fullback

[ afbeelding ]

De Havilland Sea vixen

[ afbeelding ]
Nice!!!
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:16:32 #199
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59526205
Horten Ho IX (beter bekend onder de foutieve gotha go 229)



als tekening

en als foto

'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
pi_59526963
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:16 schreef RPD het volgende:
Horten Ho IX (beter bekend onder de foutieve gotha go 229)

[ afbeelding ]

als tekening

en als foto

[ afbeelding ]
dat is er een uit deze catagorie;

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')