Gelukkig heb ik genoeg andere alternatieven voor de busquote:Aangekondigde stakingen/acties:
Er zijn acties aangekondigd op 20, 21 en 22 mei. En op 27, 28 en 29 mei.
* tot 9.00u. 's ochtends: geen kaartcontrole en -verkoop, wel vervoer
* van 9.00-16.00u.: staking, geen vervoer!
* van 16.00 -19.00u.: geen kaartcontrole en -verkoop, wel vervoer
* na 19.00u.: staking, geen vervoer!
De ritten die eindigen na 9.00 uur worden uitgereden. De ritten zullen omstreeks 16.00 uur weer vanaf een busstation opgepakt worden.
Bron
ik dus niet. Maar ik kan er niet echt mee zitten. Ik had alleen beter vrijdag mn spullen uit mn kluis mee kunnen nemen zodat ik thuis verder had gekund. Maar goed, dat moet ik dan a.s vrijdag maar doen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:12 schreef sander89 het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik genoeg andere alternatieven dan de bus
Net als bij de politiequote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:59 schreef Samson het volgende:
Volgende week dus 3 dagen staken? Ik vind staken toch zoiets fouts en zwaks. Wordt dan geen buschauffeur. Dit zijn de banen waar je niet veel voor hoeft te leren. Dan kun je verwachten dat je daar ook niet megaveel mee gaat verdienen.
Er waren klantvriendelijke acties. Heb je gemist?quote:En dan de gewone bevolking terugpakken ipv rechtstreeks je eigen baas.
Ga daar op de stoep staan met je eisen.
De chauffeurs hebben weinig andere middelen om druk uit te oefenen. Op die manier heb je als werkgever je werknemers goed tuk. Want zie, ze staken en op wie is iedereen kwaad? Niet op de bazenquote:Staken is gewoon een zwaktebod. Ik vind het een goede zaak dat werkgevers daar veel minder voor zwichten de laatste tijd. Als je iets in je baan niet bevalt sta je vrij om iets anders te gaan doen lijkt me. En als dat qua opleiding niet lukt ben je daar zelf nog altijd debet aan. Tja, dan maar weer de makkelijkste weg kiezen. Over de rug van anderen je conflict uitspelen
Ik zie echt niets in jouw verhaal wat een staking op een goede manier beargumeneertquote:
Mmm, kan zijn, maar ik vind het nog steeds een slecht middel om je doel te proberen bereiken. Ik ben ook niet altijd blij met mn salarisverhoging of bonus (al dan niet). Maar dan ga ik mijn manager ook niet terugpakken door het werk dat ik doe neer te leggen of clienten te benadelen. Ook als praten niet helpt doe ik dat niet. Als het me dan dermate niet bevalt moet ik het OF accepteren OF een andere baan zoeken. Ik zie het verschil hierin niet tussen mijn baan en die van een buschauffeur. Ik blijf er idd bij dat staken in mijn ogen een zwaktebod is. Of je baan nu zwaar is of niet, en of je nu in jouw ogen te weinig verdient of niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:26 schreef Seventees het volgende:
Mijn blablaverhaal is ook niet bedoelt om je te overtuigen
Als je je bazen onder druk wil zetten moet je ze pakken op het punt waar het ze raakt. En zo'n staking doet dat. Dat merk je meteen. Met die publieksvriendelijke acties deden de bazen niets. Pas toen ze de bussen lieten staan waren ze bereid te praten. Jammer, maar het gaat bij elke staking zo.
Dat is in dit geval niet aan de orde, de vervoersbedrijven hebben een aanbod gedaan en de vakbonden zijn zonder tegenbod gelijk gaan staken. Dat is niet zoals het hoort vind ik.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:26 schreef Seventees het volgende:
Als je je bazen onder druk wil zetten moet je ze pakken op het punt waar het ze raakt. En zo'n staking doet dat. Dat merk je meteen. Met die publieksvriendelijke acties deden de bazen niets. Pas toen ze de bussen lieten staan waren ze bereid te praten. Jammer, maar het gaat bij elke staking zo.
Ja, dat heb ik volgende week dus ook. Een paar uur voor jan lul gaan zitten, maar goed ga maar voorbereiden op dat moment. Nog een keer lezen ofzo.quote:
kan je wekenlang al je rekeningen betalen op de helft van je salaris? terwijl het geen effect boekt? en je om te beginnen al niet veel had?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:52 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik zie echt niets in jouw verhaal wat een staking op een goede manier beargumeneertIk begrijp niet waarom ze niet wekenlang een publieksvriendelijke actie voeren. Dan pak je heus je baas financieel terug, ipv mensen die er niets mee te maken hebben.
ook niet als je al in geen 10 jaar een salarisverhoging of bonus hebt gehad? je enkel op arbeidsvoorwaarden hebt ingeleverd?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:49 schreef Samson het volgende:
[..]
Mmm, kan zijn, maar ik vind het nog steeds een slecht middel om je doel te proberen bereiken. Ik ben ook niet altijd blij met mn salarisverhoging of bonus (al dan niet). Maar dan ga ik mijn manager ook niet terugpakken door het werk dat ik doe neer te leggen of clienten te benadelen. Ook als praten niet helpt doe ik dat niet. Als het me dan dermate niet bevalt moet ik het OF accepteren OF een andere baan zoeken. Ik zie het verschil hierin niet tussen mijn baan en die van een buschauffeur. Ik blijf er idd bij dat staken in mijn ogen een zwaktebod is. Of je baan nu zwaar is of niet, en of je nu in jouw ogen te weinig verdient of niet.
De scholieren gingen toch ook de straat op vanwege onvrede over het onderwijs?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:59 schreef Samson het volgende:
Volgende week dus 3 dagen staken? Ik vind staken toch zoiets fouts en zwaks. Wordt dan geen buschauffeur. Dit zijn de banen waar je niet veel voor hoeft te leren. Dan kun je verwachten dat je daar ook niet megaveel mee gaat verdienen. En dan de gewone bevolking terugpakken ipv rechtstreeks je eigen baas. Ga daar op de stoep staan met je eisen. Staken is gewoon een zwaktebod. Ik vind het een goede zaak dat werkgevers daar veel minder voor zwichten de laatste tijd. Als je iets in je baan niet bevalt sta je vrij om iets anders te gaan doen lijkt me. En als dat qua opleiding niet lukt ben je daar zelf nog altijd debet aan. Tja, dan maar weer de makkelijkste weg kiezen. Over de rug van anderen je conflict uitspelen
dat aanbod bestond uit "we geven jullie 2% uit potje a, maar dan pakken we wel 1.999% af uit potje b". en de dingen die voor de werknemers belangrijk waren (zaken als pauzes enzo) werd gehandhaafd.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dat is in dit geval niet aan de orde, de vervoersbedrijven hebben een aanbod gedaan en de vakbonden zijn zonder tegenbod gelijk gaan staken. Dat is niet zoals het hoort vind ik.
Dat is niet juist hoor.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dat is in dit geval niet aan de orde, de vervoersbedrijven hebben een aanbod gedaan en de vakbonden zijn zonder tegenbod gelijk gaan staken. Dat is niet zoals het hoort vind ik.
Lekker argument, anderen staken ook, dus staken op zich is dan meteen wel ok.... en waar maak jij uit op dat ik minderwaardig op chauffeurs neerkijk, ik ben het alleen niet eens met het staken als pressiemiddel.quote:Op zondag 18 mei 2008 11:21 schreef Colnago het volgende:
[..]
De scholieren gingen toch ook de straat op vanwege onvrede over het onderwijs?
Postbodes staken, vuilnismannen staken, de polite staakt, specialisten staken, verpleegkundigen staken.......
Dat allemaal omdat mensen zoals jij minderwaardig op deze mensen neerkijken en dan helpt praten niet blijkbaar.
Er zou nog veel meer gestaakt moeten worden aan de groeiende kloof tussen top en werkvloer te zien.
Wat heeft dit te maken met een langere publieksvriendelijke actie van een paar weken? Dus jij wil zeggen dat als er een paar weken publieksvriendelijke acties gevoerd worden het buspersoneel de helft van hun salaris vangt? Ik volg het niet helemaal.quote:Op zondag 18 mei 2008 11:11 schreef simmu het volgende:
[..]
kan je wekenlang al je rekeningen betalen op de helft van je salaris? terwijl het geen effect boekt? en je om te beginnen al niet veel had?
ja. je begrijpt het wel goed: wanneer de chaufferus van arriva in west brabant publieksvriendelijke acties voeren door bv geen strippen e.d. af te stempelen kost dat die chauffeurs persoonlijk 50% van hun salaris. dat houden de werkgevers dan in. de werkgevers voelen dus helemaal niets van dergelijke acties. schadeclaims gaan naar de provincie.quote:Op zondag 18 mei 2008 11:55 schreef Samson het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met een langere publieksvriendelijke actie van een paar weken? Dus jij wil zeggen dat als er een paar weken publieksvriendelijke acties gevoerd worden het buspersoneel de helft van hun salaris vangt? Ik volg het niet helemaal.
kijk, en daar heb je het probleem: de werknemers *hebben* geen ander pressiemiddel. ja, ontslag nemen.quote:Op zondag 18 mei 2008 11:51 schreef Samson het volgende:
[..]
Lekker argument, anderen staken ook, dus staken op zich is dan meteen wel ok.... en waar maak jij uit op dat ik minderwaardig op chauffeurs neerkijk, ik ben het alleen niet eens met het staken als pressiemiddel.
Daar geloof ik niks vanquote:Op zondag 18 mei 2008 13:20 schreef simmu het volgende:
[..]
ja. je begrijpt het wel goed: wanneer de chaufferus van arriva in west brabant publieksvriendelijke acties voeren door bv geen strippen e.d. af te stempelen kost dat die chauffeurs persoonlijk 50% van hun salaris. dat houden de werkgevers dan in. de werkgevers voelen dus helemaal niets van dergelijke acties. schadeclaims gaan naar de provincie.
En ik in mijn financiele baan heb dus nog wel een ander pressiemiddel? Ben erg benieuwd welk middel dat dan is volgens jou. Dus in jouw beredenering moet iedereen maar gaan staken als ie t niet eens is met zn salaris?quote:Op zondag 18 mei 2008 13:22 schreef simmu het volgende:
[..]
kijk, en daar heb je het probleem: de werknemers *hebben* geen ander pressiemiddel. ja, ontslag nemen.
tsja, ik kan alleen maar zeggen dat dat is waarom ze in west brabant niet meedoen met die publieksvriendelijke acties. en voor jou in je financiele baan is het heel wat gemakkelijker om iets anders te vinden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |