quote:Op zondag 1 juni 2008 05:12 schreef paddy het volgende:
"De afgelopen weken zijn mensen gewend geraakt aan de acties'', aldus een woordvoerder van de informatiedienst.
Uiteraard krijg je geen loon, wel geld van de stakingkas, als je FNV-lid bent.quote:Op zondag 1 juni 2008 11:21 schreef athlonkmf het volgende:
als ze staken, krijgen ze nog loon? Zo niet, dan zal het snel afgelopen zijn lijkt mij.
Ja, want dan stopt iedereen altijd al met met de bus gaan. Mensen die werken, ouderen die geen auto rijden en niet meer fietsen, moeders met babies die de stad in moeten, die gebruiken de bus toch niet joh.quote:Op zondag 1 juni 2008 10:09 schreef charleen het volgende:
Eind van deze maand is het hier zomervakantie, doe dan lekker staken zou ik zeggen....
quote:Op zondag 1 juni 2008 11:37 schreef gr8w8 het volgende:
Mooi systeem is dat he. Hebben ze mazzel dat het OV nog zo'n bondenbolwerk is.
De bonden zeggen voor iedereen te spreken (en niet alleen de blanke autochtone man van 55+) en gaan staken. Werkwillig (ongeacht bondlid of niet) willen ze het werk ook onmogelijk maken. Als ze daarin slagen, krijgen die niet leden geen loon, maar ook geen geld uit de stakingskas.
Maar we moeten solidair zijn he!
Dat hoor je mij toch niet zeggenquote:Op zondag 1 juni 2008 11:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, want dan stopt iedereen altijd al met met de bus gaan. Mensen die werken, ouderen die geen auto rijden en niet meer fietsen, moeders met babies die de stad in moeten, die gebruiken de bus toch niet joh.
nou ja zeg, wat een vergelijking ..quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:06 schreef Falco het volgende:
Dat doe ik ook niet, maar je merkt wel dat het personeel daar allemaal een cursus heeft gevolgd oid en een stuk communicatiever en okeejer is geworden. Misschien een ideetje voor de buschauffeurs!
Toets in Noorwegen ?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:46 schreef Slappy het volgende:
Ook in Friesland ????????????????????????????????
Morgen toets![]()
dus moet ik die missen
Ja ben hier tijdelijk voor een toetsquote:
Maar kan je toch beter bij de NS zitten dan bij het streekvervoer, want het NS personeel staakt nu nietquote:Op zondag 1 juni 2008 14:03 schreef moussie het volgende:
[..]
nou ja zeg, wat een vergelijking ..
als conducteur in de trein hoef je alleen maar kaartjes te knippen, de machinist een fluitsignaal te geven en als je om advies gevraagd wordt kan je de tijd nemen om te antwoorden, je hebt tussen 2 stations op een rustig traject immers toch weinig te doen ..
de buschauffeur daarentegen moet niet alleen kaartjes verkopen, op de deuren letten en de klanten adviseren, hij moet ook nog eens op tijd van A vertrekken en op B aankomen, en dat dan niet op rails, waar je alleen maar hoeft op te trekken en af te remmen, maar gewoon op de weg, soms op een busbaan maar meestal tussen het gewone verkeer, dus je moet 100% alert zijn en blijven, anders kunnen er ongelukken gebeuren
Zodra ze meer geld krijgen.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:49 schreef charleen het volgende:
Ja okay, het punt is gemaakt en nu??? wanneer gaan ze weer rijden dan???? hemel wat een ellende dit...
quote:De Vries 'analyseert' streekvervoer
UTRECHT - Oud-minister Klaas de Vries gaat zich buigen over het streekvervoer. Op verzoek van de vakbonden en de Federatie Mobiliteitsbedriven Nederland (FMN), branchevereniging in het streekvervoer, maakt hij ,,een onafhankelijke analyse van het gesternte waaronder het streekvervoer opereert''.
Dit hebben betrokken partijen maandag gemeld. De Vries zal zich niet bezig houden met de cao-onderhandelingen. Hij verwacht zijn werk vrijdag klaar te hebben.
Hij gaat niet bemiddelen in het cao-conflict tussen de bonden en de busondernemingen Connexxion, Arriva en Veolia, zegt Wyb Kusters van de CNV Bedrijvenbond. De branchevereniging FMN is als zodanig niet betrokken bij de onderhandelingen.
(ANP)
quote:Provincie Groningen eist einde aan busstaking
GRONINGEN ‘De maat is helemaal vol’. Dat zei gedeputeerde Henk Bleker maandag over de voortdurende busstaking. De provincie dreigt nu met een gang naar de rechter, als de chauffeurs blijven staken.
Sinds april voeren de chauffeurs actie voor een betere cao. De onderhandelingen zitten nog altijd muurvast. Ook maandag rijden er geen bussen. De chauffeurs zijn zondag voor onbepaalde tijd in staking gegaan.
Wat de provincie Groningen betreft moet er snel een einde komen aan de staking. ‘Iedereen wordt getroffen en er is geen zicht op het einde’, zo licht Bleker toe. Daarom beraadt de provincie zich op juridische stappen.
Eis van de provincie is onder meer dat er sowieso tijdens de spits gereden wordt en dat beide partijen hun plek om de onderhandelingstafel weer innemen. Bovendien dreigt de provincie Arriva uiteindelijk een boete op te leggen, als de staking voortduurt. Die boete zou in de tonnen kunnen lopen.
RTV Noord
Onder het mom van "We don't negotiate with terrorists" zullen de maatschappijen er niet op zitten wachten de eisen in te willigen, dan staken ze volgend jaar namelijk weer...quote:Op maandag 2 juni 2008 18:53 schreef charleen het volgende:
[..]
Van mij mogen ze meer geld krijgen, kunnen we nu weer ff gaan rijden dan aub?
quote:103 Teletekst ma 02 jun
Nieuw bod streekvervoer afgewezen
` De werkgevers in het streekvervoer
hebben een nieuw loonbod naar de
vakbonden gestuurd.Sinds gisteren wordt
er voor onbepaalde tijd gestaakt bij
Connexxion,Arriva en Veolia.Op veel
plaatsen rijden daardoor geen bussen.
De werkgevers bieden nu 8% loonstijging
in 2 jaar.De bonden wijzen dat af,omdat
daarvan maar 5% blijvend is.De overige
3% wordt pas structureel na afspraken
over flexibeler werken.Daarom gaan de
stakingen door,zeggen de bonden.
Vandaag werd bekend dat oud-minister
Klaas de Vries een analyse gaat maken
van de situatie in het streekvervoer.
Hij zal niet als bemiddelaar optreden.
Ohh valt wel mee,Ze hebben nu wel meer vrijquote:Op maandag 2 juni 2008 22:27 schreef livelink het volgende:
Ik hoop dat de provincie Utrecht de provincie Groningen maar snel gaat volgen. Uiteindelijk worden de buschauffeurs hier ook echt niet beter van, van zo'n langdurige staking
Ik ken er één en die is al lekker bruin na al dat mooie weer in mei.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:37 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ohh valt wel mee,Ze hebben nu wel meer vrij
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:04 schreef Dunckie het volgende:
Stadsvervoerders staken ook, misschien een paar niet maar het merendeel wel.
In Eindhoven rijdt geen een bus, noch stad, noch streek.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:04 schreef Dunckie het volgende:
Stadsvervoerders staken ook, misschien een paar niet maar het merendeel wel.
Welke maatschappij? Bij genoeg werkwilligen gaan sommige uitrijden. Tot woede van de bonden die dan gaan praten over blokkades enzo. Lekker rellen dus, met een hoop ellende op lange termijn bij chauffeurs onderling.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:51 schreef Captivate het volgende:
Nee, dat weet ik.
Dit was een streekbus. Waarom denk je dat ik zo verrast was. Ik heb dat ding al in geen week meer zien rijden
Muts. Zowel Hermes als Bba/veolia zijn STREEKVERVOERDERS.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:36 schreef Gia het volgende:
[..]
In Eindhoven rijdt geen een bus, noch stad, noch streek.
Neckerspoel is leeg.
Met uitzondering van de bussen in de grote steden natuurlijk. In Utrecht, Amsterdam etc. rijd alles gewoon.quote:
Connexxionquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:38 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Welke maatschappij? Bij genoeg werkwilligen gaan sommige uitrijden. Tot woede van de bonden die dan gaan praten over blokkades enzo. Lekker rellen dus, met een hoop ellende op lange termijn bij chauffeurs onderling.
Dat betekent dat er wel eens een bus zou kunnen rijden -> NIET op vertrouwen dus.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:09 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Wat bedoelen ze met rijdt gedeeltelijk? Een beetje vaag geformuleerd.
Nee rijdt niet allemaal, alleen de stadsbussen maar de tram en de andere bussen rijden niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Met uitzondering van de bussen in de grote steden natuurlijk. In Utrecht, Amsterdam etc. rijd alles gewoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |