quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:57 schreef JohnDope het volgende:
Heerlijk rustig dat die bussen staken. Ze moeten die bussen gewoon afschaffen, want de luchtkwaliteit is in eens een heel stuk aangenamer.
quote:
Ondanks vele herhaalde verzoeken van de bonden kwamen de werkgevers pas op 28 april 2008 met hun eerste loonbod voor het CAO van 2008.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:14 schreef gr8w8 het volgende:
arriva.nl:
Ondanks herhaalde verzoeken van de vervoerders, hebben vakbonden tot nu toe geen gesprek willen aangaan.
In onregelmatig of blokkenwerk is dat heel gebruikelijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:43 schreef gr8w8 het volgende:
Wie heeft er verder nog betaalde pauzes eigenlijk?
28 kilometer per dag? Nee, dat hoeft hij niet van mij en daarbij, daar hebben we geen jaarkaart voor aangeschaft.quote:
quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:38 schreef Gia het volgende:
[..]
28 kilometer per dag? Nee, dat hoeft hij niet van mij en daarbij, daar hebben we geen jaarkaart voor aangeschaft.
Hij zit op de kokschool en is 13 jaar. Die school is er niet in onze woonplaats. Onze andere zoon zit wel op school in de eigen woonplaats, en dat blijft voorlopig ook nog een jaar of 7 zo. Dus verhuizen is geen optie, dan moet de ander weer reizen. Of hij wel of niet die afstand kan fietsen doet er eigenlijk niet toe. Feit is wel dat er op dit moment nog geen goede fietsverbinding is. Wordt wel aan gewerkt, overigens. Wij hebben besloten voor een busjaarkaart en die geeft recht op vervoer van huis naar school.quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
![]()
Hoe oud is-ie? Dat fietste ik vroeger ook. Wor-je hard van. En ik denk dat wij op het Friese platteland wel het verst zatten dat je kan zitten. Waarom niet een school dichterbij gezocht? Of waarom zo ver weg gaan wonen?
Doen we ook. Mijn man heeft al het een en ander uitgezocht. De kosten bedragen pakweg 2,25 per rit. Dat zijn al 4 ritten geweest, vandaag en gisteren. Volgende week komen er nog 2 ritten bij. 2 keer halen op woensdag en donderdag. (Dinsdag is hij pas in de avondspits uit) Datzelfde geldt voor de week erop. Komen we al op 8 keer rijden tot 1 juni. Is toch 20 eurootjes. En wie weet hoe lang het dan nog gaat duren. Er staat vanaf 1 juni een gehele staking aangekondigd, omdat dan de examens voorbij zijn.quote:Anyhoo, ga maar klagen bij het busbedrijf.
Helder & succes ermeequote:Op donderdag 15 mei 2008 18:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij zit op de kokschool en is 13 jaar. Die school is er niet in onze woonplaats. Onze andere zoon zit wel op school in de eigen woonplaats, en dat blijft voorlopig ook nog een jaar of 7 zo. Dus verhuizen is geen optie, dan moet de ander weer reizen. Of hij wel of niet die afstand kan fietsen doet er eigenlijk niet toe. Feit is wel dat er op dit moment nog geen goede fietsverbinding is. Wordt wel aan gewerkt, overigens. Wij hebben besloten voor een busjaarkaart en die geeft recht op vervoer van huis naar school.
[..]
Doen we ook. Mijn man heeft al het een en ander uitgezocht. De kosten bedragen pakweg 2,25 per rit. Dat zijn al 4 ritten geweest, vandaag en gisteren. Volgende week komen er nog 2 ritten bij. 2 keer halen op woensdag en donderdag. (Dinsdag is hij pas in de avondspits uit) Datzelfde geldt voor de week erop. Komen we al op 8 keer rijden tot 1 juni. Is toch 20 eurootjes. En wie weet hoe lang het dan nog gaat duren. Er staat vanaf 1 juni een gehele staking aangekondigd, omdat dan de examens voorbij zijn.
En het gaat niet om die 20 euro, maar om het principe. Als geen enkele reiziger klaagt, heeft de staking ook niet zoveel zin. De vervoersmaatschappijen kunnen dan gewoon zeggen: Niet werken geen loon. Dat levert hun geld op. Het is de bedoeling dat het ze geld gaat kosten. Dus ik hoop dat zoveel mogelijk mensen gaan reclameren.
Steeds meer mensen die ik ken hebben ook echt een hekel aan buschauffeurs....quote:Op donderdag 15 mei 2008 20:54 schreef Modus het volgende:
Ze kweken ook zo lekker veel goodwill met dit soort acties.
Dus voor die mensen hoeven de chauffeurs het staken niet te laten toch?quote:Op donderdag 15 mei 2008 21:10 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Steeds meer mensen die ik ken hebben ook echt een hekel aan buschauffeurs....
Dan rijden helemaal geen bussen meerquote:Op donderdag 15 mei 2008 23:21 schreef -MyLove- het volgende:
Elke buschaffeur die meedoet aan die acties zouden ze stuk voor stuk moeten ontslaan.
Opofferingen moeten gemaakt worden, ik ben op het punt dat ik nog liever zie dat een chaffeur ontslagen wordt. Zie als het spel wie zal er meer last van hebben, zij of ik. Desnoods ga ik nog lopen wanneer ik me kan troosten dat ze ontslagen zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:52 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dan rijden helemaal geen bussen meer![]()
Oorzaak en gevolg moet je niet omdraaien gastquote:Op donderdag 15 mei 2008 23:13 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dus voor die mensen hoeven de chauffeurs het staken niet te laten toch?
Jij kan overdrijven, zeg!quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:54 schreef -MyLove- het volgende:
[..]
Opofferingen moeten gemaakt worden, ik ben op het punt dat ik nog liever zie dat een chaffeur ontslagen wordt. Zie als het spel wie zal er meer last van hebben, zij of ik. Desnoods ga ik nog lopen wanneer ik me kan troosten dat ze ontslagen zijn.
Yep. De laatste staking was nl. alweer 1,5 jaar geleden ofzo. Hoog tijd voor nieuwe actie.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 08:51 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik kan de buschauffeurs wel begrijpen eigenlijk.
Nee, vandaag niet, gelukkig.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 11:22 schreef EricT het volgende:
Ik meende dat er vandaag ook gestaakt zou worden, maar dat is dus niet zo? Of alleen buiten de spits ofzo?
moet je ook je gezin, de woningbouw en meer van degreelijken achter je hebben staan, want jij krijgt dan maar 50% van je loon en de vervoerders kost het niks, want de provincie draait er voor op. ach, geef het een jaar of wat en alle chauffeurs zijn polen, daar zijn ze nu al mee bezig. (probeer die maar eens uit te leggen dat ze dieendie halte ff moeten omroepen)quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, vandaag niet, gelukkig.
Ik vind dit staken eigenlijk tamelijk dom. Ze raken hier alleen de reizigers mee. Dit raakt de werkgevers totaal niet.
Een actie, langere tijd, met compleet gratis rijden zal veel meer effect hebben. Dat raakt de werkgevers direct in hun financiele plaatje. Maar ja, dat moeten ze dan wel langere tijd volhouden. Dan heb je uiteraard als chauffeurs ook de reizigers achter je staan. Nu niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |