Steeds meer mensen die ik ken hebben ook echt een hekel aan buschauffeurs....quote:Op donderdag 15 mei 2008 20:54 schreef Modus het volgende:
Ze kweken ook zo lekker veel goodwill met dit soort acties.
Dus voor die mensen hoeven de chauffeurs het staken niet te laten toch?quote:Op donderdag 15 mei 2008 21:10 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Steeds meer mensen die ik ken hebben ook echt een hekel aan buschauffeurs....
Dan rijden helemaal geen bussen meerquote:Op donderdag 15 mei 2008 23:21 schreef -MyLove- het volgende:
Elke buschaffeur die meedoet aan die acties zouden ze stuk voor stuk moeten ontslaan.
Opofferingen moeten gemaakt worden, ik ben op het punt dat ik nog liever zie dat een chaffeur ontslagen wordt. Zie als het spel wie zal er meer last van hebben, zij of ik. Desnoods ga ik nog lopen wanneer ik me kan troosten dat ze ontslagen zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:52 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dan rijden helemaal geen bussen meer![]()
Oorzaak en gevolg moet je niet omdraaien gastquote:Op donderdag 15 mei 2008 23:13 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dus voor die mensen hoeven de chauffeurs het staken niet te laten toch?
Jij kan overdrijven, zeg!quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:54 schreef -MyLove- het volgende:
[..]
Opofferingen moeten gemaakt worden, ik ben op het punt dat ik nog liever zie dat een chaffeur ontslagen wordt. Zie als het spel wie zal er meer last van hebben, zij of ik. Desnoods ga ik nog lopen wanneer ik me kan troosten dat ze ontslagen zijn.
Yep. De laatste staking was nl. alweer 1,5 jaar geleden ofzo. Hoog tijd voor nieuwe actie.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 08:51 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik kan de buschauffeurs wel begrijpen eigenlijk.
Nee, vandaag niet, gelukkig.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 11:22 schreef EricT het volgende:
Ik meende dat er vandaag ook gestaakt zou worden, maar dat is dus niet zo? Of alleen buiten de spits ofzo?
moet je ook je gezin, de woningbouw en meer van degreelijken achter je hebben staan, want jij krijgt dan maar 50% van je loon en de vervoerders kost het niks, want de provincie draait er voor op. ach, geef het een jaar of wat en alle chauffeurs zijn polen, daar zijn ze nu al mee bezig. (probeer die maar eens uit te leggen dat ze dieendie halte ff moeten omroepen)quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, vandaag niet, gelukkig.
Ik vind dit staken eigenlijk tamelijk dom. Ze raken hier alleen de reizigers mee. Dit raakt de werkgevers totaal niet.
Een actie, langere tijd, met compleet gratis rijden zal veel meer effect hebben. Dat raakt de werkgevers direct in hun financiele plaatje. Maar ja, dat moeten ze dan wel langere tijd volhouden. Dan heb je uiteraard als chauffeurs ook de reizigers achter je staan. Nu niet.
Gelukkig heb ik genoeg andere alternatieven voor de busquote:Aangekondigde stakingen/acties:
Er zijn acties aangekondigd op 20, 21 en 22 mei. En op 27, 28 en 29 mei.
* tot 9.00u. 's ochtends: geen kaartcontrole en -verkoop, wel vervoer
* van 9.00-16.00u.: staking, geen vervoer!
* van 16.00 -19.00u.: geen kaartcontrole en -verkoop, wel vervoer
* na 19.00u.: staking, geen vervoer!
De ritten die eindigen na 9.00 uur worden uitgereden. De ritten zullen omstreeks 16.00 uur weer vanaf een busstation opgepakt worden.
Bron
ik dus niet. Maar ik kan er niet echt mee zitten. Ik had alleen beter vrijdag mn spullen uit mn kluis mee kunnen nemen zodat ik thuis verder had gekund. Maar goed, dat moet ik dan a.s vrijdag maar doen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:12 schreef sander89 het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik genoeg andere alternatieven dan de bus
Net als bij de politiequote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:59 schreef Samson het volgende:
Volgende week dus 3 dagen staken? Ik vind staken toch zoiets fouts en zwaks. Wordt dan geen buschauffeur. Dit zijn de banen waar je niet veel voor hoeft te leren. Dan kun je verwachten dat je daar ook niet megaveel mee gaat verdienen.
Er waren klantvriendelijke acties. Heb je gemist?quote:En dan de gewone bevolking terugpakken ipv rechtstreeks je eigen baas.
Ga daar op de stoep staan met je eisen.
De chauffeurs hebben weinig andere middelen om druk uit te oefenen. Op die manier heb je als werkgever je werknemers goed tuk. Want zie, ze staken en op wie is iedereen kwaad? Niet op de bazenquote:Staken is gewoon een zwaktebod. Ik vind het een goede zaak dat werkgevers daar veel minder voor zwichten de laatste tijd. Als je iets in je baan niet bevalt sta je vrij om iets anders te gaan doen lijkt me. En als dat qua opleiding niet lukt ben je daar zelf nog altijd debet aan. Tja, dan maar weer de makkelijkste weg kiezen. Over de rug van anderen je conflict uitspelen
Ik zie echt niets in jouw verhaal wat een staking op een goede manier beargumeneertquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |