abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59027191
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:07 schreef Samson het volgende:

Heel zuur

De MBO-raad vindt het "heel zuur" voor alle leerlingen die getroffen worden door de acties. De JongerenOrganisatie Beroepsonderwijs (JOB), de tegenhanger van het LAKS maar dan voor het mbo, zegt zich "grote zorgen" te maken over de mobiliteit van de leerlingen in een periode dat ze examens moeten doen, opdrachten moeten inleveren en zogeheten eindgesprekken hebben.

"Heel slecht als deze staking effect heeft op de cijfers van de studenten."
Eens. Aan de andere kant heeft het LAKS zelf contact gehad met bonden (en/of werkgevers) om te regelen dat er nog wat busvervoer was de afgelopen weken. Ik weet niet wat het JOB heeft gedaan, dat blijkt ook niet uit dit stukje, maar als ze daar pas een paar dagen geleden tot de ontdekking kwamen dat de stakingen samenvallen met de examenperiodes dan vraag ik me ook af onder welke steen ze gezeten hebben.
quote:
FNV

FNV-bestuurder Janny Koppens zegt er geen rekening mee gehouden te hebben dat veel examens in het mbo juist deze periode zijn. "Dat hebben we ons niet ten volle gerealiseerd. Maar het verandert niets."

Volgens Koppens zijn de chauffeurs inmiddels zo boos dat aanpassingen in de acties uitgesloten zijn. "Ook al hebben veel chauffeurs juist affiniteit met het mbo."

Stakingen voor onbepaalde tijd zijn volgens Koppens vervelend voor elke klant. "Klaarblijkelijk waren de acties tot nu toe niet fors genoeg. Als de werkgevers over de brug komen kunnen we daar heel snel een eind aan maken."

Geeft meteen wel het niveau weer van zo'n FNV bestuurder.......
Wat bedoel je precies? Dat ze bij de bonden niet weten wanneer de examens zijn? Ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt. Je weet wanneer de examens zijn als je er zelf op de een of andere manier bij betrokken bent, dus bijvoorbeeld als je schoolgaande kinderen hebt die in het examenjaar zitten.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 07:50:25 #227
15869 gr8w8
Better by design.
pi_59027420
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 05:28 schreef Light het volgende:

[..]

De bonden willen 3,5% loonsverhoging per jaar, da's nog geen 11% in 3 jaar. Tel daarbij een hogere eindjaarsuitkering en een tegemoetkoming in de ziektekosten. Dat is ook wat de chauffeurs die vallen onder de CAO MultiModaal (kleinere groep, iets hogere lonen) eerder dit jaar hebben gekregen.

Als de bonden 11% in drie jaar eisen en de werkgevers bieden als reactie 12% dan kun je veilig aannemen dat je (een deel van) die verhoging linksom of rechtsom zelf betaalt. Waarom anders zouden werkgevers meer bieden dan bonden vragen?
Om zo geheel volgens patroon mee te spelen met de ouderwetse spelletjes van de Bonden. Actie, reactie. Bonden eisen met hakken in het zand, werkgevers idem en nu wordt er zoveel mogelijk bij gesleept om wisselgeld bij de onderhandelingen te creeren.

Het zal nog wel een generatie duren voordat de bonden op een moderne professionele aan de onderhandeltafel zitten. Misschien nu wel achter de schermen trouwens, maar door dit soort acties kunnen ze niet veel meer ivm gezichtsverlies. Ook ouderwets ja.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 10:15:12 #228
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59028118
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 05:28 schreef Light het volgende:

[..]

De bonden willen 3,5% loonsverhoging per jaar, da's nog geen 11% in 3 jaar. Tel daarbij een hogere eindjaarsuitkering en een tegemoetkoming in de ziektekosten. Dat is ook wat de chauffeurs die vallen onder de CAO MultiModaal (kleinere groep, iets hogere lonen) eerder dit jaar hebben gekregen.

Als de bonden 11% in drie jaar eisen en de werkgevers bieden als reactie 12% dan kun je veilig aannemen dat je (een deel van) die verhoging linksom of rechtsom zelf betaalt. Waarom anders zouden werkgevers meer bieden dan bonden vragen?
Het hele eiereten is dus het inleveren van die 17 vrije dagen begrijp ik? Daar had gemakkelijk een compromis uitgehandeld kunnen worden natuurlijk. Als ik het goed begreep was eerst het heikele punt dat kwartiertje pauze niet betalen. Wat een triestigheid alom is het eigenlijk .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † zaterdag 31 mei 2008 @ 10:15:44 #229
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59028121
Hoe zit het eigenlijk met mensen die afhankelijk zijn voor hun werk van de bussen en geen mogelijkheden hebben om iets anders qua vervoer te regelen? Die zijn dus hun baan kwijt als de baas eist dat ze komen begrijp ik?
  zaterdag 31 mei 2008 @ 10:17:47 #230
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59028138
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 10:15 schreef Loedertje het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die afhankelijk zijn voor hun werk van de bussen en geen mogelijkheden hebben om iets anders qua vervoer te regelen? Die zijn dus hun baan kwijt als de baas eist dat ze komen begrijp ik?
Dat maakt de gemiddelde lompe buschauffeur niks uit natuurlijk, het is de schuld van 'de baas'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † zaterdag 31 mei 2008 @ 10:32:29 #231
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59028251
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 10:17 schreef Falco het volgende:


Dat maakt de gemiddelde lompe buschauffeur niks uit natuurlijk, het is de schuld van 'de baas'
Chauffeurs die niet mee willen staken hebben de grootste problemen met hun *collega's * bedreigingen en zelf en leksteken van hun autobanden schijnt al te zijn voorgevallen bij enkele niet-stakers.

Ik vraag mij overigens af dat als de gedupeerde werknemer aangeeft dat hij niets kan regelen en vrije dagen wil opnemen of de werkgever dit mag weigeren, dit is toch overmacht?
quote:
1563. M keijzer uit edam
Deze grap van de staking kan mijn baan gaan kosten. erg bedankt.
Meer: http://www.bussenmoetenrijden.nl/index.php?p=lijst&s=300&e=400
  zaterdag 31 mei 2008 @ 11:08:18 #232
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_59028571
Er is op 28 april 2008 een eerste loonbod gedaan door de werkgevers.

De werkgevers bieden een loonsverhoging van 11,5 procent voor een periode van drie jaar. De huidige chauffeurs moeten dan de helft van hun doorbetaalde pauzes inleveren en nieuwe chauffeurs krijgen een 40-urige werkweek.

In dit bod was geen sprake van inleveren van ATV-dagen. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat tweede bod als onacceptabel is gezien, maar volgens mij was dit eerste bod niet eens zo slecht. In ieder geval leek het me naar aanleiding van dit bod niet nodig om direct te gaan staken, wat wel gebeurd is. Inmiddels is de verhouding zo verhard, dat ik vrees dat het een langdurige staking gaat worden. Ik mag hopen dat ze structureel klanten kwijt raken, zodat werknemers, werkgevers en bonden zich ook eens realiseren dat ze uiteindelijk bestaan bij de gratie van de reizigers, die ze nu massaal tegen zich in het harnas jagen.
Ik betaal elke maand ¤125,05 voor mijn abonnement, en deze maand heb ik daar verdomd weinig voor gekregen. Ik ga nu de mogelijkheid onderzoeken of ik mbv carpoolen volgende week op mijn werk kan komen. En wie weet gaat dat zo goed bevallen dat mijn maandelijkse bijdrage aan het OV in de toekomst wel komt te vervallen. Daar zal natuurlijk niemand wakker van liggen, maar als ze op deze manier veel meer klanten kwijt raken, wel. En hoe langer de staking, hoe meer mensen structureel een andere oplossing gaan kiezen. Dus ik denk dat alle partijen erbij gebaat zouden moeten zijn om tot elkaar te komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_59028761
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 10:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Het hele eiereten is dus het inleveren van die 17 vrije dagen begrijp ik? Daar had gemakkelijk een compromis uitgehandeld kunnen worden natuurlijk. Als ik het goed begreep was eerst het heikele punt dat kwartiertje pauze niet betalen. Wat een triestigheid alom is het eigenlijk .
Er zijn een paar heikele punten. Dat kwartiertje pauze is er 1 van. Meer onregelmatigheid en langere diensten ook.

De bonden willen geen aanpassingen van verworven rechten, de werkgevers willen daar wel aanpassen.

Maar die 17 dagen vs. 13e maand is natuurlijk opvallend. Iedereen roept wel dat die 13e maand zo'n leuk aanbod is maar lijkt dan te vergeten dan er 17 (ingeroosterde) vrije dagen voor moeten worden ingeleverd.
pi_59028785
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 10:15 schreef Loedertje het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die afhankelijk zijn voor hun werk van de bussen en geen mogelijkheden hebben om iets anders qua vervoer te regelen? Die zijn dus hun baan kwijt als de baas eist dat ze komen begrijp ik?
Lopend naar het station, vanaf daar verder met de trein. Kost wel meer geld en tijd.
  † In Memoriam † zaterdag 31 mei 2008 @ 13:07:21 #235
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59030115
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 11:25 schreef Light het volgende:


Lopend naar het station, vanaf daar verder met de trein. Kost wel meer geld en tijd.
Heb je er weleens aan gedacht dat er ook plaatsen zijn waar absoluut in de verste verte geen treinstation is
Waarbij werkende mensen gewoon afhankelijk zijn van bussen?

Meer geld is overigens onzin want de trein en bus schelen qua prijs niet zo heel veel.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:27:16 #236
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59030365
En daarbij heb je bij treinen wel veel meer klantvriendelijkheid en comfort. Zeker de laatste tijd is o.a. de NS erg goed bezig.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:41:11 #237
15869 gr8w8
Better by design.
pi_59030536
Nou, laten we de ns niet heilig verklaren ineens.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:51:35 #238
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_59030700
Inderdaad. De eerstvolgende vertraging met de trein en het is weer net zo kut als altijd.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 14:06:34 #239
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59030930
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 13:41 schreef gr8w8 het volgende:
Nou, laten we de ns niet heilig verklaren ineens.
Dat doe ik ook niet , maar je merkt wel dat het personeel daar allemaal een cursus heeft gevolgd oid en een stuk communicatiever en okeejer is geworden. Misschien een ideetje voor de buschauffeurs!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 31 mei 2008 @ 15:21:19 #240
15869 gr8w8
Better by design.
pi_59031924
De laatste keer dat ik de NS hoorde communiceren, eenrichting overigens, was bij de storing in Eindhoven. 'Er is geen alternatief vervoer' omgeroepen op het perron en 'deze trein rijdt niet door naar het eindstation' toen de deuren al dicht waren. Dik een jaar geleden begon ns samen met kpn schermen 'voor reisinfo' te plaatsen in treinen, maar dat is pas stopgezet omdat het commercieel zichzelf niet kon bedruipen. Dure internationale Hispeed gaat ten koste van regulier internationaal en is in feite niet eens sneller. Inderdaad die zijn een stuk klantgerichter, van conducteur tot beleid. Not.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_59032046
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 13:07 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Heb je er weleens aan gedacht dat er ook plaatsen zijn waar absoluut in de verste verte geen treinstation is
Waarbij werkende mensen gewoon afhankelijk zijn van bussen?

Meer geld is overigens onzin want de trein en bus schelen qua prijs niet zo heel veel.
Ja. Ik had het over wat ik ga doen. Retour met de bus kost me 2,36 euro, trein 3,30 (vol tarief, enkele reis vol tarief + enkele reis met korting is duurder). En snel eens een fiets regelen. Da's voor mij goedkoper, sneller en 't is nog gezonder ook
pi_59032244
Zou de TT nu eindelijk wel veranderd kunnen worden? (al paar keer eerder gevraagd)

Nieuwe TT.
Per 1 juni voor onbepaalde tijd staken de (streek)bussen
............................
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:49:23 #243
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59033448
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 13:27 schreef Falco het volgende:
En daarbij heb je bij treinen wel veel meer klantvriendelijkheid en comfort. Zeker de laatste tijd is o.a. de NS erg goed bezig.
ja ontzettend. Elke fucking keer als ik uit den helder kom met de trein, heb ik vertraging van een half u in Amersfoort. ELKE keer.

Gisteren ging ik naar Den Helder toe, was er bij vathorst fucking een half u vertraging. En informatie in de trein geven ho maar. Ja, toen we weer reden

ns
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:50:46 #244
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59033474
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 14:06 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet , maar je merkt wel dat het personeel daar allemaal een cursus heeft gevolgd oid en een stuk communicatiever en okeejer is geworden. Misschien een ideetje voor de buschauffeurs!
"ja hoi. Ik moet naar Den Helder, nou zag ik op internet staan dat ik moet overstappen in hilversum. Maar dat hoeft toch niet? Ik kan toch gewoon in Amersfoort opstappen naar A'dam?"

-Hmm.

"Toch?"

*Conducteur kijkt beetje in de rondte*

"Hallo?"

-Ja weet ik veel

-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:55:41 #245
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59033592
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

"ja hoi. Ik moet naar Den Helder, nou zag ik op internet staan dat ik moet overstappen in hilversum. Maar dat hoeft toch niet? Ik kan toch gewoon in Amersfoort opstappen naar A'dam?"

-Hmm.

"Toch?"

*Conducteur kijkt beetje in de rondte*

"Hallo?"

-Ja weet ik veel

Ik geloof je graag, maar ik heb dit soort ervaringen iig niet meegemaakt de laatste tijd en ze rijden ook steeds meer op tijd heb ik het idee. Maar goed weer terug ontopic dan maar ...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:57:45 #246
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59033624
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik geloof je graag, maar ik heb dit soort ervaringen iig niet meegemaakt de laatste tijd en ze rijden ook steeds meer op tijd heb ik het idee. Maar goed weer terug ontopic dan maar ...
Dan zul je wel op een prima traject zitten Ik reis van Nieuw-Amsterdam naar Zwolle, en van Zwolle naar Den Helder. En het is 100x bagger
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 31 mei 2008 @ 17:46:05 #247
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_59034530
Iedereen heeft het over een week, maar ben wel benieuwd hoe lang dit volgehouden gaat worden???? Met andere woorden: hoe lang is onbepaalde tijd? Met het zelfde gemak zitten we volgende maand nog zonder bus.

En er rijdt hier maar 1 fokking bus 1x in het uur van 7 tot 18 uur, behalve op zon- en feestdagen, dan rijdt ie ook niet .....
pi_59034713
Hmm... net een weekje vrij gehad. Zal me maar eens gaan verdiepen in hoe ik maandag in vredesnaam op kantoor ga komen.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_59042101
LeNeHe, dat probleem heb ik ook, stage en slapen ergens anders afgelopen tijd maar maandag weer naar mijn eigen kamer in een klein rotdorp ergens, 2,5 uur reizen hier vandaan, nu wil mijn vader wel reizen maar nu is dus wel het gevolg dat ik de komende maand dat kutdorp niet kan verlaten omdat er geen treinstation in de buurt zit, en de bussen niet rijden.

Damn...
pi_59043547
quote:
De vakbondsacties in het streekvervoer krijgen vandaag een steviger karakter. Op een paar regio's na blijven de bussen in het hele land in de remise, voor onbepaalde tijd. Met de staking protesteren de chauffeurs tegen de opstelling van de werkgevers in de cao-onderhandelingen.

De werkgevers en vakbonden leveren al sinds begin april een verbeten strijd en zicht op een uitweg in het cao-conflict is er vooralsnog niet. ANWB verkeersinformatie verwacht dat de stakingen in het streekvervoer niet zullen leiden tot veel extra drukte op de wegen. "De afgelopen weken zijn mensen gewend geraakt aan de acties'', aldus een woordvoerder van de informatiedienst. De bussen in de vier grote steden, rond de 'Drechtsteden', in de achterhoek (Syntus) en in het westen van Friesland blijven wel rijden, deze vallen onder een andere CAO
Streekbussen blijven zondag in remise
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')