abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58731468
quote:
Aangekondigde stakingen/acties:

Er zijn acties aangekondigd op 20, 21 en 22 mei. En op 27, 28 en 29 mei.

* tot 9.00u. 's ochtends: geen kaartcontrole en -verkoop, wel vervoer
* van 9.00-16.00u.: staking, geen vervoer!
* van 16.00 -19.00u.: geen kaartcontrole en -verkoop, wel vervoer
* na 19.00u.: staking, geen vervoer!

De ritten die eindigen na 9.00 uur worden uitgereden. De ritten zullen omstreeks 16.00 uur weer vanaf een busstation opgepakt worden.
Bron
Gelukkig heb ik genoeg andere alternatieven voor de bus

Maar begrijp wel beetje de stakingen 17 atv dagen inleveren is niet niks en ook nog onbetaald 15 min pauze, ook al krijgen ze loonsverhoging etc.
............................
  zaterdag 17 mei 2008 @ 20:14:16 #77
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58731499
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:12 schreef sander89 het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik genoeg andere alternatieven dan de bus
ik dus niet. Maar ik kan er niet echt mee zitten. Ik had alleen beter vrijdag mn spullen uit mn kluis mee kunnen nemen zodat ik thuis verder had gekund. Maar goed, dat moet ik dan a.s vrijdag maar doen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_58731888
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 19:59 schreef Samson het volgende:
Volgende week dus 3 dagen staken? Ik vind staken toch zoiets fouts en zwaks. Wordt dan geen buschauffeur. Dit zijn de banen waar je niet veel voor hoeft te leren. Dan kun je verwachten dat je daar ook niet megaveel mee gaat verdienen.
Net als bij de politie
quote:
En dan de gewone bevolking terugpakken ipv rechtstreeks je eigen baas.
Ga daar op de stoep staan met je eisen.
Er waren klantvriendelijke acties. Heb je gemist?
quote:
Staken is gewoon een zwaktebod. Ik vind het een goede zaak dat werkgevers daar veel minder voor zwichten de laatste tijd. Als je iets in je baan niet bevalt sta je vrij om iets anders te gaan doen lijkt me. En als dat qua opleiding niet lukt ben je daar zelf nog altijd debet aan. Tja, dan maar weer de makkelijkste weg kiezen. Over de rug van anderen je conflict uitspelen
De chauffeurs hebben weinig andere middelen om druk uit te oefenen. Op die manier heb je als werkgever je werknemers goed tuk. Want zie, ze staken en op wie is iedereen kwaad? Niet op de bazen
Ben niet blij met die staking, maar kan ze op een bepaald punt begrijpen. Chauffeurs verdienen niet veel, en ondanks dat je er niet veel voor hoeft te leren is het een zwaar beroep. Strakke tijden. Afhankelijk van de lijn die ze rijden hebben sommige chauffeurs amper tijd om naar het toilet te gaan.

De fans van Rotterdam/Ajax dachten wat betreft het nut van die stakingen waarschijnlijk precies hetzelfde toen de politie weigerde toe te zien op de veiligheid bij wedstrijden. Boos, onbegrijp, waarom moeten wij boeten voor het probleem van een ander? En dat begon ook publieksvriendelijk door geen boetes uit te schrijven. Alsof de bazen zich daar iets van aantrekken.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58732242
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:33 schreef Seventees het volgende:

[..]

blablaverhaal
Ik zie echt niets in jouw verhaal wat een staking op een goede manier beargumeneert Ik begrijp niet waarom ze niet wekenlang een publieksvriendelijke actie voeren. Dan pak je heus je baas financieel terug, ipv mensen die er niets mee te maken hebben.

[ Bericht 15% gewijzigd door Samson op 17-05-2008 20:58:08 ]
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_58732970
Mijn blablaverhaal is ook niet bedoelt om je te overtuigen

Als je je bazen onder druk wil zetten moet je ze pakken op het punt waar het ze raakt. En zo'n staking doet dat. Dat merk je meteen. Met die publieksvriendelijke acties deden de bazen niets. Pas toen ze de bussen lieten staan waren ze bereid te praten. Jammer, maar het gaat bij elke staking zo.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58733385
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 21:26 schreef Seventees het volgende:
Mijn blablaverhaal is ook niet bedoelt om je te overtuigen

Als je je bazen onder druk wil zetten moet je ze pakken op het punt waar het ze raakt. En zo'n staking doet dat. Dat merk je meteen. Met die publieksvriendelijke acties deden de bazen niets. Pas toen ze de bussen lieten staan waren ze bereid te praten. Jammer, maar het gaat bij elke staking zo.
Mmm, kan zijn, maar ik vind het nog steeds een slecht middel om je doel te proberen bereiken. Ik ben ook niet altijd blij met mn salarisverhoging of bonus (al dan niet). Maar dan ga ik mijn manager ook niet terugpakken door het werk dat ik doe neer te leggen of clienten te benadelen. Ook als praten niet helpt doe ik dat niet. Als het me dan dermate niet bevalt moet ik het OF accepteren OF een andere baan zoeken. Ik zie het verschil hierin niet tussen mijn baan en die van een buschauffeur. Ik blijf er idd bij dat staken in mijn ogen een zwaktebod is. Of je baan nu zwaar is of niet, en of je nu in jouw ogen te weinig verdient of niet.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_58735366
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 21:26 schreef Seventees het volgende:
Als je je bazen onder druk wil zetten moet je ze pakken op het punt waar het ze raakt. En zo'n staking doet dat. Dat merk je meteen. Met die publieksvriendelijke acties deden de bazen niets. Pas toen ze de bussen lieten staan waren ze bereid te praten. Jammer, maar het gaat bij elke staking zo.
Dat is in dit geval niet aan de orde, de vervoersbedrijven hebben een aanbod gedaan en de vakbonden zijn zonder tegenbod gelijk gaan staken. Dat is niet zoals het hoort vind ik.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 23:50:04 #83
3542 Gia
User under construction
pi_58735575
Lekker dan als je examen moet doen.

De meeste examens beginnen echt niet zo vroeg.

Mijn zoon heeft ze allemaal om half 2, gelukkig hoeft hij niet met de bus. Maar zat anderen dus wel.
Moet je om 9 uur al op school gaan zitten!
pi_58735614
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 23:50 schreef Gia het volgende:

Moet je om 9 uur al op school gaan zitten!
Ja, dat heb ik volgende week dus ook. Een paar uur voor jan lul gaan zitten, maar goed ga maar voorbereiden op dat moment. Nog een keer lezen ofzo.

En die publieksvriendelijke acties van 2 dagen tja net alsof 2 dagen heel wat voorstelt.
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
  zondag 18 mei 2008 @ 09:44:28 #85
132605 kawotski
Il Dottore
pi_58738755
Lang leve de stakingen in het OV, dit pleit alleen maar weer voor de auto - de enige betrouwbare factor als het op vervoer aankomt. Overheid ga zo door met belasten, jullie weten wat goed is voor de burger..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_58739568
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:52 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik zie echt niets in jouw verhaal wat een staking op een goede manier beargumeneert Ik begrijp niet waarom ze niet wekenlang een publieksvriendelijke actie voeren. Dan pak je heus je baas financieel terug, ipv mensen die er niets mee te maken hebben.
kan je wekenlang al je rekeningen betalen op de helft van je salaris? terwijl het geen effect boekt? en je om te beginnen al niet veel had?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58739633
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 21:49 schreef Samson het volgende:

[..]

Mmm, kan zijn, maar ik vind het nog steeds een slecht middel om je doel te proberen bereiken. Ik ben ook niet altijd blij met mn salarisverhoging of bonus (al dan niet). Maar dan ga ik mijn manager ook niet terugpakken door het werk dat ik doe neer te leggen of clienten te benadelen. Ook als praten niet helpt doe ik dat niet. Als het me dan dermate niet bevalt moet ik het OF accepteren OF een andere baan zoeken. Ik zie het verschil hierin niet tussen mijn baan en die van een buschauffeur. Ik blijf er idd bij dat staken in mijn ogen een zwaktebod is. Of je baan nu zwaar is of niet, en of je nu in jouw ogen te weinig verdient of niet.
ook niet als je al in geen 10 jaar een salarisverhoging of bonus hebt gehad? je enkel op arbeidsvoorwaarden hebt ingeleverd?

andere vraag: ben jij nu echt zo blij met een chauffeur van 64 (met alle gezondheidskwalen van dien! en ja: elke dag zo'n ding rondrijden kan op die leeftijd nog aardig belastend zijn) die geen pauzes heeft (want de roostertijden zijn zo strak dat op veel lijnen zo'n chauffeur gewoon niet toekomt aan pauze, en ja: de rijtijdenwet heeft daar zeker wel regels voor, maar die worden stelselmatig overtreden)?

maar goed: kom jij dan nu maar eens met dingen die de werknemers kunnen doen om de werkgevers (en bedenk je wel dat dit dezelfde luitjes zijn die zelf veel te laag inboden bij de aanbestedingen om de opdracht maar binnen te krijgen!) te dwingen tot redelijke onderhandelingen?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58739691
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 19:59 schreef Samson het volgende:
Volgende week dus 3 dagen staken? Ik vind staken toch zoiets fouts en zwaks. Wordt dan geen buschauffeur. Dit zijn de banen waar je niet veel voor hoeft te leren. Dan kun je verwachten dat je daar ook niet megaveel mee gaat verdienen. En dan de gewone bevolking terugpakken ipv rechtstreeks je eigen baas. Ga daar op de stoep staan met je eisen. Staken is gewoon een zwaktebod. Ik vind het een goede zaak dat werkgevers daar veel minder voor zwichten de laatste tijd. Als je iets in je baan niet bevalt sta je vrij om iets anders te gaan doen lijkt me. En als dat qua opleiding niet lukt ben je daar zelf nog altijd debet aan. Tja, dan maar weer de makkelijkste weg kiezen. Over de rug van anderen je conflict uitspelen
De scholieren gingen toch ook de straat op vanwege onvrede over het onderwijs?
Postbodes staken, vuilnismannen staken, de polite staakt, specialisten staken, verpleegkundigen staken.......
Dat allemaal omdat mensen zoals jij minderwaardig op deze mensen neerkijken en dan helpt praten niet blijkbaar.
Er zou nog veel meer gestaakt moeten worden aan de groeiende kloof tussen top en werkvloer te zien.
Audaces fortuna juvat
pi_58739696
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 23:36 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat is in dit geval niet aan de orde, de vervoersbedrijven hebben een aanbod gedaan en de vakbonden zijn zonder tegenbod gelijk gaan staken. Dat is niet zoals het hoort vind ik.
dat aanbod bestond uit "we geven jullie 2% uit potje a, maar dan pakken we wel 1.999% af uit potje b". en de dingen die voor de werknemers belangrijk waren (zaken als pauzes enzo) werd gehandhaafd.

maakt niet uit hoor, *ik* rij geen bus, en mijn ma is bijna met pensioen. ik weet dat er nu al tekorten zijn aan chauffeurs, tot op het punt dat er polen ingezet worden (communiceert ook lekker met de reizigers ). wie wil er nu in godsnaam nog chauffeur worden? tis rotwerk waarin je vaak afgebekt wordt, zoniet in elkaar geslagen, je bent altijd de gebeten hond, werken op onregelmatige tijden zonder fatsoenlijke pauzes, laag betaald en weinig vrije dagen. je kan niet redelijk snel naar een andere baas als het niet bevalt. man, ik denk dat iedereen zich wel 3 x bedenkt eer je denkt "ik weet het! ik wordt chauffeur!" ha!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58739787
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 23:36 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat is in dit geval niet aan de orde, de vervoersbedrijven hebben een aanbod gedaan en de vakbonden zijn zonder tegenbod gelijk gaan staken. Dat is niet zoals het hoort vind ik.
Dat is niet juist hoor.
De vakbonden hebben in 2007 een looneis van 3,5% voor iedereen geeist en pas op 28 april 2008 kwamen de werkgevers in het streekvervoer met hun eerste bod ondanks vele verzoeken van de bonden.
Dat was zo extreem dat er niet over te onderhandelen viel en het volgende bod ging ineens over hele andere zaken (zoals bij. het inleveren van alle 17 ATV dagen).
Dat is geen onderhandelen en daarom gaan de bonden er niet op in.
Audaces fortuna juvat
  zondag 18 mei 2008 @ 11:35:15 #91
52513 whosvegas
The Trickster
pi_58739883
Aso lui
Om het minste geringste gaan die lui staken. En wie wordt er gepakt, de reiziger
Are you nuts??
pi_58740121
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:21 schreef Colnago het volgende:

[..]

De scholieren gingen toch ook de straat op vanwege onvrede over het onderwijs?
Postbodes staken, vuilnismannen staken, de polite staakt, specialisten staken, verpleegkundigen staken.......
Dat allemaal omdat mensen zoals jij minderwaardig op deze mensen neerkijken en dan helpt praten niet blijkbaar.
Er zou nog veel meer gestaakt moeten worden aan de groeiende kloof tussen top en werkvloer te zien.
Lekker argument, anderen staken ook, dus staken op zich is dan meteen wel ok.... en waar maak jij uit op dat ik minderwaardig op chauffeurs neerkijk, ik ben het alleen niet eens met het staken als pressiemiddel.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_58740176
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:11 schreef simmu het volgende:

[..]

kan je wekenlang al je rekeningen betalen op de helft van je salaris? terwijl het geen effect boekt? en je om te beginnen al niet veel had?
Wat heeft dit te maken met een langere publieksvriendelijke actie van een paar weken? Dus jij wil zeggen dat als er een paar weken publieksvriendelijke acties gevoerd worden het buspersoneel de helft van hun salaris vangt? Ik volg het niet helemaal.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_58741498
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:55 schreef Samson het volgende:

[..]

Wat heeft dit te maken met een langere publieksvriendelijke actie van een paar weken? Dus jij wil zeggen dat als er een paar weken publieksvriendelijke acties gevoerd worden het buspersoneel de helft van hun salaris vangt? Ik volg het niet helemaal.
ja. je begrijpt het wel goed: wanneer de chaufferus van arriva in west brabant publieksvriendelijke acties voeren door bv geen strippen e.d. af te stempelen kost dat die chauffeurs persoonlijk 50% van hun salaris. dat houden de werkgevers dan in. de werkgevers voelen dus helemaal niets van dergelijke acties. schadeclaims gaan naar de provincie.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58741541
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:51 schreef Samson het volgende:

[..]

Lekker argument, anderen staken ook, dus staken op zich is dan meteen wel ok.... en waar maak jij uit op dat ik minderwaardig op chauffeurs neerkijk, ik ben het alleen niet eens met het staken als pressiemiddel.
kijk, en daar heb je het probleem: de werknemers *hebben* geen ander pressiemiddel. ja, ontslag nemen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58742130
quote:
Op zondag 18 mei 2008 13:20 schreef simmu het volgende:

[..]

ja. je begrijpt het wel goed: wanneer de chaufferus van arriva in west brabant publieksvriendelijke acties voeren door bv geen strippen e.d. af te stempelen kost dat die chauffeurs persoonlijk 50% van hun salaris. dat houden de werkgevers dan in. de werkgevers voelen dus helemaal niets van dergelijke acties. schadeclaims gaan naar de provincie.
Daar geloof ik niks van
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_58742375
quote:
Op zondag 18 mei 2008 13:22 schreef simmu het volgende:

[..]

kijk, en daar heb je het probleem: de werknemers *hebben* geen ander pressiemiddel. ja, ontslag nemen.
En ik in mijn financiele baan heb dus nog wel een ander pressiemiddel? Ben erg benieuwd welk middel dat dan is volgens jou. Dus in jouw beredenering moet iedereen maar gaan staken als ie t niet eens is met zn salaris?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_58742647
Ik heb totaal geen begrip meer voor de buschauffeurs. Ik ben het onderhand beu het gebeurd zo vaak dat er iets is waardoor er weer gestaakt moet worden. Dit is al zo sinds jaar en dag. En wie is er de dupe, de reiziger! Waarom worden wij gestraft voor iets waar wij ook niets aan kunnen doen? En als na komende week nog geen akkoord is gaan ze over 2 weken voor onbepaalde tijd staken. En dan zijn ze nog verbaasd dat passagiers vandaag de dag steeds minder vriendelijk reageren op een chauffeur!
pi_58742737
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:06 schreef Samson het volgende:

[..]

Daar geloof ik niks van
tsja, ik kan alleen maar zeggen dat dat is waarom ze in west brabant niet meedoen met die publieksvriendelijke acties. en voor jou in je financiele baan is het heel wat gemakkelijker om iets anders te vinden.

overigens probeerden de werkgevers vorig jaar ook al te morrelen aan de arbeidsvoorwaarden op een smerige manier: via de OR, waarbij ze voor de vergadering waarin het dan besproken zou worden gewoon de mensen die tegen hun zouden stemmen niet uitnodigden. toen moest de rechter eraan te pas komen om die maatregelen terug te draaien. geloof me, het wordt hoog en smerig gespeeld allemaal. ik ben erg blij dat ik geen chauffeur ben, want je kan geen kant op! marktwerking werkt alleen maar als er daadwerkelijk een vrije markt is, zowel aan aanbod- als aan vraagzijde.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58742808
ik lees trouwens nog steeds geen enkele suggestie van wat de chauffeurs nu nog kunnen doen.

@sonja27: de chauffeurs kunnen er ook niks aan doen dat de werkgevers de kosten voor de aanbestedingen veel te laag hebben ingezet, en dan dus nu maar op de loonvoorwaarden willen bezuinigen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')