abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:37:57 #176
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59397837


met die hangende vleugels en die gigantische airintakes, toch een majesteus vliegtuig.



jammer...



zure tegenstander in het vietnam conflict, als opvolger van de volgende,



zo worden ze helaas niet meer gemaakt.
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:42:37 #177
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59397949
F8 crusader



en zijn wat veelzijdiger broertje, de A7 corsair



wat gedronger, maar nog steeds een bijzonder (mooi) apart design
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
pi_59398229
MiG-29


En inderdaad, de F-22 Raptor


Nederlands straks met die lelijke JSF...
pi_59398408
De F7 Corsair is een schitterend vliegtuig. Prachtige combinatie van de wit/grijze US Navy kleuren met de opvallende luchthappende ronde neus.
pi_59401455
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:55 schreef 16meter het volgende:

En inderdaad, de F-22 Raptor
[ afbeelding ]

Nederlands straks met die lelijke JSF...

Hoe kun je nou de F-22 wel mooi vonden maar de JSF niet? de JSF is gewoon een F-22 junior. Die dingen lijken enorm veel op elkaar (de neus, stabilo, vleugels, het lijkt allemaal uitwisselbaar met de F-22). Ik vind beide erg lelijk en emotieloos.

  zondag 15 juni 2008 @ 14:22:03 #181
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59405851
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:55 schreef 16meter het volgende:
MiG-29
[ afbeelding ]

En inderdaad, de F-22 Raptor
[ afbeelding ]

Nederlands straks met die lelijke JSF...
dat zijn idd mooie vliegtuigen de EF ook op de canards na
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 15 juni 2008 @ 14:31:45 #182
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59406026
wat deden die Foxbats nu eigelijk in die duinen in Iraq.... ???
daar is dus nooit meer iets over bekendgeraakt he..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 15 juni 2008 @ 15:11:14 #183
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_59406680
quote:
Op zondag 15 juni 2008 14:31 schreef Pumatje het volgende:
wat deden die Foxbats nu eigelijk in die duinen in Iraq.... ???
daar is dus nooit meer iets over bekendgeraakt he..
De Irakezen hadden geleerd van de Koeweit-oorlog (Golfoorlog2.0). Om te voorkomen dat hun vliegtuigen bij de eerste aanvalsgolven vernietigd zouden worden hadden ze besloten de meest kostbare onder het zand te begraven.


Na de oorlog kon het glorieuze Iraakse leger dan de overwinning vieren met een massale fly-by over Baghdad.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_59406757
maar, al dat zand lijkt me niet zo goed voor het toestel
of hadden ze alles eruit gehaald.

begint je toch af te vragen of MiG's het enige is wat daar onder het zand ligt...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 00:48:32 #185
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59449876
Gloster meteor WW2


Sukhoi Su-34 Fullback



De Havilland Sea vixen

'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  dinsdag 17 juni 2008 @ 09:00:14 #186
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59452172
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:15 schreef Yorrit het volgende:
maar, al dat zand lijkt me niet zo goed voor het toestel
Het zijn Russische toestellen man, daarvan vond het men vaak niet eens nodig om er een hangar voor te bouwen. .
Ik ga naar huis.
pi_59455928
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 09:00 schreef nietzman het volgende:

[..]

Het zijn Russische toestellen man, daarvan vond het men vaak niet eens nodig om er een hangar voor te bouwen. .
das waar
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:12:37 #188
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59456572
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 09:00 schreef nietzman het volgende:

[..]

Het zijn Russische toestellen man, daarvan vond het men vaak niet eens nodig om er een hangar voor te bouwen. .
ghehehehe, inderdaad.. even met de bladblazer erdoor, even de motor 10 seconden afterburnen en hopla, opstijgen. Niks geen electronica nakijken en vervangen wegens zandschade.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:16:53 #189
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59456689
Even een zinvolle bijdrage. F4 Phantom met een F5 freedom fighter



Was het niet zo dat de eerste versies van de F4 in Vietnam werden afgeleverd zonder boordkanonnen? Omdat men in de veronderstelling was dat alles toch wel met AA raketten ging in de toekomst?
pi_59457039
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:16 schreef Prosac het volgende:
Even een zinvolle bijdrage. F4 Phantom met een F5 freedom fighter
[ afbeelding ]


Was het niet zo dat de eerste versies van de F4 in Vietnam werden afgeleverd zonder boordkanonnen? Omdat men in de veronderstelling was dat alles toch wel met AA raketten ging in de toekomst?
klopt ja!
quote:
Since the F-8 Crusader was to be used for close combat, the F-4 was designed, like other interceptors of the day, without an internal cannon.
http://en.wikipedia.org/wiki/F-4
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:31:08 #191
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_59457043
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:16 schreef Prosac het volgende:
Even een zinvolle bijdrage. F4 Phantom met een F5 freedom fighter
[ afbeelding ]


Was het niet zo dat de eerste versies van de F4 in Vietnam werden afgeleverd zonder boordkanonnen? Omdat men in de veronderstelling was dat alles toch wel met AA raketten ging in de toekomst?
Ze werden al voor Vietnam afgeleverd, maar inderdaad: kanonnen waren ouderwets, en er werd er dus geen ingebouwd in de eerste 3 produktieseries F-4 (alhoewel ze in de eerste ontwerpen wel degelijk kanonnen hadden meegenomen). Pas toen in Vietnam bleek dat de kanonnen nog niet gemist konden worden werd er snel een stop-gap gemaakt, een externe pod voor op de centre-line store. Die wiebelde echter nogal, met als resultaat dat hij gruwelijk onnauwkeurig was. Daarom werd één van de prototype RF-4C uitgerust met een kanon in de neus. Dat bleek zo goed te werken dat alle versies voor de USAF1 (inclusief die voor buitenlandse klanten) vanaf het E-model voorzien werden van een M-61. De USN hield het bij de externe pod, omdat het toestel anders te lang werd.
Overigens werden de eerste E-modellen later weer ontdaan van hun kanonnen, toen ze werden omgebouwd tot F-4G Wild Weasel.

1 De F-4F is gekocht door de Luftwaffe, maar via een USAF order. Het toestel was oorspronkelijk in de basis gelijk aan de F-4E, maar miste één interne brandstoftank en de mogelijkheid om in de lucht bij te tanken.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:00:08 #192
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59457755
betreft die Iraakse Mig.


Ik heb altijd eerder gedacht dat er een dealtje gaande was tussen Irak en Rusland.
Maar terwijl Irak de gehele politieke wereld op zijn kop zette en USA voorbereidingen maakten om dat land binnen te vallen was het natuurlijk een schandaal als zou lekken dat Rusland wapens zou leveren aan Irak.. wat dus geheim gehouden moest worden.


Eenmaal de inval van de Yanks op gang was, zouden de vliegtuigen onder het zand zijn gestopt door zo de Russen buiten een schandaal te houden..

er was 1 of 2 toestellen gevonden, dat duidt eerder op testtoestellen.. geen enkele luchtmacht schaft maar 2 toestellen aan tenzij het is voor testen.



ik lees net dat er 24 zijn gevonden.

waren exemplaren waarvan het westen niet eens wist dat ze bestonden.. Dus de Russen hebben in principe echt het meeste verloren.. ding is natuurlijk al lang en breed uitgewoond door elke techneut in Amerika.

[ Bericht 17% gewijzigd door Pumatje op 17-06-2008 13:05:23 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:04:20 #193
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59457871
Geen enkele luchtmacht schaft ook nog zulke bejaarde Foxbats aan. Die toestellen hadden ze al eeuwen, en dat was niet echt een geheim.

Ze vonden er trouwens "serveral dozen." Niet een of twee.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:12:24 #194
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59458073
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:04 schreef nietzman het volgende:
Geen enkele luchtmacht schaft ook nog zulke bejaarde Foxbats aan. Die toestellen hadden ze al eeuwen, en dat was niet echt een geheim.

Ze vonden er trouwens "serveral dozen." Niet een of twee.
nee hoor, sommige hadden ze pas net

The Iraqi jet, an advanced Russian MiG-25 Foxbat, was found buried in the sand after an informant tipped off U.S. troops. The MiG was dug out of a massive sand dune near the Al Taqqadum airfield by U.S. Air Force recovery teams. The MiG was reportedly one of over two dozen Iraqi jets buried in the sand, like hidden treasure, waiting to be recovered at a later date.

Contrary to what some in the major media have reported, not all the jets found were from the Gulf War era. The Russian-made MiG-25 Foxbat being recovered by U.S. Air Force troops in the photos is an advanced reconnaissance version never before seen in the West and is equipped with sophisticated electronic warfare devices.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:20:44 #195
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59458329
Mjah, en dat schijnt dus een hoax te zijn geweest.

http://www.truthorfiction.com/rumors/f/foxbat.htm
quote:
Contrary to the claims of the forwarded email, these were not "buried treasure" equipped with "sophisticated electronic warfare devices." Reith reported that they were remnants of the cold war and more than 30-years old. In other words, nothing that had not been seen by the U.S. before.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:20:02 #196
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_59460044
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:31:20 #197
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_59516752

IAI Kfir; een Mirage variant.

en de Duitsers hadden in de oorlog ook een a-symetrisch vliegtuig; erg strak.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_59524251
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 00:48 schreef RPD het volgende:
Gloster meteor WW2
[ afbeelding ]

Sukhoi Su-34 Fullback

[ afbeelding ]

De Havilland Sea vixen

[ afbeelding ]
Nice!!!
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:16:32 #199
137831 RPD
'Forget about it'
pi_59526205
Horten Ho IX (beter bekend onder de foutieve gotha go 229)



als tekening

en als foto

'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
pi_59526963
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:16 schreef RPD het volgende:
Horten Ho IX (beter bekend onder de foutieve gotha go 229)

[ afbeelding ]

als tekening

en als foto

[ afbeelding ]
dat is er een uit deze catagorie;

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')