GVU rijdt wel Connexxion niet, dus tram dus ook niet.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:26 schreef vliegende_olifant het volgende:
Weet iemand waar ik kan kijken welke bussen wel rijden? En de tram in van nieuwegein en ijsselstein naar utrecht rijd die wel?
Dat verhaal over loonbod staat ook zo op de sites van veolia & connexxion. Hermes houdt het bij de info over wanneer de stakingen zijn.quote:WAARSCHUWING
Onbegrip van vervoerbedrijven over stakingen
De stakingen zijn een feit. Het voorstel om 11,5% loonsverhoging te geven in ruil voor een kwartier pauze niet langer doorbetalen, is voor de vakbonden reden om – zonder zelfs maar in gesprek te gaan met werkgevers - grote groepen reizigers te duperen. De werkgevers vinden het onbegrijpelijk dat iedere vorm van gesprek geweigerd wordt, terwijl naar de buitenwereld door de bonden telkens weer andere onderwerpen in het conflict worden betrokken. Daarmee is het bewijs geleverd dat het loonbod geen reden kan zijn voor de aangekondigde stakingen. Ondanks herhaalde verzoeken van de werkgevers om in ieder geval met elkaar in gesprek te gaan, houden de bonden vast aan de geplande stakingen. Daarmee kunnen werkgevers niet anders dan reizigers waarschuwen voor de stakingen.
Na de "gratis vervoeracties" tijdens de afgelopen feestdagen, hebben vakbonden stakingen aangekondigd. Volledig staken tijdens de eindexamens is dankzij een dringend beroep van vervoerders aan de bonden omgezet in staken buiten de spits. Vervoerders blijven de stakingen buitenproportioneel vinden gezien het loonbod dat zij enkele weken geleden hebben gedaan.
De vakbonden hebben de volgende dagen stakingen en acties aangekondigd:
14 en 15 mei: volledige staking; geen mogelijkheid met de bus te reizen! *
20, 21 en 22 mei: in de spits gratis vervoer, buiten de spits geen vervoer.
27, 28 en 29 mei: in de spits gratis vervoer, buiten de spits geen vervoer.
Dat houdt in dat op 20, 21, 22 mei en 27, 28 en 29 mei onderstaand schema gehanteerd kan worden:
Tot 9.00 uur ’s ochtends**: geen kaartcontrole en –verkoop
Van 9.00 uur tot 16.00 uur: staking
Van 16.00 uur tot 19.00 uur***: geen kaartcontrole en –verkoop
Vanaf 19.00 uur: staking
* In het gebied Groningen/drenthe zullen de lijntaxi's en sommige servicebussen, waaronder Hoogezand en Assen wel rijden.
** Dit houdt in dat de ritten die eindigen na 09.00 uur zullen worden afgereden.
** De ritten zullen omstreeks 16.00 uur weer vanaf het station opgepakt worden.
Vanaf zondag 1 juni wordt overgegaan tot een algemene staking tot nader order.
Stakingsgebieden
De treinen van Arriva rijden wel en ook in Dordrecht wordt er gewoon met de stadsbussen gereden. Dit komt omdat deze werkgevers onder andere CAO’s vallen dan een groot deel van de streekmedewerkers in ons land. Tevens is het aan de werknemer zelf of hij wel of niet wil deelnemen aan de stakingen.
Loonbod
In het loonbod bieden vervoerders 11,5% loonsverhoging in 3 jaar en een eenmalige uitkering van 0.5%. Dit bod is – ondanks de bezuinigingen die het kabinet heeft doorgevoerd in het streekvervoer - mogelijk door het inleveren van een kwartier van de betaalde pauze. Vakbonden vinden dit onaanvaardbaar, ook al heeft het gros van de Nederlandse beroepsbevolking een volledig onbetaalde pauze en een langere werkweek.
Ondanks herhaalde verzoeken van de vervoerders, hebben vakbonden tot nu toe geen gesprek willen aangaan. In de ogen van de vervoerders grijpen bonden wel erg snel en onnodig naar het stakingsmiddel en duperen zij daarmee grote groepen reizigers. Reizigers die grotendeels zelf helemaal geen betaalde pauze kennen en gewoon dagelijks naar hun werk of school willen kunnen reizen zonder betrokken te worden in dit conflict.
Een mogelijke reden voor deze ongemeen harde opstelling van de bonden zou kunnen zijn dat de werkgevers erg laat met het bod zijn gekomen. Ondanks het feit dat vervoerders reeds vroegtijdig hebben aangegeven tijd nodig te hebben, is de kritiek van de vakbonden terecht. Daarmee heeft onzekerheid voor alle partijen langer geduurd.
Waarom wij geen ander vervoer in kunnen zetten
Werkgevers kunnen niets doen om mensen in geval van nood toch op plaats van bestemming te krijgen; zij mogen namelijk geen ander vervoer inzetten volgens het stakingsrecht. Ook kunnen zij op dit moment niets doen om de stakingen af te wenden, ook al is het loonbod redelijk. In een kort geding kunnen stakingen nooit verboden worden op grond van het loonbod. Alleen wanneer de procedure niet juist is gevolgd of onevenredige schade in de maatschappij ontstaat, kan een rechter de stakingen een halt toeroepen. Dit staat los van de inhoud en redelijkheid van het loonbod.
Excuses
Uiteindelijk moet de burger betalen voor het openbaar vervoer of het nu via de strippenkaart of via een rijksbijdrage is.
Wij vinden dat een medewerker passend betaald moet worden voor de verantwoordelijkheid die hij of zijn draagt, maar wel binnen de grenzen die gebruikelijk zijn in Nederland. In vergelijking daarmee is dit bod een keurig bod.
Toch betreuren wij dat de reiziger in dit geval gedupeerd wordt en wij kunnen dan helaas ook niets anders doen dan waarschuwen voor de stakingen.
1) moet dan niet dat contract jarenlang steeds verslcehterd worden hequote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:36 schreef danos het volgende:
dat gezeik met al die stakingeniedereen tekent toch een contract als je ergens aan de slag gaat? Als je dan niet tevreden bent over je salaris moet je het dan zeggen of iets anders zoeken maar achteraf niet gaan zeiken.
Stakersss![]()
dat van geen overleg is niet eens waar hoor.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:14 schreef gr8w8 het volgende:
arriva.nl:
[..]
Dat verhaal over loonbod staat ook zo op de sites van veolia & connexxion. Hermes houdt het bij de info over wanneer de stakingen zijn.
Dat hoorde ik ook. Maar welke steden het precies zijn en wat er wel en niet rijdt, daar hoor je niets over. Ik ga er maar vanuit dat alles plat ligt en pak voor de zekerheid de metro.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:37 schreef Maverick_tfd het volgende:
Op de site van connexxion staat dat waarschijnlijk geen van hun bussen rijden, terwijl op verschillende nieuwsbronnen (en de FNV-site) staat dat de vier grote steden niet getroffen worden... Heeft iemand meer info?
Jij hebt de OP niet gelezen! Foei!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:46 schreef Slappy het volgende:
Ook in Friesland ????????????????????????????????
Morgen toets![]()
dus moet ik die missen
Jaquote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:46 schreef Cyan het volgende:
Ik heb voor morgen in ieder geval vervoer kunnen regelen maar donderdag wordt een probleem. Vrijdag rijden ze weer gewoon zoals ik uit de berichten begrijp?
Welke deel niet?quote:
De meeste busmaatschappijen in Friesland vallen onder een andere CAO, waardoor het groot is dat je in Friesland wel met het streekvervoer wel rijdtquote:
Dan bel je toch gewoon even naar 9292?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:22 schreef Falco het volgende:
Site van 9292ov ligt plat! Hoe kom ik te weten of ik morgen nog op stage kom! Een vervoerder zou misschien nog wel rijden.
Vervoerders of bonden? Beiden kunnen nu niks. Vervoerders hebben een bod gedaan, bonden geen tegenbod. Bonden op hun beurt kunnen nu moeilijk stoppen, aangezien de acties voro morgen al in de kranten staan.quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:46 schreef Loveless85 het volgende:
Zijn ze eigenlijk alweer begonnen met babbelen of houden de vervoerders gewoon hun poot stijf?
Op vrijdag en maandag reizen er veel studenten van huis naar kamer/uni. Die willen ze ontzien.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:22 schreef Qwea het volgende:
Domme vraag misschien, maar waarom wel gisteren en vandaag, en niet morgen
quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Op vrijdag en maandag reizen er veel studenten van huis naar kamer/uni. Die willen ze ontzien.
Daarom staken ze volgende week alleen op dinsdag tot donderdag.
Nou, extra service. 's Ochtens lekker naar de bieb en leren maar.quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:11 schreef Gia het volgende:
Nu gaan ze volgende week door met staken, maar alleen buiten de spits om de eindexamenkandidaten te ontzien!
Stelletje runderen: Veel examens zijn pas 's middags!!
Zal wel moeten voor die jongelui, maar ik geloof niet dat dat de achterliggende gedachte was.quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:00 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Nou, extra service. 's Ochtens lekker naar de bieb en leren maar.
quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:57 schreef JohnDope het volgende:
Heerlijk rustig dat die bussen staken. Ze moeten die bussen gewoon afschaffen, want de luchtkwaliteit is in eens een heel stuk aangenamer.
De luchtkwaliteit in de stad is inderdaad een stuk verbeterd ondanks de mensen nu de auto of brommer nemen.quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:02 schreef Cyan het volgende:
[..]
Vind je? Dus als die mensen die nu de auto nemen om toch op hun werk te komen hebben een auto die frisse lucht uitstoot?
Hij is niet in staat te fietsen?quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:22 schreef Gia het volgende:
Kan ik ook ergens de reiskosten verhalen die ik nu moet maken voor mijn jongste?
Moet hem zo meteen weer op gaan halen. Zal het aantal kilometers eens meten en berekenen wat dit geintje mij extra kost.
Als dit nog lang gaat duren ga ik zeker een klachtbrief met vordering sturen voor die keren dat ik mijn zoon op moet gaan halen. Ik betaal toch zeker niet voor niks voor een jaarkaart!
quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:57 schreef JohnDope het volgende:
Heerlijk rustig dat die bussen staken. Ze moeten die bussen gewoon afschaffen, want de luchtkwaliteit is in eens een heel stuk aangenamer.
quote:
Ondanks vele herhaalde verzoeken van de bonden kwamen de werkgevers pas op 28 april 2008 met hun eerste loonbod voor het CAO van 2008.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:14 schreef gr8w8 het volgende:
arriva.nl:
Ondanks herhaalde verzoeken van de vervoerders, hebben vakbonden tot nu toe geen gesprek willen aangaan.
In onregelmatig of blokkenwerk is dat heel gebruikelijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:43 schreef gr8w8 het volgende:
Wie heeft er verder nog betaalde pauzes eigenlijk?
28 kilometer per dag? Nee, dat hoeft hij niet van mij en daarbij, daar hebben we geen jaarkaart voor aangeschaft.quote:
quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:38 schreef Gia het volgende:
[..]
28 kilometer per dag? Nee, dat hoeft hij niet van mij en daarbij, daar hebben we geen jaarkaart voor aangeschaft.
Hij zit op de kokschool en is 13 jaar. Die school is er niet in onze woonplaats. Onze andere zoon zit wel op school in de eigen woonplaats, en dat blijft voorlopig ook nog een jaar of 7 zo. Dus verhuizen is geen optie, dan moet de ander weer reizen. Of hij wel of niet die afstand kan fietsen doet er eigenlijk niet toe. Feit is wel dat er op dit moment nog geen goede fietsverbinding is. Wordt wel aan gewerkt, overigens. Wij hebben besloten voor een busjaarkaart en die geeft recht op vervoer van huis naar school.quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
![]()
Hoe oud is-ie? Dat fietste ik vroeger ook. Wor-je hard van. En ik denk dat wij op het Friese platteland wel het verst zatten dat je kan zitten. Waarom niet een school dichterbij gezocht? Of waarom zo ver weg gaan wonen?
Doen we ook. Mijn man heeft al het een en ander uitgezocht. De kosten bedragen pakweg 2,25 per rit. Dat zijn al 4 ritten geweest, vandaag en gisteren. Volgende week komen er nog 2 ritten bij. 2 keer halen op woensdag en donderdag. (Dinsdag is hij pas in de avondspits uit) Datzelfde geldt voor de week erop. Komen we al op 8 keer rijden tot 1 juni. Is toch 20 eurootjes. En wie weet hoe lang het dan nog gaat duren. Er staat vanaf 1 juni een gehele staking aangekondigd, omdat dan de examens voorbij zijn.quote:Anyhoo, ga maar klagen bij het busbedrijf.
Helder & succes ermeequote:Op donderdag 15 mei 2008 18:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij zit op de kokschool en is 13 jaar. Die school is er niet in onze woonplaats. Onze andere zoon zit wel op school in de eigen woonplaats, en dat blijft voorlopig ook nog een jaar of 7 zo. Dus verhuizen is geen optie, dan moet de ander weer reizen. Of hij wel of niet die afstand kan fietsen doet er eigenlijk niet toe. Feit is wel dat er op dit moment nog geen goede fietsverbinding is. Wordt wel aan gewerkt, overigens. Wij hebben besloten voor een busjaarkaart en die geeft recht op vervoer van huis naar school.
[..]
Doen we ook. Mijn man heeft al het een en ander uitgezocht. De kosten bedragen pakweg 2,25 per rit. Dat zijn al 4 ritten geweest, vandaag en gisteren. Volgende week komen er nog 2 ritten bij. 2 keer halen op woensdag en donderdag. (Dinsdag is hij pas in de avondspits uit) Datzelfde geldt voor de week erop. Komen we al op 8 keer rijden tot 1 juni. Is toch 20 eurootjes. En wie weet hoe lang het dan nog gaat duren. Er staat vanaf 1 juni een gehele staking aangekondigd, omdat dan de examens voorbij zijn.
En het gaat niet om die 20 euro, maar om het principe. Als geen enkele reiziger klaagt, heeft de staking ook niet zoveel zin. De vervoersmaatschappijen kunnen dan gewoon zeggen: Niet werken geen loon. Dat levert hun geld op. Het is de bedoeling dat het ze geld gaat kosten. Dus ik hoop dat zoveel mogelijk mensen gaan reclameren.
Steeds meer mensen die ik ken hebben ook echt een hekel aan buschauffeurs....quote:Op donderdag 15 mei 2008 20:54 schreef Modus het volgende:
Ze kweken ook zo lekker veel goodwill met dit soort acties.
Dus voor die mensen hoeven de chauffeurs het staken niet te laten toch?quote:Op donderdag 15 mei 2008 21:10 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Steeds meer mensen die ik ken hebben ook echt een hekel aan buschauffeurs....
Dan rijden helemaal geen bussen meerquote:Op donderdag 15 mei 2008 23:21 schreef -MyLove- het volgende:
Elke buschaffeur die meedoet aan die acties zouden ze stuk voor stuk moeten ontslaan.
Opofferingen moeten gemaakt worden, ik ben op het punt dat ik nog liever zie dat een chaffeur ontslagen wordt. Zie als het spel wie zal er meer last van hebben, zij of ik. Desnoods ga ik nog lopen wanneer ik me kan troosten dat ze ontslagen zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:52 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dan rijden helemaal geen bussen meer![]()
Oorzaak en gevolg moet je niet omdraaien gastquote:Op donderdag 15 mei 2008 23:13 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dus voor die mensen hoeven de chauffeurs het staken niet te laten toch?
Jij kan overdrijven, zeg!quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:54 schreef -MyLove- het volgende:
[..]
Opofferingen moeten gemaakt worden, ik ben op het punt dat ik nog liever zie dat een chaffeur ontslagen wordt. Zie als het spel wie zal er meer last van hebben, zij of ik. Desnoods ga ik nog lopen wanneer ik me kan troosten dat ze ontslagen zijn.
Yep. De laatste staking was nl. alweer 1,5 jaar geleden ofzo. Hoog tijd voor nieuwe actie.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 08:51 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik kan de buschauffeurs wel begrijpen eigenlijk.
Nee, vandaag niet, gelukkig.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 11:22 schreef EricT het volgende:
Ik meende dat er vandaag ook gestaakt zou worden, maar dat is dus niet zo? Of alleen buiten de spits ofzo?
moet je ook je gezin, de woningbouw en meer van degreelijken achter je hebben staan, want jij krijgt dan maar 50% van je loon en de vervoerders kost het niks, want de provincie draait er voor op. ach, geef het een jaar of wat en alle chauffeurs zijn polen, daar zijn ze nu al mee bezig. (probeer die maar eens uit te leggen dat ze dieendie halte ff moeten omroepen)quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, vandaag niet, gelukkig.
Ik vind dit staken eigenlijk tamelijk dom. Ze raken hier alleen de reizigers mee. Dit raakt de werkgevers totaal niet.
Een actie, langere tijd, met compleet gratis rijden zal veel meer effect hebben. Dat raakt de werkgevers direct in hun financiele plaatje. Maar ja, dat moeten ze dan wel langere tijd volhouden. Dan heb je uiteraard als chauffeurs ook de reizigers achter je staan. Nu niet.
Gelukkig heb ik genoeg andere alternatieven voor de busquote:Aangekondigde stakingen/acties:
Er zijn acties aangekondigd op 20, 21 en 22 mei. En op 27, 28 en 29 mei.
* tot 9.00u. 's ochtends: geen kaartcontrole en -verkoop, wel vervoer
* van 9.00-16.00u.: staking, geen vervoer!
* van 16.00 -19.00u.: geen kaartcontrole en -verkoop, wel vervoer
* na 19.00u.: staking, geen vervoer!
De ritten die eindigen na 9.00 uur worden uitgereden. De ritten zullen omstreeks 16.00 uur weer vanaf een busstation opgepakt worden.
Bron
ik dus niet. Maar ik kan er niet echt mee zitten. Ik had alleen beter vrijdag mn spullen uit mn kluis mee kunnen nemen zodat ik thuis verder had gekund. Maar goed, dat moet ik dan a.s vrijdag maar doen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:12 schreef sander89 het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik genoeg andere alternatieven dan de bus
Net als bij de politiequote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:59 schreef Samson het volgende:
Volgende week dus 3 dagen staken? Ik vind staken toch zoiets fouts en zwaks. Wordt dan geen buschauffeur. Dit zijn de banen waar je niet veel voor hoeft te leren. Dan kun je verwachten dat je daar ook niet megaveel mee gaat verdienen.
Er waren klantvriendelijke acties. Heb je gemist?quote:En dan de gewone bevolking terugpakken ipv rechtstreeks je eigen baas.
Ga daar op de stoep staan met je eisen.
De chauffeurs hebben weinig andere middelen om druk uit te oefenen. Op die manier heb je als werkgever je werknemers goed tuk. Want zie, ze staken en op wie is iedereen kwaad? Niet op de bazenquote:Staken is gewoon een zwaktebod. Ik vind het een goede zaak dat werkgevers daar veel minder voor zwichten de laatste tijd. Als je iets in je baan niet bevalt sta je vrij om iets anders te gaan doen lijkt me. En als dat qua opleiding niet lukt ben je daar zelf nog altijd debet aan. Tja, dan maar weer de makkelijkste weg kiezen. Over de rug van anderen je conflict uitspelen
Ik zie echt niets in jouw verhaal wat een staking op een goede manier beargumeneertquote:
Mmm, kan zijn, maar ik vind het nog steeds een slecht middel om je doel te proberen bereiken. Ik ben ook niet altijd blij met mn salarisverhoging of bonus (al dan niet). Maar dan ga ik mijn manager ook niet terugpakken door het werk dat ik doe neer te leggen of clienten te benadelen. Ook als praten niet helpt doe ik dat niet. Als het me dan dermate niet bevalt moet ik het OF accepteren OF een andere baan zoeken. Ik zie het verschil hierin niet tussen mijn baan en die van een buschauffeur. Ik blijf er idd bij dat staken in mijn ogen een zwaktebod is. Of je baan nu zwaar is of niet, en of je nu in jouw ogen te weinig verdient of niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:26 schreef Seventees het volgende:
Mijn blablaverhaal is ook niet bedoelt om je te overtuigen
Als je je bazen onder druk wil zetten moet je ze pakken op het punt waar het ze raakt. En zo'n staking doet dat. Dat merk je meteen. Met die publieksvriendelijke acties deden de bazen niets. Pas toen ze de bussen lieten staan waren ze bereid te praten. Jammer, maar het gaat bij elke staking zo.
Dat is in dit geval niet aan de orde, de vervoersbedrijven hebben een aanbod gedaan en de vakbonden zijn zonder tegenbod gelijk gaan staken. Dat is niet zoals het hoort vind ik.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:26 schreef Seventees het volgende:
Als je je bazen onder druk wil zetten moet je ze pakken op het punt waar het ze raakt. En zo'n staking doet dat. Dat merk je meteen. Met die publieksvriendelijke acties deden de bazen niets. Pas toen ze de bussen lieten staan waren ze bereid te praten. Jammer, maar het gaat bij elke staking zo.
Ja, dat heb ik volgende week dus ook. Een paar uur voor jan lul gaan zitten, maar goed ga maar voorbereiden op dat moment. Nog een keer lezen ofzo.quote:
kan je wekenlang al je rekeningen betalen op de helft van je salaris? terwijl het geen effect boekt? en je om te beginnen al niet veel had?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:52 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik zie echt niets in jouw verhaal wat een staking op een goede manier beargumeneertIk begrijp niet waarom ze niet wekenlang een publieksvriendelijke actie voeren. Dan pak je heus je baas financieel terug, ipv mensen die er niets mee te maken hebben.
ook niet als je al in geen 10 jaar een salarisverhoging of bonus hebt gehad? je enkel op arbeidsvoorwaarden hebt ingeleverd?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:49 schreef Samson het volgende:
[..]
Mmm, kan zijn, maar ik vind het nog steeds een slecht middel om je doel te proberen bereiken. Ik ben ook niet altijd blij met mn salarisverhoging of bonus (al dan niet). Maar dan ga ik mijn manager ook niet terugpakken door het werk dat ik doe neer te leggen of clienten te benadelen. Ook als praten niet helpt doe ik dat niet. Als het me dan dermate niet bevalt moet ik het OF accepteren OF een andere baan zoeken. Ik zie het verschil hierin niet tussen mijn baan en die van een buschauffeur. Ik blijf er idd bij dat staken in mijn ogen een zwaktebod is. Of je baan nu zwaar is of niet, en of je nu in jouw ogen te weinig verdient of niet.
De scholieren gingen toch ook de straat op vanwege onvrede over het onderwijs?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:59 schreef Samson het volgende:
Volgende week dus 3 dagen staken? Ik vind staken toch zoiets fouts en zwaks. Wordt dan geen buschauffeur. Dit zijn de banen waar je niet veel voor hoeft te leren. Dan kun je verwachten dat je daar ook niet megaveel mee gaat verdienen. En dan de gewone bevolking terugpakken ipv rechtstreeks je eigen baas. Ga daar op de stoep staan met je eisen. Staken is gewoon een zwaktebod. Ik vind het een goede zaak dat werkgevers daar veel minder voor zwichten de laatste tijd. Als je iets in je baan niet bevalt sta je vrij om iets anders te gaan doen lijkt me. En als dat qua opleiding niet lukt ben je daar zelf nog altijd debet aan. Tja, dan maar weer de makkelijkste weg kiezen. Over de rug van anderen je conflict uitspelen
dat aanbod bestond uit "we geven jullie 2% uit potje a, maar dan pakken we wel 1.999% af uit potje b". en de dingen die voor de werknemers belangrijk waren (zaken als pauzes enzo) werd gehandhaafd.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dat is in dit geval niet aan de orde, de vervoersbedrijven hebben een aanbod gedaan en de vakbonden zijn zonder tegenbod gelijk gaan staken. Dat is niet zoals het hoort vind ik.
Dat is niet juist hoor.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dat is in dit geval niet aan de orde, de vervoersbedrijven hebben een aanbod gedaan en de vakbonden zijn zonder tegenbod gelijk gaan staken. Dat is niet zoals het hoort vind ik.
Lekker argument, anderen staken ook, dus staken op zich is dan meteen wel ok.... en waar maak jij uit op dat ik minderwaardig op chauffeurs neerkijk, ik ben het alleen niet eens met het staken als pressiemiddel.quote:Op zondag 18 mei 2008 11:21 schreef Colnago het volgende:
[..]
De scholieren gingen toch ook de straat op vanwege onvrede over het onderwijs?
Postbodes staken, vuilnismannen staken, de polite staakt, specialisten staken, verpleegkundigen staken.......
Dat allemaal omdat mensen zoals jij minderwaardig op deze mensen neerkijken en dan helpt praten niet blijkbaar.
Er zou nog veel meer gestaakt moeten worden aan de groeiende kloof tussen top en werkvloer te zien.
Wat heeft dit te maken met een langere publieksvriendelijke actie van een paar weken? Dus jij wil zeggen dat als er een paar weken publieksvriendelijke acties gevoerd worden het buspersoneel de helft van hun salaris vangt? Ik volg het niet helemaal.quote:Op zondag 18 mei 2008 11:11 schreef simmu het volgende:
[..]
kan je wekenlang al je rekeningen betalen op de helft van je salaris? terwijl het geen effect boekt? en je om te beginnen al niet veel had?
ja. je begrijpt het wel goed: wanneer de chaufferus van arriva in west brabant publieksvriendelijke acties voeren door bv geen strippen e.d. af te stempelen kost dat die chauffeurs persoonlijk 50% van hun salaris. dat houden de werkgevers dan in. de werkgevers voelen dus helemaal niets van dergelijke acties. schadeclaims gaan naar de provincie.quote:Op zondag 18 mei 2008 11:55 schreef Samson het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met een langere publieksvriendelijke actie van een paar weken? Dus jij wil zeggen dat als er een paar weken publieksvriendelijke acties gevoerd worden het buspersoneel de helft van hun salaris vangt? Ik volg het niet helemaal.
kijk, en daar heb je het probleem: de werknemers *hebben* geen ander pressiemiddel. ja, ontslag nemen.quote:Op zondag 18 mei 2008 11:51 schreef Samson het volgende:
[..]
Lekker argument, anderen staken ook, dus staken op zich is dan meteen wel ok.... en waar maak jij uit op dat ik minderwaardig op chauffeurs neerkijk, ik ben het alleen niet eens met het staken als pressiemiddel.
Daar geloof ik niks vanquote:Op zondag 18 mei 2008 13:20 schreef simmu het volgende:
[..]
ja. je begrijpt het wel goed: wanneer de chaufferus van arriva in west brabant publieksvriendelijke acties voeren door bv geen strippen e.d. af te stempelen kost dat die chauffeurs persoonlijk 50% van hun salaris. dat houden de werkgevers dan in. de werkgevers voelen dus helemaal niets van dergelijke acties. schadeclaims gaan naar de provincie.
En ik in mijn financiele baan heb dus nog wel een ander pressiemiddel? Ben erg benieuwd welk middel dat dan is volgens jou. Dus in jouw beredenering moet iedereen maar gaan staken als ie t niet eens is met zn salaris?quote:Op zondag 18 mei 2008 13:22 schreef simmu het volgende:
[..]
kijk, en daar heb je het probleem: de werknemers *hebben* geen ander pressiemiddel. ja, ontslag nemen.
tsja, ik kan alleen maar zeggen dat dat is waarom ze in west brabant niet meedoen met die publieksvriendelijke acties. en voor jou in je financiele baan is het heel wat gemakkelijker om iets anders te vinden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |